Redguy kolléga véleményéhez csatlakoznék, feljebb lépés a G2 szinttől várható, amennyiben jó az Aries külső tápja. A gyári táp sem rossz, de van annál jobb is. Nem elhanyagolható tény, hogy nem igen van Aries tulajdonos, aki ne volna maximálisan elégedett vele, legalább is, én ilyet nem láttam. Magam is csak azért válnék meg tőle, mert kicsit "öregecske" elvileg, a gyártás elejéről van. Négy éve van a tulajdonomban, és soha egy pillanatig se gondoltam, hogy nem "tökéletes". Körülötte a lánc minden eleme változott, akár többször is, de az Aries állócsillagnak bizonyult.white-tiger írta: ↑2023.05.21., vas. 21:16Csak egy próba után fog kiderülni. De ha jól emlékszem a G1 dacot is tartalmaz... Akkor pedig ez sem lesz teljesen reális.BBalu írta: ↑2023.05.21., vas. 21:03Sziasztok,
“Megragadnám” az alkalmat, hamàr mostanában többször felmerült az Auralic Aries Femto is a hozzászólások között…
Egy barátom jóvoltából vendégeskedik nálam egy ilyen készülék, “Fapaci-féle” analóg táppal. Ezzel segítve a dilemmámat, egy Oppo 105 után milyen digitális futóművet válasszak. (Az Oppo táp szempontból nem gyàri)
Számomra szimpatikus, hogy egy ilyen korú készülék, mint az Aries Femto szuperül teszi a dolgát, stabil, jól használható az app-ja, és nálam hangra is kellemes. Ezzel együtt egy picit megpróbálnék feljebb célozni.
Főleg Tidal-rol hallgatózom, illetve NAS-rol is streamelek, az utóbbi években a NAS eléggé háttérbe szorult.
Tegyük fel, hogy a rendszer elemei képesek megmutatni a Femto feletti kategória pozitiv hozadékát hangban… Milyen szintű, jellegű különbség , előrelépés várható, ha a kölcsön Femto helyére végül egy Aries G1, vagy egy G1.1 kerülne?
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Hálózati audio lejátszók
Re: Hálózati audio lejátszók
Sony-STS770ES, Philips CD304, Nakamichi 480, Nakamichi 680 ZX, Tascam 122 MKIII, Auralic Aries femto - DIY AN5 DAC - Luxman 1500, Sugden A21 SE Signature, DPA 300B SE - Celestion 700, Celestion Ditton 25, Videoton Minimax.
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5336
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2871
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Hálózati audio lejátszók
Igen.gomolalaci írta: ↑2023.05.21., vas. 20:37,,A Pegasus pedig egy rendes R2R dac, aminek szerintem a lábnyomában sem lehet egy AKM chipes Lindamen."
Egészen biztos vagy ebben? Egyébként: Lindemann
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- Redguy
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 236
- Csatlakozott: 2019.06.24., hétf. 16:51
- Értékelés: 104
- Tartózkodási hely: Budakeszi
Re: Hálózati audio lejátszók
Az Aries G1 nem tartalmaz dac-ot az Altair és a Vega igen.
Ugyan nem saját tapasztalat, de külföldi fórumon olvastam, hogy a G1-es széria nem igazán előrelépés a G2 már igen.
Ugyan nem saját tapasztalat, de külföldi fórumon olvastam, hogy a G1-es széria nem igazán előrelépés a G2 már igen.
Auralic Aries Femto - LESSLOSS DAC 2004 MKII - Burmester 051 integrált - KEF Reference 3 - 2
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 451
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 85
Re: Hálózati audio lejátszók
Csak egy próba után fog kiderülni. De ha jól emlékszem a G1 dacot is tartalmaz... Akkor pedig ez sem lesz teljesen reális.BBalu írta: ↑2023.05.21., vas. 21:03Sziasztok,
“Megragadnám” az alkalmat, hamàr mostanában többször felmerült az Auralic Aries Femto is a hozzászólások között…
Egy barátom jóvoltából vendégeskedik nálam egy ilyen készülék, “Fapaci-féle” analóg táppal. Ezzel segítve a dilemmámat, egy Oppo 105 után milyen digitális futóművet válasszak. (Az Oppo táp szempontból nem gyàri)
Számomra szimpatikus, hogy egy ilyen korú készülék, mint az Aries Femto szuperül teszi a dolgát, stabil, jól használható az app-ja, és nálam hangra is kellemes. Ezzel együtt egy picit megpróbálnék feljebb célozni.
Főleg Tidal-rol hallgatózom, illetve NAS-rol is streamelek, az utóbbi években a NAS eléggé háttérbe szorult.
Tegyük fel, hogy a rendszer elemei képesek megmutatni a Femto feletti kategória pozitiv hozadékát hangban… Milyen szintű, jellegű különbség , előrelépés várható, ha a kölcsön Femto helyére végül egy Aries G1, vagy egy G1.1 kerülne?
Re: Hálózati audio lejátszók
Sziasztok,
“Megragadnám” az alkalmat, hamàr mostanában többször felmerült az Auralic Aries Femto is a hozzászólások között…
Egy barátom jóvoltából vendégeskedik nálam egy ilyen készülék, “Fapaci-féle” analóg táppal. Ezzel segítve a dilemmámat, egy Oppo 105 után milyen digitális futóművet válasszak. (Az Oppo táp szempontból nem gyàri)
Számomra szimpatikus, hogy egy ilyen korú készülék, mint az Aries Femto szuperül teszi a dolgát, stabil, jól használható az app-ja, és nálam hangra is kellemes. Ezzel együtt egy picit megpróbálnék feljebb célozni.
