Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14037
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8986
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2025.06.11., szer. 20:48
sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6144
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7592
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

marconi írta:
2025.06.09., hétf. 21:40
... Big Bend (https://klnd.eu/route/the-big-bend-klnd-instant-tura/) kör teljesítése közben ...
Erről nem mesélnél egy picit? Meg úgy egyáltalán a gravelezésről esetleg. Te mit hogy csinálsz? Talán mást is érdekel, engem biztosan.
Nekem nagyon tetszik, hogy jobban halad, mint egy monti, aszfalton is lehet értelmesen menni vele, stb. Viszont amikor el kell döntenem, hogy merre megyek hétvégén hosszút, mindig lebeszélem magam a gravelről, mert mi van ha valami olyan történik..., sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.06.10., kedd 20:32
egyre több és súlyosabb kimenetelű bukások vannak. Az elmúlt 1-2 szezonban szinte minden versenyen dolgozott a mentő/k/ mentőhelikopter.
ez azért sokszor a rossz szervezés miatt van. a megélhetési versenyszervezők szeretik a pénzt beszedni és cserébe fos pályabiztosítást nyújtani.

A másik, a jobb bringákkal és az egyre erősebb fiatalokkal együtt elengedni pl a mastereket, fejlövés. Master2 + U17 még belefér, de kb ennyi (10 éve még egy m2-es simán leverte az U17-es sort. a baj az volt inkább, az U17-nek nem volt kellő mezőnygyakorlata. De az az M2 sor, ma inkább M3 még az a generáció volt,akik a 80-as években végén még megtanultak kerékpározni, normális szakosztályoknál. Az ezt követő generáció, főként edző, szervezett edzés nélkül, autodidakta(+ a kivételek)). Lassan az U17-el se bírja a tempót tartani a master közösség nagy része, de próbálnak menni és jön a pulzus tetőzése,majd a reflexek lassulása. Ahol ráadásul tömegsport szerű rendezvény van, egyben megy mindenki. Isten óvjon attól a versenytől,ahol egy kupacba beteszik az elitet, az U15-öt, a mastert és persze az amatőröket (nyilván mindenki az elit után akar combozi, de szólok, nem biztos,hogy fog sikerülni. Talán annyi esély van,hogy elit versenyzők nem indulnak el ilyen versenyeken, nem éri meg egy sérülés). Ezek a gyilkos sportnapok :D vagy ne röhögjek?

Már az eleje se biztos,de az ezutáni lehet nem lesz népszerű, de van másik szemüveg is, a versenyzői, vagy versenyszervezői oldalé.
Tehát ez főleg két tényezős kérdés, szervezés és pályabiztosítás, ill a korcsoportok elkülönítése. A hobbisokat nem lehet kizárni (bár lehet, "liszensz kötleező"-vel,de akkor is inkább beigazol valami csapathoz,vagy csinálnak egyet haverokkal, csak az előélet, tudás nincs meg ahhoz, hogy versenypályán, versenytempóban közlekedjenek). de a tömegsportrendezvényen ezt nem fogják elkövetni,ugrk a bevétel 90%-a. Kb 10 éve volt egy kezdeményezése az MKSZ-nek és szigorították az egész rendszert és MKSZ akkreditált versenyen csak igazoltak indulhattak, de olyan mélységig be volt szabályozva, hogy a csapatmezt nem hordhattad amatőr versenyen (nem is indulhattál a csapat nevében,csak saját néven) és csak az arra az idényre lejelentett csapatmez volt elfogadott, az előző évi már nem. Persze,ezt nem tudták betartatni,de ilyen elképzelések voltak,hogy a kerékpársportot leválasztják a hobbikerékpározásról, mint látjuk, ez nem sikerült hosszútávon tökéletesen, de az elmúlt 10 éve egyre erősebb és tehetségesebb fiatalokat nevelt ki, akiknek már nincs keresnivalója amatőr versenyen, sportnapokon, ahogy ez fordítva is igaz. A lakótelepi grundfocicsapat se hívja ki a ... (nem értek a focihoz, ki most a jó, de legyen egy hangzatos név :D ) pl a Fradit.

