Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.06.14., szomb. 12:06
Vinkler írta:
2025.06.14., szomb. 09:41

Nem mondom meg! Találd ki! :smile29:
Majd, ha “bekopik” lemérem megint. :rolleyes:
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.

Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért. :smile30:
Nah, kidühöngtem magam mára.

Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez. :smile49:
Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.

A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.

Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni. :D)Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg
Egyébként nagyon szépen, feszesen fut, csak, hát nem túl hatékonyan. Ez az agy sztem ilyen. Valószínűleg az első használat után azért jobb lesz, majd beszámolok arról is. Ilyen volt újonnan is. Mint írtam ez a kerék arra jó, hogy hazagurulj vele a boltból. Egyéb okokból még nem vettem másik kerékszettet, de fogok.

Nem izomból forgattam meg, csak úgy kb egyforma, közepes erővel csuklóból, h lássam a különbséget. Na, hát így is kiverte a szemem. :D
(A szelepbillegést nem számoltam bele, a Merida kerék meg sem moccan a szeleptől! )
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3920
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.06.14., szomb. 09:41

Nem mondom meg! Találd ki! :smile29:
Majd, ha “bekopik” lemérem megint. :rolleyes:
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.

Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért. :smile30:
Nah, kidühöngtem magam mára.

Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez. :smile49:
Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.

A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.

Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni. :D)
Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

lacee írta:
2025.06.14., szomb. 10:08
Párszor volt már téma az árazás akkor majd csak azt mondtad te is,hogy jóvanazúggggyyy :smile53:
Mert megtehetik velünk, pl. cipő mez stb. hol ér 100+ezer forintot….Mibű van :quetionmark:
Ezt nem értem. gondolkodik.gif Mire mondtam, h jól van az úgy?

Nem is ér, de nem is veszek annyiért, viszont ezekből lehet találni egész használhatót olcsóbban. Kerékből nem igazán sajnos.
Egyébként a mez árakon is le voltam döbbenve, mikor újrakezdtem, mondjuk még most is. :fekverohog:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2784
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1154

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

IMG_1716.jpeg
Valahogy nem hiányzik az outi..

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2784
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1154

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

Vinkler írta:
2025.06.14., szomb. 09:41
pärt írta:
2025.06.14., szomb. 09:23
Ne csigázz minket, mert nem fogunk tudni ebédelni. Melyik melyik?
Nem mondom meg! Találd ki! :smile29:
Majd, ha “bekopik” lemérem megint. :rolleyes:
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.

Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért. :smile30:
Nah, kidühöngtem magam mára.

Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez. :smile49:
Párszor volt már téma az árazás akkor majd csak azt mondtad te is,hogy jóvanazúggggyyy :smile53:
Mert megtehetik velünk, pl. cipő mez stb. hol ér 100+ezer forintot….Mibű van :quetionmark:

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.06.14., szomb. 09:23
Ne csigázz minket, mert nem fogunk tudni ebédelni. Melyik melyik?
Nem mondom meg! Találd ki! :smile29:
Majd, ha “bekopik” lemérem megint. :rolleyes:
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.

Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért. :smile30:
Nah, kidühöngtem magam mára.

Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez. :smile49:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3920
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ne csigázz minket, mert nem fogunk tudni ebédelni. Melyik melyik?
(Közepes összegben fogadnék rá, hogy nem a csapágy volt szar, hanem az illesztése. Egy szűk toleranciával készült agyban a 700 forintos kínai csapágy is éveket bír - pláne, ha lecseréled a gyári zsírt - egy gagyi agyban az SKF is berágódik hipp-hopp.)

