Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Általában a hifiről

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6750
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3639

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 13:17
kaef2 írta:
2025.06.01., vas. 09:34
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34


Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.

De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

Luxor Audio írta:
2025.06.01., vas. 17:38
revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:09
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor :D ). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról. :napsut: Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)

Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.

Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.

u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne. :D
Csak simán feldúsult az alja. Eltüntethető lett volna, de akkor szétesik a zene egysége, így jól döntött, aki így hagyta. Inkább húzzon mélybe, mint torz legyen. Cserébe a kisebb rendszerre nem maradt már idő, erő,türelem,ott már nem jó döntések születtek,,de egy kiállítás nehéz ügy.

Ja, én a pár másodperces vagyok. Benyitok, már az ajtóban lehet hallani,van e értelme bemenni

Ma pl a slozin p.sálva, több helyiségről hallva Lou Reed koncerten mejegyeztem, tyű, ez aztán cselló (tesztelem a TMP F50-est,vagyis, már csak nyúzom. Konklúzió rég megvan)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15730
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:09
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor :D ). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról. :napsut: Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)

Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.

Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.

u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne. :D

Avatar
white-tiger
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 468
Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
Értékelés: 88

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: white-tiger »

kaef2 írta:
2025.06.01., vas. 09:34
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
juliush írta:
2025.05.28., szer. 20:18
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...

Avatar
alto
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4674
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 3178
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: alto »

juliush írta:
2025.06.01., vas. 08:55
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Fent van:
https://tidal.com/browse/album/421534835?u
Ez nekem sokkal jobban tetszik mint a The Planets lemezük.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6750
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3639

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
juliush írta:
2025.05.28., szer. 20:18
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.

Online
Avatar
juliush
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3204
Csatlakozott: 2009.04.29., szer. 14:46
Értékelés: 4091

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: juliush »

white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Fent van:
https://tidal.com/browse/album/421534835?u
Gyula 
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
 

Avatar
white-tiger
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 468
Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
Értékelés: 88

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: white-tiger »

juliush írta:
2025.05.28., szer. 20:18
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 22:22
revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:50
Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 11:23
Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "
Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot...
Ott van az a pórnépes like... Tegnap 20 : 58.
De a telómon nem jelenik meg az egész szöveg, de amit idéztél, az a mondat is kacifántos, nem értem, mig takar,de valaki azt is reklamálta, hogy 300ért a tmp nem lehet jó, csak azt se látom teljes egészében, de kb megfejtettem. Pedig ennyi kb és jó. Ma egy késöi Nick Cave koncertet hallgattam vele... a zongora zongora, a vonósok szép tisztán vonósok. Ha nem leszek lusta, kíváncsiságból bekötöm a nagyobb rendszerbe. Az totál-teljes képet adna, bár nem ide pozícinált. Ide a 4 szinttel magasabb erősítőt kötöttük csak be. Érdekes lehet megnézni a legkisebb és legnagyobb közti difit. De akinek ez kevés, van a felpumpált ANT 70wattal. Elior néven... Itt még pucéron, de már szólt
20250517_115328.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:09
ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Igen, itt revideálnék kicsit. A profik között. De ezt már akkor tisztáztuk, hogy TJ is tarolt. A két rendszert nem ugrasztanám össze, annyira eltérő,talán ezért is tartok kettőt, amiből egyik az egyikkel, másik a másikkal rokon
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4964
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1380

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:50
Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 11:23
Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "
Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot...
Ott van az a pórnépes like... Tegnap 20 : 58.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 13200
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 6205
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:50


Itt a lájkba jeleznék a modiknak némi szémélyeskedést és faszkalapozást, ha nekem nem lehet.