TT OB, megy a köpködés, hogy nincs amatőr futam és a master se itt lesz megrendezve. Pedig ez csak TT, de tavaly láthattuk, hogy akár rutinos öregek is tudnak hülyeséget csinálni,melegítéskor is. Semmibe nem került, csak az életébe.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5734
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3557

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nálunk csak edzésen van teló,versenyeken nincs. Igazából nincs is értelme,mert ott vannak a többiek, a support, a mentő. Nekem is olyan agyrázkódásom volt,eszméletvesztéssel,hogy nem is tudtam volna telefonálni. A mai napig, hónapok estek ki a fejemből. Emlékszem a versenyre, a bukásra már nem és még utána pár hónapra sem. sad.gif Annyira nem készültem egy ilyenre (mert mindig optimista voltam/vagyok),hogy teljesen felborította az egész családom életét és tulajdonképpen ráment a vállalkozásom.
Ettől függetlenül én is fogok még versenyezni (minthogy versenyeztem már tavaly is), mert én így nőttem fel. 5-es korom óta versenyzek, engem ez doppingol. De most már megválogatom,hogy hova megyek el.
De tiszteletben tartom,ha valaki nem akar versenyezni, a szememben ettől még nem lesznek kevesebbek. Főleg, hogy sok ismerősöm van,akikről tudom,hogy simán elvernének, de soha nem fognak nevezni sehova. Attól nem vagyok jobb,csak mert néha elindulok itt-ott.

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 550
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 277

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Ákos, gratula a nagyon szép teljesítményért! Főleg a csontkovácsos kaland után!

A verseny egy megmérettetés, ami egyfajta jutalom az edzésbe feccölt energiáért. Ugyanakkor- számomra - közösségi élmény is egyben. Legutóbb, amikor 1300 kerékpárossal gurultam együtt Balatonfüredről kifelé, az emelkedők leküzdése, a tapsoló, buzdító szurkolók tömege, a lejtőzés izgalma, a beforgás, szélárnyék gyakorlása, a befutón az utolsó csepp energiák elégetése és a célban a családi fogadtatás mind azt mondja nekem, még ilyet! Nyilván, ebben benne van a veszély is ahogy Ati fogalmaz, de mindig optimistán (meg telefonnal a zsebben) indulok a versenyeken.
Én mindenkit buzdítok ezen pozitív élmények "begyűjtésére".
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5734
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3557

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2025.06.10., kedd 15:59
amit írsz a család mosolyáról, arra gondolj, máris megérte :napsut:
Ez teljesen így van. A gyerekeink annyira büszkék tudnak lenni. Pár éve eljött a család a Brigetio versenyre,mert a legnagyobb rész körpályán ment, így a mezőny többször is elment a nézők előtt. Az első körben megláttam,hogy hol vannak és utána úgy helyezkedtem,hogy arra az oldalra kerüljek. Amikor elsuhantunk,kikiabáltam a fiamnak és repült a kulacs. Éppen előtte esett le. (videó is van róla) Az a boldogság ami az arcán volt a verseny alatt :rolleyes: :napsut:

De egyébként Ákosnak is igaza van, mert ez nem mindenkinek ad akkora motivációt,hogy a testi épségét (és bizony az életèt) kockáztassa. Maga a verseny sem ad akkora adrenalin löketet,hogy rizikózzon. Mert azt el kell ismerni, hogy (bukások mindig is voltak) egyre több és súlyosabb kimenetelű bukások vannak. Az elmúlt 1-2 szezonban szinte minden versenyen dolgozott a mentő/k/ mentőhelikopter. Ennyit nem ér, a családunkat kockáztatjuk.

Talán a TT verseny vagy a BRM/KLND adhat még egy kis adrenalint. (mondjuk nekem nem) Ott nem annyira kiszolgáltatott az ember mások hülyeségeinek.

