Ez is annak a kutyaütő Carlos Taveresnek az ámokfutása volt, akit végre eltávolítottak a Stellantis éléről. Sikerült neki olyan márkákat bedarálni kb a földig, mint a Fiat, Citroen, Alfa Romeo, Maserati, Opel, Peugeot, Chrysler, Dodge, Jeep stb. Azért kár lett volna értük, remélem az új vezetés értelmesebb döntéseket hoz és valami megmarad ezekből.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13967
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Óh, köszönöm a bókot!Aszpirin írta: ↑2025.04.01., kedd 15:42Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)

Nincs itt semmi hardcore, ez csak egy kis soft tuning, ahogy írtam is, ez nem is igazán tuning, csak motor optimalizálás, de annak nagyon jó.
Mielőtt belevágtam, előtte jól körüljártam a kérdést, hosszú heteket töltöttem az infogyűjtéssel, és az elég hamar beigazolódott, hogy idehaza ehhez is kb. mindenki ért, mint a focihoz, és sajnos sok a kókler, tehát jól meg kell gondolni, hogy ki az, akire az ember rábízza az autóját.
Végül a sok jó visszajelzés miatt, én Őket választottam.: https://rigotech.hu/
Nagy tapasztalattal, rengeteg referenciával rendelkeznek, garanciát vállalnak, gondoltam velük nem nyúlok mellé. Az is tetszett, hogy nem bocsájtkoztak féktelen ígérgetésekbe, inkább csak ezt a kb. 10%-os teljesítmény növekedést ígérték, mondván ez a tartalék minden motorban benne van, kárt nem lehet vele tenni, de már határozottan érezhető.
Akkor(7,5 éve) tőlük kaptam a legdrágább ajálatot(140e), de korrekt szolgáltatást is. Ahogy írtam, 3 év garancia, egy komplett mérési jegyzőkönyv, tanusítvány, és a szerződésben olyan kitétel is van, hogy ha eladás, vagy egyéb okokból vissza akarom tetetni a gyári motorvezérlő programot, akkor ezt a garancia időn túl is díjmentesen elvégzik nekem. Mitöbb, ez akár még át is ruházható, egy következő tulajdonosnak.
Hogy ez mennyire legális?
Feltételezem, hogy az, mert ez esetben egy erre szakosodott műhely/cég végzi a beavatkozást, és nem egy barát barátjának az ismerősének a haverja dug rá egy laptopot, és lesz belőle, ami lesz.
Lepapírozni?
Ha egy ilyen helyen csináltatod, ahol én is, ott munkalap van, szerződés, garancia. Hivaltalosan miért kellene ezt bárkinek tudnia? Itt nem arról van szó, hogy akár a duplájára emelik az autó teljesítményét, ami már erősen feltűnő, és netán már veszélyes is lehet.
Műszaki vizsgán nem fog megbukni, mert annak nem is célja az ilyesmi ellenörzése, nem is foglalkoznak vele.
A fent említett kb. 10%(ami nálam is több lett) nem hangzik soknak, de még ennyi év távlatából is elégségesnek tűnik, pláne figyelembe véve, hogy mi volt a célom. Engem leginkább a minden visszajelzésnél megemlített fogyasztáscsökkenés, a teljesítmény növekedés mellett győzött meg, és hozta meg az elhatározást.
A Mustang-odat figyelembe véve, azért ez a szerény 10% körüli növekedés is hozna vagy 40-50 plusz lóerőt, ami nem is olyan kevés ,és nem is csak ennyi, hanem a motorkarakterisztika is változik, természetesen jó irányba.
Nálam a plusz 18Le mellett a forgatónyomaték 174Nm-ről 193Nm-re emelkedett. Változott a hangja(mérgesebb lett), a gázreakció összehasonlíthatatlanúl jobb, a nyomaték felépülés kb. 500/p fordulattal előbb megvan, és sokkal egyenletesebb, sokkal agilisabb, direktebb az egész. Eszemben nem jutna visszacsináltatni!
Hogy szükséged van-e egy ilyen beavatkozásra, azt nyilván neked kell eldönteni. Amúgy biztos, hogy "szűz" még? Tuti nincs benne semmi?
Ha úgy döntesz, hogy bevállalod, a fenti céget jó szívvel tudom ajálani, de biztos van több más, megbízható szakműhely is, de mindenesetre ajálott jól körüljárni a kérdést, mert tényleg sok a kókler ebben a szakmában(is), akiket messze el kell kerülni.
Köszönöm a figyelmet!
Ui.: Aspirin tudja, látta, de mivel talán más is olvassa, nekik írom, az én autóm egy Honda Civic mk8 1,8 benzin("ufó" Civic).
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13967
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ugye ez csak egy költői kérdés!?

