Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
peterson
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1164
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
Értékelés: 782
Tartózkodási hely: Győr

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: peterson »

Lemmy9.1 írta:
2025.04.03., csüt. 07:01
Én nagyon drukkolok a kínaiaknak, hogy elsöprik az európai autógyártást végleg, örökre. :)
??? censored.gif

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13913
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8805
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Lemmy9.1 írta:
2025.04.03., csüt. 07:01
Minden megszokás kérdése, és belekötés kérdése. Én nagyon drukkolok a kínaiaknak, hogy elsöprik az európai autógyártást végleg, örökre. :)
gondolkodik.gif
Milyen beteg gondolkodás már ez. 36_1_5.gif
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5955
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Lemmy9.1 írta:
2025.04.03., csüt. 07:01
Minden megszokás kérdése, és belekötés kérdése. Én nagyon drukkolok a kínaiaknak, hogy elsöprik az európai autógyártást végleg, örökre. :)
A Trabantot, Wartburgot is az alaktörlő kapcsolóval váltottad. :D Boldogan használtuk.
A Mercik váltóját nagyjából 10 perc alatt lehet megszokni. A jót könnyű :) A Trabantét, Wartburgét tényleg szokni kellett :D Egyébként az nem ilyen bajuszkapcsoló-jellegű volt, csak ott volt a kormyányoszlop közelében.
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
Lemmy9.1
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1123
Csatlakozott: 2020.05.18., hétf. 08:51
Értékelés: 726

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9.1 »

Minden megszokás kérdése, és belekötés kérdése. Én nagyon drukkolok a kínaiaknak, hogy elsöprik az európai autógyártást végleg, örökre. :)
A Trabantot, Wartburgot is az alaktörlő kapcsolóval váltottad. :D Boldogan használtuk.
Szerintem!

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5670
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3501

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Ez már egy öreg mercié (2006),jobb oldalon váltókar(ocska), bal oldalon tempomat kapcsoló. Plusz a kormány hátulján van mindkét oldalon manuális váltókapcsoló.
Screenshot_20250402-223108_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20250402-223108_Samsung Internet.jpg (32.92 KiB) Megtekintve 604 alkalommal

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5955
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

ZolaBA írta:
2025.04.02., szer. 19:44
Tctronic írta:
2025.04.02., szer. 18:23
az európai autógyártók le vannak maradva Kínával szemben.
A másik pedig, hogy automata váltó és a váltókar egy a kormány jobb oldalán lévő vékony szar bajuszkapcsoló ami rendes autóban az ablaktörlőt kezeli.
Ha ezen csodálkozol, akkor még Teslában sem ültél :)

Egy modern elektromos autónak nincs szüksége semmiféle váltóra, a motorvezérlés biztosítja a váltó szerepét (mivel a maximális nyomatékot majdnem álló helyzetből képes leadni egy elektromotor, elegendő egy fix áttétel, és a motorvezérlő biztosítja, hogy mindig a megfelelő nyomaték kerüljön a hajtásláncra /általában PWM-mintázatokkal vagyis a kitöltési tényező folyamatos változtatásával érik ezt el, kb mint az LCD monitorok fényerejénél, csak kicsit bonyolultabban/). Így elég neki egy kapcsoló, amivel megmondod, hogy előre vagy hátra. Egy bajuszkapcsoló teljesen megteszi. Ha "hátra", akkor egyszerűen fordított irányba forgatja a motort.
Van néhány kivétel, pl. a Porsche Taycan-ban azt histzem van egy 2 sebességes mechanikus nyomatékváltó - de ez nem jelemző úgy általában az elektromos autókra.

A kormányváltó a hagyományos amcsi autóknál régebben nem volt ritka, de pl. ha vezettél már mondjuk (automata váltós) Mercedes C-Klasse-t (benzinest vagy dízelt), akkor ott is meglepődnél... már nagyon régóta "bajuszkapcsoló" benne a "váltókar", ez itt pl. egy aktuális (2025-ös) C300 (benzines) Merci "váltókarja" a kormány mögött:
Screenshot 2025-04-02 at 21.27.47.png
Pedig egy Mercedes elég rendes autó szerintem :)
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
ZolaBA
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1900
Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
Értékelés: 1723
Tartózkodási hely: Pilisvörösvár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: ZolaBA »

Tctronic írta:
2025.04.02., szer. 18:23
az európai autógyártók le vannak maradva Kínával szemben.
Én nem is értek hozzá, nem is nagyon követem és annyira még csak nem is érdekel, csak ami laikusként szembe jön.
Például... Sógorék most vettek egy Omoda-t. Beültem, megnyomkodtam, kipróbáltam. Mivel hibát kerestem meg is találtam kettőt :rolleyes: Az egyik az elektromos vagy fene tudja milyen kormány, nincs a megszokott direkt kapcsolat érzés, nagyon fura, ha lehetne "szavazni" nem kéne. A másik pedig, hogy automata váltó és a váltókar egy a kormány jobb oldalán lévő vékony szar bajuszkapcsoló ami rendes autóban az ablaktörlőt kezeli. Középen meg a váltó helyén semmi. Öööö... tudtam váltani, de basszus, ez logika mentes számomra, persze biztos meg lehet szokni, stb. Amúgy meg, nagyon egyben van a kocsi, hatalmas kijelzők, elektronikus baromság hegyek, minden. Mellette szép, igényes, kényelmes. Oké nem német prémium merci/audi de az ára se az. Meglátjuk pár év múlva hogy néznek ezek ki.
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2798
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2697
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

Messziről kezdem bocsi . Carlos Taveres munkásságát nem nagyon ismerem csak egy-két kósza cikkből, úgy ahogy Stellantis-t is csak érintőlegesen. De általánosságban elmondható, hogy az európai autógyártók le vannak maradva Kínával szemben. Az elektromos autózás tekintetében nagyon és szerintem ha nem vigyáznak a hagyományos belső égésű motorok terén is pikk-pakk ki lesznek véreztetve .Későn ébredtek fel és az elektromos átállás címszóval iszonyatos pénzeket elégetve próbálják behozni ezt a lemaradást. Én úgy érzem az elektromos autózás egy zsákutca, bizonyos keretek között van csak létjogosultsága de ezt most hagyjuk.
A nagy konszernek azért jönnek létre hogy költséget takarítsanak meg. (Gyártás, tervezés, logisztika stb) és próbálják felszámolni a párhuzamosságokat. Ha ez nem így van akkor kb semmi értelme nagy egységbe tömörülni. Csak azért hogy az egyik jobban menő cég finanszírozza a másik cég veszteségét annak nincs semmi értelme. Én sem látom értelmét a totál veszteséges cégek fenntartását pusztán nosztalgiából.
Szóval Carlos is erre az elektromos átállás hiszti vonatra ült fel szerintem. Ennek köszönhető a Hemi veszte is. Az utódja már annyival lesz könnyebb helyzetben hogy az elektromos hiszti már kicsit alább hagyott, kezd megjönni több döntéshozó esze is. (Bár nem adtak fel mindent)

Próbáltam utánanézni, hogy az utolsó években 2022-23 évben mennyi Hemi motort adtak el, vagy építettek be mert kíváncsi voltam de nem találtam erre vonatkozó adatot.
Általánosságban elmondható hogy azért egy ikonikus dologról van szó, aki nem amerikai az is tudja mi az vagy legalább hallott róla. De azért el kell mondani hogy csak amerikai autókba építették, főleg az amerikaiaknak legalábbis szériában.

Ha a Stellantist nézzük a teljes palettájába más márkákba kb esélytelen is lenne beépíteni. Azon kívül hogy lenne egy pár fanatikus, szinte biztosan gazdaságtalan lenne a beépítése európai modellekbe.

Szóval igen a motor kivezetése abszolút nagy port kavart, pedig ha megnézzük 3 literes V6 biturbó motorok szerintem tudják kb ugyanazt. Persze nincs olyan hangja, meg a nosztalgia meg az érzés stb stb.

De nézzük reálisan. Mindenütt ez megy. F1 től elkezdve, a legtöbb autó márka a kisebb cm3, kevesebb hengerszám felé tendál. Ahogy a Mercedes se gyárt V12 motort már. Annyit fejlődött a motor gyártás, hogy a kisebb felpiszkált motorok egész jól helyettesítik a nagyobbakat olcsóbban, az is lehet kevesebb fogyasztással és károsanyag kibocsájtással.
Vajon ha az USA-ban az üzemanyag nem lenne annyira olcsó, a Hemi motor is talpon tudna maradni? Gyanítom nem.

Én speciel azon kívül hogy megcsodálom midig amikor közelembe van egy ilyen motoros jármű, már nem vennék ilyet. Lehet így 50 előtt már más szemüvegen át látom a világot. Kicsit nekem a Hemi motor a pazarlás, és ""magamutogatás"" szinonimája lett. Napi használatra felesleges, a hétvégi örömautózások meg már elmúltak.

Lehet mondani mert nem vagyok anyagilag olyan helyzetben, de kezdem megérteni apámat, aki megtehette volna mégse vett " nagy autót", sőt amit vett azt is majdnem a legkisebb motorral. Mentségére legyen mondva mindig csak újat vett :rolleyes:
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13913
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8805
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Tctronic írta:
2025.04.01., kedd 20:10
Még nem tudom ez jó vagy rossz hír. gondolkodik.gif
Ez is annak a kutyaütő Carlos Taveresnek az ámokfutása volt, akit végre eltávolítottak a Stellantis éléről. Sikerült neki olyan márkákat bedarálni kb a földig, mint a Fiat, Citroen, Alfa Romeo, Maserati, Opel, Peugeot, Chrysler, Dodge, Jeep stb. Azért kár lett volna értük, remélem az új vezetés értelmesebb döntéseket hoz és valami megmarad ezekből.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2025.04.01., kedd 15:42
zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 15:23
7,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Te tuningmatyi, te :D

Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
Óh, köszönöm a bókot! :D
Nincs itt semmi hardcore, ez csak egy kis soft tuning, ahogy írtam is, ez nem is igazán tuning, csak motor optimalizálás, de annak nagyon jó.
Mielőtt belevágtam, előtte jól körüljártam a kérdést, hosszú heteket töltöttem az infogyűjtéssel, és az elég hamar beigazolódott, hogy idehaza ehhez is kb. mindenki ért, mint a focihoz, és sajnos sok a kókler, tehát jól meg kell gondolni, hogy ki az, akire az ember rábízza az autóját.
Végül a sok jó visszajelzés miatt, én Őket választottam.: https://rigotech.hu/
Nagy tapasztalattal, rengeteg referenciával rendelkeznek, garanciát vállalnak, gondoltam velük nem nyúlok mellé. Az is tetszett, hogy nem bocsájtkoztak féktelen ígérgetésekbe, inkább csak ezt a kb. 10%-os teljesítmény növekedést ígérték, mondván ez a tartalék minden motorban benne van, kárt nem lehet vele tenni, de már határozottan érezhető.
Akkor(7,5 éve) tőlük kaptam a legdrágább ajálatot(140e), de korrekt szolgáltatást is. Ahogy írtam, 3 év garancia, egy komplett mérési jegyzőkönyv, tanusítvány, és a szerződésben olyan kitétel is van, hogy ha eladás, vagy egyéb okokból vissza akarom tetetni a gyári motorvezérlő programot, akkor ezt a garancia időn túl is díjmentesen elvégzik nekem. Mitöbb, ez akár még át is ruházható, egy következő tulajdonosnak.
Hogy ez mennyire legális?
Feltételezem, hogy az, mert ez esetben egy erre szakosodott műhely/cég végzi a beavatkozást, és nem egy barát barátjának az ismerősének a haverja dug rá egy laptopot, és lesz belőle, ami lesz.
Lepapírozni?
Ha egy ilyen helyen csináltatod, ahol én is, ott munkalap van, szerződés, garancia. Hivaltalosan miért kellene ezt bárkinek tudnia? Itt nem arról van szó, hogy akár a duplájára emelik az autó teljesítményét, ami már erősen feltűnő, és netán már veszélyes is lehet.
Műszaki vizsgán nem fog megbukni, mert annak nem is célja az ilyesmi ellenörzése, nem is foglalkoznak vele.
A fent említett kb. 10%(ami nálam is több lett) nem hangzik soknak, de még ennyi év távlatából is elégségesnek tűnik, pláne figyelembe véve, hogy mi volt a célom. Engem leginkább a minden visszajelzésnél megemlített fogyasztáscsökkenés, a teljesítmény növekedés mellett győzött meg, és hozta meg az elhatározást.
A Mustang-odat figyelembe véve, azért ez a szerény 10% körüli növekedés is hozna vagy 40-50 plusz lóerőt, ami nem is olyan kevés ,és nem is csak ennyi, hanem a motorkarakterisztika is változik, természetesen jó irányba.
Nálam a plusz 18Le mellett a forgatónyomaték 174Nm-ről 193Nm-re emelkedett. Változott a hangja(mérgesebb lett), a gázreakció összehasonlíthatatlanúl jobb, a nyomaték felépülés kb. 500/p fordulattal előbb megvan, és sokkal egyenletesebb, sokkal agilisabb, direktebb az egész. Eszemben nem jutna visszacsináltatni!
Hogy szükséged van-e egy ilyen beavatkozásra, azt nyilván neked kell eldönteni. Amúgy biztos, hogy "szűz" még? Tuti nincs benne semmi?
Ha úgy döntesz, hogy bevállalod, a fenti céget jó szívvel tudom ajálani, de biztos van több más, megbízható szakműhely is, de mindenesetre ajálott jól körüljárni a kérdést, mert tényleg sok a kókler ebben a szakmában(is), akiket messze el kell kerülni.
Köszönöm a figyelmet!

