.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Vasárnapi.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Onnan szoktak jönni az igazán releváns információk.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Haha.
Egy forró (40 fokos) nyári napon ugyanolyan üzemmeleg (90-100 fokos) a motor mint egy nem forró (20 fokos) napon. Van benne sok olyan alkatrész ami ezt kontrollálja.
Egy forró (40 fokos) nyári napon ugyanolyan üzemmeleg (90-100 fokos) a motor mint egy nem forró (20 fokos) napon. Van benne sok olyan alkatrész ami ezt kontrollálja.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Egy márkafüggetlen autószerviztől van az infó,ők garis vw csoportos céges flottákat is szervizelnek,és ők mondták hogy elég sok az olyan motorhiba,ami egyértelműen a híg olajtól van.
Részletesen elmagyarázta hogy mit és hol okoz gondot ez,de ezt így fejből vissza nem mondanám,mert elég hosszú volt.
Amire emlékszem az az volt,hogy leginkább a forró nyári hosszú autópályás utaknál csinál ez a híg olaj olyat ami árthat a motornak,főleg akkor ha viszonylag nagy fordulaton is megy a vas e közben.Nem ritkák náluk a 30-40 ezer km utáni motorhibák.
Ő nem javasolja a "víz" használatát ezek okok miatt sem.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Van azért ott más logikai bukfenc is.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Most látom a "kenési problémák" dumát. Mi a baj nem ken az olaj? 
Szerintem!
Online
Viszont nagyon jól lehet vele riogatni közösségi oldalakon, olyan ez, mit amikor itt valaki bedobja, hogy az újabb D osztályú fejlesztés miatt már nincs szükség a csöves elektronikákra, mert karakterben tudja, minőségben pedig messze túlszárnyalja. De tudok még ezer ilyen kis kavicsot kitalálni.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
E miatt szerintem sehol.
Viszont nagyon jól lehet vele riogatni közösségi oldalakon, olyan ez, mit amikor itt valaki bedobja, hogy az újabb D osztályú fejlesztés miatt már nincs szükség a csöves elektronikákra, mert karakterben tudja, minőségben pedig messze túlszárnyalja. De tudok még ezer ilyen kis kavicsot kitalálni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
20+ éve használjuk a 0w-20-as olajat, nem történt ez miatt motorkárosodás. Toyota olaj is 0w-16 :)
Márkát kell váltani, olvasni is szörnyű ezt a szenvedést.
Márkát kell váltani, olvasni is szörnyű ezt a szenvedést.
Szerintem!
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7022
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6213
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ez nem vicces, ha igaz, mert nekem pl. a legutóbbi (90ezres) szervizen még ilyen 0w20-as "vizet" tettek belé. Márkaszervizben. Igaz, a garanciája pár napja járt le, és adom is vissza hamarosan, reményeim szerint még májusben... (lízingelt céges autó).Shimano írta: ↑2025.05.22., csüt. 22:03Állítólag a márkaszervizekbe ment egy értesítés,hogy a gyártó nem vállal garanciát a egyes motorokra ha ezt az olajat használják,és a vw által ajánlottra kell átállniuk.Ez friss infó,ma hallottam,és hogy igaz e,arra sem vennék mérget.Kenési problémák miatti korai motormeghibásodás az állítólagos ok,de semmi konkrétabbat nem tudok.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Állítólag a márkaszervizekbe ment egy értesítés,hogy a gyártó nem vállal garanciát a egyes motorokra ha ezt az olajat használják,és a vw által ajánlottra kell átállniuk.Ez friss infó,ma hallottam,és hogy igaz e,arra sem vennék mérget.Kenési problémák miatti korai motormeghibásodás az állítólagos ok,de semmi konkrétabbat nem tudok.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7022
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6213
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Mióta? Illetve a konszern minden termékébe vagy csak VW-kbe?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Semmilyen hivatalos infóm nincs erről.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Nem tudom mi az igazság az ügyben,hogy állítólag a vw nem ajánlja a továbbiakban már a 0-20-as "vizet" a motorjaiba,de ha ez valós,az sok kérdést vethet fel.
Vinkler!,van infód erről,látom itt vagy.
Vinkler!,van infód erről,látom itt vagy.
Re: Autós topik autósoknak
De 5.000.000 km-re......
