Arról van elérhető információ, hogy a pl Auchanban vásárolt üres CD jogdíj forintjából -ha jól emlékszem, 13Ft- mennyi jut és melyik zenésznek? Nem frocizás, tényleg érdekel, hogy visszakövethető-e.fapaci írta: ↑2021.03.06., szomb. 09:44Valóban nem bűnözőnek, hanem jogdíjas tartalmak felhasználójának tekintenek. Nekem sem a jog a kedvenc témám, nem is értek hozzá, de minden téma unalmasnak mondható ezen a fórumon, hiszen már minden szóba került legalább egyszer. A beszélgetés ugye onnan indult, hogy néhányan aggódnak a zenészek megélhetéséért a streaming korszakában. Ennek ellentmondásaira próbáltam rámutatni.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Streaming szolgáltatók és ami velük kapcsolatos / Tidal, Spotify stb...
Re: Általában a hifiről
Re: Streaming szolgáltatók és ami velük kapcsolatos / Tidal, Spotify stb...
Persze.
A zenészek is jogosan féltik a megélhetésüket (mint sokan mások is).
Ismétlem, a szerzői jogot alapjaiban újra kellene gondolni.
Pl. nevetséges volt, amikor egy filmzene esetében sem cd-t nem szállították Magyarországra, sem az egyébként a kínálatban szereplő .mp3 albumot se az amazon, se az itunes nem adta el a csóró magyarnak.
(Nyilván ez nem a szerzőkön, hanem a kiadókon múlik.)
A zenészek is jogosan féltik a megélhetésüket (mint sokan mások is).
Ismétlem, a szerzői jogot alapjaiban újra kellene gondolni.
Pl. nevetséges volt, amikor egy filmzene esetében sem cd-t nem szállították Magyarországra, sem az egyébként a kínálatban szereplő .mp3 albumot se az amazon, se az itunes nem adta el a csóró magyarnak.
(Nyilván ez nem a szerzőkön, hanem a kiadókon múlik.)
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
Re: Streaming szolgáltatók és ami velük kapcsolatos / Tidal, Spotify stb...
Azért vannak ennek az értelmezésnek vadhajtásai is. Egy példa, amibe belefutottam, a Sony
network walkman-je a saját, mikrofonnal készített felvételemet nem engedi digitálisan másolni
úgymond szerzői jogi megfontolásból.
network walkman-je a saját, mikrofonnal készített felvételemet nem engedi digitálisan másolni
úgymond szerzői jogi megfontolásból.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15838
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11154
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Valóban nem bűnözőnek, hanem jogdíjas tartalmak felhasználójának tekintenek. Nekem sem a jog a kedvenc témám, nem is értek hozzá, de minden téma unalmasnak mondható ezen a fórumon, hiszen már minden szóba került legalább egyszer. A beszélgetés ugye onnan indult, hogy néhányan aggódnak a zenészek megélhetéséért a streaming korszakában. Ennek ellentmondásaira próbáltam rámutatni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Luxor Audio 2021.03.06., szomb. 09:49-kor.
Re: Általában a hifiről
Ez a szép az internet világában, 1000 éve megválaszolt kérdéseket is újra és újra fel lehet tenni...istvan01 írta: ↑2021.03.06., szomb. 07:53...
Pontosan ez a gyalázatos ebben, hogy minden adattároló használót illegális, jogdíj elkerülőnek tekintenek, sőt, feltételezés is lehet arra vonatkozóan, hogy tovább értékesíti az illegálisan szerzett-másolt tartalmat. Tehát mindenki potenciális bűnözőként kezel ez a rendszer.
Akkor most hogy is? Ezzel előre kifizetem azt a büntetést, amit el sem követek? Akkor ezzel jogot szereztem az illegális tartalomra?
/Kezdetekben a fénymásolásra használható A4/A3 papírokra is rátették ezt a jogdíjat, nem tudom ez változott-e azóta./
Nem, senki nem tekint bűnözőnek.
