Minden más a poron kívül kevésbé tapad rá.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.Vinkler írta: ↑2025.06.15., vas. 12:43Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.![]()
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.![]()
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4668
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.Vinkler írta: ↑2025.06.15., vas. 12:43Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.![]()
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.![]()
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ááá, ez nem fog

Már nem emlékszem, de szerintem a kínai csapággyal, amit te is hallottál forogni (ami már önmagában is vicces), valahol 2-3 perc körül forgott. Kb annyit tud, ami szintén szánalmas.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.

Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3922
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5012
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Jó lesz az, csak még szoknod kell a hangját. Egy bejárató cd-vel a kezdeti nyersesség szépen eltűnik, egy hét múlva már negyedóráig fog pörögni. :kapdelm
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4668
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
Bedobtam nekik a Muc-off termékeket is, de csak hallomásból ismerik, tapasztalatuk nincs vele, és eléggé megosztó véleményeket hallottak róla. Ők a Motorex termékeit használják, és ajálották is a figyelmembe, tegyek is velük egy próbat, ha gondolom.
Végül "beadtam a derekam", és elhoztam egy kisebb csomagot.
Egy ilyen wax:https://www.bikelife.hu/motorex-chainwa ... rsQAvD_BwE mellé hoztam egy chain degreaser-t, egy bike cleanert, és egy bike shine-t, amit azért ajálottak, mert nem engedi annyira megtapadni a port, könnyebbé teszi a tisztítást.
Ez talán olyasmi lehet, mint a Motul E9, amit Tonee ajálott(úton van ez is).
A tapasztalatok.
A lánc többszöri kimosása, és száradása után felvittem rá a wax-ot, aminek kb. 2-3 órája volt beszivárogni, megszáradni, mielőtt indultunk bringázni a fiammal. Amit el tudok róla mondani, hogy valóban kevésbé rakódik rá a por, és talán csendesebb is a lánc vele. A láncból való kitisztítása a fent említett degreaser-el, és a láncmosóval gyerekjáték. Amúgy ez a degreaser egy szuper cucc, kiválóan távolítja egy a mocskot, olajsárt, még a nehezen elérhető helyekről is, és fínom narancs illata van.
A bike cleaner is hatékony cucc, de nem éreztem kiemelkedeően jobbnak, a lényegesen olcsóbb, Decatlon terméknél. Ráadásul szerintem túl gyorsan szárad, így egyszerre csak kisebb felületeken alkalmazható.
Viszint ez a bike shine, szerintem egy ökörség! Egy rongyra fújva, átkentem vele a vázat, villát, stb. és kb. mágnesként vonzza a port, vastagon rárakódik a felületekre, de azt sem vettem észre, hogy könnyebben tisztítható lenne tőle a felület. Csilli-villi tőle a bringa, de semmi másra nem való szerintem, így ezt nem ajálom senkinek! Ezek után a Motul E9-re nagyon kíváncsi leszek, jövő héten érkezik.
Köszönöm a figyelmet!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
Bedobtam nekik a Muc-off termékeket is, de csak hallomásból ismerik, tapasztalatuk nincs vele, és eléggé megosztó véleményeket hallottak róla. Ők a Motorex termékeit használják, és ajálották is a figyelmembe, tegyek is velük egy próbat, ha gondolom.
Végül "beadtam a derekam", és elhoztam egy kisebb csomagot.
Egy ilyen wax:https://www.bikelife.hu/motorex-chainwa ... rsQAvD_BwE mellé hoztam egy chain degreaser-t, egy bike cleanert, és egy bike shine-t, amit azért ajálottak, mert nem engedi annyira megtapadni a port, könnyebbé teszi a tisztítást.
Ez talán olyasmi lehet, mint a Motul E9, amit Tonee ajálott(úton van ez is).
A tapasztalatok.
A lánc többszöri kimosása, és száradása után felvittem rá a wax-ot, aminek kb. 2-3 órája volt beszivárogni, megszáradni, mielőtt indultunk bringázni a fiammal. Amit el tudok róla mondani, hogy valóban kevésbé rakódik rá a por, és talán csendesebb is a lánc vele. A láncból való kitisztítása a fent említett degreaser-el, és a láncmosóval gyerekjáték. Amúgy ez a degreaser egy szuper cucc, kiválóan távolítja egy a mocskot, olajsárt, még a nehezen elérhető helyekről is, és fínom narancs illata van.
A bike cleaner is hatékony cucc, de nem éreztem kiemelkedeően jobbnak, a lényegesen olcsóbb, Decatlon terméknél. Ráadásul szerintem túl gyorsan szárad, így egyszerre csak kisebb felületeken alkalmazható.
Viszint ez a bike shine, szerintem egy ökörség! Egy rongyra fújva, átkentem vele a vázat, villát, stb. és kb. mágnesként vonzza a port, vastagon rárakódik a felületekre, de azt sem vettem észre, hogy könnyebben tisztítható lenne tőle a felület. Csilli-villi tőle a bringa, de semmi másra nem való szerintem, így ezt nem ajálom senkinek! Ezek után a Motul E9-re nagyon kíváncsi leszek, jövő héten érkezik.
Köszönöm a figyelmet!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Hát ez egy sz@r kerék. Ezt eddig is tudtam. Mondjuk egyelőre illik a szintemhez.

