pali923 írta: ↑Tegnap, 10:18Szép összefoglaló.Luxor Audio írta: ↑2025.08.09., szomb. 09:36Várjunk vagy 50 évet, aztán majd értékeljük, hogy mennyire volt jó az, hogy ezek a koccintgató tulajdonosok meggyőzték az Unió vezetését, hogy erőltessék a villanyautó fejlesztéseket, és az államokat, hogy támogassák némi költségvetési pénzekkel az autócseréket. Innen messziről úgy látszik, hogy olyat akarnak ráerőltetni a piacra, ami a kínaiaknak mintha jobban menne.
Ők meg vérszemet (no és iszonyú nagy állami támogatásokat) kapnak, és jönnek ide csapatostól. Szerintem ez nem jó irány nekünk.
Nem is olyan régen a nagy európai gyártók az autóik egyharmadát adták el a kínai piacon, de bevételük fele onnan származott. Aztán tavaly már az volt ez egyik hír, hogy a Mercedes nem adott el egyetlen autót sem októberben Kínában, és azóta szerintem nem nagyon változott a helyzet.
Én nem hiszem, hogy erre is pezsgőt bontottak azok a tulajok, akármilyen nagy biznisz is a stratégiai megállapodás Kínával. A német (és magyar) autógyári munkások meg főleg nem örülnek a mai változásoknak.
Kétlem, hogy a tradicionális autógyárak erőltetnék az elektromos autózást, nekik ez nem érdekük, ők az évtizedek alatt kifejlesztett, bejáratott technológiát szeretnék újra és újra eladni. Ellenben a feltörekvő cégek (mint a kínai gyártók is) erős érdeke, hogy a piac boruljon fel, mindenki kényszerüljön új fejlesztésekre, amiben a fürgébb vadászok be tudják előzni a lomha mammutokat. Ez nagyjából meg is történt, jelenleg a lassú öregek pislogva próbálnak Kína és Korea után menni, de még mindig növekszik a lemaradásuk. (Nokia szindróma) Az ázsiában ma már megvásárolható, ott tervezett autókban olyan újítások vannak, amik az európai típusokba évek múlva kerülnek majd be. Ugye emlékszünk még az MP3 és streaming világában is a kazettás magnókhoz és CD lejátszókhoz röhejesen ragaszkodó gyártókra... No most ők próbálnak elektromos autókat gyártani.
A Mercedesről nem tudok, de a Volkswagen konszern szépen bevásárolta magát a kínai autóiparba, így ők már mindenképpen jól járnak, akár tarolja a piacot Kína, akár lábra áll az európai autógyártás.
50 év múlva sok dolgot tisztábban látunk majd, ha még látunk bármit is akkor. A jelenlegi helyzet tényleg káosz, de szerintem nem durvább, mint a múlt évszázad elején, amikor a belsőégésű motorokkal hajtott személyautók megjelentek a lovaskocsiknak épített úthálózaton, ahol ugye benzinkutak sem voltak (ahogy jelenleg meg nincs elég elektromos töltőpont). Ismét átélhetünk egy teljes technológiaváltást az ezzel járó összes nyűggel. A német autógyárak munkásai azzal szembesülnek most, amivel pár évvel korábban a lámpagyújtogatók, a (lovas)kocsisok, favágók, szabók, jegesek, gépírók, meg az a többezer tervezőmérnök, akiket a mesterséges intelligencia előretörése miatt mostanában bocsátott el a Boeing.
Amúgy a következő 50 év alatt remélhetően a személyautózás kihal, vagy erősen visszaszorul, ezzel járnánk a legjobban.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15739
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11017
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Re: Zöld topik
Ez bizony lehetséges, de akkor valami itt nagyon félrecsúszott. Szerintem.Luxor Audio írta: ↑2025.08.09., szomb. 09:36Egy személyautó eladási ára erősebben függ a politikai döntésektől, adóktól, kiszabott büntetésektől, embargóktól, állami támogatásoktól, mint a bekerülési költségektől.
Várjunk vagy 50 évet, aztán majd értékeljük, hogy mennyire volt jó az, hogy ezek a koccintgató tulajdonosok meggyőzték az Unió vezetését, hogy erőltessék a villanyautó fejlesztéseket, és az államokat, hogy támogassák némi költségvetési pénzekkel az autócseréket. Innen messziről úgy látszik, hogy olyat akarnak ráerőltetni a piacra, ami a kínaiaknak mintha jobban menne.
Ők meg vérszemet (no és iszonyú nagy állami támogatásokat) kapnak, és jönnek ide csapatostól. Szerintem ez nem jó irány nekünk.
Nem is olyan régen a nagy európai gyártók az autóik egyharmadát adták el a kínai piacon, de bevételük fele onnan származott. Aztán tavaly már az volt ez egyik hír, hogy a Mercedes nem adott el egyetlen autót sem októberben Kínában, és azóta szerintem nem nagyon változott a helyzet.
Én nem hiszem, hogy erre is pezsgőt bontottak azok a tulajok, akármilyen nagy biznisz is a stratégiai megállapodás Kínával. A német (és magyar) autógyári munkások meg főleg nem örülnek a mai változásoknak.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15739
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11017
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Szép gondolat, de...pali923 írta: ↑2025.08.08., pén. 22:23Az pedig evidencia, hogy amit a politikusok ráerőltetnek egy társadalomra, abból nem sül ki hepiend. Szóval hagyni kéne ezt a történetet folyni a maga tempója szerint, és akkor talán az itteni gyárakat se kéne bezárni egy nem egészen tisztességes versenytárs miatt.
Mióta az autógyárak hatalmas konszernekbe tömörültek, melyeket nem autóipari szakemberek, hanem pénzügyi befektetők irányítanak, a hagyományos szabadverseny, ahol a valós vásárlói igények vezérlik a folyamatokat, gyakorlatilag megszűnt. Öltönyös vízfejek, hétpróbás marketingesek sütik ki, neked 3 év múlva mi fog tetszeni és mire oda jutsz, simán el is fogják érni, hogy örömmel vásárold meg a terméket, amit a saját vágyad tárgyának hiszel. Mivel bődületes pénzről van szó, ez a fajta és mértékű üzleti stratégia valamennyire már politika is, ha nem is a szokásos pártpolitika, de oda-vissza átszövik a politikai érdekek, célok, döntések. Egy személyautó eladási ára erősebben függ a politikai döntésektől, adóktól, kiszabott büntetésektől, embargóktól, állami támogatásoktól, mint a bekerülési költségektől.
Mi itt kéjesen elvitázgatunk márkák, gyárak közötti különbségekről, közben a szerintünk konkurens cégek vezetői jókat kuncognak rajtunk néhány palack, szigorúan 6 C fokosra hűtött Dom Pérignon felett. Pl. a Volkswagen AG ( Volkswagen, Audi, Porsche, Škoda, SEAT, Cupra, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Ducati, MAN, Scania) tulajdonosai szerintem igen jókat vidulnak az itteni beszélgetést olvasva, amiben az általuk tulajdonolt, vagy stratégia megállapodásokba bevont kínai gyárak által ellopott európai licenszekről értekezünk. Előbb-utóbb csak fel kellene már hagynunk azzal, hogy konyhai logikával próbálunk szélsőségesen összetett, dollár billiókat mozgató folyamatokat megfejteni. Ez a kínai vs nyugati vita már 2 évtizede is idejétmúlt volt, ma már kimondottan nevetséges.
