Egyébként sajnos ez nem egy jó modell, nem egy jó autó. Semmilyen szempontból. Volt szerencsém hozzá, ismeretségi körben még fiatalon is. Akkor sem volt jó, így öregen meg pláne nem. Egy betegágy. Csak mutogatásra jó, de arra nekem nem kell autó.Alex_Aston írta: ↑2025.04.04., pén. 20:32És vannak örök klasszikus szépségek. Szerintem ez a modell a korral csak jobban érik.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13933
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5004
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3247
Re: Autós topik autósoknak
És vannak örök klasszikus szépségek. Szerintem ez a modell a korral csak jobban érik.
.
.
Csak a Marantz! :-D
Online
- peterson
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1164
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 782
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Nem vagyok "tyúkláb" fan, de ami szép az szép!
Online
.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13933
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez is dejó szín!
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13933
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Nissan gyakorlatilag már Renault.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A Toyotát, Suzukit és Subarut szándékosan hagytad ki?Alex_Aston írta: ↑2025.04.03., csüt. 11:48Egyébként meg akkor jó eséllyel a japán gyártás is menne a kukába. Annak is örülnél?
Már így is a Mistsubishi gyakorlatilag megszunt, a Nissan is küszködik.
Honda sem olyan, mint pár éve.
A Mazda magához képest jól tartja magát, de ő mindig is marginális volt, bár nem is akartak sosem többet.

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Egyébként meg akkor jó eséllyel a japán gyártás is menne a kukába. Annak is örülnél?
Már így is a Mistsubishi gyakorlatilag megszunt, a Nissan is küszködik.
Honda sem olyan, mint pár éve.
A Mazda magához képest jól tartja magát, de ő mindig is marginális volt, bár nem is akartak sosem többet.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5004
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3247
Re: Autós topik autósoknak
Minden viccnek a fele igaz

Egyébként meg akkor jó eséllyel a japán gyártás is menne a kukába. Annak is örülnél?
Már így is a Mistsubishi gyakorlatilag megszunt, a Nissan is küszködik.
Honda sem olyan, mint pár éve.
A Mazda magához képest jól tartja magát, de ő mindig is marginális volt, bár nem is akartak sosem többet.
Csak a Marantz! :-D
- janesz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 721
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 455
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Autós topik autósoknak
Fejben nagy a baj úgy látom!!



EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
Online
Online

Milyen beteg gondolkodás már ez.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13933
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak

Milyen beteg gondolkodás már ez.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Egyébként az nem ilyen bajuszkapcsoló-jellegű volt, csak ott volt a kormyányoszlop közelében.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A Mercik váltóját nagyjából 10 perc alatt lehet megszokni. A jót könnyű :) A Trabantét, Wartburgét tényleg szokni kellett

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Autós topik autósoknak
Minden megszokás kérdése, és belekötés kérdése. Én nagyon drukkolok a kínaiaknak, hogy elsöprik az európai autógyártást végleg, örökre. :)
A Trabantot, Wartburgot is az alaktörlő kapcsolóval váltottad.
Boldogan használtuk.
A Trabantot, Wartburgot is az alaktörlő kapcsolóval váltottad.

