Marantz PM62. Tapkabelcsere, es boldog ember leszel..amig el nem kezdesz szenvedni, hogy a többi milyen lehet.
Azert tartsd meg sokaig egy ujabb megvasarlasa utan, hátha az ujat kell inkabb eladni.

Marantz PM62. Tapkabelcsere, es boldog ember leszel..amig el nem kezdesz szenvedni, hogy a többi milyen lehet.
70.000 -ért semmi sincs, legalábbis újonnan. Használtból is inkább a 20+ éves oldtimereket lehet ennyiért kapni.

Sziasztok!fererencz írta: ↑2021.09.14., kedd 14:01Sziasztok!
Az mozgatja most a fantáziámat, hogy érdemes lenne-e lecserélnem jelenlegi erősítőmet valami combosabbra? Nagyobb, háromutas, 4 Ohm-os hangfalra fogok valószínűleg átállni.
A jelenlegi erősítő (talán Pro-Ject Amp 7 DIY átdolgozás):
viewtopic.php?p=2571785#p2571785
Dobozok adatlapja:
Köszi!

Köszönöm, János! :)béres-jános írta: ↑2021.09.15., szer. 10:08Szia!prando írta: ↑2021.09.14., kedd 21:29Szia! Hasonlít! XTZ Class-A100 D II Azt a két piros kondit cseréltem tavaly. Köszi!béres-jános írta: ↑2021.09.14., kedd 15:41
Erősítő pontos típusa? Ránézésre vincent nek tűnik! Ha jól látom ezek emitter ellenállások.
Szerintem ne bajlódj vele. Ha mindenképp cserélnéd akkor erre.https://www.hificollective.co.uk/components/mills.html
Elég nagy kalamajka van ebben az erősítőben,ezek a réz fóliák szerintem nem sokat érnek ebben a formában.

Szia!prando írta: ↑2021.09.14., kedd 21:29Szia! Hasonlít! XTZ Class-A100 D II Azt a két piros kondit cseréltem tavaly. Köszi!béres-jános írta: ↑2021.09.14., kedd 15:41Erősítő pontos típusa? Ránézésre vincent nek tűnik! Ha jól látom ezek emitter ellenállások.prando írta: ↑2021.09.14., kedd 12:15Szisztok! Van az erősítőmben 8 db ilyen kockacukor. Érdemes-e bajlódni a cseréjükkel? Pont 0,25 egyelőre nincs, nem találok, de van 0,22 és 0,27, 5 és 10W-os Jantzen MOX. Két nevenincs kondit csereltem koábban, amikről aztán kiderült Bennic gyártmányok, Jantzen Superior Z-re. A különbség meglepett (pozitív irányba). Szóval, érdemes lehet? Köszönöm szépen!!!

Szia! Hasonlít! XTZ Class-A100 D II Azt a két piros kondit cseréltem tavaly. Köszi!béres-jános írta: ↑2021.09.14., kedd 15:41Erősítő pontos típusa? Ránézésre vincent nek tűnik! Ha jól látom ezek emitter ellenállások.prando írta: ↑2021.09.14., kedd 12:15Szisztok! Van az erősítőmben 8 db ilyen kockacukor. Érdemes-e bajlódni a cseréjükkel? Pont 0,25 egyelőre nincs, nem találok, de van 0,22 és 0,27, 5 és 10W-os Jantzen MOX. Két nevenincs kondit csereltem koábban, amikről aztán kiderült Bennic gyártmányok, Jantzen Superior Z-re. A különbség meglepett (pozitív irányba). Szóval, érdemes lehet? Köszönöm szépen!!!

Nem tudom mit hiányolsz a jelenlegi rendszeredből, remek dac,jó erősítő,jó hangfal. Hogy hozhat-e többet, lehet de sokat kellene válogatni szerintem. Talán egy végfokkal lehetne fokozni az élményeket, mivel a dac képes szabályozni a kimenetét közvetlen mehet rá egy végfok, de akkor se kell rá egy erőművet kötni. Inkább egy csöves végfokkal próbálkoznék max 50w teljesítménnyel de lehet mosfetes is.

