A különbséget a korai és a későbbi felvételek között nem a digitalis technika okozza elsősorban, hanem a segítségével megvalósuló munkafolyamat változás.alto írta: ↑2024.11.06., szer. 15:51Tapasztalataim szerint a digitális technikát nem látott LP-k (60-as, 70-es években rögzített felvételek) valóban jobban szólnak mint a digitalizált megfelelőik, ugyanakkor a digitális studiókban rögzített későbbi felvételek esetén ezt az előny eltűnik, és végül is az egyszerű logika is ebbe az irányba mutat.denesdr írta: ↑2024.11.06., szer. 13:17Ha már a streaming topikban dicsőítve van az analóg lejátszás, akkor azt mondja meg valaki, hogy mégis mitől jobb/minőségibb az, mint a digitális, mközben az LP-k forrásanyaga az esetek túlnyomó többségében már jó ideje digitális.
Attól jobb, hogy nem a szobánkban történik az analóggá alakítás, hanem egy stúdióban (ahol aztán analóg lemezre rögzítik a hanganyagot)? Akkor kérem olyan (vagy olyan minőségű) DAC-ot kell használni, mint amit a stúdióban használtak az LP készítéséhez és kész.
Vagy az otthoni analóg lejátszórendszer viszi bele a medzsiket (saját színezetét) a hangba? Ha viszont így van, akkor nem beszélhetünk minden szempontból minőségibb (értsd: magasabb hűség a forráshoz) lejátszásról, csupán egyéni preferenciá(k)ról.
Netán más keverést kap az LP-re rögzített hanganyag és ettől lesz minőségibb a hangzás?
Esetleg a digitális forrású LP-kre nem vonatkozik a minőségi jelző?![]()
Itt most kizárólag a hangra gondolok, nem pedig az analóg lejátszás szertartásairól és az azzal járó "minőségérzésről". Vagy ezek nem szétválasztható dolgok?
A sokcsatornás digitális rögzítés és utómunka. A 24, 48 csatornás digitális felvételi lehetőség és az éppen megjelenő digitális zengetés a kulcskérdés.
Amig max 8 csatornát tudtak szalagra felvenni addig kevés mikrofont használtak és nagyon visszafogottan lehetett utómunkát végezni, hiszen a szalagon a másolásnak ára van, romlik a jel-zaj viszony, növekedhet a torzítás, stb. Hiába volt 24 csatornás magnó, a szólamonként már akkor is ( a hetvenes évek második felétől) digitálisan kezdtek el zengetni. Ennek következtében eljött ráadásul a közelmikrofonozás korszaka is, ami sajnos azóta is tart.