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.06.10., kedd 16:47
amúgy ezt, hogy oldottad meg? mivel szedtél le a bordákból? a kis lemezkét reszelgetted, vagy volt ilyen bütykös valami és csak vágni kellett? Vagy valami 3D csodamasina?
Kézi munka az egész, szóval semmi gépi marás, meg nem is találtam volna szakit rá. A 3 lapot egy lemezből vágtam, reszeltem, a rotor testet mikromotorba (olyasmi, mint ami a fogorvosi rendelőkben meg fogtechnikusoknál visítozik) fogott kis marókkal csiszoltam le. Pepecs munka, tologattam is hónapokig .

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 15:35

A gépek tényleg nem győzhetnek, már megmutattam nekik. :D
amúgy ezt, hogy oldottad meg? mivel szedtél le a bordákból? a kis lemezkét reszelgetted, vagy volt ilyen bütykös valami és csak vágni kellett? Vagy valami 3D csodamasina?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.06.10., kedd 15:43
Nah, azt hiszem,ha most lennék gyerek, ilyenért nyafognék. :D
Screenshot_20250610_153647_Facebook.jpg
utána meg egy rendes kerékért,amin fog is a fék :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 15:35
A gépek tényleg nem győzhetnek, már megmutattam nekik. :D
Ez a karbonkerék (Vittoria Elusion) csak alu rotorral kapható. Pár hónap alatt 1-2mm maródott bele a nem alubakos lánckerekeknél, pedig nem vagyok az az elszabadult barom sprinter. Egyébként még a régi Mavic acél rotoromba is képes berágni a sor - ez a hülye Shimano szabvány velejárója, annyira kicsi a felfekvő felület. Készítettem három betétet rozsdamentes acélból, meg persze leszedtem a rotor bordáinak homlokfelületéből. Most ezek osztják el a terhelést, azóta öröm, bódottá', na de, na de...ezt gyárilag is megcsinálhatták volna. :angry:
IMG_20240625_143847.jpgIMG_20240625_143757.jpg
nem csalódtam :D :tutiok:

egyébként én számolgattam, az össz felfekvő felület nem is nagyon tér el a Campa lánckerekek igaz, magasabb, de 4 érintkező felületétől, de a matek itt nem sokat nyom a latba,mert valahogy mégiscsak magasan győz a campa fogazás, ha aluról van szó (nyilván a bordák és a lánckerekek belső bordázata nincs halálpontosra illesztve, hiába számolgatok azokkal a felületekkel).

amúgy ez a 11speddel lett népszerű, már az alu HG rotor, aztán ennek elszenvedője a 10speed is,ha újabb kereket akarsz venni. Kevés gyártó ad acélt, mint tuning, de pl a DT Swiss is segít a hű rajongóinak,de kevesen teszik.

ha jól emlékszem, a 12 speed már teljesen más megoldást alkalmaz,de régen láttam.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2025.06.10., kedd 14:59
Kis hétvégi beszámoló...

