Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Zöld topik

Online
Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3740
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 864
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: tottyi »

Vinkler írta:
2025.07.22., kedd 14:23
12M körül vehetsz Id3-at, 14M-ért Id4-et. Ezek az árak támogatás nélküli árak. Azért annyira nem vészes szerintem.
Csak, hogy a témánál maradjunk. Az akkumulátortól nem nagyon kell tartani. Jelen tapasztalataink szerint messze túléli az autók általánosan prognosztizálható életteramát. A probléma abban van, hogy a mosógépek, tévék, hűtők mintájára egyre inkább a pár éven belül eldobandó autókat kezdenek gyártani. Ebben van a probléma. A tartós fogyaztási cikkek, már nem a tartósságukról híresek, az esetleges jaításuk pedig egyre inkább gazdaságtalan. Ez itt egy hatalmas probléma szerintem.
Ez igy rendben lenne mert azelott egy tv ara kb par honapos fizetes volt de most 40 ezer euro azert eleg sok egy eldobhato autoert. En szeretnek venni legalabb egy 20 evre autot, a mostani is 13 eves es meg nagyon tip-top allapotban van, persze vezerlanccsere volt benne mert ezeket a tipusokat rosszul terveztek meg ebbol a szempontbol de pl ott vannak az automta disel Octavia-k amik nagyon strapabiroak, ugy lemennek 500 ezer kilometert, hogy csak olajcsere es uzemanyag kell nekik. Igaz ritka az olyan auto ami ennyire megbizhato markan belul de letezik, bar ezt mar nem csak neked irom.
Szoval nekem olyan auto kell amit sokaig nem kell lecserelni de ha megis akkor legyen kb 10%-a a mostani aranak ha eldobhato autok lesznek bar en ennek nagyon nem orulnek. A tultermeles es a gdp csak a szupergazdagoknak jo.
Igaz az elektronika nagyon fejlodik es egyre gyorsuloban van a fejlodes, talan ezert is lehetne hamarebb csrelgetni az autokat. Bevallom szeretnek olyan autot amibe beutom a cimet es elvisz oda biztonsagosan de ehez az is kellene, hogy mindenkinek ilyen legyen es ezekhez igazitott utak vahu egy tenyleg mesterseges inteligencia.
En szeretem a fejlodest es ha jobban szeretnek ebbe a vilagba szuletni bar ezt most a sok kozeli haboru bearnyekolja de az internet feltalalasaval jobbak a lehetosegek.
Mondjuk en olyan kivancsi volnek egy olyan vilagra ahol nem haboruk reven ernek el a bolygonk asvanykincseit es enegia kszleteit hanem bekes egymas kozotti megegyezesben, hogy akkor pl Oroszorszag hogyan alakult volna, hogy akkor is olyan elmaradottak lennenek-e. Tudom a nagy varosok fejlettek de azert nyugaton megmindig jobb az elet, igen tudom, hogy mi folyik most nyugaton de ezt leszamitva. Mondjuk akkor nem leheten a felso "elit" par ezer ember szupergazdag de ezert erdekelt volna a vilag sorsa ha ezek nem lennenek. Ugy bele neznek egy masik dimenzioba ahol elfogadjak egymast az emberek de nem eroltetik ra az akaratukat masokra meg akkor sem ha az nem egyezik a sajat kulturajukkal es persze ha en vendegsegbe megyek akkor az ottani szabajokat tartom be. Ez egy hosszu tema lenne de talan egy masik dimenzioban lehetseges.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14028
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8978
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

12M körül vehetsz Id3-at, 14M-ért Id4-et. Ezek az árak támogatás nélküli árak. Azért annyira nem vészes szerintem.
Csak, hogy a témánál maradjunk. Az akkumulátortól nem nagyon kell tartani. Jelen tapasztalataink szerint messze túléli az autók általánosan prognosztizálható életteramát. A probléma abban van, hogy a mosógépek, tévék, hűtők mintájára egyre inkább a pár éven belül eldobandó autókat kezdenek gyártani. Ebben van a probléma. A tartós fogyaztási cikkek, már nem a tartósságukról híresek, az esetleges jaításuk pedig egyre inkább gazdaságtalan. Ez itt egy hatalmas probléma szerintem.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
wittao
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1791
Csatlakozott: 2017.01.29., vas. 12:19
Értékelés: 2045

