Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6208
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7698
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Szóval a még nem használt KMC láncot beáztattam Muc off drivetrain cleaner-be. Biológiailag lebomló anyag és nagyon hatásos, persze árban sem egy sima benzin. Nyilván az áztatás elején meg a végén ráztam a szószos üvegben. Utána vízzel csap alatt kimostam a láncból a maradékát, hagytam megszáradni felakasztva, majd denaturált szeszbe áztattam és persze ráztam az üvegben, gyönyörű tiszta maradt a denszesz. Aztán egy sima edényben tűzhelyen 1-es fokozaton elkezdtem melegíteni a waxot és a láncot együtt, a hőtől tágul kicsit a lánc még, beáztattam a waxba hogy ellepje, közben időnként a dróttal mozgattam a láncot a waxban, majd kiakasztottam csepegni. Ez nem lesz kihűlés után annyira rettenet merev, mint egy sima paraffinwax után, könnyebb betörni a láncot. Utána szemenként átmozgattam és felraktam. Hogy milyen lesz, meg mennyire lesz tartós, nem tudom. Ha beválik, jön a többi lánc is. A wax Absolute Black Graphene típus. Kegyetlenül tapad egyébként.
. . . .
. . . .
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2120
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1324
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Haverról van szó; sok év óta együtt tekerünk. Jobban megbízok a szakértelmében, mint a - nem létező

Ennek apropóján egy 10 éve, a Zselic lábánál készült fotó a csapatról (illetve annak egy részéről, ha jól látom, itt még mindenki 26-ossal, az e-bike-os "bomlasztók"


- Csatolmányok
-
- Zselic.jpg (118.17 KiB) Megtekintve 777 alkalommal
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2120
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1324
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Számból vetted ki a szót... Emellett "sima" csípőfogóval, vasfűrészlappal, stb. vágva a bowdenházat kissé össze is nyomhatod, ráadásul befelé sorjás is lehet; egyik sem egy új bowden barátja.pärt írta: ↑2023.04.07., pén. 08:27...fontos, hogy a vágás felülete viszonylag ép, egyenletes legyen, másképp használat közben enyhén csökkeni fog a hossz, ahogy nyomás alatt az egyenetlenre vágott bowdenház végére szép lassan csúszik rá a kupak. Ez viszont egy elég jó fogót feltètelez, ami nélkül tényleg csak gyilkolászni lehet a bowdenházat. Ennek hiányában alternatív megoldás: köszörűkorong sarkához 45°-ban tartva, érzéssel körbeforgatva nagyon szépen le lehet vágni, de ehhez biztos kéz, meg némi érzék szükséges.
Nem tudom, ez milyen (lehet venni sokkal drágábban is...

Ja, még valami: ha vázon belül vezetett bowdenjeid vannak, először az új bowdenházba már behúzott új bowdent dugd át a régi bowdenházon és csak ezután húzd ki a vázból, az új bowdenházat ezzel együtt betolva. Ellenkező esetben jól el lehet szöszmötölni a "kijárat" keresésével (bár az is lehet, hogy a modernebb bringákon ezt már megoldották máshogyan

