kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:33
Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 15:18
kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16
Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.
Pont azért nem értem miért véleményezted.
Mit? A másfél órát? Azt azért, mert láttam, hogyan dolgoznak javítós kollégák és azt is, mennyi idő alatt csinálnak hasonló javításokat.
Ha egy szervizben ez valamiért jelentősen hosszabb idő, valaki igazán leírhatná, miért.
Egyrészt körtét hasonlítasz az almához, másrészt egy márkaszervizben a munkafelvétel önmagában 15-20 perc. És akkor még az autó az ügyfélparkolóban van.
Ezután a munkát a műhelyfőnök regisztrálja, majd kiadja egy szerelő kollégának. Következő 5-10 perc. A szerelő kolléga kimegy, beviszi az autót a szervizállására. Ez megint 5-10 perc.
Most tartunk több, mint fél óránál.
Ezt követően kell egy műszeres diagnosztikát készíteni, ami kb 5-10 perc.
Legyen egzakt a hibakód, mondjuk az USB aljzat hibára. Ezután kell(ene) egy hibafeltárás a diagnoszika után, ahol is érdemes megvizsgálni a perifériákat is (ezt itt nem végezték el rendesen, azt látjuk) szóval erre nem nagyon számolok semmit.
DE!
Kezd el ízlelgetni, most tartunk kb. 1 óránál.
Elkezdődik a szétszerelés, Az USB aljzat kivesz, szemrevételez. Ezt most ne számoljuk fel időnek egyelőre.
Ezt követően elbattyog a raktárba, leadja az anyagjegyet a raktárosnak, aki kiadja a szerelőnek a kért anyagot. Szerelő visszabattyog az autóhoz. Ez legyen mondjuk 10 perc.
Szerelő beépíti az új alkatrészt, összeszerel.
Műszaki diagnosztika javítás után, jegyzőkönyv lezárása, ismét 10 perc.
A kész autót kiviszi az udvarra, a munkalapot visszaviszi a műhelyvezetőnek, aki benormázza, elkészíti a számlát. Ez megint 10-15 perc.
Ezután a munkafelvevő bemegy a munkalapért, vég ellenőriz, kitölti és lezárja a folyamatokat, majd beadja a papírokat a pénztárba. Ez legyen 10 perc.
Mivel magát a szerelést még nem is számoltam, de már így is megvan a 1,5 óra bőven.
Az, hogy egy elcseszett ajtókárpitot letépnek a szerelősoron, majd felbaxok egy másikat 23 mp alatt ami ott van ahol az előzőt elvettem és vagy betekerik ferdén a csavart 8 mp alatt egy gyárban, ahol ha kell letépik újra és felraknak egy másikat szintén a sorból, az nem egy SZAKSZERŰ JAVÍTÁS!
Nem lehet összehasonlítani a kettőt semennyire sem, így felesleges is.
El kéne engedni a démonokat és nem minden mögött valami más szándékot feltételezni. Jót tesz az elmének és a karmának is.
Hát ennyi röviden és tömören.
