Egy hete voltunk a zuglói, columbus utcai konziban Kishonti István hangmérnökkel. Részben beszélni az igényes zenehallgatásról, részben bemutani a kvadrofon felvételkészítést, részben meghallgatni pár nagyon tehetséges diákot.MrCollector írta: ↑2025.05.27., kedd 09:59Amint láthatod itt se nagyon ugrott rá senki eddig.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 09:28
Tavaly, az egyik facebookos megmondó embernek (aki egy hazai gyártó dolgain kívül általában mindent fikázni szokott), aki az Audio Expo nyitása után 5 (!!!) órával már arról posztolt, hogy abszolúte minden szar, senki ne menjen ki, felajánlottam, hogy vasárnap délután hozza ki a cuccát és módot adunk neki, hogy bemutassa hogy kell ezt a kiállítás dolgot csinálni.
Nem élt a felajánlással.![]()
Pedig tényleg érdekes lenne. Sajnos én sem jutok el a legtöbb helyre, hogy az egyébként jónak mondott, de a kiállításon rosszul teljesítő rendszereket meghallgassam mondjuk a forgalmazónál (ahol állítólag jól szól).
A kiállításokon egyébként szerintem pont az lenne a jó, hogy relatív rövid időn belül (hasonló lelkiállapot, körülmények) össze lehet mérni rendszereket. Az meg, hogy nem jó az akusztika, az a kiállító "felelőssége". Én megértem, hogy 1 nap alatt nem lehet csodát tenni, de van akinek sikerül...
youtu.be/nNCBL8cHXZ8
Ahogy az a videón is látható, a diákok a "Kobak" 4 csatornás, kvadrofon mikrofon körül sétáltak és így rögzítettük az éneküket a térben.
A visszajátszaskor egészen megdöbbentően közel volt (ugyanarra a hangerőre beállítva természetesen) a felvétel, ez Istvánt és engem is meglepett, a diákok szerint pedig egyáltalán nem volt különbség, pedig csak Genelec aktív hangsugárzókon és sok tízméternyi olcsó mikrofon és tápkábelen ment át a jel.
Ebben a felvételben (lehet egyszer közzé is tesszük egy-két perc erejéig és sztereóban) semmi más nem volt, mint, hogy rögzítsük a teret, amiben a diákok mozognak és az énekük elhangzik. Ahogy látszik jó távol vannak a mikrofonoktól, nincs közelmikrofonozás és ki tudja benne van-e az amit részletnek vagy felbontásnak gondolunk, viszont ott helyben, ugyanazon hangerőn lejátszva abszolúte hiteles és életszerű lett.
Itt volt értelme az eseményt rögzíteni, a maga hangterével. A stúdió felvételek (és az élők) többségénél meg nincs, sőt abszolúte felesleges is, mert ott teljesen más az esemény fogalma is (az utómunka és nem az élőség fontossága valamint a közelmirofonozás miatt).
Ha már ott voltunk és ha már éppen aznap volt Perczel Tamás születésnapja, megkértem a fiatalokat, hogy énekeljenek neki. Csatlakozott István is (aki kórista és hegedűs is, a hangmérnökség és tanárság mellett).
youtu.be/ZklP6cmoVCw






