A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mondjuk, velem sokáig nem lehet "hifizni". kisüt a Nap, csak télen kerülök elő, de most épp ráértem.
Éjjel 1 - 2 körül, bármikor előkerülhetsz, nem kell tartani attól, hogy kisüt a nap...
Klipsch - kábel viszonylat tökéletesen áll. Egy ismerősöm ilyenekkel szórakoztatja magát, tényleg majdnem tök mindegy milyen drót van előtte.
Jó kis demó hang, rövid ideig, bizonyos műfajokon.
Lehet, hogy a Quad ványadt, nincsen mélye és hangnyomása, de én tuti hogy világgá szaladnék, ha így szólna. Nyilván, nem vagyunk egyformák.
Rumli az nálam is játszik
Ami fix, a két kiadvány azétt eltér (belehallgattam a sima feltöltésbe is). Mondjuk én nem tudom prütykölni a basszust, csak elehyelzéssel, de egyelőre nem nyúlok hozzá,mert nem ezzel az erősítővel használom és a 220as, mint írtam, frissen van áthúzva, kb 20 órát ment (200nàl kezd alakulni állítólag). Tegnap még vékony volt, mára meg terjengős lett az alja. Maga a hangszóró kb 18Hz-ig egyenes és 14körúl törik, de ez még jópár hét, mire érdemben hozzá lehet nyúlni.
De oda akartam kilyukadni, nem szeretem az újrakeveréseket, de ezt lehet megveszem.
Amúgy akusztikával nem sokat tudtam foglalkozni, ráadásul a bicaj babaxva az állvàny mögé nem segít rajta, de már nincs hova tenni. Azt kivéve lehet érezni, de ahhoz már lusta voltam.
De jó játék volt
Na az abszolút alja nálam épp hiányzik. Ez lakás, és hiába tudja az EQ 30-ig kilapítani, inkább 40-nél levágtam, hogy a szomszédokkal ne legyen gond. Ez inkább filmnél hatalmas hátrány, de néhány erősebb zenénél is hiányérzet. Hiába 40 centisek a falak, a két bejáraton röhögve átmegy. Kanizsán van 4 sub, brute force szűrve, ott mozogni is lehet, nem változik tőle a mélykép.
Amúgy ezt a játékot lehet élőben folytatni, a videók semmit nem adnak át.
a tonalitás faragható. amit érzek a videódon, kicsit kellene játsszani a beforgatással, hogy a sztereó pontosabb legyen és holografikusabb. aztán drótok. Ez gondolon Klipsch. Annyira dominál a hangja, nagyjából majd-mindegy, milyen drótot kötsz be. nagy változás nem lesz, annyira egyedi hangú dobozok, és ez olyan erős bélyeg, jóformán semi nem tudja ebből kimozdítani (így érthető is a kábelszkepticizmus), legjobban egy rockkoncert hangjára emlékeztetnek és ebből nem nagyon akar kilépni, ami nem baj. Sok igazság van, ez is az egyik. egy időben nekem ilyenre volt hangolva a tölcsér és borzalmasan hangosan hallgatam. fájdalomkűszöb környékén is néha. 102dB az érzékenység. 1 Watra ennyivel válaszol. 20 Wattal már leveri a vesét. de már elcsendesedtem.
mondjuk, velem sokáig nem lehet "hifizni". kisüt a Nap, csak télen kerülök elő, de most épp ráértem.
Rumli az nálam is játszik
Ami fix, a két kiadvány azétt eltér (belehallgattam a sima feltöltésbe is). Mondjuk én nem tudom prütykölni a basszust, csak elehyelzéssel, de egyelőre nem nyúlok hozzá,mert nem ezzel az erősítővel használom és a 220as, mint írtam, frissen van áthúzva, kb 20 órát ment (200nàl kezd alakulni állítólag). Tegnap még vékony volt, mára meg terjengős lett az alja. Maga a hangszóró kb 18Hz-ig egyenes és 14körúl törik, de ez még jópár hét, mire érdemben hozzá lehet nyúlni.
De oda akartam kilyukadni, nem szeretem az újrakeveréseket, de ezt lehet megveszem.
Amúgy akusztikával nem sokat tudtam foglalkozni, ráadásul a bicaj babaxva az állvàny mögé nem segít rajta, de már nincs hova tenni. Azt kivéve lehet érezni, de ahhoz már lusta voltam.
De jó játék volt
Na az abszolút alja nálam épp hiányzik. Ez lakás, és hiába tudja az EQ 30-ig kilapítani, inkább 40-nél levágtam, hogy a szomszédokkal ne legyen gond. Ez inkább filmnél hatalmas hátrány, de néhány erősebb zenénél is hiányérzet. Hiába 40 centisek a falak, a két bejáraton röhögve átmegy. Kanizsán van 4 sub, brute force szűrve, ott mozogni is lehet, nem változik tőle a mélykép.
Amúgy ezt a játékot lehet élőben folytatni, a videók semmit nem adnak át.
OK. Ez a 11es re kapott dgy kis kompreddziót, hogy jobban üssön és Niki énekhangját kicsit előtérbe tették, hogy jobban érvényesüljön, de alapvetően hasonló.
Köszönöm a zenét, ezt nem ismertem, de nagyon tetszik. Itt a videó: https://www.youtube.com/watch?v=kPAuljhzKM8
A kompresszió említésével csak erősebben fog hatni, hogy az én videómon mennyivel nagyobb dinamika hallatszik a kiugró hangoknál, például 51 másodpercnél. A basszus drasztikusan más, de ez egyéni ízlés, nálam room curve van, és a 40 Hz környékét tolom meg, te inkább 100 körül. A magasak viccesek, mert nagyon ráadott a telefon. Ha ezt tudom, korrigálok rá előre. Sebaj, játszhatunk több kört. Visszhangban én vagyok szarabb, az evidens (lesz majd akusztika, de ugye minket a most érdekel), de a videón is jobban kiugró tér kárpótol érte, mindezt a képen látható rendszerrel, ami szerintetek szentségtörés. A kivágás rendetlenség miatt van.
Rumli az nálam is játszik
Ami fix, a két kiadvány azétt eltér (belehallgattam a sima feltöltésbe is). Mondjuk én nem tudom prütykölni a basszust, csak elehyelzéssel, de egyelőre nem nyúlok hozzá,mert nem ezzel az erősítővel használom és a 220as, mint írtam, frissen van áthúzva, kb 20 órát ment (200nàl kezd alakulni állítólag). Tegnap még vékony volt, mára meg terjengős lett az alja. Maga a hangszóró kb 18Hz-ig egyenes és 14körúl törik, de ez még jópár hét, mire érdemben hozzá lehet nyúlni.
De oda akartam kilyukadni, nem szeretem az újrakeveréseket, de ezt lehet megveszem.
Amúgy akusztikával nem sokat tudtam foglalkozni, ráadásul a bicaj babaxva az állvàny mögé nem segít rajta, de már nincs hova tenni. Azt kivéve lehet érezni, de ahhoz már lusta voltam.
De jó játék volt
Nem igazán értem. Többutas hangsugárzókat 5000-es tételben fülre válogattok?
Természetesen nem, a gép illeszt a batch végén, azt meg valaki a gyárból összeválogatja, amit kidob. Viszont láttam egész batcheket kiplotolva, és eszement különbségek vannak néhány darab között, ráadásul nem is igazán standard eloszlás szerint, hanem sokkal rosszabban, hiszen selejtezés van.
A többivel egyetértek, de ez kivételesen rossz érv, ugyanis elég sokan. Fantom centert keresni meg lehet tanulni, és lesz ott elég fázisprobléma, hogy ez kijöjjön. Ezt egy olyan gyártósori tesztrendszer fejlesztőjeként mondom, aminek konkrétan az az egyik dolga, hogy párokat állítson. Monitoroknál, mikrofonoknál ezekre borzasztóan figyelünk, és lehet, hogy az 5000-es batch túlsó végén lesz az, amivel ideális leképezést kapsz out of the box. Vannak termékek, ahol +/-3 dB-es spektrumbeli eltérést is megenged a tolerancia (konzumerben csak persze, pro-nál inkább van az 1 körül vagy alatt), az rosszabb választással akár oldalra is tolhatja a hangot, olyan sztereót pedig nem sokan akarnak (bár sok kábelesnél ilyet is láttam...).
Nem igazán értem. Többutas hangsugárzókat 5000-es tételben fülre válogattok?
felraktál valamit az adott feladat mellett, hiszen a feladat abszurd - erre utalt az abszurd, de te már nagyon fáradt lehetsz így estére, mert teljesen szétesett nem csak az írásod, hanem az olvasásod is
Aranyos úgy hallani, hogy végig arra értettem, amire te is gondoltál eleve, de ez a mellékelt ábra szerint nem esett le.
Meglepve ezzel senkit. Ki gondolta volna, hogy egy dühöngő utáló egy olyan felvételt lehurrog, ami majdnem azonos az eredetivel. Beküldhettem volna egyszerűen a kivágott részletet módosítás nélkül, akkor is ezt mondod. Szerencsére nem neked szólt.
(...)
(...)
"Itt a videó: https://www.youtube.com/watch?v=kPAuljhzKM8
A kompresszió említésével csak erősebben fog hatni, hogy az én videómon mennyivel nagyobb dinamika hallatszik a kiugró hangoknál, például 51 másodpercnél. A basszus drasztikusan más, de ez egyéni ízlés, nálam room curve van, és a 40 Hz környékét tolom meg, te inkább 100 körül. A magasak viccesek, mert nagyon ráadott a telefon. Ha ezt tudom, korrigálok rá előre. Sebaj, játszhatunk több kört. Visszhangban én vagyok szarabb, az evidens (lesz majd akusztika, de ugye minket a most érdekel), de a videón is jobban kiugró tér kárpótol érte, mindezt a képen látható rendszerrel, ami szerintetek szentségtörés. A kivágás rendetlenség miatt van."
Ugyan az eredeti (ami szintén nem egy hangminőségi matyóhímzés) tökéletesen másképpen szól, de ebből se vonok le következtetéseket, hiszen az eredetit hallgatni óriási előnyben van ahhoz képest, ami most itt a feladat. Ezért abból se vontam le következtetéseket, hogy felraktál valamit az adott feladat mellett, hiszen a feladat abszurd - erre utalt az abszurd, de te már nagyon fáradt lehetsz így estére, mert teljesen szétesett nem csak az írásod, hanem az olvasásod is. Következtetéseket még abból se feltétlenül vontam volna le, hogy hogyan szólt az, amit feltettél, hiszen... lásd fentebb. Nem feltétlenül a megszólaltatott rendszer szólt rosszul, hiszen lehet (sőt, biztos), hogy a rögzítés körülményei nem voltak megfelelőek. Mindazonáltal te agyondicsértél egy hangot, ami rossz hang. Legalábbis tudattam, hogy éppen egy rossz hangot dicsérsz agyon (és egyáltalán nem hasonlít az eredetire, de ez törvényszerű a feladat miatt).
A struccpolitika nem jó módszer.
A "dühöngő utáló" például megjegyzi, hogy a most másodikként feltett, nálad felvett Nick Cave videón jóval értelmezhetőbb hang szól, mint az elsőn (természetesen ez is kevéssé hasonlít az eredetihez). Következtetéseket persze nem vonok le belőle, mert ilyesmiből eleve nem von le az ember következtetéseket - pedig tudnék, mert mint említettem, fura módon azért csak-csak átjön az ilyesmiből is, hogy milyen hang lehetett ott eredetiben a tiszta versus steril számegyenes mentén.
Mindazonáltal ez a göcsörtös versenyszellem... - ez se jó módszer.
Kivétel vége.
Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet
Szerinted van itt olyan ember aki kihallaná 3 egyforma hangfalpár közül, hogy melyikeknek egyezik legjobban a karakterisztikájuk?
A többivel egyetértek, de ez kivételesen rossz érv, ugyanis elég sokan. Fantom centert keresni meg lehet tanulni, és lesz ott elég fázisprobléma, hogy ez kijöjjön. Ezt egy olyan gyártósori tesztrendszer fejlesztőjeként mondom, aminek konkrétan az az egyik dolga, hogy párokat állítson. Monitoroknál, mikrofonoknál ezekre borzasztóan figyelünk, és lehet, hogy az 5000-es batch túlsó végén lesz az, amivel ideális leképezést kapsz out of the box. Vannak termékek, ahol +/-3 dB-es spektrumbeli eltérést is megenged a tolerancia (konzumerben csak persze, pro-nál inkább van az 1 körül vagy alatt), az rosszabb választással akár oldalra is tolhatja a hangot, olyan sztereót pedig nem sokan akarnak (bár sok kábelesnél ilyet is láttam...).
Energiáid nem igazán hatékony felhasználása, ha éppen azt próbálod meggyőzni a mérések jelentőségéről, aki éveket töltött (elektro)akusztikai mérésekkel? Javaslom neked is, lépj ki a fekete/fehér, igen/nem skatulyából!
Semmiről nem próbáltalak meggyőzni, kérdéseket tettem fel. A mérések igen/nem skatulyájából pedig nem tudok kilépni, mert nálam nem egy szubjektív akusztika lenne a következménye, hanem lecsuknának foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetésért.
Minden terméknek van minimum egy szubjektív jellemzője, mégpedig hogy neked, vagy nekem mennyire tetszik, ezt egyik gyártó sem tudja kimérni. A mérések egy dologra használhatók igazán jó hatásfokkal: hibakeresésre. Ezért alkalmazzák őket az általad példaként hozott minőségellenőrzés során is, de ott sem azt mérik, hogy a termék mennyire JÓ, hanem hogy van-e durva hibája. Ha nincs, csomagolják és mehet a piacra, ettől még azok a hangsugárzók nem fognak tökéletesen egyformán szólni.
Az egyéni tetszésnyilvánítás miben fejezi ki a termék minőségét, hitelességét? Ha azt mondom egy félresikerült termékre, hogy tökéletes, mert illik az elfuserált ízlésemhez, akkor utána az lesz a referencia és hozzám igazodik a gyártó? A felhasználó határozza meg a konstruktőr helyett hogyan szóljon a végtermék? A valamire való gyártók mérőkabinjaiban többlépcsős teszteken mennek át a hangsugárzók. Egy időben többféle paramétert mérnek és bele kell férni egy tűrési tartományba. Néhány alkatrészt már eleve ilyen alapon válogatnak. Szerinted van itt olyan ember aki kihallaná 3 egyforma hangfalpár közül, hogy melyikeknek egyezik legjobban a karakterisztikájuk? Ne szórakozzunk már.
Nem merül fel, hiszen butaság és mindenki beláthatja, aki akár csak egyetlen órát is szánt tájékozódásra az emberi hallás témakörében. Újfent javaslom, ne kartellezzünk! Legalábbis addig ne, míg egy műszeres méréssel be nem bizonyítod, hogy az általad azonos csoportba sorolt emberek minden itt felmerült kérdésben ugyanazt gondolják!
Nincs ennél egyszerűbb dolog. Végignézed kik összekacsintva relativizálnak, cinizálnak mikor érvek nélkül be kell védeni a vudut és ugyanazt a csoportot fogod látni 10 évre visszamenőleg.
Eddig három Rammstein koncerten voltam, az egyiken dolgoztam is. Nem szóltak egyformán. Lehet, hogy a FOH állásban nagyjából ugyanaz a spektrális energiaeloszlás mérhető beállás után, a mai processzorok képesek ezt összehozni, de ettől még nem lesz ugyanaz a megszólalás, pláne ha odébbsétálsz 10-20 métert. Az sem reális, hogy a koncert minden látogatója ugyanazt hallja és a buli után ugyanazt a véleményt vallja. Ez majd akkor lesz lehetséges, ha a folyamatból kikerül a fülünk, meg az agyunk hangfeldolgozó folyamata és az élményt közvetlenül az elménkben hozzák létre valamilyen módon. De ez az én életemben már nem fog összejönni, szerencsére.
Az összes ilyen modern technikával létrehozott koncerten lehet érezni a szektorok kialakításán hogy ha nem folyamatosan sétálgatsz, hanem legalább 10 percet eltöltesz egy másik szektorban, akkor is "sztereo" tered lesz és az összes hangszert megfelelő szinten hallod, mert a fül védekező mechanizmusát és az agy feldolgozó képességét is beleszámolták a hangképbe. Nem úgy mint pl. egy Mark Knopfler koncerten ahol még az átlagos házaspárok is el akarták hagyni a vezérlő mögötti keiemelt részt annyira elviselhetetlenül szarul szólt. Ha ez a szubjektivítás és a hallás utáni hangmérnöki munka, akkor köszi, nem kell.
A sphere-be még nem voltam, de tervbe van véve. Főleg, hogy ha azon is dolgoztál...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára diagnet 2024.03.01., pén. 00:37-kor.
OK. Ez a 11es re kapott dgy kis kompreddziót, hogy jobban üssön és Niki énekhangját kicsit előtérbe tették, hogy jobban érvényesüljön, de alapvetően hasonló.
Köszönöm a zenét, ezt nem ismertem, de nagyon tetszik. Itt a videó: https://www.youtube.com/watch?v=kPAuljhzKM8
A kompresszió említésével csak erősebben fog hatni, hogy az én videómon mennyivel nagyobb dinamika hallatszik a kiugró hangoknál, például 51 másodpercnél. A basszus drasztikusan más, de ez egyéni ízlés, nálam room curve van, és a 40 Hz környékét tolom meg, te inkább 100 körül. A magasak viccesek, mert nagyon ráadott a telefon. Ha ezt tudom, korrigálok rá előre. Sebaj, játszhatunk több kört. Visszhangban én vagyok szarabb, az evidens (lesz majd akusztika, de ugye minket a most érdekel), de a videón is jobban kiugró tér kárpótol érte, mindezt a képen látható rendszerrel, ami szerintetek szentségtörés. A kivágás rendetlenség miatt van.
Lehet, hogy hulyen fog hangzani, de en inkabb Soundmania beirasait szeretnem olvasni.... es ezt most mindenfele vicc nelkul irom...
Sok régi kacat.(Na jó azért van pár új cucc is.) Kár is velük foglalkozni, de én el vagyok velük.
Nem mindig a drágább cucc a jobb, néha vannak kivételek......
OK. Ez a 11es re kapott dgy kis kompreddziót, hogy jobban üssön és Niki énekhangját kicsit előtérbe tették, hogy jobban érvényesüljön, de alapvetően hasonló.
Félrement. Én natúr hone audióról bedzélek, ahol minden varia nélkül betedzek egy lemezt. Aztán leülök a kanapéra és az ótvaros telefonommal (nekem az van) felveszem és azt bököm fel yutubi.
Az valami nagyon gagyi felvétel lesz, de legyen gyereknap. Mi a tracklist?
Félrement. Én natúr hone audióról bedzélek, ahol minden varia nélkül betedzek egy lemezt. Aztán leülök a kanapéra és az ótvaros telefonommal (nekem az van) felveszem és azt bököm fel yutubi.
Az valami nagyon gagyi felvétel lesz, de legyen gyereknap. Mi a tracklist?
én elővettem egy 1994-es mute rec CD-t és az erősítőn egy hanerőpoti van és ennyi. xal így. be a CD, vagy streem és minden nullán
elég halkan vettem fel, mert este van.
lentebb írtam párat, de nekem kezd ez zavaros lenni, miről van szó, mert részemről mezei, szobai audio berendezésekről, pongyolán hifitorony. csináltam egyet. de a kecó most lett átvezetékelve és a teteje még kicsit vinyákol, cserébe legalább az alja feldúsult, de egyelőre nem merek a beállításokhoz nyúlni, mert a falidrót ha beég, még változik a hangja. félvezetős erősítővel lesz. a csöviben kiment egy meghajtócső. az jobb, 10Hz-140kHz.. Atmoszférában jobb (lenne).
pfuuuu, 17% még csak...
Most menjünk el amellett, hogy ez mennyire abszurd, és fókuszáljunk arra, hogy jól értem, van videó? Mutasd, és koppra leutánzom.
én elővettem egy 1994-es mute rec CD-t és az erősítőn egy hanerőpoti van és ennyi. xal így. be a CD, vagy streem és minden nullán
elég halkan vettem fel, mert este van.
Meglepve ezzel senkit. Ki gondolta volna, hogy egy dühöngő utáló egy olyan felvételt lehurrog, ami majdnem azonos az eredetivel. Beküldhettem volna egyszerűen a kivágott részletet módosítás nélkül, akkor is ezt mondod. Szerencsére nem neked szólt.
lentebb írtam párat, de nekem kezd ez zavaros lenni, miről van szó, mert részemről mezei, szobai audio berendezésekről, pongyolán hifitorony. csináltam egyet. de a kecó most lett átvezetékelve és a teteje még kicsit vinyákol, cserébe legalább az alja feldúsult, de egyelőre nem merek a beállításokhoz nyúlni, mert a falidrót ha beég, még változik a hangja. félvezetős erősítővel lesz. a csöviben kiment egy meghajtócső. az jobb, 10Hz-140kHz.. Atmoszférában jobb (lenne).
pfuuuu, 17% még csak...
Most menjünk el amellett, hogy ez mennyire abszurd, és fókuszáljunk arra, hogy jól értem, van videó? Mutasd, és koppra leutánzom.
Én is, beteszem a hangsávot másik videosáv mellé és kész.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
lentebb írtam párat, de nekem kezd ez zavaros lenni, miről van szó, mert részemről mezei, szobai audio berendezésekről, pongyolán hifitorony. csináltam egyet. de a kecó most lett átvezetékelve és a teteje még kicsit vinyákol, cserébe legalább az alja feldúsult, de egyelőre nem merek a beállításokhoz nyúlni, mert a falidrót ha beég, még változik a hangja. félvezetős erősítővel lesz. a csöviben kiment egy meghajtócső. az jobb, 10Hz-140kHz.. Atmoszférában jobb (lenne).
pfuuuu, 17% még csak...
Most menjünk el amellett, hogy ez mennyire abszurd, és fókuszáljunk arra, hogy jól értem, van videó? Mutasd, és koppra leutánzom.
videót lökjed fel. amit írtam. addig csak puffogtatjuk a szavakat. ha lehet, kérek bele egy nick cave red right hand-et, esetleg valami ligeti györgy zongorajátékot. lusta vagyok felállni... van egy vonósokra írt 4 évszak..itzhak perlman. 3 violin concertos, emi classic kiadás (gondolom hálózatról nyomod, ott biztos fent van). de még lehet mixelni némi stíluskabalkáddal. meg hagyok másnak is, nekem nincs ötletem. általában nem érdekes. mi szól, lehet hallani,amit kell.
Te most tényleg azt kéred, hogy vegyem fel mikrofonnal, hogyan szól? Elég abszurd, de csináltam már hasonlót, tessék: https://youtu.be/_eu9hkbCoPE
Itt például egy 100 milliós rendszeren "hallhatsz" különböző verziókat. Na és ebben az új fejlesztéseim nincsenek is benne, az egy sokkal nagyobb szint, amit konkrétan sztereóval vissza se lehet adni. Amit nálam hallhatsz, az pár ligával efelett van.
Igazából egy új felvételt megér, azt például hallani fogod rajta, hogy nálam a dinamika az eredeti felvétel felett lesz (igen, tényleg, és ez most nem olyan bullshit, amit a kábelekre mondtok). Szóval mi a pontos tracklist?
(...)
Igen, nálam ezt a tökéletesen oldalról érkező hangzást lehet sztereó zenénél érezni, modern technikákkal meglepően könnyen össze lehet hozni. Konkrétan olyanra állítom a teret, amilyenre szeretném, itt éppen 180 fokra van széthúzva a színpad (koncert első sor kb, ha nem lenne hangosítás), de mehet tovább is, csak az már nagyon abszurd. Ez két UMIK-1 két kartámlán, én köztük, hogy azért blokkolja a másik oldalt, és felvételre újrakalibrált rendszeren, mert azért mégse a fülek helyén voltak. Mivel most csak egy van, két részletben tudom felvenni. Lehet, hogy kicsit el fog csúszni miatta a sztereó, de ha már csináljuk, csináljuk a lehetőségekhez képest rendesen.
