Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Ha egy eszközt be szeretnél állítani egy alkalommal, akkor nagyon túlzó ezt meglépni. Egy eszköz újonnan 70-80e (x-rite), plusz nagyon sok tanulás és gyakorlat kell hozzá, hogy jól be lehessen kalibrálni.Szalon írta: ↑2019.05.16., csüt. 14:26Tudnátok ajánlani olyan embert, aki Győrben vállal projektor kalibrálást? (jöhet priviben is akár)
B opciónak mennyire reális szerintetek, hogy beszerzek egy műszert, tanulok, olvasgatok és megcsinálom magamnak?![]()
Milyen eszköz szükséges hozzá, amivel már normálisan be lehetne állítani? Nyilván itt a gazdasági része számomra a kérdéses, tanulástól nem riadok vissza!
Ennek töredékéből elvégzi neked valaki a kalibrálást. Az már más kérdés hogy a lámpa öregedésével érdemes újrakalibrálni a gépet, pár 100 óránként.
Az még szerintem segíthet, hogy milyen projektorról van szó? (melyik típus)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára cisco 2019.05.16., csüt. 15:03-kor.
- Szalon
- Fórumlakó

- Hozzászólások: 974
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1532
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Tudnátok ajánlani olyan embert, aki Győrben vállal projektor kalibrálást? (jöhet priviben is akár)
B opciónak mennyire reális szerintetek, hogy beszerzek egy műszert, tanulok, olvasgatok és megcsinálom magamnak?
Milyen eszköz szükséges hozzá, amivel már normálisan be lehetne állítani? Nyilván itt a gazdasági része számomra a kérdéses, tanulástól nem riadok vissza!
B opciónak mennyire reális szerintetek, hogy beszerzek egy műszert, tanulok, olvasgatok és megcsinálom magamnak?
Milyen eszköz szükséges hozzá, amivel már normálisan be lehetne állítani? Nyilván itt a gazdasági része számomra a kérdéses, tanulástól nem riadok vissza!
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszi! Ha lesz eredmény visszajelzek.Blondsztyú írta: ↑2019.05.15., szer. 13:03Hali!
Azt hiszem tudok segíteni a problémádon!
Nálam ugyanez volt a gond az Epson 9300-nál,a gond az hogy az AVR vagy proci menüben engedélyezve van a dual HDMI kimeneted sztem!Amikor projizol előtte a HDMI kiminetet csak azon a csatornán engedélyezd amelyikről a proji kapja a jelet.pl. monitor1 vagy HDMI Out 1-2-3(ahogy jelölve van az adott típuson).Vagy a TV-be menő HDMI-t húzd ki a vetítés idelyére!A gond abból adódik hogy a láncban a készülékek (AVR-TV,Proci-TV)HDMI-n időnként kommunikálnak egymással.Én a proci menüben csak projinak küldök jelet és így nálam megszünt.
Bocs ha nem voltam szakmailag profin fogalmazó,de még kezdő vagyok!Azért remélem tudtam segíteni!
Jelezd,hogy megszünt-e a problem.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
- Blondsztyú
- Fórumlakó

- Hozzászólások: 527
- Csatlakozott: 2013.11.27., szer. 15:59
- Értékelés: 78
- Tartózkodási hely: Nyugat Mo.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hali!
Azt hiszem tudok segíteni a problémádon!
Nálam ugyanez volt a gond az Epson 9300-nál,a gond az hogy az AVR vagy proci menüben engedélyezve van a dual HDMI kimeneted sztem!Amikor projizol előtte a HDMI kiminetet csak azon a csatornán engedélyezd amelyikről a proji kapja a jelet.pl. monitor1 vagy HDMI Out 1-2-3(ahogy jelölve van az adott típuson).Vagy a TV-be menő HDMI-t húzd ki a vetítés idelyére!A gond abból adódik hogy a láncban a készülékek (AVR-TV,Proci-TV)HDMI-n időnként kommunikálnak egymással.Én a proci menüben csak projinak küldök jelet és így nálam megszünt.
Bocs ha nem voltam szakmailag profin fogalmazó,de még kezdő vagyok!Azért remélem tudtam segíteni!
Jelezd,hogy megszünt-e a problem.
Zidoo UHD-3000/Marantz AV8801/Emotiva XPA-5 Gen.2
Triangle Genese Quartet - Voce -Trio 5.2
2xML Dynamo-1500X/AQ CastleRock/AQ XLR/Earth,Mackenzie,Husky/Tápszürő:
Furutech e-TP66EG
Proji:Epson 9300/Synology NAS/AQ HDMI Active Cinnamon4K/ 120"motorized tensioned screen/
Triangle Genese Quartet - Voce -Trio 5.2
2xML Dynamo-1500X/AQ CastleRock/AQ XLR/Earth,Mackenzie,Husky/Tápszürő:
Furutech e-TP66EG
Proji:Epson 9300/Synology NAS/AQ HDMI Active Cinnamon4K/ 120"motorized tensioned screen/
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Baba-Barco ventillátor tuning
Kipróbáltam végül a Noctua ventit a gépben, abban a pozícióban, ahol "kritikusabb" a helyzet (ez a venti szívta ki a meleg levegőt a lámpaházból és "tolta" ki a gép fenekén). A gép fő hőforrása a lámpa, azon kívül alig keletkezik hő a gépben, így ha ezt a problémát sikerül megoldani, akkor készen is vagyunk.
A gép szépen működött ezzel a ventillátorral, a lámpa eco módjában csak kb. 1,5 fokkal mutatott magasabb hőmérsékletet az egyik hőmérséklet-szenzor, mint a gyári ventivel. Ez szerintem semmiség, minimumra vett lámpával biztosan NEM lesz gond akkor, ha a gép mindkét ventillátorát Noctua-ra cseréljük.
A vicc kedvéért közepes (5-ös) majd maximum (11-es) lámpafokozaton is kipróbáltam a dolgot. Félig "feltolt" lámpateljesítménnyel semmi nem történt, kicsit tovább emelte a gép a ventik fordulatszámát és a mért hőmérsékletek szinte nem is változtak.
Maximumon viszont már "kifogyott" a fordulatszám a Noctua-ból, hivatalosan ez a venti 3000-et tud forogni, a Baba-Barco viszont simán meghajtotta a kísérlet végére 3800 körüli sebességgel (gyári ventit már láttam 4500-as fordulatszámon pörögni is). A hőmérsékletek tovább emelkedtek picit, de 4 foknál többet sehol nem nőtt a hőmérséklet (ebben viszont benne volt, hogy közben a moziban is melegebb lett valamivel). A gép NEM produkált vészleállást túlmelegedés miatt (ahhoz még sokkal magasabb hőmérséklet kellett volna a gépen belül) és a Noctua által produkált fordulatszám úgy tűnik nincs az elektronika által elvárt minimum fordulatszám alatt sem, úgyhogy a gép teljesen üzemszerűen működött maximumon járatott lámpával is.
