És akkor még meg sem említettünk olyanokat, hogy pl a Linn nemrég kijött egy új LP12 upgrade-el. A fa káva helyett most már lehet rendelni rétegelt lemezből is, ami kiviteltől függően 8.600 - 10.400 £ áron van.

És akkor még meg sem említettünk olyanokat, hogy pl a Linn nemrég kijött egy új LP12 upgrade-el. A fa káva helyett most már lehet rendelni rétegelt lemezből is, ami kiviteltől függően 8.600 - 10.400 £ áron van.
a Projectet nem tudom, se pro, se kontra, de az árazás tényleg megborult. de nemrég láttam valami weblapon, pedigrésebb névvel lemezjátszót ettől többért és nem mondanám, hogy túl bonyolult szerkezet lett volna. Nem tojáshéj, de bizonyos aspektusból mégis...
Abban a világban ahol egy Projectre rá merik írni,hogy 2.5 mikulás ott semmin sem csodálkozom.
A zene nagyjából (a dallam :) ) lejön ezeken. Aki a mélységeibe is bele akar látni /hallani, nem ússza meg komolyabb hangszedők nélkül. Systemdekre már nyugodt szívvel fel lehet tenni az Umami Redet is.revox írta: ↑2025.03.14., pén. 08:42nem ismerek minden hangszedőt, inkább csak általánosan tudok beszélni, de az biztos, ha valaki olyan költségvetésben gondolkodik, mint azt @tarzaan jelezte, akkor már elérhető a MC-zés, de MC esetén már nem biztos, hogy érdemes ennek alámenni. Akkor jobb megoldás lehet egy MM, ha valaki kevesebb büdzsével akar lemezjátszózni. Egyébként annak is megvan az előnye, pl a Goldring 1000-es szériája elég igénytelen, de zenei mindenevő és az örökkévalóságig él, ha el nem kopik,vagy törik, stb... Egy jó phonoval és egy G1012-vel pl lehet meglepetéseket okozni, főleg, ha valak felhajt egy jóféle -olcsóbban beszrezhető- csöves phonot (pl Audio Inoovations P1 vagy P2). Itt az alsó régióban, inkább azt figyeltem meg (bár ez minden szintre igaz), ha kisebb a költségvetés, érdemes a hangsúlyt a futóműre fordítani. Pl,aki venni akar egy alap Regát, inkább tegyen még hozzá és menjen rá egy Edwardsra (nagy előnye,hogy ezek viszonylag újak,nem régen vannak jelen a placcon). Ha megy tovább, és talál egy jó állapotú Townshend Avalont,arra, még tovább egy Systemdeck (bár,én azt az AValon elé tenném, árban és népszerűsdégben ez a sorrend), Elite Rock és lehet lépdelni felfele. Ezen több fog múlni, mint a phonon, ráadásul a phonoban, hangszedő terén, ha van egy jó alap (futómű) már lehet később építkezni. Nem akarok a 100kilos vaddisznóról -újra- mesélni, de az megdöbbentő, mit szól egy mezei regaRB250 és Goldring 1012GX-el, Goldring PA1 phonoval és gatyamadzagokkal. Végülis,azok amik a lenti HES képen vannak, csak kicsit erősebb kiépítésbenSoundMania írta: ↑2025.03.14., pén. 06:42Nyilván nem arról van szó, hogy miket vagy épp ezeket, hanem, hogy ezeknél rosszabbat nem kellene, mert ezek már nagyon az alja... Egy Denon 103r talán 40%-et , egy jól megcsinált EMT TSD Kiseki Blue kb 62%, Frog kb 65%, Umami Red talán 70%-ot tud... (ortofon om-ek kb amennyi a számuk fele.... :) :) Remélem nincs 40-nél nagyobb mert akkor annyit sem tudnak :) )
Ami biztos, okosan kell analógozni és van élet az alsó szegmensben is, de biztos, hogy sok a buktató. Emlékszem valami zöld AT MM-re, ami vérolcsó volt, de egyenletesen szólt. Nem volt felbontásbajnok, de kifejezetten jól illeszkedett, akár egy Planar3-ban is, így ez se reménytelen, de aki teheti, kicsit álmodjon nagyobbat, mert manapság a CD-k már oda tudnak verni az alsó szegmensnek![]()
