
https://www.instagram.com/reel/C-CqO7Fy ... h0OGtmYQ==
én a topicra értettem
Pihenés? Egy túróst! VO2 edzésem volt ma.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 21:35ennyire azért ne gondold túl, nem kell találgatni :) sokan vesznek biciklit, Te is vettél egyet. gondoltam van kedved mesélni róla. ha nincs, nincsasebestyen írta: ↑2024.11.18., hétf. 20:46Mert nem nagyon van mit mesélnem róla. Sokkal fontosabb, számomra érdekesebb/értékesebb dolgokat sem osztok meg. Igaz a többiek sem. Mindegy, így legalább lehet találgatni, tippelgetni, Hahotába illő műszaki okfejtésekkel alátámasztani azokat.de igazad van, ezer fontosabb dolog van, ez a pihenés szigete
![]()
ennyire azért ne gondold túl, nem kell találgatni :) sokan vesznek biciklit, Te is vettél egyet. gondoltam van kedved mesélni róla. ha nincs, nincsasebestyen írta: ↑2024.11.18., hétf. 20:46Mert nem nagyon van mit mesélnem róla. Sokkal fontosabb, számomra érdekesebb/értékesebb dolgokat sem osztok meg. Igaz a többiek sem. Mindegy, így legalább lehet találgatni, tippelgetni, Hahotába illő műszaki okfejtésekkel alátámasztani azokat.
Mert nem nagyon van mit mesélnem róla. Sokkal fontosabb, számomra érdekesebb/értékesebb dolgokat sem osztok meg. Igaz a többiek sem. Mindegy, így legalább lehet találgatni, tippelgetni, Hahotába illő műszaki okfejtésekkel alátámasztani azokat.
túlhúzva főleg könnyebben törik minden, olyan fölös feszültségek ébrednek...pärt írta: ↑2024.11.18., hétf. 19:31De hát nem kell megtépni. Semmivel sem lesz stabilabb, ha a szükséges nyomatékon túl van meghúzva. Nincs az a sprinter, aki egy századmilliméterrel is kijjebb cibálná a kormányszárat, ha kellően - de nem túl - van húzva.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 17:35
fizikát nem lehet seg*qrni...
a fejcsapágy és villaynak találkozása egy kiváló fezsültséggyűjtő hely és pont azt rángatjuk. A stucni, ha meg van tépve,felületen oszlik el, sokkal kevésbé esélyes ott a sérülés. viszont egy jól megtépett stucni a villaynakat máris deformálja, megszűnik tökéletes kör keresztmeszet lenni és máris még kisebb a feszültséggyűjtő felület a fejcsapágynál.
Na de reszelgethetjük a reszelgetnivalót, szerintem Rotox kollégának édesmindegy, hogy kiéneklünk-e neki két centivel kisebb vagy nagyobb vázat. Bármelyikkel boldog lesz, és legyen is.
![]()
De hát nem kell megtépni. Semmivel sem lesz stabilabb, ha a szükséges nyomatékon túl van meghúzva. Nincs az a sprinter, aki egy századmilliméterrel is kijjebb cibálná a kormányszárat, ha kellően - de nem túl - van húzva.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 17:35
fizikát nem lehet seg*qrni...
a fejcsapágy és villaynak találkozása egy kiváló fezsültséggyűjtő hely és pont azt rángatjuk. A stucni, ha meg van tépve,felületen oszlik el, sokkal kevésbé esélyes ott a sérülés. viszont egy jól megtépett stucni a villaynakat máris deformálja, megszűnik tökéletes kör keresztmeszet lenni és máris még kisebb a feszültséggyűjtő felület a fejcsapágynál.
nu, ezt is megszagértjük
fizikát nem lehet seg*qrni...pärt írta: ↑2024.11.18., hétf. 17:21Van ráció az elméletben, nekem is szimpatikusabb egy hosszabb homlokcső - bár én hiába is sóvárognék egy 110 millis után. Azért az ilyen katasztrofális törések aligha írhatók mérnöki slendriánság számlájára. Valószínűbb egy helytelen nyomatékkal meghúzott csavar, esetleg egy nem komolyan vett briga eldőlés okozta delamináció (gyártási guzmi sem kizárható, bár ezen a szinten már kisebb az esélye.
Ami viszont biztos, amikor 0°-os stucnit vettem a korábbi -7°-os helyett, az kb. két centi hézagolót váltott ki. Drasztikusan merevebb lett a gép eleje, korábban a kormányra nehezedve szemmel láthatóan hajladozott, most alig érezni valamennyit.
