Azon túl, ha le tudunk mondani a hatásvadász dinamikacsúcsokról és a hátulról jövő hangokról, a filmnek is jobb hangja van egy minőségi sztereo rendszeren, mint a sok csatornás mozis rendszeren.
Nekem legalább is...
Azon túl, ha le tudunk mondani a hatásvadász dinamikacsúcsokról és a hátulról jövő hangokról, a filmnek is jobb hangja van egy minőségi sztereo rendszeren, mint a sok csatornás mozis rendszeren.
En ugy voltam a hazimozi rendszeremmel, hogy igen orultem neki, aztan egy ev alatt mindent ujra megneztem 5.1-ben es elfogytak a filmek. Mostanaban alig van film amit erdemes lenne nezni 5.1-ben. Mar vagy tiz evvel ezelott felszamoltam a mozis rendszert es stereo rendszert kezdtem kiepiteni amin ha filmet nezek teljesen megfelel de sokkal tobb zenet hallgatok rajta joval jobb minosegben mindha mozis rendszerem lenne.lmarci írta: ↑2025.02.20., csüt. 19:32Ez így ebben a formában nem nyerő amit leírtál. Gondolkodtam már jobb házimozi erősítőn is, de teljesen feleslegesen van bennük száz erősített hangszórókimenet, egyáltalán nem használnám őket, csak az árat növelik. Az 5.1 rendszernél nem tudok többet kiépíteni a kábelezés miatt, de valójában nem is szeretnék. TV nézésre megy néha pár film nézésre ezzel is elégedett vagyok. Viszont a zene az most kicsit jobban előtérbe került.zizi8003 írta: ↑2025.02.20., csüt. 19:05Jut eszembe, nekem nincs házimozi erősítőm, a nappaliban a tv fehér-piros rca kimeneteiről ment korábban a hang az erősítőre. Némi jelvesztéssel szerintem ezt a legtöbb TVről meg tudod oldani. Bemegy a Denonból a HDMI a TVbe és a frontokon kívül az összes zajkeltő erre van kötve. A két front meg a TV fehér-piros rcairól. (ha van...) Így a fekete lemez jelvesztés nélkül, de házimozi frontok "némi" jelvesztéssel üzemelnek. Itt a "némi" viszont erősen kérdőjeles, mert végül rájöttem jobban járok ha a TV optikai kimenetéről etetem a DAComat, ez nálad nem működik, mert az erősítődön nincs optikai bemenet.
Lehet jobb lenne, ha végül vennél egy jobb HM erősítőt a Denon+MF árából... :-)
Ez így ebben a formában nem nyerő amit leírtál. Gondolkodtam már jobb házimozi erősítőn is, de teljesen feleslegesen van bennük száz erősített hangszórókimenet, egyáltalán nem használnám őket, csak az árat növelik. Az 5.1 rendszernél nem tudok többet kiépíteni a kábelezés miatt, de valójában nem is szeretnék. TV nézésre megy néha pár film nézésre ezzel is elégedett vagyok. Viszont a zene az most kicsit jobban előtérbe került.zizi8003 írta: ↑2025.02.20., csüt. 19:05Jut eszembe, nekem nincs házimozi erősítőm, a nappaliban a tv fehér-piros rca kimeneteiről ment korábban a hang az erősítőre. Némi jelvesztéssel szerintem ezt a legtöbb TVről meg tudod oldani. Bemegy a Denonból a HDMI a TVbe és a frontokon kívül az összes zajkeltő erre van kötve. A két front meg a TV fehér-piros rcairól. (ha van...) Így a fekete lemez jelvesztés nélkül, de házimozi frontok "némi" jelvesztéssel üzemelnek. Itt a "némi" viszont erősen kérdőjeles, mert végül rájöttem jobban járok ha a TV optikai kimenetéről etetem a DAComat, ez nálad nem működik, mert az erősítődön nincs optikai bemenet.