Majd veszek másikat, addig meg ez van.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3922
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5012
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Türelmes ember vagy. 

- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Első tekerés után.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Egyébként nagyon szépen, feszesen fut, csak, hát nem túl hatékonyan. Ez az agy sztem ilyen. Valószínűleg az első használat után azért jobb lesz, majd beszámolok arról is. Ilyen volt újonnan is. Mint írtam ez a kerék arra jó, hogy hazagurulj vele a boltból. Egyéb okokból még nem vettem másik kerékszettet, de fogok.pärt írta: ↑2025.06.14., szomb. 12:06Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.Vinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41
Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.)Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg
Nem izomból forgattam meg, csak úgy kb egyforma, közepes erővel csuklóból, h lássam a különbséget. Na, hát így is kiverte a szemem.

(A szelepbillegést nem számoltam bele, a Merida kerék meg sem moccan a szeleptől! )
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.
)
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3922
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5012
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.Vinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41
Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.

- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ezt nem értem.

Nem is ér, de nem is veszek annyiért, viszont ezekből lehet találni egész használhatót olcsóbban. Kerékből nem igazán sajnos.
Egyébként a mez árakon is le voltam döbbenve, mikor újrakezdtem, mondjuk még most is.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Valahogy nem hiányzik az outi..
Re: Kerékpározás
Párszor volt már téma az árazás akkor majd csak azt mondtad te is,hogy jóvanazúggggyyyVinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()

Mert megtehetik velünk, pl. cipő mez stb. hol ér 100+ezer forintot….Mibű van

- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Nem mondom meg! Találd ki!

Majd, ha “bekopik” lemérem megint.

Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.

Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3922
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5012
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Ne csigázz minket, mert nem fogunk tudni ebédelni. Melyik melyik?
(Közepes összegben fogadnék rá, hogy nem a csapágy volt szar, hanem az illesztése. Egy szűk toleranciával készült agyban a 700 forintos kínai csapágy is éveket bír - pláne, ha lecseréled a gyári zsírt - egy gagyi agyban az SKF is berágódik hipp-hopp.)
(Közepes összegben fogadnék rá, hogy nem a csapágy volt szar, hanem az illesztése. Egy szűk toleranciával készült agyban a 700 forintos kínai csapágy is éveket bír - pláne, ha lecseréled a gyári zsírt - egy gagyi agyban az SKF is berágódik hipp-hopp.)
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Mostanában történt velem ez-az, nem annyira a kerékpározás volt porondon az elmúlt hetekben. Mindezt tetézte egy kis bénázás, mégpedig sikeresen elnyírtam a di2 akksinának kábelét a nyeregcsővel. Nem akartam itthon cseszekedni vele, meg amúgy is zavart a kerékcsapágy morgása, mondom, akkor hajrá, irány a Merida CS.
Mint utóbb kiderült a csapágy nem garanciális, ne kérdezzétek, hogy miért, (a múltkor az volt, ok, akkor meg is állt) de mondtam, akkor is cseréljék ki az összeset és ne olyan gagyi kínaira, ami benne van, mert az vállalhatatlan, kifizetem. Egy szó, mint 100 több, mint egy hét múlva visszakaptam a bringát, a szuper új, 6 db japán csapággyal a kerekekben, és az új kábellel a vázban. Lepuceráltam, bekenegettem a láncot valami gagyi MucOff ceramic lube-al, amit a polcon találtam, de csak azért, mert a mellett csak motorolaj volt, mint kenőanyag, meg wd40, így 3 közül a legkevésbé sz@rt kentem rá, de NEM IS EZ A LÉNYEG, hanem!
Gondoltam megforgatom azt a kereket, milyen lett. Gyanúsan kevés ideig forgott.
Bár belegondolva, kb így forgott újkorában is. Mondom megforgatom már a Casatiban lévő, szintén alsó polcos (ok, lehet, h egyel feljebb lévő) Gipiemme kereket is. Nem is mondanék többet, beteszek inkább két screenshot-ot.
.
Mint utóbb kiderült a csapágy nem garanciális, ne kérdezzétek, hogy miért, (a múltkor az volt, ok, akkor meg is állt) de mondtam, akkor is cseréljék ki az összeset és ne olyan gagyi kínaira, ami benne van, mert az vállalhatatlan, kifizetem. Egy szó, mint 100 több, mint egy hét múlva visszakaptam a bringát, a szuper új, 6 db japán csapággyal a kerekekben, és az új kábellel a vázban. Lepuceráltam, bekenegettem a láncot valami gagyi MucOff ceramic lube-al, amit a polcon találtam, de csak azért, mert a mellett csak motorolaj volt, mint kenőanyag, meg wd40, így 3 közül a legkevésbé sz@rt kentem rá, de NEM IS EZ A LÉNYEG, hanem!
Gondoltam megforgatom azt a kereket, milyen lett. Gyanúsan kevés ideig forgott.


