Eddig.
Szerintem tonee elfelejtette visszanyitni.
Eddig.
Bagoly mondja verébnek.... az egyik uncsi, a másik érdekes, tudod, így kívülről bekiabálva csak... másnak biztosan fordítva.... mindkettőnek van helye itt szerintem.
ez a lényeg, ez jó zárszónakkaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 11:46A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.revox írta: ↑2025.06.02., hétf. 09:2310 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Vannak egy páran, akik igen.
A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.revox írta: ↑2025.06.02., hétf. 09:2310 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Előre szólok,amit mondok, csak elemsélem, ezt én hogy látom és ne keress benne semmi többet.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Bocs, néhányunkat akartam írni…kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 13:17Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 13:17Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Csak simán feldúsult az alja. Eltüntethető lett volna, de akkor szétesik a zene egysége, így jól döntött, aki így hagyta. Inkább húzzon mélybe, mint torz legyen. Cserébe a kisebb rendszerre nem maradt már idő, erő,türelem,ott már nem jó döntések születtek,,de egy kiállítás nehéz ügy.Luxor Audio írta: ↑2025.06.01., vas. 17:38(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról.revox írta: ↑2025.05.31., szomb. 19:09Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)
Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.
Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.
u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne.![]()
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról.revox írta: ↑2025.05.31., szomb. 19:09Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 06:34Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.![]()
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Ez nekem sokkal jobban tetszik mint a The Planets lemezük.
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 06:34Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.![]()
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
De a telómon nem jelenik meg az egész szöveg, de amit idéztél, az a mondat is kacifántos, nem értem, mig takar,de valaki azt is reklamálta, hogy 300ért a tmp nem lehet jó, csak azt se látom teljes egészében, de kb megfejtettem. Pedig ennyi kb és jó. Ma egy késöi Nick Cave koncertet hallgattam vele... a zongora zongora, a vonósok szép tisztán vonósok. Ha nem leszek lusta, kíváncsiságból bekötöm a nagyobb rendszerbe. Az totál-teljes képet adna, bár nem ide pozícinált. Ide a 4 szinttel magasabb erősítőt kötöttük csak be. Érdekes lehet megnézni a legkisebb és legnagyobb közti difit. De akinek ez kevés, van a felpumpált ANT 70wattal. Elior néven... Itt még pucéron, de már szólt
Igen, itt revideálnék kicsit. A profik között. De ezt már akkor tisztáztuk, hogy TJ is tarolt. A két rendszert nem ugrasztanám össze, annyira eltérő,talán ezért is tartok kettőt, amiből egyik az egyikkel, másik a másikkal rokon
Ki is szedtem.Ha valakinek szalonképes véleménye van azt írja meg nyilvánosan, ha meg nem megy akkor ne a lájkba burkoltan tegye.
De ezt miért akarja bárki megpróbálni megfejteni? Nem fog sikerülni. Ha meg be van kötve,hallod,minden gondolkodás nélkül. Ráadásul a túlzott gondolkodás árt a hangnak, elkezdenek olyan dogmák, szabályok, stb... visszafogni, melyek lehet nem igazak, vagy csak részben.akvapark írta: ↑2025.05.31., szomb. 20:07Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni.![]()
Mondom: Nem vagyok szakember.