Azért megnézném a mamit, ahogy csapat vele...
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Vasárnapi.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Egy klasszikus amcsi.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6986
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6184
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Lehet. Nem tudok róla
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A jobb hátsó sárvédő fényezve volt?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6986
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6184
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ma csutakolás volt, szerintem egész jó sikerült:
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Egyébként sajnos ez nem egy jó modell, nem egy jó autó. Semmilyen szempontból. Volt szerencsém hozzá, ismeretségi körben még fiatalon is. Akkor sem volt jó, így öregen meg pláne nem. Egy betegágy. Csak mutogatásra jó, de arra nekem nem kell autó.Alex_Aston írta: ↑2025.04.04., pén. 20:32És vannak örök klasszikus szépségek. Szerintem ez a modell a korral csak jobban érik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5244
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3661
Re: Autós topik autósoknak
És vannak örök klasszikus szépségek. Szerintem ez a modell a korral csak jobban érik.
.
.
Csak a Marantz! :-D
- peterson
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1173
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 819
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Nem vagyok "tyúkláb" fan, de ami szép az szép!
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez is dejó szín!
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Nissan gyakorlatilag már Renault.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6986
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6184
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A Toyotát, Suzukit és Subarut szándékosan hagytad ki?Alex_Aston írta: ↑2025.04.03., csüt. 11:48Egyébként meg akkor jó eséllyel a japán gyártás is menne a kukába. Annak is örülnél?
Már így is a Mistsubishi gyakorlatilag megszunt, a Nissan is küszködik.
Honda sem olyan, mint pár éve.
A Mazda magához képest jól tartja magát, de ő mindig is marginális volt, bár nem is akartak sosem többet.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5244
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3661
Re: Autós topik autósoknak
Minden viccnek a fele igaz
Egyébként meg akkor jó eséllyel a japán gyártás is menne a kukába. Annak is örülnél?
Már így is a Mistsubishi gyakorlatilag megszunt, a Nissan is küszködik.
Honda sem olyan, mint pár éve.
A Mazda magához képest jól tartja magát, de ő mindig is marginális volt, bár nem is akartak sosem többet.
Csak a Marantz! :-D
- janesz
- Fórumlakó

- Hozzászólások: 724
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 455
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Autós topik autósoknak
Fejben nagy a baj úgy látom!!
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Milyen beteg gondolkodás már ez.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6986
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6184
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A Mercik váltóját nagyjából 10 perc alatt lehet megszokni. A jót könnyű :) A Trabantét, Wartburgét tényleg szokni kellett
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Minden megszokás kérdése, és belekötés kérdése. Én nagyon drukkolok a kínaiaknak, hogy elsöprik az európai autógyártást végleg, örökre. :)
A Trabantot, Wartburgot is az alaktörlő kapcsolóval váltottad.
Boldogan használtuk.
A Trabantot, Wartburgot is az alaktörlő kapcsolóval váltottad.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Ez már egy öreg mercié (2006),jobb oldalon váltókar(ocska), bal oldalon tempomat kapcsoló. Plusz a kormány hátulján van mindkét oldalon manuális váltókapcsoló.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6986
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6184
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ha ezen csodálkozol, akkor még Teslában sem ültél :)
Egy modern elektromos autónak nincs szüksége semmiféle váltóra, a motorvezérlés biztosítja a váltó szerepét (mivel a maximális nyomatékot majdnem álló helyzetből képes leadni egy elektromotor, elegendő egy fix áttétel, és a motorvezérlő biztosítja, hogy mindig a megfelelő nyomaték kerüljön a hajtásláncra /általában PWM-mintázatokkal vagyis a kitöltési tényező folyamatos változtatásával érik ezt el, kb mint az LCD monitorok fényerejénél, csak kicsit bonyolultabban/). Így elég neki egy kapcsoló, amivel megmondod, hogy előre vagy hátra. Egy bajuszkapcsoló teljesen megteszi. Ha "hátra", akkor egyszerűen fordított irányba forgatja a motort.
Van néhány kivétel, pl. a Porsche Taycan-ban azt histzem van egy 2 sebességes mechanikus nyomatékváltó - de ez nem jelemző úgy általában az elektromos autókra.
