A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Hogy kapj esélyt kicsit magyarázkodni....
Egyértelműen minden koncertre járó ember tudja, hogy minden széken mást hall. Ezt vagy elfogadja, vagy megkeresi a neki megfelelő hangzásút. Nem tudom mi több köze van ehhez a kábeleknek a készülékeknél otthon? És te honnan javasolsz koncertet hallgatni? A rendszered olvasva inkább félpályán túlra saccolom a javaslatod.
Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy. )
Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem (a történet miatt ez full ON, csak a biztonság kedvéért)
A saját rendszeremet, ami azért nem nevezhető aljának, néhány kisebb rendszer kitelik egy interkonnekt árából. Bár tudjuk,sok pénzért is van ami nem annyira jó, ezek a kábelek még jók is szerencsére. Sajnos az árukért annyit kérnek,amit nem szégyelnek, mert ha nem tetszik ,lehet gyártani magunknak, de elárulom, meg se fogjuk tudni közelíteni ezeket. Na,ezt a rendszert én a hájend számegyenesen alsó-kőzép kategóriába teszem és még beleszagoltam kb a 3 vagy 4-es szintbe, de az 5-öst már én is csak elképzelni tudom,vagy csak videón láttam,hallottam, de azért a lényeg lejön. De már ez az ismereti szint is elég ahhoz, hogy belássam, hol van még híja. El vagyunk tájolva,mert az igazán tökös rendszerek egy 80-100m2-es szobából lefogllanak legalább 20-30m2-t, mire azt a valag, pl tölcsért bepakolják, amiket Western Electric, vagy Goto Unit sugárzók hajtanak meg, melyek működése, lustaságomnak köszönhetően (nem gugliztam ki) igaz, de lövésem sincs,milyen elven működnek. De még ha van is valakinek egy ilyen 4-5-6,... utas hangsugárzó-rendszere és meghajtja egy szem triódás erősítővel, még mindig csak a 4 szint.estleg 4és fél, mert még ott van,amkor ezeket a monstre rendszereket hangszórónként megtküldik pl egy Kagura monoblokkal. Ha az enyém egy kettes rendszer jóindulattal, akkor kb el lehet képzelni ,ezen a számegyenesen hol van az olyan rendszer, ami mögül kikiabál egy-két ember. Elárulom, nincs rajta. Azoknak van egy másik számegyenes rajzolva,mert a negatív odalra se férnek fel. A probléma ott van, van aki ezt tudja és érzékeli és ez alapján nyilvánít véleményt, de van akinek erről halovány fingja sincs és baromira nincs tisztában a szintekkel, pedig nem árt, ha mindneki tudja, hol a helye.
Ennek viszont az semmiképp nem mond ellent, hogy zenét hallgatni élvezetesen és hitelesen lehet minden szinten, erről szól a rendszerszemlélet. Ahogy ugye már volt róla szó, hogy a Trabant is önmagában egy rendszert alkot (géptani definíció kb: szerkezeti elemek, szervezetten együttműködő egysége) és működőképes és elvisz a majálisra,ahol fellép Győzike (de, ha kell, a kempingbicaj is elvisz,csak viszi haza?). Aztán a Ferrádi is egy rendszert alkot és az is elvisz, csak más a feeling, más a vezetési élmény,amit meg lehet élni . Valamivel gazdagabb. Annyi, a ferádiról mindenki jól tudja, hogy lenyom egy trabit, azt meg el tudja képzelni, hogy másabb az élményfaktor benne, a nélkül is,hogy beleülne, mert sok ilyen infót kap szerte a világban. A hájend rendszerekre ez nem igaz. rétegsport és nagyon nincs infő és egyéni tapasztalatszerzésre kevés a lehetőség. Ezért mantrázza SM, hogy tessék menni hallgatózni. Ő jobban a szívére eszi, én ritkán ajánlok ilyet, mert kb telibexarom, ki mit tud a hifiről, ez nálam nem központi kérdés, de aki tényleg tudni akar többet, az keressen haverokat és menjen hallgatózni, de ne azt a bugyit vegye fel "hogy most bebizonyítom magamnak,hogy az enyém jobb" (ÉNvédő reakció, lásd pszichológia tudománya), hanem azt,amiben tanulni megy és próbáljon figyelni. Erre is jó lenne egy ilyen csoport, de itt néhány kivételtől eltekintve senki nem tanulni akar, csak önigazolásként észt osztani.