Ma ez már olcsónak számít... Nem ismertek, így "keveset" kérhetnek csak érte. Érdemes megnézni az ismertebb és -magukat főleg- jobbnak érzett gyártók árait és a felépítést. 4-5 kilós lemezjátszókért is elkérnek 2 millát és az náluk a totál belépő szint, de úgy általában is :(
nem ismerek minden hangszedőt, inkább csak általánosan tudok beszélni, de az biztos, ha valaki olyan költségvetésben gondolkodik, mint azt @tarzaan jelezte, akkor már elérhető a MC-zés, de MC esetén már nem biztos, hogy érdemes ennek alámenni. Akkor jobb megoldás lehet egy MM, ha valaki kevesebb büdzsével akar lemezjátszózni. Egyébként annak is megvan az előnye, pl a Goldring 1000-es szériája elég igénytelen, de zenei mindenevő és az örökkévalóságig él, ha el nem kopik,vagy törik, stb... Egy jó phonoval és egy G1012-vel pl lehet meglepetéseket okozni, főleg, ha valak felhajt egy jóféle -olcsóbban beszrezhető- csöves phonot (pl Audio Inoovations P1 vagy P2). Itt az alsó régióban, inkább azt figyeltem meg (bár ez minden szintre igaz), ha kisebb a költségvetés, érdemes a hangsúlyt a futóműre fordítani. Pl,aki venni akar egy alap Regát, inkább tegyen még hozzá és menjen rá egy Edwardsra (nagy előnye,hogy ezek viszonylag újak,nem régen vannak jelen a placcon). Ha megy tovább, és talál egy jó állapotú Townshend Avalont,arra, még tovább egy Systemdeck (bár,én azt az AValon elé tenném, árban és népszerűsdégben ez a sorrend), Elite Rock és lehet lépdelni felfele. Ezen több fog múlni, mint a phonon, ráadásul a phonoban, hangszedő terén, ha van egy jó alap (futómű) már lehet később építkezni. Nem akarok a 100kilos vaddisznóról -újra- mesélni, de az megdöbbentő, mit szól egy mezei regaRB250 és Goldring 1012GX-el, Goldring PA1 phonoval és gatyamadzagokkal. Végülis,azok amik a lenti HES képen vannak, csak kicsit erősebb kiépítésbenSoundMania írta: ↑2025.03.14., pén. 06:42Nyilván nem arról van szó, hogy miket vagy épp ezeket, hanem, hogy ezeknél rosszabbat nem kellene, mert ezek már nagyon az alja... Egy Denon 103r talán 40%-et , egy jól megcsinált EMT TSD Kiseki Blue kb 62%, Frog kb 65%, Umami Red talán 70%-ot tud... (ortofon om-ek kb amennyi a számuk fele.... :) :) Remélem nincs 40-nél nagyobb mert akkor annyit sem tudnak :) )
Nyilván nem arról van szó, hogy miket vagy épp ezeket, hanem, hogy ezeknél rosszabbat nem kellene, mert ezek már nagyon az alja... Egy Denon 103r talán 40%-et , egy jól megcsinált EMT TSD Kiseki Blue kb 62%, Frog kb 65%, Umami Red talán 70%-ot tud... (ortofon om-ek kb amennyi a számuk fele.... :) :) Remélem nincs 40-nél nagyobb mert akkor annyit sem tudnak :) )revox írta: ↑2025.03.13., csüt. 14:48ezen elsiklottam, de gondolom, itt a kis Regákra gondoltál. Az a gond, ezek is tényleg elég belépő szintű lemezjátszók, de ami még érdekesebb, hogy valamikor a Goldring megrendelt a Regától egy lemezjátszót. Más volt a tányér és a tányércsapágy. Elmaradt az üvegtányér üveges hangja és valahogy maga a sasszi se volt olyan csörgős. Nem lett belőle óriásölő, de mindezt akkor 112(4?)ezer forintért kínálták, egy Goldring 1012GX hangszedővel, amivel így alámentek egy Planar3 futómű árának (hangszedő nélkül), amitől jobban szólt. Nem volt hosszú életű a dolog, gondolom a Rega hamar kapcsolt, hogy ez nem bót és az volt a vicces, talán 12 vagy 15 volt a minimum rendelés, ami be lett rendelve, alig lehetett eladniSoundMania írta: ↑2025.03.13., csüt. 07:05És már a Rega lemezjátszókba sem 2m-ek meg olcsóbbak lennének valók.![]()
Havernak még van egy. Kérdezte, eladja e... Javasoltam neki, zacskózza le,aztán ha valami baja lesz az Elite Rocknak, lesz tartalék, míg valamit nem kerít.
