


Felesleges nézegetni a kereskedelemben forgalmazott "occó" kivitel rajzát - van highend no NFB-s tuning a CD100-hoz.
Ez utóbbira én mindig várom a példákat de valahogy senki sem áll elő konkrét készüléknévvel vagy nevekkel. Ellenben a cd100 sokszor előkerül. Biztos puszta véletlen.zoli73 írta: ↑2023.10.21., szomb. 20:05Miért a CD100? Mert az utóbbi néhány hozzászólásban ez került terítékre.
Az erősítőjének pontos felépítésével nem vagyok tisztában(alkatrészek), de feltehetően reprodukálható, tud még Jenő további darabokat építeni, tehát lehet rá termékként tekinteni, ha van rá kereslet.
Attól mert Underground, még másnak is elerhető lehetne.
Nincs azzal semmi baj, hogy sokan rajonganak a CD100-ért, valóban egy mérföldkő, egy legenda, egy kultikus tárgy, pláne, ha Jenő kezei közűl kerül ki, de azért überales-nek nem kellene kikiáltani. Ez után is van élet CD fronton.
A Philips CD100 eredeti analóg kijárata látható az ábrán. Nagyon sok kimeneti erősítőt alkottak már meg ehhez a CD játszóhoz, de minden erősítő fokozatnak van némi jelvesztesége. Ez a jelveszteség néha előny, néha hátrány. Mindenki döntse el saját maga.zoli73 írta: ↑2023.10.21., szomb. 20:05Miért a CD100? Mert az utóbbi néhány hozzászólásban ez került terítékre.marconi írta: ↑2023.10.21., szomb. 19:44Erről Tunermant kérdezd, szerintem már pár helyen megválaszolta.
És miért pont a cd100… mert a többi dolga valósabb terméknek tűnt? :) Egyik sem az, nem a termék a cél hanem a hang. Tudom ezt a mai kereskedelem orientált világban nehéz megérteni, de ez egy hobbi, benne van a szoba nevében is. Underground high end ahogy Jenő szokta fogalmazni.
Az erősítőjének pontos felépítésével nem vagyok tisztában(alkatrészek), de feltehetően reprodukálható, tud még Jenő további darabokat építeni, tehát lehet rá termékként tekinteni, ha van rá kereslet.
Attól mert Underground, még másnak is elerhető lehetne.
Nincs azzal semmi baj, hogy sokan rajonganak a CD100-ért, valóban egy mérföldkő, egy legenda, egy kultikus tárgy, pláne, ha Jenő kezei közűl kerül ki, de azért überales-nek nem kellene kikiáltani. Ez után is van élet CD fronton.
Miért a CD100? Mert az utóbbi néhány hozzászólásban ez került terítékre.marconi írta: ↑2023.10.21., szomb. 19:44Erről Tunermant kérdezd, szerintem már pár helyen megválaszolta.
És miért pont a cd100… mert a többi dolga valósabb terméknek tűnt? :) Egyik sem az, nem a termék a cél hanem a hang. Tudom ezt a mai kereskedelem orientált világban nehéz megérteni, de ez egy hobbi, benne van a szoba nevében is. Underground high end ahogy Jenő szokta fogalmazni.
Fapaci szépen leírta, néhány kiegészítés:Rock60 írta: ↑2023.10.21., szomb. 11:28Biztos van, ahol jól működik.
Úgy tudom - hallomásból - hogy ott, ahol nagyjából rendben van az akusztika, ott estleg többet árt, mint használ a plusz elektronika.
Ahol nincsen annyira rendben, ott nyilván sokat segíthet.
Honnan lehet tudni, hogy érdemes - e beruházni egy ilyen EQ átokra ?![]()
Másik kérdés, hogy egy analóg láncba - csöves erőlködő, LP - be lehet - e egyáltalán illeszteni ?
Telekomos Setup-box és dac vonalba ?
- Jól szól!