Ki is szedtem.Ha valakinek szalonképes véleménye van azt írja meg nyilvánosan, ha meg nem megy akkor ne a lájkba burkoltan tegye. :smile30:
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

akvapark írta:
2025.05.31., szomb. 20:07
Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni. gondolkodik.gif
Mondom: Nem vagyok szakember.
De ezt miért akarja bárki megpróbálni megfejteni? Nem fog sikerülni. Ha meg be van kötve,hallod,minden gondolkodás nélkül. Ráadásul a túlzott gondolkodás árt a hangnak, elkezdenek olyan dogmák, szabályok, stb... visszafogni, melyek lehet nem igazak, vagy csak részben.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5957
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1362

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: akvapark »

Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni. gondolkodik.gif
Mondom: Nem vagyok szakember.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5957
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1362

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: akvapark »

"Zeneakadémián döbbentem le ezen, orgona koncerten voltam, és hát az ottani orgona valahogy nincs túl jó állapotban,"
Akkor nagy a baj. 2018 októberében adták át. leborulok.gif
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 11:23
Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "

Azt kell mondjam, hogy nem tudom melyik filmet nézed. gondolkodik.gif

Emlékeim szerint Revox soha nem beszélt negatívan semmilyen komponensről, vagy legalább is semmivel sem többet, mint bárki más, sőt kifejezetten tartózkodik is tőle, hogy bármire rosszat mondjon - ha csak nem evidencia.
Tehát nem degradált semmit, a pórnépi szintet sem, számtalanszor beszélt olyan olcsóbb komponensekről, amivel vígan együtt lehet élni.
Magyar állódoboz, Hitachi kábel, mittudomén, stb, stb...
Ja, és a TMP, ami ha jól tudom, a másodrendszerében ott van évek óta.
Persze, ha akarja, majd kifejti jobban az antidegradációját. :smile29: :napsut:
Nem csodálnám, ha nem...
Itt a lájkba jeleznék a modiknak némi szémélyeskedést és faszkalapozást, ha nekem nem lehet.

Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot, de bizt én vagyok fáradt), bár valóban nem áll tőlem távol az olcsón-jót keresése, támogatása, de valójában a TMP Audio nem szorul "segítségre". Sok dolgot mostanában el se tudok hozni meghallgatni, mert mire odaérek, elvitték mindet. Ebből most lett kész egy sorozat, pont, amikor bent voltam.

Egyébként ott még okoskodik valaki, mit kapok érte, sokat. Vagyis így van lehetőségem olcsó hifit ajánlani annak, aki azt keres. Erre vagy 20 éve az a válaszom, hogy passz... Ma már teljes az ANT család (amp, külső tápos amp, mm phono, mc phono, dac), itt van ez a kompakt erősítő, de aki magasabb kategóriában gondolkodik,oda is vannak alternatívák és nem hájend áron. Azért az, hogy egy kicsit meghúzott, 600-ba kerülő erősítő miatt egy értsd és mond, 14millás elő-végfokit adtak el, az beszédes. Persze,annyiért is lehet egy amp rossz hangú, vagy csak egyszerűen szubjektíve nem tetsző, de megtörtént. De már az alap kiszerelésekben is (270.000 ft), a kritikus ponton ezüst kondenzátorok vannak, az elég baba. Az MC phonojuk (270ezer) meg tarol,milliós MC elektronikák, vagy trafók kötnek ki az apróban, (de főleg külföldre mennek el) és már abból is van NAGY.
Enyém a TMP ANT erősítő 001-es példánya. Ez is egy 2 másodperces döntés volt. (Igaz, ez csak 9Watt, de én 95dB-vel használtam. Gyártás befejeződött, de talán még van egy, eztán csak a 15Wattos külső tápos lesz elérhetö, ami papíron még mindig nem sok, de mégis. A weblap bővült shoppal is, ahol lehet nézegetni és az alapmodelleken kívül van opció is és szettkedvezmények. https://form.jotform.com/tmpaudiokft/rendelsi-urlap. Így kell ezt csinálni és bár nem publikus, már tudom, milyen eredménye van a minőséget olcsón hozzáállásnak )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.05.31., szomb. 20:02-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

