Alapvetően megválaszoltad a kérdésedet.Aszpirin írta: ↑2019.12.16., hétf. 19:07
Az AES-EBU kábel miben tér el egy analóg XLR kábeltől úgy általában, attól eltekintve, hogy utóbbiból kettőt használunk?
Képek és specifikációik alapján totál ugyanannak tűnik a szerkezetük, anyagaik, csatlakozóik, stb... Persze az AES-EBU-nál ott a 110 ohm impedancia... az analógnál ez nem ugyanannyi lenne?
A felépítésük valóban hasonló.
Ami különbség van, az alapvetően a működési frekvencia tartomány. Emiatt és a szabványos lezárások miatt a kábel hullámimpedanciáját szigorúbban kell 110 Ohmon tartani.
Az analóg szimmetrikus jelkábeleknek elvben 600 Ohmosaknak kellene lennie a stúdiótechnikában szabványos 600 Ohmos lezárások miatt.
A házi audioban a 600 Ohmot csak nagyon kevés gyártó tartja a ki és bemenetein, így a kábelek sem 600 Ohmosak általában.
A stúdiótechnikában sokszor 100 m-es szakaszokon is kell jelet továbbítani, így ott ragaszkodnak a szigorú 600 Ohmos meghajtáshoz és lezáráshoz. Jobb helyeken illik a trafós szimmetrikus kimenet és bemenet.
A házi audioban ritkán megy 10m fölé a kábel hossz, szinte sehol nem tartják be emiatt a 600 Ohmos trafós kimenetet és bemenetet, kábel impedanciát.
A digitális jelátvitel sokszoros frekvenciáján sokkal rövidebb vezetékszakaszok is zavaznák az átvitelt, ha nem lenne illesztett jelátvitel. Ezért az AES-EBU XLR kábelek hullámimpedanciája sokkal pontosabban 110 Ohm.
Ps.: persze egy szavamat se higgyétek el, hiszen én csak egy hazug kereskedő vagyok.