A kormányváltó a hagyományos amcsi autóknál régebben nem volt ritka, de pl. ha vezettél már mondjuk (automata váltós) Mercedes C-Klasse-t (benzinest vagy dízelt), akkor ott is meglepődnél... már nagyon régóta "bajuszkapcsoló" benne a "váltókar", ez itt pl. egy aktuális (2025-ös) C300 (benzines) Merci "váltókarja" a kormány mögött: Pedig egy Mercedes elég rendes autó szerintem :)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- ZolaBA
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1916
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1754
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Én nem is értek hozzá, nem is nagyon követem és annyira még csak nem is érdekel, csak ami laikusként szembe jön.
Például... Sógorék most vettek egy Omoda-t. Beültem, megnyomkodtam, kipróbáltam. Mivel hibát kerestem meg is találtam kettőt
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2842
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2777
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Messziről kezdem bocsi . Carlos Taveres munkásságát nem nagyon ismerem csak egy-két kósza cikkből, úgy ahogy Stellantis-t is csak érintőlegesen. De általánosságban elmondható, hogy az európai autógyártók le vannak maradva Kínával szemben. Az elektromos autózás tekintetében nagyon és szerintem ha nem vigyáznak a hagyományos belső égésű motorok terén is pikk-pakk ki lesznek véreztetve .Későn ébredtek fel és az elektromos átállás címszóval iszonyatos pénzeket elégetve próbálják behozni ezt a lemaradást. Én úgy érzem az elektromos autózás egy zsákutca, bizonyos keretek között van csak létjogosultsága de ezt most hagyjuk.
A nagy konszernek azért jönnek létre hogy költséget takarítsanak meg. (Gyártás, tervezés, logisztika stb) és próbálják felszámolni a párhuzamosságokat. Ha ez nem így van akkor kb semmi értelme nagy egységbe tömörülni. Csak azért hogy az egyik jobban menő cég finanszírozza a másik cég veszteségét annak nincs semmi értelme. Én sem látom értelmét a totál veszteséges cégek fenntartását pusztán nosztalgiából.
Szóval Carlos is erre az elektromos átállás hiszti vonatra ült fel szerintem. Ennek köszönhető a Hemi veszte is. Az utódja már annyival lesz könnyebb helyzetben hogy az elektromos hiszti már kicsit alább hagyott, kezd megjönni több döntéshozó esze is. (Bár nem adtak fel mindent)
Próbáltam utánanézni, hogy az utolsó években 2022-23 évben mennyi Hemi motort adtak el, vagy építettek be mert kíváncsi voltam de nem találtam erre vonatkozó adatot.
Általánosságban elmondható hogy azért egy ikonikus dologról van szó, aki nem amerikai az is tudja mi az vagy legalább hallott róla. De azért el kell mondani hogy csak amerikai autókba építették, főleg az amerikaiaknak legalábbis szériában.
Ha a Stellantist nézzük a teljes palettájába más márkákba kb esélytelen is lenne beépíteni. Azon kívül hogy lenne egy pár fanatikus, szinte biztosan gazdaságtalan lenne a beépítése európai modellekbe.
Szóval igen a motor kivezetése abszolút nagy port kavart, pedig ha megnézzük 3 literes V6 biturbó motorok szerintem tudják kb ugyanazt. Persze nincs olyan hangja, meg a nosztalgia meg az érzés stb stb.
De nézzük reálisan. Mindenütt ez megy. F1 től elkezdve, a legtöbb autó márka a kisebb cm3, kevesebb hengerszám felé tendál. Ahogy a Mercedes se gyárt V12 motort már. Annyit fejlődött a motor gyártás, hogy a kisebb felpiszkált motorok egész jól helyettesítik a nagyobbakat olcsóbban, az is lehet kevesebb fogyasztással és károsanyag kibocsájtással.
Vajon ha az USA-ban az üzemanyag nem lenne annyira olcsó, a Hemi motor is talpon tudna maradni? Gyanítom nem.
