Nézd azt hiszem ezt már párszor túltárgyaltuk.Attól mert még számodra ezeknek a kábeleknek nincs létjogosultsága attól még másnak jelenthet nagy előrelépést, akár az ára ellenére is...

Nézd azt hiszem ezt már párszor túltárgyaltuk.Attól mert még számodra ezeknek a kábeleknek nincs létjogosultsága attól még másnak jelenthet nagy előrelépést, akár az ára ellenére is...
Ez a geometria az újabb játék kavics a kábelmániákusoknak.Mindig kell valami új.lehoako írta: ↑2020.02.16., vas. 07:44
Ez a kábel az? Méteres pár 1M felett? Biztos nem pite...![]()
http://www.avstream.hu/spd/avs282105/Wi ... A-vagy-XLR
Mi helyett dugtad be és mi lett a különbség? Olvasom, hogy 7N solid silver vezetők vannak benne, biztosan nagyon igényes a kábel, kérlek, írj a hangjáról.Aszpirin írta: ↑2020.02.15., szomb. 10:56Tegnap este óta van a birtokomban egy WireWorld Micro Platinum Eclipse AES/EBU kábel a prémium Wireworld XLR csatlakozókkal. Na, az nem árnyékolt szerkezetű (igaz, nem is RCA-s, de az általa közvetített digitális jelforma ugyanolyan frekvenciájú, amplitúdójú, és protokoll szinten is 99%-ban megegyezik az S/PDIF-en közvetített jellel), szóval nem árnyékolt, mégis... khm, nagy szavak helyett inkább maradjunk annyiban: korábban kipróbáltam, tudtam, mit veszek meg
s-l500.jpg
Odáig nem jutottam el, hogy blankolva is lássam (szerelten vettem), csak egy pár ilyen keresztmetszeti meg "robbantott" ábrát láttam róla, szóval ha azt mondod, hogy a belső szigetelőrétegen belüli spirálszerű feltekerése a lentebbi keresztmetszetű, a vezetőket tartalmazó "magnak" gyakorlatilag árnyékolást jelent, akkor köszi az infót!
Na akkor elárulom, hogy ez árnyékolt, a 2 fekete vezeték van körbecsavarva a vezető körülAszpirin írta: ↑2020.02.15., szomb. 10:56Tegnap este óta van a birtokomban egy WireWorld Micro Platinum Eclipse AES/EBU kábel a prémium Wireworld XLR csatlakozókkal. Na, az nem árnyékolt szerkezetű (igaz, nem is RCA-s, de az általa közvetített digitális jelforma ugyanolyan frekvenciájú, amplitúdójú, és protokoll szinten is 99%-ban megegyezik az S/PDIF-en közvetített jellel), szóval nem árnyékolt, mégis... khm, nagy szavak helyett inkább maradjunk annyiban: korábban kipróbáltam, tudtam, mit veszek meg
s-l500.jpg
Tudom mire gondolsz..Aszpirin írta: ↑2020.02.15., szomb. 10:56Tegnap este óta van a birtokomban egy WireWorld Micro Platinum Eclipse AES/EBU kábel a prémium Wireworld XLR csatlakozókkal. Na, az nem árnyékolt szerkezetű (igaz, nem is RCA-s, de az általa közvetített digitális jelforma ugyanolyan frekvenciájú, amplitúdójú, és protokoll szinten is 99%-ban megegyezik az S/PDIF-en közvetített jellel), szóval nem árnyékolt, mégis... khm, nagy szavak helyett inkább maradjunk annyiban: korábban kipróbáltam, tudtam, mit veszek meg
s-l500.jpg
1.) Szalagkábelt is le lehet árnyékolni, mégsem lesz koax.zoli73 írta: ↑2020.02.14., pén. 22:04Nos, ezt én is így tudom/gondolom, de olvastam itt már, nem is olyan régen, más véleményeket is. Például olyat is, hogy "teljesen mindegy milyen a kábel szerkezete/felépítése, S/PDIF összekötőnek, bármilyen RCA dugóval szerelt kábel megteszi, az sem számít, ha nem75Ohm-os, úgy sem lehet meghallani a különbséget." Az, hogy működik a digitális jelátvitel bármilyen oda illő kábellel, az egy dolod, de mennyire korrekt, megbízható, netán üzembiztos megoldás ilyen célra nem dedikált 75Ohm-os coaxiális S/PDIF kábelt használni?Aszpirin írta: ↑2020.02.14., pén. 21:17Pontosítsunk. Tudtommal a koaxiális a kábel felépítésére vonatkozik, és ha koaxiális, akkor árnyékolt.zoli73 írta: ↑2020.02.14., pén. 20:32A közelmúltban már esett szó a coax digitális kábelekről, leginkább arról ment a vita, hogy fontos-e, és ha igen mennyire, hogy 75Ohm-os legyen, mint a kábel, mint a dugó. De ezt tegyük félre, legyen olyan amilyen.