Főleg Tidal-rol hallgatózom, illetve NAS-rol is streamelek, az utóbbi években a NAS eléggé háttérbe szorult.
Tegyük fel, hogy a rendszer elemei képesek megmutatni a Femto feletti kategória pozitiv hozadékát hangban… Milyen szintű, jellegű különbség , előrelépés várható, ha a kölcsön Femto helyére végül egy Aries G1, vagy egy G1.1 kerülne?
“Megragadnám” az alkalmat, hamàr mostanában többször felmerült az Auralic Aries Femto is a hozzászólások között…
Egy barátom jóvoltából vendégeskedik nálam egy ilyen készülék, “Fapaci-féle” analóg táppal. Ezzel segítve a dilemmámat, egy Oppo 105 után milyen digitális futóművet válasszak. (Az Oppo táp szempontból nem gyàri)
Számomra szimpatikus, hogy egy ilyen korú készülék, mint az Aries Femto szuperül teszi a dolgát, stabil, jól használható az app-ja, és nálam hangra is kellemes. Ezzel együtt egy picit megpróbálnék feljebb célozni.
Főleg Tidal-rol hallgatózom, illetve NAS-rol is streamelek, az utóbbi években a NAS eléggé háttérbe szorult.
Tegyük fel, hogy a rendszer elemei képesek megmutatni a Femto feletti kategória pozitiv hozadékát hangban… Milyen szintű, jellegű különbség , előrelépés várható, ha a kölcsön Femto helyére végül egy Aries G1, vagy egy G1.1 kerülne?
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 361
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Hálózati audio lejátszók
,,A Pegasus pedig egy rendes R2R dac, aminek szerintem a lábnyomában sem lehet egy AKM chipes Lindamen."
Egészen biztos vagy ebben? Egyébként: Lindemann
Egészen biztos vagy ebben? Egyébként: Lindemann
A gondolkodás nem megerőltető...
Re: Hálózati audio lejátszók
Tudnám , de nem fogom.
Nem szivesen vállnék a forgalmazók és boldog tulajok célkeresztjébe.
Nagyon jó cucc , megéri az árát.
Munkaidőben vagyok, ráérek :-]
Re: Hálózati audio lejátszók
Szerencsére nem vagyok fent a fészbukon ezért szerencsére lemaradok az ottani magasröptű eszmefuttatásokról.
Nem ismerem ezeket a kis olcsó kütyüket és nem vonom kétségbe a használhatóságukat de azért azt egy kicsit erősnek tartom , hogy ez a bizonyos Wiim Mini úgymond “lemészárolja” az Aries-t. Heed lánc ide vagy oda.
Én Aries Femto-t hallgatok Heed erősítővel és nincs hiányérzetem , sőt ebben az összeállításban zeneibb mint a Devialet Expert 120 Pro vagy a Naim Uniti Nova volt.
Nem ismerem ezeket a kis olcsó kütyüket és nem vonom kétségbe a használhatóságukat de azért azt egy kicsit erősnek tartom , hogy ez a bizonyos Wiim Mini úgymond “lemészárolja” az Aries-t. Heed lánc ide vagy oda.
Én Aries Femto-t hallgatok Heed erősítővel és nincs hiányérzetem , sőt ebben az összeállításban zeneibb mint a Devialet Expert 120 Pro vagy a Naim Uniti Nova volt.
Munkaidőben vagyok, ráérek :-]
Re: Hálózati audio lejátszók
Kedves Mishow és többiek! Elnézést, hogy a terjedelmes előzményeket nem idézem. Nagy élvezettel olvastam a tartalmas hozzászólásokat, és örülök annak, hogy posztom "begyújtotta" a topikot. Egyik FB csoportban is, pár napja a szerző bejegyzése alapján lemészárolta a Wiim Mini az Auralic Ariest, igaz csak LE kivitelben. Valóban érdekes, hogy ennyi belépő kategóriás hálózati futómű jobb lehet, vagy egyenértékű a nagy gyártók elismert felső kategóriás készülékeivel, és ha valóban így van, egyszerűen tudok továbbfejleszteni. De. Nem kritizálni szeretném a tesztelő láncot, de nem vagyok biztos abban, hogy megalapozottan lehet ez alapján általános érvényű megállapításokat tenni. A Heed által forgalmazott no-name kábelek szerintem nem hordoznak komoly audiofil erényeket, az Enigma omnidirekcionális hangfalak pedig nagyon speciális akusztikával bírnak, összehasonlító tesztelésre való használatuk erősen megkérdőjelezhető. A DAC-nak és erősítőnek is abszolút meg vannak a határai. De ha lehetőségem nyílna próbára, szívesen összemérném valamelyik óriásölőt a saját, Auralic Ariesre alapuló rendszeremben. Ami egy ZenoZeno coax-szal, SüteményX féle Neotech hármasfonatokkal van kábelezve, és az aláírásban szereplőket tartalmazza. A tesztre szeretettel meghívlak!