Én speciel azon kívül hogy megcsodálom midig amikor közelembe van egy ilyen motoros jármű, már nem vennék ilyet. Lehet így 50 előtt már más szemüvegen át látom a világot. Kicsit nekem a Hemi motor a pazarlás, és ""magamutogatás"" szinonimája lett. Napi használatra felesleges, a hétvégi örömautózások meg már elmúltak.
Lehet mondani mert nem vagyok anyagilag olyan helyzetben, de kezdem megérteni apámat, aki megtehette volna mégse vett " nagy autót", sőt amit vett azt is majdnem a legkisebb motorral. Mentségére legyen mondva mindig csak újat vett
A nagy konszernek azért jönnek létre hogy költséget takarítsanak meg. (Gyártás, tervezés, logisztika stb) és próbálják felszámolni a párhuzamosságokat. Ha ez nem így van akkor kb semmi értelme nagy egységbe tömörülni. Csak azért hogy az egyik jobban menő cég finanszírozza a másik cég veszteségét annak nincs semmi értelme. Én sem látom értelmét a totál veszteséges cégek fenntartását pusztán nosztalgiából.
Szóval Carlos is erre az elektromos átállás hiszti vonatra ült fel szerintem. Ennek köszönhető a Hemi veszte is. Az utódja már annyival lesz könnyebb helyzetben hogy az elektromos hiszti már kicsit alább hagyott, kezd megjönni több döntéshozó esze is. (Bár nem adtak fel mindent)
Próbáltam utánanézni, hogy az utolsó években 2022-23 évben mennyi Hemi motort adtak el, vagy építettek be mert kíváncsi voltam de nem találtam erre vonatkozó adatot.
Általánosságban elmondható hogy azért egy ikonikus dologról van szó, aki nem amerikai az is tudja mi az vagy legalább hallott róla. De azért el kell mondani hogy csak amerikai autókba építették, főleg az amerikaiaknak legalábbis szériában.
Ha a Stellantist nézzük a teljes palettájába más márkákba kb esélytelen is lenne beépíteni. Azon kívül hogy lenne egy pár fanatikus, szinte biztosan gazdaságtalan lenne a beépítése európai modellekbe.
Szóval igen a motor kivezetése abszolút nagy port kavart, pedig ha megnézzük 3 literes V6 biturbó motorok szerintem tudják kb ugyanazt. Persze nincs olyan hangja, meg a nosztalgia meg az érzés stb stb.
De nézzük reálisan. Mindenütt ez megy. F1 től elkezdve, a legtöbb autó márka a kisebb cm3, kevesebb hengerszám felé tendál. Ahogy a Mercedes se gyárt V12 motort már. Annyit fejlődött a motor gyártás, hogy a kisebb felpiszkált motorok egész jól helyettesítik a nagyobbakat olcsóbban, az is lehet kevesebb fogyasztással és károsanyag kibocsájtással.
Vajon ha az USA-ban az üzemanyag nem lenne annyira olcsó, a Hemi motor is talpon tudna maradni? Gyanítom nem.
Én speciel azon kívül hogy megcsodálom midig amikor közelembe van egy ilyen motoros jármű, már nem vennék ilyet. Lehet így 50 előtt már más szemüvegen át látom a világot. Kicsit nekem a Hemi motor a pazarlás, és ""magamutogatás"" szinonimája lett. Napi használatra felesleges, a hétvégi örömautózások meg már elmúltak.
Lehet mondani mert nem vagyok anyagilag olyan helyzetben, de kezdem megérteni apámat, aki megtehette volna mégse vett " nagy autót", sőt amit vett azt is majdnem a legkisebb motorral. Mentségére legyen mondva mindig csak újat vett
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14341
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9444
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez is annak a kutyaütő Carlos Taveresnek az ámokfutása volt, akit végre eltávolítottak a Stellantis éléről. Sikerült neki olyan márkákat bedarálni kb a földig, mint a Fiat, Citroen, Alfa Romeo, Maserati, Opel, Peugeot, Chrysler, Dodge, Jeep stb. Azért kár lett volna értük, remélem az új vezetés értelmesebb döntéseket hoz és valami megmarad ezekből.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos