
Szuperjó dolog a tájékozódás

Pontosan. Az SACD a múlt lett 2018-ra USA-ban. Aki SACD játszóra alapozta a zene szokásait, az még vásárolhat lemezeket, de készüléket ne upgradeljen. Szerencse, ezek viszik a CD REDBOOK-ot is, csak ezzel az a bibi, az SACD játszókban a CD dekódolás olyan mellék szolgáltatás szinten voltak kiépítve, mert nem az volt a high-end vonalnak szánva.diagnet írta: ↑2020.01.14., kedd 11:46Hi-Res audio lett.
2020-ban mi abban olyan különös, hogy megváltoztak a fogyasztói szokások és az emberek többsége nem akar műanyag lemezek után kajtatni és azokon digitális adatot tárolgatni/cserélgetni az otthonában? Tudják, hogy az egész zenei érdeklődési körük elfér a PC-n, vagy valamelyik streaming szolgáltatónál. Ökológiai szempontból (ha a stream menthető, vagy tömörített mqa) is ez a legjobb megoldás.
A lejátszók és a DAC-ok túlnyomó többsége DSD-t és MQA-t csak USB-n küld/fogad, tehát koax digit kapcsolaton ez vélhetően nem fog átmenni.Deadpool írta: ↑2020.01.14., kedd 11:24A meglátásokkal könnyen tudok azonosulni. Dac-om van, amivel elégedett vagyok. Itt a lejátszás részéről vagyok bizonytalan.hallani véltem
Például nem vagyok most már abban sem biztos, hogy az np5 által digit koaxon rákötött tag mclaren av32r egyáltalán azt dekódolja-e amiről beszélünk?
Most dolgozom, de este első dolgom lesz csekkolni, milyen logók jelennek meg amikor is egy DSD felvételt elindítok.
Ami miatt erre rákattantam, az miatt volt, mert pár albumot beszereztem és még a vacak popcorn-ról is piszokjól kezdett szólni.
Aztán most, hogy már van lejátszóm - érdekelni kezdett, hogy mik vannak még.
Ami nem tud DSD-t, de hirtelen megtetszett:
- audiolab 6000n
- cambridge audio cxn
Ha nem használnék (vagy nem fogok használni) DSD-t, ez mindkettő nyerő nálam.
Vélt, vagy ismert hangminőség számít. A kijelző sem rossz. De úgyis telefonról vezérlem.
Hi-Res audio lett.
A meglátásokkal könnyen tudok azonosulni. Dac-om van, amivel elégedett vagyok. Itt a lejátszás részéről vagyok bizonytalan.hallani véltem
Sajnos elérhető zenei albumok számát formátumok szerint nem találtam, pedig biztos van. Viszont az USA zene piaca elég jól tükrözi a világ ez irányú változásait. Itt forgalmi adatok dollárban láthatók. A CD forgalom fénykora 1997-2007 időszakban volt, LP hozzá képest láthatatlan lett. Az az óriási CD kiadványszám valamilyen formában még ma is elérhető, mai szinten streamingben vagy ahogy az amazon CDR-re irja és azt küldi a megrendelőnek el. 2000-ben belépett a jövő reménysége az SACD, de tessék megnézni, mivé lett 2018-ra. Az sem véletlen, SACD játszók fejlesztése high-end és kommersz területen is megállt. Persze lehet még kapni, de mivel az USA zene forgalma is a streaming irányába fordult, ezért SACD a múlt emléke lesz hamarosan. Az LP még megél egy reinkarnációt, de egyre drágábban lehet majd hozzá jutni, mert azok kimondottan a vájtfülű és ezért jobban fizetőket célozza meg.juliush írta: ↑2020.01.14., kedd 09:57Picit talán OFF!
Sokan, különösen bizonyos műfajok iránt kevésbé érdeklődők, illetve nem a világ bizonyos pontjain élők valóban érezhetik így, a valós kép azonban ennél kissé árnyaltabb!
