Valószínűleg egy másik topikban, de szívesen meghallgatnám a konkrét kifogásokat egy-egy felvétel kapcsán és persze úgy általában is.Rock60 írta: ↑2025.05.27., kedd 14:49Rendszeresen visszatérő téma, hogy az " alkotók " olyan felfogás szerint készítik a felvételeket, amibe kódolva van - tisztelet a kivételnek - hogy nem lehet jó.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02
Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Ennek ellenére érdemes a szövedékek maradványát keresni, bízva benne, hogy végre az " alkotók " is kihúzzák egyszer a fejüket a keverőpultból, hogy észrevegyék, mik is lennének az elvárások.
/ Tudom, tudom, a hifista elvárása az smafu, bezzeg a strandhangszóró, meg az Iphon a fülessel, az a mérce.../
- Miért van kódolva, hogy nem lehet jó? Mnden műfajban így van?
- Mi kell ahhoz, hogy jó legyen?
- Merre találhatóak azok az elvárások, amit észre kellene venniük?
- Mik a "smafu" hifista elvárások?
Ha valaki kiváncsi rá, lehet rászánom az időt és a pár hete egy kertben felvett szóló vibrafon felvételünket "remaszterelem" egy kicsit, hogy modernebb hangzású legyen, össze lehetne hasonlítani az eredetivel.
Akit érdekel a szabadtéri nem közelmikrofonozott felvétel, innen le tudja tölteni az eredeti 352,8 kHz/24 bites filet:
https://we.tl/t-MjO99gAze0
Innen pedig a 44,1k/16 bitre konvertált verziót:
https://we.tl/t-MBjoLwPG4q
Egyikben sem volt semmilyen utómunka, mégcsak a hangosságon sem változtattunk.
Szerintem kábelteszteléshez is jól használható a felvétel, mert tele van finom, hosszan zengő felharmonikusokkal, amik keverednek a szabadtéri környezet természetes zajaival, így a jó rendszerben meggyőző valós tér jelenik meg, a kapott hangnak szépe le kell válnia a hangsugárzókról, ha minden rendben van.