Mosóig... meg persze vissza. De utána kb 5 óra gépkarbantartás volt (asszonyé is). Hááát érik az az ultrahangos mosó
Mellékesen,majdnem elment egy flaska Brigéciol. Le is szűrtem áztatás után. 5eze/liter, nincs kiöntögetés. Valamire még jó lesz...
A sok görgőzéstől elszoktam az utcai tekerèstől

Mer mész, mintállat!



Itt még erőemelő voltál, ahogy látom.


Ja! Igen, nagyon szeretem az SMP-t, már nem is emlékszem, milyen régóta is használom. De mint írtam, ez a Bontrager meglepően kényelmes. Nem utolsó sorban igen könnyű is, és tényleg nagyon tetszik, hogy minden egységes a gépen, de nem a minőség, használhatóság, ergonómia rovására.

Ami eddig bevált, az újra. Feltéve, ha az új nem jobb.

A nyerget én simán átraknám.pärt írta: ↑2025.10.29., szer. 22:02Úgy gurultam vele az elsőt, hogy előtte a szobában ráülve lőttem be, és sem tekerés közben, sem hazaérve nem müttyögtem rajta, maradt az a beállítás. Tényleg nem vagyok egy milliméterezős. Nem tűnt rajta szokatlannak semmi, max. a fékváltókar pofozgatásának hiánya furcsa.Meg még a nyereg az eléggé más, a mai trendnek megfelelően rövidke jószág, szóval az tényleg eléggé eltér az SMP-imtől. Viszont elsőre kimondottan kényelmesnek tűnt, lehet, hogy marad, ami nagy szó, mert azért a gyári építéseknél az egyik kiemelten spórolós terület gyakran a nyereg szokott lenni.
Fura ez: legutóbb 10 éves koromban volt olyan gépem, ami teljesen gyári volt - na persze az az állapot sem tartott sokáig. Utána mindig valami egyedileg összerakott gépet hajtottam, kezdetben anyagi okokból, mivel apránként fejlesztgetve jött csak össze egy épkézláb gép - ritka szedett-vedett öszvérek voltak - aztán meg azért, mert csak egy vázat vettem, és az körbeépíthettem gusztusom szerint. Jó ezen Trek-en látni, hogy egyben van az egész, nem szükséges cserélgetni semmit.

Úgy gurultam vele az elsőt, hogy előtte a szobában ráülve lőttem be, és sem tekerés közben, sem hazaérve nem müttyögtem rajta, maradt az a beállítás. Tényleg nem vagyok egy milliméterezős. Nem tűnt rajta szokatlannak semmi, max. a fékváltókar pofozgatásának hiánya furcsa.

Restellem, de nem ismertem. Pár videójába belenéztem, azok alapján talán olyan sokról nem maradtam le.asebestyen írta: ↑2025.10.29., szer. 10:17Pedig ha kerékpáros újságíró szeretnél lenni, lehetne gyakorolni most... Lehetnél a magyar David Arthur.![]()
van egy folyamata,ami hamar rutinná tud válni. amikor lassítani akasrz,súlypont előrehelyez,így hátul a tapadás csökken, jobban vissza lehet fogni izomból a kereket(hajtásnak ellentartva), aztán a szúlypont szépen "lassan" visszakerül a hátsó kerékre. Persze,ez a folyamat baromi gyorsan történik, de pályásoknál rögzül, ha nem is tudatosan, csak spontán kialakul.gianni321 írta: ↑2025.10.26., vas. 21:48
Meg lehet vele állni és meg is lehet szokni pár kör és 1-2 esés után, hogy nincs fék és hogy a tekerést sem lehet abbahagyni. Tényleg fura, de ez ilyen. Asszem kb. 13 voltam, mikor versenyeztünk pálya bringákkal a Millennárison, nagyon észnél kellett lenni. Az első orbitális tanyálás után már sokkal koncentráltabban teker az ember, aztán megjön a rutin ebben a fajta kerékpár kezelésben is.
egye-fene

Pedig ha kerékpáros újságíró szeretnél lenni, lehetne gyakorolni most... Lehetnél a magyar David Arthur.pärt írta: ↑2025.10.28., kedd 22:48Igen, megyehatár után tényleg van hasonlóan kilátós szakasz.trane írta: ↑2025.10.27., hétf. 12:02
jatélleg, azt hittem, a megyehatár utáni szakaszon fotóztad, ott is van egy igen hasonló kilátás![]()
egyébként pedig az érdekelt volna, a titán vázhoz képest mit érzel a karbonnalén aluról váltottam anno, és ott igen markáns volt a különbség, pedig akkor még nem voltak ilyen vázak
![]()
A vázak közti különbségekről azért lenne nehéz nyilatkozni, mert önmagában nem nagyon tudom vizsgálni, a gépek úgy ahogy vannak egy-egy rendszert alkotnak. A titánon egy keskenyebb kerék van, amin a 28mm-es külsők nagyjából csak 26-27mm-re terjednek ki, ezt kb. 6 barral használom, a Trek-en jóval szélesebb felnin a 28mm-es kb. 32mm széles, ezt most 5 barral próbáltam. Ez önmagában akkora különbség, hogy az érzékelt eltérés jó eséllyel inkább ennek a számlájára írható, mintsem a kétféle vázéra. Lefelé a rossz minőségű szakaszokon kanyarogva talán mintha stabilabb lenne egy kicsit az új gép, kevésbé pattog el, de hát ez éppen a kisebb guminyomásnak is jellemzője. A hajtás hatékonyságában nem nagyon érzékelek ég és föld különbséget, ami mindenképp a titánt dícséri (vagy az én érzéketlenségemet minősíti). Méreteik is hasonlóak, ott sem éreztem, hogy nagyon máshogy viselkedne, bár én meg amúgy sem voltam soha akkora vázszög meg csőhossz bubus, hogy fél fok és pár milliméter eltérés fölött sommelier-kedjek.

Igen, megyehatár után tényleg van hasonlóan kilátós szakasz.trane írta: ↑2025.10.27., hétf. 12:02
jatélleg, azt hittem, a megyehatár utáni szakaszon fotóztad, ott is van egy igen hasonló kilátás![]()
egyébként pedig az érdekelt volna, a titán vázhoz képest mit érzel a karbonnalén aluról váltottam anno, és ott igen markáns volt a különbség, pedig akkor még nem voltak ilyen vázak
![]()
árulóóó
jatélleg, azt hittem, a megyehatár utáni szakaszon fotóztad, ott is van egy igen hasonló kilátás