
Talán feltűnt némelyeknek, hogy az erős olasz befolyásoltság ellenére, mostanában mindenféle távolkeleti rizskályha képeit raktam ide. Ennek oka pedig az, hogy ma átvettem az új "céges" autómat...

Jó is az még a legkisebb 6 hengeres szívó motorral is.
Az volt a belépő kategória. Cupra-ból a 150 Le a belépő motor. Ez még egy átmeneti autó. Valójában a Leon egy Seat termék, nem Cupra, csak Cuprásították. Jellemzően erősebb modelpalettája van a Cupra-nak, de tettek bele kisebb teljesítményű modelleket PHEV-eket is, akinek a külcsín miatt tetszene meg.Aszpirin írta: ↑2025.09.08., hétf. 12:48Ha már Seat. A barátom fia néhány napja egy kölcsön Cupra Leon-nal jött hozzánk, és egy kicsit megnyálaztam az autót.
A 150 lovas 1.5-ös motor, amit nem értek, nem az volt, hogy a cupra az a SEAT sport változata? N, biztos nem követtem rendesen...
De nem ez volt a lényeg. Nekem ezen az autón majdnem minden tetszett, a belseje, a külseje, a nagyon markáns bronzszínű logó, ami annyira más, mint a többi márkánál, egyetlen dologba tudtam belekötni: nekem valahogy nagyon kényelmetlen volt a vezetőülése, és kissé szők is volt a hely, ami érdekes, mert ez a Golf-kategória, nem? Na mindegy, ez nem egy teszt volt, nem is mentem vele jóformán semmit, csak ilyen első benyomásféle.
Fair enough. Ezt simán el tudom fogadni, sőt valahol egyet is értek.Vinkler írta: ↑2025.09.08., hétf. 10:07Itt is megírtam pár éve (vissza lehet keresni), hogy engem a belső terek ilyen fajta kimaxolása, amit Vályi emleget, hidegen hagy. Én a műszaki taralmat sokkal többre tartom, mint csicsát. Konkrétan, hogy egy elfogadható minőségi szinttől nincs értelme szerintem jobbat gyártani, mert csak az autó árát viszi felfelé. Nem arról van szó, hogy gagyi legyen, de ha egy jó, elffogadható mértéket megüt, akkor részemről nincs igény többre. Inkább legyen olcsóbb az autó.
Ha már Seat. A barátom fia néhány napja egy kölcsön Cupra Leon-nal jött hozzánk, és egy kicsit megnyálaztam az autót.
Jah kicsit elkanyarodott ez a téma...Aszpirin írta: ↑2025.09.07., vas. 17:10Ha valakinek, akkor neked elhiszem. Ugyanakkor érdekes, hogy egy csapással eljutottunk arról a megállapításomról, hogy a korábbi Q5 mbelseje minőségileg (és szerintem esztétikailag is) joban összerakott volt (ezzel egyébként egyetértesz?), oda, hogy a Mustangot kitárgyaljuk (ami nekem kedvesebb és sokkal élvezetesebb téma, mint a Q5 amúgy, szóval hajráVinkler írta: ↑2025.09.07., vas. 16:44Btw a Mustangnak még a logója sem azonos, mert ugye a Mustang egy külön branddé avanzsált a Fordon belül is. Egyébként tényleg elég hitvány belső kivitelezése volt az autónak, kb a Te általad birtokolt széria, ahol odafigyeltek és emelték a szintet, ettől függetlenül sztem nem éri el az említett Q5 színvonalát. Ettől,függetlenül szerintem élhető mindkettő.)
A Q5-öt a Mustanghoz hasonlítani kb olyan, mint cirkuszi lovat a versenylóhozMindkettő ló ugyan, de mást várunk el tőlük
Egy Q5-nek nem tudnám megbocsátani, ha olyan brutálisan kemény futóműve lenne, mint a Mustangomnak, a Mustangban viszont pont ez az egyik élvezeti faktor (kivéve ha Budapesten közlekedek vele, vagy ha fekvőrendőrön kell átmenni
)
Jogaszabály írja elő a agyártóknak az újrahasznosított anyagok %-os arányát.Lemmy9.1 írta: ↑2025.09.07., vas. 17:36Ne keseregjetek, a Honda is gagyisodik, az anyagminőség sok esetben rettenetes. Pl a műbőr üléskárpit 4000 (!) km-nél szétreped?