Ha röviden szeretném összefoglalni, borzalmas volt. :rolleyes:
Először is minden volt. A csúcs outi gépektől 60mm-es aero felni, 25mm-es GP5000-rel a tanyabájkokig, a heti 20+ órát tekerőktől az idén most teker előszörig, és persze elektromos biciklisek, ami egy külön állatfaj. Volt nyílt terep 34fok tüköraszfalt és erdei mindenhol 10-20cm mély kátyús, aszfaltot nyomokban tartalmazó, illetve full gravel szakaszok.
400embert egyszerre indítottak kb 500m lassú rajt után. A verseny eleje és vége volt nehéz számomra. Az elején volt pár halvány próbálkozás az elszakadásra, de ezek csak ilyen max 30mp-s dolgok voltak, viszont 1-2 emberen azt láttam, hogy már az elején lement a roló teljesen és full ész nélkül mennek, de tényleg. Mikor a Mórról induló kerékpárúthoz értünk, én mentem előre és kezdtem egy számomra komolyabb tempót menni ezen a lankáson amit ismerek, hogy kvázi elmeneküljek. Az emelkedő tetején 2 outis kolléga lószolt volna meg éppen, de az első kiállva annyira billegtette a bicajt, hogy az őt követő sráccal összeakadtak és a hátsó srác elrepült, mint a győzelmi zászló, aztán még bele is mentek és át is estek rajta. A cuccait egy sok méter átmérőjű körből szedtük össze, pedig mindkét oldalon fű volt. Először ordított szegény, aztán ami még sokkal rosszabb volt, hirtelen elnémult. Fogtam a kezét, próbáltam kommunikálni vele, mondtam, hogy csak szemmel vagy bólintással jelezze, ha érti amit mondok. Látszott, hogy nagyon nehezen veszi a levegőt. Miután a sokk egy része lement róla, annyit próbált meg elmotyogni, hogy a kulcscsontja eltörött és nem kap levegőt. Eddigre már úton volt a mentő. Szörnyű volt. sad.gif
.
Baleset.jpg
.
A fotót nem én készítettem természetesen.
Ezután visszaülni és nyomni, hát nem volt jó. Érdekes volt, hogy többeket teljesen hidegen hagyott, le se szálltak a bicajról csak épp megálltak. Értem, hogy ő volt a hülye, de ...
Ezután az elektromos montikat kellett még leszedni, onnantól fizikálisan semmi extra, csak nekem a borzalmas stressz. Stressz a baleset miatt, amiatt hogy egy 5 fős sorban kellett szorosan menni, hogy az erdei utakon alig láttam valamit a végletes fényviszonyok miatt és úgy kellett számomra gyorsan menni. Én az emelkedőkön voltam elöl a sorban, lefelé nem akartam senkit feltartani. Ha nem a 40mm széles igen bütykös, aszfalton zúgó traktorgumival megyek, én nem tudom hogy mentem volna végig azokon a gravel részeken, szerintem sehogy. Persze az aszfalton aztán fizettem ennek az árát, de inkább biztonságos legyen, mint gyors. A vége előtt 10km-rel elmentünk 1 sráccal, aztán még én a vége előtt olyan 4.5km-rel egyedül.
Az egyetlen öröm az volt, hogy a feleségem és a lányom ott vártak a célban és láttam a lányomon, hogy büszke rám, hogy elsőnek értem be. Számára az nem volt érdekes, hogy ez csak egy gagyi "verseny", csak azt látta ebben, hogy az ő apja ér be elsőnek.
Tanulság... Soha többet nem indulok semmilyen versenyen, tömegrendezvényen. Futást tavaly kipipáltam, idén a bicajt, mehet tovább minden, ahogy eddig. Sokkal többet vett el tőlem a dolog, mint adott. Maga a versenyhelyzet engem nem fertőzött meg és nem vonzott be semmilyen szinten.
szép összefoglaló! :smile53:

hogy így is a leggyorsabb voltál, külön pont!!! :tutiok: és amit írsz a család mosolyáról, arra gondolj, máris megérte :napsut:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5734
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3557

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nah, azt hiszem,ha most lennék gyerek, ilyenért nyafognék. :D
Screenshot_20250610_153647_Facebook.jpg
Screenshot_20250610_153647_Facebook.jpg (39.83 KiB) Megtekintve 663 alkalommal

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.06.10., kedd 14:22
pärt írta:
2025.06.10., kedd 11:16
Vinkler írta:
2025.06.10., kedd 11:09

Lehet kéne keresni még egy gyereket, mert sanszos, hogy a kereket is cserélni kellene. :smile29:
Csak a rotort kéne, de azt boldogan megtenném. Nem vagyok nagy rajongója a HG rotornak.
hegessz fel rá egy Campa HG-t, acél :D
amúgy érdemes megnézni, nem megoldható e. pl a Vision Metron rotorja majdnem egyezik. a Vision rotor fel is megy a campa kerékre, fordítva nem, kicsit kellene esztergálni rajta. Lehet a Te agyadra is felmenne kis mókolással.

vagy egy campy rotor és a hézagolókat megcsiszolgatod. de a kínaiak szinte minden méretben árulnak hézagolókat. mondjuk azt nem tom, Campát árulnak e, de shimanohoz vannak tizedenként. de,ott az após esztergája. kiméred, mekkora hézagolás kell a campa lánckerekek közé aztán, ódalazás, furatkés, majd leszúró. ha szerencséd van, létezik ilyen méretű cső, akkor csak le kell szurkálni.

