Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
Re: Zöld topik
Emlékszem még fiatalabb koromban komoly kihívás volt, hogy a Bodrogot vagy a Tiszát tudjuk átúszni úgy, hogy nem sodorhat lejjebb a folyó közben. Most meg átsétálhatsz rajta nagyjából. Döbbenet! Igen, minden rendben. "Magyarországról több víz folyik ki, mint amennyi bejön".
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11024
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Némi adalék a folyóink állapotáról. Mai képek a Tiszáról Cibakháza közelében (Szőke Sándor fotói). Természetesen nincs itt semmi látnivaló, csak hiszti az egész, háttérhatalmak összeesküvése, stb., stb... Meg ej ráérünk arra még.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11024
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Minőség alatt természetesen azt is értem, hogy van egy logikus, a többség számára megfelelő menetrend, amit aztán be is tartanak és az utazási körülményektől sem fordul fel a közönség gyomra. De mindenkinek megfelelő menetrend vélhetően sehol nem létezik, nem is elvárható, főleg egy ilyen vízfejű országban, ettől még számotokra érthetően kellemetlen és bizonyára javítható a helyzet.
Az elmúlt 2 évben rendszeresen, 2-3 hetes gyakorisággal utaztam Budapestről Bécsbe, másnap vissza. Két világváros között elvárható lenne a folyamatos, akadásmentes tömegközlekedés, de ez is ritkán jön össze. És mikor a tényleg vállalhatatlan pótlóbuszos ügymenetbe kényszerítik az embert, bizony felmerül benne, hogy mégis autóval kellett volna elindulni. De kemény voltam és kitartottam, csak négyszer mentem kocsival, mikor cuccolnom is kellett.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4710
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Zöld topik
Ezzel maximálisan egyetértve, azért némi kiegészítést még hozzátennék.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
A tömegközlekedés vonzósága nagyban függ attól is, hogy az mennyire hatékony, és jól szervezett.
Ennek ilusztrálására leirnám a Mi esetünket.
A párom helyben dolgozik, én külföldre járok, így minket nem érint a tömegközlekedés, ellenben a 17 éves, középiskolás fiúnkat annál inkább. Nálunk vasút nincs, így a szomszédos településre kell átbuszozni, ha vonattal szeretnénk továbbutazni Budapest, vagy Székesfehérvár irányába. A fiúnk Székesfehérváron tanul, így neki ezt minden nap meg kell járnia. Namost a vasúti menetrend, és a helyközi(Volán) autóbusz járat menetrendje köszönő viszonyban sincs egymással. Ahhoz képest, hogy a közelmúltban összevonásra került a két közlekedési társaság, ezzel együtt nagyobb hatékonyságot ígérve, de valójában semmi sem változott. A busz, és vonatmenetrend egyáltalán nem harmonizál egymással, sőt, inkább üti egymást, mintsem kiegészitené ,ezzel nevetséges közlekedési anomáliákat teremtve. Most nem akarom a konkrétumokat ecsetelni, de heti 3-4 alkalommal rendszeresen autóba kell ülni, és "kimenteni" a gyerekünket a tömegközlekedés anomáliáiból.
Az alpolgármesterünk gyerekkori jóbarátom, akivel úgy fél éve beszéltem, hogy az önkormányzat nem tudna-e ebben segiteni, "odahatni" a közlekedési társaságnak, hogy esetleg a menetrenden valtoztassanak, mert ezek a kellemetlenségek bizony sokakat érintenek. Abszolut megértő, és segítő szándékot kaptam az alpolgármestertől aki megigérte, hogy levelet ír a szolgáltatónak. Ez 1-2 héten belül meg is történt, de a közlekedési vállalat még válaszra sem méltatta. Tehát itt a történet, a megoldás úgy néz ki kútba esett. Ezek után, ilyeneket tapasztalva, hogyan tudna vonzó alternativa lenni a tömegközlekedés? Pedig az utazóközönség részéről aszándék megvolna.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11024
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Nem véletlenül fogalmaztam úgy, ahogy. Az említett beruházások nem hazai, hanem EU-s és külföldi forrásokból valósulnak meg.
Online
Re: Zöld topik
A 20milliárd vasút fejlesztés nem pontos. A Bp déli körvasút, ami bőven sűrűn lakott területen tart és a Begrád-Bp vasút épül. Mindkettő borzalmas túlárazva és mindkettő értelmetlen. A Bp déli a nemzetközi teher tranzit miatt épül, amit nagyon nem kéne Bp-re terhelni. A B-Bp vasutat pont úgy építik, silány anyagokból, hogy tudják, nem lesz kihasználva. Megtérülés? kezdettől nem szempont.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5144
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3460
Re: Zöld topik
Kizártnak tartom, hogy nagy részük atülne. Mivel 500m-re is autóval megy a többség, 5 perc séta helyett, az alap gondolkodással van itt gond, amit át kellene állítani.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból...
Csak a Marantz! :-D
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11024
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
Online
Ezek a dolgok szerintem fontosabbak, mint a vasúton puffogni, ami szerintem is jobb lenne, ha a leirt módon működne, de itt most az alapvető élővilagról van szó. Egy sivatagban lehet 4 sávos mágneses vasút is naplememmel táplálva, de.én nem ilyen világban élnek, hanem inkább szép folyók es árterek között, akár gőzmozdonnyal.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5144
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3460
Re: Zöld topik
Ez is kiváló videó, köszi a megosztást.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 08:58
Ez sajnos már csak romantikus, de nem reális opció, mivel a folyók vízszintje egyre lejjebb van.
Ezek a dolgok szerintem fontosabbak, mint a vasúton puffogni, ami szerintem is jobb lenne, ha a leirt módon működne, de itt most az alapvető élővilagról van szó. Egy sivatagban lehet 4 sávos mágneses vasút is naplememmel táplálva, de.én nem ilyen világban élnek, hanem inkább szép folyók es árterek között, akár gőzmozdonnyal.
Csak a Marantz! :-D
Online
Re: Zöld topik
Én úgy tudom, Svájc alapból tiltja az országon közúton tranzit kamionokat, amik nem Svájci célállomásúak. Ezért is olyan kevés kamion az útjaikon.
Online
Van még egy ficsör. Vejem próbál környezet tudatodan családját haza autózni. Zürich-Bécs között fel tudja rakni a Mazdáját vonatra, de Pestig már saját ketéken kell utazni, ez megszünt, vagy soha nem is volt.
Re: Zöld topik
10 de inkább 15évvel ezelőttig Cegléd Szaged vonalon minden éjszaka egy-egy kamionokkal telepakolt szerelvény elhúzott. A kamion söfőröket beültették egy személy vagonba. Ezek az M1-M5 autópálya terhelését csökkentették, vélhetően olcsóbb, de lassabb transzporttal. Azért csak éjszaka, mert Szegdre csak egy vágány van, ami nappal sem képes a kétirányú IC forgalmat tartani. Ezt megszüntették, kb azzal arányosan, amikor az összes autópálya működtetés magyar tulojdonba került.zoli73 írta: ↑2025.07.06., vas. 08:11
A svájci hasonlat teljesen jogos. Az M1-en közlekedve szinte nincs olyan hét, hogy ne fogalmazódna meg bennem, pláne mikor valami dugóban araszolok, hogy nem hiszem el, hogy ennek a temérdek kamionnak, egy jelentős részét ne lehetne vasútra terelni úgy, mint Svájcban. Ha azt mondom, hogy a kamiontranzit felét sikerülne vasútra terelni, akkor talán az autópálya bővítésre sem lenne szükség, nem beszélve az így felére csökkenő károsanyag kibocsátásról. Az átlagember szemével ez logikus lépés lenne, de valahogy nem látok semmilyen szándékot ez irányba. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem valamiért mind az üzleti, mind a politikai érdek a közúti szállítás mellett van.
Van még egy ficsör. Vejem próbál környezet tudatodan családját haza autózni. Zürich-Bécs között fel tudja rakni a Mazdáját vonatra, de Pestig már saját ketéken kell utazni, ez megszünt, vagy soha nem is volt.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11024
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ez sajnos már csak romantikus, de nem reális opció, mivel a folyók vízszintje egyre lejjebb van.
youtu.be/iePQgg9Bhrw
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4710
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Zöld topik
A svájci hasonlat teljesen jogos. Az M1-en közlekedve szinte nincs olyan hét, hogy ne fogalmazódna meg bennem, pláne mikor valami dugóban araszolok, hogy nem hiszem el, hogy ennek a temérdek kamionnak, egy jelentős részét ne lehetne vasútra terelni úgy, mint Svájcban. Ha azt mondom, hogy a kamiontranzit felét sikerülne vasútra terelni, akkor talán az autópálya bővítésre sem lenne szükség, nem beszélve az így felére csökkenő károsanyag kibocsátásról. Az átlagember szemével ez logikus lépés lenne, de valahogy nem látok semmilyen szándékot ez irányba. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem valamiért mind az üzleti, mind a politikai érdek a közúti szállítás mellett van.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14Az M1 bővítésének legfőbb környezetkárosítása nem a fák ezreinek kivágása, hanem a vele párhuzamos vasút fejlesztésének törlése.zoli73 írta: ↑2025.07.05., szomb. 23:11
A Budapest - Belgrád vasútvonal mára(mikor még el sem készült) már nagyrészt okafogyottá vált. A folyamatosan tologatott, kalkulálhatatlan határidők miatt, a szállítmányozó cégek más alternativákat, útvonalakat választottak. Vagy nagyon nehéz(költséges), vagy lehetetlen lesz őket erre a vonalra csábítani, de ha sikerül is részben, akkor sem fog a beruházás kb. soha megtérülni. Azt most ne is firtassuk, hogy bár a költségvetését folyamatosan módosították, de mégsem fog olyan minőségben(megengedett sebesség) megépülni, mint ahogy az az eredeti terveken szerepelt.
Az 1-es vonal lassújeleiről. Sajnos a vasút karbantartási részleget(PFT) is annyira lerohasztottak, hogy nincs kapacitás, és forrás sem, a hatékony állagmegörzésre. Jellemző a vasútnál, de más területeken is, hogy minden, újonnan megépült infrastruktúrát addig használunk, karbantartás nélkül, amíg az végül balesetveszélyessé nem válik. Lásdd a 30a(Budapest-Székesfehérvár) vonalat. Alig 10 éve végeztek rajta teljes rekonstrukciót, 160km/h sebesség ígéretével, ETCS2 rendszerrel, amik ma sem működnek, és a pálya, a létesítmények állapota csak egyre romlik, de karbantartás szinte semmi sem történt.
Az M1 bővítése bár valóban felér egy környezeti katasztrófával, de EU-s kötelezettségünk, amit már hosszú évek óta tologatunk magunk előtt. A forrásokat az EU már rég(10+ éve) a rendelkezésünkre bocsájtotta, de a kivitelezés valamiért mindig le lett söpörve az asztalról. Most azért kellett már nekilátni, mert elfogyott a türelem az EU részéről. Az M1 fontos kelet-nyugati korridor, aminek a bővítéséről már vagy 20 éve döntés született, csak nálunk valamiért ezer már dolgot fontosabbnak tartottak, mint a vállalásunkat teljesíteni.
Pontosan 23 éve járom végig az M1-est heti két alkalommal. Az utóbbi 8-10 évben már olyan szinten megemelkedett a forgalom, hogy legtöbbször kezelhetetlen, élhetetlen. Hosszú hétvégék, ünnepek előtt már előre rettegek, hogy mi vár rám az úton. Ilyenkor nem ritka a kétszeres menetidő a Bécs-Budapest úton.
