Tunerman erősítő +1
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
21. Házimozi & Hifi Show
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5226
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3632
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Biztos hogy Tunerman erősítője! :) Az nagyon jól passzolna ide az én eszközeimbe.
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1357
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 607
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Mondjunk egy eszközt csak úgy játékból, amit hazavihetnénk a Sóról
Nem nyerészkedhetünk vele, nem adhatjuk el, használnunk kell - annyi a megkötés
Nekem a TechDas
Nem nyerészkedhetünk vele, nem adhatjuk el, használnunk kell - annyi a megkötés
Nekem a TechDas
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Online
TJ.
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Nem volt konkrétan kamarazenét tartalmazó CD nálam, ezért kérdeztem meg, hogy ezek megfelelnek-e?Snipi írta: ↑2022.10.27., csüt. 16:24Jaj nagyon elnézést kérek, de a muzsikus énem (bár jól el van rejtve, meg már régen volt ... ) itt kicsit berzenkedik. A kamarazene és a szonáta az két külön műfaj. A szonáta az egy max. kettő hangszeres zenemű, míg a kamara zene az több. (Pl. Liszt Ferenc kamarazenekar.)tunerman írta: ↑2022.10.27., csüt. 15:33" Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot. "
A két nap során többször előfordult, hogy különböző korú elkötelezett zenebarátok (házaspárok!) már több zeneszámot meghallgattak nálam. Végül egyikük felbátorodva megkérdezte:
- kamarazene esetleg lenne?
-- milyenre gondolt?
- cselló, gordonka, esetleg hegedű
- odamentem a hozott CD lemezek polcához - Bach cselló szonáták/Starker? Csajkovszkij hegedűverseny/Kogan?
- a válasz az volt - megfelelnekmindkettőt meghallgatták.
TJ.
Pl. az egy Rachmaninov Cisz-moll prelűd (nagy kedvenc) egy szonáta, míg egy Stranvinszkij ragtime 11 hangszerre (másik nagy kedvenc) kamarazene.
Bocsánat az okoskodásért, de megszólalt bennem a (ex)zenész, és nem hagyott békén ...
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Jaj nagyon elnézést kérek, de a muzsikus énem (bár jól el van rejtve, meg már régen volt ... ) itt kicsit berzenkedik. A kamarazene és a szonáta az két külön műfaj. A szonáta az egy max. kettő hangszeres zenemű, míg a kamara zene az több. (Pl. Liszt Ferenc kamarazenekar.)tunerman írta: ↑2022.10.27., csüt. 15:33" Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot. "
A két nap során többször előfordult, hogy különböző korú elkötelezett zenebarátok (házaspárok!) már több zeneszámot meghallgattak nálam. Végül egyikük felbátorodva megkérdezte:
- kamarazene esetleg lenne?
-- milyenre gondolt?
- cselló, gordonka, esetleg hegedű
- odamentem a hozott CD lemezek polcához - Bach cselló szonáták/Starker? Csajkovszkij hegedűverseny/Kogan?
- a válasz az volt - megfelelnekmindkettőt meghallgatták.
TJ.
Pl. az egy Rachmaninov Cisz-moll prelűd (nagy kedvenc) egy szonáta, míg egy Stranvinszkij ragtime 11 hangszerre (másik nagy kedvenc) kamarazene.
Bocsánat az okoskodásért, de megszólalt bennem a (ex)zenész, és nem hagyott békén ...
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
" Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot. "
A két nap során többször előfordult, hogy különböző korú elkötelezett zenebarátok (házaspárok!) már több zeneszámot meghallgattak nálam. Végül egyikük felbátorodva megkérdezte:
- kamarazene esetleg lenne?
-- milyenre gondolt?
- cselló, gordonka, esetleg hegedű
- odamentem a hozott CD lemezek polcához - Bach cselló szonáták/Starker? Csajkovszkij hegedűverseny/Kogan?
- a válasz az volt - megfelelnek
mindkettőt meghallgatták.
TJ.
A két nap során többször előfordult, hogy különböző korú elkötelezett zenebarátok (házaspárok!) már több zeneszámot meghallgattak nálam. Végül egyikük felbátorodva megkérdezte:
- kamarazene esetleg lenne?