Luxor Audio írta:
2025.05.31., szomb. 09:48

Egy HiFi Nagymestertől azért ilyen kijelentéseket nem várna az ember. :) Amiről nem tudsz, az még létezhet. A mikro- és makrodinamika jól definiált fogalmak. Ahogy a képmegjelenítőknek, úgy a digitális audio eszközöknek is van meghatározott felbontása, mintavételezési frekvenciája, bitmélysége. Más kérdés, hogy hifista beszélgetésekben a felbontást sokszor nem ezekre, hanem a részletező képességre értik, bár annak is van köze az említett egzakt műszaki adatokhoz, mégha nem is olyan egyértelműen, mint ahogy próbáltad levezetni.
Köszi a címet, de ez rég köztudott :D

Nade, komolyra. Te is említed azt a bizonyos felbontást, aminek még digit vonalon sincs sok köze a hallott, végleges produkcióhoz, a megszólaló zenéhez. Ez egy megfogalmazhatatlan dolog,mellesleg létezik analóg lejátszás is. Ezt kitalálni, miből fakad és mivel függhet össze, csak találgatni tudjuk, de mindenképp van köze a minőségi alkatrészekhez, a megfelrlő drótokhoz, a megfelelő mechanika tulajdonságokhoz (akár az erősítők dobozolásának tulajdonságI is), alkatrészek egymásrahatásához és persze a jó kapcsolástechnikához. De ezekhez vállaltan hülye vagyok, ahogy TJ-nek szoktam mondani, engem nem érdekel, mi van a dobozon belül, úgyse értem, az érdekel, hogy szól.

De, ha már ilyen finomabb mederbe terelődött a beszélgetés és senki nem tesz megkérdőjelezhetetlen kijelentéseket,még egy gondolat, ami esetleg segít megérteni a "torzításokat": sokan ott akadtak el, hogy mérhető torzításra gondolnak. Ezen lépjünk túl, képzeljünk el egy mérve, teljesen tökéletes elektronikát, láncot (most mindegy, hogy nem létezik). Ezt a tökéletes rendszert aképp kell izolálni, összekötni és akusztikai közegébe helyezni, hogy az ki is tudja adni, amit várunk tőle. Bármilyen csodarendszer hangját el lehet baxni pikk-pakk, lássuk a felhozott Csontos-Quad sztoriban Abban az volt a lényeg, hogy a rengeteg változóból egy digit drót nem állt jól és a rendszer "torzított". Az, hogy Pista ezt így kiszúrta, az nem mindennapos. Sőt az általános, hogy soha nem találják meg mi a hiba és készülékeket, kábeleket cserélnek. Pakstól építenek ki ösvényt (kiráz ettől a szótól a hideg,majd egyszer elnesélem miért). Kínjukban elkezdenek mindent szűrni, xarakodni, pedig lehet, csak egy drótot kellene megfordítani. De elég a hangsugárzók nem kellően precíz beállítása, pozíciója. Senki nem lépdel a beforgatással miliméterenként, pedig kell. Néha az is sok. Csak ehhez is kell egyfajta érzék. Ez nálam működik pl. Sokan kérdezték már installl után, hogy csinálom, nem tudom. Hallgatom. Ma már akár egy felvett videóról is és megjelenik előttem, mit és merre kell még forgatni. Nem voltak tanulási rendellenességeim, de ez kb majdbem az autista kategória. Persze, azért élőben az igazi.
Szóval a torzítások... Megfogalmazhatatlan, mikor, mi a tünet, csak lehet érezni, hogy a műsor nem kerek és egész. De pl a drótok "kompresszállása" egyszerűbben detektálható,a felbontás csökkenésével,vagy színmélység csökkenéssel. Persze, darabjaira is hullhat a produkció. De azért arra ügyeoni kell, hogy a kábelek tudása legyen balanszban a készülékek tudásával.
Egyébkén SM Vz-je szokott itt vita tárgya lenni. Nekem is volt. Sima és KSL Vz is. Én is volt, hogy egyszerű, feketedobozos Pioneer receiverbe bekötöttem havernál egy nagyobb szélessávúra (valami Altac talán, régen volt). Ez utóbbi azért érdekes, met nem szívja le az egyszerű erősítőt,nem kínlasztja,műszaki értelemben se torzít, és a végeredmény az volt, hogy a srác kardjába dőlt, de én is meglepődtem. Nem tudom, más rendszerben mi történne,de valóban van olyan,hogy az a drót nagyon tud működni és ezzel SM tisztában van, ezért tud benneteket vele,magabiztosan heccelni.

