Szerintem meg helybentoporgás van.
Általában egy gyártó úgy pozícionálja be a kábelét,hogy nagyobb árcédulát tesz rá oszt jól van.
Ha legalább tudja azt mint a konkurencia.
Ezt a népek beszopják.
Ne a mi törpepiacunkra gondoljunk...
Szerintem meg helybentoporgás van.
Szerintem a professzionális kábelek, mint a Sommer Cable, Mogami vagy Canare, valóban nem elsősorban a "hifis hangzás" esztétikai céljaira készülnek, hanem a precíz, megbízható és torzításmentes jelátvitelre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének alkalmasak kimagasló hangminőség elérésére is, hiszen az átláthatóság és a jel integritása a jó hangzás alapja.
Ezt a spirálba húzást is Fülelek javasolta ugyanúgy, mint a külső köpeny eltávolítását.supravox írta: ↑2025.01.12., vas. 14:16UhhPgSpa írta: ↑2025.01.12., vas. 13:29A 4S11-hez:
Én kb. egy éve használom. Az itt olvasottak alapján megnyúztam, megsodortam (nem túl szépen, nem túl sikeresen), és fél napos munkával belehúztam kábelrendező spirálba. Azóta megy, először a két-két eret közösítve, majd a hangdoboz termináloknál szétszedve.
Előtte volt olcsó vDH Clearwater, Belden tigris, hallgattam kölcsönkapva komoly darabokat is. Mégis maradt, mert ami jó benne, hogy nem igazán érzem a jelenlétét. Az utolsó próbálkozásom leváltására az volt, hogy vettem itt a fórumon egy Rudi bácsi féle vékonykát. Nem volt rossz, de sejtésem beigazolódott, a "valamiképpen szóló" kábelek fajtájához tartozik. Kis hangtömegek, akusztikus hangszerek esetében borzasztóan nagy a "hűha" faktor, de ha egy nagyzenekari felvételt, vagy könnyűzenét kínálok neki, akkor odavész a varázs....
Szóval maradt a 4S11, amit ajánlottam egy barátomnak is, aki szintén váltott rá, és érdekelt sem volt benne, mert ingyen kapta a próbadarabot, így a "megvettem, tehát tetszenie kell" esete sem játszott nála. Én kis monitor dobozkákat hajtok vele, ő komód méretű stúdióládákat.
Biztos vagy benne,hogy az a spirál jó ötlet volt?
Nem sok értelmét látom, mert ami nálam jól működik, az másnál lehet, hogy kevésbé válik be. Ugyanez igaz fordítva is: nálam nem megfelelő kábelek máshol akár kiválóak lehetnek. Példaként említhetek néhányat, amit mostanában próbáltam ki. (a teljesség igénye nélkül)wasiliy888 írta: ↑2025.01.12., vas. 14:35Erre vonatkozó tapasztalataid szerint tudnál említeni néhány példát, amiket messze túlszárnyalt?Voyager írta: ↑2025.01.12., vas. 14:19Szerintem senki sem állította, hogy nem léteznek jobb kábelek a Canare-nál, de ez nem von le semmit az érdemeiből. Kiváló ár-érték arányának köszönhetően messze felülmúlja a legtöbb, "hifisták" számára gyártott, akár 10-20-szor drágább kábelt.ELEX írta: ↑2025.01.12., vas. 13:40Maradjunk annyiban, hogy az ipari, installációs, AV hangosítástechnikai ( Klotz, Canare, Belden, Sommer Cable...) kábelek tervezésének a szempontjai közül huszadrangú a kábelek hangra gyakorolt hatása.
Elsődleges szempontok között a megbízhatóság, tartósság, mechanikai igénybevételekkel szembeni ellenálló képesség, időjárás állóság, nedvességállóság... szerepel.....
Kis iróniával arra céloztam, hogy nem szempont a hangra gyakorolt hatása, vagy nem az elsők közt van, az ELEX által is sorolt egyéb műszaki paraméter, szabvány előrébb van.
Szerintem egyszer nem buzditottam senkit.ELEX írta: ↑2025.01.12., vas. 14:23A sztenderd reakció.![]()
A műszaki tartalom nem hit kérdése. Nálam pláne nem az.
Kettő éve nem vagyok kereskedő, viszont 20 év kereskedői tapasztalata számtalan rendszer installációval, előtte 10 év AV rendszerek tervezési és kivitelezési tapasztalat, 1000+ km ipari és installációs kábel felhasználása, 5 év felsőfokú szakirányú képzettség, valamint tervezői tapasztalat áll mögöttem. Ezek hátterében semmi nem igazolja a véleményem ellenkezőjét.
Helyükön vannak a dolgok, ha néha nem is képesek egyesek elfogadni sajátságos okok miatt.
Történetesen az ipari, installációs kábelek esetében a minőségi korlátaik kőkemény anyaghasználat (vezető és dielektrikum), fizikai felépítés miatt műszakilag is indokolhatók.