A magyar szerzői jog ismeri a szabad felhasználás intézményét (amit tőlünk nyugatabbra nem mindenütt) és ez annak az ellentételezése.
(Valahogy, "feltételezik, hogy filmet, zenét másolok, pedig csak és kizárólag családi fotókat tárolok a gépen" érvelés is mindig arra emlékeztet, hogy a tévézős témákban, csoportokban is mindig az derül ki, hogy a többség kizárólag dokumentum filmekre szakosodott csatornákat néz, meg legfeljebb egy kis sportot.)
Persze, hogy a XIX. sz. végén kiagyalt szerzői jogot alapjaiban reformálni kéne a digitális korban, ahhoz kétség nem fér.
De az üres adathordozó díjon azért keseregni, "mert bűnözőnek néznek", mulatságos lenne, ha nem lenne már kiábrándítóan unalmas.
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
Re: Általában a hifiről
Minden HDD/SSD adattárolót be lehet építeni belső és külső, ezzel hordozható eszközbe, dokkolóba, de a kisebb NAS is hordozható.fapaci írta: ↑2021.03.06., szomb. 00:06Siránkozás nem volt. A többire inkább nem válaszolok, mert politizálás miatt kivágnának.
A merevlemezek jogdíjáról szóló hírt köszönöm, tudtommal eddig csak a külső, hordozható meghajtók után kellett fizetni:
https://web.archive.org/web/20180810142 ... tarifa.pdf
Ezen eszközök tartalma élettartam lejárta után, közelében átmásolódnak egy új egységbe, ezzel újból kifizetésre kerül a jogdíj, akkor is, ha semmi, de semmi audio-vizuális tartalom nem került rá soha. Pontosan ez a gyalázatos ebben, hogy minden adattároló használót illegális, jogdíj elkerülőnek tekintenek, sőt, feltételezés is lehet arra vonatkozóan, hogy tovább értékesíti az illegálisan szerzett-másolt tartalmat. Tehát mindenki potenciális bűnözőként kezel ez a rendszer.
Akkor most hogy is? Ezzel előre kifizetem azt a büntetést, amit el sem követek? Akkor ezzel jogot szereztem az illegális tartalomra?
/Kezdetekben a fénymásolásra használható A4/A3 papírokra is rátették ezt a jogdíjat, nem tudom ez változott-e azóta./
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15838
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11154
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Siránkozás nem volt. A többire inkább nem válaszolok, mert politizálás miatt kivágnának.
A merevlemezek jogdíjáról szóló hírt köszönöm, tudtommal eddig csak a külső, hordozható meghajtók után kellett fizetni:
https://web.archive.org/web/20180810142 ... tarifa.pdf
Re: Általában a hifiről
Aha. Dobok is egy email-t Sol Gabettanak, hogy ugorjon be a Mészáros utcába és csapjon az asztalra.scaurus írta: ↑2021.03.05., pén. 20:26Az Artisjus oldalán elérhető tarifák szerint a FŐSZABÁLY, hogy mind pc-be épített, mind külső merevlemezekre van jogdíj:fapaci írta: ↑2021.03.05., pén. 16:22Pont annyira védem a tech. szektort, mint a művészeket, nem is igazán lehet őket különválasztani.
A zenei (és videós, fotós) adathordozók (kazetta, írható CD, pendrive, memóriakártya) után fizetett jogdíjból édeskevés jutott el a művészekhez, ezt jellemzően benyelték a sokszor luxus körülmények között tevékenykedő állami hivatalok (FilmJus, Artisjus, Hungart), csak egy töredékét osztották szét, azt is inkább a megkövesedett sztárok között. (Jól jellemzi a hazai kulturális támogatás visszásságait pl. a tavalyi Raktárkoncert sorozat, ahol az 5 milliárdos állami pénztámogatásnak kb ötöde jutott el a fellépőkhöz, a többit benyelték a szervező és lebonyolító cégek, leginkább az állami (!) Antenna Hungária.) De számítógépes merevlemezekre nincs ilyen adókötelezettség, márpedig a hifisták többsége ezeken tartja a digitális zenei gyűjteményét.