Egyrészt én örülök a bővítésnek, mert ez már így is késik vagy 10 évet, más részről az a természet kárositás, ami vele jár, és hetente látnom kell, attól néha összeszorul a szívem. Egyes szakaszokon, szó szerint átalakítják a tájat, amiről nem vagyok meggyőzve, hogy szükséges. Nem beszélve a fennakadásokról, amik már most is, de az elkövetkező években megkeserítik az arra közlekedők életét.
Ha ezt a munkát elvégeztük volna már úgy 10-12 éve(mint pl. az Osztrákok az A1-en), amikor még nem volt ennyire brutális a forgalom, akkor talán még nem járt volna ekkora kényelmetlenséggel, kellemetlenséggel.
Kérdés: vajon Svájcban miért tesznek minden nyomorult konténert vonatra? Pedig lenne helyük, pláne pénzük autópályák építgetésére. Itt meg nem. És ne keverjük bele mindenbe ördögként az EU-t. Rengeteg hibája van sajnos, de az átlagát mi minden téren csak a békaperspektívából nézzük erős távcsővel. És akkor még csak a közlekedési fejlesztésekre gondolok.
Itthon ünnepeltetik magukat 20 km 160-ra átépített pályával (a 40-es vonalon). Az egyetlen, nyugattal összekötő vonalunkon a 140-es felső limit a jellemző, Tatától nyugatra van pár tíz km-nyi 160-as szakasz (ahol épp múlt vasárnap ment végig 12-vel a vonat Nagyszentjános és Ács között).
A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
A brit vasutat nem hoznám ide, a '80-as években 4,5 óra volt a London-Edinburgh táv (630 km, jó néhány megállással) ...
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 83
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Az M1 bővítésének legfőbb környezetkárosítása nem a fák ezreinek kivágása, hanem a vele párhuzamos vasút fejlesztésének törlése.zoli73 írta: ↑2025.07.05., szomb. 23:11
A Budapest - Belgrád vasútvonal mára(mikor még el sem készült) már nagyrészt okafogyottá vált. A folyamatosan tologatott, kalkulálhatatlan határidők miatt, a szállítmányozó cégek más alternativákat, útvonalakat választottak. Vagy nagyon nehéz(költséges), vagy lehetetlen lesz őket erre a vonalra csábítani, de ha sikerül is részben, akkor sem fog a beruházás kb. soha megtérülni. Azt most ne is firtassuk, hogy bár a költségvetését folyamatosan módosították, de mégsem fog olyan minőségben(megengedett sebesség) megépülni, mint ahogy az az eredeti terveken szerepelt.
Az 1-es vonal lassújeleiről. Sajnos a vasút karbantartási részleget(PFT) is annyira lerohasztottak, hogy nincs kapacitás, és forrás sem, a hatékony állagmegörzésre. Jellemző a vasútnál, de más területeken is, hogy minden, újonnan megépült infrastruktúrát addig használunk, karbantartás nélkül, amíg az végül balesetveszélyessé nem válik. Lásdd a 30a(Budapest-Székesfehérvár) vonalat. Alig 10 éve végeztek rajta teljes rekonstrukciót, 160km/h sebesség ígéretével, ETCS2 rendszerrel, amik ma sem működnek, és a pálya, a létesítmények állapota csak egyre romlik, de karbantartás szinte semmi sem történt.
Az M1 bővítése bár valóban felér egy környezeti katasztrófával, de EU-s kötelezettségünk, amit már hosszú évek óta tologatunk magunk előtt. A forrásokat az EU már rég(10+ éve) a rendelkezésünkre bocsájtotta, de a kivitelezés valamiért mindig le lett söpörve az asztalról. Most azért kellett már nekilátni, mert elfogyott a türelem az EU részéről. Az M1 fontos kelet-nyugati korridor, aminek a bővítéséről már vagy 20 éve döntés született, csak nálunk valamiért ezer már dolgot fontosabbnak tartottak, mint a vállalásunkat teljesíteni.
Pontosan 23 éve járom végig az M1-est heti két alkalommal. Az utóbbi 8-10 évben már olyan szinten megemelkedett a forgalom, hogy legtöbbször kezelhetetlen, élhetetlen. Hosszú hétvégék, ünnepek előtt már előre rettegek, hogy mi vár rám az úton. Ilyenkor nem ritka a kétszeres menetidő a Bécs-Budapest úton.