Ami engem érdekelne, hogy egy ilyen kábelnek árnyékoltnak kell-e lennie?
Sok gyártó ill. felhasználó elkötelezte magát az árnyékolt vagy éppen árnyékolás nélküli kábelek mellett, legyen az analóg összekötő, vagy akár tápkábel. De mi a helyzet a digitális kábelekkel? A digitális jel mennyire érzékeny a külső behatásokra?
A kérdésed tehát arra iranyul, hogy kell-e a koaxiális szekezetű kábel az S/PDIF digitális hangadat-átvitelhez. Mivel az S/PDIF szabvány ezt előírja nem-optikai kábel esetében, szerintem biztosan nem árt![]()
Tévedés joga fenntartva.
Nos, ezt én is így tudom/gondolom, de olvastam itt már, nem is olyan régen, más véleményeket is. Például olyat is, hogy "teljesen mindegy milyen a kábel szerkezete/felépítése, S/PDIF összekötőnek, bármilyen RCA dugóval szerelt kábel megteszi, az sem számít, ha nem75Ohm-os, úgy sem lehet meghallani a különbséget." Az, hogy működik a digitális jelátvitel bármilyen oda illő kábellel, az egy dolod, de mennyire korrekt, megbízható, netán üzembiztos megoldás ilyen célra nem dedikált 75Ohm-os coaxiális S/PDIF kábelt használni?Aszpirin írta: ↑2020.02.14., pén. 21:17Pontosítsunk. Tudtommal a koaxiális a kábel felépítésére vonatkozik, és ha koaxiális, akkor árnyékolt.zoli73 írta: ↑2020.02.14., pén. 20:32A közelmúltban már esett szó a coax digitális kábelekről, leginkább arról ment a vita, hogy fontos-e, és ha igen mennyire, hogy 75Ohm-os legyen, mint a kábel, mint a dugó. De ezt tegyük félre, legyen olyan amilyen.
Ami engem érdekelne, hogy egy ilyen kábelnek árnyékoltnak kell-e lennie?
Sok gyártó ill. felhasználó elkötelezte magát az árnyékolt vagy éppen árnyékolás nélküli kábelek mellett, legyen az analóg összekötő, vagy akár tápkábel. De mi a helyzet a digitális kábelekkel? A digitális jel mennyire érzékeny a külső behatásokra?
A kérdésed tehát arra iranyul, hogy kell-e a koaxiális szekezetű kábel az S/PDIF digitális hangadat-átvitelhez. Mivel az S/PDIF szabvány ezt előírja nem-optikai kábel esetében, szerintem biztosan nem árt![]()
Tévedés joga fenntartva.
Pontosítsunk. Tudtommal a koaxiális a kábel felépítésére vonatkozik, és ha koaxiális, akkor árnyékolt.zoli73 írta: ↑2020.02.14., pén. 20:32A közelmúltban már esett szó a coax digitális kábelekről, leginkább arról ment a vita, hogy fontos-e, és ha igen mennyire, hogy 75Ohm-os legyen, mint a kábel, mint a dugó. De ezt tegyük félre, legyen olyan amilyen.
Ami engem érdekelne, hogy egy ilyen kábelnek árnyékoltnak kell-e lennie?
Sok gyártó ill. felhasználó elkötelezte magát az árnyékolt vagy éppen árnyékolás nélküli kábelek mellett, legyen az analóg összekötő, vagy akár tápkábel. De mi a helyzet a digitális kábelekkel? A digitális jel mennyire érzékeny a külső behatásokra?