Sebi baszsus, még a KSI-s gyerekek is eltördelik a villanyakat. monnyuk, erősebbek,mint én, az biztosasebestyen írta: ↑2024.11.18., hétf. 15:24A kapanyéllel nincs gond, álmodhatja is, hogy még M61-es gépágyú, de néha érdemes felébredni azért.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 15:21kapanyél is elsülhetasebestyen írta: ↑2024.11.18., hétf. 14:17Szinte látom ahogy Revi tépi szét a bicajokat, törnek a villanyakak, nyeregcsövek, meg végülis bármi...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
amiből én kiindultam, hogy ha vesz egy race goes vázat és úgyis endurancet épít belőle,akkor célravezetőbb egy EDR gépet venni.Vinkler írta: ↑2024.11.18., hétf. 15:12Én másképpen közelítem meg a történetet.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 12:36
akkor nem szóltam :) a fehér elég jól néz ki... fekete is biztos, ízlések,stb...
a geo miatt lehet Rotoxnak is ez jobb választás. műszakilag is jobb,ha egy nagyobb fejcsőben van lent a stucni,mint egy racsing fejcsőben 5 házagolóval. Nem az optika miatt, bár az se utolsó, de ahol a fejcsapágyből ilyen hosszan kilóg a kormány,sokkal könnyebb eltörni a -vélhetően- karbon villanyakat, mint amikor rövidebb erőkaron rángatjuk. mellé a fejcsőmerevség is jobb (kéttámaszú tartók statikája és hajlítónyomatéki ábra a mechanika tankönyvekben).
az a kérdés, a merida mibe kerül... ha sokkal oclsóbb, akkor azzal nem lehet versenyezni, de ez most tényleg jó áron van nagyon.
(hova fajult a világ, én javallom a pincsit a merida ellenében)
Ezt a törés részét nem is értem a dolognak, lehet sok Chuck Norris filmet néztél mostanában, mindegy is.
Az Endurance geo szerintem mindenkinek való, aki nem versenyzik. A többlet kényelem minimális teljesítmény hátrány aránya egyértelműen nyerő szvsz.
Azért a Pina csak úgy versenyképes, hogy kb. egy komplett Meridányival olcsóbb most a listaárnál. Azért az nagyon nem mindegy. Én többek között azért is vetettem el, mert a méretemben úgy néz ki, mint egy elcseszett szarvasbogár.
A kapanyéllel nincs gond, álmodhatja is, hogy még M61-es gépágyú, de néha érdemes felébredni azért.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 15:21kapanyél is elsülhetasebestyen írta: ↑2024.11.18., hétf. 14:17Szinte látom ahogy Revi tépi szét a bicajokat, törnek a villanyakak, nyeregcsövek, meg végülis bármi...![]()
![]()
kapanyél is elsülhetasebestyen írta: ↑2024.11.18., hétf. 14:17Szinte látom ahogy Revi tépi szét a bicajokat, törnek a villanyakak, nyeregcsövek, meg végülis bármi...![]()
Én másképpen közelítem meg a történetet.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 12:36
akkor nem szóltam :) a fehér elég jól néz ki... fekete is biztos, ízlések,stb...
a geo miatt lehet Rotoxnak is ez jobb választás. műszakilag is jobb,ha egy nagyobb fejcsőben van lent a stucni,mint egy racsing fejcsőben 5 házagolóval. Nem az optika miatt, bár az se utolsó, de ahol a fejcsapágyből ilyen hosszan kilóg a kormány,sokkal könnyebb eltörni a -vélhetően- karbon villanyakat, mint amikor rövidebb erőkaron rángatjuk. mellé a fejcsőmerevség is jobb (kéttámaszú tartók statikája és hajlítónyomatéki ábra a mechanika tankönyvekben).
az a kérdés, a merida mibe kerül... ha sokkal oclsóbb, akkor azzal nem lehet versenyezni, de ez most tényleg jó áron van nagyon.
(hova fajult a világ, én javallom a pincsit a merida ellenében)
akkor nem szóltam :) a fehér elég jól néz ki... fekete is biztos, ízlések,stb...Vinkler írta: ↑2024.11.18., hétf. 12:07
A fehér is annyi, ha 11-es, amit te láttál, az a 12-es. Azért drágább.![]()
Egyébként elvileg lehet még rendelni szín méret alapján, amíg van kint.
