A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Ez remek kis páros.
Akik szeretik a mini tornyokat, azok közül senkinek nem lenne szabad kihagyni, hogy egyszer egy ilyet birtokoljon, már csak azért sem, mert a mini hifik rajongói közül nagyon sokan ezt tartják a referencia toronynak, azaz olyannak, amihez a többit hasonlítani lehet (ami persze nem jelenti azt, hogy feltétlenül mindenki számára ez lenne a legjobb).
Saját tapasztalataim szerint az 50 000Ft-os kategóriában nemigen lehet ennél jobb erősítőhöz jutni, tehát, ha ennél olcsóbban meg tud venni egy ilyen -valóban jó állapotú- kombót, akkor gyorsan le kell csapni rá.
Természetesen mindez kizárólag SzVSz.
.
Nagyon köszönöm a válaszod. Olvasgattam de nem sokat találtam róla. Az az igazság hogy az 50000ft töredékéért sikerül (most már sikerült) megvásárolnom. 13000 ft-ot kell kifizetni érte! Hála a jó istennek nagyon szép állapotban van és szépen szól is (mert nálam van de még nem fizettem ki). Ha tudnál valamilyen olcsó hangfalat ajánlani azt megköszönném. Lényeg hogy régi legyen és szépen szóljon, nem házbontásra kell hanem csak leülni a kanapéra és élvezni a zenét.
Üdvözlöm a fórumozókat. Sikerülne olcsón beszereznem egy Aurex (Toshiba) SC-M15 Típusú erősítőt és a hozzá való előerősítőt. Arra szeretnélek titeket kérni hogy véleményezzétek nekem hogy milyen is ezen páros. Megérni megvennem, vagy keresgessek tovább. Szeretnék a régebbi minőségi osztályba elmozdulni audio tekintetében. Ezen páros megfelelne kezdő szintnek? Itt látható: http://www.hifi-stud...ex_system15.htm
Ez remek kis páros.
Akik szeretik a mini tornyokat, azok közül senkinek nem lenne szabad kihagyni, hogy egyszer egy ilyet birtokoljon, már csak azért sem, mert a mini hifik rajongói közül nagyon sokan ezt tartják a referencia toronynak, azaz olyannak, amihez a többit hasonlítani lehet (ami persze nem jelenti azt, hogy feltétlenül mindenki számára ez lenne a legjobb).
Saját tapasztalataim szerint az 50 000Ft-os kategóriában nemigen lehet ennél jobb erősítőhöz jutni, tehát, ha ennél olcsóbban meg tud venni egy ilyen -valóban jó állapotú- kombót, akkor gyorsan le kell csapni rá.
Természetesen mindez kizárólag SzVSz.
Üdvözlöm a fórumozókat. Sikerülne olcsón beszereznem egy Aurex (Toshiba) SC-M15 Típusú erősítőt és a hozzá való előerősítőt. Arra szeretnélek titeket kérni hogy véleményezzétek nekem hogy milyen is ezen páros. Megérni megvennem, vagy keresgessek tovább. Szeretnék a régebbi minőségi osztályba elmozdulni audio tekintetében. Ezen páros megfelelne kezdő szintnek? Itt látható: http://www.hifi-studio.de/hifi-klassike ... stem15.htm
az iránymutatásotokat kérném, nemrég vettem egy szélessávú sztatikus hangfalat, és ehhez keresek erősítőt. (impedanciája 1.5 Ohm 20 Khz-en, érzékenysége kb. 87db). Korábban csöveset hallgattam, de most átmenetileg egy tranyósat és igazából tetszik ez a feszes hangkép úgyhogy alapvetően tranzisztorosban gondolkodom (a nagy teljesítményű csövesek ritkák, drágák, sok csövet kell bennük cserélni). Kb. 200-300 e Ft-os kategóriákban (használt) keresnék. (Akusztikus zenék, jazz, klasszikus ilyesmi zenékhez.)
Amik eddig felmerültek:
- Nelson Pass dolgai
Itt a fórumon is hirdetnek egy Threshold-ot és egy Fortét, kérdés, hogy ezek az öreg vasak mennyire számítanak elavultnak hangzásban ill. alkatrészek élettartamát tekintve?
- érdemesebb lenne-e készíttetni egy First Watt erősítőt http://www.firstwatt.com/f5.html , ami ugyan kis teljesítményű, de nagyon kis impedanciára is dolgozik, így talán meg tud hajtani sztatikust is?
- vagy jobban járok egy drágább de modernebb végfokkal? pl. egy hibrid Unison Research? Mennyiben "fejlődtek" ezek 10-20 év alatt?
- nagyon jókat olvastam a Hegel erősítőkről is: http://www.hegel.no/h20.htm
- D osztályú erősítők mennyire passzolnak sztatikushoz? (47lab-nak van egy olcsóbb kitje pl.)
Szerintem a hangfalad okozza...gondolok itt a fonum-ra. Mivel nekem is volt ilyenem és bizony a mély hangok tényleg erősen a fölfelé húztak.
Ezt nem gondolnám,mert ez nem zárt dobozos fónum. Amikor meg vettem,egy nagy Philips hajtotta,és teljesen rendben volt a hangja,kiváltkép pont a mélyei amik nagyon tetszettek.Persze más akusztikai környezetben.
Most párnapig külföldön leszek aztán kérek kölcsön valamilyen erősítőt, talán okosabb leszek....vagy nem.
Továbbra is várom a tanácsokat,és előre is köszönöm.
Intel Nuc i5-SotM SMS 200 ultra neo-Resonessence Labs Invicta Mirus Pro-Krell KBL-Fapaci aktív nagymonitor.
MDA kábelezés
Először is köszönöm,hogy foglalkoztok a kérdésemmel.Sajnos a hangfalakat nemtudom jobban rátolni a falra, mivel mind a négy fix állványon van. A Quadralok(hátsó bass reflex)kb 30-cmre, a Cantonok(első br)kb 40-re a sarokban.
Sajna máshol nem is igen volna helyük.
Hogy miből "állapítottam meg"a magasba húzást? Egy részt a hang erő növelésével kezdenek lemaradni a mély hangok,egy kicsit kiabálós filingje kezd lenni a vocalnak. Másrészt a hangfalak vásárlásakor más erősítőkkel szebb mély hangokra emlékszem. Harmadrészt elkapott a hifi betegség, és van egy kis spórolt pénzem amit el kell költenem:)
Gondolkodom egy olcsóbb dac-on is.
Intel Nuc i5-SotM SMS 200 ultra neo-Resonessence Labs Invicta Mirus Pro-Krell KBL-Fapaci aktív nagymonitor.
MDA kábelezés
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a nálam tapasztaltabbaktól!Újrakezdtem a hifizést .Most állítottam össze a rendszeremet ,ami tényleg csak hifi. Az elemei Denon pma535r erősítő,a hangfalak Quadral platin mk3, és Canton fónum400. Meg vagyok alapvetőn elégedve a rendszerrel,de mintha az erősítő egy kicsit a magasba húzna, és a mélyei is kicsit véknyak.
A kérdésem az volna,hogy egy Marantz pm52 előrlépést jelentene -e a Denon-hoz képest? Az olyan dolgok ,hogy térleképzés stb.. igazán nem sokat jelentenek nekem,mivel az egyik fülemre 90%-ban hallássérült vagyok. Viszont imádok zenéthallgatni, és szeretem a tiszta,telt hangzást.
A segítséget előre is köszönöm. Üdv Zebo.
Ezt miből állapítottad meg?
"az erősítő egy kicsit a magasba húzna,"
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a nálam tapasztaltabbaktól!Újrakezdtem a hifizést .Most állítottam össze a rendszeremet ,ami tényleg csak hifi. Az elemei Denon pma535r erősítő,a hangfalak Quadral platin mk3, és Canton fónum400. Meg vagyok alapvetőn elégedve a rendszerrel,de mintha az erősítő egy kicsit a magasba húzna, és a mélyei is kicsit véknyak.
A kérdésem az volna,hogy egy Marantz pm52 előrlépést jelentene -e a Denon-hoz képest? Az olyan dolgok ,hogy térleképzés stb.. igazán nem sokat jelentenek nekem,mivel az egyik fülemre 90%-ban hallássérült vagyok. Viszont imádok zenéthallgatni, és szeretem a tiszta,telt hangzást.
A segítséget előre is köszönöm. Üdv Zebo.
Mielőtt erősítőt cserélnél próbáld rátolni a falra a hangdobozokat .
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a nálam tapasztaltabbaktól!Újrakezdtem a hifizést .Most állítottam össze a rendszeremet ,ami tényleg csak hifi. Az elemei Denon pma535r erősítő,a hangfalak Quadral platin mk3, és Canton fónum400. Meg vagyok alapvetőn elégedve a rendszerrel,de mintha az erősítő egy kicsit a magasba húzna, és a mélyei is kicsit véknyak.
A kérdésem az volna,hogy egy Marantz pm52 előrlépést jelentene -e a Denon-hoz képest? Az olyan dolgok ,hogy térleképzés stb.. igazán nem sokat jelentenek nekem,mivel az egyik fülemre 90%-ban hallássérült vagyok. Viszont imádok zenéthallgatni, és szeretem a tiszta,telt hangzást.
A segítséget előre is köszönöm. Üdv Zebo.
Intel Nuc i5-SotM SMS 200 ultra neo-Resonessence Labs Invicta Mirus Pro-Krell KBL-Fapaci aktív nagymonitor.
MDA kábelezés
Vegyél egy taníthatót és valakitől kérj kölcsön egy gyári távvezérlőt, aztán tanítsd meg a sajátodat! Jobb esetben alapból fogja tudni kezelni, ha megadod neki a készülék típusát. Viszont a jobb tanítható távnyomogatók sem olcsóbbak 15ezernél.
Erre én is gondoltam csak kinek van ilyen erősítője. Mert 6-7000 ért vannak taníthatók...
Lenne egy problémám, hátha valaki tud rá gyógymódot. Van egy TEAC A-1D erősítőm, de a tája nincs meg. Próbáltam egy.két univerzálissal, de nem irányította. Tud valaki rá gyógymódot? Esetleg megoldást? Mert egész jó kis erősítő ez. És a gyári távja 15 000ft. Az elég húzós. Annyiért már komoly univerzális távot kapni, Csak nem tudom melyikkel működne.
Vegyél egy taníthatót és valakitől kérj kölcsön egy gyári távvezérlőt, aztán tanítsd meg a sajátodat! Jobb esetben alapból fogja tudni kezelni, ha megadod neki a készülék típusát. Viszont a jobb tanítható távnyomogatók sem olcsóbbak 15ezernél.
Lenne egy problémám, hátha valaki tud rá gyógymódot. Van egy TEAC A-1D erősítőm, de a tája nincs meg. Próbáltam egy.két univerzálissal, de nem irányította. Tud valaki rá gyógymódot? Esetleg megoldást? Mert egész jó kis erősítő ez. És a gyári távja 15 000ft. Az elég húzós. Annyiért már komoly univerzális távot kapni, Csak nem tudom melyikkel működne.
... azok a zenészek, akik 30 évvel korábban egy szál gitárral lettek sztárok, ma már elvárják a HighTech hangosítás, színpadi és fénytechnika, kivetítő, súgógép, effekt arzenál meglétét, az újkori sztárok pedig egyszerűen meg sem tudnának szólalni mindez nélkül, mert zenélni sem tudnak.
Ebben se éppen előrefelé halad a világ sajnos. A körítés, a lényeg elfedése fontosabb mint az a tartalom aminek értéke lenne igazából.
Van jó pár mono lemezem (csak mono hangszedőm nincs még hozzájuk), és bizony sokszor kiderül, hogy a jó hangfelvételnek nem a sztereo technika, meg a sok mikrofon, meg a mindenféle utómunka a lényege, hogy a digitális felvételekről már ne is beszéljek, hanem az a megközelítés, amivel a hangmérnök a zenei produkciót kívánta reprodukálni. .
Szezon és fazon.
50-70 évvel ezelőtt volt a világon 10 hangmérnök, aki képes volt értéket teremteni. Ez már az akkori piaci igényekhez is kevés volt. A század végi lemezeladási tempó egyszerűen nem tette lehetővé a sok szöszölést és sokszor tízezer hangmérnökre volt szükség. A szakma felhígulása törvényszerű volt, de nem kizárólag a hangmérnökök oldaláról. A sokszor hajthatatlan szakik helyét átvették a producerek, akik anyagilag is érdekelve voltak a projectekben. No ott már nem a hifisták által hajtogatott u.n. hangminőség volt a fő szempont, hanem az eladhatóság, jobb esetben önmegvalósítás. Ezek a fogalmak nem keverendőek. Érdemes kicsit utána nézni, hogyan is áll össze egy album születése, felvétele és kiadása. Nem a hangmérnök dönt mindenről, ő jellemzően csak végrehajtó, tanácsadó. Kevés olyan zenésszel, zeneszerzővel találkoztam, akinél a hangminőség lett volna a fő szempont, vagy ha szóba is került, egészen másként értelmezték, mint a hifisták.
Nem közvetlenül zenei téma, de nagyon tanulságos: 10-15 évvel ezelőtt egy külföldi film magyar szinkronhangjának elkészítése hetekig tartott. Ma jellemzően 1-2 nap (!) alatt kell elvégezni mindent, mert csak így marad nyereséges a stúdió. Sejthetően teljesen más munkamódszerekre van szüksége a hangmérnöknek és a stábnak. Kritizálni persze lehet őket, csak néha érdemes meghallgatni a másik oldalt is.
Néhány napja volt szerencsém részt venni a szokásos év végi magyar koncertőrületben, aminek keretében a magyar zenekarok egymásnak adták a kilincset az Arénában, Karácsony után minden napra jutott egy nagy buli. Egy délutáni színpadi próba közben került szóba kollégáim körében, hogy azok a zenészek, akik 30 évvel korábban egy szál gitárral lettek sztárok, ma már elvárják a HighTech hangosítás, színpadi és fénytechnika, kivetítő, súgógép, effekt arzenál meglétét, az újkori sztárok pedig egyszerűen meg sem tudnának szólalni mindez nélkül, mert zenélni sem tudnak.
MA a professzionális, főleg digitális világban, jelentősen hátráltatja a munkát a csövek ’lelkivilága’. A csövek talán legnagyobb hátránya a félvezetőkhöz képest a statikusság hiányában rejlik. Nehéz az idő folyamán ugyanazon és állandó minőségi szinten tartani őket. Persze van néhány partizán, aki a munkájában használ csöves konvertereket, elő és végerősítőket (La Chapelle, JFC audio, Mcintosh), de nem jellemző. Jellemzőbb a digitális jel feldolgozás, és nem is állnak távol az igazságtól, mivel digitális oldalról nézve alapvetően nem is beszélhetünk már analog integritásról. De nem is nagy baj. Csak kár, hogy kevesen csinálják jól, mert az eredmények, a felvételek és az eladott megvehető média hordozók, a lemezek maguk, elképesztő differenciákról tanúskodnak.
Régen a 75rpm-es cellulóz acetát, majd a golden age idején, és később a digitális korszak beköszöntekor jellemzőbbek voltak a csöves technikák, és a csöves technikákat előszerettel használó stúdiók, ám inkább tartottam az akkori megszállott hangmérnököket művészeknek, mint ma a melós, előírásszerű sémákat, munkaköri leírásokat követő lustább, piac konform celeb (hang)mérnököket.
>
Van jó pár mono lemezem (csak mono hangszedőm nincs még hozzájuk), és bizony sokszor kiderül, hogy a jó hangfelvételnek nem a sztereo technika, meg a sok mikrofon, meg a mindenféle utómunka a lényege, hogy a digitális felvételekről már ne is beszéljek, hanem az a megközelítés, amivel a hangmérnök a zenei produkciót kívánta reprodukálni.
Mostanában sokat foglalkoztat a kérdés, nem lenne-e érdemes ráállni egy teljes mono láncra.
Jó , azt értem , hogy digitálisan lehet olyan felhang struktúrát mixelni , ami olyan mintha csöves szólna , de nem egyszerűbb akkor csöves berendezést használni egyből ?
MA a professzionális, főleg digitális világban, jelentősen hátráltatja a munkát a csövek ’lelkivilága’. A csövek talán legnagyobb hátránya a félvezetőkhöz képest a statikusság hiányában rejlik. Nehéz az idő folyamán ugyanazon és állandó minőségi szinten tartani őket. Persze van néhány partizán, aki a munkájában használ csöves konvertereket, elő és végerősítőket (La Chapelle, JFC audio, Mcintosh), de nem jellemző. Jellemzőbb a digitális jel feldolgozás, és nem is állnak távol az igazságtól, mivel digitális oldalról nézve alapvetően nem is beszélhetünk már analog integritásról. De nem is nagy baj. Csak kár, hogy kevesen csinálják jól, mert az eredmények, a felvételek és az eladott megvehető média hordozók, a lemezek maguk, elképesztő differenciákról tanúskodnak.
Régen a 75rpm-es cellulóz acetát, majd a golden age idején, és később a digitális korszak beköszöntekor jellemzőbbek voltak a csöves technikák, és a csöves technikákat előszerettel használó stúdiók, ám inkább tartottam az akkori megszállott hangmérnököket művészeknek, mint ma a melós, előírásszerű sémákat, munkaköri leírásokat követő lustább, piac konform celeb (hang)mérnököket.
>
Köszönöm mester,rád mindíg hallgatni fogok!!Sajnos türelmetlen ember vagyok,de azt hiszem nem bántam meg a vételt.régebben nem szerettem a kínai dolgokat,de most már csodálattal hallgatom a készülékeiket!!!!!
Ennyi pénzért egy jóval nagyobb modellt is szereztem volna neked ettől a gyártótól.
Kantonban a Jungson melletti szobában van a forgalmazó.Jól ismerem őket is.
Köszönöm mester,rád mindíg hallgatni fogok!!Sajnos türelmetlen ember vagyok,de azt hiszem nem bántam meg a vételt.régebben nem szerettem a kínai dolgokat,de most már csodálattal hallgatom a készülékeiket!!!!!