-- milyenre gondolt?
- cselló, gordonka, esetleg hegedű
- odamentem a hozott CD lemezek polcához - Bach cselló szonáták/Starker? Csajkovszkij hegedűverseny/Kogan?
- a válasz az volt - megfelelnek
TJ.
- Csatolmányok
-
- Bach_Starker+Csajkovszkij_Kogan.jpg (1.17 MiB) Megtekintve 3175 alkalommal
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
A magam részéről örülök az idei hifi show-nak. Mármint elsőként annak is hogy megrendezésre került, (i) M.o-on, (ii) 2022-ben.
Már ez a tény is hogy volt egy ilyen rendezvény, tehát értékkel bír.
Persze itt nem ér véget a dolog.
A kiállítókról már esett szó, de a látogatókról pár tapasztalatom megosztanám.
Az teljesen természetes, hogy a különböző látogatók teljesen más szobákat értékelnek jónak.
Azt gondolom, viszont, hogy a "rossz volt" "nekem nem tetszett" distinkció még sokaknak nem ment át a fejében. Ezt a folyosón, szobákból azonnal kiforduló látogatók esetén tapasztaltam.
Nem értettem ezeket a "csípőből indított kapáslövéseket". Kb tíz másodperc után megszületett értékítéletek.
Nem bosszankodom, inkább mosolyogtató számomra az ilyesmi.
Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot.
A rendezvény színessége szerintem jól alakult. Azért egy-egy ilyen kiállításnak a fő fókusza nagyon sokmindent behatárol. Ehhez képest volt több kreatív ötlet és megoldás:
- élő zene,
- élő operaének,
- szakmai (tehát nem marketing!!) előadás.
A régi Hifi show nosztalgiák kapcsán azt mondom, hogy ezekre emlékezni kell és lehet. De már nem feltétlenül érvényes és helyes referencia pontok. Mennyi mindent változott a világ, abban az audio kultúra, a zenei műfajok, maguk a készülékek, az árazás, a hifi célközönség gazdasági lehetőségei, hobbiválasztási alternatívái.
Egyszóval ezeket kell figyelembe venni. Nem gondolom tehát, hogy értékítélettel tartozom.
Megjegyzem, hogy a szobák jelentős részében olyan zene volt, amiket nem kedvelek, tehát ezért is nehezen tudnék értékítéletet mondani. De a lényeg: hogy egyáltalán nem is tartom fontosnak, hogy ilyet kellene mondanom. Béke!
Már ez a tény is hogy volt egy ilyen rendezvény, tehát értékkel bír.
Persze itt nem ér véget a dolog.
A kiállítókról már esett szó, de a látogatókról pár tapasztalatom megosztanám.
Az teljesen természetes, hogy a különböző látogatók teljesen más szobákat értékelnek jónak.
Azt gondolom, viszont, hogy a "rossz volt" "nekem nem tetszett" distinkció még sokaknak nem ment át a fejében. Ezt a folyosón, szobákból azonnal kiforduló látogatók esetén tapasztaltam.
Nem értettem ezeket a "csípőből indított kapáslövéseket". Kb tíz másodperc után megszületett értékítéletek.
Nem bosszankodom, inkább mosolyogtató számomra az ilyesmi.
Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot.
A rendezvény színessége szerintem jól alakult. Azért egy-egy ilyen kiállításnak a fő fókusza nagyon sokmindent behatárol. Ehhez képest volt több kreatív ötlet és megoldás:
- élő zene,
- élő operaének,
- szakmai (tehát nem marketing!!) előadás.
A régi Hifi show nosztalgiák kapcsán azt mondom, hogy ezekre emlékezni kell és lehet. De már nem feltétlenül érvényes és helyes referencia pontok. Mennyi mindent változott a világ, abban az audio kultúra, a zenei műfajok, maguk a készülékek, az árazás, a hifi célközönség gazdasági lehetőségei, hobbiválasztási alternatívái.
Egyszóval ezeket kell figyelembe venni. Nem gondolom tehát, hogy értékítélettel tartozom.
Megjegyzem, hogy a szobák jelentős részében olyan zene volt, amiket nem kedvelek, tehát ezért is nehezen tudnék értékítéletet mondani. De a lényeg: hogy egyáltalán nem is tartom fontosnak, hogy ilyet kellene mondanom. Béke!
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
OFF
Kedves fülelek!
Köszönöm észrevételedet - és mint eddig is mindenhol - természetesen a jövőben is számítok a várhatóan bekövetkezőekre.
Baráti üdvözlettel: TJ.
ON
Kedves fülelek!
Köszönöm észrevételedet - és mint eddig is mindenhol - természetesen a jövőben is számítok a várhatóan bekövetkezőekre.
Baráti üdvözlettel: TJ.
ON
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
- fülelek
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7195
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5262
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Akkor ezért voltak olyan furcsán torzak a mélyek? Nem értettem, minek van a doboz tetején a mélyhangszóró...tunerman írta: ↑2022.10.26., szer. 10:40A Lowther Acousta 115 doboza egy hajtogatott tölcsért tartalmaz, az egyszerűen a tetejére rakott JBL 2213 egy 25Hz-es rezonanciával rendelkező woofer. A doboz teteje és a woofer kölcsönhatása így egy kicsit tetszetősebb, testesebb mélyhangot eredményezett.ZolaBA írta: ↑2022.10.26., szer. 09:57Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Az első fotón az üres dobozok láthatóak, mert a Lowther PM6 hangszórók igen sérülékenyek, ezért külön voltak becsomagolva.
Érdekesség még, hogy az Acousta 115 belsejében 2m hosszú mezei villanyzsinór van, amit kihagyva, előlről csatlakoztam Kondo KSL SPz vezetékkel a hangszóró szorítós kapcsaira.
TJ.
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Köszönöm!
Közben már megtaláltam, és a feleségem beígérte, hogy nekem majd ezt tojja a Mikulás.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1357
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 607
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Megcsináltam vektorba :)
- Csatolmányok
-
- SW2.jpg (194.48 KiB) Megtekintve 3065 alkalommal
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
- tonee73
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 13500
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6359
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
" A póló, amit szombaton viseltél honnan származik? "
Ebay.com (stereo war T-shirt)
Ebay.com (stereo war T-shirt)
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Jenő, már csak egy információval vagy adós. A póló, amit szombaton viseltél honnan származik?tunerman írta: ↑2022.10.26., szer. 10:40A Lowther Acousta 115 doboza egy hajtogatott tölcsért tartalmaz, az egyszerűen a tetejére rakott JBL 2213 egy 25Hz-es rezonanciával rendelkező woofer. A doboz teteje és a woofer kölcsönhatása így egy kicsit tetszetősebb, testesebb mélyhangot eredményezett.ZolaBA írta: ↑2022.10.26., szer. 09:57Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Az első fotón az üres dobozok láthatóak, mert a Lowther PM6 hangszórók igen sérülékenyek, ezért külön voltak becsomagolva.
Érdekesség még, hogy az Acousta 115 belsejében 2m hosszú mezei villanyzsinór van, amit kihagyva, előlről csatlakoztam Kondo KSL SPz vezetékkel a hangszóró szorítós kapcsaira.
TJ.
Nagyon bírtam, én is akarok egy olyat!
Köszönöm!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Az első fotón az üres dobozok láthatóak, mert a Lowther PM6 hangszórók igen sérülékenyek, ezért külön voltak becsomagolva.
Érdekesség még, hogy az Acousta 115 belsejében 2m hosszú mezei villanyzsinór van, amit kihagyva, előlről csatlakoztam Kondo KSL SPz vezetékkel a hangszóró szorítós kapcsaira.
TJ.
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
A Lowther Acousta 115 doboza egy hajtogatott tölcsért tartalmaz, az egyszerűen a tetejére rakott JBL 2213 egy 25Hz-es rezonanciával rendelkező woofer. A doboz teteje és a woofer kölcsönhatása így egy kicsit tetszetősebb, testesebb mélyhangot eredményezett.ZolaBA írta: ↑2022.10.26., szer. 09:57Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Az első fotón az üres dobozok láthatóak, mert a Lowther PM6 hangszórók igen sérülékenyek, ezért külön voltak becsomagolva.
