Június 28. szombat. HFBZK Pilis Ride
Találkozó Szentendrén a Skanzennél lévő parkolónál,mondjuk a szokásos 11ó. Mármint,hogy 11-kor már tudjunk indulni tekerni. Majd kiválasztjuk,hogy melyik utat tekerjük,van több opció is.
Június 28. szombat. HFBZK Pilis Ride

Szerintem simán használhatod az utón is.Nem mar semmit, nincs benne oldószer és a víz is könnyeben lepörög tőle.zoli73 írta: ↑2025.06.16., hétf. 12:28
Ha valóban így van, annak örülni fogok! Ha minden igaz, holnap érkezik, hétvégén tudom kipróbálni.
Elgondolkodtam rajta, talán az autóhoz is alkalmazható lehet? Befújni vele az elejét, tükrök hátulját, és talán a ráragadt bogarak könnyebben eltávolíthatóak lesznek.
A bringán tuti kipróbálom, bízom benne, hogy tényleg jó. Eddig minden Motul termék maximálisan beváltotta a reményeimet, így bízom benne.
nem kell mindent komolyan vennizoli73 írta: ↑2025.06.16., hétf. 15:25
Úgy érzem, ez részemről némi magyarázatra szorul. Mivel nem vagyok olyan időmilliomos, mint itt többen is, így jóesetben heti egy bringázás fér nekem bele, néha sajnos még ennyi sem, nem hogy naponta! Így bringa tisztításra rend szerint havi két alkalommal van szükség. Nem tagadom, és nem is szégyenlem, hogy én csak "kocabringás" vagyok, ezért nem is forog minden gondolatom a bringa körül. Legtöbbször, idő hiányában nem is közvetlen tekerés után takarítom le a gépet, hanem csak másnap, vagy harmadnap.
Ezt figyelembe véve, a most beszerzett tisztítószer csomag(~18e) majdnem egész nyárra elég lesz nekem. Ennyiből ma már egy tisztességes lánckeréksort sem lehet kapni. A kocabringás mivoltomból kifolyólag, nekem egy lánckeréksor+lánc, két évet simán kibír, sőt.
Egyáltalán nem hajkurászom a teljesítményt, hiba nélkül tegye a dolgát, és ne gátoljon abban, hogy élvezzem a bringázást. Nekem nagyjából ennyi az elvárásom, és ez anyagilag cseppet sem megterhelő. Én csak a töredékét költöm bringázásra annál, mint itt a legtöbben, de azért ugyanúgy örömömet tudom lelni benne.

Úgy érzem, ez részemről némi magyarázatra szorul. Mivel nem vagyok olyan időmilliomos, mint itt többen is, így jóesetben heti egy bringázás fér nekem bele, néha sajnos még ennyi sem, nem hogy naponta! Így bringa tisztításra rend szerint havi két alkalommal van szükség. Nem tagadom, és nem is szégyenlem, hogy én csak "kocabringás" vagyok, ezért nem is forog minden gondolatom a bringa körül. Legtöbbször, idő hiányában nem is közvetlen tekerés után takarítom le a gépet, hanem csak másnap, vagy harmadnap.revox írta: ↑2025.06.16., hétf. 12:57lassan annyit elköltetek kenésre,hogy abból kifér 3 szett lánc és sor,oszt akkor mindegy,mivel kenem,ami kéznél van és mosni se kell minden nap![]()
de jóvanna, értem. De pl régen a montira xartam magasról. mentünk minden nap a porban. néha letöröltem, kicsit sűrűbben átoljaoztam bőségesen,aztán elvolt így egy évig a lánc és a sor. nekem nem ért annyit,hogy naponta mosogassam. de azok nem voltak szép montik, csak úgy voltak a semmi helyett![]()

ami egyábként nem is rossz megoldás. Régebben pärt betett valami tesztet, ami, mint minden laborteszt vitatható, de az 5W-40 (30-35, passz,mindegy, itt tökmindegy az optimális kenési hőfok) full szintetikus motorolaj a nagyjából 30 versenyzőből kb top5-ben végzett. lehet 6... elől)
jó sokáig pörög az. Szerintem a Campa Bora ultra nem forog ennyi ideig. Sose mértem le és a legendák szerinti gyári 40percig forgást nem is tudom értelmezni, szerintem ez a 10 perc ha megvan, már tapsolhat. Mondjuk az elég könnyű, a gumi is, cserébe 50-es, jobban fogja a levegő, de kb ennyit tudhat,vagy ennyit sepärt írta: ↑2025.06.14., szomb. 12:06
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.)Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg

Ha valóban így van, annak örülni fogok! Ha minden igaz, holnap érkezik, hétvégén tudom kipróbálni.tonee73 írta: ↑2025.06.15., vas. 22:31Nem, nem olyan. Mint írtam pont nehezebben tapad meg tőle a por.Ha pormágnes lenne én sem használnám és nem is ajánlottam volna nyugodtan, várom a tapasztalatodat.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26
Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.


Nekem szinte bármelyik hétvége jó. 2025.07.19-20 az egyedüli, ami még kérdéses, de ha előre tudom, akkor szabaddá tudom tenni biztosan azt is.

Nem, nem olyan. Mint írtam pont nehezebben tapad meg tőle a por.Ha pormágnes lenne én sem használnám és nem is ajánlottam volna nyugodtan, várom a tapasztalatodat.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26
Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.