egy kellemes ellenpélda pl a TMP Audios Tamás, aki ha elmegy valahova, oda tanulni megy. Hozzánk sokszor jön (de jár máshoz is és summázza a látottakat) és figyel és próbálja a hallottakat átemelni a készülékeibe, vagyis annak valamiféle leképzését és jelentem, ezt sikerrel teszi. Még emlékszem, amikor először hallotta a Kondo erősítőt és beledült a kardjába. Teljesen befordult, hogy neki ilyen sose fog sikerülni,olyan távolságban van. Aztán összeszedte magát és elkezdte azt a feelinget keresni,amit ott kapott és mostmár nem csak ANT szinten épít erősítőt, hanem elérte a tudását tekintve még mindig nem drága, de már 2 millás szintet (Ő adja ennyiért). De az ANT erősítőjét is olyan szintre fejlesztette (pl ezüst csatolókondik, kólöndobozolt tápellátás), hogy elég drága erősítők mentek az apróba miatta és még mindig valami 270 vagy 300ezer körül adja.Amikor az első ANT elkészült, még nem is volt vele tisztába, mit épített. elkértem egyet és mondtam, hogy stipistopi, nekem ez kell. Ez egy"kondo" aprópénzen. Így lehet a semmi homályából felbukkanni és pár év alatt úgy felfejlődni, hogy bár Ti, úgy látom ,kevésbé ismertek, de igen nagy respektnek örvendenek a készülékei és én tudok nem biztos,hogy publikus belső infókat, de külföldön igen neves szakik,aki kkaptak próbára TMP erősítőt, vagy MC phonot, soha többet nem adták vissza.
És van abban valami jó érzés, hogy ennek az egésznek a beindításában jelen voltunk. Minden Tamás érdeme, de kicsit magunkénak is tekintjük. Refenciák nélkül nem lett volna meg az irány, ahogy referenciák nélkül senkinek nem lesz iránya.
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Az írás alapját az ebben a topikban az elmúlt pár hétben általam írottak jelentették.
Jó a cikk.
Kicsit rövid, lehetne pár merészebb következtetést levonni arról, amit pl. itt csinálunk, hifisek, a kábelekkel. :)
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
A cikk igazán semmi újat nem tartalmaz, csupán azokat az un hangzásminőségre vonatkozó fizikai hatásokat foglalja össze, amik a rezgések, hullámok terjedéséből illetve a levegő súrlódási veszteségéből származnak.
Az, hogy ezek mellett mégis élvezettel tudunk egy koncertet a 15-20 sorokból is zenét hallgatni, és ELŐADÁST élvezni, az agyunk értelmező, "processzáló" képességének, testi (nem hallójárati) érzékelésünknek illetve a látásunk által biztosított környezeti információk felhasználásának köszönhető.
A cikk konklúziója az, hogy az un "hangszerhang" reprodukciójának jóságára, rosszságára való hivatkozás, egy hangRENDSZER megszólalásának értékelésekor alapvetően hibás, szerintem. Aki elolvassa majd Kishonti István: Hangtér művészete című könyvét (amiből már idéztem itt pár hete) ettől sokkal bővebb magyarázatot is kap majd.
Ez a hangerő, kemény rockzene kérdés a tesztelésnél fontos lehet. Minden elismerésem Chord-é, de éppen kábel ügyben tapasztaltam több alkalommal -persze az én szerény rendszerem...
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy. )
Ez a hangerő, kemény rockzene kérdés a tesztelésnél fontos lehet. Minden elismerésem Chord-é, de éppen kábel ügyben tapasztaltam több alkalommal -persze az én szerény rendszerem...