Csak a dobozokhoz fűzött hozzászólások voltak idézve, de akkor jól gondoltam. :)

Az erősítőre gondoltam, mivel az erősítőkről beszélgetünk, de a hangfal is érdekes lehet.

Erősítő pontos típusa? Ránézésre vincent nek tűnik! Ha jól látom ezek emitter ellenállások.prando írta: ↑2021.09.14., kedd 12:15Szisztok! Van az erősítőmben 8 db ilyen kockacukor. Érdemes-e bajlódni a cseréjükkel? Pont 0,25 egyelőre nincs, nem találok, de van 0,22 és 0,27, 5 és 10W-os Jantzen MOX. Két nevenincs kondit csereltem koábban, amikről aztán kiderült Bennic gyártmányok, Jantzen Superior Z-re. A különbség meglepett (pozitív irányba). Szóval, érdemes lehet? Köszönöm szépen!!!

Ez melyikre vonatkozik?

Erősebbet biztos találsz, de jobb hangút nem biztos. Elég egyedi a felépítése, ritkaság, úgy is lehet fogalmazni.fererencz írta: ↑2021.09.14., kedd 14:43A környéken volt eladó. Felépítése alapján szimpatikus volt. Anyagilag nem tűnt nagy kockázatnak, hazavittem. Ahogy túlléptem a kezdeti izgalmakon, a miérthoztamhazavalamilomotmegint érzésen, azt vettem észre, hogy talán a legjobb hang, ami eddig nálam volt. Hájend dolgaim még nem voltak, de volt pár vagány "középkategóriás" dobozom.
Szia nekem a CXA81 van és Topping d70s-em, nagyon jó párosítás nagyot dob majd rajta a dac. Az XLR az valóságos szimetrikus bemenet a te erősítődön is , és igen sokkal jobban szól mint RCA-an. Ha a Toppingot kötöd majd össze az erősíttővel akkor azRCA 124db helyet 127db kapsz.Jól Érezhető hallható különbség lesz.Gergo222 írta: ↑2021.09.12., vas. 14:53Köszönöm a válaszodat, sokat segített.s4tch írta: ↑2021.09.12., vas. 11:44Tudtommal a CXA80 teljesen szimmetrikus, nem csak kényelmi funkció rajta az XLR bemenet. Cimboránál többször hallottam ezt az erősítőt, saját dac-kal, illetve szimmetrikus konverter (SMSL M500) unbalanced és balanced kimenetéről is. (Azóta van ott egy SMSL SU-9, és az már eleve csak balanced üzemmódban került bekötésre.) Az én rövid távú, egyébként hasonló benyomásaimat hagyjuk is, a tulajnak hosszú távon egyértelmű volt a szimmetrikus üzemmód hozadéka, nyitottabban, nagyobb térrel és tisztábban szólt a lánc balanced üzemmódban.Gergo222 írta: ↑2021.09.12., vas. 08:41A Cambridge Audio CXA80 erősítőnek van szimmetrikus XLR bementje elvileg!
Viszont azt nem tudom, hogy az erősítő teljes része szimmetrikus lehet -e, vagy csak van szimmetrikus bemenet rajta. Tehát az előfok és a végfok is szimmetrikus lehet? Gondolom nem.
Viszont ha nem, akkor nem érdemes XLR bementetet használni, hanem előnyösebb az RCA? Tehát ebben az esetben az XLR bemenet előnyeit nem igazán kapom meg?
Nálam a Pioneer U-05 és Primare A30.1 párosában gyakorlatilag semmilyen különbséget nem lehet hallani a Pio balanced és single ended kimenete között. Sem hangerőben, sem térben, gyakorlatilag semmiben nincs érdemi különbség, az apró nüanszokat betudom a két interconnect közötti eltérésnek. Pedig elvileg mindkettő teljesen szimmetrikus felépítésű, és a dacok esetében a szimmetrikus kimenetek jelszintje általában magasabb szokott lenni (a Pioneer úgy emlékszem, nem közölt ilyen adatot), így legalább a hangerőn kellene észlelni, hogy a Pioneer melyik kimenete szól. Vakteszten simán elbuknék. A CXA80-M500 páros viszont látványosan eltérő hangot adott a két, eltérő felépítésű bemenetről. Szerintem érdemes lehet legalább egy kipróbálás erejéig keresni a CXA80 elé egy szimmetrikus dacot.
Egy Topping D70S-re szeretnék beruházni majd, elvileg az is teljesen szimmetrikus.