Régen lehet hogy szürke műanyag volt, de az a mai napig az a szürke műanyag maradt.
A visszaforgatott anyagok nem szűz anyagok már, hanem szennyezéssel teliek. Ez érvényes az alura, műanyagra, acélra stb. A vízbázisú festékek hámlanak, mattulnak az UV-tól pár év alatt, sőt.
A fényezők anyáznak évek óta, gyűlölik a vízfestéket.
Mustang: egész pontosan 24- ről indul, az indulómodell a GT 5.0, 453 LE és 540 Nm (Ecoboost motoros hál'istennek nincs már, csak rendes Mustang
Van az 24-ért is....
Ha valakinek, akkor neked elhiszem. Ugyanakkor érdekes, hogy egy csapással eljutottunk arról a megállapításomról, hogy a korábbi Q5 mbelseje minőségileg (és szerintem esztétikailag is) joban összerakott volt (ezzel egyébként egyetértesz?), oda, hogy a Mustangot kitárgyaljuk (ami nekem kedvesebb és sokkal élvezetesebb téma, mint a Q5 amúgy, szóval hajráVinkler írta: ↑2025.09.07., vas. 16:44Btw a Mustangnak még a logója sem azonos, mert ugye a Mustang egy külön branddé avanzsált a Fordon belül is. Egyébként tényleg elég hitvány belső kivitelezése volt az autónak, kb a Te általad birtokolt széria, ahol odafigyeltek és emelték a szintet, ettől függetlenül sztem nem éri el az említett Q5 színvonalát. Ettől,függetlenül szerintem élhető mindkettő.
Ezzel egyetértek általában (ennek az okát amúgy kb. ismerjük is), ugyanakkor az én (Európának készített, de azért Made in USA) 2017-es Mustangomban annyira nem érem utol ezt. Nyilván elfogult vagyok, de tényleg nincs nyöszörgés-nyikorgás, az ajtó és a műszerfal nagyrész varrott (mű?)bőr borítású, az ajtóbehúzó és a kilincsek fémből vannak, a pedálok fém borításúak, a sebváltókar és -gomb fém, semmi sem lötyög, semmi nem zörög. A műszerfal valóban kopogós szálcsiszolt-alu-utánzat műanyag, de ki az aki kopogtatja a műszerfalat? Az tény, hogy a Volvóm bőrnek mondott kárpitja jelenleg szebb és sokkal puhább, mint a Mustangomé, de az utóbbi már 8 éve használatban van.... meglátjuk a Volvót 8 évesen, amiket én láttam, azok ugyanúgy ki voltak már fényesedve és meg voltak keményedve (relatíve), mint a Mustangomban.Mondjuk sajnos az amerikaiak eléggé hátul kullogtak mindig is anyagminőségben, tisztelet a kivételnek.
Ford Mustang ca 30Mviolin írta: ↑2025.09.07., vas. 16:56Bár ezzel a kijelentéssel teljesen egyetértek... sem a jellege (izomautó kontra SUV), sem pedig a célcsoport nem azonos. Nem is beszélve az árról...
Ilyen formán ott vannak a régebbi japán "sportautók", azokkal az iszonyatosan gagyi, szürke műanyag belsőkkel.... mondjuk az amerikai autók közül pont nem lógtak ki...![]()
Bár ezzel a kijelentéssel teljesen egyetértek... sem a jellege (izomautó kontra SUV), sem pedig a célcsoport nem azonos. Nem is beszélve az árról...
Btw a Mustangnak még a logója sem azonos, mert ugye a Mustang egy külön branddé avanzsált a Fordon belül is. Egyébként tényleg elég hitvány belső kivitelezése volt az autónak, kb a Te általad birtokolt széria, ahol odafigyeltek és emelték a szintet, ettől függetlenül sztem nem éri el az említett Q5 színvonalát. Ettől,függetlenül szerintem élhető mindkettő.Aszpirin írta: ↑2025.09.07., vas. 16:39Ahha, szóval láttál már Mustangot szalonban és megállapítottad , hogy az alkatrészei fele a Mondeóból származnak. Mindent értekELEX írta:Mert nem akarok a szófosók közé tartozni, akik csak azért írnak, hogy szerepeljenek. Van belőlük bőven. Csak megjegyzem, hogy majd 20 évig Mondeom volt /van ma/ és láttam pár Mustangot ez idő alatt a szalonokban, amíg vártam a szervizre.
Ne zavarjon, hogy a Ford Europe (Mondeo) és a Ford USA (Mustang) már nagyon régóta két autonóm jogi entitás a Ford birodalmon belül, és a néhány kivétellel a termékpalettújuk teljesen különböző. A Mustangokat, még az úgynevezett európai modelleket is a Ford USA gyártja és gyártotta mindig, Európába és a világon mindenhová a Mustangokat (akárcsak az F-széria pickupokat) az USA-ból és Kanadából exportálják. A két divíziónak a tervezői, gyártási folyamata és a beszállítási lánca is nagyon más. Az alkatrész-átfedés kb a generikus alkatrészekre korlátozódik, ablakemelő-kapcsolók, csavarok, klipszek, ilyenek. Semmilyen esszenciális alkatrész nem közös a két autóban.
Az a kijelentés, hogy a Mustangokat 50%-ban Mondeo-alkatrészekből rakták össze, nemcsak vicces (melyik is volt előbb?), hanem SZERINTEM téves elképzeléseken is alapul. A két Ford divízió modelljei, bár általában azonos emblémát viselnek, sokkal távolabb állnak egymástól műszakilag, mint a VW-csoport különböző nagypéldányszámú márkái (VW, Skoda, SEAT, Audi).
(A legviccesebb egyébként a Ford USA vs Ford Europe történetben az volt, amikor a Cosworth-motoros, Kölnben gyártott Ford Sierra XR4i-t és a Ford Scorpio-t a Ford Europe exportálta az USA-ba, de hogy az emberek még véletlenül se higgyék, hogy az általuk ismer Ford (USA) brandhez tartozik, más márkanéven, Merkur XR4Ti illetve Merkur Scorpio-ként forgalmazták, és nem volt rajtuk a Ford logó sem. Nem is volt különösebb sikerük, a Merkur-sztorit szerintem szívesen kitörölné a történelméből a Ford)
Ahha, szóval láttál már Mustangot szalonban és megállapítottad , hogy az alkatrészei fele a Mondeóból származnak. Mindent értekELEX írta:Mert nem akarok a szófosók közé tartozni, akik csak azért írnak, hogy szerepeljenek. Van belőlük bőven. Csak megjegyzem, hogy majd 20 évig Mondeom volt /van ma/ és láttam pár Mustangot ez idő alatt a szalonokban, amíg vártam a szervizre.
Gyere, nézd meg, próbáld ki.Aszpirin írta: ↑2025.09.07., vas. 15:57
Szívesen bemegyek, és megnézem. Az előző Q5 teljesen jó benyomást keltett annak ellenére, hogy az SUV-sága miatt nem kellene. Tényeg prémium autó volt, és ezt nem cdak egy szalonlátogatáéssal állapítottam meg, hanem, amint írtam, 9 napig nálam volt egy, és megtettem vele kb 2 ezer kilométert (talán többet is). Akkor is pozitívan nyilatkoztam róla.
A mostani Q5-ről amit Vályi Pista mutogat a videóban, az azért nem prémium. De persze ha nálatokj lehet "csak úgy" kipróbálni egyet, akkor szívesen megnézem személyesen is.
Szívesen bemegyek, és megnézem. Az előző Q5 teljesen jó benyomást keltett annak ellenére, hogy az SUV-sága miatt nem kellene. Tényeg prémium autó volt, és ezt nem cdak egy szalonlátogatáéssal állapítottam meg, hanem, amint írtam, 9 napig nálam volt egy, és megtettem vele kb 2 ezer kilométert (talán többet is). Akkor is pozitívan nyilatkoztam róla.Vinkler írta: ↑2025.09.07., vas. 15:24Sajnos ez van. Én sem értettem, h miért kell gagyisítani az anyagminőséget. Ez az id3-al kezdődött a konszernnél. A faceliftnél erősen módosítottak is rajta. Úgy vélem ez meg annak a dilettáns vezetésnek az érdeme, aki már nincs a konszernnél. Ettől függetlenül annyira azért nem siralmas a helyzet, simán hozza a versenytársak színvonalat, csak ugye ez másnál is felfedezhető. Ettől függetlenül egyben van az autó szerintem. Meg ugye ez egy kis autó, az Audinál elég alul van a táplálékláncban, ez ne felejtsük el!
Miért ne lehetne prémiumnak nevezni? Gyere be, nézd meg, próbáld ki személyesen. Nem az, de annyira azért nem sz@r.
Mondjuk sajnos az amerikaiak eléggé hátul kullogtak mindig is anyagminőségben, tisztelet a kivételnek. Ebben Európa és Japán eléggé diktálta az irányt, hát valamiért úgy döntöttek, h nem feltétlenül kell. Sajnálom én is, de most elég katyvasz van az autógyártók háza táján. Változások vannak, kíváncsian várom, h merre megy a dolog.Aszpirin írta: ↑2025.09.07., vas. 13:38Írd le. Ide, és ne az értékelés kommentjébe. Hogy a Mustang-alkatrészek fele a Mondeóból származikELEX írta:Erre mi szükség van? Én is leírhatnám, hogy a Mustangban az alkatrészek, kapcsolók, műanyag elemek fele Mondeoból származik. És? Nem mindegy neked, hogy milyen az Audi? Szar a Mercedes, szar az Audi....mindenAdj rá bőséges példát is. Engem nem fog zavarni. Bár azt nem értem, hogy hogy kapsolódik az általam linkelt film tartalmához, ahol nem arról van szó, hogy honnan származnak az alkatrészek, hanem hogy hogy van az egész összerakva. Mellesleg a Mustang és Mondeo a lehető legroszabb példa a konszerneken belüli alkatrész-megosztáshoz (bőven több Audi-alkatrész van egy mai Lamborghiniben, mint Mondeo-alkatrész egy Mustangban, de ahogy gondolod...
Ha haragszol, ha nem, a véleményemet ezután is le fogom írni. Audit Audihoz hasonlítottam (2025-ös új Q5-öt az eggyel korábbi Q5-höz, és konkrétan az általam kipróbált Q5-öst még fel is dícsértem), az aktiális E-Mercit pedig emlékeim szerint semmihez, és még mindig tartom a lesújtó véleményemet róla. Hogy mi szükség van rá? Ki mondta, hogy kell bármilyen szükség legyen? Vagy csak áradozni szabad itt az autókról? Azrra semmi szükség, hogy elmondjuk, egy autós topikban, hogyan állnkak rá az európai prémium gyártók a minőségi mélyzuhanás pályájára, láthatóan abban a hitben, hogy a név majd el fogja adni változatlan, sőt, jóval magasabb áron is a termékeiket? Szerintem, persze, és ezzel nem is kell egyetérteni. De hogy én is kérdezzek relevánast: arra pl. mi szükség van, hogy az értékelés ("like") szövegét használod válaszként? Hogy ne lehessen neked rendesen viszontválaszolni?
Sajnos ez van. Én sem értettem, h miért kell gagyisítani az anyagminőséget. Ez az id3-al kezdődött a konszernnél. A faceliftnél erősen módosítottak is rajta. Úgy vélem ez meg annak a dilettáns vezetésnek az érdeme, aki már nincs a konszernnél. Ettől függetlenül annyira azért nem siralmas a helyzet, simán hozza a versenytársak színvonalat, csak ugye ez másnál is felfedezhető. Ettől függetlenül egyben van az autó szerintem. Meg ugye ez egy kis autó, az Audinál elég alul van a táplálékláncban, ez ne felejtsük el!Aszpirin írta: ↑2025.09.06., szomb. 22:48Srácok, ezt érdemes megnézni, ha még nem láttátok.
A vég kezdete az Audinál? Én először nem akartam hinni a szememnek, egy Dacia-nál talán megbocsátható ez a belső minőség, de egy 35 milliós Audinál?
Volt szerencsém az előző Audi Q5 Quattro S-Modellel 9 napig "együttélni" a tavaly november végén-december elején, és bár én nagyon nem komálom az SUV-kat, az egy teljesen korrekt, prémium fílingű autó volt, az alábbi videóban láthatónál jobb motorizáltsággal. De ez az új? A videó alapján az égből egy mély gödörbe zuhant az Audi színvonala, legalábbis ami a Q5-öt illeti. EZT semmilyen módon nem lehet prémiumnak nevezni...
Mondom, nézzétek meg, végig, érdemes. Sajnos.
Írd le. Ide, és ne az értékelés kommentjébe. Hogy a Mustang-alkatrészek fele a Mondeóból származikELEX írta:Erre mi szükség van? Én is leírhatnám, hogy a Mustangban az alkatrészek, kapcsolók, műanyag elemek fele Mondeoból származik. És? Nem mindegy neked, hogy milyen az Audi? Szar a Mercedes, szar az Audi....minden