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2850
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2792
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
A képen látható sebességváltó egy piros MAN kamionból van amit egy Norbi nevű sofőr hajt elég ügyesen és nagyon gyorsan
kb 6000Nm-et képes elviselni az amúgy szinte széria sebességváltó amit hivatalosan kb. a harmadára terveztek csak.
Az amúgy 16 fokozatból kb 3-at 4-et használ csak fura módon
Mi szoktuk javítgatni őket ha kell. Hajrá Norbi!
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem engedjük el a “jobb helyeken” és a 10 percet is. Egyáltalán nem releváns és, ha jól tudom sem Te , sem pedig a Suzuki gyárban senki sem cserélt még USB aljzatot Ford Mustang-ban. Amennyiben igen, úgy elnézést kérek és szólok aszpirinnek, hogy menjen oda ezt a hibát kijavítani.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 18:18
Klassz, hogy leírtad a folyamatot. Érdekes. Időközben arra is rájöttem, miből fakadt a nézeteltérésünk:
Az eredeti felvetés az volt, hogy a lebontáshoz (!) és a visszarakáshoz (!) elfogadható a másfél óra. Én erre mondtam, hogy ez jobb helyen kb. 10 perc és ebbe én nem értettem bele azokat a járulékos melókat, amiket Te leírtál (annak okán, hogy bontásról és visszarakásról volt szó).
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Az eredeti felvetés az volt, hogy a lebontáshoz (!) és a visszarakáshoz (!) elfogadható a másfél óra. Én erre mondtam, hogy ez jobb helyen kb. 10 perc és ebbe én nem értettem bele azokat a járulékos melókat, amiket Te leírtál (annak okán, hogy bontásról és visszarakásról volt szó).
- kasumi
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1064
- Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
- Értékelés: 451
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Autós topik autósoknak
Klassz, hogy leírtad a folyamatot. Érdekes. Időközben arra is rájöttem, miből fakadt a nézeteltérésünk:Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 16:06Egyrészt körtét hasonlítasz az almához, másrészt egy márkaszervizben a munkafelvétel önmagában 15-20 perc. És akkor még az autó az ügyfélparkolóban van.
Ezután a munkát a műhelyfőnök regisztrálja, majd kiadja egy szerelő kollégának. Következő 5-10 perc. A szerelő kolléga kimegy, beviszi az autót a szervizállására. Ez megint 5-10 perc.
Most tartunk több, mint fél óránál.
Ezt követően kell egy műszeres diagnosztikát készíteni, ami kb 5-10 perc.
Legyen egzakt a hibakód, mondjuk az USB aljzat hibára. Ezután kell(ene) egy hibafeltárás a diagnoszika után, ahol is érdemes megvizsgálni a perifériákat is (ezt itt nem végezték el rendesen, azt látjuk) szóval erre nem nagyon számolok semmit.
DE!
Kezd el ízlelgetni, most tartunk kb. 1 óránál.
Elkezdődik a szétszerelés, Az USB aljzat kivesz, szemrevételez. Ezt most ne számoljuk fel időnek egyelőre.
Ezt követően elbattyog a raktárba, leadja az anyagjegyet a raktárosnak, aki kiadja a szerelőnek a kért anyagot. Szerelő visszabattyog az autóhoz. Ez legyen mondjuk 10 perc.
Szerelő beépíti az új alkatrészt, összeszerel.
Műszaki diagnosztika javítás után, jegyzőkönyv lezárása, ismét 10 perc.
A kész autót kiviszi az udvarra, a munkalapot visszaviszi a műhelyvezetőnek, aki benormázza, elkészíti a számlát. Ez megint 10-15 perc.
Ezután a munkafelvevő bemegy a munkalapért, vég ellenőriz, kitölti és lezárja a folyamatokat, majd beadja a papírokat a pénztárba. Ez legyen 10 perc.
Mivel magát a szerelést még nem is számoltam, de már így is megvan a 1,5 óra bőven.![]()
Az, hogy egy elcseszett ajtókárpitot letépnek a szerelősoron, majd felbaxok egy másikat 23 mp alatt ami ott van ahol az előzőt elvettem és vagy betekerik ferdén a csavart 8 mp alatt egy gyárban, ahol ha kell letépik újra és felraknak egy másikat szintén a sorból, az nem egy SZAKSZERŰ JAVÍTÁS!
Nem lehet összehasonlítani a kettőt semennyire sem, így felesleges is.