Szerintem minimumra kapcsolt lámpával simán használható a gép ilyen Noctua ventikkel hosszabb távon is, a maximum (11) közelében azonban sokkal több hőt termel a lámpa, ekkor már az alacsonyabb fordulatszámú (de halkabb) Noctua venti NEM tudja ugyanúgy lehűteni a gépet, mint a gyári ventillátor. Ezt az üzemmódot én csak különleges alkalmakkor és CSAK hűvös környezetben használnám (pl. kertmoziban, ahol nagy fényerő kell a nagy képhez, de éjszaka már kellemes hűvös van kint).
Mivel házimoziban mindenki minimumon járatja a lámpát (főleg ha minimalizálni akarja a zajt) ezért szerintem ezt a ventillátor kérdést megoldottnak tekinthetjük.
Egy dolog azonban még eszembe jutott ... de már túl későn ahhoz, hogy kipróbáljam, úgyhogy inkább leírom:
A lámpa a gép fő hőforrása, ennek a házán pedig két forrásból származó levegő áramlik át:
1. A lámpa kis radiálventillátora közvetlenül a lámpatestre irányított légáramot fúj be a foncsorba. Ez akadálytalanul jut be a lámpaházba, de kijutni már csak egy nagyon sűrű fémrácson keresztül tud.
2. A lámpát hűtő ventillátor (közvetve) egy kisebb fémrácson keresztül szívja be a levegőt a lámpaházba, majd a túloldalon az egy másik, nagyobb fémrácson jut ki.
Az ötlet: a levegő sokkal könnyebben tudna áramlani ha ezeket a fémrácsokat eltávolítanánk a lámpaház két oldaláról. A gyorsabban áramló levegő jobban lehűtené a gépet és így az hidegebb mérési adatokat produkálna a hőmérséklet-szenzorokon, ezt érzékelve a gép csökkentené a ventillátorok fordulatszámát, ezáltal tovább csökkenne a zaj.
Hátrány: ha felrobban a lámpa, az üvegtörmelék így (a fémrácsok nélkül) ki tudna jutni a lámpaházból és károsíthatná a színkereket illetve a Noctua ventillátort.
Szerintem azonban az üvegtörmelék tipikusan NEM a lámpa felrobbanásakor károsítja a gépet, ekkor csak kevés jut ki és az sem a ventillátor(ok) illetve a színkerék felé, mivel a lámpaház nyílásai nem ezek irányában vannak. A baj akkor történik, amikor a tulajdonos NEM TAKARÍTJA KI a gépből a felrobbant lámpa törmelékeit, hanem simán betesz egy új lámpát, közben (és előtte) össze-vissza forgatja a gépet (biztosítandó, hogy a kósza üvegdarabok biztosan "megtalálják" a mozgó alkatrészeket) majd ezután ismét bekapcsolja a projektort. Na, ÍGY már kb. borítékolható a színkerék és/vagy a venti sérülése. Ez a probléma azonban pici odafigyelés (és józan ész) segítségével elkerülhető. Ha valaki ezt feléri ésszel és a lámpa esetleges felrobbanása után képes MOZGATÁS NÉLKÜL KIKAPCSOLNI a gépet, majd azt NEM bekapcsolni egy belső takarítás előtt, akkor szerintem csak egy igen minimális kockázatot vállal a lámpaház fémrácsainak az eltávolítása által, viszont a gép így (szerintem) hidegebben (és halkabban) fog működni, a hideg járatás pedig (a kisebb hőtágulás miatt) növeli az elektronika várható élettartamát (később keletkeznek mikrorepedések a forrasztásokban). Rácsok nélkül tehát picit nő a színkerék/venti mechanikai sérülésének a valószínűsége, de megnő a gép elektronikájának a várható élettartama. A gyár nyilván NEM teheti meg, hogy ne "robbanásbiztos" lámpaházat tegyen egy 3 milliós gépbe, nekik tökmindegy, hogy a ventik magasabb fordulatszámon hangosabbak, ipari környezetben a lényeg az üzembiztonság, a zaj lényegtelen. Nekünk viszont kb. a gyári ár tizedébe kerül a gép, a ventillátor 5eFt, a színkerék 20-30eFt között rendelhető Ebay-ről (de otthon is van tartalék) és nekünk a moziban a zaj fontos paraméter, így szerintem NEKÜNK simán vállalható ez a minimális kockázat. Nekem biztosan, ha végre felteszek egy gépet a hálóban, annak halknak kell lennie. Na, EZT ma este tuti kipróbálom.
Ja, a "kritikus" ventillátor egy műanyag légterelő idomon keresztül fújja ki a forró levegőt, de ennek kijáratánál is van egy műanyag rács gyárilag, ez is akadályozza a levegő szabad áramlását. Ezt azonnal kiszedtem, mivel teljesen felesleges akkor, ha a gép pl. a plafonon van, hiszen ott a gyerekek sem a kezüket, sem a ceruzát NEM tudják "betolni" a hívogató lyukba a gép fenekén (és a venti amúgy is kb. 15 centi mélységben van, az a gyerek, aki ilyen mélyre be tudja tenni a kezét, meg is érdemli, hogy ingyen manikűrt csináljon neki a Noctua)!
Este kipróbálom ezt a fémrács-kiszedős-tuningot és majd publikálom az eredményeket (fordulatszámok, hőmérsékletek, füllel érzékelt zajszint változása). Erősen meglepődnék ha NEM lenne hatása ennek a gép hűtésére, de majd meglátjuk...
Egy utolsó ötletem is van: az a műanyag idom, amelyen át a forró levegő kiáramlik a gépből, nem csak a levegőt vezeti ki jelenleg, hanem a hangot is. Ez egy sima műanyag idom, amiben "végigpattog" a ventillátor zaja. Ha ennek a belső felületét kibélelnénk vékonyan valamilyen puha anyaggal, ami elnyelné a mechanikai energiát, akkor a gép fenekén inkább csak a levegő jönne ki a lyukból, a zaj egy része elnyelődne a csőfalon. Első ötletem az optikában használt fekete öntapadó műbársony, ez vékony és puha anyag, biztosan jól nyelné a hangot, ráadásul a fényt is nagyon jól elnyeli, így a lyukon a fény sem tudna kijutni. A vastagsága csupán pár tized milliméter, a légáramlást nem rontaná lényegesen, bár a felülete kevésbé sima, mint a műanyagé, TALÁN emiatt lassulna a levegő áramlása ... ez kipróbálandó. Persze ilyen bársonytapétát a gép házának belső felületére is lehetne tenni kb. mindenhova, ahol "bőven" van helye a levegőnek áramolni (és persze ahol nem vesz részt a fémház a hőleadásban, tehát a lámpa feletti- és alatti felületre biztosan NEM lehet tenni semmit, de sok más felületre igen, ez is tovább csökkentené a gép zaját).
