Szerintem nézz rá harmadszor is.

https://www.discogs.com/master/85154-Er ... The-Cradle
Szerintem nézz rá harmadszor is.
1. Miután egy hifi fórumban vagyunk, én nem értem, mi a kiforgatás vagy az elitista abban, hogy engem nem elégít ki az, hogy mobilon hallgassak zenét, de aki akar az hallgasson, nem kell senkinek " hiányt szenvednie."juliush írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:471. Nem értem, miért kell ezeket a kijelentéseket kiforgatni, elitista túlzásokba esni!Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz...... Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
2. Talán már írtam, hogy a közelmúltbéli költözésünk során előkerült az egyetemi, kollégiumi éveim alatt elsődleges forrásként oly sok boldog zenehallgatással eltöltött órával megajándékozó Panasonic walkman-em. Nosztalgiától könnyes szemmel elővettem pár kedvenc kazettámat...
3. Ugyanakkor az is tény, hogy megmaradt, sőt fejlődött az élvonalbéli technika annak a "pártizezernek" is, mind analóg, mind digitális vonalon, akik a tömegigénynél messze magasabb szinvonallal érik csak be. Akkor most kinek, hova, miért is kellene bújdokolnia?![]()
tunerman írta: ↑2024.11.07., csüt. 15:45
Egy kis információ a kazettás felhasználóknak (de a szalagokra is vonatkozik), az európai gyártású, BASF, Agfa, Philps mind kuka, a chromok gyakorlatilag elvesztették a felmágnesezhetőséget.
Két olyan gyártó termékét érdemes tartani, amelyek kiállták az idők próbáját, ez a TDK és a Maxell.
TJ.
chord_ írta: ↑2024.11.07., csüt. 14:01Egyetértek.
Nem túl rég, belehallgattam pár kazettába még a magnós korszakomból, most a garázsban porosodnak.
Az a minőség, - ami tényleg olyan volt, hogy az akkor jónak tartott CD játszóról felvételt készítve, a monitor gomb nyomogatásával (forrás hang / felvett hang) megkülönbözhetetlen volt a két hangzás, - most konkrétan rémisztően gyenge.
Amikor nálam volt az új SMSL PL200 CD játszó, egy sima okostelefonról, Blue-tooth összeköttetéssel, milliószor-milliószor jobb hang jött le.
Az állításom az volt, hogy az eltelt 30 (Snipi írta: ↑2024.11.07., csüt. 13:46Azért itt lehet még pár dolog a háttérben. Nem tudom miért, nem értek ezekhez a dolgokhoz, de én is a minap vettem észre, hogy régi (értsd több mint 30 éve) felvett kazettáim nem szólnak jól. És nem azért mert sz&r magnóval lettek felvéve (amúgy Teac V-750-el ami akkor a csúcsok csúcsa volt kb.) hanem mert valószínűleg maga az "adathordozó" öregedett el. Az 5 évnél fiatalabb felvételeim nagyon jól szólnak. Meg is lepődtem nemrég rajta, amikor vettem mostanában egy Naka decket, hogy ajnye, ez k..va jól szól. Jobban mint vártam.
Szóval szvsz. abban hogy a régi (bocs Juliush nem tudom mennyi idős vagy, így nem tudom mikor voltál egyetemista, de felteszem nem mostanában, mert akkor mint egyetemista nem kazettás magnót hallgattál volna) felvételek, amik - mint írtam - valamilyen okból vesztettek az eredeti hangminőségükből. Pedig ha valaki, én nagyon vigyázok a kazettáimra (van 1965-ös kazettám is, igen még nem éltem de a ez a kazetta már létezett) fiókban tartom őket, nedvességszívó izé van a fiókokban stb ... És mégis valahogy "megkoptak" a régen (Teac V-750 mondom mégegyszer) kiválóan szóló (általában a kor legjobbjait képező lemezjátszóval, LP-ről felvett) felvételeim.
Az okát sajna nem tudom, mondom (írom) ezekhez a műszaki izékhez nem értek.
szerintem, csak szimplán nem érted, ami le lett írvachord_ írta: ↑2024.11.07., csüt. 13:50Lábjegyzetként csak annyi, hogy bizony, akad, aki nem így gondolja. (most per pillanat.)
Van, akit nem húz be az E, és a régebben 'jó sávszélek'-nek hitt hangot ma már kegyetlenül színezettnek és kevésnek és egyrétegűnek hallja.
Annyira, hogy az 'E' dobozt magamban elneveztem 'a meta- tartalom nélküli' hangdoboznak....
Mindezt csak azért kellett beszúrjam, mert innentől az összes hangi-vélemény, akit 'mocskosul behúz' az AN-E, gyakorlatilag minden hifis dologról, amit itt feljebb olvashatunk, ilyetén kap egy jó nagy kérdőjelet, finomabban fogalmazva, egy teljesen és totálisan másik pályán halad.
Egyetértek.
Lábjegyzetként csak annyi, hogy bizony, akad, aki nem így gondolja. (most per pillanat.)
Azért itt lehet még pár dolog a háttérben. Nem tudom miért, nem értek ezekhez a dolgokhoz, de én is a minap vettem észre, hogy régi (értsd több mint 30 éve) felvett kazettáim nem szólnak jól. És nem azért mert sz&r magnóval lettek felvéve (amúgy Teac V-750-el ami akkor a csúcsok csúcsa volt kb.) hanem mert valószínűleg maga az "adathordozó" öregedett el. Az 5 évnél fiatalabb felvételeim nagyon jól szólnak. Meg is lepődtem nemrég rajta, amikor vettem mostanában egy Naka decket, hogy ajnye, ez k..va jól szól. Jobban mint vártam.juliush írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:47Nem értem, miért kell ezeket a kijelentéseket kiforgatni, elitista túlzásokba esni!Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
Az vitathatatlan tény, hogy a digitális "tartalomszórásnak" köszönhetően korábban soha nem látott tömegek számára vált könnyen, és viszonylag magas minőségben elérhetővé a zene.
Talán már írtam, hogy a közelmúltbéli költözésünk során előkerült az egyetemi, kollégiumi éveim alatt elsődleges forrásként oly sok boldog zenehallgatással eltöltött órával megajándékozó Panasonic walkman-em. Nosztalgiától könnyes szemmel elővettem pár kedvenc kazettámat, csak hogy megdöbbenve tapasztaljam, mennyivel jobban szól a telefonomhoz bluetooth-on kapcsolódó (akciósan ugyan) 15e Ft-ért vásárolt Sennheiser HD250BT vezetéknélküli fejhallgató. De tényleg, ég és föld a minőségbeli ugrás, és akkor még nem beszéltem a felhasználói élményről, melyet a Roon (ARC) és Tidal nyújt! És a Panasonic akkoriban drágább volt, mint ez a Sennheiser füles most, nyilvánvalóan inflációval korrigálva. És pár kazetta árából havonta most milliónyi albumhoz történő hozzáférésre fizethetek elő.
Ugyanakkor az is tény, hogy megmaradt, sőt fejlődött az élvonalbéli technika annak a "pártizezernek" is, mind analóg, mind digitális vonalon, akik a tömegigénynél messze magasabb szinvonallal érik csak be. Akkor most kinek, hova, miért is kellene bújdokolnia?![]()
Nem értem, miért kell ezeket a kijelentéseket kiforgatni, elitista túlzásokba esni!Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
az első AVantgarde-ok nem is sikerültek még annyira jól, meg ezeket meg kellett tanulni használni is. Nekem is volt olyan, hogy az E dobozt a Kegon hajtotta és az Avnatgarde-ot a Zero rendszer (ez valami HES-en volt így kint). Valamit meghallgattunk a Kegonon, aztán "na,ezt most vigyük át az Avantgardera", mekkorát fog szólni, aztán lekonyult a szánk... A Kegon olyan energiákat megmozgatott az E dobozzal (és DAC5-el), amire a Zero rendszer képtelen volt.Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:58Persze, ennél jobban valószínűleg nem lehet összefoglalni pár mondatban.![]()
Szerintem az E - n is hallatszott, hogy a basszus szárazabb CD - vel, de azon kívül minden / sokkal / jobban tetszett analógon.
A Hyett szobábájában, igaz " csak " a Meihsuval a kiállítás végén az összecsomagolás előtt összehallgattunk néhány CD/LP párost, nem kicsivel volt jobb az LP, bár lehet, hogy ott nem a DAC5 volt, csak a 3...![]()
Nekem igazából elég vegyes benyomásom volt az első Avantgarde hallgatáskor, nyilván nem állt még össze semmi.
Az tűnt fel először is, hogy mennyivel nagyobb a lemezzaj az E - hez képest, plusz kihozta az analóg lötyögősebb mélyét, így aztán a középtartomány hiába volt jobb, életszerűbb az analógon, összességében a CD volt élvezhetőbb a tölcséreken.
Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20
Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20
Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Biztos. Bár igaz, hogy november 7.-e van, de még korán van, és még nem kezdtem el ünnepelni, úgyhogy még józan vagyok - egyelőre ... Kétszer is elolvastam az LP-ről a címét ...
Persze, ennél jobban valószínűleg nem lehet összefoglalni pár mondatban.
nehéz lenne egy CD-t lejátszani lemezjátszón és/vagy fordítvaLuxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Szerintem soha senkinek nem volt még lehetősége arra, hogy teljesen azonos rendszeren összevesse egy zenei kiadvány analóg és digitális verzióját,
Szeretjük kiönteni a gyereket a fürdővízzel együtt. A dinamika processzálás nélküli zenei produkció nagyjából olyan gyakori, mint a fedhetetlen politikus. Sok száz évvel ezelőtt is az előadás szerves része volt a dinamikai játék, lásd a korabeli kottákat! Mikor egy gyakorlott énekes előadás közben folyamatosan játszik a kezében tartott mikrofon távolságával, az is egyfajta dinamika processzálás. Vagy mikor a processzálás nélküli termékként hirdetett zenei kiadványon a gitáros erősítőjébe épített dinamika kompresszor végigdolgozta a felvétel idejét. Ilyen lépések, trükkök ezernyi helyen tetten érhetők muzsikálás és hangfelvételkészítés közben. Melyiket tekintsük bűnnek, melyiket engedélyezzük, melyik felett hunyhatunk szemet? Biztos, hogy ezen múlik a végeredmény, vagy csak kitaláltunk egy újabb, jól marketingelhető bikakakit?
... de azért újra és újra nekifutnak néhányan, amit már év(tized)ekkel ezelőtt sem értettem, ma még annyira sem tudom hova tenni.
A rádiókban (és a tévékben) a kilencvenes évektől kezdve vannak un adás processzorok (Orban a legelterjedtebb márka), amik mindenre ráhúzzák (templatek alapján) a hangosság malackodást, műfajtól majdnem teljesen függetlenül.juliush írta: ↑2024.11.07., csüt. 09:02Ki kellene egészíteni azzal, hogy a "loudness war" hatása elsősorban a könnyűzenei anyagoknál érhető tetten, és ott sem tekinthető annyira elterjedtnek, hogy a digitális technikát automatikusan azonosítsuk vele, mint oly sokan teszik.
Meglehetősen terjedelmes komolyzenei, vagy éppen jazz CD-gyűjteményemben alig-alig találkozom ilyennel, számtalan gyönyörű felvétel született, születik a CD megjelenése óta. De az igényes könnyűzenei előadók és kiadók is tartózkodnak a dinamika kompressziótól.
húúú, ez röviden rövid, hosszan hosszú, de megpróbálom... vagyis,amit én tapasztaltam ezekkel,ami nem kőbevésett...Rock60 írta: ↑2024.11.06., szer. 21:17Először CSI kifli házában hallottam/halottunk Avangarde elefántfüleket.![]()
Rettenetesen útáltam mindig is a CD - t - elviselhetetlen volt itthon a Rock-hoz képest - és az AN rendszeren is rosszabbul szólt, mint a Voyd Reference. / Teac futómű, AN dac./
Mikor bekötöttük az AN - E helyére az Avantgarde-ot, érdesen alakultak a dolgok, a CD sok esetben felvette a versenyt az analóggal, néha még jobban is tetszett.
Aztán, mikor az Ongaku helyett saját erősítőjével hajtottuk a tölcséreket - a hang némi egyszerűsödése mellett - még inkább a CD javára billent a mérleg nyelve.
Olyan volt, mint ha az analógnak a hátrányait emelte volna ki, a digi forrásnak meg csak az előnyeit. / Biztos van rá magyarázat./
Annak idején, ha jól emlékszem az amerikai Audio magazinban olvastam egy beszélgetést egy neves kiadó (talán az Analogue Productionskaef2 írta: Technikai értelemben az LP jobb eséllyel lehet "szarabb", hiszen már az ötvenes évek végén is a korlátozottan rendelkezésre álló hely miatt az LP vágásakor a mélyhangátvitelt korlátozni kellett, vagy akár monosítani is. A 20 percnél hosszabb lemez oldalak esetében ez általánosnak volt mondható (33-as fordulaton, 45-ön ez olyan 15 perc).