El kéne engedni a démonokat és nem minden mögött valami más szándékot feltételezni. Jót tesz az elmének és a karmának is.![]()
Hát ennyi röviden és tömören.![]()
Az eredeti felvetés az volt, hogy a lebontáshoz (!) és a visszarakáshoz (!) elfogadható a másfél óra. Én erre mondtam, hogy ez jobb helyen kb. 10 perc és ebbe én nem értettem bele azokat a járulékos melókat, amiket Te leírtál (annak okán, hogy bontásról és visszarakásról volt szó).
Újratervezés
Online
- Apaci72
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2013.01.06., vas. 17:11
- Értékelés: 148
- Tartózkodási hely: Budapest IX.
Re: Autós topik autósoknak
Ezekkel még nem volt ilyen probléma (más biztos...)
PD Cyviz F22 - Apple TV4K - Oppo 203 - Sennheiser Ambeo Max - Nordost/Power-R - Kontaset
Online
Ezután a munkát a műhelyfőnök regisztrálja, majd kiadja egy szerelő kollégának. Következő 5-10 perc. A szerelő kolléga kimegy, beviszi az autót a szervizállására. Ez megint 5-10 perc.
Most tartunk több, mint fél óránál.
Ezt követően kell egy műszeres diagnosztikát készíteni, ami kb 5-10 perc.
Legyen egzakt a hibakód, mondjuk az USB aljzat hibára. Ezután kell(ene) egy hibafeltárás a diagnoszika után, ahol is érdemes megvizsgálni a perifériákat is (ezt itt nem végezték el rendesen, azt látjuk) szóval erre nem nagyon számolok semmit.
DE!
Kezd el ízlelgetni, most tartunk kb. 1 óránál.
Elkezdődik a szétszerelés, Az USB aljzat kivesz, szemrevételez. Ezt most ne számoljuk fel időnek egyelőre.
Ezt követően elbattyog a raktárba, leadja az anyagjegyet a raktárosnak, aki kiadja a szerelőnek a kért anyagot. Szerelő visszabattyog az autóhoz. Ez legyen mondjuk 10 perc.
Szerelő beépíti az új alkatrészt, összeszerel.
Műszaki diagnosztika javítás után, jegyzőkönyv lezárása, ismét 10 perc.
A kész autót kiviszi az udvarra, a munkalapot visszaviszi a műhelyvezetőnek, aki benormázza, elkészíti a számlát. Ez megint 10-15 perc.
Ezután a munkafelvevő bemegy a munkalapért, vég ellenőriz, kitölti és lezárja a folyamatokat, majd beadja a papírokat a pénztárba. Ez legyen 10 perc.
Mivel magát a szerelést még nem is számoltam, de már így is megvan a 1,5 óra bőven.
Az, hogy egy elcseszett ajtókárpitot letépnek a szerelősoron, majd felbaxok egy másikat 23 mp alatt ami ott van ahol az előzőt elvettem és vagy betekerik ferdén a csavart 8 mp alatt egy gyárban, ahol ha kell letépik újra és felraknak egy másikat szintén a sorból, az nem egy SZAKSZERŰ JAVÍTÁS!
Nem lehet összehasonlítani a kettőt semennyire sem, így felesleges is.
El kéne engedni a démonokat és nem minden mögött valami más szándékot feltételezni. Jót tesz az elmének és a karmának is.
Hát ennyi röviden és tömören.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Egyrészt körtét hasonlítasz az almához, másrészt egy márkaszervizben a munkafelvétel önmagában 15-20 perc. És akkor még az autó az ügyfélparkolóban van.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:33Mit? A másfél órát? Azt azért, mert láttam, hogyan dolgoznak javítós kollégák és azt is, mennyi idő alatt csinálnak hasonló javításokat.Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 15:18Pont azért nem értem miért véleményezted.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16
Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.![]()
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.![]()
Ha egy szervizben ez valamiért jelentősen hosszabb idő, valaki igazán leírhatná, miért.![]()
Ezután a munkát a műhelyfőnök regisztrálja, majd kiadja egy szerelő kollégának. Következő 5-10 perc. A szerelő kolléga kimegy, beviszi az autót a szervizállására. Ez megint 5-10 perc.
Most tartunk több, mint fél óránál.
Ezt követően kell egy műszeres diagnosztikát készíteni, ami kb 5-10 perc.