A gépek nem győzhetnek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mutasd meg nekik :D

ui: lehet egyszerűbb átfűzni egy fulcrum 3 vagy 4 agyat (ha klasszik 7/14 küllőzésed van)
A gépek tényleg nem győzhetnek, már megmutattam nekik. :D
Ez a karbonkerék (Vittoria Elusion) csak alu rotorral kapható. Pár hónap alatt 1-2mm maródott bele a nem alubakos lánckerekeknél, pedig nem vagyok az az elszabadult barom sprinter. Egyébként még a régi Mavic acél rotoromba is képes berágni a sor - ez a hülye Shimano szabvány velejárója, annyira kicsi a felfekvő felület. Készítettem három betétet rozsdamentes acélból, meg persze leszedtem a rotor bordáinak homlokfelületéből. Most ezek osztják el a terhelést, azóta öröm, bódottá', na de, na de...ezt gyárilag is megcsinálhatták volna. :angry:
IMG_20240625_143847.jpg
IMG_20240625_143757.jpg

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2025.06.10., kedd 14:59
Kis hétvégi beszámoló...
Legalább látod, ezekhez képest milyen higgadt úriemberekkel tekerhetsz majd a Pilisben. Lehet, hogy hülyeségeket fogunk közben locsogni, de nem vagyunk közveszélyesek :D
Nagy kedvem idáig sem volt bármiféle versenyhez, de ez tovább jegelte. 400 vegyes induló, akikből egy csomó azt sem tudja, hova jött, aki legalább sejti, azok közt meg túl sok a tesztoszteron-túltengéses rinocérosz...ez nagyjából a katasztrófa receptje. Jó, hogy túl vagy rajta, és megúsztad. :smile32:

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6144
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7592
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Kis hétvégi beszámoló...

Ha röviden szeretném összefoglalni, borzalmas volt. :rolleyes:
Először is minden volt. A csúcs outi gépektől 60mm-es aero felni, 25mm-es GP5000-rel a tanyabájkokig, a heti 20+ órát tekerőktől az idén most teker előszörig, és persze elektromos biciklisek, ami egy külön állatfaj. Volt nyílt terep 34fok tüköraszfalt és erdei mindenhol 10-20cm mély kátyús, aszfaltot nyomokban tartalmazó, illetve full gravel szakaszok.
400embert egyszerre indítottak kb 500m lassú rajt után. A verseny eleje és vége volt nehéz számomra. Az elején volt pár halvány próbálkozás az elszakadásra, de ezek csak ilyen max 30mp-s dolgok voltak, viszont 1-2 emberen azt láttam, hogy már az elején lement a roló teljesen és full ész nélkül mennek, de tényleg. Mikor a Mórról induló kerékpárúthoz értünk, én mentem előre és kezdtem egy számomra komolyabb tempót menni ezen a lankáson amit ismerek, hogy kvázi elmeneküljek. Az emelkedő tetején 2 outis kolléga lószolt volna meg éppen, de az első kiállva annyira billegtette a bicajt, hogy az őt követő sráccal összeakadtak és a hátsó srác elrepült, mint a győzelmi zászló, aztán még bele is mentek és át is estek rajta. A cuccait egy sok méter átmérőjű körből szedtük össze, pedig mindkét oldalon fű volt. Először ordított szegény, aztán ami még sokkal rosszabb volt, hirtelen elnémult. Fogtam a kezét, próbáltam kommunikálni vele, mondtam, hogy csak szemmel vagy bólintással jelezze, ha érti amit mondok. Látszott, hogy nagyon nehezen veszi a levegőt. Miután a sokk egy része lement róla, annyit próbált meg elmotyogni, hogy a kulcscsontja eltörött és nem kap levegőt. Eddigre már úton volt a mentő. Szörnyű volt. sad.gif
.
Baleset.jpg
Baleset.jpg (17.94 KiB) Megtekintve 618 alkalommal
.
A fotót nem én készítettem természetesen.
Ezután visszaülni és nyomni, hát nem volt jó. Érdekes volt, hogy többeket teljesen hidegen hagyott, le se szálltak a bicajról csak épp megálltak. Értem, hogy ő volt a hülye, de ...
Ezután az elektromos montikat kellett még leszedni, onnantól fizikálisan semmi extra, csak nekem a borzalmas stressz. Stressz a baleset miatt, amiatt hogy egy 5 fős sorban kellett szorosan menni, hogy az erdei utakon alig láttam valamit a végletes fényviszonyok miatt és úgy kellett számomra gyorsan menni. Én az emelkedőkön voltam elöl a sorban, lefelé nem akartam senkit feltartani. Ha nem a 40mm széles igen bütykös, aszfalton zúgó traktorgumival megyek, én nem tudom hogy mentem volna végig azokon a gravel részeken, szerintem sehogy. Persze az aszfalton aztán fizettem ennek az árát, de inkább biztonságos legyen, mint gyors. A vége előtt 10km-rel elmentünk 1 sráccal, aztán még én a vége előtt olyan 4.5km-rel egyedül.
Az egyetlen öröm az volt, hogy a feleségem és a lányom ott vártak a célban és láttam a lányomon, hogy büszke rám, hogy elsőnek értem be. Számára az nem volt érdekes, hogy ez csak egy gagyi "verseny", csak azt látta ebben, hogy az ő apja ér be elsőnek.
Tanulság... Soha többet nem indulok semmilyen versenyen, tömegrendezvényen. Futást tavaly kipipáltam, idén a bicajt, mehet tovább minden, ahogy eddig. Sokkal többet vett el tőlem a dolog, mint adott. Maga a versenyhelyzet engem nem fertőzött meg és nem vonzott be semmilyen szinten.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 11:16
Vinkler írta:
2025.06.10., kedd 11:09

