chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01
kaef2 írta: ↑2025.07.10., csüt. 08:10
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Jó a cikk.
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Nem posztom chord mestert megvédeni - majd megteszi, ha akarja - de hasonlóan járt, mint pár napja én az Általában.
Kaef leírt egy tanulmányszerűséget, arra reflektált - levonva a konzekvenciát - kissé szerencsétlen módon.
Amit Kaef leírt, annak alapján az életben nem mennék koncertre.

Pedig sejthető, hogy még a 15. sorban ülve sem érnek akkora harctéri veszteségek,

mint otthon hallgatni meg ugyan azt a középszerű rendszerünkön. ( Kinek, min.)
Ahogy erre utolsó mondatában chord célzott is, bár nem kötötte az orrunkra a vélelmezett minőségi sorrendet.
" Módfelett különböznek ".
Ettől függetlenül van más is, aki már többször leírta, hogy a számára elérhető koncerttermek által nyújtott élmény nem sarkalja őt arra, hogy kitegye a lábát otthonról.
Nyilván nem az Állami Operaházra gondolt.