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: wittao »

tottyi írta:
2025.07.22., kedd 14:02
De annyira szeretne az EU, hogy mindenki elektromos autoval jarjon de nem sok mindent tesz meg erte, sot inkabb ellene tesz az arakkal es a vamokkal.
Egyebkent nekem nagyon tetszik a fapados Tesla kinezete es az interier. En mindig inkabb a megbizhatosagra mentem mint a felszerelesre. Nekem az elektormosban a csend ami tetszik bar meg nem probaltam 130km/h korul, hogy ott mennyire sug az auto. A mostani melohelyhez nekunk tokeletesen illene az elektromos auto de azert jobb lenne a nagyobb hatotavolsagu auto.
Itt egyáltalán nem az EU a hunyó, hanem a gyártók belső árképzése. Ez az olcsó kínai autók érkezésével meg fog változni, különben 10 éven belül a Nokia sorsára jutnak.

A Tesla egy fiatalabb gyártó, mint a BYD (előbbi 2008, utóbbi 1995 alapítású), de egyik sem számít tradicionális gyártónak.
Az új Model Y-ban javítottak kicsit a hangszigetelésen, de a tapasztalatok azt mutatják hasonló kategóriában a BYD-k halkabbak pár dB-vel az utastérben.
130 körül a kerekek gördülési zaja tűnik fel inkább, szerintem itt a BYD jobb.
Most kaptam egy javaslatot, hogy nézzem meg az OMODA 9-est is, ha már bele merek csapni a kínai levesbe :)
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric

Online
Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3740
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 864
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: tottyi »

De annyira szeretne az EU, hogy mindenki elektromos autoval jarjon de nem sok mindent tesz meg erte, sot inkabb ellene tesz az arakkal es a vamokkal.
Egyebkent nekem nagyon tetszik a fapados Tesla kinezete es az interier. En mindig inkabb a megbizhatosagra mentem mint a felszerelesre. Nekem az elektormosban a csend ami tetszik bar meg nem probaltam 130km/h korul, hogy ott mennyire sug az auto. A mostani melohelyhez nekunk tokeletesen illene az elektromos auto de azert jobb lenne a nagyobb hatotavolsagu auto.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R

Online
Avatar
wittao
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1791
Csatlakozott: 2017.01.29., vas. 12:19
Értékelés: 2045

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: wittao »

Szia,

néhány gyakorlati tapasztalat, én múlt hét végén adtam le a Model Y-t amit használtam. Cégünknél van még BYD Seal több, mint 1 éve.
A BYD vs. TESLA vitába most nem mennék bele. Inkább azt mondanám, hogy a Tesla a BYD-hoz képest fapad. Ez a lényege is valahol, hogy minden be van zsúfolva egy nagy kijelzőbe és szoftverkörnyezetbe. Nekem különösebb gondom nem volt vele, de olyan érzés, mintha az íróasztalnál ülnék. A Tesla Supercharger fantasztikusan működik, pofon egyszerű, 140 Ft/kW áron töltöttem az autót, amíg van pénz előre feltöltve, addig olyan egyszerűen működik mintha tankolnál, rányomod és már tölt is, közben mutatja Ft-ra pontosan és kW-ra mennyit nyom bele. 300km-t nyomtam bele kemény 4500 Ft körül... Ha otthon töltöd, akkor ennek a fele lesz (ahogy a BYD is).
A BYD-nál amikor először egy éve beleültünk és elkezdtünk menni vele azért felakadt a szemöldökünk. Minden patent volt benne. Így 1 év távlatában semmi nem változott, nincs lötyögés, zörgés. 5 év múlva? Talán már lesz... de 5 év múlva lötyög és zörög az EQE Merci is.
Negatív dolog: Kelet-Magyarországon a töltőhálózat messze nem annyira frankó, mint az ország más részein. Múlt héten volt az első, hogy belefutottam, de mégis megtörtént: Karcag egyik töltőjére felraktam az autómat, amíg ebédelünk tölthet 1 órát. Visszamenve egészen 2kW-ot képes volt belepréselni a töltő a kocsiba. Utána kimentünk a 4-es főút melletti MOL töltőhöz, ahol gondoltam csorgatok bele pár kW-ot és visszaérünk biztonsággal Bp-re. Sajna a Plugee töltő nem működött, így a segítőkész hölgy azt mondta Cegléd a legközelebbi ahol be tudok nyomni az autóba és működik. 1-2km hatótávval érkeztünk a töltőhöz, ami utána 160kW-tal rendesen felnyomta, de azért volt izgulás.
(hozzáteszem ugyanilyen szívás ért egy egri benzinkúton, ahol szar volt a benzin amit tankoltak a kocsiba, és éppenhogy bedöcögtünk Bp-re, az volt az utolsó amikor Lukoil kútnál tankoltam).