Annak örülök, hogy Te ezekben találtad meg a boldogsághoz vezető utat, csak erre nem kéne másokat ennyire vehemensen buzdítani, mert a lelkesedésed hevülete másokat esetleg zsákutcába vezethet.
Valahogyan el kell adni a snake oil-t.
Erre vonatkozó tapasztalataid szerint tudnál említeni néhány példát, amiket messze túlszárnyalt?Voyager írta: ↑2025.01.12., vas. 14:19Szerintem senki sem állította, hogy nem léteznek jobb kábelek a Canare-nál, de ez nem von le semmit az érdemeiből. Kiváló ár-érték arányának köszönhetően messze felülmúlja a legtöbb, "hifisták" számára gyártott, akár 10-20-szor drágább kábelt.ELEX írta: ↑2025.01.12., vas. 13:40Maradjunk annyiban, hogy az ipari, installációs, AV hangosítástechnikai ( Klotz, Canare, Belden, Sommer Cable...) kábelek tervezésének a szempontjai közül huszadrangú a kábelek hangra gyakorolt hatása.
Elsődleges szempontok között a megbízhatóság, tartósság, mechanikai igénybevételekkel szembeni ellenálló képesség, időjárás állóság, nedvességállóság... szerepel.....
Mit jelent az, hogy hifi hangra optimalizált? Milyen specifikáció ez?Taarzan írta: ↑2025.01.12., vas. 14:14Nem hinném, mondom ezt úgy, hogy színpadi hangosításban komolyan dolgoztam évekig (értsd 20+).
Elex-nek igaza van, ettől még "véletlenül" lehet pozitív hatása a hangra. Én inkább a folyamatosság hiányát tartom kiemelendőnek. Lehet egy-egy kábel jó, de mivel nem a hifi hangra optimalizálják, ezért arra nincs is minőség ellenőrzés. Így az is előfordulhat simán, hogy ami nálad jó nálam már nem.
A sztenderd reakció.
Szerintem senki sem állította, hogy nem léteznek jobb kábelek a Canare-nál, de ez nem von le semmit az érdemeiből. Kiváló ár-érték arányának köszönhetően messze felülmúlja a legtöbb, "hifisták" számára gyártott, akár 10-20-szor drágább kábelt.ELEX írta: ↑2025.01.12., vas. 13:40Maradjunk annyiban, hogy az ipari, installációs, AV hangosítástechnikai ( Klotz, Canare, Belden, Sommer Cable...) kábelek tervezésének a szempontjai közül huszadrangú a kábelek hangra gyakorolt hatása.
Elsődleges szempontok között a megbízhatóság, tartósság, mechanikai igénybevételekkel szembeni ellenálló képesség, időjárás állóság, nedvességállóság... szerepel.....
Ez is igaz. És túl is lesz ... mert ezt az "asszony" nem veszi észre (olyan könnyen)... ezér jelentős piaca van.De ez a kábelmizéria k...a túl van hájpolva.
UhhPgSpa írta: ↑2025.01.12., vas. 13:29A 4S11-hez:
Én kb. egy éve használom. Az itt olvasottak alapján megnyúztam, megsodortam (nem túl szépen, nem túl sikeresen), és fél napos munkával belehúztam kábelrendező spirálba. Azóta megy, először a két-két eret közösítve, majd a hangdoboz termináloknál szétszedve.
Előtte volt olcsó vDH Clearwater, Belden tigris, hallgattam kölcsönkapva komoly darabokat is. Mégis maradt, mert ami jó benne, hogy nem igazán érzem a jelenlétét. Az utolsó próbálkozásom leváltására az volt, hogy vettem itt a fórumon egy Rudi bácsi féle vékonykát. Nem volt rossz, de sejtésem beigazolódott, a "valamiképpen szóló" kábelek fajtájához tartozik. Kis hangtömegek, akusztikus hangszerek esetében borzasztóan nagy a "hűha" faktor, de ha egy nagyzenekari felvételt, vagy könnyűzenét kínálok neki, akkor odavész a varázs....
Szóval maradt a 4S11, amit ajánlottam egy barátomnak is, aki szintén váltott rá, és érdekelt sem volt benne, mert ingyen kapta a próbadarabot, így a "megvettem, tehát tetszenie kell" esete sem játszott nála. Én kis monitor dobozkákat hajtok vele, ő komód méretű stúdióládákat.
Nem hinném, mondom ezt úgy, hogy színpadi hangosításban komolyan dolgoztam évekig (értsd 20+).
Ez a sztenderd kereskedői duma.ELEX írta: ↑2025.01.12., vas. 13:40Maradjunk annyiban, hogy az ipari, installációs, AV hangosítástechnikai ( Klotz, Canare, Belden, Sommer Cable...) kábelek tervezésének a szempontjai közül huszadrangú a kábelek hangra gyakorolt hatása.
Elsődleges szempontok között a megbízhatóság, tartósság, mechanikai igénybevételekkel szembeni ellenálló képesség, időjárás állóság, nedvességállóság... szerepel.