Lehet kéne keresni még egy gyereket, mert sanszos, hogy a kereket is cserélni kellene. :smile29:
Csak a rotort kéne, de azt boldogan megtenném. Nem vagyok nagy rajongója a HG rotornak.
hegessz fel rá egy Campa HG-t, acél :D
amúgy érdemes megnézni, nem megoldható e. pl a Vision Metron rotorja majdnem egyezik. a Vision rotor fel is megy a campa kerékre, fordítva nem, kicsit kellene esztergálni rajta. Lehet a Te agyadra is felmenne kis mókolással.

vagy egy campy rotor és a hézagolókat megcsiszolgatod. de a kínaiak szinte minden méretben árulnak hézagolókat. mondjuk azt nem tom, Campát árulnak e, de shimanohoz vannak tizedenként. de,ott az após esztergája. kiméred, mekkora hézagolás kell a campa lánckerekek közé aztán, ódalazás, furatkés, majd leszúró. ha szerencséd van, létezik ilyen méretű cső, akkor csak le kell szurkálni.

A gépek nem győzhetnek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mutasd meg nekik :D

ui: lehet egyszerűbb átfűzni egy fulcrum 3 vagy 4 agyat (ha klasszik 7/14 küllőzésed van)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.06.10., kedd 11:09

Lehet kéne keresni még egy gyereket, mert sanszos, hogy a kereket is cserélni kellene. :smile29:
Csak a rotort kéne, de azt boldogan megtenném. Nem vagyok nagy rajongója a HG rotornak.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14037
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8986
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 10:53
Elzüllöttem mellettetek. 31_1_21.gif
De tervezem, hogy eladom a fiaim veséjét, hogy megvehessem belőle az új 13-as Campa szettet. Azzal csak a közepén állna a 19. :D
Lehet kéne keresni még egy gyereket, mert sanszos, hogy a kereket is cserélni kellene. :smile29:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Elzüllöttem mellettetek. 31_1_21.gif
De tervezem, hogy eladom a fiaim veséjét, hogy megvehessem belőle az új 13-as Campa szettet. Azzal csak a közepén állna a 19. :D