Minden más a poron kívül kevésbé tapad rá.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 13:26Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.Vinkler írta: ↑2025.06.15., vas. 12:43Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.![]()
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.![]()
Tényleg csilli-villi lett tőle a bringa, ha "villantani" kell vele, pl. eladási célból, akkor jól jöhet, de más előnyét nem látok.

Igen, valószínüleg ezt a "shine" kérdést én elengedem. Jövő héten érkezik a Motul E9, azzal még teszek egy próbát, de ha az is ilyen, akkor inkább nekiadom az apósomnak őket, fújja velük a motorját. Állítólag az az előnye megvan, hogy a velük kezelt felületre, kevésbe tapadnat a bogarak. Legalábbis a Motul ezt ígéri.Vinkler írta: ↑2025.06.15., vas. 12:43Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.
A Motorex cuccok is nagyon jók szerintem, nem hibázhatsz vele és jó ötlet, hogy megvetted a gyártónak a kenőanyaga mellé a TISZTÍTÓ anyagát is. Azzal gyerekjáték a felhordott kenőanyag tisztítása, ahogy tapasztaltad is.![]()
Aki foglalkozott már komolyabb szinten autó ápolással, az tudhatja, hogy bármiféle “shine” termék általában”vonzza” a port. A mértéke a kérdéses. A MucOff ilyen jellegű terméke ebben is kiemelkedő, de bizony ott is érezhető a vonzás törvénye. Cserébe brutál fényt ad a bringának. Néha kell egy kis diszkó, na.![]()

Ááá, ez nem fog

Poros terepen a tekerés utáni tisztítás, újrakenést nem lehet megúszni, ez ilyen. Szinte teljesen mindegy erre mit használsz, ok a wax-ra kevésbé tapad ez tény, de a tisztítás, újrakenés ami igazán fontos. Ha ezt elmulasztod akkor a por megeszi a hajtást, kenheted te akár mivel.zoli73 írta: ↑2025.06.15., vas. 12:21Szép napot mindenkinek!
Pénteken betérve egy komolyabb bringaboltba(kellett 1-2 apróság), kicsit elbeszélgettem az eladóval, és a szerelővel a kerékpár tisztításról, és lánckenésről. Felvázolva nekik, hogy szinte kizárólag száraz, poros körülmények között bringázom, Ők lánckenésre egyértelműen a wax-ot ajálották, és, hogy minden bringázás után, alaposan tisztítsam meg a gépet, mondván a por a legnagyobb ellenség.

Jó lesz az, csak még szoknod kell a hangját. Egy bejárató cd-vel a kezdeti nyersesség szépen eltűnik, egy hét múlva már negyedóráig fog pörögni. :kapdelm


Hát ez egy sz@r kerék. Ezt eddig is tudtam. Mondjuk egyelőre illik a szintemhez.



Egyébként nagyon szépen, feszesen fut, csak, hát nem túl hatékonyan. Ez az agy sztem ilyen. Valószínűleg az első használat után azért jobb lesz, majd beszámolok arról is. Ilyen volt újonnan is. Mint írtam ez a kerék arra jó, hogy hazagurulj vele a boltból. Egyéb okokból még nem vettem másik kerékszettet, de fogok.pärt írta: ↑2025.06.14., szomb. 12:06Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.Vinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41
Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()
A városi gépemhez fűztem két kereket DT Swiss alufelnikkel. Számolgattam, hogy ha a hátsó agyváltó helyett egy sima kazettás agyat raktam volna bele, úgy 1550-1600g körül lett volna a szett, ami a használhatóbb - értsd: nem túlkönnyített - karbonkerekek súlya. Szerintem ez a bőven elég szint a magunkfajra kocabringásnak, és ha felütöd sem szakad meg a szíved, mert fillérekből javítható.
Kíváncsiságból megpörgettem a Vittoria szett első kerekét. Addig mértem, míg a szelep már nem billent át a felső holtponton - nincs kiegyensúlyozva, de tervezem - amúgy még mindig mellette ülhetnék, míg ide-oda hintázva leáll az alsó holtpontnál. (Azért az igazsághoz tartozik, hogy ezek az idők csak részben szólnak a csapágyazás minőségéről, a másik tényező a felni/gumi tömege, no meg lehet, hogy a sok wagyu-tól Te jobban is meg is tudod pörgetni.)Screenshot_2025-06-14-09-38-08-75_577c8de17839d82220c906de10f997f7.jpg

Én azonnal visszavinném. Ha csak ilyen szintet hoz az új csapágyakkal, akkor egyértelműen selejt az agy, és nagyon hamar ki fogja nyírni a valag pénzből belerakott csapágyakat is.Vinkler írta: ↑2025.06.14., szomb. 09:41
Nem mondom meg! Találd ki!![]()
Majd, ha “bekopik” lemérem megint.![]()
Egyébként annak az alu Gipiemme keréknek a ma is kapható változata újonnan 700€ körül mozog.
Mocskos módon kurvul el a világ, eddig is tudtam, de ezek a kerekek totál kiverik nálam a biztit. Miért kell egy közepesen használható kerékszettért kifizetni egy komplett kerékpár árát? És az alsóbb polc miért oly silány, már már a használhatóság határát súrolják, és az sem annyira kevés pénzért.![]()
Nah, kidühöngtem magam mára.
Egyébként a komplett szerviz 56 460 forint volt. Ennyiért megvehettem volna a célszerszámot a csapágycseréhez.![]()

Ezt nem értem.