Picabia írta: ↑2021.11.17., szer. 16:44
Valamint az sem tudjuk, hogy a 16/44.1 FLAC hogyan áll elő, hiszen jelenleg egyre több az olyan album ami csak MQA-ban érhető el. Ha megvan nekik az eredeti CD minőségű FLAC és azt kapja a HIFI csomag, akkor már nyomom is a downgrade gombot :) Persze az is lehet, hogy a mostani helyzethez hasonlóan az MQA állományból generálják a FLAC stream-et is.
A zenészek, kiadók csak feltöltésre jogosult disztribútoron keresztül helyezhetnek el műsort a Tidal kínálatába. Az anyagot beküldhetik WAVE, vagy FLAC formátumban, majd igény esetén kérhetik, hogy a közvetítő disztribútor végezze el az MQA kódolást és azt továbbítsa a Tidal felé. Maga a kiadó is elvégezheti a kódolást és a már kész MQA anyagot küldheti be, de azt hiszem, a többség a nyers anyagot tölti fel, nem szórakoznak a kódolással, a közvetítőre bízzák ezt. A Tidal kódolást nem végez(het). Nem tudom, de gyanítom, a Tidal szerverén egyaránt ott van a nyers és az MQA verzió is, de nyilván sakkoznak vele, melyiket teszik elérhetővé. Az új - és nem kicsi meglepetést okozó - előfizető csomagok fényében a korábbinál jelentőssebbé vált a kérdés, talán egyszer választ is kapunk rá.
A Spotify esetében éveken át népszerű lehetőség volt a kiadók számára MP3 formátumban elhelyezni az anyagokat, ezért számomra kérdéses, a stream szolgáltató hirtelen honnan jut hozzá a tömörítetlen verzióhoz. Nem lepne meg, ha ez a probléma késleltetné a Spotify lossless csomagjának megjelenését. Bízom benne, nem leszünk átvágva és nem az MP3-ból kicsomagolt anyagokat adják majd el nekünk lossless HiFi néven.
Amúgy szerintem elég nagy jelentőségű a Tidal mai bejelentése, miszerint az előfizetők közvetlen módon is támogathatják kedvenc előadóikat a HiFi Plus csomagban.