És őszintén remélem, nem haragítottalak magamra.
Sony-STS770ES, Philips CD304, Nakamichi 480, Nakamichi 680 ZX, Tascam 122 MKIII, Auralic Aries femto - DIY AN5 DAC - Luxman 1500, Sugden A21 SE Signature, DPA 300B SE - Celestion 700, Celestion Ditton 25, Videoton Minimax.
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5336
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2871
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Hálózati audio lejátszók
Ezt most így konkrétan nemtudom, mert nem hallottam limetree futomuvet. Csak tippelek, hogy epp annyira komolytalan lehet futomunek is, mint komplett streamernek. Legalabbis a komplett streamer hangjában biztosan részt vesz a digitalis rész komolytalansága is. Nem leszólni akarom, nincs ilyen ingerem, hogy lealacsonyítsak dolgokat, de hallottam nálad, és botrány a CD17-hez képest. Szerintem ebben nagyjából egyet is értünk, maximum én sarkosabban látom ezt a kérdést.Alex_Aston írta: ↑2023.05.19., pén. 17:25Miben jobb futómű CXN, mint egy Limetree Bridge?sutemenyx írta: ↑2023.05.19., pén. 13:46
Tipp: a Musicbook árából kijön egy !!ezüst!! Musician Pegasus DAC + egy használt Cambridge CXN v2.
A cxn elég magas szintig ki tud szolgálni egy rendszert, mint hálózati digitális futómű.
A Pegasus pedig egy rendes R2R dac, aminek szerintem a lábnyomában sem lehet egy AKM chipes Lindamen.
Meg szép, hogy egy bő 500e Ft-os DAC jobb hangú tud lenni, mint egy 400e Ft alatti komplett streamer, ez nem is kérdés
Most ugyan nem mondtam, de korábban már volt téma: nekem az is elsődleges funkció, hogy telefonon appról fusson a Deezer, semmi más egyéb hókusz-pókusz nem szükséges. Ha jól tudom, a CA ezt nem tudja.
Ez persze eléggé leszűkíti a lehetőségeket, ezt is tudom. Esetleg egy Malac SA 30n jöhetne meg szóba, de az jó kérdés, milyen lenne nekem, azon kívül, hogy preferált márkaNem tudom, mennyivel jobb, mint a 8000-es széria, amire a Limetreet sem cserélném el.
A pegasus elvi szinten érdekes. Gyakorlatilag egy multibites dac, az pedig egy oké dolog. Az alkatrészek is tűrhetőek, így már rossz nagyon nem lehet. Raadasul a fapaci is ilyet vett, es nagyon úgyhiszem, hogy sejtem miert. Szerintem ez egy jó irány.
A CXN pedig legalabbis az Auralic Femto-knál biztosan sokkal jobb, van ahol igen komoly hangminőséget is még képes kiszolgálni, ezért ajánlottam azt. Persze ha a deezert nem tudja, azzal nincs mit tenni.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4678
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2533
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Hálózati audio lejátszók
Neked is leírom ugyanazt, mint Limarnak az előbb: nem neked, nem a vevőidnek és pláne nem ellened/ellenetek szólt a postom.
Ráadásul veled beszélgettünk már személyesen annyit, hogy jól tudom, számos dologban egyetértünk.
Szóval engedd el kérlek, nem te vagy a címzett!

-
- Lefelé a lejtőn
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2023.03.23., csüt. 18:28
- Értékelés: 37
Online
- a Cambridge DVD azért nem volt egyenlő egy tízezer forintos noname kínai gagyival. Ha párhuzamban gondolkodunk, akkor a CA DVD olyan kb. mint egy mai Bluesound Node, a gagyi DVD meg mint egy mai Chromecast vagy Wiim.
- Zsolt is gyárt mind a mai napig cd futóművet, nem is éppen olcsót: https://www.bartimexaudio.hu/termekek/d ... lta-detail
- az a Meridian 506 akkor nagy névnek tűnhetett, de nem volt jó hangja (szerintem)
- bár Zsolttal szinte rokon lelkek vagyunk, de mi sem értünk egyet mindenben
Re: Hálózati audio lejátszók
Hát erre 3-4 dolgot tudok mondani:
- a Cambridge DVD azért nem volt egyenlő egy tízezer forintos noname kínai gagyival. Ha párhuzamban gondolkodunk, akkor a CA DVD olyan kb. mint egy mai Bluesound Node, a gagyi DVD meg mint egy mai Chromecast vagy Wiim.
- Zsolt is gyárt mind a mai napig cd futóművet, nem is éppen olcsót: https://www.bartimexaudio.hu/termekek/d ... lta-detail
- az a Meridian 506 akkor nagy névnek tűnhetett, de nem volt jó hangja (szerintem)
- bár Zsolttal szinte rokon lelkek vagyunk, de mi sem értünk egyet mindenben
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4678
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2533
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Hálózati audio lejátszók
Gábor, te a még töredékesen megmaradt exkluzív audiofil piac egyik talpon maradt exkluzív kereskedője vagy. A postom nem neked és nem a te vevőkörödnek szólt, ne vedd magadra

A sajnos tényleg lepukkanó piacon viszont sokaknak lehet megoldás, amiről beszéltem.
Egyébként nem teljesen van igazad, mert a tömegpiac nem feltétlenül csak rombol (persze van hogy igen) de egyben megteremti azt is, hogy ami régen luxus volt, ma eljuthat a tömegekhez.