Szerintem!
Online
Re: Autós topik autósoknak
Ez már egy öreg mercié (2006),jobb oldalon váltókar(ocska), bal oldalon tempomat kapcsoló. Plusz a kormány hátulján van mindkét oldalon manuális váltókapcsoló.
Online
Egy modern elektromos autónak nincs szüksége semmiféle váltóra, a motorvezérlés biztosítja a váltó szerepét (mivel a maximális nyomatékot majdnem álló helyzetből képes leadni egy elektromotor, elegendő egy fix áttétel, és a motorvezérlő biztosítja, hogy mindig a megfelelő nyomaték kerüljön a hajtásláncra /általában PWM-mintázatokkal vagyis a kitöltési tényező folyamatos változtatásával érik ezt el, kb mint az LCD monitorok fényerejénél, csak kicsit bonyolultabban/). Így elég neki egy kapcsoló, amivel megmondod, hogy előre vagy hátra. Egy bajuszkapcsoló teljesen megteszi. Ha "hátra", akkor egyszerűen fordított irányba forgatja a motort.
Van néhány kivétel, pl. a Porsche Taycan-ban azt histzem van egy 2 sebességes mechanikus nyomatékváltó - de ez nem jelemző úgy általában az elektromos autókra.
A kormányváltó a hagyományos amcsi autóknál régebben nem volt ritka, de pl. ha vezettél már mondjuk (automata váltós) Mercedes C-Klasse-t (benzinest vagy dízelt), akkor ott is meglepődnél... már nagyon régóta "bajuszkapcsoló" benne a "váltókar", ez itt pl. egy aktuális (2025-ös) C300 (benzines) Merci "váltókarja" a kormány mögött: Pedig egy Mercedes elég rendes autó szerintem :)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ha ezen csodálkozol, akkor még Teslában sem ültél :)
Egy modern elektromos autónak nincs szüksége semmiféle váltóra, a motorvezérlés biztosítja a váltó szerepét (mivel a maximális nyomatékot majdnem álló helyzetből képes leadni egy elektromotor, elegendő egy fix áttétel, és a motorvezérlő biztosítja, hogy mindig a megfelelő nyomaték kerüljön a hajtásláncra /általában PWM-mintázatokkal vagyis a kitöltési tényező folyamatos változtatásával érik ezt el, kb mint az LCD monitorok fényerejénél, csak kicsit bonyolultabban/). Így elég neki egy kapcsoló, amivel megmondod, hogy előre vagy hátra. Egy bajuszkapcsoló teljesen megteszi. Ha "hátra", akkor egyszerűen fordított irányba forgatja a motort.
Van néhány kivétel, pl. a Porsche Taycan-ban azt histzem van egy 2 sebességes mechanikus nyomatékváltó - de ez nem jelemző úgy általában az elektromos autókra.
A kormányváltó a hagyományos amcsi autóknál régebben nem volt ritka, de pl. ha vezettél már mondjuk (automata váltós) Mercedes C-Klasse-t (benzinest vagy dízelt), akkor ott is meglepődnél... már nagyon régóta "bajuszkapcsoló" benne a "váltókar", ez itt pl. egy aktuális (2025-ös) C300 (benzines) Merci "váltókarja" a kormány mögött: Pedig egy Mercedes elég rendes autó szerintem :)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Én nem is értek hozzá, nem is nagyon követem és annyira még csak nem is érdekel, csak ami laikusként szembe jön.
Például... Sógorék most vettek egy Omoda-t. Beültem, megnyomkodtam, kipróbáltam. Mivel hibát kerestem meg is találtam kettőt