Érdekesség még, hogy az Acousta 115 belsejében 2m hosszú mezei villanyzsinór van, amit kihagyva, előlről csatlakoztam Kondo KSL SPz vezetékkel a hangszóró szorítós kapcsaira.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
- ZolaBA
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1907
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1725
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
" A HES és az utód HiFi Show egy sarkallatos pontja a berendezések installálása, az adott helyen és körülmények között a legjobb hangzás elérése. "
A 101-es szoba pénteki átvételekor készült fotó, az igencsak problémás részletekkel:
- teljesen aszimmetrikus szobai kiképzés
- jobb oldalon az ágykeret falba épített, ottmaradt részei
- bal oldalon végig egy hosszú, kb. 60cm széles fehér színű beépített asztal
- a falon körben keretezett és üvegezett képek
- az elmaradhatlan nagyméretű modern TV
Megpróbáltam az elvárt szimmerikus hallgatási körülményeket elérni, az ehhez a látványhoz tartozó második fotót már egy látogató készìtette.
TJ.
A 101-es szoba pénteki átvételekor készült fotó, az igencsak problémás részletekkel:
- teljesen aszimmetrikus szobai kiképzés
- jobb oldalon az ágykeret falba épített, ottmaradt részei
- bal oldalon végig egy hosszú, kb. 60cm széles fehér színű beépített asztal
- a falon körben keretezett és üvegezett képek
- az elmaradhatlan nagyméretű modern TV
Megpróbáltam az elvárt szimmerikus hallgatási körülményeket elérni, az ehhez a látványhoz tartozó második fotót már egy látogató készìtette.
TJ.
- Csatolmányok
-
- HiFi_Show_2022_Audio_Hobby_101_szoba.jpg (1.14 MiB) Megtekintve 3087 alkalommal
-
- HiFi_Show_2022_101_szoba.jpg (178.08 KiB) Megtekintve 3087 alkalommal
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
-
LIMAR
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
A legnagyobb élményem, mikor két szimpatikus fiatalemberben megtaláltam önmagam.
Persze jóból is megárt a sok.
(a kép a résztvevők engedélyével közzé tehető)
Persze jóból is megárt a sok.
(a kép a résztvevők engedélyével közzé tehető)
- Csatolmányok
-
- 20221023_130325.jpg (3.58 MiB) Megtekintve 2706 alkalommal
-
- jóból is megárt a sok.jpg (2.32 MiB) Megtekintve 2706 alkalommal
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Hát nem is tudom, szerintem ez a megközelíthetőség, közlekedés kérdése nem ennyire tragikus, mint amilyennek Te beállítod.lacy írta: ↑2022.10.25., kedd 15:52nem jobb... mindkettőnél katasztrófa a közlekedés és a parkolás.
Mivel ez egy viszonylag sok embert megmozgató rendezvény, így arra is kell gondolni, hogy hogy jut el a látogató a helyszínre. A szigeten a parkolás kiemelten drága, és még hétvégén is fizetős. A helyek korlátozottak, jó idő esetén a legtöbb kiállításra érkezőnek parkolóhely sem jut.
Az Art hotel a rakparton szintúgy tragikus parkolási szempontból, és ott még parkolóházról sem tudok a közelben ellentétben a Mariottal, ahol kettő is van (mármint amiről én tudok)
Tömegközlekedési szempontból sem a legjobb választás, de ezt igazából az tudná leginkább indokolni, aki jár is azokkal :) én autós vagyok (szerintem látszott is az érvelés elejéből)
Mindettől függetlenül a szigat az mindkét közlekedési szempontból nem előnyös.
A mostani régi- új helyszin további nagy előnye, hogy a Nyugati PU ott van mellette így aki pl vonattal oda érkezik az mindjárt rendben is van.
Igazából most én is vonatoztam, bár ennek más oka is volt a praktikumon túl, mert az 5 éves unokám szeretett volna az emeletes vonattal utazni ( még soha nem ült vonaton, vagyis ilyenen erdei keskeny nyomtávoson már igen ) és az a vicces 870 ft az oda-vissza útért nagyjából a parkolásra nem lett volna elegendő a West-endben.
az üzemanyag költségen túl persze ami szintén lett volna.
Igazából nem is lehet olyan hely amelyik mindenkinek egyformán megfelelne a sok szempontot figyelembe véve.
Azt gondolom, ez egy viszonylag jó kompromisszum mint hely, a Mariott nekem sokkal kevésbé jött be pl.
Sok vidékinek, aki nem szokta a nagyvárosi autózást, annak mindegy, hogy az említett helyek melyikére kell menni, mind katasztrófa. A budapestieknek(szerintem a show latogatóinak nagyobb reszét Ők teszik ki) meg kb. mindegy, megoldják autóval, vagy a többség inkább tömegközlekedik, ez utóbbi sem ördögtől való.
Amúgy a West-end-ben is fizetős a parkoló, még hétvégén is, és elég drága.
Mikor utoljára volt a HES a Margit-Szigeten, egy barátommal mentünk autóval. A budai oldalon, az Árpád hídhoz közel hagytuk az autót, és a hídon átsétáltunk a szigetre. Ez kb. 10 percet vett igénybe, és egyáltalán nem zavart bennünket, hogy az autóból nem egyből az első kiállítási szobába szálltunk ki.
S ahogy visszaemlékszem, mások is megoldották az odajutást. Nekem egyáltalán nem tűnt katasztrófának.
Azzal együtt én is autós vagyok, ahová csak tehetem azzal megyek(most is azzal voltam), de nem esem kétségbe, ha pluszban gyalogolnom kell 5-10 percet, hogy elérjem a célomat.
A közlekedés, megközelíthetőség is termeszetesen egy fontos szempont, de ez csak egy szelete a feltételeknek, ettől még a show akár nagy jó is lehet(lehetne).
Amúgy abban egyet értünk, az eddigiek közűl, nekem is a Marriott, mint helyszín jött be legkevésbé.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3032
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2965
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
" Egy barátom mondta Csontosról, hogy az audiokultúrába művészetet vitt. Én ezzel akkor is egyetértek, ha a magánvéleményem az, hogy olyan hangi utat mutatott, amitől van sokkal-sokkal jobb, de az, hogy belevitt valami nehezen megfogható többlet dolgot a komponensek összeválogatásába, magába a hifizésbe, igen, megint a vers, hogy megint több lett az összeg, mint a részek összege, szóval, ezt el kell ismerjem. "
Akkor legyen egy kicsit ON a topik
A HES és az utód HiFi Show egy sarkallatos pontja a berendezések installálása, az adott helyen és körülmények között a legjobb hangzás elérése. Csontos István nem csak a készülékeket hozta Angliából, hanem egyfajta használati útmutatót is, ami segitséget nyújtott ezeknek a lehető legjobb elhelyezéséhez.
A első HES esetében ezt nekem élesben kellett gyakorolnom, mivel a Merlin Audio demo készülékei nem akármilyen ár/minőségi szintet képviseltek (AN Ongaku+M7+S7).
Az azóta leszűrt tapasztalatok alapján kijelenthetem, hogy az installáció egyenrangúan fontos a bemutatásra kerülő készülékkel, ártól és gyártótól fűggetlenül
TJ.
Akkor legyen egy kicsit ON a topik
A HES és az utód HiFi Show egy sarkallatos pontja a berendezések installálása, az adott helyen és körülmények között a legjobb hangzás elérése. Csontos István nem csak a készülékeket hozta Angliából, hanem egyfajta használati útmutatót is, ami segitséget nyújtott ezeknek a lehető legjobb elhelyezéséhez.
A első HES esetében ezt nekem élesben kellett gyakorolnom, mivel a Merlin Audio demo készülékei nem akármilyen ár/minőségi szintet képviseltek (AN Ongaku+M7+S7).
