Szépen összefoglaltad.
Egyetlen kiegészítés (talán bele is írhatod a cikkbe, mert lényeges lehet): a Core Audio-t alapvetően kétféle képpen lehet használni, az egyik az
exkluzív mód a másik a
kevert mód. Az exkluzív módban a lejátszó "kisajátít" egyet a rendelkezésre álló megszólaltató eszközök ("audio playback device"-ok) közül, amit aztán a rendszeren futó egyéb alkalmazás nem tud használni. Ilyenkor a lejátszandó anyag közvetlenül a core Audio HAL (Hardvare Abstraction Layer) rétegére jut, ami alapesetben nem nyúl hozzás (ez sem igaz mindig, mert a hangerőt szoftveresen állíthatja, de ugyanazon a hangerőn ugyanaz a fájl különböző stream forrásokból ugyanúgy szólal meg).
A kevert (non-exclusive) módban ez a "kisajítátás" nem történik meg, ehelyett a lejátszandó zeneadat átmegy egy rendszermixeren, ami hozzákeveri azt a rendszerkimenetként megadott eszközre küldött egyéb hangokhoz. A rendszermixernek a macOS-ben van egy olyan tulajdonsága, hogy a kimenetetének (output-jának) bitmélységét és mintavételezési frekvenciája fixen (de felhasználó által állítható módon) be van állítva. Minden inputot, amit egy adott device-ra küldenek, átkonvertál erre az előre beállított mintafreki/bitráta párosra, ezután keveri őket, és ezen a beállított frekin/bitrátán adja tovább lejátszásra.
Alapesetben (a hardver évjáratától függően) minden device-ra 16bit/48kHz vagy 16bit/96kHz van beállítva, de ezeket módosítani lehet. Hogy mi a gond ezzel audiofil szempontból? Hát hogy mondjuk egy 16/48-ról 16/96-ra a konverzió triviális (fordítva is), és észrevehetetlen emberi füllel a különbség, de ez sajnos nem igaz a CD-minőségű 16/44,1-ról 16/48-ra újramintavételezésnél, ami sokkal bonyolultabb művelet, és szerintem hallható lehet a különbség. Az újravételezés akkor is megtörténik, ha egyetlen input van, kivéve ha az input frekije és bitrátája ugyanaz, mint a device-ra beállított output freki/bitráta. Hozzáteszem, hogy ha csak bitráta-konverzió van, az "felfelé" nem hallható egyáltalán, "lefelé" igen drasztikus konverziónál lehet valamennyire hallható. De egy 24 bit - 16 bit konverziót, ha marad a mintavételezési freki, ember legyen a talpán, aki meghall (szerintem ez már nagyon függ a DAC-tól, de egy jóü DAC esetén nehezen lesz hallható).
Az Apple-nél tehát nem mindegy, hogy egy lejátszó a Core Audio hanglejátszási szolgáltatásait exkluzív módban vagy nem-exkluzív, kevert módban használja.
A Roon és az Audirvana, mondanom sem kell, exclusive módban használja a Core Audiót.
De az Apple Music saját alkalmazása NEM. Ezárt ha pl. ugyanazt a forrásanyagot Apple Musicról és mondjuk Tidalról Ronn-nal használjuk, az Apple Music adottságai miatt egyik esetben jó eséllyel megtörténik az újramintavételezés, a másik esetben nem, és a különbség igen jól hallható lehet.
Bocs a "kis" kiegészítésért :)