Jól elkanyarodtam,... de már jojózik a szemem. A lényeg, a megszólaló zene,hang torzítását ne a normál.műszaki értelemben kell keresni. Persze, nem biztos, hogy feltűnik a tulajnak, mert nem rögzült még benne, mennyire jól ki lehet tisztázni a rendszer hangját.
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor :D ). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4964
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1380

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "

Azt kell mondjam, hogy nem tudom melyik filmet nézed. gondolkodik.gif

Emlékeim szerint Revox soha nem beszélt negatívan semmilyen komponensről, vagy legalább is semmivel sem többet, mint bárki más, sőt kifejezetten tartózkodik is tőle, hogy bármire rosszat mondjon - ha csak nem evidencia.
Tehát nem degradált semmit, a pórnépi szintet sem, számtalanszor beszélt olyan olcsóbb komponensekről, amivel vígan együtt lehet élni.
Magyar állódoboz, Hitachi kábel, mittudomén, stb, stb...
Ja, és a TMP, ami ha jól tudom, a másodrendszerében ott van évek óta.
Persze, ha akarja, majd kifejti jobban az antidegradációját. :smile29: :napsut:
Nem csodálnám, ha nem...

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15730
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

alto írta:
2025.05.30., pén. 20:57
Gábor, szinte teljes mértékben egyetértek, de ritkán mégiscsak elfordul, hogy egy akusztikus hangszernek torzításai vannak.
Ha a torzításra nem mint valami rettenetes jelenségre tekintenétek, könnyebb lenne elfogadni, hogy a hangszerek hangja végtelen variációban tud megszólalni, a hangtechnikában pedig minden eltérés egyfajta torzítást jelent. Nem csak harmonikus torzítás létezik, a torz hang nem feltétlenül csak a felharmonikusokban okoz eltérést. Persze a HiFi hobbiban a torzítás szónak más az íze, a hanghűség ellentéteként veszendő ellenségnek tekintendő (de soha nem megúszható).

Hangfelvételek készítése során nem szokás a hangszerek hangján módosítani, de előfordulhat, pl. egy rosszul beállított gitár túl alacsony húrmagassággal, vagy görbe nyakkal folyamatosan zörögni fog és ezt bizony néha utólag kell kiszedni az anyagból. A bizonytalan húrfogás is gyakran bezörren, még a nagyok játékában is előfordul. Eric Claptonnak van egy vicces videója, amiben a saját technikai hibáit gyűjtötte össze egy koncert után és ha ő ezeket hibának nevezi, én bizony nem mennék ellene. De a hifisták egy része érdekes módon imádja ezeket a részleteket, némelyik lejátszó rendszer még ki is hangsúlyozza őket (a zongoraszék nyikorgásával együtt), de a gitáriskolában bizony koki jár érte. Igen, a zörejek is a hangszer saját hangjának tekinhetők, attól még nem kell feltétlenül felszentelni őket.



youtu.be/KA9y4QdpLPI


revox írta:
2025.05.30., pén. 21:04
Nekem pl van egy ismerősöm, aki szerintem nem szereti a Shure mikrofonokat, mert ahány felvétel azzal készült (amit én észre nem veszek), rosszallását fejezi ki.
Randa slamasztikába hozta magát az ismerősöd. Ennék reménytelenebb helyzet már csak az lenne, ha a fekete színű mikrofonkábelek hangja zavarná.