A környéken volt eladó. Felépítése alapján szimpatikus volt. Anyagilag nem tűnt nagy kockázatnak, hazavittem. Ahogy túlléptem a kezdeti izgalmakon, a miérthoztamhazavalamilomotmegint érzésen, azt vettem észre, hogy talán a legjobb hang, ami eddig nálam volt. Hájend dolgaim még nem voltak, de volt pár vagány "középkategóriás" dobozom.
Milyen megfontolásból választottad ezt a kevéssé ismert BNS márkát?fererencz írta: ↑2021.09.14., kedd 14:01Sziasztok!
Az mozgatja most a fantáziámat, hogy érdemes lenne-e lecserélnem jelenlegi erősítőmet valami combosabbra? Nagyobb, háromutas, 4 Ohm-os hangfalra fogok valószínűleg átállni.
A jelenlegi erősítő (talán Pro-Ject Amp 7 DIY átdolgozás):
viewtopic.php?p=2571785#p2571785
Dobozok adatlapja:
Köszi!



Tudtommal a CXA80 teljesen szimmetrikus, nem csak kényelmi funkció rajta az XLR bemenet. Cimboránál többször hallottam ezt az erősítőt, saját dac-kal, illetve szimmetrikus konverter (SMSL M500) unbalanced és balanced kimenetéről is. (Azóta van ott egy SMSL SU-9, és az már eleve csak balanced üzemmódban került bekötésre.) Az én rövid távú, egyébként hasonló benyomásaimat hagyjuk is, a tulajnak hosszú távon egyértelmű volt a szimmetrikus üzemmód hozadéka, nyitottabban, nagyobb térrel és tisztábban szólt a lánc balanced üzemmódban.Gergo222 írta: ↑2021.09.12., vas. 08:41A Cambridge Audio CXA80 erősítőnek van szimmetrikus XLR bementje elvileg!
Viszont azt nem tudom, hogy az erősítő teljes része szimmetrikus lehet -e, vagy csak van szimmetrikus bemenet rajta. Tehát az előfok és a végfok is szimmetrikus lehet? Gondolom nem.
Viszont ha nem, akkor nem érdemes XLR bementetet használni, hanem előnyösebb az RCA? Tehát ebben az esetben az XLR bemenet előnyeit nem igazán kapom meg?
XLR-balanced kapcsolat akkor ideális ha forrás és fogadó oldal is minél teljesebben szimmetrikus felépítésű. Ha egyik, vagy másik oldal csak valódi szimmetrikus, vagy csak kváziszimmetrikusak a végáramkörök, akkor csupán a kábel marad kevés elvi technikai előnnyel az aszimmetrikus kábelezéshez képest.Gergo222 írta: ↑2021.09.12., vas. 08:41A Cambridge Audio CXA80 erősítőnek van szimmetrikus XLR bementje elvileg!
Viszont azt nem tudom, hogy az erősítő teljes része szimmetrikus lehet -e, vagy csak van szimmetrikus bemenet rajta. Tehát az előfok és a végfok is szimmetrikus lehet? Gondolom nem.
Viszont ha nem, akkor nem érdemes XLR bementetet használni, hanem előnyösebb az RCA? Tehát ebben az esetben az XLR bemenet előnyeit nem igazán kapom meg?
Köszönöm! Szerintem is csodaszép, bár nem makulátlan. Bő 40 éves erősítő, vannak rajta karcok, pedig első gazdás darab. Bese Attilát hívom hétfőn, egy kontakthibát szeretnék benne javíttatni (Deoxit nem segített...), ezt leszámítva 2 nap intenzív nyúzás után nem találtam rajta érdemi fogást.