Az azóta leszűrt tapasztalatok alapján kijelenthetem, hogy az installáció egyenrangúan fontos a bemutatásra kerülő készülékkel, ártól és gyártótól fűggetlenül
TJ.
- Csatolmányok
-
- 1992_HiFi_Show_Merlin_Audio.jpeg (13.89 KiB) Megtekintve 2736 alkalommal
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Online
Például kifejezetten imádtam nézni a napokban visszavonult Federer teniszjátékát, lehet azt mondani - átvitt értelemben - hogy "művésze" volt a tenisznek, de ettől még Federer nem művész, hanem sportoló.
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Perényi Bach szóló cselló szonátáit felvette 2020-ban, és jóval korábban, 1981-ben is. Hangminőség tekintetében ég és föld a különbség a 2020-as felvétel javára. Kitűnő, megsüvegelendő hangmérnöki munka (bár az is igaz, nyilván egész mások voltak a technikai lehetőségek 1981-ben). Ellenben a lényegi különbség a két felvétel között az a 40 év előadóművészi fejlődés, érés, ami kristálytisztán kihallható a felvételből, köszönhetően a remek hangmérnöki munkának is. Tehet az előbbi egy mérnöki teljesítmény, az utóbbi meg egy művészi teljesítmény. Ezek kiegészítik egymást, és egyik se tudna létezni a másik nélkül, de én továbbra sem szeretem összemosni a különböző fogalmakat.chord_ írta: ↑2022.10.25., kedd 20:29Továbbra is azt mondom, hogy némelyik, nektek 'renitens' hangmérnök, igenis, hogy művészi tevékenységet űz.
A Bach / Perényi felvétel, ahol ez nem így van, az olyan is. Milyen?, hát, az átlag, egy becsületes mugli felvétel, ahol a mérnöki, akadémikus felfogás a mérce. Ebből nem következik automatikusan, hogy rossz hifi-ileg, csak lehet, hogy nem varázsol.
Meg tök fura, hogy ezzel jöttök, hogy a hangmérnök nem tehet bele valami magasabb eszmeiséget, valami olyat, ami nehezen magyarázható, ami kb. olyan, mint a vers, amit, ha elkezdtek analizálni, és a részek összegéből sehogyan sem akar kijönni az egész, mert az mindig is több lesz.
Ti, akik felakadt szemmel ültök egy jó kábel 'előadása' előtt, (én is), és fogalmatok sincs az akadémiai / fizikai / akármilyen magyarázatról (nekem sem). Hova lett a valóság hirtelen? Hova lett a 'ne zavarjon bele semmi Bach meg Perényi élvezetébe'? Ez véletlenül nem pont az a szitu, mint a versnél? Hogy működik a varázslat, kibújva a nyelvtani / fizikai magyarázat alól?
Ti, akik, ha jó berendezéseket hallgattok, 100%, hogy mindegyik mögött ott volt valaki, általában egyvalaki, aki 'kitalálta' az adott hangot, aki kiizzadta, kifejlesztette, realizálta az adott egységet, és úgy, hogy a mérnöki munka, az ismert és mérhető paraméterek kiválósága, az csak az első lépés volt, a nulladik, és kellett ehhez valami többlet, ami a vásárlókból mondjuk fanatikusokat csinált.
Egy barátom mondta Csontosról, hogy az audiokultúrába művészetet vitt. Én ezzel akkor is egyetértek, ha a magánvéleményem az, hogy olyan hangi utat mutatott, amitől van sokkal-sokkal jobb, de az, hogy belevitt valami nehezen megfogható többlet dolgot a komponensek összeválogatásába, magába a hifizésbe, igen, megint a vers, hogy megint több lett az összeg, mint a részek összege, szóval, ezt el kell ismerjem.
De OK, aki csak a valóságot keresi, a mérhetőt és magyarázhatót a hangvisszaadásban, az a fentieket ugorja át, elférünk a hifi Ege alatt így is.
Például kifejezetten imádtam nézni a napokban visszavonult Federer teniszjátékát, lehet azt mondani - átvitt értelemben - hogy "művésze" volt a tenisznek, de ettől még Federer nem művész, hanem sportoló.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Online
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Továbbra is azt mondom, hogy némelyik, nektek 'renitens' hangmérnök, igenis, hogy művészi tevékenységet űz.
