Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6369
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1262
Általában a hifiről
3W-on mekkorát torzít az adott erősítő?
És a hangfal ekkora terhelés mellett?
Szerintem érzetre nem torzít akkorát mint a -70- es digit jel. Ami ha jól emlékszem 20-30 %- ra mértek valamikor a magazinban.de lehet hogy még többre.
Általában a hifiről
3W-on mekkorát torzít az adott erősítő?
És a hangfal ekkora terhelés mellett?
Egy 300W-os erősítő menyit torzít 3W-on?
Általában a hifiről
Egyet még hozzátehetek?
Amikor a 3W erősítő lényegesen jobb, mint a 200W, olyat azért ugye már hallottunk?
Akkor az eddigieket ez némileg fejreállítja.
Nem?
de ki a túró állította erre felé, hogy egy erősítő, rendszer jósági tényezője (jó hangúsága) kizárólag a csúcs teljesítmény nagyságával lenne arányos?
Már megint, vagy még mindig megy a maszatolás. Mire vezet ez? Egybites fejeket nevel csupán.
- DHT1
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 450
- Csatlakozott: 2016.04.06., szer. 08:32
- Értékelés: 162
- Tartózkodási hely: Budaörs
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
Ez kicsit megint mellébeszélés.
A digitálisan lejátszott jel mekkora torzítású?!
3w-os erősítő 94dB- es dobozokkal?
Hajtva , dinamikus zenékkel......
3W-on mekkorát torzít az adott erősítő?És a hangfal ekkora terhelés mellett?
72audio.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6369
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1262
Általában a hifiről
1. A kérdés akadémikus, ugye Te is tudod! A 0dBFs-hez képest -60-70 dB gyakorlatilag a környezeti zajba merül, különösen átlagos zenehallgató környezetet feltételezve. Egyébként meg Red Book CD felbontás esetén, megfelelően alkalmazott dithering mellett meglepődnél, hogy mennyire elhanyagolható. Például egy tisztességesen megépített DAC esetén, mint mondjuk a Prism Callia 0,22% -60dB-nél (ez praktikusan a 16-bittel elérhető minimum, 24-biten már 0,035% - H-Fi World 2016 november, 41.old.)
2. Lehet, megfelelő körülmények között (például kemelkedően nagy érzékenységű hangfalat hajtva) és nem utolsósorban dinamikailag kevésbé megterhelő zenéket hallgatva.
Ez kicsit megint mellébeszélés.
A digitálisan lejátszott jel mekkora torzítású?!
3w-os erősítő 94dB- es dobozokkal?
Hajtva , dinamikus zenékkel......
Online
2 kérdésem lenne. Mekkora a -60,-70 dB digitális hang torzítása?
3 w-os erősítő nem is lehet jó hangú?!
1. A kérdés akadémikus, ugye Te is tudod! A 0dBFs-hez képest -60-70 dB gyakorlatilag a környezeti zajba merül, különösen átlagos zenehallgató környezetet feltételezve. Egyébként meg Red Book CD felbontás esetén, megfelelően alkalmazott dithering mellett meglepődnél, hogy mennyire elhanyagolható. Például egy tisztességesen megépített DAC esetén, mint mondjuk a Prism Callia 0,22% -60dB-nél (ez praktikusan a 16-bittel elérhető minimum, 24-biten már 0,035% - H-Fi World 2016 november, 41.old.)
2. Lehet, megfelelő körülmények között (például kemelkedően nagy érzékenységű hangfalat hajtva) és nem utolsósorban dinamikailag kevésbé megterhelő zenéket hallgatva.
Általában a hifiről
2 kérdésem lenne. Mekkora a -60,-70 dB digitális hang torzítása?
3 w-os erősítő nem is lehet jó hangú?!
1. A kérdés akadémikus, ugye Te is tudod! A 0dBFs-hez képest -60-70 dB gyakorlatilag a környezeti zajba merül, különösen átlagos zenehallgató környezetet feltételezve. Egyébként meg Red Book CD felbontás esetén, megfelelően alkalmazott dithering mellett meglepődnél, hogy mennyire elhanyagolható. Például egy tisztességesen megépített DAC esetén, mint mondjuk a Prism Callia 0,22% -60dB-nél (ez praktikusan a 16-bittel elérhető minimum, 24-biten már 0,035% - H-Fi World 2016 november, 41.old.)
