lenne javaslatotok egy kétutas, 95 dB érzékenységű hangsugárzóhoz passzoló erősítőre, aminek nagyon finom a hangerőszabályzása, legalább 3 bemenete van, és lehetőleg nem full csöves? :)

szitaati írta: ↑2022.07.11., hétf. 22:39Sziasztok!
Édesapám megkért, hogy segítsek neki új erősítőt venni. (Jelenleg egy '94-5 körüli Yamahája van, amihez egy pár Zsolt Audio Standart csatlakozik. Az erősítő akkor majdnem csúcs volt a Yamahán belül. Saját Onkyo Integra A8670-emet helyére téve nagy hangzásbeli különbséget nem hallottam, igaz nem volt csak rövid ideig így)
Úgy tudom új erősítőt szeretne.
Tudtok javasolni valamit 200 eFt alatt, ami nem visszalépés? (gondolo ennyiért nem a csúcskategória jön szóba)
Köszönettel:
Attila
szitaati írta: ↑2022.07.12., kedd 07:57Ezekkel egyetértek. A baj az, hogy a jelenlegi Yamaha bemenet választó kapcsolója (amit egy beleépített villanymotor mozgat a távirányító alapján) annyira szar már, hogy semelyik bemenet nem használható. Recseg, nem szól. Ezt a forgókapcsolót már nem kapni, tisztítás már többször volt komoly pénzekért, pár hétig jó ilyenkor....)
Szóval bármennyire szeretnénk megtartani, nem lehet.
Új, bolti erősítőt szeretne.
Köszönöm a tippeket.![]()
trane írta: ↑2022.07.12., kedd 06:42ha (a picivel korábbi) AX-900-asa van, maradjon mellette, az egy szuper gép!(ráadásul van benne minden
, és Hangban sem marad el a Heed Obelisk-ektől...
) . amennyiben pedig nem az, érdemes lenne a típust beírni, mivel - ellentétben a közhiedelemmel - a japán cuccok tudnak ám nagyon jók lenni
(amit anno az angol, így számunkra és akkor leginkább meghatározó hi-fi-s sajtó igyekezett igencsak ellenkezőleg tálalni
)
trane írta: ↑2022.07.12., kedd 06:42ha (a picivel korábbi) AX-900-asa van, maradjon mellette, az egy szuper gép!(ráadásul van benne minden
, és Hangban sem marad el a Heed Obelisk-ektől...
) . amennyiben pedig nem az, érdemes lenne a típust beírni, mivel - ellentétben a közhiedelemmel - a japán cuccok tudnak ám nagyon jók lenni
(amit anno az angol, így számunkra és akkor leginkább meghatározó hi-fi-s sajtó igyekezett igencsak ellenkezőleg tálalni
)
Zsolt Audio - Heed vonalon lehet célszerű lenne tovább menni....egy pár Zsolt Audio Standart csatlakozik...
szitaati írta: ↑2022.07.11., hétf. 22:39Sziasztok!
Édesapám megkért, hogy segítsek neki új erősítőt venni. (Jelenleg egy '94-5 körüli Yamahája van, amihez egy pár Zsolt Audio Standart csatlakozik. Az erősítő akkor majdnem csúcs volt a Yamahán belül. Saját Onkyo Integra A8670-emet helyére téve nagy hangzásbeli különbséget nem hallottam, igaz nem volt csak rövid ideig így)
Úgy tudom új erősítőt szeretne.
Tudtok javasolni valamit 200 eFt alatt, ami nem visszalépés? (gondolo ennyiért nem a csúcskategória jön szóba)
Köszönettel:
Attila
Szia!dekumanus írta: ↑2022.07.03., vas. 12:31Üdv!
Köszönöm a választ. Sztem nem torzít a HK magas tartománya, csak nekem nem tetszik quadrálokkal a hangzása. Túl kihegyezett, magasba húz. Valószínűleg valami angol, vagy olasz hangsugárzóval jobban szólna. Volt már több féle hangfalam és ez a HK sem az első erősítőm, de ezt megtartanám zenehallgatásra, mert van a hangzásában valami ami a NAD 3020 "menő manóra"emlékeztet, ( nagyon régen volt ilyenem is és kellemes emlékek kísértenek ). Kell találni a HK. vashoz hozzá illő, nagyobb érzékenységű, lágyabbra hangolt, akár valami régebbi, nagyobb zárt monitorsugárzót! Fém dómos német és francia hangdobozok sztem, kerülendők! Úgy gondolom ilyen hozzá illő hangdoboz, csak meg kell találni! Reménykedek abban, olyan valaki is írni fog aki HK 1200-as vagy 1400-as erősítőt használ és elárulja mint akasztott rá. Minden javaslatot, tippet, az eddigieket és a remélt későbbieket is megköszönöm. Az erősítőt megtartom, annak cseréjét ne javasoljátok! Hajrá!
Dekumanus
A Snellt lenyúlta és négyszeres árért árulta P.Q., az egyik legdrágább AN E verzió tesztje meg itt olvasható, elég gáz konstrukció 12200dollárért, nem beszélve a specifikáció ordas hazugságairól. https://www.stereophile.com/content/aud ... ificationstunerman írta: ↑2022.06.30., csüt. 14:58Volt már arra példa - talán elsőként - a Merlin Audionál, hogy az Ongakut (az eredetit, amit Kondo készített) egy Snell type E hangfalon demonstrálták:
http://hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM4008.HTM
![]()
TJ.
Sok összetevős szerintem ez a kérdés, én általánosságokba (ezek jobbak, azok jobbak) semmiképp nem mernék belemenni, mivel mindenre lehet ellenpéldát találni. Annyi viszont bizonyos, hogy az aktív dobozok esetén kevesebb a gond, mert kiesik a kábelezéses meg illesztéses mizéria nagy része. Ez szerintem mindenképpen előny, feltéve ha nem hifizni akarunk hanem zenét hallgatni (de ez esetben is könnyen lehet limitációba futni). Az olyan "lifestyle" rendszereknél pedig mint amilyen például a KEF LS50W, gyakorlatilag semmi másra nincs szükségünk, csak egy mobiltelefonra. Ráadásul ezeknél általában még a dizájnra is figyelnek, ami szintén szempont lehet. Ezek összességében szerintem nagyon sok vevőnél el is döntik a kérdést.BLX írta: ↑2022.06.27., hétf. 11:32Egy kis gondolatébresztő, vita indító "a miért nem vennék egy db nagyon drága sztereó luxus erősítőt" témában:
Jó aktív váltással, bi- vagy tri- amplifikált aktív dobozok nem lehet, hogy "jobbak" és tudásukhoz mérten mindezt kedvezőbb áron kínálják, mint egy drága sztereó kézműves-luxus erősítő egy hifi passzív dobozzal? Itt most első sorban arra gondolok, hogy bizonyos márkák a pro audio és a hifi határán olyan ár/érték arányt és műszaki tartalmat képviselnek, amelyekhez hasonlót a hifi márkák jóval több pénzért kínálják.![]()
Olyan is van, meg olyan is hogy odaadnánk érte a fél lábunkat
És van az is, hogy egy stúdió doboz esetén a tervezési szempont, ha minden igaz, a legjobb hanghűség. Az, hogy ezt milyen formában, méretben sikerül megalkotni, nagyjából másodlagos. Egy nappaliban ezek meg talán több esetben elsődleges. És itt jön képbe, hogy a lehető legjobb hang mellé, milyen forma párosul.sutemenyx írta: ↑2022.06.27., hétf. 11:41
Hát az attól függ. Egy szintig igen, mondjuk az ATC-nak van elégjó aktív hangfala, de mondjuk már egy Ongaku szintje nincs képviselve a pro audioban. Igaz, ahhoz aztán igazi kihívás olyan passzív dobozt találni, ami müszakilag is helyesen működik vele és meg is tudja mutatni maradéktalanul az erősítő előnyeit.
Elméletileg igaz, hogy aktív váltással és bi vagy triamppal könnyebb jó dobozt építeni költséghatékonyan. A probléma a gyakorlattal van inkább. A consumer hifigyártók viszonylag ritkán merészkednek erre a területre, és ha mégis, akkor inkább az olcsó belépő szinten, mint pl. a Kanto Audio vagy Argon. Itt általában filléres, gyenge minőségű D-osztályú erősítők kerülnek beépítésre, és ez gyorsan lenullázza at aktív építés előnyeit. Néhány nagyobb márka is elindult ebbe az irányba, pl. KEF, Dali, de ők inkább az allinone vonalat követik, tehát nem csak az erősítő, hanem DAC és streamer is be van építve. A KEF LS50 Wireless II alig több mint 1 millióért például egy nagyon jól sikerült darab szerintem. Aztán vannak a proaudio cégek aktív studiomonitorai. A kínálattal nincs gond, rengeteg ilyen dobozt lehet kapni a százezres kategóriától a sokmilliósig. Közös probléma ezekkel, hogy a nagy többségük közeltéri használatra optimalizált, így otthoni körülmények között nem feltétlenül szólnak ideálisan. A másik gond, hogy ezek munkára tervezett eszközök, remekül meg tudják mutatni egy felvétel apró hibáit is, de otthoni elmélyült zenehallgatásra közel sem ennyire optimálisak. Persze halottam már ilyenből is elég meggyőző hangot, pl. nagy Genelec monitor, beépített szoba akusztika korrektorral, rendesen mérve és beállítva elég jó tud lenni, feltéve, ha valaki amúgy is szereti ezt az analítikus hangkaraktert.BLX írta: ↑2022.06.27., hétf. 11:32Egy kis gondolatébresztő, vita indító "a miért nem vennék egy db nagyon drága sztereó luxus erősítőt" témában:
Jó aktív váltással, bi- vagy tri- amplifikált aktív dobozok nem lehet, hogy "jobbak" és tudásukhoz mérten mindezt kedvezőbb áron kínálják, mint egy drága sztereó kézműves-luxus erősítő egy hifi passzív dobozzal? Itt most első sorban arra gondolok, hogy bizonyos márkák a pro audio és a hifi határán olyan ár/érték arányt és műszaki tartalmat képviselnek, amelyekhez hasonlót a hifi márkák jóval több pénzért kínálják.![]()
Hát az attól függ. Egy szintig igen, mondjuk az ATC-nak van elégjó aktív hangfala, de mondjuk már egy Ongaku szintje nincs képviselve a pro audioban. Igaz, ahhoz aztán igazi kihívás olyan passzív dobozt találni, ami müszakilag is helyesen működik vele és meg is tudja mutatni maradéktalanul az erősítő előnyeit.BLX írta: ↑2022.06.27., hétf. 11:32Egy kis gondolatébresztő, vita indító "a miért nem vennék egy db nagyon drága sztereó luxus erősítőt" témában:
Jó aktív váltással, bi- vagy tri- amplifikált aktív dobozok nem lehet, hogy "jobbak" és tudásukhoz mérten mindezt kedvezőbb áron kínálják, mint egy drága sztereó kézműves-luxus erősítő egy hifi passzív dobozzal? Itt most első sorban arra gondolok, hogy bizonyos márkák a pro audio és a hifi határán olyan ár/érték arányt és műszaki tartalmat képviselnek, amelyekhez hasonlót a hifi márkák jóval több pénzért kínálják.![]()
A kimenők Magyar gyártmányúak már. A prototípusban volt Sowter trafó egyszer, aztán itthon találtak jobbat. Az infó közeli forrásból származik. A magyar trafónak szélesebb az átvitele, gondolom nem 20-tól 20-ig megy, és szebb a hangja.frei34 írta: ↑2022.06.25., szomb. 16:11Azt nem tudom, hogy ki tervezte, de azt igen , hogy ki gyártotta..A belbecsről csak annyit, hogy kíváló alkatrészekből épül fel, az építést is követtem képekről, nem tudom, hogy lehet-e róla feltenni, megkérdezem. Ha jól emlékszem, a kimenők egyedileg ide gyártott Sowter kimenőtrafók..
Ne reagáld túl.bigkópé írta: ↑2022.06.26., vas. 13:20
Köszönöm. Ilyen az itteni hifi társadalom elitje. Minden újra, amit nem ők találtak ki rácsapnak mint tyúk arra a bizonyosra. Itt is a "törzs közönség" ugrott mint a nyúl. Igaz kifogásokkal, de az nem számít. Ivor Tiefenbrun mondta vala: mindegy mit írnak az LP12-ről, csak írjanak.![]()
Köszönöm. Ilyen az itteni hifi társadalom elitje. Minden újra, amit nem ők találtak ki rácsapnak mint tyúk arra a bizonyosra. Itt is a "törzs közönség" ugrott mint a nyúl. Igaz kifogásokkal, de az nem számít. Ivor Tiefenbrun mondta vala: mindegy mit írnak az LP12-ről, csak írjanak.Kellnerművek írta: ↑2022.06.26., vas. 09:04Frissen jegyzett kolléga feltesz egy ártatlan kérdést.bigkópé írta: ↑2022.06.23., csüt. 11:37Valaki Ismeri ezt az erősítőt? Nekem nagyon tetszik. Gondolkodom rajta, hogy ilyet vegyek. Máshol azt írták róla, hogy egy öreg hifista szaki, meg egy, korábban az űrtechnikával foglalkozó mérnök tervezte.
https://www.youtube.com/watch?v=8oG94T3GQGE
Jó szokásunkhoz híven mindenkinek van véleménye róla, amit nem is rejt véka alá, generál 3 nap alatt több, mint 60 hozzászólást,sok új video megtekintést, csak ketten vallják be a deresen, hogy ők a Ludas Matyi, azaz bármi lövésük is van a termékről. Mindenki megmutatja a foga fehérjét, pro és kontra, vérmérséklete szerint.
Most már több százan ismerik , több ezren olvassák a potenciális vevőjelöltek közül. Így is be lehet dobni valamit a köztudatba.
Jobb, mint a lap tetején levő hirdetések.
Ügyes, nagyon ügyes !![]()
Óvatosságból. Ha nincs érdeklődés, akkor nincs cég sem. Egyik kis gyártó sem hülye, hogy egy új termékre csak úgy blindre bejegyezzen egy céget. A prototípusok legyártása után bemutató, majd ha az érdeklődés pozitív, akkor cég grundolás. Én is így csinálnám.