Nálunk akkor családi program lesz, szóval valamikor júliusban jobb lenne.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3930
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5022
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Online
Találkozó Szentendrén a Skanzennél lévő parkolónál,mondjuk a szokásos 11ó. Mármint,hogy 11-kor már tudjunk indulni tekerni. Majd kiválasztjuk,hogy melyik utat tekerjük,van több opció is.
Re: Kerékpározás
Június 28. szombat. HFBZK Pilis Ride
Találkozó Szentendrén a Skanzennél lévő parkolónál,mondjuk a szokásos 11ó. Mármint,hogy 11-kor már tudjunk indulni tekerni. Majd kiválasztjuk,hogy melyik utat tekerjük,van több opció is.
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13192
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6203
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Kerékpározás
Szerintem simán használhatod az utón is.Nem mar semmit, nincs benne oldószer és a víz is könnyeben lepörög tőle.zoli73 írta: ↑2025.06.16., hétf. 12:28
Ha valóban így van, annak örülni fogok! Ha minden igaz, holnap érkezik, hétvégén tudom kipróbálni.
Elgondolkodtam rajta, talán az autóhoz is alkalmazható lehet? Befújni vele az elejét, tükrök hátulját, és talán a ráragadt bogarak könnyebben eltávolíthatóak lesznek.
A bringán tuti kipróbálom, bízom benne, hogy tényleg jó. Eddig minden Motul termék maximálisan beváltotta a reményeimet, így bízom benne.
Kíváncsi vagyok mi lesz nálad a verdikt...
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Online
inkább csak punkoskodtam egyet,hogy túl van ez lihegve. A pärt listája is jól mutatja, hogy az egyszerű motorolaj hány, isten tudja milyen fantázianevű csodát maga mögé utasított. legyen lehetőleg tiszta és inkább több olaj legyen rajta,mint kevesebb, akkor baj nem lesz (max a felni tiszta olaj lesz
)
Re: Kerékpározás
nem kell mindent komolyan vennizoli73 írta: ↑2025.06.16., hétf. 15:25
Úgy érzem, ez részemről némi magyarázatra szorul. Mivel nem vagyok olyan időmilliomos, mint itt többen is, így jóesetben heti egy bringázás fér nekem bele, néha sajnos még ennyi sem, nem hogy naponta! Így bringa tisztításra rend szerint havi két alkalommal van szükség. Nem tagadom, és nem is szégyenlem, hogy én csak "kocabringás" vagyok, ezért nem is forog minden gondolatom a bringa körül. Legtöbbször, idő hiányában nem is közvetlen tekerés után takarítom le a gépet, hanem csak másnap, vagy harmadnap.
Ezt figyelembe véve, a most beszerzett tisztítószer csomag(~18e) majdnem egész nyárra elég lesz nekem. Ennyiből ma már egy tisztességes lánckeréksort sem lehet kapni. A kocabringás mivoltomból kifolyólag, nekem egy lánckeréksor+lánc, két évet simán kibír, sőt.
Egyáltalán nem hajkurászom a teljesítményt, hiba nélkül tegye a dolgát, és ne gátoljon abban, hogy élvezzem a bringázást. Nekem nagyjából ennyi az elvárásom, és ez anyagilag cseppet sem megterhelő. Én csak a töredékét költöm bringázásra annál, mint itt a legtöbben, de azért ugyanúgy örömömet tudom lelni benne.


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Ezt figyelembe véve, a most beszerzett tisztítószer csomag(~18e) majdnem egész nyárra elég lesz nekem. Ennyiből ma már egy tisztességes lánckeréksort sem lehet kapni. A kocabringás mivoltomból kifolyólag, nekem egy lánckeréksor+lánc, két évet simán kibír, sőt.
Egyáltalán nem hajkurászom a teljesítményt, hiba nélkül tegye a dolgát, és ne gátoljon abban, hogy élvezzem a bringázást. Nekem nagyjából ennyi az elvárásom, és ez anyagilag cseppet sem megterhelő. Én csak a töredékét költöm bringázásra annál, mint itt a legtöbben, de azért ugyanúgy örömömet tudom lelni benne.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4673
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Úgy érzem, ez részemről némi magyarázatra szorul. Mivel nem vagyok olyan időmilliomos, mint itt többen is, így jóesetben heti egy bringázás fér nekem bele, néha sajnos még ennyi sem, nem hogy naponta! Így bringa tisztításra rend szerint havi két alkalommal van szükség. Nem tagadom, és nem is szégyenlem, hogy én csak "kocabringás" vagyok, ezért nem is forog minden gondolatom a bringa körül. Legtöbbször, idő hiányában nem is közvetlen tekerés után takarítom le a gépet, hanem csak másnap, vagy harmadnap.revox írta: ↑2025.06.16., hétf. 12:57lassan annyit elköltetek kenésre,hogy abból kifér 3 szett lánc és sor,oszt akkor mindegy,mivel kenem,ami kéznél van és mosni se kell minden nap![]()
de jóvanna, értem. De pl régen a montira xartam magasról. mentünk minden nap a porban. néha letöröltem, kicsit sűrűbben átoljaoztam bőségesen,aztán elvolt így egy évig a lánc és a sor. nekem nem ért annyit,hogy naponta mosogassam. de azok nem voltak szép montik, csak úgy voltak a semmi helyett![]()
Ezt figyelembe véve, a most beszerzett tisztítószer csomag(~18e) majdnem egész nyárra elég lesz nekem. Ennyiből ma már egy tisztességes lánckeréksort sem lehet kapni. A kocabringás mivoltomból kifolyólag, nekem egy lánckeréksor+lánc, két évet simán kibír, sőt.
Egyáltalán nem hajkurászom a teljesítményt, hiba nélkül tegye a dolgát, és ne gátoljon abban, hogy élvezzem a bringázást. Nekem nagyjából ennyi az elvárásom, és ez anyagilag cseppet sem megterhelő. Én csak a töredékét költöm bringázásra annál, mint itt a legtöbben, de azért ugyanúgy örömömet tudom lelni benne.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Re: Kerékpározás
bocsi, csak 15 (szeritnem ez volt). De valsz az maradt meg, az értéke a kezdeti hirtelen emelkedés után sokáig majd azonos, minimális difivel.


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
nálam, persze ettől függetlenül, már nagyon régen a teljes kiáztatott/mosott láncok 5W full szintetikus motoroljban áznak, hogy a csapoknál kicsit sűrűbb olaj legyen, hogy a víz kevésbé verje ki, de ami fontosabb, a por ide kevsébé száll be, de a sűrű olaj nem is vezeti be, legalább-is, kisebb mértékben. Áztatás után kicsöpögtetem és normál, ettől véknyabb olajjal kenem kívül, ami kevésbé tapasztja meg a port, de nem is a por miatt, az csak a grátisz, hanem a láncszemek a hígabb olajjal szabadabban/gyorsabban mozognak. lehet csak 0,2Watt a megtakarítás(bár a labortesztek ettől többet szoktak kihozni), de a híg olajjal kent láncot attraktívabbnak lehet érezni, lehet attraktívabb is
Re: Kerékpározás
ami egyábként nem is rossz megoldás. Régebben pärt betett valami tesztet, ami, mint minden laborteszt vitatható, de az 5W-40 (30-35, passz,mindegy, itt tökmindegy az optimális kenési hőfok) full szintetikus motorolaj a nagyjából 30 versenyzőből kb top5-ben végzett. lehet 6... elől)
nálam, persze ettől függetlenül, már nagyon régen a teljes kiáztatott/mosott láncok 5W full szintetikus motoroljban áznak, hogy a csapoknál kicsit sűrűbb olaj legyen, hogy a víz kevésbé verje ki, de ami fontosabb, a por ide kevsébé száll be, de a sűrű olaj nem is vezeti be, legalább-is, kisebb mértékben. Áztatás után kicsöpögtetem és normál, ettől véknyabb olajjal kenem kívül, ami kevésbé tapasztja meg a port, de nem is a por miatt, az csak a grátisz, hanem a láncszemek a hígabb olajjal szabadabban/gyorsabban mozognak. lehet csak 0,2Watt a megtakarítás(bár a labortesztek ettől többet szoktak kihozni), de a híg olajjal kent láncot attraktívabbnak lehet érezni, lehet attraktívabb is
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
jó sokáig pörög az. Szerintem a Campa Bora ultra nem forog ennyi ideig. Sose mértem le és a legendák szerinti gyári 40percig forgást nem is tudom értelmezni, szerintem ez a 10 perc ha megvan, már tapsolhat. Mondjuk az elég könnyű, a gumi is, cserébe 50-es, jobban fogja a levegő, de kb ennyit tudhat,vagy ennyit sepärt írta: ↑2025.06.14., szomb. 12:06
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.)Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
lassan annyit elköltetek kenésre,hogy abból kifér 3 szett lánc és sor,oszt akkor mindegy,mivel kenem,ami kéznél van és mosni se kell minden nap
de jóvanna, értem. De pl régen a montira xartam magasról. mentünk minden nap a porban. néha letöröltem, kicsit sűrűbben átoljaoztam bőségesen,aztán elvolt így egy évig a lánc és a sor. nekem nem ért annyit,hogy naponta mosogassam. de azok nem voltak szép montik, csak úgy voltak a semmi helyett

de jóvanna, értem. De pl régen a montira xartam magasról. mentünk minden nap a porban. néha letöröltem, kicsit sűrűbben átoljaoztam bőségesen,aztán elvolt így egy évig a lánc és a sor. nekem nem ért annyit,hogy naponta mosogassam. de azok nem voltak szép montik, csak úgy voltak a semmi helyett