Jó példákat hoztál: ma már sokat tudnak a gagyi telefonok is, és egy Dacia alpfelszereltsége mindaz, ami húsz éve luxus volt.
Emlékszem, az egyik akkori top vállalkozó ügyfelem 5 millió forintért vette 2000 táján a plazmatévéjét, ma meg utánad dobják a sokkal jobb falméretű ledes tévéket fillérekért.
Szóval bonyolult ez, de ismétlem, a postom nem erről és nem azokak szólt, akik az árcédulát nem nézve tudnak hifit venni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mishow 2023.05.19., pén. 20:05-kor.
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4678
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2533
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Hálózati audio lejátszók
Akkoriban egy ismerősöm engem is megpróbált rádumálni, hogy egy alap Cambridge dvd egy Dactilussal jobb hang, mint egy Meridian 506-os cd lejátszó.
Jól kiröhögtem.
Megmutatta.
Nem röhögtem.
Ps: valami Huszti Zsolt volt az illető
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5008
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3258
Re: Hálózati audio lejátszók
Miben jobb futómű CXN, mint egy Limetree Bridge?sutemenyx írta: ↑2023.05.19., pén. 13:46
Tipp: a Musicbook árából kijön egy !!ezüst!! Musician Pegasus DAC + egy használt Cambridge CXN v2.
A cxn elég magas szintig ki tud szolgálni egy rendszert, mint hálózati digitális futómű.
A Pegasus pedig egy rendes R2R dac, aminek szerintem a lábnyomában sem lehet egy AKM chipes Lindamen.
Meg szép, hogy egy bő 500e Ft-os DAC jobb hangú tud lenni, mint egy 400e Ft alatti komplett streamer, ez nem is kérdés

Most ugyan nem mondtam, de korábban már volt téma: nekem az is elsődleges funkció, hogy telefonon appról fusson a Deezer, semmi más egyéb hókusz-pókusz nem szükséges. Ha jól tudom, a CA ezt nem tudja.
Ez persze eléggé leszűkíti a lehetőségeket, ezt is tudom. Esetleg egy Malac SA 30n jöhetne meg szóba, de az jó kérdés, milyen lenne nekem, azon kívül, hogy preferált márka

Csak a Marantz! :-D
Online
Dehogy nyílik, szerencsére van épp elég vevőnk, aki nem így gondolkodik.
Egyébként sem sózunk rá senkire semmit, a vevő jön, hallgatózik, és hoz egy döntést. Nem tartunk senkinek a fejéhez pisztolyt, hogy drága holmit vegyen.
A fenti gondolatmenet pont ugyanott hasal el, mint kb. 15-20 éve az a trend, amikor egyesek 10ezer forintos gagyi DVD lejátszók CD futóműként való használatát gondolták remek ötletnek.
Re: Hálózati audio lejátszók
vazze írta: ↑2023.05.19., pén. 14:33mishow írta: ↑2023.05.19., pén. 10:08Az elmúlt hetekben úgy adódott, hogy egy csomó belépő kategóriás streamer fordult meg nálam. Azt is tudjátok, hogy én magam sokáig Chromecast Audio + Spotify használó voltam, a Tidal jobb minőségét pedig először egy nagy gyári lineáris tápos Auralic Aries Minivel próbáltam kiélvezni.
Közben újra elindult a bogár, így megfordult nálam az utóbbi időben (vagy saját vásárlás, vagy kedves fórumtársi felajánlás okán) Femto clockos Aualic Aries, Lindemann Bridge első széria, Wiim Mini, Wiim Pro, Taga Harmony TWA 10B, Elecrocompaniet Rena 1.
A hallgató lánc mindig ugyanaz volt: Heed Obelisk Si3 + Heed Obelisk DA v2.1 dac kártyával (néha Heed Obelisk Si3 belső v2.3 kártyával) + Heed Enigma5 dobozok. A kábelek a Heed saját kábelei, amiről nem sokat tudni, de annyit talán, hogy az alapjaik stúdió célra szánt pro-audio kábelek, amik részben mérés, részben „fül” alapján kerültek kiválasztásra.
Részben @ottokár kolléga legutóbbi érdekes „gombhoz_a_kabát” bejegyzése, részben a tesztek során bennem egyre inkább kikristályosodó és egyfelé mutató gondolatok arra ösztönöztek, hogy írjak róluk pár sort.
Szerintem téglát fogok dobni az iszapba, de legalább pörög a topic!
![]()
Szóval: a tesztelések során egyre inkább az az érzésem kezd kialakulni, hogy a mai olcsó, de modern lejátszók egyre többet tudnak, talán többet, mint a pár évvel ezelőtti középkategória. Ez teljesen logikus, hiszen a streaming mára első számú műsorforrássá lépett elő, letarolva minden mást. Ettől beindult a fejlesztés és a tömeggyártás, így ami pár éve még luxuscikk volt, az ma már alap elvárás. Gondoljatok bele, Spotify kliens lassan már lesz a vasalóban is, (ami persze túlzás, de nem is annyira vicc).