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2799
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2697
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Messziről kezdem bocsi . Carlos Taveres munkásságát nem nagyon ismerem csak egy-két kósza cikkből, úgy ahogy Stellantis-t is csak érintőlegesen. De általánosságban elmondható, hogy az európai autógyártók le vannak maradva Kínával szemben. Az elektromos autózás tekintetében nagyon és szerintem ha nem vigyáznak a hagyományos belső égésű motorok terén is pikk-pakk ki lesznek véreztetve .Későn ébredtek fel és az elektromos átállás címszóval iszonyatos pénzeket elégetve próbálják behozni ezt a lemaradást. Én úgy érzem az elektromos autózás egy zsákutca, bizonyos keretek között van csak létjogosultsága de ezt most hagyjuk.
A nagy konszernek azért jönnek létre hogy költséget takarítsanak meg. (Gyártás, tervezés, logisztika stb) és próbálják felszámolni a párhuzamosságokat. Ha ez nem így van akkor kb semmi értelme nagy egységbe tömörülni. Csak azért hogy az egyik jobban menő cég finanszírozza a másik cég veszteségét annak nincs semmi értelme. Én sem látom értelmét a totál veszteséges cégek fenntartását pusztán nosztalgiából.
Szóval Carlos is erre az elektromos átállás hiszti vonatra ült fel szerintem. Ennek köszönhető a Hemi veszte is. Az utódja már annyival lesz könnyebb helyzetben hogy az elektromos hiszti már kicsit alább hagyott, kezd megjönni több döntéshozó esze is. (Bár nem adtak fel mindent)
Próbáltam utánanézni, hogy az utolsó években 2022-23 évben mennyi Hemi motort adtak el, vagy építettek be mert kíváncsi voltam de nem találtam erre vonatkozó adatot.
Általánosságban elmondható hogy azért egy ikonikus dologról van szó, aki nem amerikai az is tudja mi az vagy legalább hallott róla. De azért el kell mondani hogy csak amerikai autókba építették, főleg az amerikaiaknak legalábbis szériában.
Ha a Stellantist nézzük a teljes palettájába más márkákba kb esélytelen is lenne beépíteni. Azon kívül hogy lenne egy pár fanatikus, szinte biztosan gazdaságtalan lenne a beépítése európai modellekbe.
Szóval igen a motor kivezetése abszolút nagy port kavart, pedig ha megnézzük 3 literes V6 biturbó motorok szerintem tudják kb ugyanazt. Persze nincs olyan hangja, meg a nosztalgia meg az érzés stb stb.
De nézzük reálisan. Mindenütt ez megy. F1 től elkezdve, a legtöbb autó márka a kisebb cm3, kevesebb hengerszám felé tendál. Ahogy a Mercedes se gyárt V12 motort már. Annyit fejlődött a motor gyártás, hogy a kisebb felpiszkált motorok egész jól helyettesítik a nagyobbakat olcsóbban, az is lehet kevesebb fogyasztással és károsanyag kibocsájtással.
Vajon ha az USA-ban az üzemanyag nem lenne annyira olcsó, a Hemi motor is talpon tudna maradni? Gyanítom nem.