Re: Zöld topik
Nekem ugyan fogalmam sincs, hogy mennyire lesz megváltás a villanyautózás, de mostanában hallottam egy dolgot, ami elgondolkodtatott: ma piaci alapon sehol nincs tömeges villanyautózás, mert vagy a vásárlót, vagy a gyártót ösztönzik állami pénzekkel. Az pedig evidencia, hogy amit a politikusok ráerőltetnek egy társadalomra, abból nem sül ki hepiend. Szóval hagyni kéne ezt a történetet folyni a maga tempója szerint, és akkor talán az itteni gyárakat se kéne bezárni egy nem egészen tisztességes versenytárs miatt.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Re: Zöld topik
Megpróbálok tételesen reagálni:
- a kínai autó gyártók fos szart gyártanak a tradicionális autó gyártók termékeihez képest. A képességek azok attól függenek, hogy éppen az ellopott licencekből és a belpiacos reflexeikből mit tudnak összemixelni ami még megfelel az eu előírásoknak. és a legújabb Byd, Mg etc platform mindegy milyen menettulajdonságokkal-élettartammal bír, csak a teszteken épphogy átmenjen.
Ha ez neked nem számít, tőlem veheted az olcsó kínai autót, érezd magad jól vele.
Na most a valódi EU autógyártás területén nagyon nem ez (volt) a helyzet, minőség és képességek területén teljes értékű kihívói a kínai gyártóknak. Na ez nagy különbség!
Ezt a végtelenségig lehetne ragozni,de attól még, hogy az EU autóipar az elmúlt 15 évben lekorcsosult a legutolsó kezdő ázsiai csarnoküzem szintjére, még nem jelenti azt, hogy a kínaival hosszabb távon jobban járunk.
Lehet válogatni a drága és a még drágább szar között, de kínai megmentőkkel sem lesz ez másként. Nem hülyék, hogy ezen az áron tartós fogyasztási cikkekkel árasszák el a világot. Ez még az beetetés időszaka. Ha dolgoztál együtt velük jól tudod mi fog következni.
-a tervezett autócserélgetést úgy ahogy van be kellene szüntetni és a számok azt mutatják, hogy a dánok, németek már elkezdték alkalmazni. Még a Z generáció életében vége lesz ennek az esztelen dömpingnek.
- sehol nem írtam, hogy nem bírják 8 évig. Viszont a magyar autópark átlagéletkora 15+ év és egyre csak öregszik.
Meg lehet nézni hány eladó 10 éves EV van a hahun és mennyiért. Nem véletlen.
Senki nem cserél elővigyázatosságból akksit. Akkor mennek szervizbe mikor baj van. BC által számolt akku degradációs szintnek semmi köze a valós kapacitáshoz és a várható élettartamhoz. Az egy számított érték. 0-100% között is bármelyik pillanatban vége lehet. Az 1.-2. generációs hibridek már napi szinten halnak el, toyota lexus, merci stb...Mindegyiknél 80-85% az akku, aztán amikor lerakják őket nyaraláskor vagy nagyszervizre és nem kerül sorra azonnal,néhány hét állás után az első bekapcsoláskor akku hibát dobnak. Sajnos a kémiai folyamatokat nem lehet megállítani és aki még ezekre is kitalál valami fals cáfoltot ahelyett, hogy utána nézne, vagy elfogadná egy szakmabelitől, az a legnagyobb kamus. Sorra nyílnak az EV-re szakosodott szervizek mert a márkaszervizben minden 2. fődarab cserés autó gazdasági totálkáros lenne. Tele van magyar videóval is a yt ahogy nissanokat, teslakat bontott cuccokból legóznak össze. Még a haverod is forgatott róla.
-ahogy Shanghairól is. Örülök, hogy csak a közlekedési eredetű szmogot vontad ki. Azt említette, hogy attól még ugyanúgy mérgező a levegő? A pm2.5 továbbra is az egekben van és konktétan olyan mintha a egy autógyár fémmegmunkáló üzemében lennél. Millió vegyianyag nyomasztó illata terjeng, még a Bp-i Rákóczi úton is jobb a levegő. Csak a mesterségesen fentartott közparkok emlékeztetnek a földi létre. Ez igaz az összes ipari zónájukra.
És azért közlekedik 98%-nyi EV, mert a többi ki van tiltva. Alig van forgalom. Nem derogál tömegközlekedniük pedig nagy részük tehetősebb mint a magyar "elit". Az igazán gazdagok meg nem ott élnek.
-ha egy ország, társadalom nem tud divatautók és autógyárak nélkül létezni, az annyit is ér. Azok gyárakkal vagy anélkül is detroit sorsára fognak jutni.
- a kínai autó gyártók fos szart gyártanak a tradicionális autó gyártók termékeihez képest. A képességek azok attól függenek, hogy éppen az ellopott licencekből és a belpiacos reflexeikből mit tudnak összemixelni ami még megfelel az eu előírásoknak. és a legújabb Byd, Mg etc platform mindegy milyen menettulajdonságokkal-élettartammal bír, csak a teszteken épphogy átmenjen.
Ha ez neked nem számít, tőlem veheted az olcsó kínai autót, érezd magad jól vele.
Na most a valódi EU autógyártás területén nagyon nem ez (volt) a helyzet, minőség és képességek területén teljes értékű kihívói a kínai gyártóknak. Na ez nagy különbség!
Ezt a végtelenségig lehetne ragozni,de attól még, hogy az EU autóipar az elmúlt 15 évben lekorcsosult a legutolsó kezdő ázsiai csarnoküzem szintjére, még nem jelenti azt, hogy a kínaival hosszabb távon jobban járunk.
Lehet válogatni a drága és a még drágább szar között, de kínai megmentőkkel sem lesz ez másként. Nem hülyék, hogy ezen az áron tartós fogyasztási cikkekkel árasszák el a világot. Ez még az beetetés időszaka. Ha dolgoztál együtt velük jól tudod mi fog következni.
-a tervezett autócserélgetést úgy ahogy van be kellene szüntetni és a számok azt mutatják, hogy a dánok, németek már elkezdték alkalmazni. Még a Z generáció életében vége lesz ennek az esztelen dömpingnek.
- sehol nem írtam, hogy nem bírják 8 évig. Viszont a magyar autópark átlagéletkora 15+ év és egyre csak öregszik.
Meg lehet nézni hány eladó 10 éves EV van a hahun és mennyiért. Nem véletlen.