Ui.: Aspirin tudja, látta, de mivel talán más is olvassa, nekik írom, az én autóm egy Honda Civic mk8 1,8 benzin("ufó" Civic).
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5670
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3501

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Tctronic írta:
2025.04.01., kedd 20:10
Még nem tudom ez jó vagy rossz hír. gondolkodik.gif


1743530568162.jpg
Esélytelen,hogy vegyek ilyet,de nekem akkor is jó hír ;peace; Legalább a remény...hátha egyszer mégis ;peace;

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13913
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8805
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Tctronic írta:
2025.04.01., kedd 20:10
Még nem tudom ez jó vagy rossz hír. gondolkodik.gif
Ugye ez csak egy költői kérdés!? gondolkodik.gif
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2798
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2697
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

Még nem tudom ez jó vagy rossz hír. gondolkodik.gif

1743530568162.jpg
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2025.04.01., kedd 15:42
zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 15:23
7,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Te tuningmatyi, te :D

Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
Este kifejtem, most sajnos meló van...
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5001
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3235

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2025.04.01., kedd 15:42

Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett?
Nekem három autóm is volt, ami chip tuningos volt, első 10%-al volt erősebb, mint a gyári, a másik kettő közel 20%-al.
Mindegyikkel több műszaki vizsgát éltem meg, soha nem mérték le, hisz nem is ez a dolguk, hanem a kibocsátás mérése.
Az pedig, ha nem valami kókler csinálja a vezérlő módosítást, nem lesz rosszabb műszaki vizsga mérés esetén. Nekem volt diesel autóm is, amit utoljára 280e km-es korában vittem műszakira (20e km-es korában kapta a tuningot, azaz 260e km-t mentem vele majd 10 éven at), és csont nélkül átment.
Szóval ettől nem kell tartanod.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5955
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 15:23
7,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Te tuningmatyi, te :D

Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Shimano írta:
2025.04.01., kedd 14:37
zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 12:30
Lemmy9.1 írta:
2025.04.01., kedd 12:18
Mi történt a 100‐as benzintől?
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.
Sajnos én a 100-assal való fogyasztás csökkenést nem tapasztaltam, pedig volt, hogy hetekig csak ezt tankoltam, és nem csak otthon, hanem itt Ausztriában is, ami nem mindegy. Az itteni benzinnel(mindegy, hogy 95, vagy 100) alapból kevesebbet eszik.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Alex_Aston írta:
2025.04.01., kedd 13:13
zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 12:30

Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy.
És tök gyári verda?

Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Nem gyári, Rigotech motorvezérlő programos, de ennek semmi köze a benzin kezeléséhez, előtte is tankoltam 100-ast. A maualjában azt írják, hogy minimum 95-ös, vagy annál magasabb oktánszámúval üzemeltethető.
Egyébkén én meg úgy tudom, hogy a legtöbb autó gond nélkül használható 100-as benzinnel, és inkább a régebbi autókba nem javasolt.
Például a feleségem öreg Fiestájába nem ajálja. A manualja erre fel is hívja a figyelmet.
Amúgy az autóm chiptuningja nincs túlgondolva, túltolva, elméletileg 10% teljesítménynövekedést produkál, de a tuningműhely elmondta, hogy minden motor egyedi eset, ez nem pontos adat, plus-minus 2-3 Le eltérés lehetséges.
Fékpadon bemérve az enyém a gyári 140Le helyett, a sport légszűrővel, és 100-as benzinnel 158Le-t produkált.
7,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13913
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8805
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Amennyiben egy ecu tudja kezelni a 100-as oktánszámot, akkor lesz eredménye, ha nem, akkor teljesen felesleges. Kevesebbet sem fog fogyasztani és jobban sem fog menni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3946
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 2118

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 12:30
Lemmy9.1 írta:
2025.04.01., kedd 12:18
Mi történt a 100‐as benzintől?
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5001
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3235

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 12:30

Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy.
És tök gyári verda?

Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Lemmy9.1 írta:
2025.04.01., kedd 12:18
Mi történt a 100‐as benzintől?
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Lemmy9.1
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1123
Csatlakozott: 2020.05.18., hétf. 08:51
Értékelés: 726

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9.1 »

Mi történt a 100‐as benzintől?
Szerintem!

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 21:21
peterson írta:
2025.03.31., hétf. 19:38
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
Természetesen nem, ez így hülyeség lenne.
Azon morfondíroztam, hgy akkor a sok hazai tuning cég mind mossa kezeit? Ha ilyen macera, akkor miből élnek?
Nem árt különbséget tenni a sportlégszűrők között.
Van az, amit "kitesznek" a motortérbe, sokszor nagyon nem ideális helyre, és csodálkoznak, hogy nem hozott semmit. Nemegyszer olyan helyre kerül, hogy a motor melegét szívja be, mert nincs rendesen elszeparálva, megoldva hozzá a friss levegő áramlása, és ez nem hogy javitana a teljesítményen, hanem még ront is. Ha ez elmarad, akkor tényleg kidobott pénz az egész.
Illetve van a típusspecifikus direkt légszűrőbetét, amit a gyári, papírszűrő helyére kell behelyezni. Ez ugyan kevesebb pluszt hoz, mint a jól kivitelezett külső, de sokkal védettebb.
Én ilyet használok az autómban, már több, mint 60e km óta, mindenféle gond nélkül. A K&N gyártmánya.
A titka az, amit Vinkler is említett, hogy be kell tartani a szabályokat és nincs gond.
Ezt a betétet pillanatok alatt be lehet tenni a papír helyére, és vissza, semmiféle átalakítást nem igényel. Ha úgy gondolja az ember, a mindennapokban használja a papírszűrőt, hétvégén, ha "csapatna" egyet, vagy kimenne egy pályára, akkor beteszi a sportbetétet.
Nálam kb. annyit hozott, mint a 95-ös benzin után a 100-as, mindezt szűk 25e Forintért. 5e kilométerenként mosom, olajozom, és élvezem, hogy kicsit fickósabb az autó, kb fillérekből.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13913
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8805
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Szalon írta:
2025.04.01., kedd 00:00
Vinkler írta:
2025.03.30., vas. 12:46
Nem tudom te, hogy vagy vele, de én 230 körül kezdek eléggé fáradni hosszabb távon. Ott már annyira kell figyelni az Autobahn-on is, hogy pár óra már annyit jelent, mint mondjuk normál sebességnél kb 1000 km.
Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden... :rolleyes: 220-250 olyan kényelmes utazó tempó, 260 felett azért már extra figyelem kell, de nem szoktam fárasztónak érezni.
Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na... :smile29:
Nyilván forgalomfüggő, meg autófüggő is, de mondjuk keresztül Európán már napközben alig lehet haladni. Folyamatos 200+-110, aztán megint.és ez megy folyamatosan, ráadásul simán bevágja eléd az autót, nem nagyon érzi a tükörben, h hogyan érkezel. Van aki ért egy egy villantásból és elenged, mert az a legszebb, hogy simán be tudna jönni mögéd is fékezés nélkül a kerüléshez, de nem megy a helyzetfelismerés.
Régebben sokat ingáztam nagyobb távokat is, talán 2700 km volt a legtöbb, amit egyben letoltam, na az nem esett jól. Ez az 1200-1500, ami még nagyobb nyűg nélkül lemegy nálam, de ebben a korban ez már csak ilyen. Most, hogy voltunk Erdélyben autózni, ott kb naponta mentünk 600 km-t, aminek több mint a fele komoly hegyi veretés volt. Nagyon élveztem egyáltalán nem fáradtam el, a pálya viszont más. Sokkal nagyobbak a g terhelések is, pihenni kell néha egyet nem csak neked, az autónak is, aztán gyá tovább.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”