2. Lehet, megfelelő körülmények között (például kemelkedően nagy érzékenységű hangfalat hajtva) és nem utolsósorban dinamikailag kevésbé megterhelő zenéket hallgatva.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Általában a hifiről
2 kérdésem lenne. Mekkora a -60,-70 dB digitális hang torzítása?
3 w-os erősítő nem is lehet jó hangú?!
Egyet még hozzátehetek?
Amikor a 3W erősítő lényegesen jobb, mint a 200W, olyat azért ugye már hallottunk?
Akkor az eddigieket ez némileg fejreállítja.
Nem?
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6369
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1262
Általában a hifiről
Az érzékelt hangerő többnyire az átlagos hangnyomást jelenti, a hallásunk jórészt átlagol ilyen szempontból.
Egy nagy dinamikájú felvétel alapból "halk", akár jóval halkabbnak érezzük mint egy alaposan kompresszált anyagot. Az átlagosan alacsonyabb kivezérlés teszi lehetővé, hogy a nagy dinamikájú felvétel csúcsai - amelyek jóval az átlagos jelszint felett vannak - is beleférjenek az adott hangformátum jelszinttartományába.
Persze megfordítva, egy átlagosan kis kivezérlésű felvétel nem feltéten nagy dinamikájú.
( Valójában pont ez az átlagosan alacsony jelszint jelenti a nagy dinamikájú, nagy jelszint-átfogású felvételek visszaadásának egyik problémáját. Mivel a legalacsonyabb jelszintek még lejjebb kerülnek mint egyéb esetekben, így könnyen süllyedhetnek a környezeti zajszint alá, amely részben elfedi őket. Ha hangerőszabályzót feljebb tekerjük, hogy ezeket a leghalkabb hangokat is élvezni tudjuk - részleteket is érzékeljünk és nem csak egy halk gombócot, maszatot - akkor viszont a dinamikai csúcsok kerülnek nagyon magasra....és itt jönnek a 800W-ok )
2 kérdésem lenne. Mekkora a -60,-70 dB digitális hang torzítása?
3 w-os erősítő nem is lehet jó hangú?!
- charlie-obrian
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1271
- Csatlakozott: 2010.05.27., csüt. 09:45
- Értékelés: 366
Általában a hifiről
Antonio, ne tételezzük fel a lánc minden tagját ipari hulladéknak, mert sehova nem fogunk tudni konkludálni, csak buta közhelyezés lesz belőle. Normálisan megcsinált láncunk van, jó paraméterekkel rendelkező dobozokkal, jó kábelekkel. Kábelt cserélsz és megváltozik a doboz (rendszer) hangja. A mért intervallumokon belül marad (talán), de totál mást hallasz. A mért és rajzolt görbék alapján a változás nem létezik, de Te a füleddel hallod. Történt már Veled ilyen?
Nem.
"Igazán jót sajnos még nem hallottam. A mi hangszóróinknak (a Rádióban is) érdes, kemény hangjuk van. Nem adják vissza a Hi-Fi lényegét." (Varga Ferenc)
"...Hiszen ha a hangot természetes hűségében akarjuk továbbítani, akkor nem csak az alaprezgést kell továbbjuttatni, hanem az összes felhangokat is, mégpedig azzal a viszonylagos erősséggel, amivel az eredeti hangban előfordulnak. Ez roppant nehéz feladat." (Öveges József: Érdekes fizika)
Általában a hifiről
...
A kivezérlés rendkívül csekély.
Dinamika-sérült, ezt beszéltük. Ami nélkül nincs jó hang.
Az érzékelt hangerő többnyire az átlagos hangnyomást jelenti, a hallásunk jórészt átlagol ilyen szempontból.