...
https://www.artisjus.hu/felhasznaloknak/maganmasolasi-dij/tarifa-10/
Ja, az ARTISJUS (és a társai is) formailag egyesület, tagjai a zeneszerzők.
Ha nem tetszik a rendszer, el kéne menni a közgyűlésekre, változást elérni a vezetésben és a szabályzatokban.
Amit, nyilván, nehezebb megtenni mint otthon/sajtóban siránkozni, hogy mennyire nem jól mennek a dolgok...
Re: Általában a hifiről
Az Artisjus oldalán elérhető tarifák szerint a FŐSZABÁLY, hogy mind pc-be épített, mind külső merevlemezekre van jogdíj:fapaci írta: ↑2021.03.05., pén. 16:22Pont annyira védem a tech. szektort, mint a művészeket, nem is igazán lehet őket különválasztani.
A zenei (és videós, fotós) adathordozók (kazetta, írható CD, pendrive, memóriakártya) után fizetett jogdíjból édeskevés jutott el a művészekhez, ezt jellemzően benyelték a sokszor luxus körülmények között tevékenykedő állami hivatalok (FilmJus, Artisjus, Hungart), csak egy töredékét osztották szét, azt is inkább a megkövesedett sztárok között. (Jól jellemzi a hazai kulturális támogatás visszásságait pl. a tavalyi Raktárkoncert sorozat, ahol az 5 milliárdos állami pénztámogatásnak kb ötöde jutott el a fellépőkhöz, a többit benyelték a szervező és lebonyolító cégek, leginkább az állami (!) Antenna Hungária.) De számítógépes merevlemezekre nincs ilyen adókötelezettség, márpedig a hifisták többsége ezeken tartja a digitális zenei gyűjteményét.
...
https://www.artisjus.hu/felhasznaloknak/maganmasolasi-dij/tarifa-10/
Ja, az ARTISJUS (és a társai is) formailag egyesület, tagjai a zeneszerzők.
Ha nem tetszik a rendszer, el kéne menni a közgyűlésekre, változást elérni a vezetésben és a szabályzatokban.
Amit, nyilván, nehezebb megtenni mint otthon/sajtóban siránkozni, hogy mennyire nem jól mennek a dolgok...
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15838
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11154
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Pont annyira védem a tech. szektort, mint a művészeket, nem is igazán lehet őket különválasztani.bitrograde írta: ↑2021.03.05., pén. 15:37A "másolgatós" korszakban akkor is fizettünk, ha a megvásárolt hordozónak semmi köze nem volt a zenei tartalmakhoz. Mindenki. Másrészt ha már a tech szektort véded, akik nélkül a művészek sehol sem lennének, akkor a kazetta, CD, stb. ára az oda ment.
Egyébként én most is elő-előfizetek egy-egy online koncertre, filmre, színházi előadásra. Szerintem egészen kiválóak is akadnak, amilyeneket nehezen találni a nagyobb szolgáltatók palettáján. Ebből a szempontból érdekes szolgáltató a mubi.
A zenei (és videós, fotós) adathordozók (kazetta, írható CD, pendrive, memóriakártya) után fizetett jogdíjból édeskevés jutott el a művészekhez, ezt jellemzően benyelték a sokszor luxus körülmények között tevékenykedő állami hivatalok (FilmJus, Artisjus, Hungart), csak egy töredékét osztották szét, azt is inkább a megkövesedett sztárok között. (Jól jellemzi a hazai kulturális támogatás visszásságait pl. a tavalyi Raktárkoncert sorozat, ahol az 5 milliárdos állami pénztámogatásnak kb ötöde jutott el a fellépőkhöz, a többit benyelték a szervező és lebonyolító cégek, leginkább az állami (!) Antenna Hungária.) De számítógépes merevlemezekre nincs ilyen adókötelezettség, márpedig a hifisták többsége ezeken tartja a digitális zenei gyűjteményét.