Attól tartok ez eretnek gondolat. És sajnos nem is csak a hifiben. Pedig milyen jó lenne ha elfogadnánk, hogy emberek vagyunk, ennek minden előnyével és korlátjának együtt. De hajlamosak vagyunk a tapasztalatokat megdönthetetlen tényként kezelni. Pedig mire az objektív valóság eljutna a tudatunkig a szubjektivitásunkon is keresztül kell mennie. Így nem vagyunk képesek az objektív valóság érzékelésére. De mindenki szentül meg van erről győződve. Így aztán nem tudjuk elfogadni, hogy nem csak nekünk, de a másiknak is "igaza" van. Vagy ha úgy tetszik, egyikünknek sincs, mert egyik se biztos, hogy egybe esik az objektív valósággal.
1. Mire, kire veszélyes ?fapaci írta: ↑2023.10.21., szomb. 12:16
1. A belterjesség és a szűk látókör mindig veszélyes.
2. Aki sok év alatt a saját rendszerén kívül nem találkozik más zenei hangélménnyel, az mennyire lesz képes reálisan megítélni, esetleg valami képzeletbeli ranglistán elhelyezni az otthoni megszokott hangzást?
3. Az otthoni zenehallgatás elégedettsége és a kellemes élmény mennyire fakad a lejátszó rendszer technikai képességeiből, vagy az otthon nyugalmából, meghittségéből, a lejátszott muzsikából ?
Ok... Az analóg asztali eq, a doboz, tele toli potival ?fapaci írta: ↑2023.10.21., szomb. 12:12Az EQ APO egy ingyenes szoftver, ami beépül a digitális lejátszási folyamatba. Használatához beruházásra nincs szükség, csak némi szaktudásra a beállításhoz, meg egy potens számítógépre, amiről zenéket játszunk le. Léteznek analóg és digitális asztali equalizerek, processzorok, amik bármilyen rendszerbe illeszthetők. Hogy előrelépést, oldalazást, vagy veszteséget okoznak-e, az erősen múlik a felhasználón is. Hozzáértés nélkül valóban átokká válhatnak.
Ingoványos kérdés ez, amiről hosszasan lehetne elmélkedni, el is kezdtem egy hosszabb szöveget írni a témában a pár napja lezajlott, de még visszhangzó HiFi Show kapcsán. Indításként megfontolásra javaslom az alábbi gondolatokat:
Az EQ APO egy ingyenes szoftver, ami beépül a digitális lejátszási folyamatba. Használatához beruházásra nincs szükség, csak némi szaktudásra a beállításhoz, meg egy potens számítógépre, amiről zenéket játszunk le. Léteznek analóg és digitális asztali equalizerek, processzorok, amik bármilyen rendszerbe illeszthetők. Hogy előrelépést, oldalazást, vagy veszteséget okoznak-e, az erősen múlik a felhasználón is. Hozzáértés nélkül valóban átokká válhatnak.Rock60 írta: ↑2023.10.21., szomb. 11:28Biztos van, ahol jól működik. Úgy tudom - hallomásból - hogy ott, ahol nagyjából rendben van az akusztika, ott estleg többet árt, mint használ a plusz elektronika. Ahol nincsen annyira rendben, ott nyilván sokat segíthet. Honnan lehet tudni, hogy érdemes - e beruházni egy ilyen EQ átokra ?![]()
Másik kérdés, hogy egy analóg láncba - csöves erőlködő, LP - be lehet - e egyáltalán illeszteni ? Telekomos Setup-box és dac vonalba ?
A sebezhetőségünk már régen eldőlt, a jelenlegi többség is mindennél jobban ragaszkodik a kényelemhez. Talán valamelyik pszichológiai fórumon lehetne erről elmélkedni, itt nem borzolnám vele a kedélyeket.mishow írta: ↑2023.10.09., hétf. 11:14Több dologgal kellett szembesülni: az egyik, hogy mennyire sebezhető ez a mi "civilizált" világunk. A másik, hogy mennyire függők vagyunk/lettünk tőle, ezáltal mennyire sebezhetők vagyunk mi magunk is. A harmadik, hogy amint belenyugodtunk ebbe az állapotba, elkezdtünk lelassulni és valami furcsa, rég nem tapasztalt nyugalom kezdett bennünket megszálni.
Szerintem igenis felháborító!!!mishow írta: ↑2023.10.09., hétf. 11:38Egyébként nem is ezért kattintottam ide
Már feltettem a komolyzenei topicba, de fontos ügynek érzem, és ezt a topicot sokkal többen olvassák, így talán ide is elfér.
Kérem a modikat, ezt most még nézzék el nekem és a segítő szándéknak, több helyre ígérem nem teszem fel!![]()
Szóval:
A Budapesti Fesztiválzenekar új hárfa megvásárlásához kéri a segítséget.
Ne kérdezzétek - és főleg ne nyissunk róla elmélkedést, bár megérné - hogy egy ilyen nagyszerű, világelsők közt elismert zenekarnak, mint a BFZ miért kell egy hangszer beszerzéséhez közösségi gyűjtést indítania, de ebbe most tényleg ne menjünk bele ...
Én magam a nagyzenekari koncerteken túl, több alkalommal voltam olyan kisebb BFZ rendezvényen is, ahová "utazott" a hárfa azért, hogy olyan idősek embereknek, vagy épp gyerekeknek játszon, akik élőben más módon talán sosem hallottak volna hárfát szólni.
Hallgattam velük együtt a zenét, láttam a csillogó szemeket.
És persze láttam azt is, hogy koncert után hogyan forgatják be ezt a hatalmas hangszert egy kombi személyautó hátuljába, és el sem tudom képzelni, hány ezer kilométert utazott már így. Meg kamionban. Meg repülőgépen.
Nem csoda, hogy elfáradt ...
Pár ezer forint is ajándék, a Fesztiválzenekar hivatalos oldalán lehet adományt indítani, itt:
https://bfz.hu/hu/tamogatas/harfa-baratokat-keres/
Itt pedig egy rövid anyag, amin Polónyi Ágnes hárfaművész beszél minderről és közben bemutatja a hangszert.
https://www.youtube.com/watch?v=f87khBGKyj4&t=16s
Tényleg minden adománynak örülnek, de már az is segítség, ha a baráti körben, vagy a közösségi oldalaitokon terjesztitek ezt a felhívást!
![]()
Rokonszenves gondolatok, de nem állom meg, hogy az ördög ügyvédjeként ne tegyek le egy másik olvasatot!
Hacsak észbe nem kapunk ...
Nos, a szórakoztató elektronika lassan másfél évszázados történelme ilyen sajnálatos változások sorozata.
Sajnos!!!fapaci írta: ↑2023.10.08., vas. 19:24Ige. Ha esetleg pár pillantra kimászunk a HiFi barlangból, láthatjuk, hogy a filmipar mellett pl. a játékipar is erősen ráfeküdt az Immersive Audio témára (magyar megfelelője tudtommal még nincs). És nem kell feltétlenül hangszórókkal megtömni a helyiséget, fejhallgatóval is lehet Atmos térhatást hallgatni. Egy ideje már biztos vagyok benne, hogy a virtuális valóság lesz a közeljövő slágere.juliush írta: ↑2023.10.08., vas. 15:15Lehet hogy hülyeség, de úgy gondolom, hogy bár önálló termékként az "immerzív" audio tényleg elég "izzadtságszagú" (kb. mint a 3D-s TV-k, mozik), azonban a virtuális valóság technológiai kiteljesedéséhez kapcsolódóan, a teljeskörű, több érzékszervünkre kiterjedő "immerzív" élmény részeként végre igazán értelmet nyerhet. Sőt az "immerzív audio" hiánya jelentős hátráltató tényező lehet ebből a szempontból.
Ige. Ha esetleg pár pillantra kimászunk a HiFi barlangból, láthatjuk, hogy a filmipar mellett pl. a játékipar is erősen ráfeküdt az Immersive Audio témára (magyar megfelelője tudtommal még nincs). És nem kell feltétlenül hangszórókkal megtömni a helyiséget, fejhallgatóval is lehet Atmos térhatást hallgatni. Egy ideje már biztos vagyok benne, hogy a virtuális valóság lesz a közeljövő slágere.juliush írta: ↑2023.10.08., vas. 15:15Lehet hogy hülyeség, de úgy gondolom, hogy bár önálló termékként az "immerzív" audio tényleg elég "izzadtságszagú" (kb. mint a 3D-s TV-k, mozik), azonban a virtuális valóság technológiai kiteljesedéséhez kapcsolódóan, a teljeskörű, több érzékszervünkre kiterjedő "immerzív" élmény részeként végre igazán értelmet nyerhet. Sőt az "immerzív audio" hiánya jelentős hátráltató tényező lehet ebből a szempontból.