Senki nem cserél elővigyázatosságból akksit. Akkor mennek szervizbe mikor baj van. BC által számolt akku degradációs szintnek semmi köze a valós kapacitáshoz és a várható élettartamhoz. Az egy számított érték. 0-100% között is bármelyik pillanatban vége lehet. Az 1.-2. generációs hibridek már napi szinten halnak el, toyota lexus, merci stb...Mindegyiknél 80-85% az akku, aztán amikor lerakják őket nyaraláskor vagy nagyszervizre és nem kerül sorra azonnal,néhány hét állás után az első bekapcsoláskor akku hibát dobnak. Sajnos a kémiai folyamatokat nem lehet megállítani és aki még ezekre is kitalál valami fals cáfoltot ahelyett, hogy utána nézne, vagy elfogadná egy szakmabelitől, az a legnagyobb kamus. Sorra nyílnak az EV-re szakosodott szervizek mert a márkaszervizben minden 2. fődarab cserés autó gazdasági totálkáros lenne. Tele van magyar videóval is a yt ahogy nissanokat, teslakat bontott cuccokból legóznak össze. Még a haverod is forgatott róla.
-ahogy Shanghairól is. Örülök, hogy csak a közlekedési eredetű szmogot vontad ki. Azt említette, hogy attól még ugyanúgy mérgező a levegő? A pm2.5 továbbra is az egekben van és konktétan olyan mintha a egy autógyár fémmegmunkáló üzemében lennél. Millió vegyianyag nyomasztó illata terjeng, még a Bp-i Rákóczi úton is jobb a levegő. Csak a mesterségesen fentartott közparkok emlékeztetnek a földi létre. Ez igaz az összes ipari zónájukra.
És azért közlekedik 98%-nyi EV, mert a többi ki van tiltva. Alig van forgalom. Nem derogál tömegközlekedniük pedig nagy részük tehetősebb mint a magyar "elit". Az igazán gazdagok meg nem ott élnek.
-ha egy ország, társadalom nem tud divatautók és autógyárak nélkül létezni, az annyit is ér. Azok gyárakkal vagy anélkül is detroit sorsára fognak jutni.
Re: Zöld topik
Megpróbálok tételesen reagálni:diagnet írta: ↑2025.08.08., pén. 13:34Oh wait a minute. Mikor forgalmazóként a szintén túlárazott "EU"-s audió termékek hypeolása mellett a kínai gyártók károsan alacsony árai miatt ment a gyűlöletkampány, akkor miért nem ez volt a kiállás?
A vételi oldalon már nem olyan kellemes a történet? Ejnye hát pont ilyenkor kellene összefogni és visszaforgatni a tőkét a nagy közösbe...
Pro tipp: entreq elektroszmog elnyelő homokkal töltött bőr üléshuzat bemutató handrással.+ hozzátenném van egy érdekes faktora az elektromos autózásnak: baromira nyugodt vagyok az autóban. Nem tudom, hogy az elektroszmog szedál-e le annyira, de teljesen máshogy közlekedem velük. És magam is jobban érzem amikor kiszállok.
Töredéke az üzemeltetése azoknak a kedvezményezett - és egyben a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező- cégeknek ahol a milliárdos árbevételbe belefér, hogy 1-2 évente cserélgessék az EV parkjukat csak azért, hogy presztizsből, kényelemből és nem utolsó sorban az adókat kijátszva 2.5 tonnás guruló telefonokkal járjanak az irodába, ebédelni, kávézgatni. 90% unproduktív módon üzemel.+ üzemeltetési költség: töredéke az elektromos. Akkuhibát nyugodtan el lehet felejteni. Aki cserél általában azért, mert még nagyobb hatótávokkal és jobb autók jönnek ki (kb. mint a mobiltelefonok). És már cellákra van bontva az akkupakk, tehát elég csak meghibásodott cellákat cserélni. És nem kell az 5 éven belüli több milliós rémhíreknek felülni.
Ahol meg igazán szükség lenne rá, a termelő-ingázó alsó-közép osztálynál, nem tudják megfizetni se a bekerülési se a valós fenntartási költséget.
Ugyanis az az állítás is hamis, hogy az akku és a hajtás kibírja az autó elvárt élettartamát. Csak erről viszonylag kevés influencer videó készül. Hiába épül fel cellákból az akkupakk, hivatalosan nem lehet cellákra bontani. Nincs hozzá pótcella, se gyári javítási utasítás. Az újabb generációk vannak modulokra tagolva a költséghatékonyabb javíthatóság érdekében, de ez még mindig milliós tételeket jelent.
A gyakorlatban úgy néz ki, hogy akár egyetlen cella meghibásodása esetén is letilt a BMS. Ezzel típustól függően akár teljes mozgásképtelenséget okozva. Ilyenkor a garanciaidőn túli példányoknál a szakszerviz ad egy 3-5-9m ft-os javítási árajánlatot a 3-7-13m ft-os piaci értékű autóra. Aztán indul a pingvinezés, kiskapu keresgélés, ügyeskedés.
Megtalálják a helyi "szakit" aki párszáz ezresést bevállalja a bontott/félholt akupakkból való cellázgatást, de persze az azzal járó anyagi felelősségvállalás nélkül. Így senki sem tudja, hogy a jelenleg forgalomban lévő külföldön levedlett hibridek, ev-k hány százaléka miként van megpatkolva és éppen melyik nyaraláson fog lehalni egy újabb cella, vagy pl. a nem megfelelő hűtőközeg tömítettség miatt kigyulladni egy mélygarázsban...
Ha már "zöld topik":
Az EU autózás jövőképe kb. úgy fest, hogy a lakosság nagyobbik és egyben szegényebbik fele egyre többet dolgozik azért, hogy fenntartsa az életviteléhez szükséges gyárilag selejtes EU5/EU6 autóparkját azért, hogy egy szintén fenntarthatatlan törekvésnek -mi szerint minden embernek lehetőleg 0 emissziós autó jár- a globális autóipar meg tudjon felelni. Emellett pedig kína szándékosan dumpolja a piacot az egynyári, szerviztámogatás nélküli 0 maradványértékű modelljeivel, elszívva európától a maradék fejlesztésre fordítható költséget is.
Természetesen a hosszútávú következmény itt is hasolnóan alakul akárcsak a hifinél. Miután már térdig gázolunk a túlárazott szarban és jönnek az tűréshatáron kívüli ár/érték/üzemeltetési viszonyok, elkezd visszaesni a kereslet és eltűnik a középmezőny. A szegényebb rétegek tömegközlekedésre váltanak, a felső százezreknek meg továbbra se fog gondot okozni az öncélú hobbyautózás.
Az a legszomorúbb, hogy ennek a gazdasági élet-halál harcnak valójában semmi köze a környezetvédelemhez.
Teljesen elfajzott elmék hirdetik azt, hogy a lokális/globális környezetet még több autó legyártásával lehet élhetőbbé tenni. Majd akkor lesz valóban zöld autózás, ha az audi-mercedes-bmw-byd-etc gyárak helyét erdő borítja.