A klasszikus zene, illetve a jazz, különösen a régi klasszikusok remastereinek kedvelői elég tág és folyamatosan bővülő kínálatból válogathatnak, a Gramophone magazint lapozgatva hónapról-hónapra legalább 10-15 új kiadvány recenzióját olvasgathatom. Távol-Keleten, különösen Japánban kimondottan LP-szerű kultusz kezd kialakulni az SACD, mint formátum körül. Az SACD mint "niche player" egyáltalán nem haldoklik, köszöni szépen, egész jól elvan! (lásd. BIS, Channel Classics, Harmonia Mundi, LSO Live, RCO Live, Pentatone, Chandos, MFSL, stb. illetve a japán Universal, Warner, BMG, Esoteric, stb. SACD kiadványokat és persze az olyan nagynevű cégek, mint az Esoteric. T.A.D, Accuphase, dCS, Marantz, stb. lejátszóit)
A natív DSD-felvételekkel kapcsolatban: felesleges ennek olyan nagy feneket keríteni, az SACD eredeti célja a CD minőségét meghaladó formátum elterjesztése volt, a nagyfelbontású PCM-ek (24/96-384) DSD64-re történő korrekt konvertálása esetén is az emberi érzékelést és a CD-felbontást messze meghaladó transzparenciával rendelkező forrást kaphatunk. Magyarán szólva, a különbség praktikusan az emberi hallás tartományán kívül fog esni.
FYI - a HRAudio.net 13.276 SACD kiadványt sorol fel:
Az én esetem: korábban nagyon hallottam (vagy hallani véltem) különbséget az SACD-k és a "sima" CD-k között, ezért elég sok SACD-t begyűjtöttem. Ma már azt hiszem, hogy ez a különbség valóban meglehet bárkinél, de nem a formátumnak köszönhető
Picit talán OFF!
Talán kapok egy választ az SACD-k irányából, amin az SA rétegnek illene DSD-nek lenni. Az egy dolog, hogy az SACD mind zenei kiadvány haldoklóban van, a mezei júzer azt csak SACD lemezforgatón tudja hallgatni, nem pedig hálózatos játszón. Azt is tudjuk, natív DSD ezeken is ritka mint a fehér holló. Ja, és ezek csak DSD64-k nem DSD128, nem DSD256 és nem DSD512.istvan01 írta: ↑2020.01.14., kedd 07:15Egy kereszt kérdés a DSD formátum rajongói felé:
A piacon elérhető zenék hány százaléka lehet DSD formátumban? Az elérhető (nem sok) DSD zenékben mekkora arányt képvisel a valódi natív DSD, amit nem konvertálgattak ide-oda PCM és nem tudom még milyen közbenső formátumok és felbontásokból?
Nekem is van kérdésem, elsősorban saját magam felé: Az elérhető (nem sok) DSD zenékben mekkora arányt képvisel azon zenék száma, amik érdekelnek? Elnézve a kínálatot az itt is sokszor hivatkozott oldalakon, nálam ez valahol 0,5% körül lehet és akkor még sokat mondtam...istvan01 írta: ↑2020.01.14., kedd 07:15Egy kereszt kérdés a DSD formátum rajongói felé:
A piacon elérhető zenék hány százaléka lehet DSD formátumban? Az elérhető (nem sok) DSD zenékben mekkora arányt képvisel a valódi natív DSD, amit nem konvertálgattak ide-oda PCM és nem tudom még milyen közbenső formátumok és felbontásokból?
Tudtommal a Bluesound nem támogatja natívan a DSD-t.
Ha filmet és zenét is fogyasztasz egyszerre, én lehet elgondolkodnék a Mac Mini + Roon kombóban.
Azt sem tudtam, hogy létezik. Pedig egy Tag procihoz mi mehet jobban?
Végre minden működik ahogyan kell!
Saját árkategóriájában jó hangúnak számít mindkettő, Popcornnál meg sokkal jobbak. A Bluesound vezérlő appja kiváló, ellenben az Auralicé kissé fapados.