Egyrészt én örülök a bővítésnek, mert ez már így is késik vagy 10 évet, más részről az a természet kárositás, ami vele jár, és hetente látnom kell, attól néha összeszorul a szívem. Egyes szakaszokon, szó szerint átalakítják a tájat, amiről nem vagyok meggyőzve, hogy szükséges. Nem beszélve a fennakadásokról, amik már most is, de az elkövetkező években megkeserítik az arra közlekedők életét.
Ha ezt a munkát elvégeztük volna már úgy 10-12 éve(mint pl. az Osztrákok az A1-en), amikor még nem volt ennyire brutális a forgalom, akkor talán még nem járt volna ekkora kényelmetlenséggel, kellemetlenséggel.
Kérdés: vajon Svájcban miért tesznek minden nyomorult konténert vonatra? Pedig lenne helyük, pláne pénzük autópályák építgetésére. Itt meg nem. És ne keverjük bele mindenbe ördögként az EU-t. Rengeteg hibája van sajnos, de az átlagát mi minden téren csak a békaperspektívából nézzük erős távcsővel. És akkor még csak a közlekedési fejlesztésekre gondolok.
Itthon ünnepeltetik magukat 20 km 160-ra átépített pályával (a 40-es vonalon). Az egyetlen, nyugattal összekötő vonalunkon a 140-es felső limit a jellemző, Tatától nyugatra van pár tíz km-nyi 160-as szakasz (ahol épp múlt vasárnap ment végig 12-vel a vonat Nagyszentjános és Ács között).
A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
A brit vasutat nem hoznám ide, a '80-as években 4,5 óra volt a London-Edinburgh táv (630 km, jó néhány megállással) ...
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4710
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Zöld topik
A Budapest - Belgrád vasútvonal mára(mikor még el sem készült) már nagyrészt okafogyottá vált. A folyamatosan tologatott, kalkulálhatatlan határidők miatt, a szállítmányozó cégek más alternativákat, útvonalakat választottak. Vagy nagyon nehéz(költséges), vagy lehetetlen lesz őket erre a vonalra csábítani, de ha sikerül is részben, akkor sem fog a beruházás kb. soha megtérülni. Azt most ne is firtassuk, hogy bár a költségvetését folyamatosan módosították, de mégsem fog olyan minőségben(megengedett sebesség) megépülni, mint ahogy az az eredeti terveken szerepelt.KLajos írta: ↑2025.07.05., szomb. 20:48A Körösben kevesebb lesz a víz, ha átemelnek belőle a holtágba.Alex_Aston írta: ↑2025.07.05., szomb. 09:42Nem egészen így van.
Mivel a folyóink a nagy szabályozások óta gyprs lefolyásúak, így kevés víz marad itt.
Ezzel a megoldással egy része hasznosul.
És.vannak tervben más hasonló megoldások is, mint pl. földek ideiglenes elárasztása, amiből később kinyerhető víz.
Jobb lenne sima földmunkával visszakötni a holtágakat, hogy természetesen, ne pedig igen kevéssé zöld dízelaggregátorokkal töltődjenek fel minden áradáskor.
Tervekkel Dunát lehet rekeszteni. Sajnos. A megvalósulás minden évben újabb öt évvel tolódik. Ebből nincs kivehető azonnali haszon, ez nem - egyébként értelmetlen és brutál károsító - M1-es bővítés (pl.). Vagy nem szintén értelmetlen és haszontalan Bp.-Belgrád vasútvonal. Miközben az egyetlen nyugatra vezető vonalunkon a lassújelek tömege, a rendszeres, vaskos késések mindennaposak.