Az is egyre nyíltabb „titok” – bár nem reklámozzák, de sok cikkben lehet olvasni - hogy a világ nagy hifi gyártói gyakorlatilag mind abból a néhány féle, 30-50 USD-s (kínai) streamer alapkártyából építkezik; hogy végül ezek mégis nagyon másképp szólnak, az a kiszolgáláson múlik: táp, órajel, kábelek, műveleti erősítő, hűtés, meg egy csomó dolog, amihez nem értek.
Mondjuk a Silent Angel konkrétan nem titkolja ezt, tudni lehet, hogy a Munich teljes mértékben egy Raspberry Pi4, de hogy teljesen másképp szól, kategóriát ugrik, az a fejlesztéseknek köszönhető (ennek részleteit persze már nem árulják el, bár néhány infot csepegtetnek, pl az üzemi hőfok optimalizálásáról); lásd Retofuturista kolléga igényes összahasonlító tesztjét a blogjában!
De az általam fél évig használt Taga is egy lengyel fejlesztő csapat terméke, láthatóan az is egyszerű kínai hardware alapú, mégis jó hang, ami táppal, kábellel nálam nagyot tudott lépni felfelé.
Számomra ezek a tapasztalások azt mutatják, hogy talán érdemesebb ma már egy JÓ modern, új fejlesztésű alap(abb) streamert megvenni, és azt fejeszteni a „kiszolgáló” oldalon = táp + kábel + JÓ DAC; ebből lesz ma a jó hang megfizethető áron.
Egy Wiim PRO, Rena S1, Argon SOLO (ezt nem hallottam, de egy közelben lakó hifis kolléga, akinek megbízom a véleményében, jókat mondott róla) meg ami még jön majd a piacra hamarosan (Elipson, Arylic) - mert meggyőződésem, hogy jön még egy sor fejlesztés, egyre több szolgáltatással, egyre jobb hanggal és egyre olcsóbban vezethet el egy hallgatható ÉS megfizethető streamer-világhoz.
A jövő receptje tehát szerintem[/i: MODERN új streamer 150-200€ kategóriáig + tisztességesen megépített lineáris táp + jó kábelek + jó hangú DAC; és igen, nemcsak ésszerű, de kötelező lehet akár a streamer árának többszörösét elkölteni tételenként. Az így kapott végeredmény egy JÓ DAC-kal ki fog szolgálni bármilyen audiofil rendszert.
OKOK, egy felső kategóriás Auralic "G-osztály" , Cambridge "Edge" kategória vagy nagy Lumin jobban szól, de egyrészt azok is ugyanezt játszák, csak egy dobozon belül, másrészt nem tudom, az ár-minőség mutató itt mennyire borul (hisz már 1-2-3mFt körül járunk). Izgalmas lenne egy olyan tesztet csinálni, ahol egy olcsó, de fulltuningos streamert összeengedünk egy "gyári" állapotú felső kategóriással, és meghallgatjuk, mi sül ki belőle? (Nem biztos, hogy minden audiofil forgalmazó örülne a végeredménynek …)
A fenti eszmefuttatást inkább kérdésnek szántam, mint „megmondásnak”, valójában érdekelne, volt-e másnak hasonló tapasztalata mostanában?
Biztos , hogy sok kereskedő zsebében kinyílik a bicska emiatt. Manapság már sokkal tájékozottabb a nép és nem olyan egyszerű bárkire rásózni egy több millióba kerülő alumíniumtömböt egy kis panellal a belsejében. Ezek a méregdrága sztreamerek is arra a sorsra fognak jutni mint a 30-40 évvel ezelőtt készült 40-50-60 kg-os erősítő szörnyek.
Nekem a Chord Dave-el volt egy kis vicces tapasztalatom korábban.
Dehogy nyílik, szerencsére van épp elég vevőnk, aki nem így gondolkodik.
Egyébként sem sózunk rá senkire semmit, a vevő jön, hallgatózik, és hoz egy döntést. Nem tartunk senkinek a fejéhez pisztolyt, hogy drága holmit vegyen.
A fenti gondolatmenet pont ugyanott hasal el, mint kb. 15-20 éve az a trend, amikor egyesek 10ezer forintos gagyi DVD lejátszók CD futóműként való használatát gondolták remek ötletnek.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4678
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2533
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Hálózati audio lejátszók
Tidal Master az 24/96, koaxon remekül átmegy, sőt az még optikain is.PgSpa írta: ↑2023.05.19., pén. 15:21Egy kérdés: megnéztem az említett kütyüket, egy dolgot hiányolok, az USB kimenetet. Véleményed szerint nem korlátozza ez az elérhető hangminőséget? Ugye én Abacus-t használok, és esetében azt emelik ki, hogy az USB adja a legjobb hangot. Te a DA esetében nem tapasztaltál ilyesmit?
Nálam az Auralic Mini is koaxon ment, azzal szólt legjobban.
-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Hálózati audio lejátszók
Igen, bedurrant. Vagy inkább lepukkant.
A tömegpiac velejárója az átlagos minőség drámai romlása.
Csak megjegyezném, hogy a telefonok piacán a csúcs készülékek bőven félmillió Ft fölött vannak. Nem véletlenül. Egy iPhone 14 Pro Max, Samsung S23 Ultra képességeit ne hasonlítsunk már össze egy tizedárú akármivel. Persze tudom, mindegyikkel lehet telefonálni, netezni, fényképezni, de hogy. Ahogy egy Fiat Tipoval, Toyota Yarisszal is el lehet jutni A-ból B-be. Csak ne hasonlítsuk már az utazási élményt, komfortot, biztonságot egy Audiohoz, Mercedeshez, BMW-hez.