A világ legnépszerűbb és messze legnagyobb számban előforduló énekmikrofonja a Shure SM58, nagyon ritka az a produkció, ahol ne tűnne fel néhány példánya. Szintén Shure gyártmány az SM57, ami talán a leggyakoribb hangszermikrofon a színpadokon. Az SM7 rengeteg rádióstúdióban szolgál, a hazai híreket is sokszor ezen keresztül hallhatjuk, szintén mondható rendkívül népszerű típusnak. A Shure több száz mikrofonfajtát gyárt(ott) és szerintem még urbánus legendának is durva lenne azt mondani, hogy van egy jellegzetes hangjuk. Nehéz helyzetben van az, aki nem akar a hangjukkal találkozni, némi túlzással mondva nem lesz mit hallgatnia.

revox írta:
2025.05.30., pén. 14:10
... a hifi berkein belül ismert szó a mikordinamika is, amire értelmes definíciót nem ismerek (nem is szeretem használni),de általában a felbontással, színmélységgel (bár eme utóbbi jön az előbbiből) fakad nagyrészt. A nem jól megválasztott kábelekkel ezek a jellemzők egyszerűsödnek. Míg egy televízió képnek van felbontása és elvileg van a gyártó által specifikált színmegjelenítésről egy száma, ami vagy igaz,vagy nem, addig a hifiben ilyen nincs. De ez legyen a televízió képének mikrodinaikája. ha ezeket a mérőszámokat csökkentem, egyrészt kompresszáltam a mikrodinamikáját, másrészt a képrészleteket zsúfolom, az torzul. Ez történik a hifiben is, ahogy a felbontással lépdelünk lefele.
Egy HiFi Nagymestertől azért ilyen kijelentéseket nem várna az ember. :) Amiről nem tudsz, az még létezhet. A mikro- és makrodinamika jól definiált fogalmak. Ahogy a képmegjelenítőknek, úgy a digitális audio eszközöknek is van meghatározott felbontása, mintavételezési frekvenciája, bitmélysége. Más kérdés, hogy hifista beszélgetésekben a felbontást sokszor nem ezekre, hanem a részletező képességre értik, bár annak is van köze az említett egzakt műszaki adatokhoz, mégha nem is olyan egyértelműen, mint ahogy próbáltad levezetni.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

alto írta:
2025.05.30., pén. 20:57
ELEX írta:
2025.05.29., csüt. 21:42
Luxor Audio írta:
2025.05.29., csüt. 13:40
.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".

Az akusztikus hangszerek hangjában felharmonikusok sokasága, azok aránya, nagysága adja meg az adott akusztikus hangszer egyedi hangját, a hangszerek megkülönböztethetőségét. A művész a hangszer megszólaltatásakor képes ezeket az arányokat megváltoztatni a billentéssel, vonó használattal, húr lefogással....

A hangmérnök maximum a felvétel és az utómunka során képes különböző torzításokat bevinni a hangba kedvére akarva vagy akaratlanul tökéletlen eszközei révén, de ennek semmi köze magának a hangszernek a hangjához, felharmonikus gazdagságához.

Nem kellene keverni a torzítást az akusztikus hangszerek felharmonikusaival
Gábor, szinte teljes mértékben egyetértek, de ritkán mégiscsak elfordul, hogy egy akusztikus hangszernek torzításai vannak.
Múltkor a Zeneakadémián döbbentem le ezen, orgona koncerten voltam, és hát az ottani orgona valahogy nincs túl jó állapotban, időnként kifejezetten zörgött, suhogott, pattogott. Orgonazene kedvelőknek sokkal inkább ajánlanám a Müpa orgonáját, az egy remek hangszer.
De ezt, ahogy ott, egy felvételen is megismered, hogy a hangszer
Nekem pl van egy ismerősöm, aki szerintem nem szereti a Shure mikrofonokat, mert ahány felvétel azzal készült (amit én észre nem veszek), rosszallását fejezi ki. Legutóbb magyarázta, mit figyeljek,akkor hallottam, újra nem tudnám beazonosítani. De , annak, aki tudja,mir jell keresni,nem öszzetéveszthető mással.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