A hifis társadalom nem piaca ezeknek a kábeleknek. Ezeket nem a hifis társadalomnak gyártják. Az, hogy vannak, akik hirtelen fellángolásból felkapnak egy-egy ilyen terméket és hatalmas lelkesedéssel rajonganak értük semmit nem jelent az eredeti funkciójuk és tervezési szempontjaik és minőségük szempontjából.
Tapasztaltabb fórumozók számtalan ilyen fellángolást átéltek már. Kezdve MIG repülőgép kábeleitől a CAT kábeleken, "tűzálló" kábeleken keresztül a most aktuális csillagig. Majd elmúlik ez a lelkesedés is és a dolgok a helyükre kerülnek. Addig viszont számtalan gyanútlan belesétál a csapdába.
Ezek az ipari kábelek újrahasznosított fémhulladékból készülnek minimális tisztítás után, ami még éppen nem befolyásolja a fizikai paramétereiket. A köpenyük szigetelése zömmel PVC, ami jó ellenálló képességű. Szerencsétlenebb esetben réz bevonató vas vezetőket tartalmaznak. Semmi más nem szerepel a tervezési szempontok között, csak az, hogy az adott funkciójának megfelelő műszaki szintet a lehető legolcsóbban teljesítse.
Más történet, ha valaki anyagi lehetőségei eddig terjednek. Ők használják tovább is boldogan ezeket a hozzájuk illeszkedő rendszerekben. Viszont ha valaki megteheti, hogy valóban minőségi és audio célra tervezett és gyártott kábelt használjon és mégsem teszi azt, azzal nem lehet mit kezdeni. Akkor csak az nem érthető, hogy miért áldoz nagyságrendekkel többet igényes rendszerének kialakítására. Teljességgel kidobott pénz.
Nyilvánvaló, hogy egy Porsche, Ferrari... is elgurul Barum gumikon - de minek. A-ból B-be el lehet azokon is jutni, csak azért elég lenne egy Wartburg is.
Maradjunk annyiban, hogy az ipari, installációs, AV hangosítástechnikai ( Klotz, Canare, Belden, Sommer Cable...) kábelek tervezésének a szempontjai közül huszadrangú a kábelek hangra gyakorolt hatása.
Ja
Ment püzoli73 írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:25Azért erről a "kábel bejárató kütyüről" mondhatnál valamit bővebben is. Ez valami gyári cucc, vagy diy? Hogy működik, hogyan kell használni?supravox írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:08Mai tapasztalás a canare 4s11el.
3 napig ment a járatón az új kábel.
Nem bírtam tovább várni bekötöttem.
Sztem még tán jobban is szól most.
Ezt a feleakkora hossznak tudom be.
Vagy passz.
A lényeg,hogy járatókütyüvel egész jól fel lehet tornázni.
Nem kell a többszáz óra.
Nyílván változik
De elégedett vagyok.![]()
Köszönöm!
Pontosan.zoli73 írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:38Én azt mondom, hogy csak a hangfalkábellel szerzett pozitív tapasztalatai miatt vette meg kiváncsiságból, hátha. Ismervén a rendszerét, és az abban szolgáló kábeleket, szerintem nem szán neki szerepet, ez csak egy kaland volt.Elmo írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:26Jó lesz az XLR is, csak türelem.supravox írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:08Mai tapasztalás a canare 4s11el.
3 napig ment a járatón az új kábel.
Nem bírtam tovább várni bekötöttem.
Sztem még tán jobban is szól most.
Ezt a feleakkora hossznak tudom be.
Vagy passz.
A lényeg,hogy járatókütyüvel egész jól fel lehet tornázni.
Nem kell a többszáz óra.
Nyílván változik
De elégedett vagyok.![]()
Én azt mondom, hogy csak a hangfalkábellel szerzett pozitív tapasztalatai miatt vette meg kiváncsiságból, hátha. Ismervén a rendszerét, és az abban szolgáló kábeleket, szerintem nem szán neki szerepet, ez csak egy kaland volt.Elmo írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:26Jó lesz az XLR is, csak türelem.supravox írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:08Mai tapasztalás a canare 4s11el.
3 napig ment a járatón az új kábel.
Nem bírtam tovább várni bekötöttem.
Sztem még tán jobban is szól most.
Ezt a feleakkora hossznak tudom be.
Vagy passz.
A lényeg,hogy járatókütyüvel egész jól fel lehet tornázni.
Nem kell a többszáz óra.
Nyílván változik
De elégedett vagyok.![]()
Hát ha csak a szekrényben nem talál magáraElmo írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:26Jó lesz az XLR is, csak türelem.supravox írta: ↑2025.01.11., szomb. 17:08Mai tapasztalás a canare 4s11el.
3 napig ment a járatón az új kábel.
Nem bírtam tovább várni bekötöttem.
Sztem még tán jobban is szól most.
Ezt a feleakkora hossznak tudom be.
Vagy passz.
A lényeg,hogy járatókütyüvel egész jól fel lehet tornázni.
Nem kell a többszáz óra.
Nyílván változik
De elégedett vagyok.![]()