Én speciel azon kívül hogy megcsodálom midig amikor közelembe van egy ilyen motoros jármű, már nem vennék ilyet. Lehet így 50 előtt már más szemüvegen át látom a világot. Kicsit nekem a Hemi motor a pazarlás, és ""magamutogatás"" szinonimája lett. Napi használatra felesleges, a hétvégi örömautózások meg már elmúltak.
Lehet mondani mert nem vagyok anyagilag olyan helyzetben, de kezdem megérteni apámat, aki megtehette volna mégse vett " nagy autót", sőt amit vett azt is majdnem a legkisebb motorral. Mentségére legyen mondva mindig csak újat vett
A nagy konszernek azért jönnek létre hogy költséget takarítsanak meg. (Gyártás, tervezés, logisztika stb) és próbálják felszámolni a párhuzamosságokat. Ha ez nem így van akkor kb semmi értelme nagy egységbe tömörülni. Csak azért hogy az egyik jobban menő cég finanszírozza a másik cég veszteségét annak nincs semmi értelme. Én sem látom értelmét a totál veszteséges cégek fenntartását pusztán nosztalgiából.
Szóval Carlos is erre az elektromos átállás hiszti vonatra ült fel szerintem. Ennek köszönhető a Hemi veszte is. Az utódja már annyival lesz könnyebb helyzetben hogy az elektromos hiszti már kicsit alább hagyott, kezd megjönni több döntéshozó esze is. (Bár nem adtak fel mindent)
Próbáltam utánanézni, hogy az utolsó években 2022-23 évben mennyi Hemi motort adtak el, vagy építettek be mert kíváncsi voltam de nem találtam erre vonatkozó adatot.
Általánosságban elmondható hogy azért egy ikonikus dologról van szó, aki nem amerikai az is tudja mi az vagy legalább hallott róla. De azért el kell mondani hogy csak amerikai autókba építették, főleg az amerikaiaknak legalábbis szériában.
Ha a Stellantist nézzük a teljes palettájába más márkákba kb esélytelen is lenne beépíteni. Azon kívül hogy lenne egy pár fanatikus, szinte biztosan gazdaságtalan lenne a beépítése európai modellekbe.
Szóval igen a motor kivezetése abszolút nagy port kavart, pedig ha megnézzük 3 literes V6 biturbó motorok szerintem tudják kb ugyanazt. Persze nincs olyan hangja, meg a nosztalgia meg az érzés stb stb.
De nézzük reálisan. Mindenütt ez megy. F1 től elkezdve, a legtöbb autó márka a kisebb cm3, kevesebb hengerszám felé tendál. Ahogy a Mercedes se gyárt V12 motort már. Annyit fejlődött a motor gyártás, hogy a kisebb felpiszkált motorok egész jól helyettesítik a nagyobbakat olcsóbban, az is lehet kevesebb fogyasztással és károsanyag kibocsájtással.
Vajon ha az USA-ban az üzemanyag nem lenne annyira olcsó, a Hemi motor is talpon tudna maradni? Gyanítom nem.
Én speciel azon kívül hogy megcsodálom midig amikor közelembe van egy ilyen motoros jármű, már nem vennék ilyet. Lehet így 50 előtt már más szemüvegen át látom a világot. Kicsit nekem a Hemi motor a pazarlás, és ""magamutogatás"" szinonimája lett. Napi használatra felesleges, a hétvégi örömautózások meg már elmúltak.
Lehet mondani mert nem vagyok anyagilag olyan helyzetben, de kezdem megérteni apámat, aki megtehette volna mégse vett " nagy autót", sőt amit vett azt is majdnem a legkisebb motorral. Mentségére legyen mondva mindig csak újat vett

