De volt. Lásd a quadro rendszereket, ennek köszönhetjük a spec. tűalakokat.

A vinyl lemezek vágásakor a mélyhangokat -20dB/dekád meredekséggel elnyomják 500Hz alatt, hogy a barázda kitérés ne haladja meg a maximális +- 32 um-es kitérést. Így biztosítható csak, hogy kb. 20 perc játékidő ráférjen egy oldalra.PgSpa írta: ↑2025.03.30., vas. 11:53Nem akarnék offba menni, de a következő mondattal kapcsolatban lenne kérdésem:
"Lemezjátszót említett a kérdező.
Ebben az esetben a lemezjátszó elektronikája komoly magasvágást végez a RIAA korrekció miatt. Evvel a magasvágással egyidejűleg mindenféle akárhonnan is rárakódott nagyfrekvenciás zajt is elnyom..."
1. A lemezjátszóban milyen elektronika végez magasvágást? A hangszedők frekvenciamenete általában lineáris, sokaknál elmegy 40kHz-ig.
2. A RIAA korrekciót én nevéből eredően úgy értelmeztem, hogy a vágás itt ekvalizációként értelmezendő, mert ha nem így lenne, akkor nem lehetne visszaalakítani a jelet lejátszáskor eredeti állapotára, hiszen ez a lényege az eljárásnak.
A fentiek fényében az én értelmezésemben, ha egy phonokábel magas/mély frekvenciákon zavarérzékeny, akkor a zavar megjelenik, csak csillapítva, a mélyfrekvenciás zavarok meg kiemelésre kerülnek.
Én eddig úgy tudtam, hogy a lemez készítésekor végeznek mélyvágást, helytakarékosságból, hogy a barázdákat ne kelljen abnormális szélességűre vágni. Ezt a kigyomlált mélyet építi vissza a RIAA korrektor...PgSpa írta: ↑2025.03.30., vas. 11:53
"Lemezjátszót említett a kérdező.
Ebben az esetben a lemezjátszó elektronikája komoly magasvágást végez a RIAA korrekció miatt. Evvel a magasvágással egyidejűleg mindenféle akárhonnan is rárakódott nagyfrekvenciás zajt is elnyom..."
1. A lemezjátszóban milyen elektronika végez magasvágást? A hangszedők frekvenciamenete általában lineáris, sokaknál elmegy 40kHz-ig.
2. A RIAA korrekciót én nevéből eredően úgy értelmeztem, hogy a vágás itt ekvalizációként értelmezendő, mert ha nem így lenne, akkor nem lehetne visszaalakítani a jelet lejátszáskor eredeti állapotára, hiszen ez a lényege az eljárásnak.
Miért végső soron, amikor kb ez lehet legközelebb az igszsághoz. Csak ott bukik kicsit, egy rendszerbe, bárhova bedugok egy drótot, a másik felét nem is csatlakoztatom sehova (pl IC csak az erősítőbe, másik fele szabadon lóghat is akár. Vagy egy tápdrót csak bedugva az elosztóba (ezek az egyszerü esetek, volt ettől mókásabb eltérést mutató "esemény is) . A hangjuk megjelenik a hangképben. Ezek egyféle antennák is lehetnek. Oda jutottunk, olyasmi is lehet a dologban, amit Tesla pedzegetett, hogy az éterből szed energiát néhány antennával. Mi van,ha ezek a drótok eltérően szednek össze energiát az éterből és ennek függvényében másként hatnak a készülékekre?
Tök logikus, amit írsz, úgy tűnik, ELEX-nek is tetszik.Voyager írta: ↑2025.03.29., szomb. 19:59
Az egyik, hogy a jobb minőségű tápkábel csökkenti a hálózati zajok bejutását a lemezjátszó tápegységébe, ezáltal kevesebb elektromos interferencia éri a rendszert. Emellett a (jó) kábel csökkentheti a motor által generált mikrovibrációk átvitelét, ami jobb hangzást eredményezhet (?). És végső soron a zaj visszajutása a hálózatba is mérséklődik, ami jótékony hatással lehet a többi komponensre.
ui: nálam a GR kapott a gyáritól jobb kábelt és fejlődött a hang (kicsit simább lett). Lehet, hogy pszichoakusztikai hatás, de kit érdekel, ha élvezem.
Akár ez is lehet, minden esetre én nemfogok találgatni.Voyager írta: ↑2025.03.29., szomb. 19:59Engedjétek meg, hogy megosszam az elképzeléseimet, bár tudom, hogy ezek tudományosan nehezen bizonyíthatók, de talán van néhány lehetséges magyarázat.
Az egyik, hogy a jobb minőségű tápkábel csökkenti a hálózati zajok bejutását a lemezjátszó tápegységébe, ezáltal kevesebb elektromos interferencia éri a rendszert. Emellett a (jó) kábel csökkentheti a motor által generált mikrovibrációk átvitelét, ami jobb hangzást eredményezhet (?). És végső soron a zaj visszajutása a hálózatba is mérséklődik, ami jótékony hatással lehet a többi komponensre.
Végeredményben jó a kérdes, de lásdd ELEX utolsó mondatát!Rock60 írta: ↑2025.03.29., szomb. 19:00Már többedjére futok neki a kérdésnek, és amíg nem kapok értelmezhető magyarázatot - a " csak " az nem elég - addig néha felteszem újra, hátha közben birtokába jutott valaki a megfelelő ismeretnek...zoli73 írta: ↑2025.03.29., szomb. 18:13
Már csak azért kérdezem, mert itt többekkel együtt nekem is az a tapasztalatom, hogy a lemezjátszóba szinte mindegy, hogy milyen tápkábelt dugok, mert minimális hatással van a hangra, pedig egy elég rendes analóg tápegységet táplál. Ellenben a phono kifejezetten igényli, ill. meghálálja a jó tápkábelt.
![]()
Mivel magyarázható a lemezjátszó futóművek tápkábelének a hangra gyakorolt, akár csak minimális hatása is ?
Mérve nem forog sem pontosabban, sem simábban, mégis, a jobb kábellel hallhatóan jobban szól.![]()
Rock60 írta: ↑2025.03.29., szomb. 19:00Már többedjére futok neki a kérdésnek, és amíg nem kapok értelmezhető magyarázatot - a " csak " az nem elég - addig néha felteszem újra, hátha közben birtokába jutott valaki a megfelelő ismeretnek...![]()
Mivel magyarázható a lemezjátszó futóművek tápkábelének a hangra gyakorolt, akár csak minimális hatása is ?
Mérve nem forog sem pontosabban, sem simábban, mégis, a jobb kábellel hallhatóan jobban szól.![]()
Biztosan azért, amiért egy jobb táppal is jobb hangja lesz.... :)Rock60 írta: ↑2025.03.29., szomb. 19:00Már többedjére futok neki a kérdésnek, és amíg nem kapok értelmezhető magyarázatot - a " csak " az nem elég - addig néha felteszem újra, hátha közben birtokába jutott valaki a megfelelő ismeretnek...zoli73 írta: ↑2025.03.29., szomb. 18:13
Már csak azért kérdezem, mert itt többekkel együtt nekem is az a tapasztalatom, hogy a lemezjátszóba szinte mindegy, hogy milyen tápkábelt dugok, mert minimális hatással van a hangra, pedig egy elég rendes analóg tápegységet táplál. Ellenben a phono kifejezetten igényli, ill. meghálálja a jó tápkábelt.
![]()
Mivel magyarázható a lemezjátszó futóművek tápkábelének a hangra gyakorolt, akár csak minimális hatása is ?
Mérve nem forog sem pontosabban, sem simábban, mégis, a jobb kábellel hallhatóan jobban szól.![]()
Ennyi nem elég Neked?Rock60 írta: ↑2025.03.29., szomb. 19:00Már többedjére futok neki a kérdésnek, és amíg nem kapok értelmezhető magyarázatot - a " csak " az nem elég - addig néha felteszem újra, hátha közben birtokába jutott valaki a megfelelő ismeretnek...zoli73 írta: ↑2025.03.29., szomb. 18:13
Már csak azért kérdezem, mert itt többekkel együtt nekem is az a tapasztalatom, hogy a lemezjátszóba szinte mindegy, hogy milyen tápkábelt dugok, mert minimális hatással van a hangra, pedig egy elég rendes analóg tápegységet táplál. Ellenben a phono kifejezetten igényli, ill. meghálálja a jó tápkábelt.
![]()
Mivel magyarázható a lemezjátszó futóművek tápkábelének a hangra gyakorolt, akár csak minimális hatása is ?
Mérve nem forog sem pontosabban, sem simábban, mégis, a jobb kábellel hallhatóan jobban szól.![]()
Már többedjére futok neki a kérdésnek, és amíg nem kapok értelmezhető magyarázatot - a " csak " az nem elég - addig néha felteszem újra, hátha közben birtokába jutott valaki a megfelelő ismeretnek...zoli73 írta: ↑2025.03.29., szomb. 18:13
Már csak azért kérdezem, mert itt többekkel együtt nekem is az a tapasztalatom, hogy a lemezjátszóba szinte mindegy, hogy milyen tápkábelt dugok, mert minimális hatással van a hangra, pedig egy elég rendes analóg tápegységet táplál. Ellenben a phono kifejezetten igényli, ill. meghálálja a jó tápkábelt.
Nem a nagyfrekvenciás rádió zavarokról beszéltem. Sehol nem is említettem:
Azzal együtt, hogy én is ezt vallom, de egy analóg forrásnál mit tekintsünk front end-nek?
Műszaki részéhez nem értek, de tapasztalatom szerint ha nem is nagyobb, de legalább akkora jelentősége van a jobb tápkábelnek a phononál, mint az integrált csövesnél.ELEX írta: ↑2025.03.29., szomb. 13:25
DE!!!
Itt pont a tákábelről volt szó és az szorosan összefüggésben van a phono előerősítő tápegységével.
Sajnálatosan az elektronikák nem mindegyike rendelkezik kellően nagy tápfesz elnyomással főleg a magasabb frekvenciákon. Így a tápegységben a hálózatból rárakódott zavarok eljutnak a phono fokozatig, onnan annak kimenetére is.
Amit a lemezjátszó phono előerősítő korrekciós fokozatának frekvencia átviteléről írtál, azzal teljességgel egyetértek.fülelek írta: ↑2025.03.29., szomb. 11:14....Lemezjátszót említett a kérdező.
Ebben az esetben a lemezjátszó elektronikája komoly magasvágást végez a RIAA korrekció miatt. Evvel a magasvágással egyidejűleg mindenféle akárhonnan is rárakódott nagyfrekvenciás zajt is elnyom, emiatt pont nem olyan érzékeny, mint egy lineáris átvitelű erősítő......
Lemezjátszót említett a kérdező.chord_ írta: ↑2025.03.28., pén. 12:51
Én biztosan a forrásnál próbálkoznék.
Azt tapasztaltam, hogy minél előrébb, a forrás felé piszkálunk valamit az ac kábelnél, annál érdemlegesebb változás lesz. Nem biztos, hogy 'nagyobb', de nálam pl. 'érzékenyebb' a változás.
És csak egy jó tanács: ha úgy hallod, merjed azt mondani, hogy az eredeti szg öntött / akármilyen krumpli kábel a jobb hangú, mint a bepróbált xy sokkal-sokkal drágább kábel.
Értem és logikus, amit írsz, de én olyat sem írtam (és még csak nem is gondoltam), hogy a ~20% RH normális lenne egy szobában.PgSpa írta: ↑2025.03.28., pén. 18:24Igazad van, de én azon rugóztam, hogy miből gondolod, hogy egy lakásnak 20% a normális páratartalma. A lecsapódás szobahőmérsékleten esélytelen egy réz kábel esetén, ahhoz 10,2°C-ra kellene hűlnie. Az is biztos, hogy sokkal rosszabb a helyzet, mint egy olyan szigetelés esetén, ami teljesn elzárja a levegőtől, de mi van akkor, ha a pamut, mint anyag pozitív hatása bőven ellensúlyozza az oxidáció negatív hatását? Csak kérdezem, nem állítom, de felmerül bennem az, hogy itt a viták során mindig kiemelésre kerül egy-egy szempont, de egészében vizsgálva más lehet a helyzet?