- a kínai audio gyártók fos szart gyártanak a tradicionális audio gyártók termékeihez képest. A képességek azok attól függenek éppen FPGA-t hogy tudnak programozni, és a legújabb AK chip mindegy hogy szól csak tudja a DSD512-t az belemenjen.
Ha ez neked nem számít, tőlem veheted az olcsó kínai hifit, érezd magad jól vele.
Na most az elektromos autózás területén nagyon nem ez a helyzet, minőség és képességek területén teljes értékű kihívói az EU gyártóknak. Na ez nagy különbség!
- Entreq: nem homokkal van töltve, ennyi év után már megérthetnéd
- hogy ki miért cseréli az autóját ez nem azon múlik elektromos vagy éppen benzin/dízel üzemű. Akár presztízs, akár más okon jelenleg is cserélgetik ezek a milliárdos cégek. Miért? Mert megtehetik. SEMMI összefüggés nincs az elektromos mivoltához.
Az alsó-közép osztály gyakorlatilag eltűnt, amiről a politikai elithez kötődő érdekkör megszámlálhatatlan rablása jobban kapcsolódik, mint az EV kínálat.
- a kamut te terjeszted: az akkuk sokkal tovább bírják, mint 8 év, ami nem az pedig SZAKSZERVÍZBEN pakkonként cserélhető. Több ismerősnek van 200-300.000km-t futott autója és 80-85% közötti élettartamot mutatott biztonságból fáradt cellákat cserélték újra. Szóval légyszi ne azt az 1-2 példát ragadd ki a több ezres működő közül, ami nem működött.
Az összes többi több milliós ajánlatokkal kapcsolatos barkács rémhírterjesztést meg inkább tartsd magadban, ne írd le, mert komolytalanabb leszel mint audio területen.
- a középréteg eltűnése és az EV-k kapcsolata az nem összefüggés, hanem KÖVETKEZMÉNY. Jelentős eltérés van a két dolog között, ugyanis a a középosztály elsorvasztása idehaza, alul-edukáltság egyfajta érdek, hiszen a szegényeknek szánt zsák krumplival többet lehet elérni és könnyebben, mint egy 2 diplomást meggyőzni valami baromságról aki tud kérdezni is.
- sok videót lehet találni az új Shanghai-ról, ami szinte 98% EV-kkel közlekedik. Csend van, nincs közlekedési eredetű szmog, látják a kék eget. Ezzel sok nagyváros kiegyezne a világ tájain. Nem csak az EU-ban.
- biztos tetszene, ha beszántanák az autógyárakat és erdőket építenének a helyére, meg nyilakkal járnánk vadászni az nagyon zöld lenne, de ezt a társadalom 99.99%-a már nem fogadná be.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Re: Zöld topik
Oh wait a minute. Mikor forgalmazóként a szintén túlárazott "EU"-s audió termékek hypeolása mellett a kínai gyártók károsan alacsony árai miatt ment a gyűlöletkampány, akkor miért nem ez volt a kiállás?
A vételi oldalon már nem olyan kellemes a történet? Ejnye hát pont ilyenkor kellene összefogni és visszaforgatni a tőkét a nagy közösbe...
Pro tipp: entreq elektroszmog elnyelő homokkal töltött bőr üléshuzat bemutató handrással.+ hozzátenném van egy érdekes faktora az elektromos autózásnak: baromira nyugodt vagyok az autóban. Nem tudom, hogy az elektroszmog szedál-e le annyira, de teljesen máshogy közlekedem velük. És magam is jobban érzem amikor kiszállok.
Töredéke az üzemeltetése azoknak a kedvezményezett - és egyben a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező- cégeknek ahol a milliárdos árbevételbe belefér, hogy 1-2 évente cserélgessék az EV parkjukat csak azért, hogy presztizsből, kényelemből és nem utolsó sorban az adókat kijátszva 2.5 tonnás guruló telefonokkal járjanak az irodába, ebédelni, kávézgatni. 90% unproduktív módon üzemel.+ üzemeltetési költség: töredéke az elektromos. Akkuhibát nyugodtan el lehet felejteni. Aki cserél általában azért, mert még nagyobb hatótávokkal és jobb autók jönnek ki (kb. mint a mobiltelefonok). És már cellákra van bontva az akkupakk, tehát elég csak meghibásodott cellákat cserélni. És nem kell az 5 éven belüli több milliós rémhíreknek felülni.
Ahol meg igazán szükség lenne rá, a termelő-ingázó alsó-közép osztálynál, nem tudják megfizetni se a bekerülési se a valós fenntartási költséget.
Ugyanis az az állítás is hamis, hogy az akku és a hajtás kibírja az autó elvárt élettartamát. Csak erről viszonylag kevés influencer videó készül. Hiába épül fel cellákból az akkupakk, hivatalosan nem lehet cellákra bontani. Nincs hozzá pótcella, se gyári javítási utasítás. Az újabb generációk vannak modulokra tagolva a költséghatékonyabb javíthatóság érdekében, de ez még mindig milliós tételeket jelent.
A gyakorlatban úgy néz ki, hogy akár egyetlen cella meghibásodása esetén is letilt a BMS. Ezzel típustól függően akár teljes mozgásképtelenséget okozva. Ilyenkor a garanciaidőn túli példányoknál a szakszerviz ad egy 3-5-9m ft-os javítási árajánlatot a 3-7-13m ft-os piaci értékű autóra. Aztán indul a pingvinezés, kiskapu keresgélés, ügyeskedés.
Megtalálják a helyi "szakit" aki párszáz ezresést bevállalja a bontott/félholt akupakkból való cellázgatást, de persze az azzal járó anyagi felelősségvállalás nélkül. Így senki sem tudja, hogy a jelenleg forgalomban lévő külföldön levedlett hibridek, ev-k hány százaléka miként van megpatkolva és éppen melyik nyaraláson fog lehalni egy újabb cella, vagy pl. a nem megfelelő hűtőközeg tömítettség miatt kigyulladni egy mélygarázsban...
Ha már "zöld topik":
Az EU autózás jövőképe kb. úgy fest, hogy a lakosság nagyobbik és egyben szegényebbik fele egyre többet dolgozik azért, hogy fenntartsa az életviteléhez szükséges gyárilag selejtes EU5/EU6 autóparkját azért, hogy egy szintén fenntarthatatlan törekvésnek -mi szerint minden embernek lehetőleg 0 emissziós autó jár- a globális autóipar meg tudjon felelni. Emellett pedig kína szándékosan dumpolja a piacot az egynyári, szerviztámogatás nélküli 0 maradványértékű modelljeivel, elszívva európától a maradék fejlesztésre fordítható költséget is.
Természetesen a hosszútávú következmény itt is hasolnóan alakul akárcsak a hifinél. Miután már térdig gázolunk a túlárazott szarban és jönnek az tűréshatáron kívüli ár/érték/üzemeltetési viszonyok, elkezd visszaesni a kereslet és eltűnik a középmezőny. A szegényebb rétegek tömegközlekedésre váltanak, a felső százezreknek meg továbbra se fog gondot okozni az öncélú hobbyautózás.