A kisgépek eleve sem zavaróan hangosak, többen mondták már, hogy kb. egy közepes lámpateljesítménnyel járatott Epson 9300-asnak felel meg a zajszintjük. Ha ezt a spéci ventik, a légáramlás útjából eltávolított akadályok és a belül jól elhelyezett hangelnyelő anyag által le tudnánk "nyomni" egy minimumon járatott Epson 9300 zajszintjének akár csak a közelébe, akkor már nagyon mosolygós lennék. Mondjuk így is az vagyok, ha a képre nézek, de azért mindent lehet fokozni...
GyP
Kipróbáltam végül a Noctua ventit a gépben, abban a pozícióban, ahol "kritikusabb" a helyzet (ez a venti szívta ki a meleg levegőt a lámpaházból és "tolta" ki a gép fenekén). A gép fő hőforrása a lámpa, azon kívül alig keletkezik hő a gépben, így ha ezt a problémát sikerül megoldani, akkor készen is vagyunk.
A gép szépen működött ezzel a ventillátorral, a lámpa eco módjában csak kb. 1,5 fokkal mutatott magasabb hőmérsékletet az egyik hőmérséklet-szenzor, mint a gyári ventivel. Ez szerintem semmiség, minimumra vett lámpával biztosan NEM lesz gond akkor, ha a gép mindkét ventillátorát Noctua-ra cseréljük.
A vicc kedvéért közepes (5-ös) majd maximum (11-es) lámpafokozaton is kipróbáltam a dolgot. Félig "feltolt" lámpateljesítménnyel semmi nem történt, kicsit tovább emelte a gép a ventik fordulatszámát és a mért hőmérsékletek szinte nem is változtak.
Maximumon viszont már "kifogyott" a fordulatszám a Noctua-ból, hivatalosan ez a venti 3000-et tud forogni, a Baba-Barco viszont simán meghajtotta a kísérlet végére 3800 körüli sebességgel (gyári ventit már láttam 4500-as fordulatszámon pörögni is). A hőmérsékletek tovább emelkedtek picit, de 4 foknál többet sehol nem nőtt a hőmérséklet (ebben viszont benne volt, hogy közben a moziban is melegebb lett valamivel). A gép NEM produkált vészleállást túlmelegedés miatt (ahhoz még sokkal magasabb hőmérséklet kellett volna a gépen belül) és a Noctua által produkált fordulatszám úgy tűnik nincs az elektronika által elvárt minimum fordulatszám alatt sem, úgyhogy a gép teljesen üzemszerűen működött maximumon járatott lámpával is.
Szerintem minimumra kapcsolt lámpával simán használható a gép ilyen Noctua ventikkel hosszabb távon is, a maximum (11) közelében azonban sokkal több hőt termel a lámpa, ekkor már az alacsonyabb fordulatszámú (de halkabb) Noctua venti NEM tudja ugyanúgy lehűteni a gépet, mint a gyári ventillátor. Ezt az üzemmódot én csak különleges alkalmakkor és CSAK hűvös környezetben használnám (pl. kertmoziban, ahol nagy fényerő kell a nagy képhez, de éjszaka már kellemes hűvös van kint).
Mivel házimoziban mindenki minimumon járatja a lámpát (főleg ha minimalizálni akarja a zajt) ezért szerintem ezt a ventillátor kérdést megoldottnak tekinthetjük.
Egy dolog azonban még eszembe jutott ... de már túl későn ahhoz, hogy kipróbáljam, úgyhogy inkább leírom:
A lámpa a gép fő hőforrása, ennek a házán pedig két forrásból származó levegő áramlik át:
1. A lámpa kis radiálventillátora közvetlenül a lámpatestre irányított légáramot fúj be a foncsorba. Ez akadálytalanul jut be a lámpaházba, de kijutni már csak egy nagyon sűrű fémrácson keresztül tud.
2. A lámpát hűtő ventillátor (közvetve) egy kisebb fémrácson keresztül szívja be a levegőt a lámpaházba, majd a túloldalon az egy másik, nagyobb fémrácson jut ki.
Az ötlet: a levegő sokkal könnyebben tudna áramlani ha ezeket a fémrácsokat eltávolítanánk a lámpaház két oldaláról. A gyorsabban áramló levegő jobban lehűtené a gépet és így az hidegebb mérési adatokat produkálna a hőmérséklet-szenzorokon, ezt érzékelve a gép csökkentené a ventillátorok fordulatszámát, ezáltal tovább csökkenne a zaj.
Hátrány: ha felrobban a lámpa, az üvegtörmelék így (a fémrácsok nélkül) ki tudna jutni a lámpaházból és károsíthatná a színkereket illetve a Noctua ventillátort.
Szerintem azonban az üvegtörmelék tipikusan NEM a lámpa felrobbanásakor károsítja a gépet, ekkor csak kevés jut ki és az sem a ventillátor(ok) illetve a színkerék felé, mivel a lámpaház nyílásai nem ezek irányában vannak. A baj akkor történik, amikor a tulajdonos NEM TAKARÍTJA KI a gépből a felrobbant lámpa törmelékeit, hanem simán betesz egy új lámpát, közben (és előtte) össze-vissza forgatja a gépet (biztosítandó, hogy a kósza üvegdarabok biztosan "megtalálják" a mozgó alkatrészeket) majd ezután ismét bekapcsolja a projektort. Na, ÍGY már kb. borítékolható a színkerék és/vagy a venti sérülése. Ez a probléma azonban pici odafigyelés (és józan ész) segítségével elkerülhető. Ha valaki ezt feléri ésszel és a lámpa esetleges felrobbanása után képes MOZGATÁS NÉLKÜL KIKAPCSOLNI a gépet, majd azt NEM bekapcsolni egy belső takarítás előtt, akkor szerintem csak egy igen minimális kockázatot vállal a lámpaház fémrácsainak az eltávolítása által, viszont a gép így (szerintem) hidegebben (és halkabban) fog működni, a hideg járatás pedig (a kisebb hőtágulás miatt) növeli az elektronika várható élettartamát (később keletkeznek mikrorepedések a forrasztásokban). Rácsok nélkül tehát picit nő a színkerék/venti mechanikai sérülésének a valószínűsége, de megnő a gép elektronikájának a várható élettartama. A gyár nyilván NEM teheti meg, hogy ne "robbanásbiztos" lámpaházat tegyen egy 3 milliós gépbe, nekik tökmindegy, hogy a ventik magasabb fordulatszámon hangosabbak, ipari környezetben a lényeg az üzembiztonság, a zaj lényegtelen. Nekünk viszont kb. a gyári ár tizedébe kerül a gép, a ventillátor 5eFt, a színkerék 20-30eFt között rendelhető Ebay-ről (de otthon is van tartalék) és nekünk a moziban a zaj fontos paraméter, így szerintem NEKÜNK simán vállalható ez a minimális kockázat. Nekem biztosan, ha végre felteszek egy gépet a hálóban, annak halknak kell lennie. Na, EZT ma este tuti kipróbálom.