Lehet jobb lenne, ha végül vennél egy jobb HM erősítőt a Denon+MF árából... :-)
A Pre-Out elvileg a Zone2-höz van rendelve, viszont azt nem tudom, hogy lehet-e front kimenetnek beállítani. De akkor még mindig ott a probléma amit írtál te is, hogy a másik erősítőn kellene eltalálni a hangerőt. Ez megint túl sok mókolás. Valami egyszerű, de jó megoldás kellene. Már arra is gondoltam, hogy készítek egy aljzatot az erősítőkből kijövő kábeleknek és a hanfalkábeleket dugdosom ide-oda. Csak hát ez megint macera, félek, hogy megutálom hamar és soha nem lesz bekapcsolva...zizi8003 írta: ↑2025.02.20., csüt. 17:47Azt a Pre Out-ot nem lehet úgy belőni hogy a két front sugárzód jele menjen ki rá? Akkor nyomathatnád a házimozit front vonalon 2 egymás után kötött erősítővel. Igazán komoly szeánsz lenne minden film előtt összelőni a dolgokat, nem kevesebb szívás mint ide oda dugdosni a hangfalkábeleket, amit mondjuk 2 komplett szett kábellel szintén meg lehetne a bútoról kibányászás nélkül oldani.lmarci írta: ↑2025.02.20., csüt. 15:47Sziasztok! Őszintén szólva nem vagyok egy nagy fórum bubus, de most itt és most tanácsot szeretnék kérni. Adott egy 5.1 házimozi rendszer DENON AVR-X2800 erősítővel, a két front álló hangsugárzó bi-wire kábelezéssel. Megcsapott a Phono-zás szele, ezért szeretnék továbblépni, lecserélném a két front hangsugárzót (kiszemelt: B&W 703 S3) és egy normális sztereo erősítővel (kiszemelt: Musical Fidelity M6si) használni a lemezjátszót (csak azt, semmi mást). Viszont a házimozi is maradna. A kérdés, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy a két front hangfalat mindkét erősítővel tudjam használni? Sajna az erősítők hátuljához nem férek hozzá, bútorban vannak, ezért a kábel átdugdosás nem megoldás. A Dynavox AMP-S MKII készülékből a bi-wire miatt kettőt kellene vennem. Jó megoldás ez? Mennyire cseszi el a hangot? Köszönöm!
A hangfal átkapcsolónál az a lényeg, hogy soha ne hallgasd a rendszered nélküle, ne agyalj rajta mi lenne ha és akkor nem fog zavarni hogy ott van.
Nekem az Almarro erősítőmben van egy kis kapcsoló ami hol ide (füles kimenet) hol oda (hangfalkimenet) irányítja a kimenőtrafóról a delejt. Namost ez egy olyan rejtett potenciál, már amióta megláttam tervezem kiiktatni, de szerencsére elég lusta vagyok, nagyon hely sincs benne forrasztgatni, így boldogan élek vele együtt. (azért mint most is, időről időre az eszembe jut...)
A Dynavox egész masszív kis holminak néz ki, ennél eddig ilyen célra csak szrabbakat láttam.
Azt a Pre Out-ot nem lehet úgy belőni hogy a két front sugárzód jele menjen ki rá? Akkor nyomathatnád a házimozit front vonalon 2 egymás után kötött erősítővel. Igazán komoly szeánsz lenne minden film előtt összelőni a dolgokat, nem kevesebb szívás mint ide oda dugdosni a hangfalkábeleket, amit mondjuk 2 komplett szett kábellel szintén meg lehetne a bútoról kibányászás nélkül oldani.lmarci írta: ↑2025.02.20., csüt. 15:47Sziasztok! Őszintén szólva nem vagyok egy nagy fórum bubus, de most itt és most tanácsot szeretnék kérni. Adott egy 5.1 házimozi rendszer DENON AVR-X2800 erősítővel, a két front álló hangsugárzó bi-wire kábelezéssel. Megcsapott a Phono-zás szele, ezért szeretnék továbblépni, lecserélném a két front hangsugárzót (kiszemelt: B&W 703 S3) és egy normális sztereo erősítővel (kiszemelt: Musical Fidelity M6si) használni a lemezjátszót (csak azt, semmi mást). Viszont a házimozi is maradna. A kérdés, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy a két front hangfalat mindkét erősítővel tudjam használni? Sajna az erősítők hátuljához nem férek hozzá, bútorban vannak, ezért a kábel átdugdosás nem megoldás. A Dynavox AMP-S MKII készülékből a bi-wire miatt kettőt kellene vennem. Jó megoldás ez? Mennyire cseszi el a hangot? Köszönöm!
Szerintem nem érdemes megbontani a házimozi rendszeredet, mert vegyes elemekkel sosem lesz igazán jó.lmarci írta: ↑2025.02.20., csüt. 15:47Sziasztok! Őszintén szólva nem vagyok egy nagy fórum bubus, de most itt és most tanácsot szeretnék kérni. Adott egy 5.1 házimozi rendszer DENON AVR-X2800 erősítővel, a két front álló hangsugárzó bi-wire kábelezéssel. Megcsapott a Phono-zás szele, ezért szeretnék továbblépni, lecserélném a két front hangsugárzót (kiszemelt: B&W 703 S3) és egy normális sztereo erősítővel (kiszemelt: Musical Fidelity M6si) használni a lemezjátszót (csak azt, semmi mást). Viszont a házimozi is maradna. A kérdés, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy a két front hangfalat mindkét erősítővel tudjam használni? Sajna az erősítők hátuljához nem férek hozzá, bútorban vannak, ezért a kábel átdugdosás nem megoldás. A Dynavox AMP-S MKII készülékből a bi-wire miatt kettőt kellene vennem. Jó megoldás ez? Mennyire cseszi el a hangot? Köszönöm!
Acrolink.zizi8003 írta: ↑2025.02.20., csüt. 07:43Ezt jól megvitattátok... :-) Már lassan egy éve 1-1 darab Parkside akksiról mennek a kis 47lab-Markaudio végfokaim. Ezeket nem hallom különösebben uncsinak, pedig hallgatok rajtul párhangszeres jazztől a zúzós drum&bassig mindent IS. Mondjuk igazából nincs viszonyítási alapom, mert a szuper japó táp táp amit anno vettem hozzájuk halkan búgott és emiatt a végfokok is nagyon halkan zúgtak, az viszont rohadtul idegesített. :-) Mivel munkaidőm nagy részében kb. 80 centire üldögélek a dobozoktól nem hiszem hogy el tudnám engendni ezt a full zajtalanságot.
Sajna azt a kábelt Acrotec-ként nem lelem, ritka holminak tűnik esetleg további infó Kaeftől??? :-)
zizi8003 írta: ↑2025.02.20., csüt. 07:43Ezt jól megvitattátok... :-) Már lassan egy éve 1-1 darab Parkside akksiról mennek a kis 47lab-Markaudio végfokaim. Ezeket nem hallom különösebben uncsinak, pedig hallgatok rajtul párhangszeres jazztől a zúzós drum&bassig mindent IS. Mondjuk igazából nincs viszonyítási alapom, mert a szuper japó táp táp amit anno vettem hozzájuk halkan búgott és emiatt a végfokok is nagyon halkan zúgtak, az viszont rohadtul idegesített. :-) Mivel munkaidőm nagy részében kb. 80 centire üldögélek a dobozoktól nem hiszem hogy el tudnám engendni ezt a full zajtalanságot.
Sajna azt a kábelt Acrotec-ként nem lelem, ritka holminak tűnik esetleg további infó Kaeftől??? :-)
Az igazság az, hogy a nagyfrekvenciás villamos zajokat nem hallani. Ha lecsökken a szintjük akkor szebb lesz a zene.
Ebben van logika, majd meg kell hallgatni. De az eddig hallottak alapján, nekem a bűvészkedések mindig beleköptek a levesbe.
A külső lineáris tápokhoz csináltunk különböző DC kábeleket is, ezüstöt is, kicseréltük a készülékekben lévő autó biztosítékot Japánból rendelt aranyozottra, mindent megtettünk, hogy találjunk egy lineáris tápot amitől egyértelműen jobb lesz.revox írta: ↑2025.02.19., szer. 15:23nem vitatom...kaef2 írta: ↑2025.02.19., szer. 15:14
Legalább 10 - féle combos lineáris táppal próbáltuk akku helyett az Altmann eszközöket, Köztük olyan japánnal is, ami drágább volt, mint akár az erősítő, akár a DAC, és többféle Paul Hynes táppal is. Az én Avantgarde Trio hangfalammal és a dupla Rel Studio szubokkal.
A DAC, ADC, a clock regenerator, a CD transport és a phono kb egyformán szólt a Paul Hynes-szal és a spirál cellás akkuval, azért mondom a Pual Hynest, mert azok jöttek be leginkább a rendszeremben.
Az erősítő az akkuval szólt a legélőbben, dinamikusabban, ami nem igazán nagy csoda, mert kifejezetten (spirál cellás) akkus üzemmódhoz volt optimalizálva. Forrásnak vagy a cd játszót, vagy egy TC Konnekt firewire audio interfészt használva az akkori Macbookommal és Power Macemmel. Legalább 2 évig kisérletezgettünk ezzel. Legalább 95-96 dB érzékenységű hangsugárzók kellettek ahhoz, hogy az Altmann erősítő ki tudja futni magát.