Én végül nem mentem rá, mindenképpen Di2-t szerettem volna, de Pina-ból az horror. Annyi nem ér, annyiért sokkal jobb bringákat lehet venni. Egy misiért egyébként viszont jó vétel, ha valakinek elég a régi mecha 105.
Egyébként egyelőre teljesen elégedett vagyok a Meridával, ebben a korban már amúgy is Endurance GEO rulez!![]()
A fehér is annyi, ha 11-es, amit te láttál, az a 12-es. Azért drágább.revox írta: ↑2024.11.18., hétf. 11:29A súlyadatot jól eldugták, de találtam egy 7800g-osat... Az nem rossz, ilyen robosztus vázépítésből... ha igaz...Vinkler írta: ↑2024.11.18., hétf. 11:08Egyébként, ha jó a mecha 105-ös szett és abból is a 11-es, akkor Mártikáéknál van most akciósan Pinarello X1 1 760 000Ft helyett 1 099 000 Ft-ért. Igaz, hogy az endurance geos.Rotox írta: ↑2024.11.18., hétf. 08:44
XS,az 535 mm horizontal TT még rendben volna, de 112 mm fejcső; maradj már, nem vagyok én amőba (szvsz. a 128 mm fejcsőnél is bent fognak maradni a spacerek, még ha a racserek
meg is szólnak ezért).
Apropó, spacerek: nézzétek meg a weblap fotót és egy user (177,6 cm, S méret) saját fotóját (azér' a Meridánál is tudják, hogy néz ki szebben a brinyó...)
A 390 mm reach-től nem igazán vagyok megijedve, a Malin is közel 400 + 100 mm stucni, igaz, a fékváltókarok feljebb állításával csalok egy kicsit (lásd a hétvégi fotómat).
https://veloseven.com/road/2114-pinarel ... o-105.html
Ami ebben jó, hogy bazi jól néz ki és a fejcső magasság miatt kényelmesebb lesz, akár a stucnit le is lehet pattintani legalulra is és még pofásabb úgy. Van készleten, szeritnem rá lehet kéreszkedni egy próba erejéig, milyen rajta ülni.
hátránya,hogy csak a fekete ilyen olcsó, a fehér nekem jobban tetszik, de annak combosabb ára van :(
size: 530![]()
ez egyéni döntés része,én lehet ezt venném meg inkább...
A súlyadatot jól eldugták, de találtam egy 7800g-osat... Az nem rossz, ilyen robosztus vázépítésből... ha igaz...Vinkler írta: ↑2024.11.18., hétf. 11:08Egyébként, ha jó a mecha 105-ös szett és abból is a 11-es, akkor Mártikáéknál van most akciósan Pinarello X1 1 760 000Ft helyett 1 099 000 Ft-ért. Igaz, hogy az endurance geos.Rotox írta: ↑2024.11.18., hétf. 08:44
XS,az 535 mm horizontal TT még rendben volna, de 112 mm fejcső; maradj már, nem vagyok én amőba (szvsz. a 128 mm fejcsőnél is bent fognak maradni a spacerek, még ha a racserek
meg is szólnak ezért).
Apropó, spacerek: nézzétek meg a weblap fotót és egy user (177,6 cm, S méret) saját fotóját (azér' a Meridánál is tudják, hogy néz ki szebben a brinyó...)
A 390 mm reach-től nem igazán vagyok megijedve, a Malin is közel 400 + 100 mm stucni, igaz, a fékváltókarok feljebb állításával csalok egy kicsit (lásd a hétvégi fotómat).
2 CSEPP
Egyébként, ha jó a mecha 105-ös szett és abból is a 11-es, akkor Mártikáéknál van most akciósan Pinarello X1 1 760 000Ft helyett 1 099 000 Ft-ért. Igaz, hogy az endurance geos.Rotox írta: ↑2024.11.18., hétf. 08:44
XS,az 535 mm horizontal TT még rendben volna, de 112 mm fejcső; maradj már, nem vagyok én amőba (szvsz. a 128 mm fejcsőnél is bent fognak maradni a spacerek, még ha a racserek
meg is szólnak ezért).
Apropó, spacerek: nézzétek meg a weblap fotót és egy user (177,6 cm, S méret) saját fotóját (azér' a Meridánál is tudják, hogy néz ki szebben a brinyó...)
A 390 mm reach-től nem igazán vagyok megijedve, a Malin is közel 400 + 100 mm stucni, igaz, a fékváltókarok feljebb állításával csalok egy kicsit (lásd a hétvégi fotómat).