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy. )
Baxxus chotd! Nézem a tévét és minden csatornán az adást megszakították, míg erre a titokzatos problémára fény nem derül. De segítek: az xar kábel. Pontosabban az nem kábel, kevered a portással
A miérten gondolkodj el és amíg nem jön az "ahhha" effektus, olvasd csendben a nagyfiúkat, esetleg kérdezz, ne kijelents dolgokat.
Ez a hangerő, kemény rockzene kérdés a tesztelésnél fontos lehet. Minden elismerésem Chord-é, de éppen kábel ügyben tapasztaltam több alkalommal -persze az én szerény rendszerem, szűk anyagi lehetőségeim korlátai között-, hogy csak a kedvenc zenéinken -és itt megint Chord jön elő, akinek rengeteg ajánlóját hallgattam meg és szerettem meg- tesztelve valamit nagyon furcsa irányba is tévedhetünk. Ilyenkor jó elővenni egy nem igazán szeretett, de hatásosan durva, zúzós felvételt, és ha ez is jó, akkor biztosan nem hangolódtunk el. Bevallom, nekem pl. ezért volt csalódás Rudi bácsi vékony hangszórókábele, mert nálam hazudik, édesen, de hazudik.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És legyen inkább egy olyan kábel, ami akusztikus zenén 'átlagjó', rockzenén meg szintén?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Van annak valami bája, amikor a vidéki versenyzők már három héttel a nagy esemény előtt boxolják a bekaptafázott makkoscipőt. Megkeresik a ballagóöltönyt, fehér ing fehér zokni, aztán irány a metropoliszba kútúrálödni. Aki meg ott él, gondol egyet és bármikor áttötyög egy ilyenre,csak azért, mert kedd van és unatkozik. Figyelem! A kocsit is le kell mosni, de érdemes használni a telekocsi appot.
ez se nagyobb baromság, mint amit feszengsz a sztorin
Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Jó a cikk.
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Nem posztom chord mestert megvédeni - majd megteszi, ha akarja - de hasonlóan járt, mint pár napja én az Általában.
Kaef leírt egy tanulmányszerűséget, arra reflektált - levonva a konzekvenciát - kissé szerencsétlen módon.
Amit Kaef leírt, annak alapján az életben nem mennék koncertre. Pedig sejthető, hogy még a 15. sorban ülve sem érnek akkora harctéri veszteségek, mint otthon hallgatni meg ugyan azt a középszerű rendszerünkön. ( Kinek, min.)
Ahogy erre utolsó mondatában chord célzott is.
Ettől függetlenül van más is, aki már többször leírta, hogy a számára elérhető koncerttermek által nyújtott élmény nem sarkalja őt arra, hogy kitegye a lábát otthonról.
Nyilván nem az Állami Operaházra gondolt.
Hogy vígaztalódjon, fotóztam neki Kondo drótokat. Legalább azt elmondhatja, hogy képen már látott
LPz és egy ritkább, aminek csak egyszerűen KSL a neve (nulladik széria, talán jobb, mint az LPz, de sose meccseltettem őket, csak memóriából). Egy Avocado és mivel én tudom, hol keressem, spz is megvillan.
Boris Vian... eldöcög ezekkel...
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Jó a cikk.
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Nem posztom chord mestert megvédeni - majd megteszi, ha akarja - de hasonlóan járt, mint pár napja én az Általában.
Kaef leírt egy tanulmányszerűséget, arra reflektált - levonva a konzekvenciát - kissé szerencsétlen módon.
Amit Kaef leírt, annak alapján az életben nem mennék koncertre. Pedig sejthető, hogy még a 15. sorban ülve sem érnek akkora harctéri veszteségek, mint otthon hallgatni meg ugyan azt a középszerű rendszerünkön. ( Kinek, min.)
Ahogy erre utolsó mondatában chord célzott is, bár nem kötötte az orrunkra a vélelmezett minőségi sorrendet.