Én is sok online koncerten, színházi előadáson veszek részt mostanában, mert hiányzik a közeg. Szórakozás és támogatás egyben, bár ez a pénz sem közvetlenül a művészekhez kerül (nevezzük inkább alkotóknak őket!), hanem a közvetítés szervezőihez, majd onnan az alkotókat eltartó szervezetekhez, színházakhoz, majd a sor végén az alkotókhoz. A semminél több, a megélhetéshez kevés. Ráadásul sokan (Zeneakadémia, MÜPA) ingyen csinálják, ami sokáig nyilván nem mehet.
A streaming szolgáltatók sem segélyszervezetek, hanem üzleti vállalkozások, akik bevételük egy részét továbbadják a zenei és filmes tartalom alkotói felé. Nem egy hibátlan modell, lehet támadni sok szempontból, de kicsit gondoljunk arra is, hogy mi lenne, ha nem lenne! A szektor sikeréből látjuk, hogy sok millió zenehallgató hajlandó havi pár dollárt fizetni az ilyen szolgáltatásokért, de lemezeket már nem igazán vesznek. Tehát ha nincs streaming, marad az illegális torrent, meg a cserélgetés, amiből viszont egy fillér sem jut az alkotóknak.
- bitrograde
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
A "másolgatós" korszakban akkor is fizettünk, ha a megvásárolt hordozónak semmi köze nem volt a zenei tartalmakhoz. Mindenki. Másrészt ha már a tech szektort véded, akik nélkül a művészek sehol sem lennének, akkor a kazetta, CD, stb. ára az oda ment.fapaci írta: ↑2021.03.05., pén. 13:43Ebbe sajnos sok beleszólásunk nincs a vásárolt szolgáltatások esetében, de ez az öntudatosság, empátia nem ártott volna a torrent és a másolgatós korszakban sem, meg mondjuk a mostani Tidal divathullámnál sem, amikor hobbitársaink családi csomagba összeállva próbálnak faragni még a havi 3e forintból is.bitrograde írta: ↑2021.03.05., pén. 12:55Hát hogy most az emberfia fizet érte, és ha már: akkor szeretné, ha ez minél nagyobb arányban a zenészekhez kerülne, nem pedig a szolgáltatóhoz.
A művészeket lehet közvetlenül is támogatni, de - megint csak halkan - megjegyzem, közvetítők, műszaki stáb nélkül ők sem tudnak ténykedni. Ez persze egy másik történet, nem ide való és nehéz róla politizálás nélkül beszélni.
Egyébként én most is elő-előfizetek egy-egy online koncertre, filmre, színházi előadásra. Szerintem egészen kiválóak is akadnak, amilyeneket nehezen találni a nagyobb szolgáltatók palettáján. Ebből a szempontból érdekes szolgáltató a mubi.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
- bitrograde
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Viszonylag kevés dzsessz és komolyzenei előadót találtam itt, aki engem érdekelne. De a primephonicra előfizettem egy egész évre. Azt csak ajánlani tudom.marconi írta: ↑2021.03.05., pén. 13:04Akkor itt az alkalom: bandcamp.combitrograde írta: ↑2021.03.05., pén. 12:55Hát hogy most az emberfia fizet érte, és ha már: akkor szeretné, ha ez minél nagyobb arányban a zenészekhez kerülne, nem pedig a szolgáltatóhoz.fapaci írta: ↑2021.03.04., csüt. 17:27
Halkan kérdezem... Miért pont a streaming miatt aggódunk a zenészek megélhetéséért? A magnós másolgatás, az olcsó és írható CD, az ingyenes torrentezés és a szintén ingyenes Youtube apropóján nem voltak ilyen félelmek. Most, mikor egyre többen térnek át a legális műsorforrásra és még fizetni is hajlandók érte, ezzel párhuzamosan visszaszorulnak az illegális források, hirtelen védeni kezdjük a művészeket? Valaki megindokolhatná ezt a pálfordulást, mert tényleg nem értem.