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6144
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7592
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2025.06.10., kedd 10:48
pärt írta:
2025.06.10., kedd 09:29
Tapasztalat(ok) áll(nak) tapasztalat(ok) ellenében. Ezek nem vágnak egybe, de a föld forog tovább, a bringák gurulnak, mindenki úgy élvez, ahogy ken. ;peace;

Én is Balatonoztam hétvégén. Túra, fürdés, zárásnak gurulás a tökéletes nap receptje.IMG20250607192916.jpg
nagy/19, Te se vagy már a régi :D ;peace;
Waxolt láncnak meg se kottyan, inkább kívánja. :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4399
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 09:29
Tapasztalat(ok) áll(nak) tapasztalat(ok) ellenében. Ezek nem vágnak egybe, de a föld forog tovább, a bringák gurulnak, mindenki úgy élvez, ahogy ken. ;peace;

Én is Balatonoztam hétvégén. Túra, fürdés, zárásnak gurulás a tökéletes nap receptje.IMG20250607192916.jpg
nagy/19, Te se vagy már a régi :D ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Tapasztalat(ok) áll(nak) tapasztalat(ok) ellenében. Ezek nem vágnak egybe, de a föld forog tovább, a bringák gurulnak, mindenki úgy élvez, ahogy ken. ;peace;

Én is Balatonoztam hétvégén. Túra, fürdés, zárásnak gurulás a tökéletes nap receptje.
IMG20250607192916.jpg

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14037
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8986
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.06.09., hétf. 23:54
Vinkler írta:
1970.07.22., szer. 12:36
...Ez a termék nem hasonlít semmilyen hagyományos kenőanyaghoz, olajhoz. Egy teljesen szintetikus termékről van szó, ezáltal a tisztítása is kicsit más.
NODE! Miért lepődünk meg ezen? A festékekhez is különböző hígítót kell alkalmazni. gondolkodik.gif
A gyártónak van láncmosó folyadéka, amit láncmosóba rakva, de a felületre permetezve is használható. Tökéletesen lepucolja a láncot, ezt garantálom! Nem is értem minek mással szenvedni! Ez egy rendszer, így működik és jól működik! A festéket sem vízzel akarod lemosni, vagy padlótisztítóval.
CÉLHOZ AZ EZKÖZT...
Nem, egyáltalán nem rendszerként árulják. Szó nincs a termékkísérő irományban erről, nem említik, hogy semmi egyéb szer nem szedi le, ha egy kicsit is száradni kezd (ha jobban, akkor meg pláne nem), hogy idővel durván változik a viszkozitása. Ebben tényleg egyedülálló, még soha hasonló, idővel ragasztóvá alakuló kenőanyaggal nem találkoztam, minden egyéb csak koszolódik, de nem sűrűsödik. Ez a tulajdonsága nálam eleve kizáró ok.

Ezzel együtt már négyen írtátok, hogy elégedettek vagytok vele, tehát a fenti kitételeket figyelembe véve, elfogadva nyilván működik. Számomra viszont erősen "not my cup of tea" kategória, és hát őszinten szólva nekem az egész cég egy nagy marketing lufinak tűnik, töméntelen tudományoskodó, önfényező kijelentéssel. Nem említettem korábban, de nem csak tisztíthatatlansági gondom volt vele, de valami felfoghatatlan sebességel darálódott vele használhatatlanra a láncom. (Gondolkoztam, hogy linkeljem-e a Zero Friction Cycling idevágó tesztjeit, de nem háborgatnám senki lelki békéjét. :rolleyes:)
Az, hogy nem rendszerként árulják, még nem zárja ki, hogy az. Kicsit utánaolvasva ez könnyen kideríthető, de mindegy is.
Én egyáltalán, semmilyen mértékű láncdegradációt nem tapasztaltam, de ahogy tudom, úgy Ákos sem. Szóval érdekes, mert Ákos évek óta, én kb. 1 éve használom, viszont, ha jól rémlik nálad egy kezeléses időszak volt a láncnál és el is kopott ennyi idő alatt? gondolkodik.gif
A lánc kenőanyagon, és tisztítókon kívül egyéb kerékpártisztítási és ápolási terméküket is használom, melyek véleményem szerint kiemelkedően jók. Elég sok tapasztalatom van gépjármű tisztításban, ápolásban, de ilyen kiemelkedő minőségű termékekkel nem nagyon találkoztam.
Mindezeken kívül a karbon kenőanyagukat is használom, mely szintén bevált 100%-osan.
A fentiekből kiindulva nem hinném, hogy az egész cég egy marketinglufi lenne.