Az a legszomorúbb, hogy ennek a gazdasági élet-halál harcnak valójában semmi köze a környezetvédelemhez.
Teljesen elfajzott elmék hirdetik azt, hogy a lokális/globális környezetet még több autó legyártásával lehet élhetőbbé tenni. Majd akkor lesz valóban zöld autózás, ha az audi-mercedes-bmw-byd-etc gyárak helyét erdő borítja.
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 73
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Sajnos nem kell Kínáig menni, meg a tengerekbe ömlő folyókat sem kell nézegetni.wittao írta: ↑2025.08.07., csüt. 19:3425 eve dolgozom vegyesz/kornyezetmernokkent a szakmamban, neha megengedem magamnak azt a luxust, hogy ezen a teren nem az origorol tajekozodjam, hanem kollegaimmal konferenciakon illetve barati beszelgetesek soran informaljuk egymast :)
Amikor az ember “raharap” egy indiai/kinai szeneromu kemenyere, valahogy nehez megemeszteni az “inkabb fordulj el, ugysem szamit” hozzaallast. Ugyanigy a tengerekbe omlo folyokon meteres retegekben felhalmozodott muanyag hulladekok elkepeszto mennyisege sem problema sokak szerint. Mindenki ugy elvez, ahogy tud.
A mindneki (oké, csak sokak) által favorizált lidlben például a párnafilteres fekete tea (sajnos munkahelyen nincs módom normális, szálas teát főzni) tasakjait az eddigi papíralapúról totál műanyagra cserélték. Látható, tapintható a változás. A csomagoláson persze egy betű nincs erről a tíz nyelv egykén sem. Kipróbáltam, a gyufalángtól szépen összemegy, mint egy zsugorcső. És gebedjenek meg, pár eurocent haszonért ezt forrázzam le? Mi és mennyi kerülhet vajon olyankor egy bögre teába? Onnan meg igencsak direktbe a szervezetünkbe? Kukáztam.
Már fogalmazom a levelet a német központnak (amit persze le sem fognak tojni), de eddig még nem sikerült minden sarkosabb káromkodást elfogadhatóbb kifejezésre cserélnem.
Valahol itt kezdődne, de pont az ellenkező irányba lépnek némi haszon reményében.
Nagyobb léptékben: volt apámnak egy fapados Feliciája. Az ülések, a teljes ajtópanel kárpitozott volt, normális, pamuttartalmú anyaggal. Ma egy tizenmilliós, fullos Octaviában az ajtópanel sokkilós műanyag öntvény. A fényszóróüveg üveg helyett nem igazán jól újrahasznosítható polikarbonát. Beteg világ ez. Sajnos.
Szóval elkeserítő, hogy képmutatás az egész környezetvédelem.
Re: Zöld topik
25 eve dolgozom vegyesz/kornyezetmernokkent a szakmamban, neha megengedem magamnak azt a luxust, hogy ezen a teren nem az origorol tajekozodjam, hanem kollegaimmal konferenciakon illetve barati beszelgetesek soran informaljuk egymast :)
Amikor az ember “raharap” egy indiai/kinai szeneromu kemenyere, valahogy nehez megemeszteni az “inkabb fordulj el, ugysem szamit” hozzaallast. Ugyanigy a tengerekbe omlo folyokon meteres retegekben felhalmozodott muanyag hulladekok elkepeszto mennyisege sem problema sokak szerint. Mindenki ugy elvez, ahogy tud.
Amikor az ember “raharap” egy indiai/kinai szeneromu kemenyere, valahogy nehez megemeszteni az “inkabb fordulj el, ugysem szamit” hozzaallast. Ugyanigy a tengerekbe omlo folyokon meteres retegekben felhalmozodott muanyag hulladekok elkepeszto mennyisege sem problema sokak szerint. Mindenki ugy elvez, ahogy tud.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Re: Zöld topik
De igen, én rendszeresen teszem, hiszen nincsen felmelegedés globális szinten. Lokálisan és változóan van. Balázs Fecó után szabadon:tottyi írta: ↑2025.08.07., csüt. 11:26Arrol szerintem senki nem vitatkozott, hogy van-e felmelegedes, csak arrol , hogy mi okozza. :) Ezt mar sokszor kibeszeltuk es egyik felnek sem sikerult a masik felet meggyozni. Voltak mindenfele szamitasok, statisztikak stb de valojaban senki sem tud semmi biztosat, csak azt, hogy melegedik a bolygonk.
https://www.origo.hu/tudomany/2025/08/e ... megszunnek
Jézusom, vannak olyan publicisták akik egészen odáig merészkednek, hogy...

https://demokrata.hu/blog/a-kis-jegkors ... es-775707/"Az elmúlt 600 millió év körülbelül 95 százalékában az éghajlat sokkal melegebb volt, mint most, és a levegő széndioxid tartalma is sokkal nagyobb volt."
Neked is ajánlom a fentebbi cikk idevonatkozó részét. Én elhatárolódom, az írója nyílván LaposZöld hívőnek számítana ebben a topikban.

"A nehezebb időszakokban bűnbánatra buzdító prédikátorok hirdették, hogy az emberi bűnök okozzák a borzasztó időjárását, a természeti csapásokat, hasonlóan a mostani klíma-óprófétákhoz, akik szerint a klímaváltozást ma is az ember okozza a természet ellen elkövetett vétkeivel."
"Áldozat nélkül nincs veszteség"
Re: Zöld topik
Azert ha megnezzuk az elmult 100-200 evet mi valtozott, ami ezt a merteku felmelegedest indokolna?tottyi írta: ↑2025.08.07., csüt. 11:26Arrol szerintem senki nem vitatkozott, hogy van-e felmelegedes, csak arrol , hogy mi okozza. :) Ezt mar sokszor kibeszeltuk es egyik felnek sem sikerult a masik felet meggyozni. Voltak mindenfele szamitasok, statisztikak stb de valojaban senki sem tud semmi biztosat, csak azt, hogy melegedik a bolygonk.
Kitort valami bazinagy vulkan honapokra? Nem
Hirtelen az allatvilag megnegyszerezodott? Nem
Emberiseg csinalt valamit? Igen
Valami kozunk csak lehet hozza, nem?
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Re: Zöld topik
Igazad van. Mindenki számolja a gyök kettő ször pi per hármat, de szvsz. ez szegény rénszarvasokat, akik hullanak mint a legyek kevéssé érdekli ...tottyi írta: ↑2025.08.07., csüt. 11:26Arrol szerintem senki nem vitatkozott, hogy van-e felmelegedes, csak arrol , hogy mi okozza. :) Ezt mar sokszor kibeszeltuk es egyik felnek sem sikerult a masik felet meggyozni. Voltak mindenfele szamitasok, statisztikak stb de valojaban senki sem tud semmi biztosat, csak azt, hogy melegedik a bolygonk.

- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3748
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 868
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Zöld topik
Arrol szerintem senki nem vitatkozott, hogy van-e felmelegedes, csak arrol , hogy mi okozza. :) Ezt mar sokszor kibeszeltuk es egyik felnek sem sikerult a masik felet meggyozni. Voltak mindenfele szamitasok, statisztikak stb de valojaban senki sem tud semmi biztosat, csak azt, hogy melegedik a bolygonk.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
Re: Zöld topik
Bakker, hullanak a rénszarvasok mert 30+ felett van Finnországban. De nincs semmiféle globális felmelegedés, az csak a ....-k agyszüleménye ...
Éljen a sok-sok PÉÉÉÉÉNZ!
Éljen a sok-sok PÉÉÉÉÉNZ!
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3748
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 868
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Zöld topik
Ez igy rendben lenne mert azelott egy tv ara kb par honapos fizetes volt de most 40 ezer euro azert eleg sok egy eldobhato autoert. En szeretnek venni legalabb egy 20 evre autot, a mostani is 13 eves es meg nagyon tip-top allapotban van, persze vezerlanccsere volt benne mert ezeket a tipusokat rosszul terveztek meg ebbol a szempontbol de pl ott vannak az automta disel Octavia-k amik nagyon strapabiroak, ugy lemennek 500 ezer kilometert, hogy csak olajcsere es uzemanyag kell nekik. Igaz ritka az olyan auto ami ennyire megbizhato markan belul de letezik, bar ezt mar nem csak neked irom.Vinkler írta: ↑2025.07.22., kedd 14:2312M körül vehetsz Id3-at, 14M-ért Id4-et. Ezek az árak támogatás nélküli árak. Azért annyira nem vészes szerintem.
Csak, hogy a témánál maradjunk. Az akkumulátortól nem nagyon kell tartani. Jelen tapasztalataink szerint messze túléli az autók általánosan prognosztizálható életteramát. A probléma abban van, hogy a mosógépek, tévék, hűtők mintájára egyre inkább a pár éven belül eldobandó autókat kezdenek gyártani. Ebben van a probléma. A tartós fogyaztási cikkek, már nem a tartósságukról híresek, az esetleges jaításuk pedig egyre inkább gazdaságtalan. Ez itt egy hatalmas probléma szerintem.
Szoval nekem olyan auto kell amit sokaig nem kell lecserelni de ha megis akkor legyen kb 10%-a a mostani aranak ha eldobhato autok lesznek bar en ennek nagyon nem orulnek. A tultermeles es a gdp csak a szupergazdagoknak jo.
Igaz az elektronika nagyon fejlodik es egyre gyorsuloban van a fejlodes, talan ezert is lehetne hamarebb csrelgetni az autokat. Bevallom szeretnek olyan autot amibe beutom a cimet es elvisz oda biztonsagosan de ehez az is kellene, hogy mindenkinek ilyen legyen es ezekhez igazitott utak vahu egy tenyleg mesterseges inteligencia.
En szeretem a fejlodest es ha jobban szeretnek ebbe a vilagba szuletni bar ezt most a sok kozeli haboru bearnyekolja de az internet feltalalasaval jobbak a lehetosegek.
Mondjuk en olyan kivancsi volnek egy olyan vilagra ahol nem haboruk reven ernek el a bolygonk asvanykincseit es enegia kszleteit hanem bekes egymas kozotti megegyezesben, hogy akkor pl Oroszorszag hogyan alakult volna, hogy akkor is olyan elmaradottak lennenek-e. Tudom a nagy varosok fejlettek de azert nyugaton megmindig jobb az elet, igen tudom, hogy mi folyik most nyugaton de ezt leszamitva. Mondjuk akkor nem leheten a felso "elit" par ezer ember szupergazdag de ezert erdekelt volna a vilag sorsa ha ezek nem lennenek. Ugy bele neznek egy masik dimenzioba ahol elfogadjak egymast az emberek de nem eroltetik ra az akaratukat masokra meg akkor sem ha az nem egyezik a sajat kulturajukkal es persze ha en vendegsegbe megyek akkor az ottani szabajokat tartom be. Ez egy hosszu tema lenne de talan egy masik dimenzioban lehetseges.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14081
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9044
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
12M körül vehetsz Id3-at, 14M-ért Id4-et. Ezek az árak támogatás nélküli árak. Azért annyira nem vészes szerintem.
Csak, hogy a témánál maradjunk. Az akkumulátortól nem nagyon kell tartani. Jelen tapasztalataink szerint messze túléli az autók általánosan prognosztizálható életteramát. A probléma abban van, hogy a mosógépek, tévék, hűtők mintájára egyre inkább a pár éven belül eldobandó autókat kezdenek gyártani. Ebben van a probléma. A tartós fogyaztási cikkek, már nem a tartósságukról híresek, az esetleges jaításuk pedig egyre inkább gazdaságtalan. Ez itt egy hatalmas probléma szerintem.
Csak, hogy a témánál maradjunk. Az akkumulátortól nem nagyon kell tartani. Jelen tapasztalataink szerint messze túléli az autók általánosan prognosztizálható életteramát. A probléma abban van, hogy a mosógépek, tévék, hűtők mintájára egyre inkább a pár éven belül eldobandó autókat kezdenek gyártani. Ebben van a probléma. A tartós fogyaztási cikkek, már nem a tartósságukról híresek, az esetleges jaításuk pedig egyre inkább gazdaságtalan. Ez itt egy hatalmas probléma szerintem.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Zöld topik
Itt egyáltalán nem az EU a hunyó, hanem a gyártók belső árképzése. Ez az olcsó kínai autók érkezésével meg fog változni, különben 10 éven belül a Nokia sorsára jutnak.tottyi írta: ↑2025.07.22., kedd 14:02De annyira szeretne az EU, hogy mindenki elektromos autoval jarjon de nem sok mindent tesz meg erte, sot inkabb ellene tesz az arakkal es a vamokkal.
Egyebkent nekem nagyon tetszik a fapados Tesla kinezete es az interier. En mindig inkabb a megbizhatosagra mentem mint a felszerelesre. Nekem az elektormosban a csend ami tetszik bar meg nem probaltam 130km/h korul, hogy ott mennyire sug az auto. A mostani melohelyhez nekunk tokeletesen illene az elektromos auto de azert jobb lenne a nagyobb hatotavolsagu auto.
A Tesla egy fiatalabb gyártó, mint a BYD (előbbi 2008, utóbbi 1995 alapítású), de egyik sem számít tradicionális gyártónak.
Az új Model Y-ban javítottak kicsit a hangszigetelésen, de a tapasztalatok azt mutatják hasonló kategóriában a BYD-k halkabbak pár dB-vel az utastérben.
130 körül a kerekek gördülési zaja tűnik fel inkább, szerintem itt a BYD jobb.
Most kaptam egy javaslatot, hogy nézzem meg az OMODA 9-est is, ha már bele merek csapni a kínai levesbe :)
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3748
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 868
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Zöld topik
De annyira szeretne az EU, hogy mindenki elektromos autoval jarjon de nem sok mindent tesz meg erte, sot inkabb ellene tesz az arakkal es a vamokkal.