Egy nagy dinamikájú felvétel alapból "halk", akár jóval halkabbnak érezzük mint egy alaposan kompresszált anyagot. Az átlagosan alacsonyabb kivezérlés teszi lehetővé, hogy a nagy dinamikájú felvétel csúcsai - amelyek jóval az átlagos jelszint felett vannak - is beleférjenek az adott hangformátum jelszinttartományába.
Persze megfordítva, egy átlagosan kis kivezérlésű felvétel nem feltéten nagy dinamikájú.
( Valójában pont ez az átlagosan alacsony jelszint jelenti a nagy dinamikájú, nagy jelszint-átfogású felvételek visszaadásának egyik problémáját. Mivel a legalacsonyabb jelszintek még lejjebb kerülnek mint egyéb esetekben, így könnyen süllyedhetnek a környezeti zajszint alá, amely részben elfedi őket. Ha hangerőszabályzót feljebb tekerjük, hogy ezeket a leghalkabb hangokat is élvezni tudjuk - részleteket is érzékeljünk és nem csak egy halk gombócot, maszatot - akkor viszont a dinamikai csúcsok kerülnek nagyon magasra....és itt jönnek a 800W-ok )
Online
A kivezérlés rendkívül csekély.
Dinamika-sérült,
Konkrétan a lemezt és annak kivezérlését nem ismerem, de a "rendkívül csekély" kivezérlés egyáltalán nem jelent feltétlenül "sérült dinamikát"...sőt!
Ha belegondolsz, egy igencsak erős -12dB-s kivezérlés-csökkentés is kb. 2-bit felbontás feláldozását jelenti, ami a CD 16-bites büdzséjéből sem sok, ha jobban tetszik, bőven marad 80+ dB dinamika! Cserébe viszont az egyes DAC-oknál nem kezelt túllövéses torzítás elkerülhető!
Olyan neves, a minőségre sokat adó kiadók követik ezt a példát, mint például a Reference Recordings, amelynek legendás hangmérnöke Prof. Keith Johnson. Felvételeiket hallva fülbetűnő a megszokottnál alacsonyabb jelszint.
Általában a hifiről
A kivezérlés rendkívül csekély.
Dinamika-sérült,
Konkrétan a lemezt és annak kivezérlését nem ismerem, de a "rendkívül csekély" kivezérlés egyáltalán nem jelent feltétlenül "sérült dinamikát"...sőt!
Ha belegondolsz, egy igencsak erős -12dB-s kivezérlés-csökkentés is kb. 2-bit felbontás feláldozását jelenti, ami a CD 16-bites büdzséjéből sem sok, ha jobban tetszik, bőven marad 80+ dB dinamika! Cserébe viszont az egyes DAC-oknál nem kezelt túllövéses torzítás elkerülhető!
Olyan neves, a minőségre sokat adó kiadók követik ezt a példát, mint például a Reference Recordings, amelynek legendás hangmérnöke Prof. Keith Johnson. Felvételeiket hallva fülbetűnő a megszokottnál alacsonyabb jelszint.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Általában a hifiről
Hát, ha csembaló, akkor érdemesebb inkább visszább-felé nézelődni.
London Independent Records - nem audiofil kiadó.
A kivezérlés rendkívül csekély.
Dinamika-sérült, ezt beszéltük. Ami nélkül nincs jó hang.
A gyakorlat itt teljesen mást mutat.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Úgy emlékszem, hogy ez a legnagyobb közösségi megosztón több millió embernek úgy is tetszik hogy a legalja hangminőségben hallgatják. Egyszerűen hihetetlen, hogy ezt hogyan lehet így értékelni. Vannak legendás felvételek, vannak legendás emberek. Azt gondolom, hogy pld. a korabeli felvételeken ahogy Bartók az Allegro Barbaro-t "nyomja" semmilyen hangminőséggel nem lehet felülmúlni, és ezt nem is lehet így értékelni. És nagyon-nagyon sok ilyen ember, és zene van. Kinek melyik tetszik. Eszembe sem jutna egy korabeli eredeti felvételt így értékelni.
