Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Lemezjátszó

Avatar
elektrorudi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
Értékelés: 150

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: elektrorudi »



rudi, MIÉRT ILYEN modellből indulsz ki?? A te általad vázolt gondolatmenet mentén beállított rendszer fogyatékos, model alkotásra alkalmatlan. Nyugodtan képzeld el úgy, hogy te egy Taya vagy Akai lemezjátszó és járulékai képességei szintjéről beszélsz.
>


 
Köszönöm a kiigazítást. Előre bocsájtottam, hogy ismereteim szegényesek a magas színvonalú lejátszókról. Másrészről sok éves gyártási tapasztalatom van elasztikus anyagokkal kapcsolatban, és hogy mennyire (nem) LEHET a gyártás során a méretet tartani, az általam ismert leggondosabb technológia mellett (sem). Gondolok itt pl. különböző lemezalátétekre. Már, ha egyáltalán használtok ilyesmit... Zárásként: természetesen elfogadom az okfejtésed a karmagasság állítás század mm-es pontosságának fontosságról, de a saját véleményem (elképzelésem) is fenntartom (magamnak).
 
Külön köszönet, a személyes névmások használatáról írtakért. Sosem voltam rossz helyesíró, de e felett én is elsiklottam... :-( Még jobban szégyelhetem magam, minthogy a lányom kiadói korrektorként, sok-sok könyvet korrektúrázott az elmúlt években...
A legutóbbi ilyetén "eszmélésem" kb. tíz éve volt. A magyar nyelvben (pesti nyelvjárásban) gyakran használjuk pl. ezt a szófordulatot: "Ha hazaérek, főzök egy kávét." Egy Amerikából, Magyarországra települt lány (akinek a magyar nyelv nem is anyanyelve) hívta fel a figyelmemet a helytelen szóhasználatra...

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »



Ez a mondat itt már többx elhangzott.


Azért az alábbiaknak van egy nagy tanulsága. Még mindig jobb, ha tudsz gondolkodni bár nincs meg a könyved, mint ha megvan, de nem érted. (Sőt az utóbbi felesleges hozzászólásokat és cikizéseket eredményez, aminek a végén még nevetségessé is válsz.)

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »

  Klaca kedvéért a Degrell könyv elérhető, ha valakit érdekel küldjön privit a linkért. Nem valami gyors, de 1 óra alatt lejön, úgy is a neten lógsz.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Online
akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5994
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1397

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: akvapark »



Bocs, én is kérdezek egyet, ha nem gond. Nem lenne érdemes esetleg legalább a lemezjátszókkal kapcsolatos legalapvetőbb ismereteket elolvasni pl. a Degrell könyvből?
 
.


Ez a mondat itt már többx elhangzott.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »



Tehát: Ha az antiskating erőt nullára állítom, akkor a tűszár csillapítására mekkora oldalirányú erő hat? És ez az erő befelé, vagy kifelé mutat? (Nem tangenciális karról beszélek, hanem offsetes csapágyasról.)


 

F*sin(α), ahol F a súrlódási erő, α pedig a hangszedő tengelyének az aktuális érintővel bezárt szöge. (lehet, hogy már megírták, de ez már korábban is sokszor leírásra került.)


Ja, most esett le, hogy a kérdés poénja nyilván az irány volt. Szóval az ki-be változik a nullpontoknál. Negatív szögnél kifele, pozitívnál befele mutat. (Persze, gondolom a hangszedő tengelyének szöge a karhoz képest úgy van beállítva, hogy a skating erő az viszont végig befele mutasson.)
Ja, és az "oldalirányút" természetesen merőlegesnek vettem.

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »



 
HG,
én úgy tudom nem folyik meg (még) a vinyl. Az ismert anyagok közül a gyémántnak van a legmagasabb hővezető képessége és mindig ha hőforrással érintkezik, úgy logikus, hogy a gyémánt helyi hőmérséklete a vinyl helyi hőmérsékleténél magasabb lesz. (És a gyémántnak van szintúgy az egyik legmagasabb olvadáspontja az ismert anyagok közül, úgyhogy a közel 140-160°C miatt sem kell aggódnunk.)
 
A lemezek nem érezhetőek melegnek lejátszás után. Bármilyen melegedést közvetlen lehűlés követ. (Még akkor is, ha egy kis időbe telik a vinylnek előző formájába visszatérni mert egyesek azt állítják nem elég rugalmas, egy közvetlen másodperc játéknál ugyanannál az eredeti hőmérsékletnél fog követni egy már kissé eltérő barázdát. Ez nem fog kárt okozni, de kicsit késhet a visszatérés az eredeti alakba.) Az elgondolkodtató viszkoelasztikus viselkedésnek, ha van is, nincs kockázata, mióta bármilyen deformáció annyira ideiglenes, ahogy majdnem azonnal visszatér a névlegeshez miután a tűcsúcs túlhalad. Mindenesetre a súrlódási együttható ez miatt is változik!
 