Egyebkent nekem nagyon tetszik a fapados Tesla kinezete es az interier. En mindig inkabb a megbizhatosagra mentem mint a felszerelesre. Nekem az elektormosban a csend ami tetszik bar meg nem probaltam 130km/h korul, hogy ott mennyire sug az auto. A mostani melohelyhez nekunk tokeletesen illene az elektromos auto de azert jobb lenne a nagyobb hatotavolsagu auto.
Egyebkent nekem nagyon tetszik a fapados Tesla kinezete es az interier. En mindig inkabb a megbizhatosagra mentem mint a felszerelesre. Nekem az elektormosban a csend ami tetszik bar meg nem probaltam 130km/h korul, hogy ott mennyire sug az auto. A mostani melohelyhez nekunk tokeletesen illene az elektromos auto de azert jobb lenne a nagyobb hatotavolsagu auto.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
Re: Zöld topik
Szia,
néhány gyakorlati tapasztalat, én múlt hét végén adtam le a Model Y-t amit használtam. Cégünknél van még BYD Seal több, mint 1 éve.
A BYD vs. TESLA vitába most nem mennék bele. Inkább azt mondanám, hogy a Tesla a BYD-hoz képest fapad. Ez a lényege is valahol, hogy minden be van zsúfolva egy nagy kijelzőbe és szoftverkörnyezetbe. Nekem különösebb gondom nem volt vele, de olyan érzés, mintha az íróasztalnál ülnék. A Tesla Supercharger fantasztikusan működik, pofon egyszerű, 140 Ft/kW áron töltöttem az autót, amíg van pénz előre feltöltve, addig olyan egyszerűen működik mintha tankolnál, rányomod és már tölt is, közben mutatja Ft-ra pontosan és kW-ra mennyit nyom bele. 300km-t nyomtam bele kemény 4500 Ft körül... Ha otthon töltöd, akkor ennek a fele lesz (ahogy a BYD is).
A BYD-nál amikor először egy éve beleültünk és elkezdtünk menni vele azért felakadt a szemöldökünk. Minden patent volt benne. Így 1 év távlatában semmi nem változott, nincs lötyögés, zörgés. 5 év múlva? Talán már lesz... de 5 év múlva lötyög és zörög az EQE Merci is.
Negatív dolog: Kelet-Magyarországon a töltőhálózat messze nem annyira frankó, mint az ország más részein. Múlt héten volt az első, hogy belefutottam, de mégis megtörtént: Karcag egyik töltőjére felraktam az autómat, amíg ebédelünk tölthet 1 órát. Visszamenve egészen 2kW-ot képes volt belepréselni a töltő a kocsiba. Utána kimentünk a 4-es főút melletti MOL töltőhöz, ahol gondoltam csorgatok bele pár kW-ot és visszaérünk biztonsággal Bp-re. Sajna a Plugee töltő nem működött, így a segítőkész hölgy azt mondta Cegléd a legközelebbi ahol be tudok nyomni az autóba és működik. 1-2km hatótávval érkeztünk a töltőhöz, ami utána 160kW-tal rendesen felnyomta, de azért volt izgulás.
(hozzáteszem ugyanilyen szívás ért egy egri benzinkúton, ahol szar volt a benzin amit tankoltak a kocsiba, és éppenhogy bedöcögtünk Bp-re, az volt az utolsó amikor Lukoil kútnál tankoltam).
Sokan mondják, hogy probléma az elektromos feltöltésére várakozni, nos itt egy kép ez Győr mellett M1 töltőn: hamarabb húztam fel a töltővel az autót 80% fölé, mint ahogy a 3. autó odagördült a kútoszlophoz. Addigra már elmentünk mellette. Direkt téma volt a külföldi vendégeinkkel, hogy mennyire életképes ez a dolog, ők még nem tudtak dönteni Ausztráliában melyik irányba menjenek...
20.000 EUR az most a legkisebb BYD, minden extra nélkül meg tudod venni 8.5MFt körül. Ezen túlmenően amikor olcsó elektromos kínairól beszélnek akkor a Kínában kapható autók ottani ára kerül szóba, ami 50-60%-a az európai áraknak. De egy VW, BMW is annyival olcsóbb ott, na ezért teszek magasan az EU gyártókra, megérdemlik ha megeszik amit főztek :)
Most éppen egy új Y vagy BYD Sealion 7 között hezitálok, vagy a 100km-t elektromosan tudó Volvo hibriden. Annyi nekem többnyire elég egy nap. Amikor meg nagyon mennem kell, akkor 1200km, és macerás a pályázás miatti 3-4 töltés vs. 2 tankolás. Még rágom a gittet egyelőre :)
+ hozzátenném van egy érdekes faktora az elektromos autózásnak: baromira nyugodt vagyok az autóban. Nem tudom, hogy az elektroszmog szedál-e le annyira, de teljesen máshogy közlekedem velük. És magam is jobban érzem amikor kiszállok.
+ otthon tudom tölteni, és azért az egy jó érzés bármikor bárhová el tudok indulni teljesen feltöltve... benzines autómnál sokszor volt már olyan, hogy már baromira nem volt kedvem este bemenni még a kútra is, így reggel másnap kúton kellett kezdenem. Ez nagy különbség.
+ üzemeltetési költség: töredéke az elektromos. Akkuhibát nyugodtan el lehet felejteni. Aki cserél általában azért, mert még nagyobb hatótávokkal és jobb autók jönnek ki (kb. mint a mobiltelefonok). És már cellákra van bontva az akkupakk, tehát elég csak meghibásodott cellákat cserélni. És nem kell az 5 éven belüli több milliós rémhíreknek felülni. Nekem inkább rémhír, hogy a V8 felújítására kapott ajánlatt kompletten 8MFt
néhány gyakorlati tapasztalat, én múlt hét végén adtam le a Model Y-t amit használtam. Cégünknél van még BYD Seal több, mint 1 éve.
A BYD vs. TESLA vitába most nem mennék bele. Inkább azt mondanám, hogy a Tesla a BYD-hoz képest fapad. Ez a lényege is valahol, hogy minden be van zsúfolva egy nagy kijelzőbe és szoftverkörnyezetbe. Nekem különösebb gondom nem volt vele, de olyan érzés, mintha az íróasztalnál ülnék. A Tesla Supercharger fantasztikusan működik, pofon egyszerű, 140 Ft/kW áron töltöttem az autót, amíg van pénz előre feltöltve, addig olyan egyszerűen működik mintha tankolnál, rányomod és már tölt is, közben mutatja Ft-ra pontosan és kW-ra mennyit nyom bele. 300km-t nyomtam bele kemény 4500 Ft körül... Ha otthon töltöd, akkor ennek a fele lesz (ahogy a BYD is).
A BYD-nál amikor először egy éve beleültünk és elkezdtünk menni vele azért felakadt a szemöldökünk. Minden patent volt benne. Így 1 év távlatában semmi nem változott, nincs lötyögés, zörgés. 5 év múlva? Talán már lesz... de 5 év múlva lötyög és zörög az EQE Merci is.