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Elgondolkodtam rajta, talán az autóhoz is alkalmazható lehet? Befújni vele az elejét, tükrök hátulját, és talán a ráragadt bogarak könnyebben eltávolíthatóak lesznek.
A bringán tuti kipróbálom, bízom benne, hogy tényleg jó. Eddig minden Motul termék maximálisan beváltotta a reményeimet, így bízom benne.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4673
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Ha valóban így van, annak örülni fogok! Ha minden igaz, holnap érkezik, hétvégén tudom kipróbálni.tonee73 írta: ↑2025.06.15., vas. 22:31Nem, nem olyan. Mint írtam pont nehezebben tapad meg tőle a por.Ha pormágnes lenne én sem használnám és nem is ajánlottam volna nyugodtan, várom a tapasztalatodat.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26
Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
Elgondolkodtam rajta, talán az autóhoz is alkalmazható lehet? Befújni vele az elejét, tükrök hátulját, és talán a ráragadt bogarak könnyebben eltávolíthatóak lesznek.
A bringán tuti kipróbálom, bízom benne, hogy tényleg jó. Eddig minden Motul termék maximálisan beváltotta a reményeimet, így bízom benne.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2091
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1268
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Kellemes háromnapos tekergés a Dráva mentén és a Tenkes-hegy körül. 
Útközben még egy Isztambulba kerekező fiatal francia-belga párral is sikerült összefutnunk (illetve gurulnunk).


Útközben még egy Isztambulba kerekező fiatal francia-belga párral is sikerült összefutnunk (illetve gurulnunk).


Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6142
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7586
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Nekem szinte bármelyik hétvége jó. 2025.07.19-20 az egyedüli, ami még kérdéses, de ha előre tudom, akkor szabaddá tudom tenni biztosan azt is.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13192
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6203
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Kerékpározás
Nem, nem olyan. Mint írtam pont nehezebben tapad meg tőle a por.Ha pormágnes lenne én sem használnám és nem is ajánlottam volna nyugodtan, várom a tapasztalatodat.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26
Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Online
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Minden más a poron kívül kevésbé tapad rá.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.Vinkler írta: ↑2025.06.15., vas. 12:43Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.![]()
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.![]()
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4673
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.Vinkler írta: ↑2025.06.15., vas. 12:43Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.![]()
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.![]()
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Már nem emlékszem, de szerintem a kínai csapággyal, amit te is hallottál forogni (ami már önmagában is vicces), valahol 2-3 perc körül forgott. Kb annyit tud, ami szintén szánalmas.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ááá, ez nem fog

Már nem emlékszem, de szerintem a kínai csapággyal, amit te is hallottál forogni (ami már önmagában is vicces), valahol 2-3 perc körül forgott. Kb annyit tud, ami szintén szánalmas.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.

Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3930
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5022
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Jó lesz az, csak még szoknod kell a hangját. Egy bejárató cd-vel a kezdeti nyersesség szépen eltűnik, egy hét múlva már negyedóráig fog pörögni. :kapdelm
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4673
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
Bedobtam nekik a Muc-off termékeket is, de csak hallomásból ismerik, tapasztalatuk nincs vele, és eléggé megosztó véleményeket hallottak róla. Ők a Motorex termékeit használják, és ajálották is a figyelmembe, tegyek is velük egy próbat, ha gondolom.
Végül "beadtam a derekam", és elhoztam egy kisebb csomagot.
Egy ilyen wax:https://www.bikelife.hu/motorex-chainwa ... rsQAvD_BwE mellé hoztam egy chain degreaser-t, egy bike cleanert, és egy bike shine-t, amit azért ajálottak, mert nem engedi annyira megtapadni a port, könnyebbé teszi a tisztítást.
Ez talán olyasmi lehet, mint a Motul E9, amit Tonee ajálott(úton van ez is).
A tapasztalatok.
A lánc többszöri kimosása, és száradása után felvittem rá a wax-ot, aminek kb. 2-3 órája volt beszivárogni, megszáradni, mielőtt indultunk bringázni a fiammal. Amit el tudok róla mondani, hogy valóban kevésbé rakódik rá a por, és talán csendesebb is a lánc vele. A láncból való kitisztítása a fent említett degreaser-el, és a láncmosóval gyerekjáték. Amúgy ez a degreaser egy szuper cucc, kiválóan távolítja egy a mocskot, olajsárt, még a nehezen elérhető helyekről is, és fínom narancs illata van.
A bike cleaner is hatékony cucc, de nem éreztem kiemelkedeően jobbnak, a lényegesen olcsóbb, Decatlon terméknél. Ráadásul szerintem túl gyorsan szárad, így egyszerre csak kisebb felületeken alkalmazható.
Viszint ez a bike shine, szerintem egy ökörség! Egy rongyra fújva, átkentem vele a vázat, villát, stb. és kb. mágnesként vonzza a port, vastagon rárakódik a felületekre, de azt sem vettem észre, hogy könnyebben tisztítható lenne tőle a felület. Csilli-villi tőle a bringa, de semmi másra nem való szerintem, így ezt nem ajálom senkinek! Ezek után a Motul E9-re nagyon kíváncsi leszek, jövő héten érkezik.
Köszönöm a figyelmet!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
Bedobtam nekik a Muc-off termékeket is, de csak hallomásból ismerik, tapasztalatuk nincs vele, és eléggé megosztó véleményeket hallottak róla. Ők a Motorex termékeit használják, és ajálották is a figyelmembe, tegyek is velük egy próbat, ha gondolom.
Végül "beadtam a derekam", és elhoztam egy kisebb csomagot.
Egy ilyen wax:https://www.bikelife.hu/motorex-chainwa ... rsQAvD_BwE mellé hoztam egy chain degreaser-t, egy bike cleanert, és egy bike shine-t, amit azért ajálottak, mert nem engedi annyira megtapadni a port, könnyebbé teszi a tisztítást.
Ez talán olyasmi lehet, mint a Motul E9, amit Tonee ajálott(úton van ez is).
A tapasztalatok.
A lánc többszöri kimosása, és száradása után felvittem rá a wax-ot, aminek kb. 2-3 órája volt beszivárogni, megszáradni, mielőtt indultunk bringázni a fiammal. Amit el tudok róla mondani, hogy valóban kevésbé rakódik rá a por, és talán csendesebb is a lánc vele. A láncból való kitisztítása a fent említett degreaser-el, és a láncmosóval gyerekjáték. Amúgy ez a degreaser egy szuper cucc, kiválóan távolítja egy a mocskot, olajsárt, még a nehezen elérhető helyekről is, és fínom narancs illata van.
A bike cleaner is hatékony cucc, de nem éreztem kiemelkedeően jobbnak, a lényegesen olcsóbb, Decatlon terméknél. Ráadásul szerintem túl gyorsan szárad, így egyszerre csak kisebb felületeken alkalmazható.
Viszint ez a bike shine, szerintem egy ökörség! Egy rongyra fújva, átkentem vele a vázat, villát, stb. és kb. mágnesként vonzza a port, vastagon rárakódik a felületekre, de azt sem vettem észre, hogy könnyebben tisztítható lenne tőle a felület. Csilli-villi tőle a bringa, de semmi másra nem való szerintem, így ezt nem ajálom senkinek! Ezek után a Motul E9-re nagyon kíváncsi leszek, jövő héten érkezik.
Köszönöm a figyelmet!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Majd veszek másikat, addig meg ez van.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Hát ez egy sz@r kerék. Ezt eddig is tudtam. Mondjuk egyelőre illik a szintemhez.

Majd veszek másikat, addig meg ez van.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3930
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5022
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Türelmes ember vagy. 

Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Első tekerés után.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Nem izomból forgattam meg, csak úgy kb egyforma, közepes erővel csuklóból, h lássam a különbséget. Na, hát így is kiverte a szemem.
(A szelepbillegést nem számoltam bele, a Merida kerék meg sem moccan a szeleptől! )
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Egyébként nagyon szépen, feszesen fut, csak, hát nem túl hatékonyan. Ez az agy sztem ilyen. Valószínűleg az első használat után azért jobb lesz, majd beszámolok arról is. Ilyen volt újonnan is. Mint írtam ez a kerék arra jó, hogy hazagurulj vele a boltból. Egyéb okokból még nem vettem másik kerékszettet, de fogok.pärt írta: ↑2025.06.14., szomb. 12:06Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.Vinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41
Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.)Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg
Nem izomból forgattam meg, csak úgy kb egyforma, közepes erővel csuklóból, h lássam a különbséget. Na, hát így is kiverte a szemem.

(A szelepbillegést nem számoltam bele, a Merida kerék meg sem moccan a szeleptől! )
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.
)
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3930
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5022
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.Vinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41
Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.