Ma van bandcamp friday, ilyenkor a vásárlások 100% a zenészeknek megy. Hajrá!
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
- Indy
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3079
- Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
- Értékelés: 1633
- Tartózkodási hely: Győr
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15838
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11154
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Szerintem logikus lépés. 56 millió dollárért vette 2015-ben, most pedig eladta hatszoros áron (közel 300 millióért), amikor a Tidal felszálló ágban, talán népszerűsége és piaci értéke csúcsán van.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15838
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11154
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ebbe sajnos sok beleszólásunk nincs a vásárolt szolgáltatások esetében, de ez az öntudatosság, empátia nem ártott volna a torrent és a másolgatós korszakban sem, meg mondjuk a mostani Tidal divathullámnál sem, amikor hobbitársaink családi csomagba összeállva próbálnak faragni még a havi 3e forintból is.bitrograde írta: ↑2021.03.05., pén. 12:55Hát hogy most az emberfia fizet érte, és ha már: akkor szeretné, ha ez minél nagyobb arányban a zenészekhez kerülne, nem pedig a szolgáltatóhoz.
A művészeket lehet közvetlenül is támogatni, de - megint csak halkan - megjegyzem, közvetítők, műszaki stáb nélkül ők sem tudnak ténykedni. Ez persze egy másik történet, nem ide való és nehéz róla politizálás nélkül beszélni.
Re: Általában a hifiről
Az mondjuk nem ártana, ha az én 3000Ft-os díjamból legalább egy jól látható része pl azoknak a zenészeknek menne, akiket meghallgatok az adott hónapban, nem mondjuk Ariane Grade-nak, vagy a tököm tudja melyik s*gg implantátumos twerkelőnek, akinek idén lesz megint valami "nyári giga slágere", amit három hónap múlva felidézni se fog tudni senki. És akkor a pénzemből az általam kedvelt bandák tudnának újabb albumokat készíteni, vagy elmenni turnézni(amire el is tudnék menni, ha majd nem lesz covid) és nem számomra ismeretlenek csináltatnának belőle arany bárpultot. Én mondjuk a kedvenc magyar bandáim lemezeit meg szoktam venni, de az a bandának egyszeri, nem is túl nagy bevétel egy 2500Ft-os, 3000Ft-os CD-ből mondjuk. Míg streamingből akár hónapokkal/ évekkel a megjelenés után is részesülnének, összességében lehet jóval többet nyerve a dolgon.
Re: Általában a hifiről
Akkor itt az alkalom: bandcamp.combitrograde írta: ↑2021.03.05., pén. 12:55Hát hogy most az emberfia fizet érte, és ha már: akkor szeretné, ha ez minél nagyobb arányban a zenészekhez kerülne, nem pedig a szolgáltatóhoz.fapaci írta: ↑2021.03.04., csüt. 17:27Halkan kérdezem... Miért pont a streaming miatt aggódunk a zenészek megélhetéséért? A magnós másolgatás, az olcsó és írható CD, az ingyenes torrentezés és a szintén ingyenes Youtube apropóján nem voltak ilyen félelmek. Most, mikor egyre többen térnek át a legális műsorforrásra és még fizetni is hajlandók érte, ezzel párhuzamosan visszaszorulnak az illegális források, hirtelen védeni kezdjük a művészeket? Valaki megindokolhatná ezt a pálfordulást, mert tényleg nem értem.
Ma van bandcamp friday, ilyenkor a vásárlások 100% a zenészeknek megy. Hajrá!