Ha esetleg picit figyelmesebben olvastad volna, az értékelés elsősorban a Fórumtárs hangminőségre tett megjegyzésére reagált, nem az előadás művészi kvalitásaira utal, bár valóban utaltam hajszolt tempókra, mintegy magyarázatul az azokat közvetíteni képes száraz, részletező felvételre. Ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy a 81-es előadását személy szerint sokkal érettebbnek érzem, de még azt is messze felülmúlja számomra Murray Perahia. Kíváncsi lennék, ha Gould még élne és most jelenne meg ez a felvétel (nyilván korszerűbb technikával), vajon akkora klasszikussá válna-e!
Költői kérdés volt, nem vitaindító! Tiszteletben tartom azok véleményét,akik Gould fiatalos lendületű interpretációját abszolút referenciának tartják!
Egyébként csembalón nemrég ismerkedtem meg a művel az alábbi lemezről és nagyon tetszik!
És egy kicsit unortodox vonószenekari átirat lélegzetelállító hangminőségben, szintén gyakori vendég a lejátszóban (guilty pleasure ):
Általában a hifiről
Úgy emlékszem, hogy ez a legnagyobb közösségi megosztón több millió embernek úgy is tetszik hogy a legalja hangminőségben hallgatják. Egyszerűen hihetetlen, hogy ezt hogyan lehet így értékelni. Vannak legendás felvételek, vannak legendás emberek. Azt gondolom, hogy pld. a korabeli felvételeken ahogy Bartók az Allegro Barbaro-t "nyomja" semmilyen hangminőséggel nem lehet felülmúlni, és ezt nem is lehet így értékelni. És nagyon-nagyon sok ilyen ember, és zene van. Kinek melyik tetszik. Eszembe sem jutna egy korabeli eredeti felvételt így értékelni.
Ha esetleg picit figyelmesebben olvastad volna, az értékelés elsősorban a Fórumtárs hangminőségre tett megjegyzésére reagált, nem az előadás művészi kvalitásaira utal, bár valóban utaltam hajszolt tempókra, mintegy magyarázatul az azokat közvetíteni képes száraz, részletező felvételre. Ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy a 81-es előadását személy szerint sokkal érettebbnek érzem, de még azt is messze felülmúlja számomra Murray Perahia. Kíváncsi lennék, ha Gould még élne és most jelenne meg ez a felvétel (nyilván korszerűbb technikával), vajon akkora klasszikussá válna-e!
Költői kérdés volt, nem vitaindító! Tiszteletben tartom azok véleményét,akik Gould fiatalos lendületű interpretációját abszolút referenciának tartják!
Egyébként csembalón nemrég ismerkedtem meg a művel az alábbi lemezről és nagyon tetszik!
És egy kicsit unortodox vonószenekari átirat lélegzetelállító hangminőségben, szintén gyakori vendég a lejátszóban (guilty pleasure ):
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- józsibazsi
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 328
- Csatlakozott: 2016.02.13., szomb. 10:22
- Értékelés: 143
Általában a hifiről
Az igaz utat itt szinte mindenki leli...
Éljen a forradalom!
Általában a hifiről
Erről a topikról ez jutott eszembe:
"Az emberélet útjának felén
egy nagy sötétlő erdőbe jutottam,
mivel az igaz útat nem lelém."
Az igaz utat itt szinte mindenki leli...
.
- svan
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 683
- Csatlakozott: 2008.04.19., szomb. 17:57
- Értékelés: 185
- Tartózkodási hely: Debrecen
Általában a hifiről
10.000
Sztereó: TMP Ant LE Dac | Jadis DA 60 | JMlab Utopia Mini
Sztereó 2: TMP Quantic F50 | Dynaudio Confidence C1
Sztereó 2: TMP Quantic F50 | Dynaudio Confidence C1
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7186
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5244
- Tartózkodási hely: Csobánka
Általában a hifiről
A francba. Oda a szórakozás, senki sem vitatkozik. Egy ki anyázás?
Erről a topikról ez jutott eszembe:
"Az emberélet útjának felén
egy nagy sötétlő erdőbe jutottam,
mivel az igaz útat nem lelém."