De, visszatérve a jelenbe, azért a TMP erősítőre csak rákükdtem a CD játszót. A hangján már érzödik, hogy ment pár órát. Már bennem is megfogalmazódott, hogy "kéne". Van egy ANT erősítöm, de ez a 82dB(!!!) egyutast elég könnyedén elhajtja, meg olyan kis cool. Tetszenek a hütőbordái. Persze a hangja is rendben van. Gyors, pörgős, sima, szép, kerek, egész hangokkal. Még képes elhitetni a 8 centis hangszóróval is, hogy dobot vernek... :tutiok:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
alto
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4674
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 3178
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: alto »

ELEX írta:
2025.05.29., csüt. 21:42
Luxor Audio írta:
2025.05.29., csüt. 13:40
.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".

Az akusztikus hangszerek hangjában felharmonikusok sokasága, azok aránya, nagysága adja meg az adott akusztikus hangszer egyedi hangját, a hangszerek megkülönböztethetőségét. A művész a hangszer megszólaltatásakor képes ezeket az arányokat megváltoztatni a billentéssel, vonó használattal, húr lefogással....

A hangmérnök maximum a felvétel és az utómunka során képes különböző torzításokat bevinni a hangba kedvére akarva vagy akaratlanul tökéletlen eszközei révén, de ennek semmi köze magának a hangszernek a hangjához, felharmonikus gazdagságához.

Nem kellene keverni a torzítást az akusztikus hangszerek felharmonikusaival
Gábor, szinte teljes mértékben egyetértek, de ritkán mégiscsak elfordul, hogy egy akusztikus hangszernek torzításai vannak.
Múltkor a Zeneakadémián döbbentem le ezen, orgona koncerten voltam, és hát az ottani orgona valahogy nincs túl jó állapotban, időnként kifejezetten zörgött, suhogott, pattogott. Orgonazene kedvelőknek sokkal inkább ajánlanám a Müpa orgonáját, az egy remek hangszer.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

juliush írta:
2025.05.30., pén. 13:21
Vagy épp egykor közöttünk járt, hatalmas egóval és CSI-vel( :D ) rendelkező Messiások, legendák ködébe veszett japán "senseik" követése az üdvözítő?
Ezt nem.láttam. üdvözítő a koncertrejárós lényed, de akivel viccelődsz, ezt heti 7x24ben tette és koncert után még felültek a merlibe zenélni (sokszor azokkal a zenészekkel, akinek a koncerjén voltak). El vagytok tévedve,milyen az igazi koncertrejáró. De mesélek egy pénteki estét: zeneakadémián valami csaj Kurtág múveket játszott, ahol Pistának, szinte hajladozva, előre köszöntek és valami melléksuhanón betessékeltek gyorsan. Utána Balaton koncert a Gödörben (persze mindenki isnerte, Keszei meg jobb haverjának tekintette, mint a full bandát), majd valami ismeretlen punkbanda az egyik Liszt Ferenc téri kocsmában. Én itt leléptem PeCsàba, nem kérdeztem násnap, mi volt még,de ránézésre éjstakáztak. Ha nem volt éppen koncert, fent ültek a merlinben, ott nem volt záróra. 2-3 órákat aludtak, én biztos nem bírtam volna hosszútávon. Az Ő hifis hozzáállása egy életforma volt, aminek egy civil ember a tizedét se élheti mag. És ugyanúgy, akár hifiről, akár zenéről van szó, a tizedét se tudja.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

Na, mára ennyit tudtam tenni a közért, ahogy Fefi megkért rá.
Még van egy dolog: Feri, megkapod a montenbájkot. Eskü,van egy, Bp, kb méreted, csak érte kell menned, ajándék(nem vicc)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4374
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

De mutatok mást is, amíg más teleír számításokkal két spirálfüzetet.
A készítője, aki korábban a Kolibrikhez készítette a dobozt. Ez látszik is rajta valanekyest. Láttam a dobozt üresen is, elég jól le van merevítve. Nem értek az árakhoz, de 200 alatt van és méretét meghazudtolja. Ez kell a hifistáknak, nem a hazsonna és öntömjén...
20250529_143511.jpg
20250529_144247.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”