Az 1-es vonal lassújeleiről. Sajnos a vasút karbantartási részleget(PFT) is annyira lerohasztottak, hogy nincs kapacitás, és forrás sem, a hatékony állagmegörzésre. Jellemző a vasútnál, de más területeken is, hogy minden, újonnan megépült infrastruktúrát addig használunk, karbantartás nélkül, amíg az végül balesetveszélyessé nem válik. Lásdd a 30a(Budapest-Székesfehérvár) vonalat. Alig 10 éve végeztek rajta teljes rekonstrukciót, 160km/h sebesség ígéretével, ETCS2 rendszerrel, amik ma sem működnek, és a pálya, a létesítmények állapota csak egyre romlik, de karbantartás szinte semmi sem történt.
Az M1 bővítése bár valóban felér egy környezeti katasztrófával, de EU-s kötelezettségünk, amit már hosszú évek óta tologatunk magunk előtt. A forrásokat az EU már rég(10+ éve) a rendelkezésünkre bocsájtotta, de a kivitelezés valamiért mindig le lett söpörve az asztalról. Most azért kellett már nekilátni, mert elfogyott a türelem az EU részéről. Az M1 fontos kelet-nyugati korridor, aminek a bővítéséről már vagy 20 éve döntés született, csak nálunk valamiért ezer már dolgot fontosabbnak tartottak, mint a vállalásunkat teljesíteni.
Pontosan 23 éve járom végig az M1-est heti két alkalommal. Az utóbbi 8-10 évben már olyan szinten megemelkedett a forgalom, hogy legtöbbször kezelhetetlen, élhetetlen. Hosszú hétvégék, ünnepek előtt már előre rettegek, hogy mi vár rám az úton. Ilyenkor nem ritka a kétszeres menetidő a Bécs-Budapest úton.
Egyrészt én örülök a bővítésnek, mert ez már így is késik vagy 10 évet, más részről az a természet kárositás, ami vele jár, és hetente látnom kell, attól néha összeszorul a szívem. Egyes szakaszokon, szó szerint átalakítják a tájat, amiről nem vagyok meggyőzve, hogy szükséges. Nem beszélve a fennakadásokról, amik már most is, de az elkövetkező években megkeserítik az arra közlekedők életét.
Ha ezt a munkát elvégeztük volna már úgy 10-12 éve(mint pl. az Osztrákok az A1-en), amikor még nem volt ennyire brutális a forgalom, akkor talán még nem járt volna ekkora kényelmetlenséggel, kellemetlenséggel.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 83
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
A Körösben kevesebb lesz a víz, ha átemelnek belőle a holtágba.Alex_Aston írta: ↑2025.07.05., szomb. 09:42Nem egészen így van.
Mivel a folyóink a nagy szabályozások óta gyprs lefolyásúak, így kevés víz marad itt.
Ezzel a megoldással egy része hasznosul.
És.vannak tervben más hasonló megoldások is, mint pl. földek ideiglenes elárasztása, amiből később kinyerhető víz.
Jobb lenne sima földmunkával visszakötni a holtágakat, hogy természetesen, ne pedig igen kevéssé zöld dízelaggregátorokkal töltődjenek fel minden áradáskor.
Tervekkel Dunát lehet rekeszteni. Sajnos. A megvalósulás minden évben újabb öt évvel tolódik. Ebből nincs kivehető azonnali haszon, ez nem - egyébként értelmetlen és brutál károsító - M1-es bővítés (pl.). Vagy nem szintén értelmetlen és haszontalan Bp.-Belgrád vasútvonal. Miközben az egyetlen nyugatra vezető vonalunkon a lassújelek tömege, a rendszeres, vaskos késések mindennaposak.
Online
Re: Zöld topik
Légköri szennyezettség három fő egészségkárosító összetevőjét (por, ózon, nitrogén oxid) online mutatja a világ összes mérő állomás adatai alapján. Ezek a mérőhelyek jellemzően mind városok légszennyezetségét mutatja. időnként borzalmas szennyezettséget jeleznek India nagyvárosaiban.
https://www.iqair.com/air-quality-map
Egy másik világtérképen felszíni tüzeket NASA pásztázó műholdjai alapján lehet követni. A tüzek kiterjedése, időbeni fennmaradása, napi, heti, vagy dátum szerint vissza nézhető formában is. Ezek többsége emberi tevékenység okozta tűz, de nagy számban lehet villámlások okozta tűz is. Ami nekem feltűnő, közép Afrika felett az év minden szakaszában, napján rendkívül sok tüzet jeleznek.
https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/ma ... ,15.7,3.9z
https://www.iqair.com/air-quality-map
Egy másik világtérképen felszíni tüzeket NASA pásztázó műholdjai alapján lehet követni. A tüzek kiterjedése, időbeni fennmaradása, napi, heti, vagy dátum szerint vissza nézhető formában is. Ezek többsége emberi tevékenység okozta tűz, de nagy számban lehet villámlások okozta tűz is. Ami nekem feltűnő, közép Afrika felett az év minden szakaszában, napján rendkívül sok tüzet jeleznek.
https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/ma ... ,15.7,3.9z
Online
Mivel a folyóink a nagy szabályozások óta gyprs lefolyásúak, így kevés víz marad itt.
Ezzel a megoldással egy része hasznosul.
És.vannak tervben más hasonló megoldások is, mint pl. földek ideiglenes elárasztása, amiből később kinyerhető víz.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5144
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3460
Re: Zöld topik
Nem egészen így van.
Mivel a folyóink a nagy szabályozások óta gyprs lefolyásúak, így kevés víz marad itt.
Ezzel a megoldással egy része hasznosul.
És.vannak tervben más hasonló megoldások is, mint pl. földek ideiglenes elárasztása, amiből később kinyerhető víz.
Csak a Marantz! :-D
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 83
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Azért vannak fenntartásaim, hiszen ahonnan kiveszik az átvezetett (!) vizet, onnan durván hiányozni fog. Ettől nem lesz több vize senkinek, csak az eloszlása lesz más.Alex_Aston írta: ↑2025.07.02., szer. 21:25Kicsit savanyú, kicsit sárga, de a mienk.
Szép és hasznos összefogás, sok ilyet még, és akkor talán újra szebb lesz a világ.
youtu.be/p8iUSxN1bQc
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4710
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Zöld topik
Ez csak most lett ekkora újság, mert bekerült a médiába. Igen, volt valami üzemzavar, ami miatt csúcsra kellett járatni a fáklyákat, de a mindennapok sem sokkal rózsázsabbak.
Az udvarunkból rálátok a finomítóra, tudom miről beszélek. Nem beszélve az elviselhetetlen bűzről(felénk "battaszag"-nak hívják), ami minden reggel terjeng. Ilyenkor nyáron, reggelente jó volna szellőztetni, de ez a förtelmes szag ezt meghiusítja.
Nagyjából két hónapja, a környékbeli polgármesterek, az érdi polgármester felhívására összefogtak, és választ követeltek a Mol-tól arra, hogy miért kell a környéken élő, több tízezer embernek ezt nap, mint nap szagolnia.
Kaptak egy válaszlevelet, tele sablon dumával, ami valójában lepattintó jellegű volt. Az Érd most oldalon olvasható volt ez a levél. Több, mint hat évet dolgoztam a finomító területén, bejártam minden szegletét, iszonyatos dolgakat láttam, amiről az embereknek fogalma sincs. Oldalakon keresztűl tudnám mesélni a történeteket a körülményekről, állapotokról. Maradjunk annyiban, hogy ha a környezetvédők tehetnének egy alapos látogatást a finomítóban, minimum sokkot kapnának.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Zöld topik
Elofordulnak uzemzavarok, azert durva igy ranezve (foleg ugy, hogy van a vilagban par hely, ahol ez a latvany teljesen normalis)
Szazhalombatta, MOL finomito 2025.07Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5144
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3460
Re: Zöld topik
Kicsit savanyú, kicsit sárga, de a mienk.