Online
Ezt a kúpos véget nem teljesen értem. Ha azt kérded, hogy lehet-e a bowdenházat a zárókupak nélkül használni: nem, mindenképp kell kupak, és fontos, hogy a vágás felülete viszonylag ép, egyenletes legyen, másképp használat közben enyhén csökkeni fog a hossz, ahogy nyomás alatt az egyenetlenre vágott bowdenház végére szép lassan csúszik rá a kupak. Ez viszont egy elég jó fogót feltètelez, ami nélkül tényleg csak gyilkolászni lehet a bowdenházat. Ennek hiányában alternatív megoldás: köszörűkorong sarkához 45°-ban tartva, érzéssel körbeforgatva nagyon szépen le lehet vágni, de ehhez biztos kéz, meg némi érzék szükséges.
- pärt
- Őslakos
- Hozzászólások: 4005
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5105
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nem olyan vészes ez, leírni tovább tart, mint megcsinálni.
Ezt a kúpos véget nem teljesen értem. Ha azt kérded, hogy lehet-e a bowdenházat a zárókupak nélkül használni: nem, mindenképp kell kupak, és fontos, hogy a vágás felülete viszonylag ép, egyenletes legyen, másképp használat közben enyhén csökkeni fog a hossz, ahogy nyomás alatt az egyenetlenre vágott bowdenház végére szép lassan csúszik rá a kupak. Ez viszont egy elég jó fogót feltètelez, ami nélkül tényleg csak gyilkolászni lehet a bowdenházat. Ennek hiányában alternatív megoldás: köszörűkorong sarkához 45°-ban tartva, érzéssel körbeforgatva nagyon szépen le lehet vágni, de ehhez biztos kéz, meg némi érzék szükséges.
Re: Kerékpározás
Köszi!pärt írta: ↑2023.04.06., csüt. 21:361. Bowdenházat ellenőrizd, hogy simán csúszkál-e benne a szál. Ha akad, csere az is.lacee írta: ↑2023.04.06., csüt. 20:11Ma szerelnem kellett,a kedves párom bringáját,hátsó váltó és a lánc is elhajlott….kuka![]()
Shimano Tourney volt,de Sunrace-t kaptam csak.Felszereltem még sosem csináltam ilyen cserét,aztán egyszer váltott rendesen egyszer meg semmit,rájöttem,hogy xar a bovden fel vannak szaladva a szálak.
Kérdés:
Gondolom lehet csomagban kapni első-hátsó bovdent,elől és hátul van bovden ház,gondolom azokba vissza lehet fűzni nem kell kicserélnem.A váltóba ha befűzöm elől és hatul akkor milyen pozícióba legyen a váltó, lent-fent,váltókar is merre legyen?
Valami Youtube video esetleg?
2. Először a váltó végállásait ellenőrizd, ezt legkönnyebb még lánc nélkül. A görgőnek egy vonalban kell lennie a legkisebb és legnagyobb lánckerekekkel. A végállás állító csavarjaival finoman beszabályozható. Külső pozícióba a váltó rugója húzza ki, a legnagyobb kerékhez pedig kézzel betolod és ellenőrzöd illetve állítod, hogy egy síkban legyenek.
3. A váltókart a legnehezebb fokozatba állítod, a váltótesten pedig ellenőrzöd, hogy a bowden feszítőcsavarja teljesen legyen betekerve. A befűzött bowdent elég kézzel megfeszítve tartanod, míg a rögzítőcsavarját meghúzod.
4. Utána a bowden feszítőcsavarját kezded kitekerni addig, hogy a bowden már érezhetően feszülni kezdjen így "üresben", azaz váltás nélküli állapotban is. Ekkor a hajtókart folyamatosan tekerve egyet felváltasz. Ha azonnal felrakja az eggyel nagyobb kerékre, akkor leváltva ellenőrzöd, hogy a leváltás is simán akadozás nélkül megy-e. A ha ez késlekedéssel vagy egyáltalán nem következik be, akkor túl lett tekerve a bowdenfeszítő, kicsit lazítani kell (befele tekerni). Hasonlóan a felváltásnál, ha az is ugrálva, akadozva történik, akkor szintén állítani kell, csak itt pont fordítva: kicsit feszíteni kell (kifele tekerni). A feszesség állítását kis lépésekben végezd, egyszerre csak egy-egy kattanásnyit tekerj.
Nem néztem végig, de komoly cég, biztos megbízható video:
https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY
Jaajjjj,kedvem támadt szervizbe menni

A bovden háznak simán lehetnek a végek ha méretre vágom? Most kúpos a vége,vagy van a szetthez vég is,fel van rojtosodva a bovden lehet marad abba is,de majd tesztelem.
Re: Kerékpározás
ez így már-már szentimentális, de, jaAAttila írta: ↑2023.04.06., csüt. 22:32Ákos,nyugodtan írhatsz ilyenekről. Tudjuk,hogy amit a verseny miatt csinálunk, az teljességgel egészségtelen. Viszont már Revi sem versenyez és teljesen másképp teker,táplálkozik, a többiek szintén. Elsősorban egészség megőrzés a cél. Fizikai és mentális teljesítőképességünk növelése a cél, hogy 60-70+ is fittnek érezzük magunkat.