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Mostanában történt velem ez-az, nem annyira a kerékpározás volt porondon az elmúlt hetekben. Mindezt tetézte egy kis bénázás, mégpedig sikeresen elnyírtam a di2 akksinának kábelét a nyeregcsővel. Nem akartam itthon cseszekedni vele, meg amúgy is zavart a kerékcsapágy morgása, mondom, akkor hajrá, irány a Merida CS.
Mint utóbb kiderült a csapágy nem garanciális, ne kérdezzétek, hogy miért, (a múltkor az volt, ok, akkor meg is állt) de mondtam, akkor is cseréljék ki az összeset és ne olyan gagyi kínaira, ami benne van, mert az vállalhatatlan, kifizetem. Egy szó, mint 100 több, mint egy hét múlva visszakaptam a bringát, a szuper új, 6 db japán csapággyal a kerekekben, és az új kábellel a vázban. Lepuceráltam, bekenegettem a láncot valami gagyi MucOff ceramic lube-al, amit a polcon találtam, de csak azért, mert a mellett csak motorolaj volt, mint kenőanyag, meg wd40, így 3 közül a legkevésbé sz@rt kentem rá, de NEM IS EZ A LÉNYEG, hanem!

Gondoltam megforgatom azt a kereket, milyen lett. Gyanúsan kevés ideig forgott. gondolkodik.gif Bár belegondolva, kb így forgott újkorában is. Mondom megforgatom már a Casatiban lévő, szintén alsó polcos (ok, lehet, h egyel feljebb lévő) Gipiemme kereket is. Nem is mondanék többet, beteszek inkább két screenshot-ot. :kapdelm:

.
IMG_6716.png
IMG_6717.png
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3920
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Urak, lassan össze kéne rakni ezt a Pilist. Első lépés lehetne, hogy kinek mikor nem jó.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13851
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4336
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.11., szer. 22:29
Vinkler írta:
2025.06.11., szer. 21:42
asebestyen írta:
2025.06.11., szer. 20:48
sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.
Bükk dettó. Feleségemnek szoktam szólni, meddig megyek, mikortól kezdhet aggódni.
az enyém jön velem, míg el nem szaggatja a váltóbowdent :D (a mechanikus váltók rémálma... sose gondoltam erre. megtanulta, hogy a kistányér is tud fájni, ha a Bükkben kell hajtani 34/11-et :D )

hegyre,gyalog vokitokit viszünk, egy fokkal jobb. bár,ha ott zuhanás van,nem lesz időd azzal vacakolni. Max pingel,aztán ha nincs válasz, annak jelentése van (de ritkán válunk szét,néha megesik)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.06.11., szer. 22:29
Vinkler írta:
2025.06.11., szer. 21:42
asebestyen írta:
2025.06.11., szer. 20:48
sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.
Bükk dettó. Feleségemnek szoktam szólni, meddig megyek, mikortól kezdhet aggódni.
Szerintem az enyém nem aggódik. De este 9 felé lehet, h gyanakodna. :fekverohog:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3920
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.06.11., szer. 21:42
asebestyen írta:
2025.06.11., szer. 20:48
sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.
Bükk dettó. Feleségemnek szoktam szólni, meddig megyek, mikortól kezdhet aggódni.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2025.06.11., szer. 20:48
sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6137
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

marconi írta:
2025.06.09., hétf. 21:40
... Big Bend (https://klnd.eu/route/the-big-bend-klnd-instant-tura/) kör teljesítése közben ...
Erről nem mesélnél egy picit? Meg úgy egyáltalán a gravelezésről esetleg. Te mit hogy csinálsz? Talán mást is érdekel, engem biztosan.
Nekem nagyon tetszik, hogy jobban halad, mint egy monti, aszfalton is lehet értelmesen menni vele, stb. Viszont amikor el kell döntenem, hogy merre megyek hétvégén hosszút, mindig lebeszélem magam a gravelről, mert mi van ha valami olyan történik..., sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13851
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4336
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.06.10., kedd 20:32
egyre több és súlyosabb kimenetelű bukások vannak. Az elmúlt 1-2 szezonban szinte minden versenyen dolgozott a mentő/k/ mentőhelikopter.
ez azért sokszor a rossz szervezés miatt van. a megélhetési versenyszervezők szeretik a pénzt beszedni és cserébe fos pályabiztosítást nyújtani.

