A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
de a sram cuccon a lámc elég brutál. nem egyforma a két kép méretre, de nem csak a méreteltérés miatt tűnik olyannak, mintha. nemtom,ez SRam lánc e, vagy valami más, de valahogy árad belőle: az erő és a hatásfok
Jah, ez az új Sram flat top lánccsaládból - erős gyanúm szerint - a Sram Red, a csapok és a szemek belseje krómozottak, kívülről nikkelezett.
Valter bringáján láttam az ilyen láncot (minő véletlen ), de igen orrbavert... a mezőnykerójára nem emléxem, hogy ilyen durva lánc volt e fent.
rákeresek, mi ez :) a súlya lehet még érdekes, hogy mezőnybicajra jó e.
12s rendszerekhez van. Mér ne lenne jó? 114 szemes 250g. De itt pár g-on nem sok múlik, bárki bármit is állítson.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
180g sram red, ja... megnéztem a kmc x12-t, 268, igaz, valamivel több a láncszem. axxem 126. a sramnál 114...
de ez brutál súlyelőny... hova lettek a fölös grammok? a 11-es RED még KMC fölötti súlyban volt. 240g körül, a kmc 225 az SL. valamit trükköznek és nem drága, 50EUR
11-es nicns ilyen (egyelőre)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2023.07.06., csüt. 11:21-kor.
de a sram cuccon a lámc elég brutál. nem egyforma a két kép méretre, de nem csak a méreteltérés miatt tűnik olyannak, mintha. nemtom,ez SRam lánc e, vagy valami más, de valahogy árad belőle: az erő és a hatásfok
Jah, ez az új Sram flat top lánccsaládból - erős gyanúm szerint - a Sram Red, a csapok és a szemek belseje krómozottak, kívülről nikkelezett.
Valter bringáján láttam az ilyen láncot (minő véletlen ), de igen orrbavert... a mezőnykerójára nem emléxem, hogy ilyen durva lánc volt e fent.
rákeresek, mi ez :) a súlya lehet még érdekes, hogy mezőnybicajra jó e.
de a sram cuccon a lámc elég brutál. nem egyforma a két kép méretre, de nem csak a méreteltérés miatt tűnik olyannak, mintha. nemtom,ez SRam lánc e, vagy valami más, de valahogy árad belőle: az erő és a hatásfok
Jah, ez az új Sram flat top lánccsaládból - erős gyanúm szerint - a Sram Red, a csapok és a szemek belseje krómozottak, kívülről nikkelezett.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
de a sram cuccon a lámc elég brutál. nem egyforma a két kép méretre, de nem csak a méreteltérés miatt tűnik olyannak, mintha. nemtom,ez SRam lánc e, vagy valami más, de valahogy árad belőle: az erő és a hatásfok
Többiek valószínüleg elsiklottak a felett, hogy elektromos bicajt használsz...
Vedd nyugodtan a legnagyobbat! A 48-as tányér annyit jelent, hogy 1-el feljebbi(nagyobb) hátsó fogaskeréken éred el ugyanazt a sebességet azonos fordulattal, az 52-es tányér pedig 2 kerékkel feljebb fogja ugyanazt adni kb. azaz a mostanihoz képest lesz még 1, vagy 2 +sebességed a 44-es tányérhoz viszonyítva.
Csak nehéz befogadni, hogy a 10 sebességből csak háromra van szükség. Ok, hogy a bődületes nyomaték sok mindent megold, de azért pedelecnél az eszi is a hajtást rendesen. Szerintem egészségesebb a technikának, ha kicsit kímélősebb terheléseket kap, jobban végig van váltogatva.
Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.
Többiek valószínüleg elsiklottak a felett, hogy elektromos bicajt használsz...
Vedd nyugodtan a legnagyobbat! A 48-as tányér annyit jelent, hogy 1-el feljebbi(nagyobb) hátsó fogaskeréken éred el ugyanazt a sebességet azonos fordulattal, az 52-es tányér pedig 2 kerékkel feljebb fogja ugyanazt adni kb. azaz a mostanihoz képest lesz még 1, vagy 2 +sebességed a 44-es tányérhoz viszonyítva.
Csatolmányok
Képernyőfotó 2023-07-05 - 19.57.49.png (297.81 KiB) Megtekintve 707 alkalommal
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Már a 48/11 is elég haladós lesz ötvenes tempóhoz - nem fog túlpörögni a lábad. 52/11-nek csak komolyabb lejtőn van értelme (átlag fizikum mellett).
Ha valamiért nem akarod használni az alsó fokozatokat - bár számomra nem világos, miért nem, valamelyik végén némi kompromisszum mindig lesz a láncvonalban - akkor a sor középső részét használva kb. ugyanott leszel, mint a mostani, 44-es lánckerékkel és a soron a legnehezebb áttételekkel.
Hajtáshatékonyság szempontjából természetesen a nagyobb/nagyobb kombó mindig jobb - persze csak ha nem áll keresztbe a lánc.
Jelenleg a 44T első lánctányérral, amiből egy van, csak a 11-13 és esetleg a 15 sort használom a nagy sebesség miatt. Az már kezd kopni emiatt. Ha cserélek láncot és első tányért, akkor nem cserélném a hátsó sort, hanem azokat a fogszámokat szeretném majd használni, amit most soha. Tehát a megfelelő első tányér megválasztásával jutnék (f)el a 19-21-24 fogakra, amin most sosincs a lánc. Ha nem érthető így, még részletesebben leírom.
Érthető,de szokat, főleg a 24et csak keresztbeálló lánccal tudot beváltani.
De egyszerű a matek Z1/Z2 az áttétel. Ha megnézed,ami írtam, hogy 39/12=3,25 és az 52/16=3.25
Így kedvedre tudod számolni.
a 44/11=4. akkor ez a 19el 4x19=76... 76os tányért nehéz lesz szerezni ;-)
4x21= 84T
4x24=96T
Ez sorcserés buli vagy nagyobb tányérral is 13-15-17-19 fog kopni
Már a 48/11 is elég haladós lesz ötvenes tempóhoz - nem fog túlpörögni a lábad. 52/11-nek csak komolyabb lejtőn van értelme (átlag fizikum mellett).
Ha valamiért nem akarod használni az alsó fokozatokat - bár számomra nem világos, miért nem, valamelyik végén némi kompromisszum mindig lesz a láncvonalban - akkor a sor középső részét használva kb. ugyanott leszel, mint a mostani, 44-es lánckerékkel és a soron a legnehezebb áttételekkel.
Hajtáshatékonyság szempontjából természetesen a nagyobb/nagyobb kombó mindig jobb - persze csak ha nem áll keresztbe a lánc.
Jelenleg a 44T első lánctányérral, amiből egy van, csak a 11-13 és esetleg a 15 sort használom a nagy sebesség miatt. Az már kezd kopni emiatt. Ha cserélek láncot és első tányért, akkor nem cserélném a hátsó sort, hanem azokat a fogszámokat szeretném majd használni, amit most soha. Tehát a megfelelő első tányér megválasztásával jutnék (f)el a 19-21-24 fogakra, amin most sosincs a lánc. Ha nem érthető így, még részletesebben leírom.
52/11 már stéherben is ritkán kerül elő 90rpm-el...
de az alapfelvetés, miszerint 24-es hátsó lánckereket használni,az nem megoldható semmiképp.
ezen a hajtáson elől van több lánckerék,vagy csak egy? mert akkor a láncvonal úgyis csak a lentieket engedi a nagytányérnak.
de a 48 is elég bármire. nekem az 50-essel,brutál lejtőn se nagyon sikerült még 11-et tenni. ha nyílegyenes a lejtő,csak akkor jó keményet hajtani, lábat pihentetni. de ha kanyarog,ott a kanyarokból kifele tolni kell,ahhoz meg az a jó,ha be van forgatva a fokozat. 52/11 beforgatva (90rpm vagy magasabb) kb 80 km/h. nem életszerű
elég lesz a 48 szerintem is... inkább a jó sort kell kiválasztani. sokszor az problémásabb... sokváltozós
Már a 48/11 is elég haladós lesz ötvenes tempóhoz - nem fog túlpörögni a lábad. 52/11-nek csak komolyabb lejtőn van értelme (átlag fizikum mellett).
Ha valamiért nem akarod használni az alsó fokozatokat - bár számomra nem világos, miért nem, valamelyik végén némi kompromisszum mindig lesz a láncvonalban - akkor a sor középső részét használva kb. ugyanott leszel, mint a mostani, 44-es lánckerékkel és a soron a legnehezebb áttételekkel.
Hajtáshatékonyság szempontjából természetesen a nagyobb/nagyobb kombó mindig jobb - persze csak ha nem áll keresztbe a lánc.
Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.
nekem a tehénen, (a téli, nem a Gan, visszavontam ) elől 39T van és nemrég 39/12-vel 40-el résztávoztam, de amikor nagyon befújt az oldalszél,azt is nehezen tekertem ki. ez 52-es tányérral hajszálra megfelel az 52/16-nak... épp ma számoltam,mert agyalok rajta, hogy lecserélem a 39-et üreges 52-re,csak akkor a sort honnan indítsam. de ezzel a 39/12-vel axxem 46-ot is forgattam már ki,de azt csak csúcsban. ergo, 50-hez síkon elég kell legyen az 52/15, esetleg 14. de értelmes közlekedésre az 52/19, 18. az 52/17 már a 30-35 közötti tempóra jó, pedálütemtől függően. ha 90rpm-et forgatsz, 52/17-el már elég gyorsan fogsz menni. 52/16-al garantáltan 40fölött (ha megvan az rpm 90)
Hogy néz ki az előbbi kifejtésed 48T tányérral, mert nekem az jön le, lehet elég lenne az is.
Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.
nekem a tehénen, (a téli, nem a Gan, visszavontam ) elől 39T van és nemrég 39/12-vel 40-el résztávoztam, de amikor nagyon befújt az oldalszél,azt is nehezen tekertem ki. ez 52-es tányérral hajszálra megfelel az 52/16-nak... épp ma számoltam,mert agyalok rajta, hogy lecserélem a 39-et üreges 52-re,csak akkor a sort honnan indítsam. de ezzel a 39/12-vel axxem 46-ot is forgattam már ki,de azt csak csúcsban. ergo, 50-hez síkon elég kell legyen az 52/15, esetleg 14. de értelmes közlekedésre az 52/19, 18. az 52/17 már a 30-35 közötti tempóra jó, pedálütemtől függően. ha 90rpm-et forgatsz, 52/17-el már elég gyorsan fogsz menni. 52/16-al garantáltan 40fölött (ha megvan az rpm 90)
Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.