Kizárólag a gyári katalógus adatokra hagyatkoztam......nem fogyaszt többet, de kevesebbet sem.
A DSG ráadásul 7 gangos, szóval elvileg még jobban kéne kihasználnia a nyomatékot...
Na mindegy, nem vitaindítónak szántam.... csupán érdekességnek...

Kizárólag a gyári katalógus adatokra hagyatkoztam......nem fogyaszt többet, de kevesebbet sem.
Kicsit lassabban reagál egy kövér gázadásra a dsg a skodákban,ez lehet az ok,viszont azt kétlem hogy többet fogyasztana,bár az is lehet.violin írta: ↑2022.06.22., szer. 18:44Valóban kb 50kg-al nehezebb..... de a gyorsulás fél másodperccel rosszabb. Persze ez egy kisautó,nagyjából tökmindegy a 0-100...... de nekem akkor is fura, mert a duplakuplungosok esetében pont azt szokták kihangsúlyozni, hogy mivel sosem szakad meg a hajtás dinamikusabb és a fogyasztásra is kedvezően hat.....Alex_Aston írta: ↑2022.06.22., szer. 16:52A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
De gondolom csak stopperrel mérhető különbség van, való életben ebből kb. nem érződik semmi.
Valóban kb 50kg-al nehezebb..... de a gyorsulás fél másodperccel rosszabb. Persze ez egy kisautó,nagyjából tökmindegy a 0-100...... de nekem akkor is fura, mert a duplakuplungosok esetében pont azt szokták kihangsúlyozni, hogy mivel sosem szakad meg a hajtás dinamikusabb és a fogyasztásra is kedvezően hat.....Alex_Aston írta: ↑2022.06.22., szer. 16:52A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
De gondolom csak stopperrel mérhető különbség van, való életben ebből kb. nem érződik semmi.
A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
1. Nem. Hanem az, hogy az 1 millió lehet 900e körüli összeg, meg 1,1 is. Nagyjából. Az 500e-et arra írtam, hogy nem 500e Ft-os jövedelemből veszi az ember az új autót. Ha igen, akkor ott van más is a háttérben (családi segítség, örökség, stb.). Ami nem baj, sőt, nagyon jó, ha van ilyen.Aszpirin írta: ↑2022.06.22., szer. 14:43
1. vagyis nálad a "nettó 1 millió alatt" egyenlő az 500ezerrel? És 500ezer meg 900ezer között fillérek vannak? Ha igen, akkor nincs több kérdésem.
2. megint a szövegértés. Nem kivételekről van szó, hanem arról, hogy lehet-e vagy nem nettó 1 millió alatti keresettel újautót venni. Ha egyetlen embernek is sikerült a 10 millióból, akkor az már bizonyítja, hogy lehet. Én pedig kettőt is felhoztam, csak azok közül, akiket én ismerek. Ez van. Másrészt ne akarj mindent jobban tudni még a barátaimról is, akiket nem ismersz, mint én. Egyiküknél sem éri el a család összbevétele az 1 milliót. De ha most így számolsz, akkor fogalmazz pontosan "nettó egymillió alatti családi összbevétel"-t írj, és ne "nettó 1 millió alatti fizetés"-t.
3. Amiket írsz, eltekintve az ártól, használt autóra is igaz, ergo relatíve nem érv az újautó-vásárlás ellen (hanem inkább az autóvásárlás ellen általában). A vételárat viszont hány évre osztod le? Pl. 7 év, havi 100, az máris 8,2 millió. Üzemanyag: havi 1 tank, legyen 25ezer (én az 50 literes tankba 22-23ezrenként tankolok). Marad havi 75.000, vagyis évi 900ezer gumikra fogyó alkatrészekre és időszakos szervizekre. Biztosan kiszámoltad, hogy ebből nem jönnek ezek ki? Mert nekem úgy tűnik, hogy megint hasból beszélsz.
4. Szóval te a "luxus"-t az "elérhetetlen" szinonimájaként használod? Rendben, ez a véleményed. Nekem nem, és az érveink egyenértékűek, szóval amíg nem hozol fel statisztikai adatokat, addig maradunk annál, hogy "új" autót venni luxus, ebben egyetértünk. Új autó viszont nem "kell". Használtat is lehet venni, ha "kell". Amit megenged a büdzsé.
5. Megint nem figyeltál. A 2007-es új belépő Octaviát a mai új Octaviával összehasonlítani nem lehet, mert mind méretben, mind szolgálttásokban, mind műszaki tartalomban 1-2 kategóriányit fennebb lépett. Ja, és ma már csak kombi van, ami 2007-ben is kb fél millával drágább volt. Az 1-es Octit én inkább a mai Fabiával vetném össze, ha már muszáj, de ennek sincs értelme, mert a mai Fabia is komolyabb műszaki tartalmú autó, mint az 1-es Octi (ezzel nem akarom degradálni az 1-es Octit, mielőtt félreértenél). Én tehát csak annyi írtam, hogy "akkor sem volt olcsó".
6. az autóárak, fizetések növekedését hosszabb távon érdemes összevetni, de amúgy nem, nem akarok ezzel vitatkozni. Ez viszont az öszes európai országra igaz: az autók és fenntartási költségeik a "jobb" országokban is elszálltak a fizetésekhez kképest, egyre drágábbak, köszönhetően a zöldülésnek illetve a fantasztikusan nagyszerű energiapolitikának. Amit egyébként rá akanak erőltetni minden EU-s országra.
1. vagyis nálad a "nettó 1 millió alatt" egyenlő az 500ezerrel? És 500ezer meg 900ezer között fillérek vannak? Ha igen, akkor nincs több kérdésem.Alex_Aston írta: ↑2022.06.22., szer. 13:481. Igen, az is alatta van. Lehet fillérre számolni, de nagyságrendekre, vagyis nagyjábóli összegre gondoltam.
2. Igen, van mindig kivétel. De én eleve többségről beszéltem, te meg azt, hogy ezt látod. Ez utóbbi esetben általában a többségre gondol az ember. A felvidéki rendszám pedig szimpla adócsalás. Lehet így is, meg úgy is nevezni, ki, hogy csavarja, de a lényegen nem változtat. Az említett gyerekes barátaidnak gondolom van élettársa/felesége, és az is hoz valamit a családi kaszsába. Ha jól sejtem, úgy már megvan az 1 millió körüli jövedelem.![]()
3. Vételár, üzemanyag, havi 1 tankkal számolva (tehát szinte minimális futásteljesítmény), szervizköltség (éves revízió, gumik cseréje, és új gumik mondjuk 5 évente, kopó, fogyó alkatrészek költségei, stb. Ezeket leosztva havi szinten a vételárral együtt nem jössz ki az említett belépő szintű Fabia esetében sem 200e alatt.
4. Igen, de a vételár/törlesztő viszont magasabb. Nem beszélve az értékcsökkenésről (ami most kivételesen minimális, de ez nem tart örökké).
5. Én is ezt írom, hogy luxus az autó. Mindig is az volt, ez nem kérdés, ezt már sokszor, régebben is leírtam, nem csak itt (de ott is jelen voltál). Viszont most ilyen feltételek mellett már szinte elérhetetlen luxus a többségnek. Bár sokan inkább nem esznek, nem isznak, és hagyják, hogy az autó összefossa magát, mert nem költenek rá, de a kocsi az kell. Ez nem is kis hányadban van sajnos így.
A "jár" dolgot nem tudom, miért kell újfent kiemelni, mikor erről részemről szó sem volt, és az e mögött láttatni akaró dolgot sem említettem.
6. Én csak azt írtam, hogy az autók árának emelkedésével nem tartotta az arányt a fizetések növekedése az utóbbi 3-4 évben. Ezt remélem nem vitatod. De amúgy az infláció 2007-hez képest kb. 100% volt. És 8 millióért tudtommal nem kapsz Octaviat alulról a második teljesítmény szintű motorral, mert a belépő modell is 10 millióról indul. Persze mondhatjuk, hogy jobb autó, több alapfelszereltséggel, stb. Bár itt jön képbe, hogy technológiai fejlődés is van a világon, vagy mi, ami elvileg fajlagosan olcsóbban adja ugyanazt, vagy nem drágábban a jobbat.
1. Igen, az is alatta van. Lehet fillérre számolni, de nagyságrendekre, vagyis nagyjábóli összegre gondoltam.Aszpirin írta: ↑2022.06.22., szer. 09:39
1. "nettó 1 milliós fizetés alatt nem lehet" és az "500 ezereből nem lehet" között igen komoly különbség van. Magyarázzam? Nettó egymillió alatt van a nettó 900 ezer is. Annyiból pl. tuti lehet.
2. szövegértés és formális logika. a) szövegértés: én nem írtam, hogy ez a többbség. Hanem, hogy akinek "van sütnivalója". (És nem, ez nem adócsalást vagy egyéb "ügyeskedést" jelent. Nem szeretem a szlovák rendszámosokat én sem, de azért látni kell, hogy ha etikailag megkérdeőjelezhető is a dolog, jogilag tudtommal nem csalók). Vagyis az, hogy a többség milyen, az nem érv a mondandóm ellen, legfeljebb érv amellett, hogy a többségnek nincs elég sütnivalója. Ettől Neked még lehet, bár Te sem tudsz venni egy Fabiát sem, szóval...na. b) formális logika: a "lehet", "létezik" típusú kijelentéseket nem lehet cáfoloni ellenpéldák felhozatalával (akár tömeges ellenpéldákkal sem), viszont egyetlen példa már bizonyítja őket. Folyomány a konkrét esetedben: az, hogy Te nem tudod megvenni a Fabiát, ill. az, hogy a baráti körödben senki sem, az nem jelenti azt, hogy nem lehet, viszont én a baráti körömben konkrétan ismerek (hirtelen kettő jut eszembe), aki tisztességes adózott bérből (tehát NEM vállalkozóként, hanem alkalmazottként) igenis vett (az elmúlt 2 évben) új autót, miközben bőven 1 millió forint alatt van a nettó keresete, és egyikük kettő, a másikuk egy gyereket is nevel. Az autók típusa Dacia Lodgy (7 személyes) és Opel Astra K, tehát meglehetősen alsó-alsóközép kategória, de mindkettő nagyobb, mint a Fabia. Q.e.d. (tehát: lehet)
3. részletezd, lsz. a havi 200-at. Hitelre veszel autót? Akkor mennyi ebből a banki kamat és mennyi a hitelhez kötelező casco díja? Ja, hogy igencsak számottevő része? Miért, nem lehet készpénzzel megvenni? Dehogynem, tegyél félre havi 150-et 4-5 évig ahelyett, hogy havi 200-at fizetnél a banknak/biztosítónak (a gyűlő pénzzel vegyél szuper államkötényt pl., rizikómentes és nem túl magas, de biztos kamatozással), és hoppá, meglesz a készpénz, és még jobban is jársz, mert a különbségből addig járhatsz egy 400ezerért vett öreg Suzuki WagonR-rel - amit majd el sem kell adnod, jó lesz második kocsinak. Ez is konkrét példa, az egyik a két említett ismerős közül így csinálta. Visszautalnék a sütnivalóra.
4. az újautó fenntartási költségei az első években saját tapasztalatom szerint lényegesen alacsonyabbak egy hasonló kategóriájú használtnál. Ez kb mindenre igaz, az üzemanyagra, a szervizköltségekre, kötelező biztosításra, stb...
5. amint már többen is leírták, Magyarországon eddig még mindig luxusnak számított egy újautó megvásárlása. Ami megterheli a családi költségvetést, stb, tehát át kell(ett) gondolni. Fel kell fogni, hogy a luxuscikkeket nem mindenki tudja megengedni magának, és ha pl. pont nem tudod megengedni, akkor ez van. Egy luxuscikk elérhetetlenségén siránkozni totál hülyeség. Persze lehet, hogy nem látom jól, és igenis mindenkinek járjon minden elképzelhető, mert csak (emlékeztet ez valamire....)
6. az megint nem érv, hogy mennyiért lehetett venni x évvel ezelőtt egy 4-5 éves használt Octaviát (a lehető legalacsonyebb áron amúgy sem tanácsos használtautót venni, de mindenkinek szíve-lelke rajta). PONTOSAN emlékszem, hogy a LEGALAPABB, full-fapad 1.6 szívóbenzines ötajtós Octavia 2007-ben 4.150.000 forintba került (azért tudom, mert a PoHu budai telephelyének Skoda-részlegéről nem kis dühvel távoztam, amiért nem voltak hajlandóak egy tapodtat sem engedni az árból /nekem pont 4 millió volt a büdzsém/... végül a VW-s részlegről hoztam el egy VW Golf Variant 0-kilométeres szalonautót szintén fullfapad kivitelben de metálfényezéssel, 4millióért - ennyit arról, hogy mennyivel olcsóbbak a Skodák). Ha összeveted a 15 évnyi kumulált inflációval, meg fogsz lepődni, hogy akkor sem volt olcsó egy alap Octavia sem. Igen, egyszer kiszámoltam, beírtam ide vagy a Skoda indexes fórumába, csak hogy az emberek észhez térjenek a nagy panaszkodásban. Az valódi újkeletű probléma inkább az, hogy ha ma akarsz egy Octaviát rendelni, akkor ösrülhetsz, ha 2024 (!!!) januárja előttre kapod a várható szállítási időt, vagyis már több, mint másfél év. Természetesen ilyen távon már árgaranciát sem kapsz. És más (főleg népszerű) márkáknál/típusoknál sem sokkal jobb a helyzet. Ez talán még szokás "csiphiánnyal" indokolni, de ezt hiszem, hogy itt már komolyabb strukturális problémák vannak az autóiparban - és tádáámmm, a kereslet is megugrott).
1. "nettó 1 milliós fizetés alatt nem lehet" és az "500 ezereből nem lehet" között igen komoly különbség van. Magyarázzam? Nettó egymillió alatt van a nettó 900 ezer is. Annyiból pl. tuti lehet.Alex_Aston írta: ↑2022.06.21., kedd 23:51
Én nem tudnék új autót venni. Egy Fabiat sem.
Amúgy a tisztességes munka és tisztességes pénz a szlovák rendszám...? Nálam ez ellentmondás...
Tudod nem mindenki vállalkozó szellem, és nem mindenkinek volt olyan családi háttere, ami alapján könnyen boldogul. Ahogy látom, ez a többség még egyelőre. Persze jó úton haladunk, hogy ez változzon valamelyest.
De ha körülnézek a családomban, és a baráti társaságomban, illetve a tágabb ismeretséget, stb., nem azt látom, amit te mondasz. És persze nem azt mondom, hogy nincs ilyen, de szerintem a többség nem ez.
Új, még akár egy kis méretű, alap autóhoz is kell a havi kb. 200e Ft, hogy meg lehessen venni, és fenn is lehessen tartani. Ennyi pénz csak autóra költeni, nem havi 500e-ből lehet szerintem, max, ha egyedül él, mama hotelben valaki, és csak magára kell költeni.
De persze lehet, rosszul látom.
Én nem tudnék új autót venni. Egy Fabiat sem.Aszpirin írta: ↑2022.06.21., kedd 22:13
Lassan kitermeli a fórum Palm2-t...
Nagyjából letojom, hogy mit mutatnak a statisztikák, mert akinek van sütnivalója és nem várja a sült galambot állam bácsi konyhájából, és siránkozás helyett lép, annak ma soha eddig nem látott lehetőségei vannak magyarként tisztességes munkával tisztességes pénzt keresni. És nézve az autókat az utcán (magyar rendszámok + a szokásos NZ meg KN szlovák rendszámok) szép számmal akadnak, akiknek van sütnivalójuk...
Azt a bődületes baromságot pedig, hogy nettó 1 millió fizetés alatt nem lehet már újautót vásárolni, nem is tartom érdemesnek kommentálni.
Ráadásul szinte MINDIG az panaszkodik, akinek jól láthatóan és bevallottan semmi oka![]()
Lassan kitermeli a fórum Palm2-t...Alex_Aston írta: ↑2022.06.21., kedd 09:43Igen, így van. Ez nem is kérdés.
Csak én úgy látom, bár lehet rosszul, hogy az utóbbi 2-3 évben még inkább az lett, azaz a fizetés emelkedésekhez képest nagyobb mértékben drágultak az autók. És ez viszi a használt árakat is, amik lassan szintén luxus dolgok lesznek.
Minden jobban drágult a fizetésekhez képest, mert berobbant az infláció, súlyosbítva a Forint durva leértékelődésével.Alex_Aston írta: ↑2022.06.21., kedd 09:43Igen, így van. Ez nem is kérdés.
Csak én úgy látom, bár lehet rosszul, hogy az utóbbi 2-3 évben még inkább az lett, azaz a fizetés emelkedésekhez képest nagyobb mértékben drágultak az autók. És ez viszi a használt árakat is, amik lassan szintén luxus dolgok lesznek.
Igen, így van. Ez nem is kérdés.
Kicsit elbeszéltek egymás mellett...Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 19:38Na, ez meg a másik.
Bő 4 éve vettem egy akkor pont 5 éves Octaviat, a kínálat tetejéről, nagyon jól felszerelve, viszonylag egyedi belsővel, 2,75 millióért. Most meg ez is a duplája kategória, miközben a fizetések 4 év alatt messze nem duplázódtak, ha jól tudom...
Nagyon örülök, hogy céges kocsim van újra es remélem nyugdíjas koromig így is marad. Annál jobb nincsen.
De most elértünk tényleg oda, hogy egy alap kocsi is szinte luxus.
SUV-ok is mentek a levesbe, ha jól olvastamAlex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 08:33Ez a hülye SUV mánia kinyír minden észszerű autót. Pl. egy Fabia kombi tényleg jó kis autó volt, kettő (nem nagy) gyerekkel simán családi autó annak, aki nem a nagy autók bűvöletében él, de mondjuk nem akar Dacia színvonalat. Na, ez most már nincs. És ahogy említik a cikkben, a SUV verzió csomagtartója JÓVAL kisebb, no meg az ugye lomhább, többet fogyaszt, és drágább fenntartani...
De a többi esetében is hasonló dolgok vannak sajna.
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... o-tipusok/
Na, ez meg a másik.
Megveheted cashre is, akkor havi 130k mínusz.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 18:46Ja. És akkor a kocsira nem kell se biztosítás, se Casco, se adó, se szerviz. Meg egy métert sem megy vele az ember. És az önerő sem a levegőből jön.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 18:37Nem tudom, milyen szerencsétlen hitelkonstrukciót néztél, de némi önerő mellett 4 évre illene 130k körül kijönnie.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 18:15
Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.
Persze lehet csak szerintem.![]()
![]()
Így simán 200e alsó hangon. De lehet még több is.
Ja. És akkor a kocsira nem kell se biztosítás, se Casco, se adó, se szerviz. Meg egy métert sem megy vele az ember. És az önerő sem a levegőből jön.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 18:37Nem tudom, milyen szerencsétlen hitelkonstrukciót néztél, de némi önerő mellett 4 évre illene 130k körül kijönnie.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 18:15Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:39
Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.
Mindenhol elszálltak az árak, most vettem kenyeret. O,75 kg. 980 Ft. A benzin 820Ft, az Eur 400 Ft. Nincs ezen mit csodálkozni.
Persze lehet csak szerintem.![]()
Nem tudom, milyen szerencsétlen hitelkonstrukciót néztél, de némi önerő mellett 4 évre illene 130k körül kijönnie.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 18:15Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:39
Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.
Mindenhol elszálltak az árak, most vettem kenyeret. O,75 kg. 980 Ft. A benzin 820Ft, az Eur 400 Ft. Nincs ezen mit csodálkozni.
Persze lehet csak szerintem.
Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:39
Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.
Mindenhol elszálltak az árak, most vettem kenyeret. O,75 kg. 980 Ft. A benzin 820Ft, az Eur 400 Ft. Nincs ezen mit csodálkozni.
Igen.Acme írta: ↑2022.06.20., hétf. 17:15Azért arról nem az autógyártók tehetnek, hogy a magyar minimálbér (és átlag-, medián- stb bér) konkrétan az utolsó előtti az EU-ban.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:28Ja, pont 1 Misivel több az induló ára.![]()
De már a Fabia is annyiba kerül, mint 2-3 éve az Octavia.
Szóval tök mindegy. Nem átlag embernek való az sem.
Eddig is luxus volt az autó. De most már végérvényesen az lett. Nettó 1 millió alatti jövedelemmel gyakorlatilag nem lehet venni új autót. Szép új világ...![]()
![]()
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220 ... esz-551447
Nem várhatjuk el, hogy Európa koldusainak fejlesszenek és gyártsanak autót (vagy bármilyen terméket).
Lesz ez még így se, ha 2035 től kizárólag elektromos autót lehet majd forgalmazni...
Azért arról nem az autógyártók tehetnek, hogy a magyar minimálbér (és átlag-, medián- stb bér) konkrétan az utolsó előtti az EU-ban.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:28Ja, pont 1 Misivel több az induló ára.![]()
De már a Fabia is annyiba kerül, mint 2-3 éve az Octavia.
Szóval tök mindegy. Nem átlag embernek való az sem.
Eddig is luxus volt az autó. De most már végérvényesen az lett. Nettó 1 millió alatti jövedelemmel gyakorlatilag nem lehet venni új autót. Szép új világ...![]()
Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:28Ja, pont 1 Misivel több az induló ára.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:21Az járjon nyitott szemmel.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 08:33Ez a hülye SUV mánia kinyír minden észszerű autót. Pl. egy Fabia kombi tényleg jó kis autó volt, kettő (nem nagy) gyerekkel simán családi autó annak, aki nem a nagy autók bűvöletében él, de mondjuk nem akar Dacia színvonalat. Na, ez most már nincs. És ahogy említik a cikkben, a SUV verzió csomagtartója JÓVAL kisebb, no meg az ugye lomhább, többet fogyaszt, és drágább fenntartani...
De a többi esetében is hasonló dolgok vannak sajna.
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... o-tipusok/
Javaslom a Skoda Scalat.![]()
![]()
De már a Fabia is annyiba kerül, mint 2-3 éve az Octavia.
Szóval tök mindegy. Nem átlag embernek való az sem.
Eddig is luxus volt az autó. De most már végérvényesen az lett. Nettó 1 millió alatti jövedelemmel gyakorlatilag nem lehet venni új autót. Szép új világ...![]()
Ja, pont 1 Misivel több az induló ára.Vinkler írta: ↑2022.06.20., hétf. 16:21Az járjon nyitott szemmel.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 08:33Ez a hülye SUV mánia kinyír minden észszerű autót. Pl. egy Fabia kombi tényleg jó kis autó volt, kettő (nem nagy) gyerekkel simán családi autó annak, aki nem a nagy autók bűvöletében él, de mondjuk nem akar Dacia színvonalat. Na, ez most már nincs. És ahogy említik a cikkben, a SUV verzió csomagtartója JÓVAL kisebb, no meg az ugye lomhább, többet fogyaszt, és drágább fenntartani...
De a többi esetében is hasonló dolgok vannak sajna.
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... o-tipusok/
Javaslom a Skoda Scalat.![]()
Az járjon nyitott szemmel.Alex_Aston írta: ↑2022.06.20., hétf. 08:33Ez a hülye SUV mánia kinyír minden észszerű autót. Pl. egy Fabia kombi tényleg jó kis autó volt, kettő (nem nagy) gyerekkel simán családi autó annak, aki nem a nagy autók bűvöletében él, de mondjuk nem akar Dacia színvonalat. Na, ez most már nincs. És ahogy említik a cikkben, a SUV verzió csomagtartója JÓVAL kisebb, no meg az ugye lomhább, többet fogyaszt, és drágább fenntartani...
De a többi esetében is hasonló dolgok vannak sajna.
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... o-tipusok/