A Bach / Perényi felvétel, ahol ez nem így van, az olyan is. Milyen?, hát, az átlag, egy becsületes mugli felvétel, ahol a mérnöki, akadémikus felfogás a mérce. Ebből nem következik automatikusan, hogy rossz hifi-ileg, csak lehet, hogy nem varázsol.
Meg tök fura, hogy ezzel jöttök, hogy a hangmérnök nem tehet bele valami magasabb eszmeiséget, valami olyat, ami nehezen magyarázható, ami kb. olyan, mint a vers, amit, ha elkezdtek analizálni, és a részek összegéből sehogyan sem akar kijönni az egész, mert az mindig is több lesz.
Ti, akik felakadt szemmel ültök egy jó kábel 'előadása' előtt, (én is), és fogalmatok sincs az akadémiai / fizikai / akármilyen magyarázatról (nekem sem). Hova lett a valóság hirtelen? Hova lett a 'ne zavarjon bele semmi Bach meg Perényi élvezetébe'? Ez véletlenül nem pont az a szitu, mint a versnél? Hogy működik a varázslat, kibújva a nyelvtani / fizikai magyarázat alól?
Ti, akik, ha jó berendezéseket hallgattok, 100%, hogy mindegyik mögött ott volt valaki, általában egyvalaki, aki 'kitalálta' az adott hangot, aki kiizzadta, kifejlesztette, realizálta az adott egységet, és úgy, hogy a mérnöki munka, az ismert és mérhető paraméterek kiválósága, az csak az első lépés volt, a nulladik, és kellett ehhez valami többlet, ami a vásárlókból mondjuk fanatikusokat csinált.
Egy barátom mondta Csontosról, hogy az audiokultúrába művészetet vitt. Én ezzel akkor is egyetértek, ha a magánvéleményem az, hogy olyan hangi utat mutatott, amitől van sokkal-sokkal jobb, de az, hogy belevitt valami nehezen megfogható többlet dolgot a komponensek összeválogatásába, magába a hifizésbe, igen, megint a vers, hogy megint több lett az összeg, mint a részek összege, szóval, ezt el kell ismerjem.
De OK, aki csak a valóságot keresi, a mérhetőt és magyarázhatót a hangvisszaadásban, az a fentieket ugorja át, elférünk a hifi Ege alatt így is.
A Bach / Perényi felvétel, ahol ez nem így van, az olyan is. Milyen?, hát, az átlag, egy becsületes mugli felvétel, ahol a mérnöki, akadémikus felfogás a mérce. Ebből nem következik automatikusan, hogy rossz hifi-ileg, csak lehet, hogy nem varázsol.
Meg tök fura, hogy ezzel jöttök, hogy a hangmérnök nem tehet bele valami magasabb eszmeiséget, valami olyat, ami nehezen magyarázható, ami kb. olyan, mint a vers, amit, ha elkezdtek analizálni, és a részek összegéből sehogyan sem akar kijönni az egész, mert az mindig is több lesz.
Ti, akik felakadt szemmel ültök egy jó kábel 'előadása' előtt, (én is), és fogalmatok sincs az akadémiai / fizikai / akármilyen magyarázatról (nekem sem). Hova lett a valóság hirtelen? Hova lett a 'ne zavarjon bele semmi Bach meg Perényi élvezetébe'? Ez véletlenül nem pont az a szitu, mint a versnél? Hogy működik a varázslat, kibújva a nyelvtani / fizikai magyarázat alól?
Ti, akik, ha jó berendezéseket hallgattok, 100%, hogy mindegyik mögött ott volt valaki, általában egyvalaki, aki 'kitalálta' az adott hangot, aki kiizzadta, kifejlesztette, realizálta az adott egységet, és úgy, hogy a mérnöki munka, az ismert és mérhető paraméterek kiválósága, az csak az első lépés volt, a nulladik, és kellett ehhez valami többlet, ami a vásárlókból mondjuk fanatikusokat csinált.