Talán ez volt a Goldring GR2(ezzel járt karöltve a Goldring PA1 phono, ami vélhetően szintén valami meghekkelt Rega lehetett, ami 20 ezer volt. Ezt se sokáig árulták. Nekem van egy mentve, azzal fut az MM lemezjátszó és meglepően jól szól). Valamikor ezt a párost demóztam is HES-n... Kérdezték, mit szeretnék demózni, erre böktem rá
![]()
moth.jpg
ennyire már nem meléxem, de raktam ilyeneket sűrűn... meg néztem, ki jön be
ezen elsiklottam, de gondolom, itt a kis Regákra gondoltál. Az a gond, ezek is tényleg elég belépő szintű lemezjátszók, de ami még érdekesebb, hogy valamikor a Goldring megrendelt a Regától egy lemezjátszót. Más volt a tányér és a tányércsapágy. Elmaradt az üvegtányér üveges hangja és valahogy maga a sasszi se volt olyan csörgős. Nem lett belőle óriásölő, de mindezt akkor 112(4?)ezer forintért kínálták, egy Goldring 1012GX hangszedővel, amivel így alámentek egy Planar3 futómű árának (hangszedő nélkül), amitől jobban szólt. Nem volt hosszú életű a dolog, gondolom a Rega hamar kapcsolt, hogy ez nem bót és az volt a vicces, talán 12 vagy 15 volt a minimum rendelés, ami be lett rendelve, alig lehetett eladniSoundMania írta: ↑2025.03.13., csüt. 07:05És már a Rega lemezjátszókba sem 2m-ek meg olcsóbbak lennének valók.
azért mi, akik még emlékszünk rá, hogy kellett abban az időben (2000 környékén) le-vadász-nia egy-két kuncsaftot, nem erre asszociálunk
Az Eroica ára kb egyezik a Hana EL-el. Nekem volt egyszerre mindkettő, nem kérdés,.. nem jó a szó a billen a mérleg, mert azonnal zuhan
Lemaradt: Itt a Fórumunkon az egyik legmegbecsültebb tag.
Tudom, hogy már ortofon om3 is létezik (nem véletlenül írom kisbetűvel :( ) , de ilyen szintűeknél, amiket írtál, nem szabadna gyengébbeket tenni ma a lemezjátszókba! Nagyon sok "probléma megoldódna" ha az emberek nem gombokért akarnának mindig vásárolni. Azokért hangszedőt sem lehet. Red-del elég jól sikerült belépnie Hana-nak a magasabb kategóriákba. Egy jól árazott, jó hangszedő lett. És már a Rega lemezjátszókba sem 2m-ek meg olcsóbbak lennének valók. De még egy Exact-tal is nagyon "gatyán" szól. Nyugodtan lehet merni bele jobbat tenni! :) Eroica helyett is Denon 103r - t! :)revox írta: ↑2025.03.12., szer. 15:16lemezjátszóba kell az isennyire csak nem éles a határ, elbír két gondolatot... végülis Tarzan lemezjátszóját akarjuk összedobni,abba meg PU is kell
![]()
A Hanákat még Kürthy hozta első körben,amikor a sibatech(.co.jp) volt az exportőr. akkor még csak a két kicsi volt és annak verziói.A baráti körben kapkodták is rendesen. De ez valsz kevés volt a gyártónak és átkerült a populárisabb kereksedelmi/exportőr/importőri körbe, ahol nagyobb eladásokat lehetett prognosztizálni, mint az undergroundban (nem tudom,ez hazánkban beigazolódott e). Tamásnál az utolsó verzió az ML volt és már ezek is nagyon jól szerepetek, igaz azért egy közepes, vagy fölötte ZYX odavert nekik (bááár,használok most egy R50Bloomot is, az is tudja a szintet,legfeljebb más, de árban még az is az ML fölött van jócskán).
Később én is az Umamira akartam rávetődni, főleg,amikor akciózták, csak voltak emlékeim az ezüstcsévés ZYX-ről (a polcon van, tűcsereérett vagy 10 éve) és jött egy új kedvező áron, arra neveztem be, de csak azért,hogy akkor a csévétől végigmegy az ezüst, de holtbiztos,hogy az Umami is odabax az árkategóriának. Arra emlékszem, amikor 110ezer volt az EL és 180 az SL, 500ezres PU-öket cserélgettek ilyenekre. Amit megfigeltem,elég háklis a karmagasságra és az antiskatingre, (így érdemes olyan lemezjátszóban gondolkodni, ami ezeket tudja, vagyis nem hártrány,de elvan egy Regában is) de ha ezeket eltalálja az ember (csak pici léptékben adagolni!), akkor egyszercsak beüt a múzikamire emléxem, az első sms-ek erről szóltak: "van itt bugi rendesen"
lemezjátszóba kell az is
Tökeletesen egyetértek azzal amit leírtál.revox írta: ↑2025.03.12., szer. 13:23hallatlanban nem akartam véleményezni, mert nem is nagyon lehet, de két részt dőlten szedtem. A harmadikat nem,hogy egy kártyán van az egész megoldva,de ez van más gyártónál is...supravox írta: ↑2025.03.12., szer. 11:47Fú nálam volt ez a Gold Note phono.revox írta: ↑2025.03.12., szer. 09:40
hirtelen ezt dobja a gugli:
A PH-5 az első Gold Note termék, amelyet érintőképernyős interfésszel terveztek: az összes beállítás könnyen elérhető és módosítható az innovatív és páratlanul felhasználóbarát kijelzőnek köszönhetően, amely lehetővé teszi az összes opció valós időben történő kiválasztását és kezelését. A phono színpad egy teljesen új kialakításon alapul; a teljes elektronikát egyetlen kártyába integrálja. A digitális interfész teljes analóg szívvel van kombinálva: valóban, a jelút különálló, hangminőségű komponenseken és lezárt egyetlen kapcsolókon keresztül történik, és úgy van optimalizálva, hogy lerövidítse a távolságot és minimalizálja az esetleges interferenciákat. Az érintőképernyőn kiválasztott beállítás az audiojelre vonatkozik, amely a relé használatával vált. A PH-5 „analóg tisztasága” kiváló hangminőséget biztosít, és még a legfinomabb részleteket is kiemeli a bakelitlemezről.