Mivel 2007 óta hivatásszerűen foglalkozunk streamerekkel, elég nagy a tapasztalatunk abban, hogy mit számít egy streamer a kapott hangban ( Lumin, Soulution, Ayre, Aesthetix, Advance Acoustic és amíg forgalmaztuk, a Linn, Lindeman, Cocktail Audio...és amiket még behoztak összehasonlításra).
Nagyon téves az a megállapítás, hogy "a kulcs egy jó dac". Saját termékeink közül, azonos körülmények között teszteltük a streamerek digitális kimenetét ugyanazzal a DAC-kal és a különbség drámai. Az sem véletlen, hogy egy cégen belül különböző szintű DAC nélküli streamereket gyártanak. Teljesen más szintet lehet elérni egy nagyobb precizitású, pontosabb jelfeldolgozású, kisebb belső zajú, jitterű, izoláltabb streamerrel. A digitális kimenetek kialakítása is nagyban befolyásolja a hangot, ahogy maga a digitális jelfeldolgozás is.
(könyörgöm, ne kanyarodjunk vissza oda, hogy csak 1-esek és 0-ák vannak, meg mindegyik bitpontos és nincs itt semmiféle különbség)
- PgSpa
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 895
- Csatlakozott: 2017.07.02., vas. 18:21
- Értékelés: 417
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Hálózati audio lejátszók
Egy kérdés: megnéztem az említett kütyüket, egy dolgot hiányolok, az USB kimenetet. Véleményed szerint nem korlátozza ez az elérhető hangminőséget? Ugye én Abacus-t használok, és esetében azt emelik ki, hogy az USB adja a legjobb hangot. Te a DA esetében nem tapasztaltál ilyesmit?mishow írta: ↑2023.05.19., pén. 15:00Csak hogy ne az előbbi hosszú postomat kelljen idézgetni … :p
A streamerek terén az zajlik, mint pár éve az okostelefonoknál.
Bedurrant a piac, felfutott a kereslet, lementek az árak miközben egyre nőtt az okosság.
A kulcs egy jó dac, rendes kábelek és táp - amúgy meg most 70eFt egy Wiim PRO, vagy a Taga 10B, a TMP táp meg 45 újban, tessék kipróbálni. Mondanám, hogy 14 nap év max visszaküldöd, de nem fogod, viszont 1 hét a járatása, tessék igyekezni. :)
Ps: Egyik forgalmazójától sem kapok jutalékot, csak szólok …
Re: Hálózati audio lejátszók
Mondjuk ez pont nem jó példa, inkább a CD játszókat kellene emlegetni. Azokból a régi szörnyekből nagyon sok megállja a helyét a mai rendszerekben is.
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3720
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 860
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Hálózati audio lejátszók
Ezt ki tudnad bovebben fejteni?

Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4678
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2533
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Hálózati audio lejátszók
Csak hogy ne az előbbi hosszú postomat kelljen idézgetni … :p
A streamerek terén az zajlik, mint pár éve az okostelefonoknál.
Bedurrant a piac, felfutott a kereslet, lementek az árak miközben egyre nőtt az okosság.
A kulcs egy jó dac, rendes kábelek és táp - amúgy meg most 70eFt egy Wiim PRO, vagy a Taga 10B, a TMP táp meg 45 újban, tessék kipróbálni. Mondanám, hogy 14 nap év max visszaküldöd, de nem fogod, viszont 1 hét a járatása, tessék igyekezni. :)
Ps: Egyik forgalmazójától sem kapok jutalékot, csak szólok …
A streamerek terén az zajlik, mint pár éve az okostelefonoknál.
Bedurrant a piac, felfutott a kereslet, lementek az árak miközben egyre nőtt az okosság.
A kulcs egy jó dac, rendes kábelek és táp - amúgy meg most 70eFt egy Wiim PRO, vagy a Taga 10B, a TMP táp meg 45 újban, tessék kipróbálni. Mondanám, hogy 14 nap év max visszaküldöd, de nem fogod, viszont 1 hét a járatása, tessék igyekezni. :)
Ps: Egyik forgalmazójától sem kapok jutalékot, csak szólok …
Re: Hálózati audio lejátszók
mishow írta: ↑2023.05.19., pén. 10:08Az elmúlt hetekben úgy adódott, hogy egy csomó belépő kategóriás streamer fordult meg nálam. Azt is tudjátok, hogy én magam sokáig Chromecast Audio + Spotify használó voltam, a Tidal jobb minőségét pedig először egy nagy gyári lineáris tápos Auralic Aries Minivel próbáltam kiélvezni.
Közben újra elindult a bogár, így megfordult nálam az utóbbi időben (vagy saját vásárlás, vagy kedves fórumtársi felajánlás okán) Femto clockos Aualic Aries, Lindemann Bridge első széria, Wiim Mini, Wiim Pro, Taga Harmony TWA 10B, Elecrocompaniet Rena 1.
