
Legalábbis régen.
Szemem a pályán
Nemrég beoakoltam egy valag fotót erről a bicahis bibliából. A fizika azóta nem változott, ahogy Newton törvényei sem bő 400év alatt... nem a gumisok fogják átírni a fizikát. Egyébként a véknyabb gumi kevésbé deformálódik gördüléskor (merhogy nehezebben nyomódik be, ahogy beképletezted a kisebb felúletre esö nyomást. maga a gumi kevésbé deformálódik), ettöl gurul jobban. Cserébe a szélesebb az úthibát jobban kezeli,de ehhez már elég xar út kell,hogy a 23 kevés legyen.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53Lehet benne valami...trane írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:56nem is mérnöknek kell ehhez lenniRotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:49"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?![]()
> közgazdásznak
![]()
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
Emellett a fenti, elméleti jellegű "hátrányt" a ballonosabb abroncsok nagyobb légellenállása és tömege szvsz. amúgy is "felülírja", vagyis a kisebb szélességű abroncsokkal szemben csak a kényelem és a tapadás (hiánya), illetve a felütéses defektek nagyobb valószínűsége hozható fel.
Szóval, szépen meggyőztem magam, hogy műszakilag még mindig nem értem(de nem is vagyok sem közgazdász, sem marketinges...).
Beszéltem sráccal. Nekem alkatrésznek jó lesz. Várok egy hetet, hátha valakinek ilyen kell,ne pecázzam el előle.lacee írta: ↑2022.10.31., hétf. 13:13A céges telót újra kellett telepítenem (laggol)aztán a facét nem telepítettem fel,így a másik számról ment , ott is benne voltál,utánna gondolkoztam, hogy ide kellett volna privibe...![]()
Ha rendben van akkor jó vétel lett volna, múltkor a vágyott kormány volt csak messze az is....![]()
A marketingesek is hasonló eredményre jutottak, mint Ti.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53
Lehet benne valami...
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
...
Lehet benne valami...trane írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:56nem is mérnöknek kell ehhez lenniRotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:49"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?![]()
> közgazdásznak
![]()
A céges telót újra kellett telepítenem (laggol)aztán a facét nem telepítettem fel,így a másik számról ment , ott is benne voltál,utánna gondolkoztam, hogy ide kellett volna privibe...
Akkor ez körbeért, én hívtalak, hogy ki vagy
Nyilván sosem fogom megtudni, de nagyon kíváncsi lettem volna, mi lett volna, ha ma nem "akad fenn" rögtön az első körben az emelkedőn megálló tömegben (vagyis ha az első sorból rajtolhatott volna). Respect, innen nálam Ő a győztes! (Persze, nem tagadom, elfogult vagyok.)avl2 írta: ↑2022.10.30., vas. 19:12...a multkor ugye estit nyert: https://cyclocross24.com/race/12209/ https://www.youtube.com/watch?v=gvSfVWEwXZU
ma VK-n 5. https://cyclocross24.com/race/12244/
a multkor ugye estit nyert: https://cyclocross24.com/race/12209/ https://www.youtube.com/watch?v=gvSfVWEwXZUAAttila írta: ↑2022.10.23., vas. 16:25Azért szoktunk itt menni több mindennel is (mtb, trekking,cx) minden nagyon jó, amit tekerünk.
Vas Blanka éppen lemaradt a VK Tábori futamának dobogójáról. Az első 9-ben csak Ő volt nem holland nemzetiségű. Szép eredmény, ez volt az idei első VK futama. Csak. Azon tűnődtem, hogy mennyien fognak fanyalogni, hogy az elmúlt 4 versenyből hármat behúzott, az egyiken második lett. Azt nem nézik, hogy Blanka 2. kategóriás versenyeken indult. Nagyon durván mentek a csajok. Volt könyöklés,kiszorítás,minden. Az első helyezett kb. 75-85%-ban utazott. Az utolsó kör felénél ritmust váltott és senki nem bírt vele menni. Hozzáteszem, ez volt a 3. futam és mind a hármat ő nyerte.