A másik, a jobb bringákkal és az egyre erősebb fiatalokkal együtt elengedni pl a mastereket, fejlövés. Master2 + U17 még belefér, de kb ennyi (10 éve még egy m2-es simán leverte az U17-es sort. a baj az volt inkább, az U17-nek nem volt kellő mezőnygyakorlata. De az az M2 sor, ma inkább M3 még az a generáció volt,akik a 80-as években végén még megtanultak kerékpározni, normális szakosztályoknál. Az ezt követő generáció, főként edző, szervezett edzés nélkül, autodidakta(+ a kivételek)). Lassan az U17-el se bírja a tempót tartani a master közösség nagy része, de próbálnak menni és jön a pulzus tetőzése,majd a reflexek lassulása. Ahol ráadásul tömegsport szerű rendezvény van, egyben megy mindenki. Isten óvjon attól a versenytől,ahol egy kupacba beteszik az elitet, az U15-öt, a mastert és persze az amatőröket (nyilván mindenki az elit után akar combozi, de szólok, nem biztos,hogy fog sikerülni. Talán annyi esély van,hogy elit versenyzők nem indulnak el ilyen versenyeken, nem éri meg egy sérülés). Ezek a gyilkos sportnapok :D vagy ne röhögjek?

Már az eleje se biztos,de az ezutáni lehet nem lesz népszerű, de van másik szemüveg is, a versenyzői, vagy versenyszervezői oldalé.
Tehát ez főleg két tényezős kérdés, szervezés és pályabiztosítás, ill a korcsoportok elkülönítése. A hobbisokat nem lehet kizárni (bár lehet, "liszensz kötleező"-vel,de akkor is inkább beigazol valami csapathoz,vagy csinálnak egyet haverokkal, csak az előélet, tudás nincs meg ahhoz, hogy versenypályán, versenytempóban közlekedjenek). de a tömegsportrendezvényen ezt nem fogják elkövetni,ugrk a bevétel 90%-a. Kb 10 éve volt egy kezdeményezése az MKSZ-nek és szigorították az egész rendszert és MKSZ akkreditált versenyen csak igazoltak indulhattak, de olyan mélységig be volt szabályozva, hogy a csapatmezt nem hordhattad amatőr versenyen (nem is indulhattál a csapat nevében,csak saját néven) és csak az arra az idényre lejelentett csapatmez volt elfogadott, az előző évi már nem. Persze,ezt nem tudták betartatni,de ilyen elképzelések voltak,hogy a kerékpársportot leválasztják a hobbikerékpározásról, mint látjuk, ez nem sikerült hosszútávon tökéletesen, de az elmúlt 10 éve egyre erősebb és tehetségesebb fiatalokat nevelt ki, akiknek már nincs keresnivalója amatőr versenyen, sportnapokon, ahogy ez fordítva is igaz. A lakótelepi grundfocicsapat se hívja ki a ... (nem értek a focihoz, ki most a jó, de legyen egy hangzatos név :D ) pl a Fradit.

TT OB, megy a köpködés, hogy nincs amatőr futam és a master se itt lesz megrendezve. Pedig ez csak TT, de tavaly láthattuk, hogy akár rutinos öregek is tudnak hülyeséget csinálni,melegítéskor is. Semmibe nem került, csak az életébe.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5715
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nálunk csak edzésen van teló,versenyeken nincs. Igazából nincs is értelme,mert ott vannak a többiek, a support, a mentő. Nekem is olyan agyrázkódásom volt,eszméletvesztéssel,hogy nem is tudtam volna telefonálni. A mai napig, hónapok estek ki a fejemből. Emlékszem a versenyre, a bukásra már nem és még utána pár hónapra sem. sad.gif Annyira nem készültem egy ilyenre (mert mindig optimista voltam/vagyok),hogy teljesen felborította az egész családom életét és tulajdonképpen ráment a vállalkozásom.
Ettől függetlenül én is fogok még versenyezni (minthogy versenyeztem már tavaly is), mert én így nőttem fel. 5-es korom óta versenyzek, engem ez doppingol. De most már megválogatom,hogy hova megyek el.
De tiszteletben tartom,ha valaki nem akar versenyezni, a szememben ettől még nem lesznek kevesebbek. Főleg, hogy sok ismerősöm van,akikről tudom,hogy simán elvernének, de soha nem fognak nevezni sehova. Attól nem vagyok jobb,csak mert néha elindulok itt-ott.