Legyen egzakt a hibakód, mondjuk az USB aljzat hibára. Ezután kell(ene) egy hibafeltárás a diagnoszika után, ahol is érdemes megvizsgálni a perifériákat is (ezt itt nem végezték el rendesen, azt látjuk) szóval erre nem nagyon számolok semmit.
DE!
Kezd el ízlelgetni, most tartunk kb. 1 óránál.
Elkezdődik a szétszerelés, Az USB aljzat kivesz, szemrevételez. Ezt most ne számoljuk fel időnek egyelőre.
Ezt követően elbattyog a raktárba, leadja az anyagjegyet a raktárosnak, aki kiadja a szerelőnek a kért anyagot. Szerelő visszabattyog az autóhoz. Ez legyen mondjuk 10 perc.
Szerelő beépíti az új alkatrészt, összeszerel.
Műszaki diagnosztika javítás után, jegyzőkönyv lezárása, ismét 10 perc.
A kész autót kiviszi az udvarra, a munkalapot visszaviszi a műhelyvezetőnek, aki benormázza, elkészíti a számlát. Ez megint 10-15 perc.
Ezután a munkafelvevő bemegy a munkalapért, vég ellenőriz, kitölti és lezárja a folyamatokat, majd beadja a papírokat a pénztárba. Ez legyen 10 perc.
Mivel magát a szerelést még nem is számoltam, de már így is megvan a 1,5 óra bőven.
Az, hogy egy elcseszett ajtókárpitot letépnek a szerelősoron, majd felbaxok egy másikat 23 mp alatt ami ott van ahol az előzőt elvettem és vagy betekerik ferdén a csavart 8 mp alatt egy gyárban, ahol ha kell letépik újra és felraknak egy másikat szintén a sorból, az nem egy SZAKSZERŰ JAVÍTÁS!
Nem lehet összehasonlítani a kettőt semennyire sem, így felesleges is.
El kéne engedni a démonokat és nem minden mögött valami más szándékot feltételezni. Jót tesz az elmének és a karmának is.
Hát ennyi röviden és tömören.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Ha egy szervizben ez valamiért jelentősen hosszabb idő, valaki igazán leírhatná, miért.
- kasumi
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1064
- Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
- Értékelés: 451
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Autós topik autósoknak
Mit? A másfél órát? Azt azért, mert láttam, hogyan dolgoznak javítós kollégák és azt is, mennyi idő alatt csinálnak hasonló javításokat.Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 15:18Pont azért nem értem miért véleményezted.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.![]()
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.![]()
Ha egy szervizben ez valamiért jelentősen hosszabb idő, valaki igazán leírhatná, miért.
Újratervezés
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Pont azért nem értem miért véleményezted.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.![]()
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.
- kasumi
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1064
- Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
- Értékelés: 451
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Autós topik autósoknak
Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.
Újratervezés
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14429
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9551
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Miért nem 5?kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 13:25Azt nem tudom, hogy mondani mennyit korrekt, de amit én làttam, tapasztaltam egy autógyári javító területen, egy gyakorlott javítós ezt kb. 10 perc alatt csinálja meg.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7022
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6213
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Azt nem tudom, hogy mondani mennyit korrekt, de amit én làttam, tapasztaltam egy autógyári javító területen, egy gyakorlott javítós ezt kb. 10 perc alatt csinálja meg.
[/quote]
Mustangnál? Levenni 2/3-át a műszerfalnak, kiszedni az infotainmentet, a két gomb-modult, az USB/szivargyújtó modult, majd utóbbin kicserélni az USB-csatlakozót tesztelni, és visszaszererlni mindent a helyére? 10 perc? Na ezt megnézném.
Ha ez lehetséges, akkor nyilván a Petrányinál nincs eléggé gyakorlott autógyári javítós. De csak a műveletet elnézve (láttam videón), én tényleg nehezen tudom elképzelni a 10 percet. Mellesleg több mint 2 órát vártam az ügyfélváróban, lehet ez is trükk volt, de még ezalapján sem érzem magam átverve. Azzal inkább, hogy szerintem nem tesztelték rendesen, rádugtak valamit, tölti, kész. És nem hagy nyugodni a gondolat, hogy nem is az USB-csatival volt a gond, elég lett volna a hubot cserélni (ami drágább alkatrész ugyan, de mivel a könyöklődobozban van, azt tényleg 10 perc alatt lehet cserélni).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