A DAC, ADC és a phono bármilyen környezeteben megállta a helyét.
Kb 7-8 év alatt legalább 110-120 különböző Altmann eszközt adtunk el a Pennában, de a DAC volt messze a legnépszerűbb, abból minimum 60-70 db-ot sikerült értékesíteni.![]()
ezt nem Neked,csak már nincs kedvem újat nyitni neki,meg lassan elértük az OFF-küszöböt
megnéztem a Konus weblapot. még van náluk belépő szintű akkus phono, de a combosabb szériáknál maradt a 220V. mindegy ki,csak azért, hogy lássuk, gyártón belül is hol foglal helyett az akkuzás. Persze,ezek nem bazi nagy dízeltargonca-indító akksik, de, na...
https://www.konus-audio.com/products_konus.html
Én is ezt tapasztaltam a Pink-nél akkus üzemmódban, nagyon szerettem a hangját, Klimo OTL elé kötve.dixie-chicken írta: ↑2025.02.19., szer. 13:22
...ami van ezeknél,és hasonlókrol beszéltek haverjaim amikor akksirol tápláltak egy McIntosh CD lejátszot,még a '90 évek elején,hogy a hangjukban van egy érdekes "tisztaság","nyugalmi állapot",de ez nem statikus jelenség,hogy "leragad a zene,lassúvá válik", hanem követi a zenei folyamatokat,vlmilyen érdekes módon...de swsz 3x
Én eredeti Hafler-rol beszélek...
nem vitatom...kaef2 írta: ↑2025.02.19., szer. 15:14
Legalább 10 - féle combos lineáris táppal próbáltuk akku helyett az Altmann eszközöket, Köztük olyan japánnal is, ami drágább volt, mint akár az erősítő, akár a DAC, és többféle Paul Hynes táppal is. Az én Avantgarde Trio hangfalammal és a dupla Rel Studio szubokkal.
A DAC, ADC, a clock regenerator, a CD transport és a phono kb egyformán szólt a Paul Hynes-szal és a spirál cellás akkuval, azért mondom a Pual Hynest, mert azok jöttek be leginkább a rendszeremben.
Az erősítő az akkuval szólt a legélőbben, dinamikusabban, ami nem igazán nagy csoda, mert kifejezetten (spirál cellás) akkus üzemmódhoz volt optimalizálva. Forrásnak vagy a cd játszót, vagy egy TC Konnekt firewire audio interfészt használva az akkori Macbookommal és Power Macemmel. Legalább 2 évig kisérletezgettünk ezzel. Legalább 95-96 dB érzékenységű hangsugárzók kellettek ahhoz, hogy az Altmann erősítő ki tudja futni magát.
A DAC, ADC és a phono bármilyen környezeteben megállta a helyét.
Kb 7-8 év alatt legalább 110-120 különböző Altmann eszközt adtunk el a Pennában, de a DAC volt messze a legnépszerűbb, abból minimum 60-70 db-ot sikerült értékesíteni.