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13933
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez is annak a kutyaütő Carlos Taveresnek az ámokfutása volt, akit végre eltávolítottak a Stellantis éléről. Sikerült neki olyan márkákat bedarálni kb a földig, mint a Fiat, Citroen, Alfa Romeo, Maserati, Opel, Peugeot, Chrysler, Dodge, Jeep stb. Azért kár lett volna értük, remélem az új vezetés értelmesebb döntéseket hoz és valami megmarad ezekből.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4632
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3167
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Óh, köszönöm a bókot!Aszpirin írta: ↑2025.04.01., kedd 15:42Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)

Nincs itt semmi hardcore, ez csak egy kis soft tuning, ahogy írtam is, ez nem is igazán tuning, csak motor optimalizálás, de annak nagyon jó.
Mielőtt belevágtam, előtte jól körüljártam a kérdést, hosszú heteket töltöttem az infogyűjtéssel, és az elég hamar beigazolódott, hogy idehaza ehhez is kb. mindenki ért, mint a focihoz, és sajnos sok a kókler, tehát jól meg kell gondolni, hogy ki az, akire az ember rábízza az autóját.
Végül a sok jó visszajelzés miatt, én Őket választottam.: https://rigotech.hu/
Nagy tapasztalattal, rengeteg referenciával rendelkeznek, garanciát vállalnak, gondoltam velük nem nyúlok mellé. Az is tetszett, hogy nem bocsájtkoztak féktelen ígérgetésekbe, inkább csak ezt a kb. 10%-os teljesítmény növekedést ígérték, mondván ez a tartalék minden motorban benne van, kárt nem lehet vele tenni, de már határozottan érezhető.
Akkor(7,5 éve) tőlük kaptam a legdrágább ajálatot(140e), de korrekt szolgáltatást is. Ahogy írtam, 3 év garancia, egy komplett mérési jegyzőkönyv, tanusítvány, és a szerződésben olyan kitétel is van, hogy ha eladás, vagy egyéb okokból vissza akarom tetetni a gyári motorvezérlő programot, akkor ezt a garancia időn túl is díjmentesen elvégzik nekem. Mitöbb, ez akár még át is ruházható, egy következő tulajdonosnak.
Hogy ez mennyire legális?
Feltételezem, hogy az, mert ez esetben egy erre szakosodott műhely/cég végzi a beavatkozást, és nem egy barát barátjának az ismerősének a haverja dug rá egy laptopot, és lesz belőle, ami lesz.
Lepapírozni?
Ha egy ilyen helyen csináltatod, ahol én is, ott munkalap van, szerződés, garancia. Hivaltalosan miért kellene ezt bárkinek tudnia? Itt nem arról van szó, hogy akár a duplájára emelik az autó teljesítményét, ami már erősen feltűnő, és netán már veszélyes is lehet.
Műszaki vizsgán nem fog megbukni, mert annak nem is célja az ilyesmi ellenörzése, nem is foglalkoznak vele.
A fent említett kb. 10%(ami nálam is több lett) nem hangzik soknak, de még ennyi év távlatából is elégségesnek tűnik, pláne figyelembe véve, hogy mi volt a célom. Engem leginkább a minden visszajelzésnél megemlített fogyasztáscsökkenés, a teljesítmény növekedés mellett győzött meg, és hozta meg az elhatározást.
A Mustang-odat figyelembe véve, azért ez a szerény 10% körüli növekedés is hozna vagy 40-50 plusz lóerőt, ami nem is olyan kevés ,és nem is csak ennyi, hanem a motorkarakterisztika is változik, természetesen jó irányba.
Nálam a plusz 18Le mellett a forgatónyomaték 174Nm-ről 193Nm-re emelkedett. Változott a hangja(mérgesebb lett), a gázreakció összehasonlíthatatlanúl jobb, a nyomaték felépülés kb. 500/p fordulattal előbb megvan, és sokkal egyenletesebb, sokkal agilisabb, direktebb az egész. Eszemben nem jutna visszacsináltatni!
Hogy szükséged van-e egy ilyen beavatkozásra, azt nyilván neked kell eldönteni. Amúgy biztos, hogy "szűz" még? Tuti nincs benne semmi?
Ha úgy döntesz, hogy bevállalod, a fenti céget jó szívvel tudom ajálani, de biztos van több más, megbízható szakműhely is, de mindenesetre ajálott jól körüljárni a kérdést, mert tényleg sok a kókler ebben a szakmában(is), akiket messze el kell kerülni.
Köszönöm a figyelmet!
Ui.: Aspirin tudja, látta, de mivel talán más is olvassa, nekik írom, az én autóm egy Honda Civic mk8 1,8 benzin("ufó" Civic).
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13933
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ugye ez csak egy költői kérdés!?

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2799
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2697
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Még nem tudom ez jó vagy rossz hír.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4632
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3167
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Este kifejtem, most sajnos meló van...Aszpirin írta: ↑2025.04.01., kedd 15:42Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Mindegyikkel több műszaki vizsgát éltem meg, soha nem mérték le, hisz nem is ez a dolguk, hanem a kibocsátás mérése.
Az pedig, ha nem valami kókler csinálja a vezérlő módosítást, nem lesz rosszabb műszaki vizsga mérés esetén. Nekem volt diesel autóm is, amit utoljára 280e km-es korában vittem műszakira (20e km-es korában kapta a tuningot, azaz 260e km-t mentem vele majd 10 éven at), és csont nélkül átment.
Szóval ettől nem kell tartanod.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5004
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3247
Re: Autós topik autósoknak
Nekem három autóm is volt, ami chip tuningos volt, első 10%-al volt erősebb, mint a gyári, a másik kettő közel 20%-al.
Mindegyikkel több műszaki vizsgát éltem meg, soha nem mérték le, hisz nem is ez a dolguk, hanem a kibocsátás mérése.
Az pedig, ha nem valami kókler csinálja a vezérlő módosítást, nem lesz rosszabb műszaki vizsga mérés esetén. Nekem volt diesel autóm is, amit utoljára 280e km-es korában vittem műszakira (20e km-es korában kapta a tuningot, azaz 260e km-t mentem vele majd 10 éven at), és csont nélkül átment.
Szóval ettől nem kell tartanod.
Csak a Marantz! :-D
Online

Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.

Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett