de ez brutál súlyelőny... hova lettek a fölös grammok?


11-es nicns ilyen (egyelőre)
Valter bringáján láttam az ilyen láncot (minő véletlenasebestyen írta: ↑2023.07.06., csüt. 10:07Jah, ez az új Sram flat top lánccsaládból - erős gyanúm szerint - a Sram Red, a csapok és a szemek belseje krómozottak, kívülről nikkelezett.
Jah, ez az új Sram flat top lánccsaládból - erős gyanúm szerint - a Sram Red, a csapok és a szemek belseje krómozottak, kívülről nikkelezett.
Divatbringások. Ezek ilyen vitrinbringák. 1-2 fogról lecsiszolták finoman a festést, hogy olyan legyen, mintha használták volna már. Bohócok.
mert nokedlik, nem bírják jól beforgatni az 50-est
Csak nehéz befogadni, hogy a 10 sebességből csak háromra van szükség.Szalon írta: ↑2023.07.05., szer. 19:59
Többiek valószínüleg elsiklottak a felett, hogy elektromos bicajt használsz...
Vedd nyugodtan a legnagyobbat! A 48-as tányér annyit jelent, hogy 1-el feljebbi(nagyobb) hátsó fogaskeréken éred el ugyanazt a sebességet azonos fordulattal, az 52-es tányér pedig 2 kerékkel feljebb fogja ugyanazt adni kb. azaz a mostanihoz képest lesz még 1, vagy 2 +sebességed a 44-es tányérhoz viszonyítva.
Többiek valószínüleg elsiklottak a felett, hogy elektromos bicajt használsz...aladin66 írta: ↑2023.07.05., szer. 14:33Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.
Érthető,de szokat, főleg a 24et csak keresztbeálló lánccal tudot beváltani.aladin66 írta: ↑2023.07.05., szer. 18:38Jelenleg a 44T első lánctányérral, amiből egy van, csak a 11-13 és esetleg a 15 sort használom a nagy sebesség miatt. Az már kezd kopni emiatt. Ha cserélek láncot és első tányért, akkor nem cserélném a hátsó sort, hanem azokat a fogszámokat szeretném majd használni, amit most soha. Tehát a megfelelő első tányér megválasztásával jutnék (f)el a 19-21-24 fogakra, amin most sosincs a lánc. Ha nem érthető így, még részletesebben leírom.pärt írta: ↑2023.07.05., szer. 15:53Már a 48/11 is elég haladós lesz ötvenes tempóhoz - nem fog túlpörögni a lábad. 52/11-nek csak komolyabb lejtőn van értelme (átlag fizikum mellett).
Ha valamiért nem akarod használni az alsó fokozatokat - bár számomra nem világos, miért nem, valamelyik végén némi kompromisszum mindig lesz a láncvonalban - akkor a sor középső részét használva kb. ugyanott leszel, mint a mostani, 44-es lánckerékkel és a soron a legnehezebb áttételekkel.
Hajtáshatékonyság szempontjából természetesen a nagyobb/nagyobb kombó mindig jobb - persze csak ha nem áll keresztbe a lánc.
Jelenleg a 44T első lánctányérral, amiből egy van, csak a 11-13 és esetleg a 15 sort használom a nagy sebesség miatt. Az már kezd kopni emiatt. Ha cserélek láncot és első tányért, akkor nem cserélném a hátsó sort, hanem azokat a fogszámokat szeretném majd használni, amit most soha. Tehát a megfelelő első tányér megválasztásával jutnék (f)el a 19-21-24 fogakra, amin most sosincs a lánc. Ha nem érthető így, még részletesebben leírom.pärt írta: ↑2023.07.05., szer. 15:53Már a 48/11 is elég haladós lesz ötvenes tempóhoz - nem fog túlpörögni a lábad. 52/11-nek csak komolyabb lejtőn van értelme (átlag fizikum mellett).
Ha valamiért nem akarod használni az alsó fokozatokat - bár számomra nem világos, miért nem, valamelyik végén némi kompromisszum mindig lesz a láncvonalban - akkor a sor középső részét használva kb. ugyanott leszel, mint a mostani, 44-es lánckerékkel és a soron a legnehezebb áttételekkel.
Hajtáshatékonyság szempontjából természetesen a nagyobb/nagyobb kombó mindig jobb - persze csak ha nem áll keresztbe a lánc.
Hogy néz ki az előbbi kifejtésed 48T tányérral, mert nekem az jön le, lehet elég lenne az is.revox írta: ↑2023.07.05., szer. 14:55nekem a tehénen, (a téli, nem a Gan, visszavontam ) elől 39T van és nemrég 39/12-vel 40-el résztávoztam, de amikor nagyon befújt az oldalszél,azt is nehezen tekertem ki. ez 52-es tányérral hajszálra megfelel az 52/16-nak... épp ma számoltam,mert agyalok rajta, hogy lecserélem a 39-et üreges 52-re,csak akkor a sort honnan indítsam. de ezzel a 39/12-vel axxem 46-ot is forgattam már ki,de azt csak csúcsban. ergo, 50-hez síkon elég kell legyen az 52/15, esetleg 14. de értelmes közlekedésre az 52/19, 18. az 52/17 már a 30-35 közötti tempóra jó, pedálütemtől függően. ha 90rpm-et forgatsz, 52/17-el már elég gyorsan fogsz menni. 52/16-al garantáltan 40fölött (ha megvan az rpm 90)aladin66 írta: ↑2023.07.05., szer. 14:33Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.
nekem a tehénen, (a téli, nem a Gan, visszavontam ) elől 39T van és nemrég 39/12-vel 40-el résztávoztam, de amikor nagyon befújt az oldalszél,azt is nehezen tekertem ki. ez 52-es tányérral hajszálra megfelel az 52/16-nak... épp ma számoltam,mert agyalok rajta, hogy lecserélem a 39-et üreges 52-re,csak akkor a sort honnan indítsam. de ezzel a 39/12-vel axxem 46-ot is forgattam már ki,de azt csak csúcsban. ergo, 50-hez síkon elég kell legyen az 52/15, esetleg 14. de értelmes közlekedésre az 52/19, 18. az 52/17 már a 30-35 közötti tempóra jó, pedálütemtől függően. ha 90rpm-et forgatsz, 52/17-el már elég gyorsan fogsz menni. 52/16-al garantáltan 40fölött (ha megvan az rpm 90)aladin66 írta: ↑2023.07.05., szer. 14:33Segítséget szeretnék kérni:
Van hátul (a pedelec trekkingen) egy SHIMANO 10 sebességes 11-36T sorom, elől most 44T tányér. 40 km/óra fölött nagyon pörög a lábam. Szoktam menni 50 fölött is, akkor nagyon-nagyon, és hátul csak az alsó 1-2 sort használom. Ha kicserélném elől 52T-re, akkor 30-40 km/óra között hol lenne a számomra ideális csapásszámnál (90 körül) a lánc. Az lenne a cél, hogy hátul nem cserélnék fogaskereket, csak feljebb kerüljön a lánc, mondjuk a 19-21-24 fogszámokra még 50 km/óra körül is. Nem tudom, hogy az 52T kellene, vagy elég lenne-e a 48T, mert 50T nincs.