- józsibazsi
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 328
- Csatlakozott: 2016.02.13., szomb. 10:22
- Értékelés: 143
Általában a hifiről
Sajnos nem volt még alkalmam élőben hallani, úgyhogy egyelőre a rendszerem hangszerhűségére kell hagyatkoznom! Mindazonáltal egy rendkívül sokarcú hangszernek hallom a felvétel alapján!
A Gould féle Goldberg variációkkal kapcsolatban: most futólag belehallgattam a 92-es Glenn Gould Edition sorozatban kiadott 20-bites remasterbe CD-ről és a rippelt változatot külső DAC-on keresztül és mindkettőn egy tonálisan magasba húzó, kissé testetlen monó zongorahangot hallok. Ugyanakkor - különösen az 50-60-as évek általános CBS hangzásának fényében (bár vannak kivételek), valamint a Gould által preferált és a variációkban sok helyütt alkalmazott igencsak hajszolt tempókat közvetíteni képes száraz hangzásnak figyelembe vételével nem vagyok arról meggyőzve, hogy nem ez áll közelebb ahhoz, ami annak idején a mesterszalagra került, mint az ami az eltelt évek alatt esetleg megszépült az emlékezetedben!
Úgy emlékszem, hogy ez a legnagyobb közösségi megosztón több millió embernek úgy is tetszik hogy a legalja hangminőségben hallgatják. Egyszerűen hihetetlen, hogy ezt hogyan lehet így értékelni. Vannak legendás felvételek, vannak legendás emberek. Azt gondolom, hogy pld. a korabeli felvételeken ahogy Bartók az Allegro Barbaro-t "nyomja" semmilyen hangminőséggel nem lehet felülmúlni, és ezt nem is lehet így értékelni. És nagyon-nagyon sok ilyen ember, és zene van. Kinek melyik tetszik. Eszembe sem jutna egy korabeli eredeti felvételt így értékelni.
Általában a hifiről
Mérni kell. Mucáj. Nálam ott a fiókban a mérőszallag. De jobb szeretek fülelni...
.
Általában a hifiről
A francba. Oda a szórakozás, senki sem vitatkozik. Egy ki anyázás?
"kis" Hanyadik sör?
.
- józsibazsi
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 328
- Csatlakozott: 2016.02.13., szomb. 10:22
- Értékelés: 143
Általában a hifiről
A francba. Oda a szórakozás, senki sem vitatkozik. Egy ki anyázás?
Online
ÍGY VAN. Ne is mondjuk, h a műszer meg tudja mondani helyettünk. Kell mérni, de a végső döntést a fülünk hozza meg. Számomra ez evidencia.
Ez pontosan így van, de szerintem ezzel senki sem vitatkozik.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14218
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9240
- Tartózkodási hely: Szentendre
Általában a hifiről
ÍGY VAN. Ne is mondjuk, h a műszer meg tudja mondani helyettünk. Kell mérni, de a végső döntést a fülünk hozza meg. Számomra ez evidencia.
Ez pontosan így van, de szerintem ezzel senki sem vitatkozik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
ÍGY VAN. Ne is mondjuk, h a műszer meg tudja mondani helyettünk. Kell mérni, de a végső döntést a fülünk hozza meg. Számomra ez evidencia.
Ezzel szerintem itt SENKI se vitatkozik.
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6199
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7686
- Tartózkodási hely: Bokod
Általában a hifiről
ÍGY VAN. Ne is mondjuk, h a műszer meg tudja mondani helyettünk. Kell mérni, de a végső döntést a fülünk hozza meg. Számomra ez evidencia.
Ezzel szerintem itt SENKI se vitatkozik.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Általában a hifiről
Hogy szubjektíve Neked átmegy-e a hangminőségi rostán, azaz tetszik-e Neked, ezt semmivel nem lehet megmérni.
ÍGY VAN. Ne is mondjuk, h a műszer meg tudja mondani helyettünk. Kell mérni, de a végső döntést a fülünk hozza meg. Számomra ez evidencia.