Ja, a "kritikus" ventillátor egy műanyag légterelő idomon keresztül fújja ki a forró levegőt, de ennek kijáratánál is van egy műanyag rács gyárilag, ez is akadályozza a levegő szabad áramlását. Ezt azonnal kiszedtem, mivel teljesen felesleges akkor, ha a gép pl. a plafonon van, hiszen ott a gyerekek sem a kezüket, sem a ceruzát NEM tudják "betolni" a hívogató lyukba a gép fenekén (és a venti amúgy is kb. 15 centi mélységben van, az a gyerek, aki ilyen mélyre be tudja tenni a kezét, meg is érdemli, hogy ingyen manikűrt csináljon neki a Noctua)!
Este kipróbálom ezt a fémrács-kiszedős-tuningot és majd publikálom az eredményeket (fordulatszámok, hőmérsékletek, füllel érzékelt zajszint változása). Erősen meglepődnék ha NEM lenne hatása ennek a gép hűtésére, de majd meglátjuk...
Egy utolsó ötletem is van: az a műanyag idom, amelyen át a forró levegő kiáramlik a gépből, nem csak a levegőt vezeti ki jelenleg, hanem a hangot is. Ez egy sima műanyag idom, amiben "végigpattog" a ventillátor zaja. Ha ennek a belső felületét kibélelnénk vékonyan valamilyen puha anyaggal, ami elnyelné a mechanikai energiát, akkor a gép fenekén inkább csak a levegő jönne ki a lyukból, a zaj egy része elnyelődne a csőfalon. Első ötletem az optikában használt fekete öntapadó műbársony, ez vékony és puha anyag, biztosan jól nyelné a hangot, ráadásul a fényt is nagyon jól elnyeli, így a lyukon a fény sem tudna kijutni. A vastagsága csupán pár tized milliméter, a légáramlást nem rontaná lényegesen, bár a felülete kevésbé sima, mint a műanyagé, TALÁN emiatt lassulna a levegő áramlása ... ez kipróbálandó. Persze ilyen bársonytapétát a gép házának belső felületére is lehetne tenni kb. mindenhova, ahol "bőven" van helye a levegőnek áramolni (és persze ahol nem vesz részt a fémház a hőleadásban, tehát a lámpa feletti- és alatti felületre biztosan NEM lehet tenni semmit, de sok más felületre igen, ez is tovább csökkentené a gép zaját).
A kisgépek eleve sem zavaróan hangosak, többen mondták már, hogy kb. egy közepes lámpateljesítménnyel járatott Epson 9300-asnak felel meg a zajszintjük. Ha ezt a spéci ventik, a légáramlás útjából eltávolított akadályok és a belül jól elhelyezett hangelnyelő anyag által le tudnánk "nyomni" egy minimumon járatott Epson 9300 zajszintjének akár csak a közelébe, akkor már nagyon mosolygós lennék. Mondjuk így is az vagyok, ha a képre nézek, de azért mindent lehet fokozni...
GyP
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatod.Vinyke írta: ↑2019.05.14., kedd 18:15Amit a barátomnál tapasztaltunk:
A felállás: Playstation, Mede8er, UPC beltéri, HDMI-vel csatlakozik a rádióerősítőhöz, onnan 15 m-es HDMI kábelen (kb. 80.000- Ft) megy a kép a projektorba. Ez a felállás több, mint egy évig működött hibátlanul, azután valamitől megváltozott.
A hiba: A Playstation-ről mindig volt kép is és hang is, a Mede8er-ről és UPC beltériről a kép egy idő után eltűnt (ahogy te is írtad), a hang viszont továbbra is ment. Ha a projektor helyett tv-be küldtük a képet ugyanazzal a HDMI kábellel, minden tökéletesen működött.
Megoldás: A kb. egy hétig tartó készülék és kábel cserélgetés, szervízbe járás után, a meglévő 15 m-es HDMI kábelt kicseréltük egy erősítős HDMI kábelre, így minden tökéletesen működik.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Értem köszi.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Amit a barátomnál tapasztaltunk:
A felállás: Playstation, Mede8er, UPC beltéri, HDMI-vel csatlakozik a rádióerősítőhöz, onnan 15 m-es HDMI kábelen (kb. 80.000- Ft) megy a kép a projektorba. Ez a felállás több, mint egy évig működött hibátlanul, azután valamitől megváltozott.
A hiba: A Playstation-ről mindig volt kép is és hang is, a Mede8er-ről és UPC beltériről a kép egy idő után eltűnt (ahogy te is írtad), a hang viszont továbbra is ment. Ha a projektor helyett tv-be küldtük a képet ugyanazzal a HDMI kábellel, minden tökéletesen működött.
Megoldás: A kb. egy hétig tartó készülék és kábel cserélgetés, szervízbe járás után, a meglévő 15 m-es HDMI kábelt kicseréltük egy erősítős HDMI kábelre, így minden tökéletesen működik.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Ez azért vicces, mert én is láttam azt a gépet, akkoriban még "tuningolatlan Barco-hoz szokott szemmel" és én pont a feketéjén döbbentem meg. Az a gép SOKKAL jobb natív kontrasztot tudott, mint bármelyik DLP, amit addig láttam. Persze fényereje nem volt, de a kontrasztja engem nagyon megdöbbentett, ez is az egyik oka annak, hogy később a kontraszt javításával kezdtem foglalkozni.
A fenti esetek is azt mutatják, hogy az ember szeme nagyon meg tud szokni valamit, ami lehet akár a kiváló kontraszt, akár a természetes "Barco-s" kép. Nyilván aki Barco-t néz, annak a természetes megjelenésű képre "élesedik ki" a szeme, a JVC-seké pedig a kontraszra. Vicces.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem arra gondoltam hogy egészségügyi bajod, lesz, de ha 1 év múlva külföldre vándorolsz, akkor már nem fogsz hazajárni szervízelni pl.gyulaipal írta: ↑2019.05.14., kedd 11:26(de azért legjobb tudásommal próbálok NEM meghalni, ezt itt és most megigérem mindenkinek! :-)cisco írta: ↑2019.05.13., hétf. 22:20...
Két dolog szokott kimaradni a gondolatmenetből.
1. ... nekem nincs rá garancia, hogy te fél év múlva még elérhető leszel és az általad említett összegekért megszereled az enyémet is, így a matek kijön, de "garancia" nincs rá, ez pedig kockázat.
2. Eszköz oldalról közelítitek meg a hobbit, pedig forrás oldalról kéne. Nekem ez a hobbi mindig a filmekről és koncertekről szólt...