Sokan mondják, hogy probléma az elektromos feltöltésére várakozni, nos itt egy kép ez Győr mellett M1 töltőn: hamarabb húztam fel a töltővel az autót 80% fölé, mint ahogy a 3. autó odagördült a kútoszlophoz. Addigra már elmentünk mellette. Direkt téma volt a külföldi vendégeinkkel, hogy mennyire életképes ez a dolog, ők még nem tudtak dönteni Ausztráliában melyik irányba menjenek...
IMG_7674 – nagy.jpeg
20.000 EUR az most a legkisebb BYD, minden extra nélkül meg tudod venni 8.5MFt körül. Ezen túlmenően amikor olcsó elektromos kínairól beszélnek akkor a Kínában kapható autók ottani ára kerül szóba, ami 50-60%-a az európai áraknak. De egy VW, BMW is annyival olcsóbb ott, na ezért teszek magasan az EU gyártókra, megérdemlik ha megeszik amit főztek :)

Most éppen egy új Y vagy BYD Sealion 7 között hezitálok, vagy a 100km-t elektromosan tudó Volvo hibriden. Annyi nekem többnyire elég egy nap. Amikor meg nagyon mennem kell, akkor 1200km, és macerás a pályázás miatti 3-4 töltés vs. 2 tankolás. Még rágom a gittet egyelőre :)

+ hozzátenném van egy érdekes faktora az elektromos autózásnak: baromira nyugodt vagyok az autóban. Nem tudom, hogy az elektroszmog szedál-e le annyira, de teljesen máshogy közlekedem velük. És magam is jobban érzem amikor kiszállok.

+ otthon tudom tölteni, és azért az egy jó érzés bármikor bárhová el tudok indulni teljesen feltöltve... benzines autómnál sokszor volt már olyan, hogy már baromira nem volt kedvem este bemenni még a kútra is, így reggel másnap kúton kellett kezdenem. Ez nagy különbség.

+ üzemeltetési költség: töredéke az elektromos. Akkuhibát nyugodtan el lehet felejteni. Aki cserél általában azért, mert még nagyobb hatótávokkal és jobb autók jönnek ki (kb. mint a mobiltelefonok). És már cellákra van bontva az akkupakk, tehát elég csak meghibásodott cellákat cserélni. És nem kell az 5 éven belüli több milliós rémhíreknek felülni. Nekem inkább rémhír, hogy a V8 felújítására kapott ajánlatt kompletten 8MFt :D
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric

Online
Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3740
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 864
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: tottyi »

Nezegettem ezeket a villanyautokat es azon belul a BYD kinai markat de hat semmivel sem olcsobbak, mintha Teslat vennek. Van egy ami 29 ezer eurotol indul de a tobbi mind 40 ezer euro es felette. Nem ugy volt, hogy 20 ezer korul mar lehet venni? Na meg olyan is erdekelne, hogy mennyire megbizhatoak ezek a kinai autok? En egy motoros uzletben dolgozom es teljesen atalltunk a kinai motorokra de minel tobbet adunk el belluk annal tobb a reklamacio. Amig pl egy Kawasaki-ba csak benzint meg olajacseret teszel addig a kinait visszahozzak fel evente, hogy valami gond van. Irjak, hogy BMW motor van benne meg bla bla de ez egy akkora fas...ag.
Amugy nagyon tetszenek ezek BYD-ek de ha mar ennyibe kerul akkor inkabb vennek Tesla-t. Valahogy jobban megbizok az amerikai markaban bar arrol is olvastam parszor, hogy hibasodnak.
Es megegy kerdes, igaz az, hogy az akugyarak tenyleg rengeteg vizet fogyasztanak ami aztan nem kerul vissza a folyoba? Face-en megy mindenfele hir, mar nem tudom mi az igaz. Emberek is elteroen nyilatkoznak rola a forumokon. Most akkor kinek lehet hinni...

Most neztem a 30 es 40 ezer euro koruliek hybridek, szoval ami elektromos az 45 ezer eurotol kezdodik.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1370
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 539

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Luxor Audio írta:
2025.07.09., szer. 17:11
Snipi írta:
2025.07.09., szer. 09:37
Hát amikor néztem akkor délelőtt volt - azt is kiírta - 9 óra valamennyi. Illően tudtam, de nem volt éjszaka ...
10 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.
Tényleg igazad van. Mint Svédországban novemberben. Pedig Angelholm a déli csücsök. :D

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Snipi írta:
2025.07.09., szer. 09:37
Hát amikor néztem akkor délelőtt volt - azt is kiírta - 9 óra valamennyi. Illően tudtam, de nem volt éjszaka ...
10 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1370
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 539

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Luxor Audio írta:
2025.07.08., kedd 16:43
Snipi írta:
2025.07.08., kedd 16:36
Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.

Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)

Engem is meglepett az adat, de a hírek ezt mondják. 30e hektár kb egy Budapestnyi méret és a tavalyi nagy spanyol erdőtűzben érintett terület fele. Idén megdőlhet az európai rekord.
Hát amikor néztem akkor délelőtt volt - azt is kiírta - 9 óra valamennyi.
Illően tudtam, de nem volt éjszaka ...

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

dumdum írta:
2025.07.08., kedd 18:06
Ki állította, hogy csak nyáron van erdőtűz? :D
Kár ezen rugóznod, a lényeg, hogy ott nem nyár van.
Nem állítottam, hogy ott nyár van éppen. gondolkodik.gif Szerintem kimaxoltuk a trollkodást, senki nem állított semmit.

dumdum
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 238
Csatlakozott: 2024.10.16., szer. 13:18
Értékelés: 41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: dumdum »

Luxor Audio írta:
2025.07.08., kedd 15:56
Snipi írta:
2025.07.08., kedd 13:56
Nemáár! Tényleg magyarázni kell?
Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.

Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.

dumdum írta:
2025.07.08., kedd 14:06
Azt azért illene tudnod, hogy az évszakok pont fordítva vannak ott mint nálunk, ergo zöld mert zöldség... :D
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.

Ki állította, hogy csak nyáron van erdőtűz? :D
Kár ezen rugóznod, a lényeg, hogy ott nem nyár van.
Sok erdőtűz gyújtogatás miatt keletkezik, hanyagságból vagy épp ingatlanspekulánsok miatt (görögöknél).
Már a B oldal forog így 60 felett...

Avatar
pali923
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2092
Csatlakozott: 2008.11.08., szomb. 13:42
Értékelés: 1211

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: pali923 »

Snipi írta:
2025.07.08., kedd 16:36
Kaliforniában januárban is k..va meleg van szerintem.
Ez nem teljesen igaz, Kalifornia amúgy is elég nagy és változatos. Idén márciusban jártam arra, a Yosemite-ben éppen hó esett, és a tengerparton is elég kevesen voltak fürdőruhában.
A patagóniai szélről meg egy kerékpáros kalandor honfitársunk jut eszembe, aki végigjárta azt a földrészt. Azt mesélte, hogy úgy ment ott 150 km-rel a hátszél miatt, hogy nem mert a pedálhoz érni sem. :D Ha ott kigyullad valami, biztosan nem könnyű eloltani. Patagónia egyébként gyakorlatilag az egész kontinens déli fele, az Andok déli része is benne van, ott meg nem csak fű van. Sajnos nincs már olyan nyár Európában sem, hogy ne lehetne olvasni hatalmas erdőtüzekről.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Snipi írta:
2025.07.08., kedd 16:36
Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.

Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)

Engem is meglepett az adat, de a hírek ezt mondják. 30e hektár kb egy Budapestnyi méret és a tavalyi nagy spanyol erdőtűzben érintett terület fele. Idén megdőlhet az európai rekord.

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1370
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 539

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Luxor Audio írta:
2025.07.08., kedd 15:56
Snipi írta:
2025.07.08., kedd 13:56
Nemáár! Tényleg magyarázni kell?
Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.

Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.

dumdum írta:
2025.07.08., kedd 14:06
Azt azért illene tudnod, hogy az évszakok pont fordítva vannak ott mint nálunk, ergo zöld mert zöldség... :D
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Én a Patagónia - nyár párhuzamon akadtam ki amúgy.
Kaliforniában januárban is k..va meleg van szerintem. Bár nekem a 20 fok felett már meleg, a 25 felett meg k..va meleg ez igaz. (Gondolhatod hogy bírom ezt a rohadt nyarat :( )
Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet. Az tényleg nem olyan hideg. Mondjuk én fiatalabb koromban -20 fokban is vígan bicikliztem, bírom a hideget. (Buenos Airesben 9 fok van, de az sokkal-sokkal északabbra van (ami ugye ebben az esetben a melegebbet jelenti) ).
Szóval a lényeg a lényeg : ha nyári meleg és felmelegedés miatti erdőtüzekről riportolunk ... ne keverjük már bele a déli féltekét (de még Ausztráliát se ha lehetne kérni :D ).
Ez az én olvasatomban bumfordi bunkó tudatlan emberre utal. (Nem aki beolvasta a hülyeséget, hanem aki leírta, hogy mit olvasson be.)
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Snipi írta:
2025.07.08., kedd 13:56
Nemáár! Tényleg magyarázni kell?
Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.

Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.

dumdum írta:
2025.07.08., kedd 14:06
Azt azért illene tudnod, hogy az évszakok pont fordítva vannak ott mint nálunk, ergo zöld mert zöldség... :D
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.

dumdum
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 238
Csatlakozott: 2024.10.16., szer. 13:18
Értékelés: 41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: dumdum »

Luxor Audio írta:
2025.07.08., kedd 13:14
Snipi írta:
2025.07.08., kedd 08:29
Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.
Azt azért illene tudnod, hogy az évszakok pont fordítva vannak ott mint nálunk, ergo zöld mert zöldség... :D
Már a B oldal forog így 60 felett...

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1370
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 539

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Luxor Audio írta:
2025.07.08., kedd 13:14
Snipi írta:
2025.07.08., kedd 08:29
Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.
Nemáár! Tényleg magyarázni kell? Patagónia (Argentina) a DÉLI féltekén van, és ott ilyenkor TÉL van (és ku..va hideg).
Ezért szedtem a "nyár" szót nagybetűvel a hozzászólásban.
És szerintem a felmelegedés miatti tüzek igenis zöld téma. Bár maga az ordenáré nagy butaság ami miatt ezt beírtam, mert nem bírtam megállni az tényleg nem. (Bár azért én párhuzamot vonnék a felmelegedés és az emberi butaság közé.)

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Snipi írta:
2025.07.08., kedd 08:29
Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1370
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 539

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )

Online
Avatar
wittao
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1791
Csatlakozott: 2017.01.29., vas. 12:19
Értékelés: 2045

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: wittao »

Emlékszem még fiatalabb koromban komoly kihívás volt, hogy a Bodrogot vagy a Tiszát tudjuk átúszni úgy, hogy nem sodorhat lejjebb a folyó közben. Most meg átsétálhatsz rajta nagyjából. Döbbenet! Igen, minden rendben. "Magyarországról több víz folyik ki, mint amennyi bejön".
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Némi adalék a folyóink állapotáról. Mai képek a Tiszáról Cibakháza közelében (Szőke Sándor fotói). Természetesen nincs itt semmi látnivaló, csak hiszti az egész, háttérhatalmak összeesküvése, stb., stb... Meg ej ráérünk arra még.

Tisza 20250706-2.jpg
Tisza 20250706-2.jpg (58.12 KiB) Megtekintve 503 alkalommal
Tisza 20250706-1.jpg
Tisza 20250706-1.jpg (47.22 KiB) Megtekintve 503 alkalommal

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

zoli73 írta:
2025.07.06., vas. 11:08
... Ezek után, ilyeneket tapasztalva, hogyan tudna vonzó alternativa lenni a tömegközlekedés? Pedig az utazóközönség részéről aszándék megvolna.
Minőség alatt természetesen azt is értem, hogy van egy logikus, a többség számára megfelelő menetrend, amit aztán be is tartanak és az utazási körülményektől sem fordul fel a közönség gyomra. De mindenkinek megfelelő menetrend vélhetően sehol nem létezik, nem is elvárható, főleg egy ilyen vízfejű országban, ettől még számotokra érthetően kellemetlen és bizonyára javítható a helyzet.

