semmi. vagyis minden még jobb lett, de alapvetően semmi. Persze, a 2008 csak ez az eset. akkor ez már régen létező dolog volt. Itt van néhány ismerős arc :) Már ekkor javában létezett.
youtu.be/Cx7dYL7QgYU
semmi. vagyis minden még jobb lett, de alapvetően semmi. Persze, a 2008 csak ez az eset. akkor ez már régen létező dolog volt. Itt van néhány ismerős arc :) Már ekkor javában létezett.
balgaság.kaef2 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:37Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
nem fogsz értemes választ kapni, csak azt,hogy a zene érzelmi töltetét, belső valóját és csodáját hallgatja,amiről lövse sincs senkinek megmondta tegnap. Csak ezzel a szlogennel Csontos Pista 1988-ban haknizott, majd lett belőle azállóige, majd közhely. Van még néhány ilyen dolog, pl a "zenét hallagtom, nem a hifit". ezt speciel én szültem meg a '90-es években az index hififórumán (amikor ment a szájkarate a mindent tudó elektrolakatosokkal), ahogy a "zenei rendszer" kifejezést is. Ezekből is közhely lett,ahogy mindenki meglovagolva, magáraaggatta. jött a természetes megszólalás, az is erre a sorsra jutott. Ami nem került elő ,de ennek biztos oka az is, hogy a társaságunk "undergroundba" vonult, az erő és energia közvetítése még nem hódított teret (a torzítatlan információ kezd erre a sorsra jutni, de még azt is kevesen lovagolták meg, mert nem értik, mit jelent. Mérhető torzításokat keresnekRock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)

+ teljesen igaz. De a kábeleket én tolom a környezetemben... Vz-től 99%-ban behu... Dps-től szintén. Olyan rendszerekben is ami összesen nem ér annyit. Mindenhol kvázi referencia. Lehet hozzá építeni rendszert. Kiegyenlítettségre. Szintre nem kell, nem mindenkinek jut rá annyi. De szerintem ma, jól élvezhető rendszert 2M alatt nehéz is lenne összerakni. Használt áron.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:29Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem(a történet miatt ez full ON, csak a biztonság kedvéért)

Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ok.

Hogy kapj esélyt kicsit magyarázkodni....chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 22:50Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.tunerman írta: ↑2025.07.11., pén. 07:58Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
A cikk igazán semmi újat nem tartalmaz, csupán azokat az un hangzásminőségre vonatkozó fizikai hatásokat foglalja össze, amik a rezgések, hullámok terjedéséből illetve a levegő súrlódási veszteségéből származnak.chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01Jó a cikk.kaef2 írta: ↑2025.07.10., csüt. 08:10
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Az írás alapját az ebben a topikban az elmúlt pár hétben általam írottak jelentették.
https://mediaengineering.medium.com/a-t ... 1d39a305af
Kicsit rövid, lehetne pár merészebb következtetést levonni arról, amit pl. itt csinálunk, hifisek, a kábelekkel. :)
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.

Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?PgSpa írta: ↑2025.07.09., szer. 23:24Ez a hangerő, kemény rockzene kérdés a tesztelésnél fontos lehet. Minden elismerésem Chord-é, de éppen kábel ügyben tapasztaltam több alkalommal -persze az én szerény rendszerem, szűk anyagi lehetőségeim korlátai között-, hogy csak a kedvenc zenéinken -és itt megint Chord jön elő, akinek rengeteg ajánlóját hallgattam meg és szerettem meg- tesztelve valamit nagyon furcsa irányba is tévedhetünk. Ilyenkor jó elővenni egy nem igazán szeretett, de hatásosan durva, zúzós felvételt, és ha ez is jó, akkor biztosan nem hangolódtunk el. Bevallom, nekem pl. ezért volt csalódás Rudi bácsi vékony hangszórókábele, mert nálam hazudik, édesen, de hazudik.
Van annak valami bája, amikor a vidéki versenyzők már három héttel a nagy esemény előtt boxolják a bekaptafázott makkoscipőt. Megkeresik a ballagóöltönyt, fehér ing fehér zokni, aztán irány a metropoliszba kútúrálödni. Aki meg ott él, gondol egyet és bármikor áttötyög egy ilyenre,csak azért, mert kedd van és unatkozik. Figyelem! A kocsit is le kell mosni, de érdemes használni a telekocsi appot.

Hogy vígaztalódjon, fotóztam neki Kondo drótokat. Legalább azt elmondhatja, hogy képen már látottRock60 írta: ↑2025.07.10., csüt. 22:08Nem posztom chord mestert megvédeni - majd megteszi, ha akarja - de hasonlóan járt, mint pár napja én az Általában.chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01Jó a cikk.
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Kaef leírt egy tanulmányszerűséget, arra reflektált - levonva a konzekvenciát - kissé szerencsétlen módon.
Amit Kaef leírt, annak alapján az életben nem mennék koncertre.Pedig sejthető, hogy még a 15. sorban ülve sem érnek akkora harctéri veszteségek,
mint otthon hallgatni meg ugyan azt a középszerű rendszerünkön. ( Kinek, min.)
Ahogy erre utolsó mondatában chord célzott is.
Ettől függetlenül van más is, aki már többször leírta, hogy a számára elérhető koncerttermek által nyújtott élmény nem sarkalja őt arra, hogy kitegye a lábát otthonról.
Nyilván nem az Állami Operaházra gondolt.
Nem posztom chord mestert megvédeni - majd megteszi, ha akarja - de hasonlóan járt, mint pár napja én az Általában.chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01Jó a cikk.
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Feri a szájába tett valamit, zsenikénk meg gondolkodás nélkül bekapta. Csak rá ne harapjon

Ugyan ez már rég nem "kábelezés", csak akinek a véleménye az élő zenéről az, hogy a 15. sorban már "erős harctéri veszteséget szenved", az egyéb gaztettekre is képes.

Ez azért nagyon beteg megállapítás.
Jó a cikk.kaef2 írta: ↑2025.07.10., csüt. 08:10
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Az írás alapját az ebben a topikban az elmúlt pár hétben általam írottak jelentették.
https://mediaengineering.medium.com/a-t ... 1d39a305af