Kivétel:
Ugyebár az internet korszak abszurditása, hogy találunk hangrendszerek hangját (és látványát) "megmutató" videofelvételeket például a Youtube-on - értelemszerűen valamilyen mikrofonnal felvéve a már eleve géphangot. Abszurd. Ám az is abszurd, hogy furcsa módon mégis át szokott jönni ezen az abszurd módon is sokminden abból, hogy adott tulajdonos hangrendszere milyen szépen, természetesen, hangszerszerűen szól. Hovatovább még ilyen abszurd módon is jólesik hallgatni a jól zenélő hangrendszereket - és persze nem esik jól a nem jól zenélőeket, mindenesetre rengeteg hallatszik abból még ilymódon is, hogy hogyan szólhat az a rendszer a valóságban a helyszínen. Ennek fényében mondom:
Nagyon büszkén hivatkozol erre a felvételre, amit linkeltél ide - ráadásul 100milliós rendszerről. Akkor talán nem fogod utólag a felvételi körülményekkel mentegetni, ha azt mondom, hogy ez egy iszonyat hangminőség, ahogy szól. Kín hallgatni. Meghökkentően műanyag - persze nem hökkentem meg, hiszen ismerem a minden ízében Pro Audio DSP-huszár szoftvertechnokrata hangügyi előéletedet. (Félreértés ne essék, természetesen nem eleve a Pro Audio-n múlik, legutóbb pl. az őszi Hi-Fi Show-n hallottam a Meyer Sound-tól egészen zeneszerűen szóló PA hangrendszert - no persze az is 100-milliós nagyságrendű volt).
Kivétel vége.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kammerer 2024.02.29., csüt. 23:34-kor.
Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet
Félrement. Én natúr hone audióról bedzélek, ahol minden varia nélkül betedzek egy lemezt. Aztán leülök a kanapéra és az ótvaros telefonommal (nekem az van) felveszem és azt bököm fel yutubi.
Az valami nagyon gagyi felvétel lesz, de legyen gyereknap. Mi a tracklist?
lentebb írtam párat, de nekem kezd ez zavaros lenni, miről van szó, mert részemről mezei, szobai audio berendezésekről, pongyolán hifitorony. csináltam egyet. de a kecó most lett átvezetékelve és a teteje még kicsit vinyákol, cserébe legalább az alja feldúsult, de egyelőre nem merek a beállításokhoz nyúlni, mert a falidrót ha beég, még változik a hangja. félvezetős erősítővel lesz. a csöviben kiment egy meghajtócső. az jobb, 10Hz-140kHz.. Atmoszférában jobb (lenne).
Ez hangzott el a válaszom előtt: chord:
Nem.
Annyit beszéltünk már erről, úgy tűnik, nem olvastad.
A hallgatási élményünk, az egy tanult folyamat pillanatnyi eredménye. Sokkal bonyolultabb, 'sablon-leakasztó' képességekkel rendelkezik.
A mikrofon, az nem adaptív, nem emlékezik, nem szépít, nem fed, nem felülír, az teszi a dolgát. fererencz:
De akkor a hallásunk az két eszköz, egy "hardver" és a "szoftver". Ennek megfelelően kellene összehasonlítani is.
Mit értettem félre a te mondásodon?
A mikrofon, az nem adaptív, nem emlékezik, nem szépít, nem fed, nem felülír, az teszi a dolgát.
A mikrofon egy eszköz. Adatot szolgáltat. Itt megállt.
A hallás:
Adat + A hallgatási élményünk, az egy tanult folyamat pillanatnyi eredménye. Sokkal bonyolultabb, 'sablon-leakasztó' képességekkel rendelkezik.
A hallás (nem feltétlenül, ez folyamatosan be is bizonyosodik) tovább megy azon, hogy jel / rezgés. Élmény lesz belől. De a jel minősége korlátozza, az emlékek korlátozzák, befolyásolják, minden is befolyásolja. Az agyunk gyúr egy nagyot az egészen. Ami egy csodás dolog. Én is élvezem.
Jól sejtettem, hogy nem értettem félre semmit a mondásodon. Pontosan értettem. Esetleg te értettél félre valamit az enyémen, és ezért gondolod, hogy én a tiéden. Erre az is utalhat, hogy sajnáltál engem valamiért a reakciódban.
Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet
Ez hangzott el a válaszom előtt: chord:
Nem.
Annyit beszéltünk már erről, úgy tűnik, nem olvastad.
A hallgatási élményünk, az egy tanult folyamat pillanatnyi eredménye. Sokkal bonyolultabb, 'sablon-leakasztó' képességekkel rendelkezik.