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 276

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Ákos, gratula a nagyon szép teljesítményért! Főleg a csontkovácsos kaland után!

A verseny egy megmérettetés, ami egyfajta jutalom az edzésbe feccölt energiáért. Ugyanakkor- számomra - közösségi élmény is egyben. Legutóbb, amikor 1300 kerékpárossal gurultam együtt Balatonfüredről kifelé, az emelkedők leküzdése, a tapsoló, buzdító szurkolók tömege, a lejtőzés izgalma, a beforgás, szélárnyék gyakorlása, a befutón az utolsó csepp energiák elégetése és a célban a családi fogadtatás mind azt mondja nekem, még ilyet! Nyilván, ebben benne van a veszély is ahogy Ati fogalmaz, de mindig optimistán (meg telefonnal a zsebben) indulok a versenyeken.
Én mindenkit buzdítok ezen pozitív élmények "begyűjtésére".
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5715
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2025.06.10., kedd 15:59
amit írsz a család mosolyáról, arra gondolj, máris megérte :napsut:
Ez teljesen így van. A gyerekeink annyira büszkék tudnak lenni. Pár éve eljött a család a Brigetio versenyre,mert a legnagyobb rész körpályán ment, így a mezőny többször is elment a nézők előtt. Az első körben megláttam,hogy hol vannak és utána úgy helyezkedtem,hogy arra az oldalra kerüljek. Amikor elsuhantunk,kikiabáltam a fiamnak és repült a kulacs. Éppen előtte esett le. (videó is van róla) Az a boldogság ami az arcán volt a verseny alatt :rolleyes: :napsut:

De egyébként Ákosnak is igaza van, mert ez nem mindenkinek ad akkora motivációt,hogy a testi épségét (és bizony az életèt) kockáztassa. Maga a verseny sem ad akkora adrenalin löketet,hogy rizikózzon. Mert azt el kell ismerni, hogy (bukások mindig is voltak) egyre több és súlyosabb kimenetelű bukások vannak. Az elmúlt 1-2 szezonban szinte minden versenyen dolgozott a mentő/k/ mentőhelikopter. Ennyit nem ér, a családunkat kockáztatjuk.

Talán a TT verseny vagy a BRM/KLND adhat még egy kis adrenalint. (mondjuk nekem nem) Ott nem annyira kiszolgáltatott az ember mások hülyeségeinek.

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3920
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.06.10., kedd 16:47
amúgy ezt, hogy oldottad meg? mivel szedtél le a bordákból? a kis lemezkét reszelgetted, vagy volt ilyen bütykös valami és csak vágni kellett? Vagy valami 3D csodamasina?
Kézi munka az egész, szóval semmi gépi marás, meg nem is találtam volna szakit rá. A 3 lapot egy lemezből vágtam, reszeltem, a rotor testet mikromotorba (olyasmi, mint ami a fogorvosi rendelőkben meg fogtechnikusoknál visítozik) fogott kis marókkal csiszoltam le. Pepecs munka, tologattam is hónapokig .

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13851
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4336
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 15:35

A gépek tényleg nem győzhetnek, már megmutattam nekik. :D
amúgy ezt, hogy oldottad meg? mivel szedtél le a bordákból? a kis lemezkét reszelgetted, vagy volt ilyen bütykös valami és csak vágni kellett? Vagy valami 3D csodamasina?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13851
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4336
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.06.10., kedd 15:43
Nah, azt hiszem,ha most lennék gyerek, ilyenért nyafognék. :D
Screenshot_20250610_153647_Facebook.jpg
utána meg egy rendes kerékért,amin fog is a fék :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13851
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4336
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.06.10., kedd 15:35
A gépek tényleg nem győzhetnek, már megmutattam nekik. :D
Ez a karbonkerék (Vittoria Elusion) csak alu rotorral kapható. Pár hónap alatt 1-2mm maródott bele a nem alubakos lánckerekeknél, pedig nem vagyok az az elszabadult barom sprinter. Egyébként még a régi Mavic acél rotoromba is képes berágni a sor - ez a hülye Shimano szabvány velejárója, annyira kicsi a felfekvő felület. Készítettem három betétet rozsdamentes acélból, meg persze leszedtem a rotor bordáinak homlokfelületéből. Most ezek osztják el a terhelést, azóta öröm, bódottá', na de, na de...ezt gyárilag is megcsinálhatták volna. :angry:
IMG_20240625_143847.jpgIMG_20240625_143757.jpg
nem csalódtam :D :tutiok:

egyébként én számolgattam, az össz felfekvő felület nem is nagyon tér el a Campa lánckerekek igaz, magasabb, de 4 érintkező felületétől, de a matek itt nem sokat nyom a latba,mert valahogy mégiscsak magasan győz a campa fogazás, ha aluról van szó (nyilván a bordák és a lánckerekek belső bordázata nincs halálpontosra illesztve, hiába számolgatok azokkal a felületekkel).

amúgy ez a 11speddel lett népszerű, már az alu HG rotor, aztán ennek elszenvedője a 10speed is,ha újabb kereket akarsz venni. Kevés gyártó ad acélt, mint tuning, de pl a DT Swiss is segít a hű rajongóinak,de kevesen teszik.

ha jól emlékszem, a 12 speed már teljesen más megoldást alkalmaz,de régen láttam.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13851
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4336
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2025.06.10., kedd 14:59
Kis hétvégi beszámoló...

Ha röviden szeretném összefoglalni, borzalmas volt. :rolleyes:
Először is minden volt. A csúcs outi gépektől 60mm-es aero felni, 25mm-es GP5000-rel a tanyabájkokig, a heti 20+ órát tekerőktől az idén most teker előszörig, és persze elektromos biciklisek, ami egy külön állatfaj. Volt nyílt terep 34fok tüköraszfalt és erdei mindenhol 10-20cm mély kátyús, aszfaltot nyomokban tartalmazó, illetve full gravel szakaszok.
400embert egyszerre indítottak kb 500m lassú rajt után. A verseny eleje és vége volt nehéz számomra. Az elején volt pár halvány próbálkozás az elszakadásra, de ezek csak ilyen max 30mp-s dolgok voltak, viszont 1-2 emberen azt láttam, hogy már az elején lement a roló teljesen és full ész nélkül mennek, de tényleg. Mikor a Mórról induló kerékpárúthoz értünk, én mentem előre és kezdtem egy számomra komolyabb tempót menni ezen a lankáson amit ismerek, hogy kvázi elmeneküljek. Az emelkedő tetején 2 outis kolléga lószolt volna meg éppen, de az első kiállva annyira billegtette a bicajt, hogy az őt követő sráccal összeakadtak és a hátsó srác elrepült, mint a győzelmi zászló, aztán még bele is mentek és át is estek rajta. A cuccait egy sok méter átmérőjű körből szedtük össze, pedig mindkét oldalon fű volt. Először ordított szegény, aztán ami még sokkal rosszabb volt, hirtelen elnémult. Fogtam a kezét, próbáltam kommunikálni vele, mondtam, hogy csak szemmel vagy bólintással jelezze, ha érti amit mondok. Látszott, hogy nagyon nehezen veszi a levegőt. Miután a sokk egy része lement róla, annyit próbált meg elmotyogni, hogy a kulcscsontja eltörött és nem kap levegőt. Eddigre már úton volt a mentő. Szörnyű volt. sad.gif
.
Baleset.jpg
.
A fotót nem én készítettem természetesen.
Ezután visszaülni és nyomni, hát nem volt jó. Érdekes volt, hogy többeket teljesen hidegen hagyott, le se szálltak a bicajról csak épp megálltak. Értem, hogy ő volt a hülye, de ...
Ezután az elektromos montikat kellett még leszedni, onnantól fizikálisan semmi extra, csak nekem a borzalmas stressz. Stressz a baleset miatt, amiatt hogy egy 5 fős sorban kellett szorosan menni, hogy az erdei utakon alig láttam valamit a végletes fényviszonyok miatt és úgy kellett számomra gyorsan menni. Én az emelkedőkön voltam elöl a sorban, lefelé nem akartam senkit feltartani. Ha nem a 40mm széles igen bütykös, aszfalton zúgó traktorgumival megyek, én nem tudom hogy mentem volna végig azokon a gravel részeken, szerintem sehogy. Persze az aszfalton aztán fizettem ennek az árát, de inkább biztonságos legyen, mint gyors. A vége előtt 10km-rel elmentünk 1 sráccal, aztán még én a vége előtt olyan 4.5km-rel egyedül.
Az egyetlen öröm az volt, hogy a feleségem és a lányom ott vártak a célban és láttam a lányomon, hogy büszke rám, hogy elsőnek értem be. Számára az nem volt érdekes, hogy ez csak egy gagyi "verseny", csak azt látta ebben, hogy az ő apja ér be elsőnek.
Tanulság... Soha többet nem indulok semmilyen versenyen, tömegrendezvényen. Futást tavaly kipipáltam, idén a bicajt, mehet tovább minden, ahogy eddig. Sokkal többet vett el tőlem a dolog, mint adott. Maga a versenyhelyzet engem nem fertőzött meg és nem vonzott be semmilyen szinten.
szép összefoglaló! :smile53:

hogy így is a leggyorsabb voltál, külön pont!!! :tutiok: és amit írsz a család mosolyáról, arra gondolj, máris megérte :napsut:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5715
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nah, azt hiszem,ha most lennék gyerek, ilyenért nyafognék. :D
Screenshot_20250610_153647_Facebook.jpg
Screenshot_20250610_153647_Facebook.jpg (39.83 KiB) Megtekintve 541 alkalommal

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3920
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.06.10., kedd 14:22
pärt írta:
2025.06.10., kedd 11:16
Vinkler írta:
2025.06.10., kedd 11:09

Lehet kéne keresni még egy gyereket, mert sanszos, hogy a kereket is cserélni kellene. :smile29:
Csak a rotort kéne, de azt boldogan megtenném. Nem vagyok nagy rajongója a HG rotornak.
hegessz fel rá egy Campa HG-t, acél :D
amúgy érdemes megnézni, nem megoldható e. pl a Vision Metron rotorja majdnem egyezik. a Vision rotor fel is megy a campa kerékre, fordítva nem, kicsit kellene esztergálni rajta. Lehet a Te agyadra is felmenne kis mókolással.

vagy egy campy rotor és a hézagolókat megcsiszolgatod. de a kínaiak szinte minden méretben árulnak hézagolókat. mondjuk azt nem tom, Campát árulnak e, de shimanohoz vannak tizedenként. de,ott az após esztergája. kiméred, mekkora hézagolás kell a campa lánckerekek közé aztán, ódalazás, furatkés, majd leszúró. ha szerencséd van, létezik ilyen méretű cső, akkor csak le kell szurkálni.

A gépek nem győzhetnek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mutasd meg nekik :D

ui: lehet egyszerűbb átfűzni egy fulcrum 3 vagy 4 agyat (ha klasszik 7/14 küllőzésed van)
A gépek tényleg nem győzhetnek, már megmutattam nekik. :D
Ez a karbonkerék (Vittoria Elusion) csak alu rotorral kapható. Pár hónap alatt 1-2mm maródott bele a nem alubakos lánckerekeknél, pedig nem vagyok az az elszabadult barom sprinter. Egyébként még a régi Mavic acél rotoromba is képes berágni a sor - ez a hülye Shimano szabvány velejárója, annyira kicsi a felfekvő felület. Készítettem három betétet rozsdamentes acélból, meg persze leszedtem a rotor bordáinak homlokfelületéből. Most ezek osztják el a terhelést, azóta öröm, bódottá', na de, na de...ezt gyárilag is megcsinálhatták volna. :angry:
IMG_20240625_143847.jpg
IMG_20240625_143757.jpg

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”