A hallgató lánc mindig ugyanaz volt: Heed Obelisk Si3 + Heed Obelisk DA v2.1 dac kártyával (néha Heed Obelisk Si3 belső v2.3 kártyával) + Heed Enigma5 dobozok. A kábelek a Heed saját kábelei, amiről nem sokat tudni, de annyit talán, hogy az alapjaik stúdió célra szánt pro-audio kábelek, amik részben mérés, részben „fül” alapján kerültek kiválasztásra.
Részben @ottokár kolléga legutóbbi érdekes „gombhoz_a_kabát” bejegyzése, részben a tesztek során bennem egyre inkább kikristályosodó és egyfelé mutató gondolatok arra ösztönöztek, hogy írjak róluk pár sort.
Szerintem téglát fogok dobni az iszapba, de legalább pörög a topic!
![]()
Szóval: a tesztelések során egyre inkább az az érzésem kezd kialakulni, hogy a mai olcsó, de modern lejátszók egyre többet tudnak, talán többet, mint a pár évvel ezelőtti középkategória. Ez teljesen logikus, hiszen a streaming mára első számú műsorforrássá lépett elő, letarolva minden mást. Ettől beindult a fejlesztés és a tömeggyártás, így ami pár éve még luxuscikk volt, az ma már alap elvárás. Gondoljatok bele, Spotify kliens lassan már lesz a vasalóban is, (ami persze túlzás, de nem is annyira vicc).
Az is egyre nyíltabb „titok” – bár nem reklámozzák, de sok cikkben lehet olvasni - hogy a világ nagy hifi gyártói gyakorlatilag mind abból a néhány féle, 30-50 USD-s (kínai) streamer alapkártyából építkezik; hogy végül ezek mégis nagyon másképp szólnak, az a kiszolgáláson múlik: táp, órajel, kábelek, műveleti erősítő, hűtés, meg egy csomó dolog, amihez nem értek.
Mondjuk a Silent Angel konkrétan nem titkolja ezt, tudni lehet, hogy a Munich teljes mértékben egy Raspberry Pi4, de hogy teljesen másképp szól, kategóriát ugrik, az a fejlesztéseknek köszönhető (ennek részleteit persze már nem árulják el, bár néhány infot csepegtetnek, pl az üzemi hőfok optimalizálásáról); lásd Retofuturista kolléga igényes összahasonlító tesztjét a blogjában!
De az általam fél évig használt Taga is egy lengyel fejlesztő csapat terméke, láthatóan az is egyszerű kínai hardware alapú, mégis jó hang, ami táppal, kábellel nálam nagyot tudott lépni felfelé.
Számomra ezek a tapasztalások azt mutatják, hogy talán érdemesebb ma már egy JÓ modern, új fejlesztésű alap(abb) streamert megvenni, és azt fejeszteni a „kiszolgáló” oldalon = táp + kábel + JÓ DAC; ebből lesz ma a jó hang megfizethető áron.
Egy Wiim PRO, Rena S1, Argon SOLO (ezt nem hallottam, de egy közelben lakó hifis kolléga, akinek megbízom a véleményében, jókat mondott róla) meg ami még jön majd a piacra hamarosan (Elipson, Arylic) - mert meggyőződésem, hogy jön még egy sor fejlesztés, egyre több szolgáltatással, egyre jobb hanggal és egyre olcsóbban vezethet el egy hallgatható ÉS megfizethető streamer-világhoz.
A jövő receptje tehát szerintem[/i: MODERN új streamer 150-200€ kategóriáig + tisztességesen megépített lineáris táp + jó kábelek + jó hangú DAC; és igen, nemcsak ésszerű, de kötelező lehet akár a streamer árának többszörösét elkölteni tételenként. Az így kapott végeredmény egy JÓ DAC-kal ki fog szolgálni bármilyen audiofil rendszert.
OKOK, egy felső kategóriás Auralic "G-osztály" , Cambridge "Edge" kategória vagy nagy Lumin jobban szól, de egyrészt azok is ugyanezt játszák, csak egy dobozon belül, másrészt nem tudom, az ár-minőség mutató itt mennyire borul (hisz már 1-2-3mFt körül járunk). Izgalmas lenne egy olyan tesztet csinálni, ahol egy olcsó, de fulltuningos streamert összeengedünk egy "gyári" állapotú felső kategóriással, és meghallgatjuk, mi sül ki belőle? (Nem biztos, hogy minden audiofil forgalmazó örülne a végeredménynek …)
A fenti eszmefuttatást inkább kérdésnek szántam, mint „megmondásnak”, valójában érdekelne, volt-e másnak hasonló tapasztalata mostanában?
Biztos , hogy sok kereskedő zsebében kinyílik a bicska emiatt. Manapság már sokkal tájékozottabb a nép és nem olyan egyszerű bárkire rásózni egy több millióba kerülő alumíniumtömböt egy kis panellal a belsejében. Ezek a méregdrága sztreamerek is arra a sorsra fognak jutni mint a 30-40 évvel ezelőtt készült 40-50-60 kg-os erősítő szörnyek.
Nekem a Chord Dave-el volt egy kis vicces tapasztalatom korábban.
Munkaidőben vagyok, ráérek :-]
Re: Hálózati audio lejátszók
mishow írta: ↑2023.05.19., pén. 10:08Az elmúlt hetekben úgy adódott, hogy egy csomó belépő kategóriás streamer fordult meg nálam. Azt is tudjátok, hogy én magam sokáig Chromecast Audio + Spotify használó voltam, a Tidal jobb minőségét pedig először egy nagy gyári lineáris tápos Auralic Aries Minivel próbáltam kiélvezni.