.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3922
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5012
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Urak, lassan össze kéne rakni ezt a Pilist. Első lépés lehetne, hogy kinek mikor nem jó.
Re: Kerékpározás
az enyém jön velem, míg el nem szaggatja a váltóbowdentpärt írta: ↑2025.06.11., szer. 22:29Bükk dettó. Feleségemnek szoktam szólni, meddig megyek, mikortól kezdhet aggódni.Vinkler írta: ↑2025.06.11., szer. 21:42A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.asebestyen írta: ↑2025.06.11., szer. 20:48sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.


hegyre,gyalog vokitokit viszünk, egy fokkal jobb. bár,ha ott zuhanás van,nem lesz időd azzal vacakolni. Max pingel,aztán ha nincs válasz, annak jelentése van (de ritkán válunk szét,néha megesik)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Szerintem az enyém nem aggódik. De este 9 felé lehet, h gyanakodna.pärt írta: ↑2025.06.11., szer. 22:29Bükk dettó. Feleségemnek szoktam szólni, meddig megyek, mikortól kezdhet aggódni.Vinkler írta: ↑2025.06.11., szer. 21:42A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.asebestyen írta: ↑2025.06.11., szer. 20:48sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3922
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5012
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Bükk dettó. Feleségemnek szoktam szólni, meddig megyek, mikortól kezdhet aggódni.Vinkler írta: ↑2025.06.11., szer. 21:42A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.asebestyen írta: ↑2025.06.11., szer. 20:48sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
A szokásos pilisi edzésútvonalamon 70%-ban nincs térerő.asebestyen írta: ↑2025.06.11., szer. 20:48sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Nekem nagyon tetszik, hogy jobban halad, mint egy monti, aszfalton is lehet értelmesen menni vele, stb. Viszont amikor el kell döntenem, hogy merre megyek hétvégén hosszút, mindig lebeszélem magam a gravelről, mert mi van ha valami olyan történik..., sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6139
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7573
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Erről nem mesélnél egy picit? Meg úgy egyáltalán a gravelezésről esetleg. Te mit hogy csinálsz? Talán mást is érdekel, engem biztosan.marconi írta: ↑2025.06.09., hétf. 21:40... Big Bend (https://klnd.eu/route/the-big-bend-klnd-instant-tura/) kör teljesítése közben ...
Nekem nagyon tetszik, hogy jobban halad, mint egy monti, aszfalton is lehet értelmesen menni vele, stb. Viszont amikor el kell döntenem, hogy merre megyek hétvégén hosszút, mindig lebeszélem magam a gravelről, mert mi van ha valami olyan történik..., sok helyen térerő sincs, meg bent vagyok a susnyásba, úgyse tud oda jönni senki, nem tudom, végül maradok mindig az outinál.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Kerékpározás
ez azért sokszor a rossz szervezés miatt van. a megélhetési versenyszervezők szeretik a pénzt beszedni és cserébe fos pályabiztosítást nyújtani.
A másik, a jobb bringákkal és az egyre erősebb fiatalokkal együtt elengedni pl a mastereket, fejlövés. Master2 + U17 még belefér, de kb ennyi (10 éve még egy m2-es simán leverte az U17-es sort. a baj az volt inkább, az U17-nek nem volt kellő mezőnygyakorlata. De az az M2 sor, ma inkább M3 még az a generáció volt,akik a 80-as években végén még megtanultak kerékpározni, normális szakosztályoknál. Az ezt követő generáció, főként edző, szervezett edzés nélkül, autodidakta(+ a kivételek)). Lassan az U17-el se bírja a tempót tartani a master közösség nagy része, de próbálnak menni és jön a pulzus tetőzése,majd a reflexek lassulása. Ahol ráadásul tömegsport szerű rendezvény van, egyben megy mindenki. Isten óvjon attól a versenytől,ahol egy kupacba beteszik az elitet, az U15-öt, a mastert és persze az amatőröket (nyilván mindenki az elit után akar combozi, de szólok, nem biztos,hogy fog sikerülni. Talán annyi esély van,hogy elit versenyzők nem indulnak el ilyen versenyeken, nem éri meg egy sérülés). Ezek a gyilkos sportnapok