Nem lehet mindenkinek megfelelni, de ezt eddig is tudtuk.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6144
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7592
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

pärt írta:
2025.06.09., hétf. 23:54
Nem, egyáltalán nem rendszerként árulják. Szó nincs a termékkísérő irományban erről, nem említik, hogy semmi egyéb szer nem szedi le, ha egy kicsit is száradni kezd (ha jobban, akkor meg pláne nem), hogy idővel durván változik a viszkozitása. Ebben tényleg egyedülálló, még soha hasonló, idővel ragasztóvá alakuló kenőanyaggal nem találkoztam, minden egyéb csak koszolódik, de nem sűrűsödik. Ez a tulajdonsága nálam eleve kizáró ok.

Ezzel együtt már négyen írtátok, hogy elégedettek vagytok vele, tehát a fenti kitételeket figyelembe véve, elfogadva nyilván működik. Számomra viszont erősen "not my cup of tea" kategória, és hát őszinten szólva nekem az egész cég egy nagy marketing lufinak tűnik, töméntelen tudományoskodó, önfényező kijelentéssel. Nem említettem korábban, de nem csak tisztíthatatlansági gondom volt vele, de valami felfoghatatlan sebességel darálódott vele használhatatlanra a láncom. (Gondolkoztam, hogy linkeljem-e a Zero Friction Cycling idevágó tesztjeit, de nem háborgatnám senki lelki békéjét. :rolleyes:)
Te valami hamisítványt vehettél, szerintem, mert én meg el vagyok képedve, mit kibírt már az a lánc, ami a Cross bicajomon van és még mindig nincs elnyúlva.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
1970.07.22., szer. 12:36
...Ez a termék nem hasonlít semmilyen hagyományos kenőanyaghoz, olajhoz. Egy teljesen szintetikus termékről van szó, ezáltal a tisztítása is kicsit más.
NODE! Miért lepődünk meg ezen? A festékekhez is különböző hígítót kell alkalmazni. gondolkodik.gif
A gyártónak van láncmosó folyadéka, amit láncmosóba rakva, de a felületre permetezve is használható. Tökéletesen lepucolja a láncot, ezt garantálom! Nem is értem minek mással szenvedni! Ez egy rendszer, így működik és jól működik! A festéket sem vízzel akarod lemosni, vagy padlótisztítóval.
CÉLHOZ AZ EZKÖZT...
Nem, egyáltalán nem rendszerként árulják. Szó nincs a termékkísérő irományban erről, nem említik, hogy semmi egyéb szer nem szedi le, ha egy kicsit is száradni kezd (ha jobban, akkor meg pláne nem), hogy idővel durván változik a viszkozitása. Ebben tényleg egyedülálló, még soha hasonló, idővel ragasztóvá alakuló kenőanyaggal nem találkoztam, minden egyéb csak koszolódik, de nem sűrűsödik. Ez a tulajdonsága nálam eleve kizáró ok.

Ezzel együtt már négyen írtátok, hogy elégedettek vagytok vele, tehát a fenti kitételeket figyelembe véve, elfogadva nyilván működik. Számomra viszont erősen "not my cup of tea" kategória, és hát őszinten szólva nekem az egész cég egy nagy marketing lufinak tűnik, töméntelen tudományoskodó, önfényező kijelentéssel. Nem említettem korábban, de nem csak tisztíthatatlansági gondom volt vele, de valami felfoghatatlan sebességel darálódott vele használhatatlanra a láncom. (Gondolkoztam, hogy linkeljem-e a Zero Friction Cycling idevágó tesztjeit, de nem háborgatnám senki lelki békéjét. :rolleyes:)

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”