Egy barátom mondta Csontosról, hogy az audiokultúrába művészetet vitt. Én ezzel akkor is egyetértek, ha a magánvéleményem az, hogy olyan hangi utat mutatott, amitől van sokkal-sokkal jobb, de az, hogy belevitt valami nehezen megfogható többlet dolgot a komponensek összeválogatásába, magába a hifizésbe, igen, megint a vers, hogy megint több lett az összeg, mint a részek összege, szóval, ezt el kell ismerjem.
De OK, aki csak a valóságot keresi, a mérhetőt és magyarázhatót a hangvisszaadásban, az a fentieket ugorja át, elférünk a hifi Ege alatt így is.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
Alto- val egyetértve, és kiegészitve, ne felejtsük el a "zenei rendező" személyét; Ő a szó pozitív-negatív értelmében tud "művész" lenni.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15785
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11083
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 21. Házimozi & Hifi Show
A hangfelvétel készítés alkotó tevékenység, végeredménye egy művészeti produktum. Én magamat hangmérnökként nem tekintem művésznek, de néha művészeti tevékenységet végzek és itt a "művészeti" jelző nem minőséget, hanem tevékenységi kategóriát jelez. Ráadásul a hangfelvétel készítés még az adózási és jogi szabályok szerint is művészeti tevékenységnek minősül.alto írta: ↑2022.10.25., kedd 14:44A hangmérnöki tevékenység művészi felfogásával nagyon nem értek egyet. Ezzel nem a hangmérnök szerepét akarom megkérdőjelezni, és főleg nincs ebben semmi lenézés, hogy is lehetne, hiszen magam is mérnök vagyok. Arról van szó, hogy amikor zenét hallgatok - vegyük itt példaként mondjuk Perényi Bach szóló csellószonáta felvételét - akkor én Bach mint komponista és Perényi mint előadóművész művészeti koncepciójára vagyok kiváncsi, a zenéjükön keresztül az ő lelkükhöz kerülök közelebb, és cseppet sem érdekel a hangmérnök művészeti koncepciója, sőt kifejezetten nem szeretném, ha az ő tevékenysége művészeti szempontból hatással legyen bármire is. A hangmérnök feladata, hogy a felvétel a lehető leghitelesebben, a lehető legjobb minőségben adja vissza a művészek produkcióját. Ez épp eléggé komplex, és magas szakmai tudást igénylő feladat (nem is tudja ezt mindenki megfelelő színvonalon megugrani), de teljesen felesleges és kontraproduktív ezt összekeverni a művészettel.
Mikor hangfelvételeket hallgatunk vissza, azoknak része a felvétel technikai oldala és minden résztvevő munkája is a zenésztől a mikrofonoson át a producerig. Olyan felvétel szerintem még nem készült, amiben kizárólag a zenei előadást lehet tetten érni, ez még egy élő koncertnél sem valósul meg, ott is hat ránk a környezet, az atmoszféra, vagy a székszomszédunk könyöke. Ezzel tisztában vannak az előadók, szerzők is, ezért a stúdió technikáját is befoglalják a végeredménybe, pl. beleszólnak a mikrofonozásba, a keverési arányokba, dinamikai szintek beállításába is teljes joggal és hatáskörrel pont úgy, mint a hangszerválasztásba. Olyan helyzettel én még nem találkoztam, ahol ezeket a szempontokat bárki is ki akarta volna zárni a folyamatból.
Hitelességről akkor lehet beszélni, ha van egy viszonyítási alap, amihez próbálunk közel kerülni a végeredménnyel. A hangfelvételek többségében nincs ilyen, így a hitelesség is értelmezhetetlen. Hogy kicsit ontopik legyek... vasárnap volt nálunk egy gitárkoncert, ahol Juhász Gábor bemutatta az általa használt effekteket, eszközöket, amikkel a saját hangzását alakította ki. Szerintem ez egy jó példa volt azoknak, akik a természetességet várják el a hangzástól egyfajta zsákutcában forgolódva, hiszen maga a muzsikus sem törekszik erre, így a vele készült felvételtől sem várhatjuk el.