Már az eleje se biztos,de az ezutáni lehet nem lesz népszerű, de van másik szemüveg is, a versenyzői, vagy versenyszervezői oldalé.
Tehát ez főleg két tényezős kérdés, szervezés és pályabiztosítás, ill a korcsoportok elkülönítése. A hobbisokat nem lehet kizárni (bár lehet, "liszensz kötleező"-vel,de akkor is inkább beigazol valami csapathoz,vagy csinálnak egyet haverokkal, csak az előélet, tudás nincs meg ahhoz, hogy versenypályán, versenytempóban közlekedjenek). de a tömegsportrendezvényen ezt nem fogják elkövetni,ugrk a bevétel 90%-a. Kb 10 éve volt egy kezdeményezése az MKSZ-nek és szigorították az egész rendszert és MKSZ akkreditált versenyen csak igazoltak indulhattak, de olyan mélységig be volt szabályozva, hogy a csapatmezt nem hordhattad amatőr versenyen (nem is indulhattál a csapat nevében,csak saját néven) és csak az arra az idényre lejelentett csapatmez volt elfogadott, az előző évi már nem. Persze,ezt nem tudták betartatni,de ilyen elképzelések voltak,hogy a kerékpársportot leválasztják a hobbikerékpározásról, mint látjuk, ez nem sikerült hosszútávon tökéletesen, de az elmúlt 10 éve egyre erősebb és tehetségesebb fiatalokat nevelt ki, akiknek már nincs keresnivalója amatőr versenyen, sportnapokon, ahogy ez fordítva is igaz. A lakótelepi grundfocicsapat se hívja ki a ... (nem értek a focihoz, ki most a jó, de legyen egy hangzatos név

TT OB, megy a köpködés, hogy nincs amatőr futam és a master se itt lesz megrendezve. Pedig ez csak TT, de tavaly láthattuk, hogy akár rutinos öregek is tudnak hülyeséget csinálni,melegítéskor is. Semmibe nem került, csak az életébe.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
Nálunk csak edzésen van teló,versenyeken nincs. Igazából nincs is értelme,mert ott vannak a többiek, a support, a mentő. Nekem is olyan agyrázkódásom volt,eszméletvesztéssel,hogy nem is tudtam volna telefonálni. A mai napig, hónapok estek ki a fejemből. Emlékszem a versenyre, a bukásra már nem és még utána pár hónapra sem.
Annyira nem készültem egy ilyenre (mert mindig optimista voltam/vagyok),hogy teljesen felborította az egész családom életét és tulajdonképpen ráment a vállalkozásom.
Ettől függetlenül én is fogok még versenyezni (minthogy versenyeztem már tavaly is), mert én így nőttem fel. 5-es korom óta versenyzek, engem ez doppingol. De most már megválogatom,hogy hova megyek el.
De tiszteletben tartom,ha valaki nem akar versenyezni, a szememben ettől még nem lesznek kevesebbek. Főleg, hogy sok ismerősöm van,akikről tudom,hogy simán elvernének, de soha nem fognak nevezni sehova. Attól nem vagyok jobb,csak mert néha elindulok itt-ott.

Ettől függetlenül én is fogok még versenyezni (minthogy versenyeztem már tavaly is), mert én így nőttem fel. 5-es korom óta versenyzek, engem ez doppingol. De most már megválogatom,hogy hova megyek el.
De tiszteletben tartom,ha valaki nem akar versenyezni, a szememben ettől még nem lesznek kevesebbek. Főleg, hogy sok ismerősöm van,akikről tudom,hogy simán elvernének, de soha nem fognak nevezni sehova. Attól nem vagyok jobb,csak mert néha elindulok itt-ott.