én tudom mit csináltám, hogy lehetőleg mindig elől legyek, és tudom, mi a böjtje. Sebinek jó meglátásai vannak és ezt mindenki megfelelően be tudja ileszteni a saját kis számegyenesére. Egy biztos, a versenysport és az egészséges táplálkozás a két ellenpóluson van. ha létezik még egyáltalán egészséges táplálkozás.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Ákos,nyugodtan írhatsz ilyenekről. Tudjuk,hogy amit a verseny miatt csinálunk, az teljességgel egészségtelen. Viszont már Revi sem versenyez és teljesen másképp teker,táplálkozik, a többiek szintén. Elsősorban egészség megőrzés a cél. Fizikai és mentális teljesítőképességünk növelése a cél, hogy 60-70+ is fittnek érezzük magunkat.
Re: Kerékpározás
egyébként edzésen főleg nem érdemes. egyrészt azért, mert, másrészt a szervezet megszokja és versenyen már nem hozza az elvárt hatást, cserébe majd minden nap mérgezed magad.asebestyen írta: ↑2023.04.06., csüt. 22:09Ne is! Ha rajtam múlna, betiltanám az ilyen marhaságokat.![]()
![]()
![]()
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
azér azt megnéztem volna, ha megjelensz egy ilyen pakkal edzésen

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
szerintem nyugodtan betehetedasebestyen írta: ↑2023.04.06., csüt. 21:59Hááát srácok... táplálkozási, ásványi anyag pótlási, frissítési tanácsokért lehet máshová megyek...![]()
Erről értekeztem picit, de kitöröltem, nem kívánok evangelizálni senkit, pláne kéretlenül. ( fejlődök
)
Viszont holnap Pärt láncwaxoló útjára lépek.![]()
Új latex belső az első keréken, láncbeesés-gátló installálva, teljes hajtásrendszer elpucolva, várják a waxolt láncot. A KMC-t teszem meg kísérleti báránynak.![]()



avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- pärt
- Őslakos
- Hozzászólások: 4005
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5105
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Én mozarellás, paradicsomos, salátás ciabattát szoktam vinni nagyobb útra. 

Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6208
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7698
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Ne is! Ha rajtam múlna, betiltanám az ilyen marhaságokat.



Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Re: Kerékpározás
belenéztem, elég jól szemlélteti a dolgokat. ami kimaradt az 5ös feleltből, hogy a határolócsavarokat beállítás után finomítani kell. Az se baj, ha alsó fokozatban a határoló tartja a váltót és nem a bowden, de azt majd ha eddig megvan, pontosítjátokpärt írta: ↑2023.04.06., csüt. 21:361. Bowdenházat ellenőrizd, hogy simán csúszkál-e benne a szál. Ha akad, csere az is.lacee írta: ↑2023.04.06., csüt. 20:11Ma szerelnem kellett,a kedves párom bringáját,hátsó váltó és a lánc is elhajlott….kuka![]()
Shimano Tourney volt,de Sunrace-t kaptam csak.Felszereltem még sosem csináltam ilyen cserét,aztán egyszer váltott rendesen egyszer meg semmit,rájöttem,hogy xar a bovden fel vannak szaladva a szálak.
Kérdés:
Gondolom lehet csomagban kapni első-hátsó bovdent,elől és hátul van bovden ház,gondolom azokba vissza lehet fűzni nem kell kicserélnem.A váltóba ha befűzöm elől és hatul akkor milyen pozícióba legyen a váltó, lent-fent,váltókar is merre legyen?
Valami Youtube video esetleg?
2. Először a váltó végállásait ellenőrizd, ezt legkönnyebb még lánc nélkül. A görgőnek egy vonalban kell lennie a legkisebb és legnagyobb lánckerekekkel. A végállás állító csavarjaival finoman beszabályozható. Külső pozícióba a váltó rugója húzza ki, a legnagyobb kerékhez pedig kézzel betolod és ellenőrzöd illetve állítod, hogy egy síkban legyenek.
3. A váltókart a legnehezebb fokozatba állítod, a váltótesten pedig ellenőrzöd, hogy a bowden feszítőcsavarja teljesen legyen betekerve. A befűzött bowdent elég kézzel megfeszítve tartanod, míg a rögzítőcsavarját meghúzod.
4. Utána a bowden feszítőcsavarját kezded kitekerni addig, hogy a bowden már érezhetően feszülni kezdjen így "üresben", azaz váltás nélküli állapotban is. Ekkor a hajtókart folyamatosan tekerve egyet felváltasz. Ha azonnal felrakja az eggyel nagyobb kerékre, akkor leváltva ellenőrzöd, hogy a leváltás is simán akadozás nélkül megy-e. A ha ez késlekedéssel vagy egyáltalán nem következik be, akkor túl lett tekerve a bowdenfeszítő, kicsit lazítani kell (befele tekerni). Hasonlóan a felváltásnál, ha az is ugrálva, akadozva történik, akkor szintén állítani kell, csak itt pont fordítva: kicsit feszíteni kell (kifele tekerni). A feszesség állítását kis lépésekben végezd, egyszerre csak egy-egy kattanásnyit tekerj.
Nem néztem végig, de komoly cég, biztos megbízható video:
https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY

minnyuk én használok a kormánynál is finomállítót. egyrészt a hátsó kis csavargatós "digitális", míg elől analóg, meg terhelésen jobb beállítani, de ezek már csak a túlfeszített gondolatok

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Elég elrettentő az a címke a beta fuel hátuljánasebestyen írta: ↑2023.04.06., csüt. 21:59Hááát srácok... táplálkozási, ásványi anyag pótlási, frissítési tanácsokért lehet máshová megyek...![]()
Erről értekeztem picit, de kitöröltem, nem kívánok evangelizálni senkit, pláne kéretlenül. ( fejlődök
)
Viszont holnap Pärt láncwaxoló útjára lépek.![]()
Új latex belső az első keréken, láncbeesés-gátló installálva, teljes hajtásrendszer elpucolva, várják a waxolt láncot. A KMC-t teszem meg kísérleti báránynak.![]()

De nem is fogyasztok ilyeneket az edzéseken,hétköznapokon.
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6208
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7698
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Hááát srácok... táplálkozási, ásványi anyag pótlási, frissítési tanácsokért lehet máshová megyek...
Erről értekeztem picit, de kitöröltem, nem kívánok evangelizálni senkit, pláne kéretlenül. ( fejlődök
)
Viszont holnap Pärt láncwaxoló útjára lépek.
Új latex belső az első keréken, láncbeesés-gátló installálva, teljes hajtásrendszer elpucolva, várják a waxolt láncot. A KMC-t teszem meg kísérleti báránynak.



Viszont holnap Pärt láncwaxoló útjára lépek.

Új latex belső az első keréken, láncbeesés-gátló installálva, teljes hajtásrendszer elpucolva, várják a waxolt láncot. A KMC-t teszem meg kísérleti báránynak.

Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Online
- pärt
- Őslakos
- Hozzászólások: 4005
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5105
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nálam ez nem menne. Genetikusan kódolt bizalmatlanság és némi keserű tapasztat miatt elég hamar kialakult nálam a kontrollmánia. Megenne az ideg, hogy más matat a technikán, amin az életem múlik. Nem biztos, hogy a szerelő tudatában van, mekkora értéket képviselek.Rotox írta: ↑2023.04.06., csüt. 21:12
Az én módszerem: mindent felszerelek a brinyóra, nyeregcsövet, nyerget, kormányt, stucnit, fékkarokat, stb. beállítom magamra, majd az összes bovdent befűzöm (lazára).
Utána meg jól elviszem a bringaboltos haveromhoz beállítani a váltókat és fékeket.Lehet röhögni.
Ui.: lelkes fiatalként viszont még centrírozni is próbáltam, úgy emlékszem, mire oldalirányban jó lett, szép tojás lett a körből...![]()

Re: Kerékpározás
Rotox írta: ↑2023.04.06., csüt. 21:12Az én módszerem: mindent felszerelek a brinyóra, nyeregcsövet, nyerget, kormányt, stucnit, fékkarokat, stb. beállítom magamra, majd az összes bovdent befűzöm (lazára).
Utána meg jól elviszem a bringaboltos haveromhoz beállítani a váltókat és fékeket.Lehet röhögni.
Ui.: lelkes fiatalként viszont még centrírozni is próbáltam, úgy emlékszem, mire oldalirányban jó lett, szép tojás lett a körből...![]()

