A Hegel erősítőkhöz saját tapasztalat híján nem tudok hozzászólni, nem volt soha és nem ismerem őket egyáltalán. Közel 40 éve létező skandináv cég, saját találmányokat is használva az erősítőikben, kb 50 országban van disztribúciójuk. A publikus pénzügyi adataik (Hegel Music System AS a gyártó) szerint kb 5 millió eurós éves bevételt csinálnak, kb 120-150 ezer Euró haszonnal. 7 alkalmazottjuk van.zoli73 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:20Nyilván ez a négy vélemény nem lehet reprezentatív, de azért azt is látni kell, hogy ebből a 40e tagból hányan látogatják aktívan a fórumot, és ebből hányan fejtik ki a véleményüket 1-1 témában. Jó, ha 150 aktívan kommentelő tag van.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
"Szarozásra" én sohasem vetemednék semmilyen kérdésben, viszont azért az szembetűnő, hogy pl. Hegel erősítő milyen magas számban van eladó, akár pár hónaposan ahhoz képest, hogy nagyon nem tömegtermék, amit csak úgy eldobálnak az emberek.
Megkockáztatok egy olyan feltételezést, hogy az idehaza értékesített Hegel erősítők fele, már biztosan gazdát cserélt, akár többször is, vagy éppen eladó sorban van. Ha ez bármennyire is igaz, akkor valahol, valamiért kilóg a lóláb.
Vagyis sikeresnek mondható, jól menő, közepes méretű hifi gyártónak látszanak. Nem írnám le a termékeiket (erősítőiket) látatlanban, hallatlanban, csak azért mert idehaza sok van belőle eladó. Valószínűleg csak arról van szó, mint oly sok más esetben is, hogy türelemmel és némi tudatossággal lehet az erősítőik köré is tartósan jó rendszert építeni, csak nem lehet bármilyen rendszerbe beilleszteni őket.
A Devialet is lassan 20 éve létező cég, a 100 millió eurót közelítő vagy akár el is érő éves bevétellel.
Ettől még persze egyiket sem muszáj szeretni.