Közben újra elindult a bogár, így megfordult nálam az utóbbi időben (vagy saját vásárlás, vagy kedves fórumtársi felajánlás okán) Femto clockos Aualic Aries, Lindemann Bridge első széria, Wiim Mini, Wiim Pro, Taga Harmony TWA 10B, Elecrocompaniet Rena 1.
A hallgató lánc mindig ugyanaz volt: Heed Obelisk Si3 + Heed Obelisk DA v2.1 dac kártyával (néha Heed Obelisk Si3 belső v2.3 kártyával) + Heed Enigma5 dobozok. A kábelek a Heed saját kábelei, amiről nem sokat tudni, de annyit talán, hogy az alapjaik stúdió célra szánt pro-audio kábelek, amik részben mérés, részben „fül” alapján kerültek kiválasztásra.
Részben @ottokár kolléga legutóbbi érdekes „gombhoz_a_kabát” bejegyzése, részben a tesztek során bennem egyre inkább kikristályosodó és egyfelé mutató gondolatok arra ösztönöztek, hogy írjak róluk pár sort.
Szerintem téglát fogok dobni az iszapba, de legalább pörög a topic!
![]()
Szóval: a tesztelések során egyre inkább az az érzésem kezd kialakulni, hogy a mai olcsó, de modern lejátszók egyre többet tudnak, talán többet, mint a pár évvel ezelőtti középkategória. Ez teljesen logikus, hiszen a streaming mára első számú műsorforrássá lépett elő, letarolva minden mást. Ettől beindult a fejlesztés és a tömeggyártás, így ami pár éve még luxuscikk volt, az ma már alap elvárás. Gondoljatok bele, Spotify kliens lassan már lesz a vasalóban is, (ami persze túlzás, de nem is annyira vicc).
Az is egyre nyíltabb „titok” – bár nem reklámozzák, de sok cikkben lehet olvasni - hogy a világ nagy hifi gyártói gyakorlatilag mind abból a néhány féle, 30-50 USD-s (kínai) streamer alapkártyából építkezik; hogy végül ezek mégis nagyon másképp szólnak, az a kiszolgáláson múlik: táp, órajel, kábelek, műveleti erősítő, hűtés, meg egy csomó dolog, amihez nem értek.
Mondjuk a Silent Angel konkrétan nem titkolja ezt, tudni lehet, hogy a Munich teljes mértékben egy Raspberry Pi4, de hogy teljesen másképp szól, kategóriát ugrik, az a fejlesztéseknek köszönhető (ennek részleteit persze már nem árulják el, bár néhány infot csepegtetnek, pl az üzemi hőfok optimalizálásáról); lásd Retofuturista kolléga igényes összahasonlító tesztjét a blogjában!
De az általam fél évig használt Taga is egy lengyel fejlesztő csapat terméke, láthatóan az is egyszerű kínai hardware alapú, mégis jó hang, ami táppal, kábellel nálam nagyot tudott lépni felfelé.
Számomra ezek a tapasztalások azt mutatják, hogy talán érdemesebb ma már egy JÓ modern, új fejlesztésű alap(abb) streamert megvenni, és azt fejeszteni a „kiszolgáló” oldalon = táp + kábel + JÓ DAC; ebből lesz ma a jó hang megfizethető áron.
Egy Wiim PRO, Rena S1, Argon SOLO (ezt nem hallottam, de egy közelben lakó hifis kolléga, akinek megbízom a véleményében, jókat mondott róla) meg ami még jön majd a piacra hamarosan (Elipson, Arylic) - mert meggyőződésem, hogy jön még egy sor fejlesztés, egyre több szolgáltatással, egyre jobb hanggal és egyre olcsóbban vezethet el egy hallgatható ÉS megfizethető streamer-világhoz.
A jövő receptje tehát szerintem[/i: MODERN új streamer 150-200€ kategóriáig + tisztességesen megépített lineáris táp + jó kábelek + jó hangú DAC; és igen, nemcsak ésszerű, de kötelező lehet akár a streamer árának többszörösét elkölteni tételenként. Az így kapott végeredmény egy JÓ DAC-kal ki fog szolgálni bármilyen audiofil rendszert.
OKOK, egy felső kategóriás Auralic "G-osztály" , Cambridge "Edge" kategória vagy nagy Lumin jobban szól, de egyrészt azok is ugyanezt játszák, csak egy dobozon belül, másrészt nem tudom, az ár-minőség mutató itt mennyire borul (hisz már 1-2-3mFt körül járunk). Izgalmas lenne egy olyan tesztet csinálni, ahol egy olcsó, de fulltuningos streamert összeengedünk egy "gyári" állapotú felső kategóriással, és meghallgatjuk, mi sül ki belőle? (Nem biztos, hogy minden audiofil forgalmazó örülne a végeredménynek …)
A fenti eszmefuttatást inkább kérdésnek szántam, mint „megmondásnak”, valójában érdekelne, volt-e másnak hasonló tapasztalata mostanában?
A fentiekből több kütyüt kipróbáltam jó magam is, + az OPPO-kat felső polcról. Végül Mac Mini / Audirvana / RME Adi-2 dac fs-el lezártam a keresgélést.
.