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)
- bitrograde
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Hát hogy most az emberfia fizet érte, és ha már: akkor szeretné, ha ez minél nagyobb arányban a zenészekhez kerülne, nem pedig a szolgáltatóhoz.fapaci írta: ↑2021.03.04., csüt. 17:27Halkan kérdezem... Miért pont a streaming miatt aggódunk a zenészek megélhetéséért? A magnós másolgatás, az olcsó és írható CD, az ingyenes torrentezés és a szintén ingyenes Youtube apropóján nem voltak ilyen félelmek. Most, mikor egyre többen térnek át a legális műsorforrásra és még fizetni is hajlandók érte, ezzel párhuzamosan visszaszorulnak az illegális források, hirtelen védeni kezdjük a művészeket? Valaki megindokolhatná ezt a pálfordulást, mert tényleg nem értem.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Online
Re: Streaming szolgáltatók és ami velük kapcsolatos / Tidal, Spotify stb...
Sajnállak, hogy az életed a labda lecsapások körül forog... De neked ez jutott :(
Online
Re: Streaming szolgáltatók és ami velük kapcsolatos / Tidal, Spotify stb...
Szerintem csak arról van szó, hogy most vannak nyilvános fórumok, ahol meg lehet szólalni.
Re: Általában a hifiről
Mert jobb híján mostanság nyer befogadást a veterán hifisták körébe a streaming. És úgy gondolják korábban ők tartották el a zeneipart abból, hogy 6 féle kiadásban megvették ugyanazt az albumot... most meg hogy fogytán a fizikai adathordozó biztos nem is kapják meg a zenészek a pénzüket...Aggódnak, hogy kontent nélkül maradnak a milliós berendezéseikkel.fapaci írta: ↑2021.03.04., csüt. 17:27
Halkan kérdezem... Miért pont a streaming miatt aggódunk a zenészek megélhetéséért? A magnós másolgatás, az olcsó és írható CD, az ingyenes torrentezés és a szintén ingyenes Youtube apropóján nem voltak ilyen félelmek. Most, mikor egyre többen térnek át a legális műsorforrásra és még fizetni is hajlandók érte, ezzel párhuzamosan visszaszorulnak az illegális források, hirtelen védeni kezdjük a művészeket? Valaki megindokolhatná ezt a pálfordulást, mert tényleg nem értem.
Még erős a birtoklási vágy, de mire a tidal is elavult lesz elmúlik :)
Re: Általában a hifiről
Részemről elég egyszerű a képlet. Örülök, hogy sem pénzszűke, sem az élhetetlen disztribúciós módszerek nem akadályoznak abban, hogy tisztességesen kifizessem amit használok. A megosztás aránya azért érdekes, mert minél több jut egy lejátszásból a zenésznek, annál szélesebb réteg élhet meg zenéből. Ez ilyen érzelmi alapú izé, ami leggyakrabban akkor tör rám, amikor nagyon jólesik zenét hallgatni. Koncerteken meg szinte mindig...fapaci írta: ↑2021.03.04., csüt. 17:27Halkan kérdezem... Miért pont a streaming miatt aggódunk a zenészek megélhetéséért? A magnós másolgatás, az olcsó és írható CD, az ingyenes torrentezés és a szintén ingyenes Youtube apropóján nem voltak ilyen félelmek. Most, mikor egyre többen térnek át a legális műsorforrásra és még fizetni is hajlandók érte, ezzel párhuzamosan visszaszorulnak az illegális források, hirtelen védeni kezdjük a művészeket? Valaki megindokolhatná ezt a pálfordulást, mert tényleg nem értem.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15838
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11154
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Halkan kérdezem... Miért pont a streaming miatt aggódunk a zenészek megélhetéséért? A magnós másolgatás, az olcsó és írható CD, az ingyenes torrentezés és a szintén ingyenes Youtube apropóján nem voltak ilyen félelmek. Most, mikor egyre többen térnek át a legális műsorforrásra és még fizetni is hajlandók érte, ezzel párhuzamosan visszaszorulnak az illegális források, hirtelen védeni kezdjük a művészeket? Valaki megindokolhatná ezt a pálfordulást, mert tényleg nem értem.