" Módfelett különböznek ".
Ettől függetlenül van más is, aki már többször leírta, hogy a számára elérhető koncerttermek által nyújtott élmény nem sarkalja őt arra, hogy kitegye a lábát otthonról.
Nyilván nem az Állami Operaházra gondolt.
Úgy tűnik, egy másik cikket olvasott ELEX...
Meg hogy a MÜPA 15. sorában nem ült életében sem, az bizonyos.
Ugyan ez már rég nem "kábelezés", csak akinek a véleménye az élő zenéről az, hogy a 15. sorban már "erős harctéri veszteséget szenved", az egyéb gaztettekre is képes.
Amúgy hirtelenjében két jegyemből egy kivágás. Nem 15. sor, de 13. és 12.
De valahogy semmiféle "harctéri veszteséget" nem éreztem, csak a csodás élő zene varázsát.
.....közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.......
Ez azért nagyon beteg megállapítás.
Szerencsére kevés hifista jut el erre a szintre.
Neked sikerült.
Eddig is tudtuk, de innentől kezdve minden hozzászólásodat ez tökéletesen megmagyaráz (már akinek magyarázatra szorulnának).
Akinek az "élő zene" dB-ekben mérhető "harctéri veszteséget szenved", annak bármilyen véleménye bármiről erősen megkérdőjelezhető.
Valami álomvilágban élhetsz, ami totálisan módosította a valósághoz fűződő viszonyodat. Persze, ha neked ez így jó, miért ne élvezhetnéd a saját szürreális világodat.
Csak kérlek, ne minősíts másokat, ne ítéld meg a rendszereiket, kábeleiket, zenehallgatási szokásaikat.
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Az írás alapját az ebben a topikban az elmúlt pár hétben általam írottak jelentették.
Jó a cikk.
Kicsit rövid, lehetne pár merészebb következtetést levonni arról, amit pl. itt csinálunk, hifisek, a kábelekkel. :)
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
így ölik ki az életet, erőt egy felvételből... hasonlítsd össze az előzővel (lehetőleg fülessel)... megdöbbentő, hogy eltűnt az élő feeling... a pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve, vagy, hogy is tartja az írás. Cserébe: jééé, ezt agyatlan zúzással is meg lehet hallani? de megám
Lapos, akusztika nélküli fos lett belőle, mi a toszt csináltak vele jószándékból ?
Azon kaptam magam, hogy a tegnapit végig tudtam hallgatni, ez viszont mindenhonnan nézve katasztrófa.
mert a tegnapit Kondo kábelekkel lejátszva vették fel (de itt, most a két NiN videóról beszéltem, az 1994-es és a "feljavított" verzió)
megölték. a dobok megszűntek doboknak lenni,stb... de amit írsz, az eredetinek van egy akusztikai közege,bárhogy is csinálták, de elhiteti veled,hogy élő a zene. ez az ügyes hangmérnök megőrizte a zene lenyomatát. A másik jól felpumpálta az egészet és ölt ki belőle minden természetes mozzanatot.
sajnos drótok is képesek ilyenre (hogy maradjunk ON)
Inkább csak a Ligeti...
Még a laptopon is átjött, milyen dinamikus felvétel, ez szinte bármin jól szólna.
/ A 8 centisről csak állókép jött tegnap. Aranyos.../
nekem PC-ről, egy olcsó fülessel rém unalmasnak hat, nem tudtam végighallgatni. Könnyűnek tűnik és alapvetően vélhetően mindne rendszeren képes megszólalni,de vannak fokozatok.
pöcsszelfi (állókép) nagyon xar a telefonom mikorofnja, már nem szoktam vele felvenni. Az eddigikek is a jóízlést megcsúfolóan borzalmasak voltak, leálltam vele, mert elég téves képet ad a valós produkcióról. Szerintem kosz lehet a telóm mikrofonjában, vagy passzolok, de borzalmasan vesz fel
ja,az a mansonos videó ezeréves. Mondjuk a lényeg átjön rajta, de ahhoz is kell némi képzelőerő, milyen is lehet a valóságban. Nálam ez működik, tudok fejben modellezni, de nem mindenkinél működik.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.07.10., csüt. 12:03-kor.