Negatív dolog: Kelet-Magyarországon a töltőhálózat messze nem annyira frankó, mint az ország más részein. Múlt héten volt az első, hogy belefutottam, de mégis megtörtént: Karcag egyik töltőjére felraktam az autómat, amíg ebédelünk tölthet 1 órát. Visszamenve egészen 2kW-ot képes volt belepréselni a töltő a kocsiba. Utána kimentünk a 4-es főút melletti MOL töltőhöz, ahol gondoltam csorgatok bele pár kW-ot és visszaérünk biztonsággal Bp-re. Sajna a Plugee töltő nem működött, így a segítőkész hölgy azt mondta Cegléd a legközelebbi ahol be tudok nyomni az autóba és működik. 1-2km hatótávval érkeztünk a töltőhöz, ami utána 160kW-tal rendesen felnyomta, de azért volt izgulás.
(hozzáteszem ugyanilyen szívás ért egy egri benzinkúton, ahol szar volt a benzin amit tankoltak a kocsiba, és éppenhogy bedöcögtünk Bp-re, az volt az utolsó amikor Lukoil kútnál tankoltam).
Sokan mondják, hogy probléma az elektromos feltöltésére várakozni, nos itt egy kép ez Győr mellett M1 töltőn: hamarabb húztam fel a töltővel az autót 80% fölé, mint ahogy a 3. autó odagördült a kútoszlophoz. Addigra már elmentünk mellette. Direkt téma volt a külföldi vendégeinkkel, hogy mennyire életképes ez a dolog, ők még nem tudtak dönteni Ausztráliában melyik irányba menjenek...
20.000 EUR az most a legkisebb BYD, minden extra nélkül meg tudod venni 8.5MFt körül. Ezen túlmenően amikor olcsó elektromos kínairól beszélnek akkor a Kínában kapható autók ottani ára kerül szóba, ami 50-60%-a az európai áraknak. De egy VW, BMW is annyival olcsóbb ott, na ezért teszek magasan az EU gyártókra, megérdemlik ha megeszik amit főztek :)
Most éppen egy új Y vagy BYD Sealion 7 között hezitálok, vagy a 100km-t elektromosan tudó Volvo hibriden. Annyi nekem többnyire elég egy nap. Amikor meg nagyon mennem kell, akkor 1200km, és macerás a pályázás miatti 3-4 töltés vs. 2 tankolás. Még rágom a gittet egyelőre :)
+ hozzátenném van egy érdekes faktora az elektromos autózásnak: baromira nyugodt vagyok az autóban. Nem tudom, hogy az elektroszmog szedál-e le annyira, de teljesen máshogy közlekedem velük. És magam is jobban érzem amikor kiszállok.
+ otthon tudom tölteni, és azért az egy jó érzés bármikor bárhová el tudok indulni teljesen feltöltve... benzines autómnál sokszor volt már olyan, hogy már baromira nem volt kedvem este bemenni még a kútra is, így reggel másnap kúton kellett kezdenem. Ez nagy különbség.
+ üzemeltetési költség: töredéke az elektromos. Akkuhibát nyugodtan el lehet felejteni. Aki cserél általában azért, mert még nagyobb hatótávokkal és jobb autók jönnek ki (kb. mint a mobiltelefonok). És már cellákra van bontva az akkupakk, tehát elég csak meghibásodott cellákat cserélni. És nem kell az 5 éven belüli több milliós rémhíreknek felülni. Nekem inkább rémhír, hogy a V8 felújítására kapott ajánlatt kompletten 8MFt

Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3748
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 868
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Zöld topik
Nezegettem ezeket a villanyautokat es azon belul a BYD kinai markat de hat semmivel sem olcsobbak, mintha Teslat vennek. Van egy ami 29 ezer eurotol indul de a tobbi mind 40 ezer euro es felette. Nem ugy volt, hogy 20 ezer korul mar lehet venni? Na meg olyan is erdekelne, hogy mennyire megbizhatoak ezek a kinai autok? En egy motoros uzletben dolgozom es teljesen atalltunk a kinai motorokra de minel tobbet adunk el belluk annal tobb a reklamacio. Amig pl egy Kawasaki-ba csak benzint meg olajacseret teszel addig a kinait visszahozzak fel evente, hogy valami gond van. Irjak, hogy BMW motor van benne meg bla bla de ez egy akkora fas...ag.
Amugy nagyon tetszenek ezek BYD-ek de ha mar ennyibe kerul akkor inkabb vennek Tesla-t. Valahogy jobban megbizok az amerikai markaban bar arrol is olvastam parszor, hogy hibasodnak.
Es megegy kerdes, igaz az, hogy az akugyarak tenyleg rengeteg vizet fogyasztanak ami aztan nem kerul vissza a folyoba? Face-en megy mindenfele hir, mar nem tudom mi az igaz. Emberek is elteroen nyilatkoznak rola a forumokon. Most akkor kinek lehet hinni...
Most neztem a 30 es 40 ezer euro koruliek hybridek, szoval ami elektromos az 45 ezer eurotol kezdodik.
Amugy nagyon tetszenek ezek BYD-ek de ha mar ennyibe kerul akkor inkabb vennek Tesla-t. Valahogy jobban megbizok az amerikai markaban bar arrol is olvastam parszor, hogy hibasodnak.
Es megegy kerdes, igaz az, hogy az akugyarak tenyleg rengeteg vizet fogyasztanak ami aztan nem kerul vissza a folyoba? Face-en megy mindenfele hir, mar nem tudom mi az igaz. Emberek is elteroen nyilatkoznak rola a forumokon. Most akkor kinek lehet hinni...
Most neztem a 30 es 40 ezer euro koruliek hybridek, szoval ami elektromos az 45 ezer eurotol kezdodik.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
Re: Zöld topik
Tényleg igazad van. Mint Svédországban novemberben. Pedig Angelholm a déli csücsök.Luxor Audio írta: ↑2025.07.09., szer. 17:1110 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.

- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15739
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11017
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
10 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.
Re: Zöld topik
Hát amikor néztem akkor délelőtt volt - azt is kiírta - 9 óra valamennyi.Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 16:43"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 16:36Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
Engem is meglepett az adat, de a hírek ezt mondják. 30e hektár kb egy Budapestnyi méret és a tavalyi nagy spanyol erdőtűzben érintett terület fele. Idén megdőlhet az európai rekord.
Illően tudtam, de nem volt éjszaka ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15739
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11017
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Nem állítottam, hogy ott nyár van éppen.

-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 263
- Csatlakozott: 2024.10.16., szer. 13:18
- Értékelés: 46
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 15:56Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Ki állította, hogy csak nyáron van erdőtűz?

Kár ezen rugóznod, a lényeg, hogy ott nem nyár van.
Sok erdőtűz gyújtogatás miatt keletkezik, hanyagságból vagy épp ingatlanspekulánsok miatt (görögöknél).
Már a B oldal forog így 60 felett...