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
2. Először a váltó végállásait ellenőrizd, ezt legkönnyebb még lánc nélkül. A görgőnek egy vonalban kell lennie a legkisebb és legnagyobb lánckerekekkel. A végállás állító csavarjaival finoman beszabályozható. Külső pozícióba a váltó rugója húzza ki, a legnagyobb kerékhez pedig kézzel betolod és ellenőrzöd illetve állítod, hogy egy síkban legyenek.
3. A váltókart a legnehezebb fokozatba állítod, a váltótesten pedig ellenőrzöd, hogy a bowden feszítőcsavarja teljesen legyen betekerve. A befűzött bowdent elég kézzel megfeszítve tartanod, míg a rögzítőcsavarját meghúzod.
4. Utána a bowden feszítőcsavarját kezded kitekerni addig, hogy a bowden már érezhetően feszülni kezdjen így "üresben", azaz váltás nélküli állapotban is. Ekkor a hajtókart folyamatosan tekerve egyet felváltasz. Ha azonnal felrakja az eggyel nagyobb kerékre, akkor leváltva ellenőrzöd, hogy a leváltás is simán akadozás nélkül megy-e. A ha ez késlekedéssel vagy egyáltalán nem következik be, akkor túl lett tekerve a bowdenfeszítő, kicsit lazítani kell (befele tekerni). Hasonlóan a felváltásnál, ha az is ugrálva, akadozva történik, akkor szintén állítani kell, csak itt pont fordítva: kicsit feszíteni kell (kifele tekerni). A feszesség állítását kis lépésekben végezd, egyszerre csak egy-egy kattanásnyit tekerj.
Nem néztem végig, de komoly cég, biztos megbízható video:
https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY
- pärt
- Őslakos
- Hozzászólások: 4005
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5105
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
1. Bowdenházat ellenőrizd, hogy simán csúszkál-e benne a szál. Ha akad, csere az is.lacee írta: ↑2023.04.06., csüt. 20:11Ma szerelnem kellett,a kedves párom bringáját,hátsó váltó és a lánc is elhajlott….kuka![]()
Shimano Tourney volt,de Sunrace-t kaptam csak.Felszereltem még sosem csináltam ilyen cserét,aztán egyszer váltott rendesen egyszer meg semmit,rájöttem,hogy xar a bovden fel vannak szaladva a szálak.
Kérdés:
Gondolom lehet csomagban kapni első-hátsó bovdent,elől és hátul van bovden ház,gondolom azokba vissza lehet fűzni nem kell kicserélnem.A váltóba ha befűzöm elől és hatul akkor milyen pozícióba legyen a váltó, lent-fent,váltókar is merre legyen?
Valami Youtube video esetleg?
2. Először a váltó végállásait ellenőrizd, ezt legkönnyebb még lánc nélkül. A görgőnek egy vonalban kell lennie a legkisebb és legnagyobb lánckerekekkel. A végállás állító csavarjaival finoman beszabályozható. Külső pozícióba a váltó rugója húzza ki, a legnagyobb kerékhez pedig kézzel betolod és ellenőrzöd illetve állítod, hogy egy síkban legyenek.
3. A váltókart a legnehezebb fokozatba állítod, a váltótesten pedig ellenőrzöd, hogy a bowden feszítőcsavarja teljesen legyen betekerve. A befűzött bowdent elég kézzel megfeszítve tartanod, míg a rögzítőcsavarját meghúzod.
4. Utána a bowden feszítőcsavarját kezded kitekerni addig, hogy a bowden már érezhetően feszülni kezdjen így "üresben", azaz váltás nélküli állapotban is. Ekkor a hajtókart folyamatosan tekerve egyet felváltasz. Ha azonnal felrakja az eggyel nagyobb kerékre, akkor leváltva ellenőrzöd, hogy a leváltás is simán akadozás nélkül megy-e. A ha ez késlekedéssel vagy egyáltalán nem következik be, akkor túl lett tekerve a bowdenfeszítő, kicsit lazítani kell (befele tekerni). Hasonlóan a felváltásnál, ha az is ugrálva, akadozva történik, akkor szintén állítani kell, csak itt pont fordítva: kicsit feszíteni kell (kifele tekerni). A feszesség állítását kis lépésekben végezd, egyszerre csak egy-egy kattanásnyit tekerj.
Nem néztem végig, de komoly cég, biztos megbízható video:
https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pärt 2023.04.06., csüt. 21:41-kor.
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2120
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1324
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Az én módszerem

Utána meg jól elviszem a bringaboltos haveromhoz beállítani a váltókat és fékeket.