így ölik ki az életet, erőt egy felvételből... hasonlítsd össze az előzővel (lehetőleg fülessel)... megdöbbentő, hogy eltűnt az élő feeling... a pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve, vagy, hogy is tartja az írás. Cserébe: jééé, ezt agyatlan zúzással is meg lehet hallani? de megám
Lapos, akusztika nélküli fos lett belőle, mi a toszt csináltak vele jószándékból ?
Azon kaptam magam, hogy a tegnapit végig tudtam hallgatni, ez viszont mindenhonnan nézve katasztrófa.
így ölik ki az életet, erőt egy felvételből... hasonlítsd össze az előzővel (lehetőleg fülessel)... megdöbbentő, hogy eltűnt az élő feeling... a pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve, vagy, hogy is tartja az írás. Cserébe: jééé, ezt agyatlan zúzással is meg lehet hallani? de megám
... Csak az oldSchool hifisták a hangszerhangok kergetésével kezdik, holott az első, hogy nyerjük ki a zenében rejlő energiát.
edit: igen, az evidencia lemaradt. Ahol olyan felbontás van jelen, hogy az energiák megfelelően megjelennek ,ott a hangszerhangok rég rendben vannak, amennyire ez lehetséges.
Ok, ez összességében átjött.
Én is úgy gondolom, hogy a helyes hangszerhang feltétele a kiváló felbontás, a jó mikrodinamika, a pontos felharmonikusok és persze általában a dinamika, hogy ha az üstdobra ráb...nak, megfelelően szólaljon meg. / Ha a felvételen úgy van rajta./
Viszont, az nem OldShool, vagy NewShool kérdés szerintem, hogy hogyan kezd bele az ember a hifizésbe, ha a fentiek feltétele a sok nulla az árcédulán.
Nem mondhatja a halandó, hogy lemondok a hangszerhangról 20 évre, mert előbb energiára akarok spórolni...
A "zúzósabb" rock zenével való demózással és teszteléssel az a bajom, hogy sokszor reménytelenül dinamikátlanok ezek a felvételek és így pont a lényeg hiányzik.
Valami félrement
nem kell arról lemondani senkinek. a 22ezres NAVON mikro DVD is jó a maga egyszerű módján a gatyamadzagjaival(piros-fekete, leggagyibb). Csak ésszel kell válogatni. És a drótok között is lesz minden szinten ,ami ezt az irányt képviseli, csak meg kell találni. épp tegnap mutattam, hogy a 8 centis hangszóró is tudja,amit tudnia kell és amit vállahat.
Az erőt meg lehet jeleníteni minden szinten és ne keverjük a dobokkal. SM írta a furulyát,ami nagyon találó. Bár nem hallgatok furulyaműveket,de el tudok képzelni egy Coltrane szerű embert,aki furulyával műveli azt,amit C szaxival Ha az előadó kellően jó és nem csak lezenél valamit unalmasan a kottából, annak lesz ereje, bármi is legyen a hang szere.
Egyik haverom (ToMPi from TMP Audio) ha eljön, már tudom, hogy kereshetem a Ligeti György zongorajátékot, amiben valami cincinegér billentyű leütésében is olyan erő lakozik, hogy kiterít a kanapére. Kubvrick Eyes Wide Shut-jában is megszólal, melynek a filmzenéjét a Nine inch Nails vezérte, Trent Reznor állíltott össze (ennek a Kubricknak milyen havrjai vannak mán,he ). Ki legyen a barátom? Kubrick haverjai, vagy a langyosvízsztenderdnek megfelelő zenei irányultságú egyének? választom a nyitottabakat, vagányabbakat, ami nem zárja ki, hogy szeretik pl a csemballózenét is, ha az kellően minőségi produkció (TJ már tudott olyan albumot mutatni).