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2806
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2711
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Még nem tudom ez jó vagy rossz hír.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Este kifejtem, most sajnos meló van...Aszpirin írta: ↑2025.04.01., kedd 15:42Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Mindegyikkel több műszaki vizsgát éltem meg, soha nem mérték le, hisz nem is ez a dolguk, hanem a kibocsátás mérése.
Az pedig, ha nem valami kókler csinálja a vezérlő módosítást, nem lesz rosszabb műszaki vizsga mérés esetén. Nekem volt diesel autóm is, amit utoljára 280e km-es korában vittem műszakira (20e km-es korában kapta a tuningot, azaz 260e km-t mentem vele majd 10 éven at), és csont nélkül átment.
Szóval ettől nem kell tartanod.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5019
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3274
Re: Autós topik autósoknak
Nekem három autóm is volt, ami chip tuningos volt, első 10%-al volt erősebb, mint a gyári, a másik kettő közel 20%-al.
Mindegyikkel több műszaki vizsgát éltem meg, soha nem mérték le, hisz nem is ez a dolguk, hanem a kibocsátás mérése.
Az pedig, ha nem valami kókler csinálja a vezérlő módosítást, nem lesz rosszabb műszaki vizsga mérés esetén. Nekem volt diesel autóm is, amit utoljára 280e km-es korában vittem műszakira (20e km-es korában kapta a tuningot, azaz 260e km-t mentem vele majd 10 éven at), és csont nélkül átment.
Szóval ettől nem kell tartanod.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.

Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Sajnos én a 100-assal való fogyasztás csökkenést nem tapasztaltam, pedig volt, hogy hetekig csak ezt tankoltam, és nem csak otthon, hanem itt Ausztriában is, ami nem mindegy. Az itteni benzinnel(mindegy, hogy 95, vagy 100) alapból kevesebbet eszik.Shimano írta: ↑2025.04.01., kedd 14:37Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.zoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 12:30Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nem gyári, Rigotech motorvezérlő programos, de ennek semmi köze a benzin kezeléséhez, előtte is tankoltam 100-ast. A maualjában azt írják, hogy minimum 95-ös, vagy annál magasabb oktánszámúval üzemeltethető.Alex_Aston írta: ↑2025.04.01., kedd 13:13És tök gyári verda?
Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Egyébkén én meg úgy tudom, hogy a legtöbb autó gond nélkül használható 100-as benzinnel, és inkább a régebbi autókba nem javasolt.
Például a feleségem öreg Fiestájába nem ajálja. A manualja erre fel is hívja a figyelmet.
Amúgy az autóm chiptuningja nincs túlgondolva, túltolva, elméletileg 10% teljesítménynövekedést produkál, de a tuningműhely elmondta, hogy minden motor egyedi eset, ez nem pontos adat, plus-minus 2-3 Le eltérés lehetséges.
Fékpadon bemérve az enyém a gyári 140Le helyett, a sport légszűrővel, és 100-as benzinnel 158Le-t produkált.
7,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13967
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Amennyiben egy ecu tudja kezelni a 100-as oktánszámot, akkor lesz eredménye, ha nem, akkor teljesen felesleges. Kevesebbet sem fog fogyasztani és jobban sem fog menni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.zoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 12:30Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.
Online
Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5019
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3274
Re: Autós topik autósoknak
És tök gyári verda?
Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Csak a Marantz! :-D
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nem árt különbséget tenni a sportlégszűrők között.
Van az, amit "kitesznek" a motortérbe, sokszor nagyon nem ideális helyre, és csodálkoznak, hogy nem hozott semmit. Nemegyszer olyan helyre kerül, hogy a motor melegét szívja be, mert nincs rendesen elszeparálva, megoldva hozzá a friss levegő áramlása, és ez nem hogy javitana a teljesítményen, hanem még ront is. Ha ez elmarad, akkor tényleg kidobott pénz az egész.
Illetve van a típusspecifikus direkt légszűrőbetét, amit a gyári, papírszűrő helyére kell behelyezni. Ez ugyan kevesebb pluszt hoz, mint a jól kivitelezett külső, de sokkal védettebb.
Én ilyet használok az autómban, már több, mint 60e km óta, mindenféle gond nélkül. A K&N gyártmánya.
A titka az, amit Vinkler is említett, hogy be kell tartani a szabályokat és nincs gond.
Ezt a betétet pillanatok alatt be lehet tenni a papír helyére, és vissza, semmiféle átalakítást nem igényel. Ha úgy gondolja az ember, a mindennapokban használja a papírszűrőt, hétvégén, ha "csapatna" egyet, vagy kimenne egy pályára, akkor beteszi a sportbetétet.
Nálam kb. annyit hozott, mint a 95-ös benzin után a 100-as, mindezt szűk 25e Forintért. 5e kilométerenként mosom, olajozom, és élvezem, hogy kicsit fickósabb az autó, kb fillérekből.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Régebben sokat ingáztam nagyobb távokat is, talán 2700 km volt a legtöbb, amit egyben letoltam, na az nem esett jól. Ez az 1200-1500, ami még nagyobb nyűg nélkül lemegy nálam, de ebben a korban ez már csak ilyen. Most, hogy voltunk Erdélyben autózni, ott kb naponta mentünk 600 km-t, aminek több mint a fele komoly hegyi veretés volt. Nagyon élveztem egyáltalán nem fáradtam el, a pálya viszont más. Sokkal nagyobbak a g terhelések is, pihenni kell néha egyet nem csak neked, az autónak is, aztán gyá tovább.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13967
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván forgalomfüggő, meg autófüggő is, de mondjuk keresztül Európán már napközben alig lehet haladni. Folyamatos 200+-110, aztán megint.és ez megy folyamatosan, ráadásul simán bevágja eléd az autót, nem nagyon érzi a tükörben, h hogyan érkezel. Van aki ért egy egy villantásból és elenged, mert az a legszebb, hogy simán be tudna jönni mögéd is fékezés nélkül a kerüléshez, de nem megy a helyzetfelismerés.Szalon írta: ↑2025.04.01., kedd 00:00Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden...220-250 olyan kényelmes utazó tempó, 260 felett azért már extra figyelem kell, de nem szoktam fárasztónak érezni.
Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na...![]()
Régebben sokat ingáztam nagyobb távokat is, talán 2700 km volt a legtöbb, amit egyben letoltam, na az nem esett jól. Ez az 1200-1500, ami még nagyobb nyűg nélkül lemegy nálam, de ebben a korban ez már csak ilyen. Most, hogy voltunk Erdélyben autózni, ott kb naponta mentünk 600 km-t, aminek több mint a fele komoly hegyi veretés volt. Nagyon élveztem egyáltalán nem fáradtam el, a pálya viszont más. Sokkal nagyobbak a g terhelések is, pihenni kell néha egyet nem csak neked, az autónak is, aztán gyá tovább.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13967
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Mindenki úgy cseszi szét az autóját, ahogy akarja.Lemmy9.1 írta: ↑2025.04.01., kedd 07:36Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi".
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.![]()
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi". 
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.

Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.

Szerintem!
- Szalon
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 967
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1498
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Autós topik autósoknak
911 Carrera S
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
- Szalon
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 967
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1498
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden...

Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na...

Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13967
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A probléma nem a sport légszűrővel van, hanem annak karbantartás hiányával. Megfelelő tisztítófolyadék, megfelelő kenőanyag is kell hozzá, az előírt periódus betartása pedig szentírás. Ezen hármason szokott elhasalni a történet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ezt én nem tudom, biztos van olyan henger anyag, ami jobban bírja az effajta igénybevételt. Én mindenesetre próbálok óvakodni a sportlégszűrővel szerelt járművek vásárlásától, legyen az motor (igaz ezt a hobbit már befejeztem) vagy autó.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
Re: Autós topik autósoknak
És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...?

AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Ha szeretnéd, hogy a hengerfal és a dugattyúgyűrű se kopjon el idő előtt, akkor vagy 7-800 kilométerenként kell tisztítani és olajozni, vagy pedig el kell felejteni, mert, ha a szűrő anyagára felvitt olajfilm telítődik porral, akkor utána semmit sem szűr. A saját tapasztalataimat tudom leírni, csak 2-3000 kilométerenként álltam neki a 0 kilométeresen vásárolt Suzuki Hayabusámba kb 6000 km-nél s.k. beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni, aztán a hengereken lévő nicasil vagy niposil réteg 25000 kilométer után tűréshatáron túlra kopott, aminek egy 7-8 dl/1000 km-es olajfogyasztással adta jelét. Bonusz, hogy a blokkfelújítás/tuning után használt gyári papírszűrőnek semmilyen teljesítménybeli hátrányát nem érzékeltem, egyedül a szívóhang csökkent számottevően. A tuning nem itt kezdődik, hanem, ha meg vannak csinálva a hengerfejek, egy rendes kipufogórendszer van a gépen, és még az elektronika is hozzá van írva. Nekem mindez megvolt a motoromon, egy utcára való Yoshimura vezérműtengellyel, de a gyári 175-nek mondott teljesítmény helyetti 202 Le-ből nem nagyon érzékeltem szinte semmit, csak azt, hogy a motorom kellemes nyomatékossága elmúlt, és 8000 felett lett idegbeteg... Cserébe minden évben volt valami baj vele, amiért minden télen kinn volt a blokk a vázból. Amióta elbontottam, azt vallom, hogy a gyári mérnökök nem hülyék, és egy akármilyen jó nevű tuning mester sem tud megbízhatóbb szerkezetet alkotni. Ha több erő kell, akkor gyárilag erősebbet kell venni, nem tuningolni, mert mindig marad egy szűk keresztmetszet, ami előbb-utóbb jelentkezni fog. Pl.(ez is saját, a gyári szeleprugó nem bírta az agresszívabb vezérműtengelyt): Bocs, ha kicsit hosszú volt, meg félig off is...Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000