Szerintem elég gyötrelmes hangja van.
De biztos az akkori Dynavector XV1s-em volt a hunyó.
Vagy nem.
Azt tudom,hogy a CD-mben, többek között azt szeretem, hogy a kijelző kikapcsolható és nem is keveset ront a hangon (kompresszál), ha be van kapcsolva. Még mindig nem tudom, mit tudhat, de engem speciel nem vonz az érintőképernyős, digitális irányítás. Ha ezt az űrtechnikát kivonom az árából, már nem is annyira magas a megmaradt büdzsé a 3 féle EQ-t tudó, phono -analóg(?)- szekcióra.
Mindenesetre ahol ezt olvastam, éppen nem kapható.. Vagy ennyire jó és elkapkodták, vagy... csak simán elfogyott...![]()
sokszor beszélek sületlenséget, aminek ránézésre se füle, se farka, de aki tud olvasni a sorok között, megtalálja az értelmét. A mostaninak a TMP ANT MC phono, mellé olcsó tipp a Hana (bár a Hana csontot már bedobtuk párszor, nagyon csodálkozom, hogy nem terjedt el nagy tömegben. Az árán messze túlmutat. Ilyenkor merül fel bennem a -költői- kérdés, hogy a hifisták nem hallanak ennyire, vagy ennyire jó az ellenpropaganda, már-ha van)
* az utolsóról jut eszembe Pásztor Pisti az Acustic Centerből, amikor mutogatta a 4-5 milliós Excel Sound hangszedőjét a kis dobozkában... úgy mutatta be, "itt egy ES, tudod, aki a Hanát gyártja"![]()
hallatlanban nem akartam véleményezni, mert nem is nagyon lehet, de két részt dőlten szedtem. A harmadikat nem,hogy egy kártyán van az egész megoldva,de ez van más gyártónál is...supravox írta: ↑2025.03.12., szer. 11:47Fú nálam volt ez a Gold Note phono.revox írta: ↑2025.03.12., szer. 09:40hirtelen ezt dobja a gugli:Taarzan írta: ↑2025.03.12., szer. 09:18
Igen - Igen minden helyes..
Minden lemezen hallani, ismerősöknél és kiállításokon ennyire nem szokott "zajos" lenni...
Mondjuk eddig nem is mostam őket... persze törlőm és ilyen, de vákuumos, infrás mosáson nem voltak.. mentségemre az újjak is "sercegnek"
Ha már itt beszélünk róla milyen Phono-t érdemes, ha nyitva akarom hagyni mondjuk a MC lehetőséget is?
Goldnote PH-5 néztem (mondjuk ennél kapásból nem lehet kapacitást álítani, csak a nagy tesónál - PH-10) ezzel vannak tapasztalatok?
A PH-5 az első Gold Note termék, amelyet érintőképernyős interfésszel terveztek: az összes beállítás könnyen elérhető és módosítható az innovatív és páratlanul felhasználóbarát kijelzőnek köszönhetően, amely lehetővé teszi az összes opció valós időben történő kiválasztását és kezelését. A phono színpad egy teljesen új kialakításon alapul; a teljes elektronikát egyetlen kártyába integrálja. A digitális interfész teljes analóg szívvel van kombinálva: valóban, a jelút különálló, hangminőségű komponenseken és lezárt egyetlen kapcsolókon keresztül történik, és úgy van optimalizálva, hogy lerövidítse a távolságot és minimalizálja az esetleges interferenciákat. Az érintőképernyőn kiválasztott beállítás az audiojelre vonatkozik, amely a relé használatával vált. A PH-5 „analóg tisztasága” kiváló hangminőséget biztosít, és még a legfinomabb részleteket is kiemeli a bakelitlemezről.
Szerintem elég gyötrelmes hangja van.
De biztos az akkori Dynavector XV1s-em volt a hunyó.
Vagy nem.
Korrigálnék.
Mióta hallod ezt a sercegést ? Nem tudod valami eseménnyel összekötni időben ?