Amit fentebb leírtam jórészt barázdán belüli viszonyra utal, nincs anyagom a rugalmas blank pvc lemez viselkedésével kapcsolatban rigid gyémánt tűcsúccsal szemeben. Van erről valami kapcsolódó anyagod??
>


 
Én még régebben olvastam Van den Hul-tól, hogy ő meg tudta mérni a tű hőmérsékletét:
vDH says he measured tip temperatures of around 160° (conical) his own vdH around 60°
Ha a tű nem a barázdában van, hanem egy sík felületen, sokkal kisebb felületen érintkezik a tű a barázdával, nagyon megnő a nyomás és az érintkezési pontban talán a hőmérséklet is megnőhet jobban. Erre vonatkozó információm nincs, csupán feltételezem.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Ez rossz hír, mert logikusan hangzik.
De a Verve Records nem gondolt erre?
ui.: igaz nem teljesen sima az oldal, de azért barázdának nem nevezném.


Ki mire gondol!? Számos elmélet létezik a beállításra, a blank rekord is az egyik.
 
Én is pontatlan megoldásnak tartom, mit ahogy korábban többször is szóba került.
 
Talán nem is a melegedést emelném ki elsősorban, hanem a modulált barázda, azon belül a változó moduláció alapvető eltérését a síkfelszíntől. Egyébként ha valaki csakazértis blank rekordot akar használni, akkor inkább polikarbonát lemezt ajánlok, mert annak a súrlódái együtthatója közelebb van egy modulált vinyl barázdához mint a grooveless record.
 
HG,
én úgy tudom nem folyik meg (még) a vinyl. Az ismert anyagok közül a gyémántnak van a legmagasabb hővezető képessége és mindig ha hőforrással érintkezik, úgy logikus, hogy a gyémánt helyi hőmérséklete a vinyl helyi hőmérsékleténél magasabb lesz. (És a gyémántnak van szintúgy az egyik legmagasabb olvadáspontja az ismert anyagok közül, úgyhogy a közel 140-160°C miatt sem kell aggódnunk.)
 
A lemezek nem érezhetőek melegnek lejátszás után. Bármilyen melegedést közvetlen lehűlés követ. (Még akkor is, ha egy kis időbe telik a vinylnek előző formájába visszatérni mert egyesek azt állítják nem elég rugalmas, egy közvetlen másodperc játéknál ugyanannál az eredeti hőmérsékletnél fog követni egy már kissé eltérő barázdát. Ez nem fog kárt okozni, de kicsit késhet a visszatérés az eredeti alakba.) Az elgondolkodtató viszkoelasztikus viselkedésnek, ha van is, nincs kockázata, mióta bármilyen deformáció annyira ideiglenes, ahogy majdnem azonnal visszatér a névlegeshez miután a tűcsúcs túlhalad. Mindenesetre a súrlódási együttható ez miatt is változik!
 
Amit fentebb leírtam jórészt barázdán belüli viszonyra utal, nincs anyagom a rugalmas blank pvc lemez viselkedésével kapcsolatban rigid gyémánt tűcsúccsal szemeben. Van erről valami kapcsolódó anyagod??
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



"Ha megdobnak kővel,dobd vissza kaláccsal."


 

DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



VTA állítással Nnálad a tűszár vastagsága is változik?



Miért?
 
/És megkérlek a névmásokat NE írd nagybetűvel, mert olyan cirkusz volt itt ebből vagy fél éve, természetese jómagammal bűnösként, modoros ripacsnak titulálva, hogy csak na...szóval, kisbetűvel ha lehetne...beach.gif/
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Sajnálom, hogy nem érted, akkor nem tudok segíteni.


"Ha megdobnak kővel,dobd vissza kaláccsal."

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Te hogyan állítod be a monolemezzel az azimuthot?


Hamarosan leírom.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Bocsánat a gagyi rajzért, esküszöm, tudok sokkal szebbet is. :-)
Szóval nagyooon erősen túlozva próbálom érzékeltetni, hogy szerintem milyen nagyságrendben változhat a tű magassága a pillanatnyi helyzetétől, és milyen tényezők változtatják azt nagyon (a sok-sok egyéb tényező mellett).
Véleményem szerint ez, akár tizedeket is jelenthet, miközben mi a 0,02mm -en belül hangoljuk a kar magasságát. Aki esetleg nem tudná, az emberi hajszál kb. 0,05mm vastag. ... és ez a változás minden fordulatnál bekövetkezik, miközben a karmagasságot csak lemezenként kellene (lehetne) állítani.
Tehát nem a kar magasságának fontosságát vonom kétségbe abszolut értelemben, hanem a dinamikus változás miatti "feleslegességét". A "felesleget" idézőjelbe tettem!
A rajzon direkt nem szerepeltettem a tű szögének változását, mert az evidens és csak követhetetlenné tenni a móricka ábrámat. :-) Természetesen a 2 fokos tengely ferdülést sem gondolom komolyan, csak láttani szeretném, hogy az is mennyire befolyásolhatja a "karmagasságot".