Legalább 10 - féle combos lineáris táppal próbáltuk akku helyett az Altmann eszközöket, Köztük olyan japánnal is, ami drágább volt, mint akár az erősítő, akár a DAC, és többféle Paul Hynes táppal is. Az én Avantgarde Trio hangfalammal és a dupla Rel Studio szubokkal.revox írta: ↑2025.02.19., szer. 15:01az OK, csak hallottad azt az Altmant normál táppal? a kérdés költői,mert biztos nem, ahogy én is csak akkuval,de nem Feriét. havernak volt. ezek olyasmi dolgok,mint a 47Lab,csak falapra vannak szerelve,míg a 47 egy átgondolt mechanikai sasszira. de ami a lényeg,igaz,hogy a 47-esek drágábbak voltak, de ahhoz adtak egy tápegységet is/készülék. Nem volt rossz az Altman,de a 47 Lab Shigaraki melett már nem volt túl vehemensnek nevezhető a p6ordukciója. a kategória ugyanaz, mini készülék,pár filléres alkatrészből. difi a mechanikai megvalósítás és a tápellátás. ami közös bennük, egyikből se fogyott sokdixie-chicken írta: ↑2025.02.19., szer. 13:22
@Rock:hogy témánál maradjunk,hallottam @kaef2 Byob rendszerét,Avanrgarde Trio-val,Zu Druid-al,még annó,a Mission 776/777-est,az ominozúsos ASR Emitter Exclusive II-est...semelyikre,én nem mondanám hogy "döglött" hangjuk lett volna![]()
a döglött hang nálam,a halálos itélete egy komponensnek/rendszernek
...ami van ezeknél,és hasonlókrol beszéltek haverjaim amikor akksirol tápláltak egy McIntosh CD lejátszot,még a '90 évek elején,hogy a hangjukban van egy érdekes "tisztaság","nyugalmi állapot",de ez nem statikus jelenség,hogy "leragad a zene,lassúvá válik", hanem követi a zenei folyamatokat,vlmilyen érdekes módon...de swsz 3x
![]()
csak speckó akksival (Optima Red Top?...csak annyit tennék hozzá,hogy akkor 1 olyan akksi,kb 3x annyiba került mint amit mi teherautókba épitgettünk akkor be,12V/225Ah,Varta volt az OEM,de nekünk saját logóval érkeztek)...nekem rendben volt a dolog,ahogyan irtamrevox írta: ↑2025.02.19., szer. 15:01az OK, csak hallottad azt az Altmant normál táppal? a kérdés költői,mert biztos nem, ahogy én is csak akkuval,de nem Feriét. havernak volt. ezek olyasmi dolgok,mint a 47Lab,csak falapra vannak szerelve,míg a 47 egy átgondolt mechanikai sasszira. de ami a lényeg,igaz,hogy a 47-esek drágábbak voltak, de ahhoz adtak egy tápegységet is/készülék. Nem volt rossz az Altman,de a 47 Lab Shigaraki melett már nem volt túl vehemensnek nevezhető a p6ordukciója. a kategória ugyanaz, mini készülék,pár filléres alkatrészből. difi a mechanikai megvalósítás és a tápellátás. ami közös bennük, egyikből se fogyott sokdixie-chicken írta: ↑2025.02.19., szer. 13:22
@Rock:hogy témánál maradjunk,hallottam @kaef2 Byob rendszerét,Avanrgarde Trio-val,Zu Druid-al,még annó,a Mission 776/777-est,az ominozúsos ASR Emitter Exclusive II-est...semelyikre,én nem mondanám hogy "döglött" hangjuk lett volna![]()
a döglött hang nálam,a halálos itélete egy komponensnek/rendszernek
...ami van ezeknél,és hasonlókrol beszéltek haverjaim amikor akksirol tápláltak egy McIntosh CD lejátszot,még a '90 évek elején,hogy a hangjukban van egy érdekes "tisztaság","nyugalmi állapot",de ez nem statikus jelenség,hogy "leragad a zene,lassúvá válik", hanem követi a zenei folyamatokat,vlmilyen érdekes módon...de swsz 3x
![]()
az OK, csak hallottad azt az Altmant normál táppal? a kérdés költői,mert biztos nem, ahogy én is csak akkuval,de nem Feriét. havernak volt. ezek olyasmi dolgok,mint a 47Lab,csak falapra vannak szerelve,míg a 47 egy átgondolt mechanikai sasszira. de ami a lényeg,igaz,hogy a 47-esek drágábbak voltak, de ahhoz adtak egy tápegységet is/készülék. Nem volt rossz az Altman,de a 47 Lab Shigaraki melett már nem volt túl vehemensnek nevezhető a p6ordukciója. a kategória ugyanaz, mini készülék,pár filléres alkatrészből. difi a mechanikai megvalósítás és a tápellátás. ami közös bennük, egyikből se fogyott sokdixie-chicken írta: ↑2025.02.19., szer. 13:22
@Rock:hogy témánál maradjunk,hallottam @kaef2 Byob rendszerét,Avanrgarde Trio-val,Zu Druid-al,még annó,a Mission 776/777-est,az ominozúsos ASR Emitter Exclusive II-est...semelyikre,én nem mondanám hogy "döglött" hangjuk lett volna![]()
a döglött hang nálam,a halálos itélete egy komponensnek/rendszernek
...ami van ezeknél,és hasonlókrol beszéltek haverjaim amikor akksirol tápláltak egy McIntosh CD lejátszot,még a '90 évek elején,hogy a hangjukban van egy érdekes "tisztaság","nyugalmi állapot",de ez nem statikus jelenség,hogy "leragad a zene,lassúvá válik", hanem követi a zenei folyamatokat,vlmilyen érdekes módon...de swsz 3x
igen, ez jó példa,engem pl nem érdekel. kis kategóriában van erősítőm, a nagyhoz meg úgyis messze van,bármit is tudhat. nyilván ez is csak feltételezés részemről is,de azért a logika működik: ha akkora durranás lenne, már rég képbe kerülhetett volna. Kettő, sokan átvették volna az ötletet.
@Rock:hogy témánál maradjunk,hallottam @kaef2 Byob rendszerét,Avanrgarde Trio-val,Zu Druid-al,még annó,a Mission 776/777-est,az ominozúsos ASR Emitter Exclusive II-est...semelyikre,én nem mondanám hogy "döglött" hangjuk lett volnaRock60 írta: ↑2025.02.19., szer. 12:57Először nem értettem, hogy egy '21 - es akku miért biztos, hogy mind tönkrement, ránéztem még egyszer, akkor látom, hogy '82 - es a motyó...dixie-chicken írta: ↑2025.02.19., szer. 11:33
Az a Mission 776/777 egy zseniális páros,az nekem be van égetve a memóriaegységembe,és nem tudom kitörölni...előfok elemes,és ezek már rég tönkre mentek,mindben,mármint az elemek,ha találnál használt példányt...végfok MOS-FET,2x100W...
Ha ismered a Hafler DH100/101/110/200/220-sokat,kb hasonló a 776/777,csak egy szintel magasabb hangzás mint a Hafler-ek...![]()
Azért ilyen szép masszív...![]()
Gondolom, hasonló paraméterekkel lehet találni bele sokkal korszerűbb aksikat...
Még valami a Pink-kel kapcsolatban hogy behelyezhessük a korába - közvetlen előtte egy ARC SP9 előfokom volt. / Az SP11 - ről álmodoztam, de az csak álom maradt./
Mindenesetre az SP9 - es is egy jegyzett, elismerten jó hangú darab volt.
Tehát az ARC után jött a Pink Pip, és minden paraméterében jobb volt.
Tér, levegő, felbontás, minden.
Ennek ellenére a 11 - esért látatlanba odaadtam volna...![]()
Hafler - ről annyit tudok csak, hogy TJ tunermann-nak volt egy utánépítése, és mind a véres kardot hurcolta körbe, hogy mindenféle gyári erősítőt " leverjen " vele...![]()
Egy alkalommal én is fültanúja voltam, hogy egy Sony őrült - 10 éve Sonykat dédelgetett - legcsúcsabb csúcs erősítőjét hogy alázta porrá...![]()
Szegény tulaj olyan ideges lett, hogy majdnem kiugrott az ablakon.
Végül nem vette meg a Haflert, de két héten belül minden Sony-ját eladta.![]()
Tanganciális lemezjátszót, erősítőt, GR5 - ös dobozokat, amit talált...
Először nem értettem, hogy egy '21 - es akku miért biztos, hogy mind tönkrement, ránéztem még egyszer, akkor látom, hogy '82 - es a motyó...dixie-chicken írta: ↑2025.02.19., szer. 11:33
Az a Mission 776/777 egy zseniális páros,az nekem be van égetve a memóriaegységembe,és nem tudom kitörölni...előfok elemes,és ezek már rég tönkre mentek,mindben,mármint az elemek,ha találnál használt példányt...végfok MOS-FET,2x100W...
Ha ismered a Hafler DH100/101/110/200/220-sokat,kb hasonló a 776/777,csak egy szintel magasabb hangzás mint a Hafler-ek...
cables írta: ↑2025.02.19., szer. 11:17ez nem az én posztom voltistvan01 írta: ↑2025.02.19., szer. 10:17Szerintem nem ilyen egyszerű ez. Az akkumulátor belső ellenállása egészen biztos, hogy töltöttség függő és időben változó.
Egyébként a hálózatnak, mint feszültség forrásnak sem állandó a belső impedanciája, azt erősen befolyásolja a terhelés, ezért jobb éjszaka a zenehallgatás.
----------
maradva az olmos aksinál, annak impedanciája és feszültsége 12.0V-ig alig változik. Ami viszont nem hagyható el aksinál sem, az LDO-os stabilizitor, ami a fogyasztó felé az impedanciát is tovább csökkenti. A litiumos aksi ezekben a tulajdonságokban még jobb magasabb ár ellenében és hosszabb ciklus/élettartammal.