Abban is egyetértek, hogy a jó után a rossz könnyebben feltűnik, ezért kell mindig előre lépni, de nem feltétlenül nagy lépésekkel
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Pali teljesen más szemmel nézi a képet, mint egy átlag felhasználó.redbulova írta: ↑2019.05.14., kedd 12:52Tavaly évben terveim közt volt a SIM2 C3X-et megnézni és megvásárolni ha megfelelő számomra. Összességében nagyon jó projektor minden előnyével amit Pali említ a leírásaiban, ami gond volt és elbizonytalanított az a fekete megjelenés ami inkább szürke volt és az én szemem a JVC-hez szokott. A másik hogy már javított volt és a garanciális kérdések ilyen értékű vetítőnél fontosak. Ugyanott egy JVC X5500 vagy 5700-as projit (már nem emlékszem pontosan) is megnéztem és nekem nem tűnt rosszabbnak, hozzáteszem ez csak benyomás volt, mérés és kalibráció nélküli 1 -2 órás teszt.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Tavaly évben terveim közt volt a SIM2 C3X-et megnézni és megvásárolni ha megfelelő számomra. Összességében nagyon jó projektor minden előnyével amit Pali említ a leírásaiban, ami gond volt és elbizonytalanított az a fekete megjelenés ami inkább szürke volt és az én szemem a JVC-hez szokott. A másik hogy már javított volt és a garanciális kérdések ilyen értékű vetítőnél fontosak. Ugyanott egy JVC X5500 vagy 5700-as projit (már nem emlékszem pontosan) is megnéztem és nekem nem tűnt rosszabbnak, hozzáteszem ez csak benyomás volt, mérés és kalibráció nélküli 1 -2 órás teszt.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem nagyon, mivel 3 D-ILA chip van benne :)
Epson EH-TW9300
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
A JVC X5900-nél már nincs szivárvány probléma?
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
15m, de 8K Optical Fiber Ultra-HD kábel ami elvileg 100m-ig is jó.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Következő Dreamcinema vakteszt:
régi felső kat. dlp projektor vs új fake4k lcd projektor.
Kis segítség:
A hdmi kábel minden variációnál ugyan az lesz
A JVC X5900 milyen az Epson w9300/9400-hoz???
Mert ez is 1misi körül kapható volt akciósan. Nem vett senki?
régi felső kat. dlp projektor vs új fake4k lcd projektor.
Kis segítség:
A hdmi kábel minden variációnál ugyan az lesz
A JVC X5900 milyen az Epson w9300/9400-hoz???
Mert ez is 1misi körül kapható volt akciósan. Nem vett senki?
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Az első ponttal kapcsolatban NINCS köztünk vita, ez sajnos tény. Én is (ahogy bárki más is) bármikor kaphatok egy szívinfarktust vagy agyvérzést és szagolhatom alulról az ibolyát másnap. Ez valós kockázat ... de ugyanígy egy cég is csődbe mehet bármikor. Mindkettő valós lehetőség, de mindkettőnek kicsi a valószínűsége a következő mondjuk egy évben.cisco írta: ↑2019.05.13., hétf. 22:20...
Két dolog szokott kimaradni a gondolatmenetből.
1. ... nekem nincs rá garancia, hogy te fél év múlva még elérhető leszel és az általad említett összegekért megszereled az enyémet is, így a matek kijön, de "garancia" nincs rá, ez pedig kockázat.
2. Eszköz oldalról közelítitek meg a hobbit, pedig forrás oldalról kéne. Nekem ez a hobbi mindig a filmekről és koncertekről szólt...
Velem már megtörtént, hogy egy elromlott (ADI márkájú) monitorral kapcsolatos jótállást nem tudtam érvényesíteni, mert az importőr céget (a Várban) a tulajdonosok "hirtelen" megszüntették jogutód nélkül, majd másnap ugyanott nyitottak egy ugyanolyan céget, ami ráadásul kb. ugyanazt is árulta, csak volt egy betű különbség a cég nevében. Amikor visszavittem az elromlott monitort, csak vigyorogtak, hogy azt már vihetem bárhova, ez már NEM ugyanaz a cég, semmi közük hozzá ... és NEM javították meg a készüléket. Én ezt már megtapasztaltam, azóta kicsit másképp gondolok a "garancia" szóra, mint ahogy előtte gondoltam. De hát mindenkinek a gondolkodását a saját élete során szerzett tapasztalatok formálják, ez természetes...
Az első ponttal tehát NEM tudok lényegileg vitatkozni, de talán még mindig jobb az, ha valaki "ígéret szinten" vállalja a gép olcsó javítását (HACSAK nem hal meg időközben :-) mint egy "normál" használt vásárlás esete, amikor előre tudjuk, hogy bármilyen javítás csak pl. a márkaszervízben (tipiksan drágán) vagy Batyó által (tipikusan sokkal olcsóbban) lesz lehetséges.
Abban is egyetértek, hogy a mozi lényege nem a technika, hanem a film, amit nézünk a moziban. Az is igaz viszont, hogy ha nagyon gyenge a kép- vagy hangminőség, akkor sokkal nehezebben "szippantja be" az embert a film virtuális világa, mint jó minőségű kép- és hang esetén. Ez ugyanaz a kérdéskör, mint a hifi világa: ott is a zene (lenne) a lényeg, de azért nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségben szól az a zene. Mindenkinek más paraméterek alapján ítéli meg a hang- és képminőséget a füle illetve a szeme. Az a lényeg, hogy mindenki olyat nézzen és hallgasson, amit az ő érzékszervei már "elfogadnak" és nem zavarják a rendszer hibái (ezek hatására lehet "kizökkenni" a film cselekményéből).
Az is igaz, hogy pl. a szemünk igényei alakíthatóak. Régebben örömmel néztem kommersz gépek képét és semmi bajom nem volt velük, ma már (pár év Barco-zás után) nagyon nem tetszik az általuk vetített kép. Bizonyos szempontból hiba jobb hangfalat, vagy jobb projektort venni, mert miután megszoktuk a jobb minőséget, a gyengébb már zavar minket. Ez természetes dolog és teljesen érthető, ha valaki inkább nem akarja megtapasztalni a jobb minőséget, hogy ne kelljen emiatt plusz költségekbe vernie magát. A Barco-zás költségei azonban mostanra olyan mértékben lecsökkentek, hogy én ezt a szintet már teljesen elfogadhatónak tartom, még az esetleges kockázattal együtt is (de azért legjobb tudásommal próbálok NEM meghalni, ezt itt és most megigérem mindenkinek! :-)
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Milyen hosszú HDMI kábelt használsz? Erősítős a kábel, vagy sima?
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Pali: igazad van! Jó képe van az általad kedvelt gépeknek.
Két dolog szokott kimaradni a gondolatmenetből.
1. Te nyilván úgy vagy, hogy ha a te géped elromlik, akkor megjavítod, de nekem nincs rá garancia, hogy te fél év múlva még elérhető leszel és az általad említett összegekért megszereled az enyémet is, így a matek kijön, de "garancia" nincs rá, ez pedig kockázat.
2. Eszköz oldalról közelítitek meg a hobbit, pedig forrás oldalról kéne. Nekem ez a hobbi mindig a filmekről és koncertekről szólt. Nyilván projektor topikban beszélgetünk, de ezek a gépek eszközök a szórakozásunkhoz, ahol a tartalmon van a hangsúly. Én nem úgy nézek filmet, hogy azt nézem, hoppá bezuhant a kontraszt, hoppá beégett a világos. Ha a tartalom minősége megüt egy szintet az nekem elég.