rudi, MIÉRT ILYEN modellből indulsz ki?? Sokan a lathe vágófejének ‘útjához’ hasonlítgatják a tangenciális hangkarok lineáris vezetését (pedig az egyik erővel VÁG, a másik pedig máshogyan KÖVET), akkor hasonlítgassuk a lathe mechanikáját is a playback lemezjátszóink mechanikájához. A lathe tökéletesen központosított és tökéletesen sík felületű lakkot VÁG! A lakkmaster-ről nyomott stamperekről sokszorosított lemezeinket pedig le kell játszanunk. És (lehetőleg) minél jobb minőségben, értsd. minél több információt kiolvasva, ahogy azt a barázdát a cutterfej tűje a master lemezbe belevágta. A te általad vázolt gondolatmenet mentén beállított rendszer fogyatékos, model alkotásra alkalmatlan. Nyugodtan képzeld el úgy, hogy te egy Taya vagy Akai lemezjátszó és járulékai képességei szintjéről beszélsz.
 
Jó dolog, hogy gondolkodsz a problémán, de ismét hiányzik egy momentum. A momentum pedig a vonatkozó szabvány(ok). A szabványokból felépülő modellek világosan nyilatkoznak bizonyos toleranciákról amelyek mentén a rendszerek tarthatóak, ezek mérésekkel, kísérletekkel alá is támasztottak. És bár a szabványok időszakosan változnak, nem kell őket nekünk újra felfedeznünk. Magyarul nem kell igazoló méréseket végeznünk, csak be kell állítanunk;
 
“IEC98-1987 Art. 11.3.3 Stylus Rake for non-spherical tips:The stylus rake in the direction of groove travel shall lie between +4 and -8degrees when playing at the tracking force recommended by the manufacturer. This should be taken as allowance while optimum rake angle is between 0 and -5degrees as per Art.8.1.”
 
(+/- SRA, a 90 fokos tű tengelytől való +/- irányú eltérés fokban kifejezve, lásd. ábra)
 
És a fenti tartományon belül kell megtalálnunk a lemezünkre vonatkozó egyetlen ideálisat.
 
Kérdés, és ezt csak az tudja, aki állított már be finomhangolással VTA/SRA-t, hogy mit tapasztalunk hangban amikor finoman hangolunk de még távol vagyunk az ideálistól, és mit akkor amikor már közel vagyunk hozzá? Azaz az változtatás lépéseivel mennyire szignifikáns a hang javulás az egyik és a másik esetben?
Ha a fenti kérdésre jön válasz, helyes válasz, akkor könnyebb megértened, hogy egy adott rendszerben pl. 92.21° SRA, és mellette mondjuk ~23° VTA ideálisok beállítása miért prioritás egy nagy felbontású rendszerben!?
 
Azt megemlítem, hogy a múltkori hozzászólásomban picit elfogultan negligáltam a VTA értelmét, természetesen van, szférikus tűknél – érthető okból - csak VTA van, és egyébként is bizonyos okok miatt a lejátszó tű VTA-jának benne kell lennie az alkalmazott cutter VTA-jára vonatkozó szabvány tartományába, ellenkező esetben másfajta torzítások is jelentkeznek. De ez egy külön elemzés tárgya.
 
Trigonometriailag jól el lehet játszani azzal, hogy adott és ideális +/-SRA fenntartása érdekében, és mellé a legjobb megszólaláshoz(!), pontosan mekkora karmagasság is kell mondjuk központosított, kellően lapos és/vagy leszorított lemezek estén egy statikus kiegyensúlyozásra is alkalmas mondjuk Triplanar VII hangkarral, amelynek grátisz a COG pontja (gravitációs központja) is a forgócsap pontjánál helyezkedik el! (Ez utóbbi azt jelenti, hogy a Triplanar-on és még néhány hangaron kívül az összes többi karnál változik a VTF amikor változik az SRA.)
>



Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



Na pont ahhoz nem volt köze a hosszú, általad beidézett résznek. (de ezt már akkor is megírtam) És azt is el kellene döntened, hogy most reagáltál-e vagy nem.


 
Sajnálom, hogy nem érted, akkor nem tudok segíteni.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »



Úgy nézem nem értjük egymást! Én a 2 nullpontra reagáltam, nem a találóskérdésedre.


Na pont ahhoz nem volt köze a hosszú, általad beidézett résznek. (de ezt már akkor is megírtam) És azt is el kellene döntened, hogy most reagáltál-e vagy nem.

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



Ez érdekes, mert a kérdésemre beidézétél egy hosszú részt a könyvből, aminek valójában nem volt köze a kérdéshez. Vagy azt nem válasznak szántad, csak véletlenszerűen idéztél valahonnan?


 
Úgy nézem nem értjük egymást! Én a 2 nullpontra reagáltam, nem a találóskérdésedre.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »



Nem is a kérdésedet akartam megválaszolni!


Ez érdekes, mert a kérdésemre beidézétél egy hosszú részt a könyvből, aminek valójában nem volt köze a kérdéshez. Vagy azt nem válasznak szántad, csak véletlenszerűen idéztél valahonnan?

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



Aha, mert amit eddig beírtál, beidéztél, azok közül egyiknek sem volt köze a kérdéshez. (És természetesen a megértéshez általában nem a segítőkész és tájékozott fórumtársak hozzászólásai segítettek hozzá.)


 
Nem is a kérdésedet akartam megválaszolni!
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »



PC-s változatot felrakjam neked valahova?


Aha, mert amit eddig beírtál, beidéztél, azok közül egyiknek sem volt köze a kérdéshez. (És természetesen a megértéshez általában nem a segítőkész és tájékozott fórumtársak hozzászólásai segítettek hozzá.)

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



Akkor valaki a Degrell könyvből másolja ide a magyarázatot is, vagy legalább a 3. feladat megoldását, mert nekem sajnos nincs meg a könyv (bár időközben az előbbit is megértettem).


 
PC-s változatot felrakjam neked valahova? De csak akkor küzdök vele, ha le is töltöd. 
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »

Akkor valaki a Degrell könyvből másolja ide a magyarázatot is, vagy legalább a 3. feladat megoldását, mert nekem sajnos nincs meg a könyv (bár időközben az előbbit is megértettem).

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Akkor nézd meg az utóbbi feltételezését.


 
Olvastam, és félek, hogy itt újból fel lesz fedezve a langyos víz.
 
.

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



Egyikünk sem úgy született. Én 14 éves koromban már ezt a könyvet olvasgattam, de néha még mindig bele-bele nézegetek, mert az ember feje nem káptalan, hogy mindenre emlékezzen, főleg ha nem is ezzel foglalkozik nap mint nap.
Csak nekem van egy olyan érzésem, hogy Klacát valójában nem érdekli a lemezjátszózás, a lemezjátszó, mert akkor utána olvasna.
Csak ha nem érdekli, akkor nem értem miről, és minek is szeretne itt erről beszélgetni?
 
.


 
Akkor nézd meg az utóbbi feltételezését, de türelmesek vagyunk, hátha kiderül mire akar kilyukadni. 
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Avatar
Big
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2159
Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
Értékelés: 757
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Big »



Ha 0 a túlnyúlás, megtört karnál is egy lesz. Oldd meg a 2. feladatot, és akkor látni fogod, miért. A belinkelésedről lemaradtam. Ha meglesz a könyv, majd elolvasom.


 
Ok, ok, de olyan kar nem létezik, tehát nem látom értelmét a dolognak. Éppen ezért "találták" ki a túlnyúlást. 
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Egy hete az egész idevonatkozó témát belinkeltem a Degrell könyvből, lehet ez zavarta meg Klaca-t. De hát én se úgy születtem, hogy ment ez a lemezjátszó kérdés. Még most is csak lelkes amatőrként megy.


 
Egyikünk sem úgy született. Én 14 éves koromban már ezt a könyvet olvasgattam, de néha még mindig bele-bele nézegetek, mert az ember feje nem káptalan, hogy mindenre emlékezzen, főleg ha nem is ezzel foglalkozik nap mint nap.
Csak nekem van egy olyan érzésem, hogy Klacát valójában nem érdekli a lemezjátszózás, a lemezjátszó, mert akkor utána olvasna.
Csak ha nem érdekli, akkor nem értem miről, és minek is szeretne itt erről beszélgetni?
 
.

Avatar
Klaca
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1122
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 20:51
Értékelés: 580

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Klaca »



A c ábra szerint egyenes karnál 1 ilyen 0 pont van, hajlított, vagy egyenes és szögben megtört shellel szerelt karnál 2.


Ha 0 a túlnyúlás, megtört karnál is egy lesz. Oldd meg a 2. feladatot, és akkor látni fogod, miért. A belinkelésedről lemaradtam. Ha meglesz a könyv, majd elolvasom.

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”