Ui.: lelkes fiatalként viszont még centrírozni is próbáltam, úgy emlékszem, mire oldalirányban jó lett, szép tojás lett a körből...

Re: Kerékpározás
Re: Kerékpározás
találtam régi fotót a téli éléskamráról. ezen ottvan az almás Optonia, szerintem ez ugyanaz. ez nagyon jó volt, de a mai ára kicsit megijeszt

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Köszi!revox írta: ↑2023.04.06., csüt. 20:42csak a belsőt kell cserlélni, csak meg kell nézni milyen a feje a váltókarnál. de a váltóbowdené áltakában kisebb,mint a fékbowdené.lacee írta: ↑2023.04.06., csüt. 20:11Ma szerelnem kellett,a kedves párom bringáját,hátsó váltó és a lánc is elhajlott….kuka![]()
Shimano Tourney volt,de Sunrace-t kaptam csak.Felszereltem még sosem csináltam ilyen cserét,aztán egyszer váltott rendesen egyszer meg semmit,rájöttem,hogy xar a bovden fel vannak szaladva a szálak.
Kérdés:
Gondolom lehet csomagban kapni első-hátsó bovdent,elől és hátul van bovden ház,gondolom azokba vissza lehet fűzni nem kell kicserélnem.A váltóba ha befűzöm elől és hatul akkor milyen pozícióba legyen a váltó, lent-fent,váltókar is merre legyen?
Valami Youtube video esetleg?
beállítani... tyű... hátul viszonylag egyszerűbb elmondani, mert leváltod legalura, aztán oda befűzöd, kicsit benyomod a váltót, lazán meghúzod és ha lent megáll és húzza, akkorjó vagy, finomállítóval pontosítod. első ugyanez, de az macerásabb. de elsőre el fogsz vele játszani sokáig![]()
ha nálatok van szerviz, jobban jársz. Ha elhozod, megcsináljuk.
Áááá,itt szerviz,jelzem ha nem boldogulok.
Bovdent még nem vettem meg,nem tudom most,hogy lesznek nyitva…
Re: Kerékpározás
csak a belsőt kell cserlélni, csak meg kell nézni milyen a feje a váltókarnál. de a váltóbowdené áltakában kisebb,mint a fékbowdené.lacee írta: ↑2023.04.06., csüt. 20:11Ma szerelnem kellett,a kedves párom bringáját,hátsó váltó és a lánc is elhajlott….kuka![]()
Shimano Tourney volt,de Sunrace-t kaptam csak.Felszereltem még sosem csináltam ilyen cserét,aztán egyszer váltott rendesen egyszer meg semmit,rájöttem,hogy xar a bovden fel vannak szaladva a szálak.
Kérdés:
Gondolom lehet csomagban kapni első-hátsó bovdent,elől és hátul van bovden ház,gondolom azokba vissza lehet fűzni nem kell kicserélnem.A váltóba ha befűzöm elől és hatul akkor milyen pozícióba legyen a váltó, lent-fent,váltókar is merre legyen?
Valami Youtube video esetleg?
beállítani... tyű... hátul viszonylag egyszerűbb elmondani, mert leváltod legalura, aztán oda befűzöd, kicsit benyomod a váltót, lazán meghúzod és ha lent megáll és húzza, akkorjó vagy, finomállítóval pontosítod. első ugyanez, de az macerásabb. de elsőre el fogsz vele játszani sokáig

ha nálatok van szerviz, jobban jársz. Ha elhozod, megcsináljuk.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
elindult ez már egyszer, aztán elment aludni. biztos a villanyhullám és rejtett bowden elvitte, most jöhetVinkler írta: ↑2023.04.06., csüt. 19:07Lehet asebestyent is figyelik. Új őrület van kibontakozóban, tyre pressure management.![]()
https://www.team-dsm.com/atmoz-pr/?fbcl ... QdTh1Oc0oY
.
.
.
2A6DC193-FB29-4814-98B5-ABAF116326C3.jpeg

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Mutatom mi van a beta fuelben (nem véletlen, hogy naponta max 3-t lehet,ajánlott
)