Szép és hasznos összefogás, sok ilyet még, és akkor talán újra szebb lesz a világ.
youtu.be/p8iUSxN1bQc
Szép és hasznos összefogás, sok ilyet még, és akkor talán újra szebb lesz a világ.
youtu.be/p8iUSxN1bQc
Csak a Marantz! :-D
Online
Még az is lehet, ezzel a vízkitermeléssel csökkeni fog a Hajdúszoboszlói termál és fürdővizeket ellátó kutak kapacitása.
Re: Zöld topik
Pár éve a CATL gyár építkezés kezdetekor az igényelt technológia víz biztosítása egy részéhez nagy kapacitású vízkitermelő kutakat és vízvezetéket kezdtek építeni Balmazújváros közeléből CATL gyárhoz. Balmazújváros Hortobágy nemzeti park szélén fekszik. Ezzel a vízkinyeréssel nagymértékben tovább fog csökkenni a felszíni szikes vizek területe, ami kiemelt fontosságú átmeneti szállás helye az európai vonuló madaraknak.
Még az is lehet, ezzel a vízkitermeléssel csökkeni fog a Hajdúszoboszlói termál és fürdővizeket ellátó kutak kapacitása.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3968
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5067
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Zöld topik
És ott van például a Civaqua, mint a hazai vízgazdálkodás állatorvosi lova, ami itt nem részletezhető okok miatt kb. semennyire sem halad. Ha 10 éve elkészült volna, már akkor is kicsit késő lenne. Debrecen egy lassan kiszáradó poros teknő. Ehhez képest szinte már cinikus ötlet, hogy a határába, a pusztaság közepén építendő új Közlekedési Múzeum mellé egy kis tavacskát álmodtak, holott a város környékén már évtizedek óta egy kacsaúsztató sem képes túlélni.Luxor Audio írta: ↑2025.06.28., szomb. 11:52
...A magyar vízgazdálkodás is megérne egy beszélgetést. Nem értek hozzá, de a hírek alapján kritikus a helyzet, a régebben épített létesítmények állaga folyamatosan romlik, újak nem épülnek annak ellenére, hogy a tervek sok éve elkészültek (Kvassay Jenő Terv).
Pánikkeltő kis színes: A Felső-Tisza vízgyűjtőjén az elmúlt 40 évben 46%-kal csökkent a vízhozam.
Az akkugyártásnak, mint meglehetősen szomjas tevékenységnek pont a vízhiányos Debrecenbe telepítése is felvet pár kérdést. De ott a válaszok már megelőzték azokat.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11024
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ennek ellenére nálunk is tervben van egy ilyen szivattyús-tározós erőmű építése (nem kell hozzá folyó, hiszen zárt rendszerű állóvíznek mondható). 600 MW beépített kapacitással rendelkezne, 6 órás folyamatos energiatermelésre lenne képes. Eddig két lehetséges helyszín merült fel, Sajóivánka (Bükk, Borsod-Abaúj-Zemplén) és Markaz (Mátra, Heves vármegye). Úszó napelemekkel is lefednék a felső tározó egy részét, hogy csökkentsék a párolgást és növeljék a hatékonyságot. Kíváncsian várom, mikor és mi lesz belőle...istvan01 írta: ↑2025.06.28., szomb. 11:38Ha már hazai "vizekre is eveztél", akkor illik említeni, Magyarországon magas vízi tározó építésre alkalmas hegyek folyók közelében nincsenek. Talán-talán a Dunakanyarban Pilis vagy Börzsöny oldalon. Az Alföld mára katasztrofális kiszáradásét csökkentendő síkvidéki tározók sem épülnek. A meglévő csekély mélységű szikes tavak is tűnnek el élővilágukkal együtt, szinte örökre.
A magyar vízgazdálkodás is megérne egy beszélgetést. Nem értek hozzá, de a hírek alapján kritikus a helyzet, a régebben épített létesítmények állaga folyamatosan romlik, újak nem épülnek annak ellenére, hogy a tervek sok éve elkészültek (Kvassay Jenő Terv).
Pánikkeltő kis színes: A Felső-Tisza vízgyűjtőjén az elmúlt 40 évben 46%-kal csökkent a vízhozam.