Gyönyörű darab, nekem is ez a dizájn a gyengém, ha vintage erősítőről van szó. Remélem jól működik, és szép a hangja, azért majd nézess bele egy ebben a korszakban jártas szakival
Köszönöm még egyszer ezt a posztot. Remélem, előbb-utóbb az alábbi eszközzel kapcsolatban igaz lesz a "40 éves masina is lehet jó stabil készülék" tételed. Ezt ma hozta a posta; igazából csak bekötni volt időm, érdemben holnap szeretném meghallgatni.mishow írta: ↑2021.07.27., kedd 11:52Megértelek, mert nekem is volt ilyen vintage korszakom. Ebben van nagy adag nosztalgia, mert szerintem amit a VU meterek mágikus hatásáról írtál, azt mindenki átélte ifjú hifistaként. A másik, hogy sokan esküsznek a vintage hangzásra, mai valóban kicsit más, mint a mostani, de nem szabad elfelejteni, hogy főleg akkor tudod kiaknázni, ha LP-zel, mert ekkoriban a "fekete lemez" volt az elsődleges műsorforrás. Ezért van, hogy ezekben a vintage masinákban gyakran egészen komoly, gyárilag sokféle beállítási / illetszési lehetőséget kínáló RIAA korrektor van, a nagyobbakban pedig igazi MC előfok.
A baj ott kezdődik (én végül ezért szakítottam a vintage vonallal) hogy ezek ma már 40 éves masinák, és az idő nem múlik el rajtuk (bennük) nyomtalanul. Ezeket bizony, ha napi használatra szánod, igenis rendbe kell rakatni egy hozzáértő szakival. Kitakarítani, és az elöregedett alkatrészeket frissekre cserélni, egyes típusoknál szükséges lehet a forrasztásokat is végignézni. Persze alkatrészt csak újakra tudsz cserélni, ami a hangot biztosan megváltoztatja, de ha ez nem zavar, akkor igazi jó stabil készüléked lehet.
És hogy melyiket? Amelyik "pofára" teszik, nincs leharcolva, és a belseje nincs szétberhelve. Egy utólagos IEC tápaljzat, kicserélt hangfalcsatik még nem vészesek, de ahol ez van, lehet benne más is. Gond lehet még, ha a gyári végfok tranyók korábban eldurrantak valamikor, és azt tettek a helyükre, ami épp volt ... na ez már melegebb pite, itt a végeredmény erősen kérdéses lehet. Tuningtól óvakodj, na és a legdurvább: előfordul, hogy csak a készülékház eredeti, és a belsejébe belemókolnak valami egész mást. Meredek, de hallottam már ilyet.![]()
Ha ezek után még mindig bátor vagy, akkor ebből a korszakból bármelyik nagyobb japánt tudom ajánlani. Nekem pl Yamaha CA-810 volt (ennek a VU metere az avatarom most is) azt pl szerettem, és mindent tudott, amit leírtál.
Amúgy azt is jól látod, hogy ekkoriban mentek a nagy "monster" receiverek. Ezeket imádom én is, de itt még könnyebb elveszni, és itt ahogy látom, már az árak is keményen elszabadultak.
Azt javaslom, kezd olvasgatni old hifi / vintage audio oldalakat, ott sok infót találsz.
Egyébként itt a szabály ugyanaz, mint a használtautó piacon: állapotot veszünk, nem márkanevet és nem katalógus adatlapot.
Nem könnyű talaj, de ha eltalálod, amit szeretnél, jó élményekkel ajándékoz meg!