A mikrofon, az nem adaptív, nem emlékezik, nem szépít, nem fed, nem felülír, az teszi a dolgát. fererencz:
De akkor a hallásunk az két eszköz, egy "hardver" és a "szoftver". Ennek megfelelően kellene összehasonlítani is.
Mit értettem félre a te mondásodon?
A mikrofon, az nem adaptív, nem emlékezik, nem szépít, nem fed, nem felülír, az teszi a dolgát.
A mikrofon egy eszköz. Adatot szolgáltat. Itt megállt.
A hallás:
Adat + A hallgatási élményünk, az egy tanult folyamat pillanatnyi eredménye. Sokkal bonyolultabb, 'sablon-leakasztó' képességekkel rendelkezik.
A hallás (nem feltétlenül, ez folyamatosan be is bizonyosodik) tovább megy azon, hogy jel / rezgés. Élmény lesz belől. De a jel minősége korlátozza, az emlékek korlátozzák, befolyásolják, minden is befolyásolja. Az agyunk gyúr egy nagyot az egészen. Ami egy csodás dolog. Én is élvezem.
Mik a termékek szubjektív jellemzői? Amikor legyártanak egy hangsugárzót arról a QM részlegen ki/mi dönti el, hogy csomagolható állapotban van-e?...
Energiáid nem igazán hatékony felhasználása, ha éppen azt próbálod meggyőzni a mérések jelentőségéről, aki éveket töltött (elektro)akusztikai mérésekkel? Javaslom neked is, lépj ki a fekete/fehér, igen/nem skatulyából!
Minden terméknek van minimum egy szubjektív jellemzője, mégpedig hogy neked, vagy nekem mennyire tetszik, ezt egyik gyártó sem tudja kimérni. A mérések egy dologra használhatók igazán jó hatásfokkal: hibakeresésre. Ezért alkalmazzák őket az általad példaként hozott minőségellenőrzés során is, de ott sem azt mérik, hogy a termék mennyire JÓ, hanem hogy van-e durva hibája. Ha nincs, csomagolják és mehet a piacra, ettől még azok a hangsugárzók nem fognak tökéletesen egyformán szólni.
A cables kartell újra azt próbálja ellenérvként felhasználni, hogy az emberi fülnél nincs érzékenyebb és magasabb feldolgozóképességű eszköz. Ezt még egy kezdő fül-orr-gégész is tudja, hogy nem így van. De egy hangmérnöknél hogyan merülhet fel?
Nem merül fel, hiszen butaság és mindenki beláthatja, aki akár csak egyetlen órát is szánt tájékozódásra az emberi hallás témakörében. Újfent javaslom, ne kartellezzünk! Legalábbis addig ne, míg egy műszeres méréssel be nem bizonyítod, hogy az általad azonos csoportba sorolt emberek minden itt felmerült kérdésben ugyanazt gondolják!
Pl. a rammstein miért szól a világ bármelyik rendezvényhelyszínén az 1 éves turné alatt összetéveszthetően professzionálisan egyformán?
Eddig három Rammstein koncerten voltam, az egyiken dolgoztam is. Nem szóltak egyformán. Lehet, hogy a FOH állásban nagyjából ugyanaz a spektrális energiaeloszlás mérhető beállás után, a mai processzorok képesek ezt összehozni, de ettől még nem lesz ugyanaz a megszólalás, pláne ha odébbsétálsz 10-20 métert. Az sem reális, hogy a koncert minden látogatója ugyanazt hallja és a buli után ugyanazt a véleményt vallja. Ez majd akkor lesz lehetséges, ha a folyamatból kikerül a fülünk, meg az agyunk hangfeldolgozó folyamata és az élményt közvetlenül az elménkben hozzák létre valamilyen módon. De ez az én életemben már nem fog összejönni, szerencsére.
Ettől még az aktuális Rammstein turné a színpadtechnika jelenlegi legfelsőbb szintjét képviseli, felvonultatva rengeteg műszaki okosságot. A tökéletestől viszont még messze van, ha egyáltalán létezik olyan. Ha igazán nagyot akartál mondani, akkor inkább a Las Vegas-i Sphere koncertgömböt kellett volna felhoznod, mert ott tényleg szintet léptek, viszont az egy fix telepítésű, több évig tervezett, szénné processzált hangosító rendszer.