Az elmúlt 2 évben rendszeresen, 2-3 hetes gyakorisággal utaztam Budapestről Bécsbe, másnap vissza. Két világváros között elvárható lenne a folyamatos, akadásmentes tömegközlekedés, de ez is ritkán jön össze. És mikor a tényleg vállalhatatlan pótlóbuszos ügymenetbe kényszerítik az embert, bizony felmerül benne, hogy mégis autóval kellett volna elindulni. De kemény voltam és kitartottam, csak négyszer mentem kocsival, mikor cuccolnom is kellett.

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4673
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3192
Tartózkodási hely: 2465

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Luxor Audio írta:
2025.07.06., vas. 10:00
KLajos írta:
2025.07.06., vas. 05:14
A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.

Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.

Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
Ezzel maximálisan egyetértve, azért némi kiegészítést még hozzátennék.
A tömegközlekedés vonzósága nagyban függ attól is, hogy az mennyire hatékony, és jól szervezett.
Ennek ilusztrálására leirnám a Mi esetünket.
A párom helyben dolgozik, én külföldre járok, így minket nem érint a tömegközlekedés, ellenben a 17 éves, középiskolás fiúnkat annál inkább. Nálunk vasút nincs, így a szomszédos településre kell átbuszozni, ha vonattal szeretnénk továbbutazni Budapest, vagy Székesfehérvár irányába. A fiúnk Székesfehérváron tanul, így neki ezt minden nap meg kell járnia. Namost a vasúti menetrend, és a helyközi(Volán) autóbusz járat menetrendje köszönő viszonyban sincs egymással. Ahhoz képest, hogy a közelmúltban összevonásra került a két közlekedési társaság, ezzel együtt nagyobb hatékonyságot ígérve, de valójában semmi sem változott. A busz, és vonatmenetrend egyáltalán nem harmonizál egymással, sőt, inkább üti egymást, mintsem kiegészitené ,ezzel nevetséges közlekedési anomáliákat teremtve. Most nem akarom a konkrétumokat ecsetelni, de heti 3-4 alkalommal rendszeresen autóba kell ülni, és "kimenteni" a gyerekünket a tömegközlekedés anomáliáiból.
Az alpolgármesterünk gyerekkori jóbarátom, akivel úgy fél éve beszéltem, hogy az önkormányzat nem tudna-e ebben segiteni, "odahatni" a közlekedési társaságnak, hogy esetleg a menetrenden valtoztassanak, mert ezek a kellemetlenségek bizony sokakat érintenek. Abszolut megértő, és segítő szándékot kaptam az alpolgármestertől aki megigérte, hogy levelet ír a szolgáltatónak. Ez 1-2 héten belül meg is történt, de a közlekedési vállalat még válaszra sem méltatta. Tehát itt a történet, a megoldás úgy néz ki kútba esett. Ezek után, ilyeneket tapasztalva, hogyan tudna vonzó alternativa lenni a tömegközlekedés? Pedig az utazóközönség részéről aszándék megvolna.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15733
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11007
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

istvan01 írta:
2025.07.06., vas. 10:29
A 20milliárd vasút fejlesztés nem pontos. A Bp déli körvasút, ami bőven sűrűn lakott területen tart és a Begrád-Bp vasút épül.
Nem véletlenül fogalmaztam úgy, ahogy. Az említett beruházások nem hazai, hanem EU-s és külföldi forrásokból valósulnak meg.

Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5053
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3493

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Luxor Audio írta:
2025.07.06., vas. 10:00
KLajos írta:
2025.07.06., vas. 05:14
A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.

Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.

Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
A 20milliárd vasút fejlesztés nem pontos. A Bp déli körvasút, ami bőven sűrűn lakott területen tart és a Begrád-Bp vasút épül. Mindkettő borzalmas túlárazva és mindkettő értelmetlen. A Bp déli a nemzetközi teher tranzit miatt épül, amit nagyon nem kéne Bp-re terhelni. A B-Bp vasutat pont úgy építik, silány anyagokból, hogy tudják, nem lesz kihasználva. Megtérülés? kezdettől nem szempont.

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”