Szerintem ezt a lemezjátszós topikban is megkérdezheted, nem kizárt ott hamarabb kapsz erre választ.
Tudok egy egyszerűbb megoldást, Audio Metallurgy GA-0 IC kábel!
Ezt elég könnyű meghallani...
Ennek nem a hirdetések között volt a helye-átraktam.kbhuinfo írta: ↑2020.02.11., kedd 15:07Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy 100-1000 nagyságrendben speciális kábelgyártással foglalkozik itt valaki? Esetleg tudtok céget ajánlani?
A feladat egy vízálló eszköz HDMI kivezetését megoldani. A forrás egy rPI zero, azaz miniHDMI aljzat - ez van a dobozon belül. A doboz külsején el kell helyezni a normál HDMI vízálló aljztatot. (szalag)Kábelhossz:kb. 40 cm. Előre is köszi a javaslatokat!
Üdv,
Balázs
Engem inkább ez az új mágneses megoldás érdekel.... Tényleg hoz(hat) javulást a hangban, vagy inkább csak marketing fogás?
vkz írta: ↑2020.02.01., szomb. 16:54Kaptál eddig egy semmitmondó választ...
Jelenleg a lejátszó DAC-ját használod. Ha optikai vagy coax kábelen kötöd össze, akkor az erősítő DAC-ját fogod hasznalni. Hogy melyik a jobb illetve melyik tetszik jobban csak próba alapján lehet eldönteni. Internetet felcsapva megnéztem, nem ugyanolyan a chip bennük. Tehát elvben lehetséges akár jobb eredmény is a digitális összeköttetés esetén. Bár tapasztalatom szerint az erősítők DAC fronton nem szoktak túlságosan jók lenni, de nem ismerem a konkrét versenyzőket.
Én kipróbálnám (mondjuk ha lehet inkább coax-ot és nem az optikait - úgy láttam van mindkettő).
Nagyon igaz, mint ahogy a kábelszerkezet (tömör vs litze), szigetelés, dugózás, dugó is. Plusz esetleges cryo. Sztem a lényeg, hogy próbáljuk a legjobb minőségű összetevőket használni, akkor nem lesz a kábel hangrontó szűk keresztmetszet a rendszerben.Aszpirin írta: ↑2020.02.01., szomb. 12:33A tisztaságra vonatkozó adat nem hinném, hogy marketing duma, mert tudtommal elég könnyű laboratóriumi körülmények között megmérni a 4N és 7N közötti különbséget. Vagyis a megadott adatokkal vigyázni kell, mert könnyen perelhetővé válik a gyártó, fogyasztó szándékos félrevezetése jogcímen, és objektív méréssel dönthető a per.mgus írta: ↑2020.02.01., szomb. 12:23Szerintem ez is olyan marketinges duma a 4db 99,99 után nem mindegy hány kilences van még? Vagy esetleg számolják az atomokat a drótban, ugyan már. Vagy jó egy vezeték vagy nem, ez csak akkor derül ki ha megvetted.Aszpirin írta: ↑2020.02.01., szomb. 12:05
Én úgy tudtam, hogy az N-es jelölés az anyag tisztaságára utal, nem a rácsszerkezetére.
A 7N azt jelenti (ha jól tudom), hogy százlékosan felírva az anyag tisztaságát, 7 darab 9-es (seven nines = 7N) lesz a számban, vagyis a 7N réz = 99,99999% tisztaságú réz, azaz mindössze 0,00001%- nyi szennyezőanyag található benne (hogy ez moláris arány vagy tömegarány-e, azt sajnos nem tudom).
Rosszul tudtam?
Az már viszont simán lehet akár marketing-duma is, hogy ennek mekkora a jelentősége a hangra nézve (nem tudom, és nem foglalok állást a kérdésben), mindenesetre az alapanyag előállítását rendesen megdrágítja az extrém tisztaság, és ezzel indokolható valamelyest a kábel ára. Gondolom ezért szokták megadni az N-ek számát, akár réz, akár ezüst legyen a vezető vagy valamely rétegének alapanyaga.