720p-s felbontás SDR Rec709 mellett is érződik a különbség. De ha az újat csak 4k-n adják ki, akkor az egészet megette a fene, ha nem tudom mivel megnézni.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
No, itt pici félreértés van. NEM a gépekbe vagyok szerelmes, hanem a képbe, amit vetítenek. Ezt most egy Baba-Barco-n írom és még a "sima" Windows-ban is állandóan meglepődöm, hogy milyen éles és kontrasztos a kép. Magyarul ez egy "graphics grade" vetítő (a régi, CRT-s szóhasználattal) tehát ezzel az 1 pixeles vonalak is borotva élesek, színmentesek és fényesek a fekete háttér előtt. Tudom, hogy ez NEM szükséges feltétele az örömteli mozizásnak, de azért valóban igen kedves a szívemnek... :-)
> és élvezed ezeknek a nagy dög gépeknek a tuningolását,
Az egy teljesen más dolog. Ezek a tuningolás előtt is jó képet vetítenek, csak ekkor még nem házimozira vannak optimalizálva. A kép NEM javul a tuningolástól, csak az on/off kontraszt javul tőle, meg picit a kép élessége, de semmi más. Ez csak egy alapvetően kiváló projektor "áthangolása" házimozis használatra, hiszen nekünk a kontraszt előnyösebb mint a nagy fényerő. Aki csak úgy simán megvesz egy gyári gépet, az is kiváló képet lát, ehhez NEM kell tuning.
> ... boldog vagyok a kis epsonommal, csendes ,lassan 1,5 éve nyüstölöm, kjó képe van ...
Na ezzel nem értek egyet. Mostanában több ilyen Epson-t is megnéztem a 17 éves kölyökkel és mindegyik képe nagyon távol volt a "jótól". 4K forrásból legalábbis minden baja volt a képnek ... ha meg csak 2K forrást használ valaki, akkor feleslegesnek tartom a 4K kompatibilis projektort, ahogy azt már mondtam. Kivéve persze, ahogy azt valaki említette is, az az esetet, amikor nagyon közel kell ülni a képhez és nem akarja valaki látni a pixeleket.
Én NEM azt mondtam, hogy nem jó projektor egy Epson annak, akinek nem élete és halála a képminőség. Én csak azt mondtam, hogy másfél év alatt, aki boltban vette, annak pont annyi értékcsökkenést produkált az Epson-ja, amennyiből egy pici, szexi, nem sokkal hangosabb, de sokkal jobb (1080p) képet vetítő projektort is lehetett volna venni.
Én csak azt mondom, hogy ha valakinek másfél év után (tegyük fel a legrosszabbat) elromlik a használtan vett projektora, akkor az kb. egy galaxist elpusztító természeti katasztrófának értékeli mindenki, mert hogy jól megszivatta szegényt az az ember, aki eladott neki egy ilyen szar gépet, soha többet használt projektort NE vegyen senki és ezzel kb. mindenki egyetért! OK, ez rendben is van, de miért NEM mondja senki az illetőnek, hogy "ne bánkódj komám, ugyanennyibe került volna egy új Epson értékcsökkenése másfél év alatt és így legalább jó képet néztél ebben a másfél évben". Vagy
ha mondjuk "csak" KÉT év után romlik el a használtan vett gép, akkor miért NEM mondja senki, hogy "de jól jártál, ennyi idő alatt az Epson értékcsökkenésére 400eFt-ot fizettél volna ki az ablakon, így meg 300-ból néztél sokkal jobb képet két teljes éven át és maradt 100 rugód (az Epson-hoz képest) a következő használt gépre". Ha nem lennének beégetett dogmák a legtöbbünk gondolkodásában, akkor az értékcsökkenést ugyanolyan pénznek tekintenénk, mint amilyennek egy elromlott és kukába dobott használt gép árát tekintjük. Az értékcsökkenést azonban természetesnek, elfogadottnak tekintjük, amikor viszont egy gép elromlik, az katasztrófa és vége a világnak.
Én csak arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy a MINDEN módon kifizetett pénzt tekintsünk "egyenrangúnak" és NE fogadjuk el azt a téves beidegződést, hogy az egyik módon kidobni a pénzt az ablakon az dicsőség, a másik módon kidobott pénz meg katasztrófa. És ugyanezt mondom a kockázattal kapcsolatban is: BÁRMILYEN kockázatot is vállalunk, kiszámolható, hogy mennyi várható veszteség fog érni minket. Ehhez tipikusan elég a valószínűségeket becsülni, ez máris SOKKAL jobb becslést eredményez, mint ha át sem gondoljuk a dolgokat. Egy új gép értékcsökkenése 100% valószínűséggel megtörténik, tehát az értékvesztés várható értéke nagy pontossággal becsülhető (az évi 200eFt nem rossz becslés szerintem egy boltban vett Epson esetén) de esetleges szervizelésre NEM kell költeni a garancia ideje alatt. Ezzel szemben egy használt gép birtoklása minden évben adott rizikót jelent, de pl. ha azt feltételezzük, hogy egy gép 10 évente romlik el, akkor ez 300eFt vételár és évi 10% hiba-valószínűség esetén évi 30eFt várható veszteséget jelent (akkor, ha a gép csak egyszer romlik el és azonnal megy a kukába, ez azonban NEM jellemző, egy jó projektor a legtöbb esetben simán javítható). Ha valaki kiszámolta a fentieket és azt mondja, hogy ő inkább néz gyengébb képet évi 200eFt-ért és nem érdekli, hogy jobbat nézhetne évi 30-ért, mert NEM akar kockázatot vállalni, akkor áldásom rajta, menjen és vegyen boltban gépet. De a legtöbben NEM így gondolkoznak, hanem a szüleinktől tanult dogmák egyikét használják ebben a helyzetben is, pl. "használtat soha". Szerintem nem ez az optimális gondolkodás, de hát ízlések és pofonok...
Mindenesetre Te ügyes voltál, ha nem boltban vetted a gépet, így legalább az értékcsökkenés jelentős részét az első tulajdonos fizette helyetted. Gratula, ennyivel is kevesebbe kerül végül a gép birtoklása.
>Pedig állandóan 3chipes dlp k képeihez voltam szokva,sokat voltam a HMS-be és imádom őket a mai napig, de már most nem tudnám feladni a szinte 0 hanggal járó képet, a fosást attól .hogy ha valami tönkre megy a drága 3chipes de 100 éves gépbe akkor a gatyám is rámegy a javításra stb.. tudom te megoldod, de én nem
EZT már megoldottam és a megoldást bárki élvezheti. Kiválasztottam az általam ismert legjobb géptípust (pici, szexi, formás) és vettem egy csomó ilyen gépet alkatrésznek és egy csomót, ami működik, de azokat vetítőnek. Aki ilyet használ, annak NEM kell aggódnia egy esetleges hiba miatt, mert van itt alkatrész halmokban, bármit meg tudok javítani nevetséges összegért. Persze ez csak erre az egy (két) géptípusra vonatkozik, de nem is hiszem, hogy más kéne bárkinek is, ezek olyan képet vetítenek, amivel az ember már elvan, mint a befőtt. Ha ezek után valaki mégis új gépet vesz, azzal sincs gond, de én már egy ideig maradok ezeknél a gépeknél.
> kompromisszum hegyek mind kettő oldalon ezt értem, de az epson nekem sokkal simább,járható út volt ,mint belevágni egy ilyen régebbi sok milliós gépbe.. ha cserélek keveset bukok, mert nem bolti áron vettem,egy ilyen öreg dlp-t ,eladni lehetetlen vagy ultra nehéz
Ebben sem értek egyet. Jó áron eladni valóban lehetetlen, de pl. én eddig minden ilyen gépet ugyanannyiért adtam el, amennyiért vettem, csak annyit buktam rajtuk, hogy mindegyikben új lámpa volt az eladáskor, én meg hulla lámpával vettem őket. Kb. 30eFt egy lámpa ára, 1-2 év ilyen minőségű projektorozásért szerintem ez több mint reális ár. De hát ízlések és pofonok...
> én ha veszek megint akkor valami ilyesmit veszek mint az epson ,mert 2-3 évig ezeket simán lehet gond nélkül üzemeltetni használni ,a lámpa is bőven túlmutat ezen időszakon és apró pénz váltani
Te tudod. A döntést mindenki maga hozza meg, én csak a véleményemet mondom el.
> , egy komoly dlp-t én nem mernék most már megvenni használtan, újonnan meg hát tudjuk..
Én 300-ért árulok egy gépet itt az apróban és max. 30eFt-ért bármi baja van, megjavítom. Ezek a gépek nem azért fognak végül a kukába kerülni, mert már nem működnek, hanem mert akkor majd a 32K lesz a "divat". Ha ezt te nem "mered" megkockáztatni, az Epson lecserélése viszont Neked "aprópénz", akkor ügyesen találod meg a piaci lehetőségeket, akkor Neked valóban nem éri meg egy ilyen használt gép. De én már szomorú lennék ha egy Epson képét kéne néznem, így nekem megéri. Ízlések és pofonok...
> Feleslegesen szidod ezeket az 1misi környéki gépeket, mert amire használja az átlag mozista arra tökéletes!
Pár évtizede a Trabant-ra is a legtöbben azt mondták, hogy arra amire használják, arra tökéletes. Most azonban ha vissza kellene ülniük egy Trabiba, már sokkal kevésbé lennének boldogok. Én látom mindkét projektor-típus képét és azt mondom, hogy egy-két minőségi szint közöttük a különbség. Ez NEM jelenti azt, hogy ne lehetne mozizni egy ilyen 1 misi környéki géppel, csak azt, hogy vannak sokkal jobb gépek, amelyek nem is nagyok, nem is rondák, nem is hangosak, a fenti feltételekkel már nem is nagy kockázat megvenni őket és SOKKAL jobb képet vetítenek SOKKAL kevesebb pénzért. De hát ez itt kb. az "új Swift vagy használt Merci" kérdéskör reinkarnációja ... és arra sincs jó válasz, ami mindenkinek tetszene. Talán a különbség annyi, hogy egy Mercit SENKI nem javít meg 30eFt alatt ... :-)
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
A lejátszó is gyanús volt, de a tv esetén nem csinálja.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
7400-al is ugyanez volt? Mert akkor nem a projikkal van gond.
Epson EH-TW9300
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Epson 9400-as projinál tapasztalt valaki olyat, hogy kb. 1,5 óra múlva elmegy a kép (a projektor nem kapcsol ki), fekete lesz a vászon. Hang megy tovább. Elvileg minden időzített kikapcsolás le van tiltva.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Bocsi, pár napig nem voltam, de már vagyok.
Elolvastam mint a "14000db" új hozzászólást ... próbálok válaszolni a kérdésekre ... de ez több menet lesz szerintem.
A méret a nagygépek esetén valóban probléma, de a baba-Barco kb. akkora mint egy A4-es papírlap és kb. 8 centi magas, úgyhogy ez egy törpe egy Epson mellett. A méret tehát EGYES gépek esetén gond csak, más (ugyanolyan képminőségű) gépek picik, formásak, szexik.
Red75: Arra SOHA nem buzdítottam senkit, hogy vegyen hibás gépeket. Pont azt mondtam, hogy CSAK tökéletesen működő gépet szabad venni, mert ezek a gépek elromlani ritkán szoktak, viszont megjavítani sem olyan könnyű őket. Egy hibás gép megvásárlása HATALMAS kockázat ... általában. Én ugyan hamarosan fogok venni egy hibás baba-Barco-t, de NEM is várom, hogy a gép működjön, mivel csak a sötét színű külső burkolatára van szükségem. Ha sikerül életre kelteni, örülök, ha a burkolaton kívül más alkatrészek is esetleg használhatóak, még boldogabb leszek, de NEM várom el a géptől, hogy vetítsen. A tőled vett FullHD gép sem vetít, közben én is vettem egy másik ugyanolyat, az is agyhalott, de olyan olcsó volt, hogy már azért megérte, mert ESETLEG ha Batyó végül megoldja az "agyhalás" problémáját, akkor rögtön 2db működő gépem lesz egyszerre. Annak örülnék, de így sem szomorkodom, mert tudatosan vállaltam a nagy kockázatot.
Az Epson gépeit sokat azért veszik meg, mert azt hiszik, hogy "bemeneti kompatibilisek" az UHD jellel. Az igaz is, hogy elfogadja az ilyen jelet, de amint azt már sokan észrették, amit ilyen jelből vetít, az hagy maga után kívánnivalókat. Márpedig miért vesz meg valaki egy filmet UHD formátumban, ha nem a minőség kedvéért? Ha meg 1080p jelet kap a projektor, akkor egy fokkal jobb a helyzet, de egy komoly DLP mellé odatéve még így is messze elmarad a képminősége (kivéve persze a szivárványt, ami a DLP esetén probléma). Persze a többi, jelenleg boltban kapható gép esetén is az a helyzet, hogy "megeszi" a gép az UHD jelet, de amit vetít belőle, az komoly sebekből vérzik.
Jelen pillanatban a fenti problémának csak 2 megoldása van:
- 1080p-re konvertált jellel etetni a gépet media player-rel
- 1080p-re konvertált jellel etetni a gépet media HTPC-vel
Mindkét esetben bukjuk a 4K felbontást, a HRD-t úgyis bukjuk mert kevés mai gép natív kontrasztja és fényereje elég hozzá,
illetve a WCG esetleg részben kihasználható, de abban sem lesz nagy öröm, csak ha a lejátszó/HTPC nagyon jól működik. A HTPC esetén a jó működés bizonyított, a lejátszók esetén erősen kérdéses.
Jelen helyzetben én sokkal jobb megoldásnak látom azt a projektort, ami kevesebbet tud, de az jól csinálja, mint azt, amelyik sokat vállal, de azt nem teljesíti. Főleg ezen az áron. Eljöhet az idő, amikor megváltozik majd a véleményem, de a piac mai helyzetét nézve ez még odébb van.
Aki extrém módon szivárvány érzékeny, annak el sem érdemes olvasni a DLP-kkel kapcsolatos írásokat, mivel neki úgyis csak 3 chip-es lenne jó, az meg horror drága. De aki kevésbé érzékeny a szivárványra, annak van választása. Egymás mellé kellene tenni két projektort egyszer, egy LCD-t meg egy DLP-t és saját szemmel összehasonlítani őket. Vagy akinek kétségei vannak, annak kölcsönadok egy baba-Barco-t, vigye haza és tegye a másik gép mellé. Ha egy hét használat után nem látja borzalmasan gyengének a régi projektora képét, akkor neki nem kell váltani. Én minden más projektor képét gyengének látom, amióta ezeket a gépeket használom, kivéve a minőségi gépeket, mert azok kb. mind ugyanolyanok. Ezt most pl. egy Runco Q-750-en írom és ez a gép is teljesen jó. Amikor meg bolti, műanyag gépet nézek meg valahol, az mind SOKKAL gyengébb képet vetít. Én ezt látom (és már a 17 éves kölyök is látja, pedig csak 1-2 hónapja néz ő is egy Barco-t és abban nem is fluorit az optika) és szerintem mások is látják, mert aki megnéz egy ilyen gépet az általában utána hangot is ad a véleményének.
Ettől persze még bolti géppel is lehet kellemes élmény a mozizás, de azért én már elég szomorú lennék, ha egy pici chip-es gépre vagy egy LCD-re kellene visszatérnem (kivéve ha egy Sony 870 lenne az LCD). Értem, hogy egyeseknek nem volt jó élmény egy-egy félresikerült vásárlás pl. Ebay-ről, de azt is látom, hogy a jó gép (amelyik működik
) az milyen minőségű képet vetít. Pont azért próbálom megkönnyíteni másoknak a dolgot, hogy nekik NE kelljen egy-egy problémás Ebay-es vásárlás után szívniuk, de mégis élvezhessék ezt a képminőséget ...
Folyt köv.
Elolvastam mint a "14000db" új hozzászólást ... próbálok válaszolni a kérdésekre ... de ez több menet lesz szerintem.
A méret a nagygépek esetén valóban probléma, de a baba-Barco kb. akkora mint egy A4-es papírlap és kb. 8 centi magas, úgyhogy ez egy törpe egy Epson mellett. A méret tehát EGYES gépek esetén gond csak, más (ugyanolyan képminőségű) gépek picik, formásak, szexik.
Red75: Arra SOHA nem buzdítottam senkit, hogy vegyen hibás gépeket. Pont azt mondtam, hogy CSAK tökéletesen működő gépet szabad venni, mert ezek a gépek elromlani ritkán szoktak, viszont megjavítani sem olyan könnyű őket. Egy hibás gép megvásárlása HATALMAS kockázat ... általában. Én ugyan hamarosan fogok venni egy hibás baba-Barco-t, de NEM is várom, hogy a gép működjön, mivel csak a sötét színű külső burkolatára van szükségem. Ha sikerül életre kelteni, örülök, ha a burkolaton kívül más alkatrészek is esetleg használhatóak, még boldogabb leszek, de NEM várom el a géptől, hogy vetítsen. A tőled vett FullHD gép sem vetít, közben én is vettem egy másik ugyanolyat, az is agyhalott, de olyan olcsó volt, hogy már azért megérte, mert ESETLEG ha Batyó végül megoldja az "agyhalás" problémáját, akkor rögtön 2db működő gépem lesz egyszerre. Annak örülnék, de így sem szomorkodom, mert tudatosan vállaltam a nagy kockázatot.
Az Epson gépeit sokat azért veszik meg, mert azt hiszik, hogy "bemeneti kompatibilisek" az UHD jellel. Az igaz is, hogy elfogadja az ilyen jelet, de amint azt már sokan észrették, amit ilyen jelből vetít, az hagy maga után kívánnivalókat. Márpedig miért vesz meg valaki egy filmet UHD formátumban, ha nem a minőség kedvéért? Ha meg 1080p jelet kap a projektor, akkor egy fokkal jobb a helyzet, de egy komoly DLP mellé odatéve még így is messze elmarad a képminősége (kivéve persze a szivárványt, ami a DLP esetén probléma). Persze a többi, jelenleg boltban kapható gép esetén is az a helyzet, hogy "megeszi" a gép az UHD jelet, de amit vetít belőle, az komoly sebekből vérzik.
Jelen pillanatban a fenti problémának csak 2 megoldása van:
- 1080p-re konvertált jellel etetni a gépet media player-rel
- 1080p-re konvertált jellel etetni a gépet media HTPC-vel
Mindkét esetben bukjuk a 4K felbontást, a HRD-t úgyis bukjuk mert kevés mai gép natív kontrasztja és fényereje elég hozzá,
illetve a WCG esetleg részben kihasználható, de abban sem lesz nagy öröm, csak ha a lejátszó/HTPC nagyon jól működik. A HTPC esetén a jó működés bizonyított, a lejátszók esetén erősen kérdéses.
Jelen helyzetben én sokkal jobb megoldásnak látom azt a projektort, ami kevesebbet tud, de az jól csinálja, mint azt, amelyik sokat vállal, de azt nem teljesíti. Főleg ezen az áron. Eljöhet az idő, amikor megváltozik majd a véleményem, de a piac mai helyzetét nézve ez még odébb van.
Aki extrém módon szivárvány érzékeny, annak el sem érdemes olvasni a DLP-kkel kapcsolatos írásokat, mivel neki úgyis csak 3 chip-es lenne jó, az meg horror drága. De aki kevésbé érzékeny a szivárványra, annak van választása. Egymás mellé kellene tenni két projektort egyszer, egy LCD-t meg egy DLP-t és saját szemmel összehasonlítani őket. Vagy akinek kétségei vannak, annak kölcsönadok egy baba-Barco-t, vigye haza és tegye a másik gép mellé. Ha egy hét használat után nem látja borzalmasan gyengének a régi projektora képét, akkor neki nem kell váltani. Én minden más projektor képét gyengének látom, amióta ezeket a gépeket használom, kivéve a minőségi gépeket, mert azok kb. mind ugyanolyanok. Ezt most pl. egy Runco Q-750-en írom és ez a gép is teljesen jó. Amikor meg bolti, műanyag gépet nézek meg valahol, az mind SOKKAL gyengébb képet vetít. Én ezt látom (és már a 17 éves kölyök is látja, pedig csak 1-2 hónapja néz ő is egy Barco-t és abban nem is fluorit az optika) és szerintem mások is látják, mert aki megnéz egy ilyen gépet az általában utána hangot is ad a véleményének.
Ettől persze még bolti géppel is lehet kellemes élmény a mozizás, de azért én már elég szomorú lennék, ha egy pici chip-es gépre vagy egy LCD-re kellene visszatérnem (kivéve ha egy Sony 870 lenne az LCD). Értem, hogy egyeseknek nem volt jó élmény egy-egy félresikerült vásárlás pl. Ebay-ről, de azt is látom, hogy a jó gép (amelyik működik
Folyt köv.



